Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Ik zie dat het even rustig is hier.

Ik heb even een vraagje:

Voor de ecd moet ik een uitstrijkje en mammografie laten maken.

Hadden jullie dat ook?

Dat kan pas over ruim 3 en halve week, dus dat is wel balen. Ik hoop niet dat daarop 'de boel blijft hangen'.

Ben nog niet ongi, maar zodra ik dat ben aan de pil en daarna andere meds.

Ff nog een big hug voor iedereen::hugs2:

Liefs, Mees

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Mees,

Ik heb geen uitstrijkje en mammografie gekregen voor ik aan ECD begon.

Had wel een half jaar ervoor een uitstrijkje moeten laten maken, maar dat is de standaard oproep. Die je een keer in de 5 jaar krijgt vanaf je 30e.

Is er bij jouw evt. een aanleiding dat je een mammografie moet ondergaan?? Normaal geproken krijg je dat onderzoek toch pas vanaf je 50e???

Mmm misschien weten de andere meiden hier een antwoord op!!

Liefs Maya

Geplaatst

Ik heb geen mamagrafie maar wel een uitstrijkje gehad.

En een heel uitgebreide bloedtest. En mijn vriend moet ook getest worden.

Hier ook een uitgebreide screening.

Geplaatst

Jessie: Als het zaad problemen geeft kan je dan niet beter een zaaddonor gebruiken i.p.v. een eiceldonor?

En is het niet makkelijker om een zaaddonor te vinden als een eiceldonor? I.i.g. is het verkrijgen van sperma een stuk makkelijker als een eicel.

Maar dat is specuatie van een leek. Dit bedacht ik me zo zelf.

Geplaatst

Hoi Mees,

Hier helaas ook het antwoord dat ik geen uitstrijkje of mammografie hoefde te doen voor het ECD traject.

Hebben ze bij jou een rede gegeven ( of is er een rede ) waarom je dit moet laten doe?

Sterkte met wacht en ik duim voor je dat het traject niet hierop vast loopt voor jullie.

Liefs Corina.

Vanuit hier voor iedereen weer ff een positieve vibe over het scherm komt ie.

:positive energie:

Geplaatst
Jessie: Als het zaad problemen geeft kan je dan niet beter een zaaddonor gebruiken i.p.v. een eiceldonor?

En is het niet makkelijker om een zaaddonor te vinden als een eiceldonor? I.i.g. is het verkrijgen van sperma een stuk makkelijker als een eicel.

Maar dat is specuatie van een leek. Dit bedacht ik me zo zelf.

Dat is ook de bedoeling. Maar ik wil zelf eiceldonor worden dus dat ik eicellen ga afstaan voor anderen die het nodig hebben.

Mijn zusje heeft dit ook gedaan. Heeft de helft zelf mogen gebruiken en de helft afgestaan. Daarvoor in de plaats kreeg ze donorzaad. Dat willen wij ook doen.

Geplaatst

Hey Maya, Pulletje en Corina,

Dank jullie voor je reactie over de mammo en uitstrijkje!

Volgens mij is het de standaardprocedure in Dtsl. De arts zei gewoon wat er allemaal nodig was aan onderzoeken en deze onderzoeken dus ook. En idd ook dat uitgebreide bloedonderzoek. Hij zei geen reden, ook niet leeftijd ofzo. En verder heb ik ook niets aangegeven waardoor het zou moeten.

Iig heeft de arts terug gemaild dat we niet hoeven te wachten op de uitslag voor we verder kunnen. Het is ok dat de uitslag later komt. Dus dat is wel heel fijn!! Kan tenminste alles alvast 'weg' naar Spanje om te kijken of er een match is.

Vandaag de laatste dingen gemaild zoals foto's en papieren en dan gaat het hopelijk snel!!!

Super bedankt nogmaals en :CYBER_HUGS::CYBER_HUGS: allemaal!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik lees ook gewoon nog mee maar niet altijd wat te melden. Ik zie sommige van jullie ook op de andere site maar dit is hier wel lekker overzichtelijk.

Ben gewoon mijn progynova 6mg per dag aan het nemen en wacht op de echo 12 nov, daarna zullen wij het weten.

Mees spannend dat er actie in de tent is en dat jullie er nu helemaal voor gaan!!

Corina, mag ik jou vragen hoe werkt het als ik het zo lees was er helaas geen donormatch voor jou, moet je dan stoppen met opbouwen, ongi worden en daarna weer opbouwen en wachten op een match? Moet er nog tijd tussen zitten of kan dit elke maand doorgaan?

Jessie wat super goed dat jij en je zusje zo lief zijn eicellen af te staan, het is namelijk super lastig om aan eicellen te komen, zaad is makkelijker om te vinden.

Op naar een succesvolle november denk ik dan maar, dat er een paar mooie resultaten gaan komen!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

@ Mineut : Zoals jij het beschrijft moet je het zien idd. Als je BMS goed is is het weer wachten op een match, dat kan dan elke keer als je weer aan het bouwen bent en je BMS goed is.

Is je BMS niet goed dan duurt de periode langer eer dat je in aanmerking komt voor een donormatch.

Ik heb het een en andere gelezen bij een ander topic hoe jullie ervoor staan en bij deze wil ik jullie heel veel succes wensen de komende periode nu moet het echt goed gaan hoor!! Jullie hebben al genoeg voor de kiezen gehad toi toi toi.

Liefs Corina.

Voor iedereen weer ff een positieve cyber vibe van mij komt ie :blowkisses::positive energie:

Geplaatst

Hier alles ok.

Heb de mammo nog geprobeerd te vervroegen maar ook bij ander zh was de 1e mogelijkheid de 24e. Haha, precies dezelfde dag. Uitstrijkje ook gepland.

Morgen gaat alles naar Spanje en kan het beginnen!

Slaap lekker!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe is het hier? Ik hoop alles goed!

Ik ben nog aan het wachten op mijn ongi. Verder alles ok!

Slaap lekker zometeen.

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Daar ben ik weer.......

31 augustus had ik een intake over het terugplaatsen van de 2 cryo's. In september had ik een hele korte cyclus zodat ik deze maand alsnog heb overgeslagen, voelde niet goed. Vervolgens had ik weer een normale cyclus (25dgn) en gebeld met het UMC, ze zaten in oktober 'vol' en werd ik op de lijst gezet voor november. Ondertussen al 2 echo's gehad om te kijken hoe de boel van binnen zich aan het voorbereiden is (wordt een tp in de natuurlijke cyclus).

Vanochtend had ik op dag 9 een follikel van 16mm en mijn bms was 9mm, wat kennelijk mooi was. Begrijp dat je minimaal 8mm moet hebben om een tp te kunnen laten doorgaan, nou dat zit dus snor. Ik kon gelijk door naar de poli voor bloedprikken ivm LH piek. Ik word daar nog over teruggebeld, misschien moet ik nog een keertje terugkomen voor een echo of anders krijg ik te horen wanneer de pregnyl te zetten. De arts vermoedde a.s. woensdag pregnyl en dan a.s. zondag de terugplaatsing...... wauw!!

Ben al weer helemaal zenuwachtig met vlinders en al in de buik.......

Iedereen verder weer succes!!!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden.

Hier eigenlijk niets te melden, volgende week kunnen we terug naar Geertgen voor een echo ben benieuwd, dus hier is het wachten wachten tot volgende week :laugh: . Hopelijk nieuwe ronde nieuwe kansen.

@ Tsjoender: Heel veel succes in deze spannende week voor jullie ik ga heel hard duimen.

Voor iedereen een hele dikke knuffel en toi toi toi.

Komt ie weer :positive energie: de positieve straling over het scherm voor iedereen.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Lizzy, 31 jaar en samenwonend.

Sinds mijn kinderwens kwam er een probleem bij: er zit een ernstige erfelijke ziekte in de familie.

Ik dus eerst naar de huisarts en doorverwezen naar klinisch geneticus. Na een intake, bloedonderzoek en vele maanden wachten, kwamen ze in Nijmegen tot de conclusie dat er geen prognose is te geven, omdat ze niet weten waar de fout zit. Er is dus ook geen prenataal onderzoek mogelijk. Als ik geen risico wil lopen, is het advies om niet uit mijn eicel een kindje geboren te laten worden. Dat is sowieso natuurlijk al heel verdrietig.

Wij hebben dus ook niet geprobeerd ''natuurlijk'' zwanger te worden. En dat is ook wel het rare. Ik lees van zoveel vrouwen die al zolang bezig zijn en wij kúnnen misschien wel zwanger worden, maar kiezen er niet voor. Gek gevoel...

De keuzes die je dan nog over hebt zijn eigenlijk allemaal B-keuzes, waar ik nooit over nagedacht zou hebben als ik niet in deze situaties was gekomen: eiceldonatie, adoptie of pleegzorg.

Soms wil ik nog wel eens met oogkleppen op denken dat ons kindjes misschien wel niet ernstig ziek zou worden en dat we er gewoon op de natuurlijke weg voor moeten gaan. Dat probeer ik nu achter me te laten.

Mijn partner koos in eerste instantie voor adoptie, ik voor eiceldonatie. We hebben ons iig in jan 2010 ingeschreven voor adoptie. Maar hoe meer ik erover te weten kwam, hoe moeilijker ik het vond. De hechting, de leeftijd van mijn partner (nu 37), de kosten, de burocratie, we zijn niet getrouwd, alleen nog special need, weinig landen enz.

Toen een goede vriendin mijn een serieus aanbod gaf om haar eicellen te doneren, was ik overdonderd. Toen ze er nog een keer op terugkwam, was ik emotioneel. Dit was een té groot gebaar. Ik kon dit haar lichamelijk niet aandoen. Totdat zij vertelde dat ze het heel jammer zou vinden al ik er vanaf zou zien vanwege haar. Toen ben ik serieus met mijn partner erover gaan praten. Een kindje zelf kunnen dragen, vanaf dag 1 bij je hebben en kunnen laten hechten en liefhebben, toch nog van één ouder de genen dragen: de keuze was toen eigenlijk logisch.

En zo gebeurde het dat er een verwijzing kwam naar een fertiliteitsarts, waar wij eind sept 2010 ons eerste (positieve) gesprek hebben gehad. De donor en haar partner gaan binnenkort en we hopen dan het traject van eiceldonatie in te kunnen gaan.

We zijn er alle vier klaar voor. Het is spannend, raar en leuk tegelijk!

Nooit gedacht om op zo'n forum terecht te komen, maar ik merk dat ik het toch wel fijn vind om verhalen te lezen van mensen die in hetzelfde traject zitten. Dus graag leer ik jullie ook kennen.

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Hoi Lizzy,

Van harte welkom op deze topic ( en geweldige forum) en als je vragen heb of gewoon iets kwijt wil, schrijf het van je af of stel je vraag gerust allicht wel iemand die antwoordt weet.

En ik weet ook zeker dat je altijd begrip volle reactie krijgt op wat je van je af heb geschreven.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey Tjoender, gaaf hoor. Wordt heel spannend voor je! (Wat een lieve tweeling heb je!) Top dat je bms al zo dik is!

Corina, dankje weer voor je positieve straling....! :-)

Zoals jullie weten moet ik een uitstrijkje en mammo voor ecd traject. Vandaag uitstrijkje gehad en na nog een zh te hebben gebeld kan de mammo de 15e ipv de 24e.

Verder nog steeds niet ongi. Echt hele lange cyclus dit keer.

Lizzy, welkom hier!

Zet Corina's positieve straling voort....:wav:

Liefs, Mees

Geplaatst

:icon_smile:he elena..

leuk dat je ook weer online bent

is het nog gelukt om de pregnyl te scooren:ygg:

:duimen draaien:voor het weekend

voor de dames die nog niet op de hoogte zijn ik ben de donor van elena inmiddels zijn we goede vriendinnen geworden

poging twee:alright:weer super spannend dus..

:blowkisses:

Geplaatst

Ha ha Annamoon,

Ja het is gelukt..... wat angstig gisterenavond de spuit erin gejast! Tis alweer een hele tijd geleden dat ik als 'junkie' door het leven ging.

OK meiden, even een update. A.s. zaterdag worden de cryo's ontdooit en dan worden we vervolgens zondag tussen 10-11 gebeld of alles goed is gegaan en of er een tp is. Mocht dit laatste het geval zijn, dan word ik tussen 14.00 - 16.00 uur verwacht. Héél erg spannend weer hoor........

O ja, de kwaliteit van de cryo's ten tijde van het invriezen; 7-cellig met iets wat fragmentatie (score 2) én 5-cellig puntgaaf (score 1). Volgens het lab dus twee hele goede embryo's!!!

@ Mees, dank je! Ja het zijn fantatische boys, beetje ondeugend maar ook zo ontzettend lief...... Jij veel succes de komende tijd met het opstarten van het ECD traject. Ik zal duimen voor je!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Wow Elena, wat spannend. Maar ook wel goede hoop denk ik. Wat fijn dat het bij jullie al een keer gelukt is en jullie een mooie tweeling hebben.

En dat jij en Annemoon nog vriendinnen zijn gebleven.

Bij mij en de donor is er al sprake van een vriendschap, maar het voelt nu al zoveel intenser! Ik vind het heel bijzonder...

Mees, jij heel veel succes! Jij bent ook al een eind op weg.

Corina, hopelijk is er een donormatch in Geertgen. Vraag me wel af hoe dat gaat. Ik neem nl mijn eigen donor mee en daar wordt niks op ''gematcht''.

Het voelt bij mij nog echt als ''in de kinderschoenen'', maar wie weet waar ik over een paar maanden sta! En elke weg begint bij de eerste stap!

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Hoi meiden,

Hoe is het met iedereen?? want het is wel erg stil!!

Sorry hier ook weinig nieuws hoor wij mogen maandag pas weer naar Geertgen en hopen op weer goed nieuws!!

@ Mylo03: Hoe is het met je zwangerschap??

@ Lizzy : Ze kijken globaal naar je uiterlijk en ws je bloedgroep maar dat weet ik niet zeker zal ik maandag eens navragen.

Liefs Corina.

En hier komt ie weer de positieve vibe :positive energie::CYBER_HUGS:

Geplaatst

Pffff. ben ik weer hoor... ff snel..... Vandaag terug geweest naar Dr. Wissman en voor vanavond al een belafspraak met dr. R. Ik zit in spanning te wachten tot er een telefoontje komt... maar tot nu toe niks... Ik heb echt geen idee tot hoe laat hij nog kan bellen.

Ik ga weer ff lekker relaxen op de bank.

Spannend!!!

Oja en een warme welkom aan Lizzy!

groetjes,

Geplaatst

Elena,

Wil je even heel veel succes wensen voor morgen en dat er maar weer een mooi wondertje mag ontstaan uit deze tp.

Meis zet hem op goed broeden hé!!!!!!!

Voor de rest wil ik iedereen heel veel succes wensen met jullie behandelingen ik moet heel eerlijk zeggen dat het soms emotioneel heel erg zwaar kan zijn maar meiden als het lukt maakt het echt alles meer als waard.

Wij zijn in iedergeval echt zo trost en blij met ons wondertje dat wij er al over hebben gehadom over een aantal maanden ( misschien een beetje snel) weer naar het UMCU te gaan voor nog een poging maar eerst gaan we goed genieten van ons wondertje.

Meiden geef de moed niet op hé, het is jullie allemaal zo gegund!!!!!!!!

Liefs

Geplaatst

Hey Corina,

Hij heeft helemaal niet meer gebeld.... Ik heb het zaterdag nog eens geprobeerd maar kreeg een antwoordapparaat eraan. Wel kreeg je daar het spoednummer van dr. Ruis.... Maar ondanks het feit dat ik erg in spanning zit en het misschien wel spoed vind, denk ik niet dat het op prijs gesteld word als ik hem in het weekend hierom bel.

Ik ga maandag wel bellen voor een nieuwe belafspraak en om toch even mijn ongenoegen duidelijk te maken....

Jij mag morgen weer terug geloof ik he? Ik hoop dat je ook een match hebt deze maand... sowiezo! En als ik er dan ook een heb dan lopen we mooi gelijk op!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hoi Nofje,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je vandaag gaat bellen om je ongenoegen te uitte, want dit is idd niet echt netjes dat hij niet heeft gebeld.

Idd wij gaan straks in de auto richting Geertgen het is voor ons 5kwartier aan anderhalf uur rijden.

Het zou idd mooi zijn als we tegelijk op zouden lopen ben benieuwd.

Nou meid ik hoop dat ze je bij Geertgen je een duidelijk antwoord kunnen geven waarom dr.Ruis niet heeft gebeld.!!

Liefs Corina.

Voor iedereen weer ff een positieve vibe over het scherm komt ie!!!!

:positive energie: :CYBER_HUGS:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden