Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mees Welkom.

Ziekenhuis Rijnstate Arnhem Gelderland UMC Utrecht en Maasstad ziekenhuis Rotterdam behandelen vrouwen tot max 45 jaar.

Misschien is de grens bij sommige bijgesteld.

Dit is de site waar ik de info vandaan heb gehaald: http://www.freya.nl/zkhinfo/landwachttijd2.php?Sortkey=WachttijdMnd&Land=Nederland&BehandelNr=6

Ik denk aleen dat het lastig gaat worden. Je nichtje, ethisch. En het wordt dan embryodonatie dat is al lastiger. En vanwege je leeftijd. Ik zou echt voor je 46e gaan beginnen anders beginnen ze er in Nederland al helemaal niet meer aan.

Maar zou je op je 47e nog moeder willen worden?

Ik hoop dat het in november raak voor jullie zal zijn en alles goed zal gaan. Dan zal dit allemaal niet nodig zijn.

Veel geluk.

Mylo:

gefeliciteerd. Echt heel gaaf voor jullie. Hoe reageerde jullie ouders? Is het hun eerste kleinkind?

Wanneer krijg je je eerste echo? Wel melden hoor.

Weet je of de andere vrouw ook zwanger is geworden? En wanneer hoor je zoiets?

Ik hoop zo dat over 2 maanden de wensmoeder ook zwanger zal zijn van een mooi wondertje. Dat het net als bij jou zal gaan!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi

Hier weer even een berichtje van mij! Ik ben 35 geworden afgelopen week! Mijn ouders weten het al die van mij partner nog niet! Mijn ouders vonden het helemaal geweldig en voor hun is het het eerste kleinkind dus allemaal super spannend!

Onze eerste echo is vrijdag de 22e in Geertgen! Ik weet eigenlijk niet of de andere vrouw ook zwanger is en of ik dat uberhaupt hoor!

Zal ik dat nog kunnen vragen?

Zou idd geweldig zijn pulletje als de wensmoeder van de 1e poging zwanger raakt!

Hoe is het met de rest? Corina kan je het wachten nog aan? Elsje en Kera hoe is het met jullie?

Liefs Mylo

Geplaatst

mylo

wat is lees ik nu!!!!!

van harte gefeliciteerd meid!

echt geweldig

jullie kunnen het zeker niet geloven, wij toen althans niet!

pas toen we het hartje (nou ja stipje dan hihi) zagen kloppen op de echo was het iets werkelijker.

geniet van het goeie nieuws en een goeie zwangerschap toegewenst!

Btw wij hebben vorige week nog een email gestuurd naar geertgen met de vraag of de eiceldonor ook zwanger was geworden en een gezond babytje heeft gekregen en als antwoord kregen we dat ze dat niet mogen zeggen helaas!

En over het zaad of daar een kindje van is kunnen we volgend jaar pas vragen!

wij zijn ook benieuwd!

Corina

Ik hoop dat het wachten jullie nog goed afgaat, wij vonden het slopend!!!

Succes en sterkte met wachten, ik hoop gauw een verlossend telfoontje voor je!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Pulletje,

Dankjewel! Begin me al thuis te voelen :-)

Ik zal meteen neuzen op die website. Ik had ook bij Geertgen gekeken maar zag daar geen leeftijdsgrens. Maar voor die ziekenhuizen moet je zeker zelf een donor hebben?

Ik begrijp dat alleen Geertgen helpt bij het zoeken naar een donor, toch?

Idd hoeft het niet perse, wb mijn nichtje. Het belangrijkste is om zo snel mogelijk te beginnen, mocht het zelf niet lukken. Vandaar dat ik nu al aan het rondneuzen ben. Op zich zou ik al dolgelukkig zijn om (ook al zou ik dan 47) moeder te worden, maar hopelijk een jaar eerder :-) Elke poging neemt zoveel tijd in beslag, waardoor je al snel jaren bezig bent.

Ik stort me op alle websites en ja, zou super zijn als onze eigen poging in november zou lukken!!!

Voor allemaal hier een happy :36_2_35:

Mees

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier gaat alles zijn gangetje. Trouw zet ik iedere avond een spuitje decapeptyl en wacht dan rustig af. Na de eerste dag zijn de bijwerkingen helemaal verdwenen. Ik ga dus flierefluitend verder en heb echt nergens last van. Eerder zelfs een soort van berustend gevoel. Tegelijk ben ik super vrolijk en zit lekker in mijn vel. Het valt zelfs mijn collega's allemaal op. En er is er maar één die weet dat ik ben begonnen.

Het is alleen wachten tot ik ongesteld wordt. Ik zit vandaag op dag 32. En dat komt zelden voor. Nu had ik al ergens op dit forum gelezen dat dat wel vaker voorkomt als je decapeptyl spuit. Als er morgen nog steeds niets is gebeurd ga ik morgenmiddag toch maar even bellen naar Geertgen. Hoe hun erover denken.

Vanaf hier wens ik iedereen veel liefs, goeds en geluk toe................ (hmmm wat is het toch heerlijk als je zelf goed ik je vel zit)

@Mees; welkom in ons midden

Liefs, Maureen

Geplaatst

Hoi Maureen!

Even over de deca en ongesteld worden ik heb er bijna twee weken op gewacht en had dus een cyclus van veeeeel meer dan 32 ( bijna 40!! dagen!) Zat op gegeven moment ieder uur op de wc in de hoop dat het kwam al wat er kwam geen rood!! Maaarrrrr uiteindelijk na lang wachten ( en vele malen geertgen bellen die iedere keer vertelde dat ik me geen zorgen hoef te maken en dat het echt wel komt ) uiteindelijk op een zaterdag zo blij als een kind dat ik ongesteld werd!

Dus vanuit hier even een geruststellend bericht dat het vast goed komt en dat de deca je ongesteldheid zomaar vast kan houden!

Mocht het echt niet komen kunnen ze het opwekken maar dat is iets wat je ook niet moet willen want dat vertraagd je proces alleen maar!

Dus meid! sterkte met wachten!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Het wachten kan ik volhouden maar ik ben nu al zenuwachtig voor het telefoontje van dr.Ruis morgenavond.

Wel probeer ik reeel te blijven dat evt het bericht kan zijn dat er nog geen match is, wat natuurlijk ook kan en het is natuurlijk nog maar het eerste telefoontje. Maar toch hoop je het zo.

Voor iedereen heel veel succes en vanuit hier weer een positieve vibe komt ie:36_3_15:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Mylo,

Alsof het zo was afgesproken ben ik vandaag ongesteld geworden. Ik heb vanmiddag gebeld en morgen kan ik terecht voor een uitgangsecho. Daarna vloeide alle positiviteit letterlijk weg. Alle zat me tegen. Problemen bij de kassa in de supermarkt. Week gevoel en pijn in de onderrug en dan 2 uur in de auto omdat ik ergens naartoe moest. Slopend.......... Geen zin om te koken, toch maar gedaan. Met tranen in de ogen en in stilte afgezonderd van mijn man de helft van het eten opgegeten. Zelfs het geluid van de afzuigkap werd me even teveel. Waarom? Geen idee........ Ik heb mijn excuus aan mijn man aangeboden, heb gezegd dat het me even teveel werd en ben om 18.30 uur naar bed gegaan. Ik ben nu weer even op en voel me alweer een stuk minder beroerd. Ik heb nog wel enorme last van mijn onderrug, maar dat heb ik altijd de eerste dag dat ik ongesteld ben. Hopelijk gaat het morgen wat beter.

Veel liefs, Maureen

Geplaatst

Dankjewel Maureen!

Iig fijn dat je ongesteld bent geworden, al ben je dan niet meer zo positief en lekker in je vel. Komt vanzelf weer...! Ik ben ook altijd in ietwat shitty mood als ik ongesteld ben. Fijn dat je je alweer iets beter voelt. En iig kan je nu gaan voor de uitgangsecho. Veel suc6 morgen!

Corina, ik duim voor een positief telefoontje morgen; dat er een match is.

Ik zet de positieve vibe ff voort...:36_4_10:

Liefs, Mees

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, maar ben ook al wel een tijdje bezig met ECD...

Ik zal even kort vertellen wat we tot nu toen gedaan hebben..

met 21 jaar ben ik 1 eierstok kwijtgeraakt door kanker en ik wist wel dat ik vroeg meoder wilde worden, maar was daar nog niet klaar voor....

Toen ik 27 was besloot ik te stoppen met de pil, maar ben eerst langs de gyn gegaan voor een check-up. Helaas kwamen we tot de conclusie dat de andere eierstok er ook uit moest.. 1 jaar lang echt depresief geweest tot mijn gyn zei dat er mogelijkehden waren voor ECD in het buitenland.

Dus in 2008 hebben we een poging gedaan in Spanje. We hadden 10 embryo's van topkwaliteit! Helaas na 3 keer terugkomen (1 keer vers en 2 keer cryo's) niet gelukt. Een hoop geld kwijt en nog geen resultaat... wat waren we teleurgesteld... Tot ik van een vriendin hoorde dat ze iemand kon die bij geertgen hetzelfde deed.... Wat was ik kwaad op mijn gyn... Achteraf stom ook dat we zelf niet verder hebben gekeken dan ons neus lang was... Maar ja, gedane zaken nemen geen keer..

eind 2008 1 poging gedaan met wederkerigheid, helaas niet gelukt. Maar begin 2009 hadden we een eigen donor gevonden (een oude vriendin) en konden al snel beginnen... In 2009 een poging met haar gedaan, maar helaas waren haar folikels gekrompen... Vreemd maar toch waar... Niet veel later bleek ze een affaire met mijn man te hebben... Ik heb ze meteen allebei op straat geschopt en hoef ze nooit meer te zien.

begin 2010 begon mijn vriendschap met mijn huidge partner te verdiepen en werd echte liefde... Zo sterk heb ik dat nog nooit gevoeld.. EN nu eind 2010 staan we weer aan de vooravond van een ECD poging met wederkerigheid... alleen nu met de juiste man.

Vandaag alweer 2 weken aan de oestrogenen en vanmiddag een bms meting en dan horen we wel weer hoe verder..

Jullie allemaal heel veel succes! Ik heb al een hoop gelezen en zal gaanderweg ook veel aanwezig zijn en reageren hier!

heerlijk zo'n forum!

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst Nofje van harte welkom op ons forum. Poeh meid jij hebt ook al heel wat voor je kiezen gekregen zeg!! Heb respect voor je.

Kan er niet bij wat je man je heeft aangedaan, maar je hebt wel een moedige beslissing genomen. Ben blij voor je dat je een lieve partner bent tegengekomen.

Ben benieuwd hoe je BMS meting gaat vanmiddag. Veel geluk in ieder geval.

Maureen gelukkig ben je ongesteld geworden. Hoe is de echo gegaan??

Nu ik het zo aan het schrijven ben realiseer ik mij dat jullie beiden vandaag bij het Geertgen zijn.

Raar idee eigenlijk, denk ik weleens. Dat je misschien in de wachtkamer zit met mensen waar je misschien mee schrijft.

Mylo hoe gaat het met jou en de little one??

Ow Corina meis hou je het nog een beetje vol??? Ik duim voor jullie.

Voor iedereen een dikke knuffel, liefs Maya

Geplaatst

@ Nofje: Van harte welkom op deze geweldige forum en ik hoop dat je heel veel info kan vinden en anders vraagje het gewoon aan ons allicht wel iemand die het antwoordt weet.

@ Mylo03: idd hoe is het nu met je?

@ Maya: hoe is het met je? Al weer een beetje opgeknapt? Ik hoop van wel dan kan je dinsdag weer naar Geertgen dan moet het gewoon deze keer goed gaan hoor al die tegens;agen die jullie hebben gehad moet er nu maar iets positief uitvoort komen.

@ Elsje: Hoe is het met je?? Bijna de 26ste he? Ik hoop zo dat jullie daar het traject kunnen starten.

Hier gaat het redelijk de spanning begint aardig op te lopen en nou is mijn man ook niet thuis baal baal. Afwachten maar wat dr.Ruis te vertellen heeft vanavond.

Hij ( mijn man ) is vrachtwagenchauffeur en is alleen in het weekend thuis, dus had ik eral een klein beetje rekening gehouden maar goed niets aan te doen hij had ook liever thuis geweest vanaaf.

Nou meiden heel veel succes en alvast een prettige avond.

Hier weer ff een positieve vibe voor iedereen hier komt ie :36_3_11:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey Corina, heb je al contact gehad met Dr. Ruis? Zo spannend!!

En jeetje, Nofje, wat een ellende allemaal. Fijn dat het nu goed met jou en je nieuwe vriend gaat. En heel veel succes met 'de weg' naar een babeje!

Jij hebt dus eiceldonatie in Spanje gedaan? Dat is een vd opties als het met mijn niet gaat lukken zelf. Was je daar niet zo positief over? Of wel positief, maar niet zwanger. Ben best benieuwd naar je ervaringen daar.

Zet weer de positieve vibe van Corina voort...:36_4_8:

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou ik heb dr.Ruis gesproken en helaas hij heeft nog geen koppeling voor ons maar hij verwacht wel dat het deze periode gaat lukken AHHHHHHHHHHA nu helemaal hieperdepieper in mijn eentje helaas maar heb mijn man ook laten weten.

Ik ben nu meer hieper van de woorden dat hij zei dat het deze periode nog moet gaat lukken meiden jullie weten niet wat er nu in mij omgaat.

Volgende week vrijdag belt hij weer, ik hoop dat hij me weer niet in de stress laten zitten want hij belde een half uur later dan afgesproken en dat was echt KILLING. maar goed hij heeft gebeld, das het belangrijkste.

Mees goed/leuk dat je de positieve vibe heb doorgegeven.

Meiden vanuit hier een dikke knuffel en een fijne avond.

Liefs Corina. :gekruiste vingers 2 voor ons allemaal.

Geplaatst

Super Corina!!!! Jeeeh!! We duimen voor volgende week vrijdag. Ja, killing, al dat wachten!

En geniet vh positieve nieuws....! Fijn weekend!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey Corina,

Meid, wat een goed nieuws. Meestal kunnen ze dit wel goed inschatten. Tja dat gevoel.... haha mijn man noemde mij dan altijd een ADHD-tje.

Ik sloeg dan helemaal door en ging met mijn gedachtes op de loop. Is ook wel logisch denk ik. Je leeft er zolang naar toe en dan opeens is het bijna zover.

Geniet van dat heerlijke gelukzalige gevoel. En nu op naar volgende week vrijdag.

Liefs Maya

p.s. hoe kan ik van die leuke smiley's toevoegen?? Sorry ben een beetje onhandig hierin.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou net pas thuis van een enerverend dagje Geertgen ;-)

Maya en Corina dank jullie wel voor het hartelijke welkom en idd goed nieuws.... met mij oude partner was mijn bms niet op te stimuleren (amper 7 mm na 3 weken), terwijl ik nu op een dikke vette 9 mm zit! Nu nog een week oestrogeen slikken, dan 1 week provera en dan weer beginnen met 1 oestrogeen per dag (weer een weekje) en dan mag ik 12 november terugkomen voor een echo.... En Dr. Ruis gaf aan dat er een hele dikke kans inzat dat ik dan al een match zou hebben... Uiteraard geen beloftes... maar hij was erg hoopvol.... In ieder geval een goed begin!

@ Mees: Ik ben naar Instituto marques geweest in Barcelona onder behandeling van Dr. Olivares.... En hij staat erg hoog aangeschreven. gezien mijn leeftijd (toen 28-29) gaf hij mij 80% slagingskans met 3 verse pogingen. Dus erg hoopvol gestemd waren we toen we daar begonnen... Ze hebben daar een soort van 3-package deal... je betaald dan 30.000 euro voor 3 pogingen inclusief alle onderzoeken, medicatie, transfers e.d.. Mocht je na 3 verse pogingen en alle cryo's niet zwanger zijn geraakt dan krijg je volgens mij 70% van dat bedrag terug. Wij hadden alleen niet de financiele middelen hiertoe, dus we zijn voor 1 poging gegaan toen. De donoren komen doorgaans van de omliggende universiteiten af. Ze krijgen per donatie een vergoeding van 800 euro. Dus voor de meeste studenten is dit beter dan een bijbaantje nemen... Verder helemaal tevreden hoor.. Op het laatst hadden ze zelf een Nederlandse arts assistent in dienst die de hele communicatie verzorgde, dus ja... Echt wel een goede kliniek! Alleen voor ons helaas geen resultaat... Nu denk ik wel eens dat wij niet voorbestemd waren om samen kinderen te krijgen... Achteraf maar goed ook!

Nou ik ga zo lekker slapen. morgen weer vroeg op!

Groetjes Nofje

Geplaatst

goed nieuws Corina!!! Ik weet nog dat ik ook helemaal aan het stuiteren was als we hoorden dat we mogelijk een match hadden......

Ik hoop het voor je!!!

:toppie:

Geplaatst

Corina

goed nieuws meid!

Ik bgrijp helemaal dat het kiling was (en dan ook nog je eentje)

Wij hebben ook op die telefoontjes van dr ruis moeten wachten, als ik jou verhaal lees komt het allemaal weer boven

En hier is het allemaal goed gekomen (wink)

Liefs Claudia

Geplaatst

Goeie genade Nofje, we hebben allemaal zo ons verhaal en geschiedenis, maar die van jou is wel erg heftig hoor! Potverdorie!! Maar wat geweldig dat je weer iemand tegen bent gekomen waarmee je dit traject wilt en kunt doen. Dat wordt weer erg spannend! Ik hoop zo dat het deze keer gaat lukken, want je hebt het zo enorm verdiend!

Goh Maya, wat ontzettend balen dat je zo ziek bent geweest. Ik hoop dat je er nu zo'n beetje vanaf bent en dat je dinsdag toch weer groen licht krijgt en niet opnieuw hoeft te beginnen. Ik zal voor je duimen :-)

Oh Corina, wat spannend allemaal! Lijkt me ontzettend balen dat je op deze momenten "alleen" bent. Kan me helemaal voorstellen dat je hyper bent, ik heb dat op dat soort momenten ook. Ik hoop met je mee dat je volgende week vrijdag goed bericht krijgt van dr Ruis. Maar gezien zijn uitlatingen mag je daar toch wel voorzichtig vanuit gaan?? Spannend!!!!!!

Maureen was je uitgangsecho goed en mag je nu echt gaan beginnen? Ik hoop dat je je inmiddels ook wat beter voelt. Zo enorm klote die rollercoaster van gevoelens. Ik denk dat we dat (helaas) allemaal wel herkennen. Ik hoop dat je mannetje er ook 'n beetje mee om kan gaan. Die partners hebben stiekem toch ook wel wat te verduren zo met ons vrouwen. Eigenlijk zouden ze ook eens aan de hormonen moeten, kunnen ze het zelf ook eens ervaren en wij krijgen dan misschien een beter beeld van hoe wij kunnen zijn, hihi.

Gaat alles nog goed Mylo? Hou je het nog 'n beetje vol tot de echo (de 22e toch)? Heb je al last van bepaalde typerende kwaaltjes of is het allemaal nog onwerkelijk? Ben zo benieuwd!

En Pulletje, hoe is het met jou? Alweer 'n stapje verder in het traject? Heb jij eigenlijk, buiten de afspraken in het ziekenhuis, contact met het stel dat jij gaat helpen? Ik heb na onze eerste kennismaking al 'n paar keer telefonisch contact gehad met Annamoon. Wordt deze maand een prettige telefoonrekening ben ik bang. We zitten nl iedere keer erg lang aan de telefoon, haha.

Mees, heb je al wat meer info over waar jullie eventueel nog geholpen kunnen worden? Kan me voorstellen dat het vanwege je leeftijd in NL toch wel erg moeilijk zou kunnen gaan worden.

Ik las trouwens in jouw topic Corina, dat de donor dezelfde bloedgroep zou moeten hebben. Hebben jullie daar inmiddels al navraag over gedaan? Volgens mij is dat helemaal niet noodzakelijk. Ik heb het nog nooit eerder gehoord. Bij het matchen wordt daar waarschijnlijk naar gekeken, omdat het wellicht beter zou zijn. Maar of het noodzakelijk is? Ik heb nog niet eerder gehoord dat een donatie niet door kan gaan omdat er sprake zou zijn van verschillende bloedgroepen. Ik ga er wel even naar vragen als we onze afspraak hebben, maar ik maak me daar geen zorgen over, want ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.

Nou, nog iets meer dan 'n weekje en dan is het voor ons ook zo ver. Het leek zo ver weg toen ik de afspraak maakte, maar de dagen vliegen (gelukkig) voorbij. Ik heb er zo'n zin in :happydance:

Een fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden.

Ff gauw een kort berichtje van mij zit namelijk op mijn werk.

Maar ik wil jullie ff bedanken voor jullie lieve reactie's jullie zijn allemaal schatten.

Vanaf hier weer ff een positieve vibe over het scherm voor ons allemaal komt ie :positive energie:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo dames,

Gisteren ben ik naar Geertgen geweest voor een uitgangsecho. Het zag er allemaal goed uit. Ik ben dezelfde avond gestart met Gonal-F. Aanstaande vrijdag hebben we weer een echo om te kijken hoe de folikels zich hebben ontwikkeld.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hoi Elsje,

Super dat het ook voor jou gaat opschieten!

Ik weet nog niet waar ik in Nederland terecht kan. Ik moet nog ff verder snorren op internet. Best een gezoek allemaal, maar ik heb veel aan jullie adviezen. Echt heel fijn!!

Heel veel succes allemaal!!!

:goodluck:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden