Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chantal33: proficiat met je dochtertje! De aanhouder wint!

Corina; hoe was het vandaag bij Geertgen?

Nofje: waarvoor zou je gebeld worden? Of er een match is? Kan me voorstellen dat je klapt van de spanning als er dan nog een heel weekend overheen gaat!

Ikzelf moet overstappen van mercilon op microgynon en mijn vriendin de donor krijgt ook microgynon en zo worden onze cycli op elkaar afgestemd straks.

Ik maak eerst mijn strip mercilon op en ga dan meteen door met microgynon. Iemand hier ervaring mee trouwens? Ik slik al 15 jaar mercilon!

We hebben nu allebei een gesprek gehad met partner (los van elkaar). Zij moeten nog naar psycholoog en dan de donor en ik samen nog op gesprek, dus voorlopig zijn we nog wel even in het voortraject.

Wat een spannende tijd voor iedereen!

Groetjes Lizzy

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou het zit erop, of beter gezegd erin!!!

Gisterenochtend werd ik gebeld dat 1 cryo het niet overleefd had (was van 5-cellig naar 3-cellig gegaan na ontdooiing) en de ander was mooi gaan doordelen (was 7-cellig en gisterenmiddag 10-cellig). Dus die is gisteren teruggeplaatst en nu weer 2 weken wachten eer ik mag testen. Las ergens dat je niet teveel mag tillen na een tp, da's jammer want daar kan ik niet aan voldoen vanwege de boys. Hopelijk gaat alles goed en test ik over 2wkn. positief!!

@ Lizzy, welkom op dit gezellige en informatieve forum.

IK wens iedereen weer héél veel succes......

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Tsjoender: Succes in de wachtweken ik ga duimen dat je over 2wkn een positieve test in handen mag hebben.

Nou ik ben vandaag bij Geertgen geweest en de BMS was goed dus ik ben de komende 3wkn weer onvankelijk dus nu maar weer hopen dat er nu wel een match is.

Ik heb ff aan dr.W gevraagd waar ze nou precies opletten als ze een match zoeken en het gaat voornamelijk om je uiterlijk en je ogen en ze kijken helemaal niet naar je bloedgroep of iets dergelijks.

Dus wordt allemaal spannnend weer.

Dr. W belt vrijdag over hoe of wat want dr. R heeft vakantie dus ben benieuwd.

Liefs Corina,

Geplaatst

Inderdaad spannend Corina. Het lijkt me wel vervelend als je er helemaal klaar voor bent er er is dan geen donor beschikbaar! Hopelijk dat het deze keer zover is!

Bij ons is het zo anders, dat is echt wel het verschil met Geertgen, die op basis van wederkerigheid werkt. Mijn vriendin (de donor) en ik maken al grapjes over hoe het kindje eruit zou komen te zien, we lijken nl helemaal niet op elkaar! (innerlijke kermerken dan weer wel en allebei wel zelfde kleur ogen).

Elena, jij zit nu op het zogenaamde wachtbankje dan? Bij mij vliegen de nieuwe termen me om de oren. Wat fijn dat je 1 goede cryo had, nu duimen we met je mee voor goede innesteling.

Hoe is het met Nofje afgelopen?

groetjes Lizzy

Geplaatst

Hey hallo allemaal,

Hier weer eens een berichtje van mij. Ik heb me een tijdje op de achtergrond gehouden. Heb wel meegelezen hoor, maar had gewoon niet zo'n zin en had ook niet zoveel te melden. Ik zie dat er een aantal "nieuwe gezichten" bij zijn gekomen. Welkom binnen dit topic!

Worden weer spannende tijden voor een aantal van ons.

Corina, ik hoop ontzettend dat het deze ronde raak zal zijn. Geduld wordt beloond, dat weet je hè?!

Elena, fijn om te horen dat er een mooie cryo teruggeplaatst is. Het bekende wachten is weer begonnen. Spannend hoor!

Heeft iemand eigenlijk nog iets gehoord van Maureen? Zag dat ze al erg lang niet meer op dit forum is geweest. Ik hoop dat het naar omstandigheden goed met haar gaat en er inmiddels wat duidelijkheid is gekomen, waarom het zo fout is gelopen met haar behandeling.

En Kera en Maya, hoe is het met jullie? En Mees, klaar voor Spanje?

Nou, bij ons is alles zoals gehoopt, erg voortvarend gelopen. We hebben sinds vorige week officieel goedkeuring gekregen voor onze behandeling. Dus dat is helemaal te gek. Ik ben inmiddels (samen met Annamoon) met de pil gestart, zodat het medicijnschema ingepland kan gaan worden. Waarschijnlijk hebben we daar volgende week de afspraak voor, maar dat moet nog bevestigd worden. Dus eindelijk, na maanden denken, praten en wachten, gaan we dan binnenkort echt beginnen!:woohoo:

Lizzy, wij slikken ook microgynon. Heb ik (toen ik nog niet zwanger wilde worden) jaren geslikt. Het is een hele gangbare, vrij lichte pil.

Nou, voor iedereen weer: :goodluck1:

Lieve groeten,

Geplaatst

@ Claudiaatje: Bedankt voor je lieve reactie tja wij hopen het ook zo maar goed jij weet ook net zo goed dat er niets anders op zit dan wachten wachten wachten + afwachten.

idd Elsje hoe gaat het met jullie Maya, Mees, Mylo03, Kera en Maureen???

@ Nofje : Hoe is het telefoongesprek gegaan van de week?? Konde ze het je uitleggen waarom hij niet gebeld had?.

Nou meiden ik duim weer voor jullie allemaal die het nodig hebben en daar komt ie weer mijn specialiteit de positieve vibe komt ie

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo Meiden!

Hier weer eens een berichtje van mij!

Ben nog wel zo af en toe op het forum maar probeer wat te minderen omdat het ook voor onzekerheid zorgt..

We hebben vorige week de 10 weken echo gehad was heel bijzonder!!

Volgende week hebben we met 12 weken de nekplooi meting/ combinatietest. Ook heel spannend!

Voor alle nieuwe meiden welkom op het forum en succes met alles!

Corina ga voor jullie duimen dat er deze weken een match is!! zou zo top zijn!!!

Elsje spannend allemaal! Ga voor jullie duimen dat het allemaal voorspoedig gaat verlopen!

Dit even onze korte up date! zal volgende week nog even meer posten!

Liefs Mylo

ps als er iemand is die iets wil weten over geertgen over hoe en wat dan kan dat altijd!

Geplaatst

Mylo@ daar hou ik je misschien nog aan. Ik moet vandaag voor het eerst naar geertgen voor een orientatiegesprek dus daarna zullen er bij mij wel heel veel vragen naar boven komen. Ik hoop zo dat ze me weer een beetje hoop kunnen geven na 3 mislukte icsi pogingen in Nijmegen.

Geplaatst

@ Jessie : Succes vandaag bij Geertgen en idd als je vragen heb stel ze gerust allicht wel iemand die een antwoordt weet.

Liefs Corina.

Geplaatst

jessie als er vragen zijn schroom niet en stel ze gerust!

wij zijn afgelopen jaar bij geertgen het begin traject gestart als vrouw vrouw koppel hadden wij zaadjes nodig. hiervoor hebben wij een deal ivf traject ondergaan. in sept terugplaatsing gehad en nu na 1 poging!! zwanger... we kunnen het zelf amper bevatten!

succes vandaag!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Alle nieuwkomers van harte welkom!!

Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet alles heb gelezen, ben ook een tijdje niet meer hier geweest. Momenteel zit ik met mezelf in de knoop.

Ben erg kriebelig, gauw boos, behoorlijk emotioneel,reageer vaak volkomen onterecht,heel vaak herken ik mezelf niet meer.

Er speelt natuurlijk ook een hoop mee. Maar ik kan er niet precies de vinger op leggen waar het vandaan komt.

De hormonen natuurlijk, maar het kan ook heel goed van de overgang zijn.

Daarbij wil mijn onttrekkingsbloeding maar niet op gang komen, baal baal!!

Vorige week donderdag de laatste tablet genomen en overmorgen mag ik alweer extra tabletten gaan slikken om op te bouwen??? Op zo'n moment baal ik van mijn lichaam.

Ik zal van de week eens even alles bijlezen, en wat uitgebreider op jullie nieuwtjes reageren. Welterusten en tot gauw,

Liefs Maya

Geplaatst

@ corina: Dr. W. heeft mij afgelopen maandag gebeld en we zijn erachter gekomen dat het afspraken systeem niet helemaal lekker synchroniseert met de agendas van de artsen... Vandaar dat ik niet ben gebeld... Dr. R is op vakantie maar hij zou een brief met de post meegeven (met zijn zoon geloof ik). Dr. R. zou dan wel reageren. Dr. W heeft mij iig beloofd donderdagavond of anders vrijdag even terug te bellen of we een match hebben ja of nee.... Dus hier wordt het ook al spannend.....

Ik geloof dat jij vrijdag nieuws krijgt is het niet?

@ jessie; ik hoop dat het gpoed gegaan is gister bij Geertgen?

@ Tsjoender; de duimen draaien hier volop! Hoe gaat het met je?

@ maya; ik kan mij heel goed voorstellen dat je er even doorheen zit.... Ik hoop dat je de komende periode wel een mooi bedje legt en dat het hele traject eindelijk lekker gaat lopen voor je!

@ mylo03: hoe gaat het met je? Verloopt het allemaal voorspoedig?

@ elsje: wat fijn dat je kan beginnen!!! Hopende op een mooi resultaat en een positieve test!

Hier is dus nog even wachten....... en wachten ...... en nog een beetje wachten.......

Maar allemaal voor iets moois! Dus we blijven positief!!!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier is alles ok. Ik heb super zin in Spanje, maar wacht nog steeds op mijn ongi. Op zich is het niet zo erg, aangezien ook de uitslag vh uitstrijkje en de mammo binnen moet komen. Toch wel vreemd dat ik zo'n lange cyclus heb, maar dat komt wel vaker voor omdat je je lichaam toch ontregelt met alle medicijnen.

Eerst wilde ik zo snel mogelijk, maar ik kan het toch niet haasten. Dus een maand later is ook goed hoor ;-)

Tjoender, heel veel succes met je wachtweken. Dat vind ik toch altijd zo zwaar. We duimen hard voor je.

Corina, lief dat je vraagt hoe het ermee is. Goed dus, alleen aan het wachten.

Jij moet nu echt een eitje krijgen hoor. Geen gemuts meer. Kom maar op met dat ei!!

Hey Elsje, super dat alles goed is en jullie gaan beginnen!! Top!! Ik moet ook dat microgynon gaan slikken vanaf de 5e dag vd ongi. Slik je dat nu al? Of ook vanaf je ongi?

Elena, succes met je wachtweken. Lekker broeden en innestelen! En ja, klaar voor Spanje maar dus nog ff wachten! Heb zo'n zin!!!!

Claudia, hoe is het met je kleine hummel? Moet zo geweldig zijn!!

Mylo, jij gaat goed zeg. Spannend weer, de nekplooimeting. Geweldig dat je echo goed was!

Ik stuur ff vast dit berichtje, want ik ben maar aan het scrollen :-)

Liefs, Mees

Geplaatst

Ben ik weer :-)

Jessie, succes met je gesprek vandaag!

En Nofje, ja, wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat het nu allemaal goed gaat met die communicatie. Want er hangt zoveel van af. En dus vandaag of morgen bellen ze of ze een match voor jullie hebben? Zo spannend!!!!

Maya, balen dat je je zo voelt. Hoop dat het snel weer wat beter gaat. Ja, al die medicijnen. Bedoel je met onttrekkingsbloeding je menstruatie? Hoop dat het snel komt. Ik wacht nog steeds op ongi, maar heb iig alle dingen gehad, zoals uitstrijkje en mammo. Nu nog de uitslagen ervan.

En dan....viva la Spanja!

Succes allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

@ Maya: Jeetje vervelend dat je je zo rot voelt. Sterkte meis denk aan je.

@ Mees: Graag gedaan hoor.Bedankt voor je grappige reactie ik moest er erg om lachen haha idd " kom hier met dat ei". Maar goed we hebben het niet voor het zeggen he??

@ Nofje: Fijn dat er duidelijkheid is wat er fout is gegaan. Natuurlijk niet goed te praten want zoiets mag gewoon niet mogen. Ik ga heel hard voor jullie duimen voor een positief telefoontje vandaag of morgen van dr. W de duimen draaien al voor jullie. Wij worden ook morgen vanaf 16.30uur door dr.W gebeld dus hier gaat de spanning ook weer stijgen. Spannend spannend allemaal.

@ Mylo03: Fijn om te lezen dat het goed met je gaat succes de komende periode met de onderzoeken die nog gaan komen. Ik ga je zeker volgen hoe je zwangerschap verloopt als het tenminsten met ons wil delen.

Nou meiden daar komt ie weer voor iedereen.

:positive energie: en een dikke :CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Dank jullie voor de succes wensingen.

Gisteren naar Geergen geweest. Jeetje wat was het daar druk. Het blijkt dat ze ontzettend veel aanmeldingen hebben gekregen en die willen ze allemaal op een paar woensdagen verwerken. Alleen toen wij er waren zater er nog 3 koppeld voor een aanmelding.

We hadden een gesprek met dokter Bax. Ik vond het eerlijk gezegd een beetje een vreemd gesprek. Ik dacht dat we een soort van uitleg zouden krijgen wat er mogelijk is voor ons, maar ze wilde eigenlijk direct weten wat we wilde gaan doen. Ik heb duidelijk gemaakt dat we daar zijn gekomen omdat we 3 mislukte icsi pogingen achter de rug hebben en onze wens erg groot blijft en of hun ons nog konden helpen. Misschien in de zin van wedekerigheid. We hebben nog wel rietjes in de vriezer zitten met zaad maar omdat er steeds alleen maar slechte embryo's uit voor komen denken we aan een zaaddonor. Maar we wilde weten hoe zij erover dacht. Ze gaf eigenlijk niet echt antwoord en we hebben nu een gesprek gepland staan met een psycholoog. Wat ik wel fijn vond was dat ze zei dat we nog zo vers in het traject zitten dat ze probeerde er vaart achter te zetten dat het allemaal niet te lang hoeft te duren.

Heeft iemand van jullie ervaring met 3mislukte vergoede pogingen en dan via Geertgen nog verder gaan?

Mijn zusje hoefde na haar 3 mislukte vergoede pogingen door middel van wedekerigheid alleen maar de donorbank te betalen en niet de behandeling. Die had de kliniek betaald.

Mylo03 is zag dat jij treading ivf had gedaan. Is dat hetzelfe als de wedekerigheid en hoe ging dat allemaal in zijn werk?

Geplaatst

Hoi Jessie

Ja wij hebben idd wederkerigheid gedaan. Wij hadden zaadjes nodig. Voor ons ging het dus zo dat ik een ivf traject heb ondergaan. Bij de punctie zijn dan de eerst vier eitjes voor jou de volgende vier voor donatie en dan worden ze 1 om 1 verdeeld en bij een oneven aantal in het voordeel voor jou. Na de punctie ga je naar Belgie voor de terugplaatsing. Mocht je van deze ivf poging incl eventueel cryos niet zwanger raken dan heb je wel aan jou deel van de wederkerigheid voldaan en mag je gebruik maken van de bank voor eventueel verdere pogingen. Snap je het allemaal nog..... beetje wazig verhaal lijkt te worden....

Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel!

Succes!

ps

Bij Geertgen zijn ze heel er heel erg van dat je met gerichte vragen moet komen en zelf een keus moet maken. Ik denk ook door de wederkerigheid dat ze je niet kunnen helpen met het maken van een keus omdat ze niemand het idee willen geven in een bep richting geduwd te worden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou dr.W heeft gebeld en helaas nu nog geen match volgende week vrijdag belt dr.W weer terug ben benieuwd. Alleen krijg ik er een beetje een zwaar hoofd in dat er misschien weer geen match is maar goed mijn man zei dat ik de moed niet moet gaat verliezen. Op dit moment zeg mijn gevoel anders.

@ Nofje : Wat had dr.W voor nieuws voor jullie.??

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey allemaal...

Ook hier geen match voor ons.... Helaas misschien komende vrijdag wel.. Dr. W gaf aan dat er veel nieuwe starters zouden zijn... Maar ja geen garanties natuurlijk.

OOk ik ben wel teleurgesteld. Ik begin 1 december bij een nieuwe baas en hoewel hij weet dat ik wellicht een dagje of 2 vrijaf moet hebben is het natuurlijk wel lullig als dat meteen de eerste weken moet... Nou ja, we zien wel wat volgende week vrijdag brengt... Je kunt het lot toch niet haasten... en als er geen donor beschikbaar is deze ronde dan heeft dat ook zo moeten zijn...

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Nofje en Corina@ ik heb woensdag inderdaad gezien dat er veel nieuwe aanmeldingen zijn. Hopelijk dat er dan snel voor jullie een match bij mag gaan zitten. Lijkt mij erg vervend dat steeds maar wachten.

Geplaatst

@ Nofje: Voor jullie ook geen match balen hoor!! Mag ik vragen naar welke kleur ogen ze bij jullie kijken?? Wij hebben blauwe ogen en daar zoeken ze dan naar. Nou meis ik duim voor jullie dat dr.W een positiever bericht heeft volgende week. Volgende week belt dr.W ons ook weer op dus afwachten maar weer het is niet anders.

@ Jessie: Dankje voor de info tja het is idd hopen maar goed we kunnen het niet afdwingen.

Nou meiden hier komt mij bekende positieve vibe voor jullie over het scherm komt ie

:positive energie: en een :CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

hey corina; bij ons kijken ze denk ik naar groen of blauw... ik heb zulke ogen... maareh verder niemand in de familie. Dus ik heb aangegeven dat het mij niks uitmaakt. Ik heb ook rood haar dus dat word sowiezo moeilijk.... Maar ik heb 2 hele lieve stiefkids met rode haren dus ik mag mij al gelukkig prijzen. Het komt zoals het komt....

Veel succes met wachten... en wachten.... en nog maar een beetje wachten dan doe ik mooi met je mee...

Groetjes,

N

Geplaatst

Hey meiden,

Balen hoor, Corina, dat er weer geen match is. Ben blij dat ik je tenminste nog ff kon laten lachen;-)

Lijkt me zo moelijk, iedereen x weer een week wachten terwijl je 'klaar' bent voor dat ei. Super k..

En jij, nofje dus ook. Ook nog geen match.

Ik hoop zo dat het vlg week gaat lukken. ( dat maar paarse ogen ..... ;-)

Iedereen een big hug, mees.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Ik had er even geen behoefte aan en heb me dus even op de achtergrond gehouden. Ik heb net even een quick-scan over de laatste pagina's gedaan en zie dat er nieuwe namen bij zijn gekomen. Ik heb ook niet de fut om alles gedetailleerd te lezen en op iedereen te reageren. Dus bij deze, welkom voor de nieuwe onder osn en veel succes en sterkte voor de rest.

Ondertussen zijn we ruim 3 weken na onze "niet terugplaatsing" en zijn we ook wat wijzer geworden. Mijn eitjes en de donor-eitjes, die naar een ontvangster zou gaan, hadden dezelfde afwijking in de kernen. Blijkbaar komt dat niet zo heel vaak voor dat alle eitjes dit hebben. Bij een normaal tot stand gekomen bevruchting resulteerd dit niet in een zwangerschap.

Wat is er aan de hand? Dat kunnen twee dingen zijn. 1- Er is iets mis met mijn eitjes. 2- Ik heb slecht gereageerd op de gonal-f waardoor de eicellen niet goed waren.

Er is maar één manier om dit te achterhalen. Nogmaals een IVF maar dan met een ander hormoon; Fostimon. Mocht na de bevruchting dezelfde afwijking onstaan, dan is het duidelijk dat het aan mijn eitjes ligt. Dan is het einde verhaal: man geen zaad, mijn eitjes niet goed, geen kind(eren). (Hoe hebben we elkaar gevonden.) Is alles goed, dan zal er zich één of meer embryo's ontwikkelen en is er toch nog kans op een zwangerschap. Begin januari als ik ongesteld word ga ik met een kort schema beginnen in combinatie met het andere hormoon.

Mijn gevoel zegt dat mijn eitjes niet goed zijn. Dit gevoel heb ik al heel lang, jaren. Ik hoop dat het anders is, maar het goevel is heel sterk. En helaas moet ik zeggen dat ik vaker een voorgevoel heb dat ook werkelijkheid wordt. Ik heb nog hoop, maar weet dat de kans heel klein is.

Ondanks die gedachten gaat het momenteel best lekker. Gelukkig maak ik me er niet zo heel druk over. Dat komt pas weer als we het begin van de volgende IVF naderen. Wel zie ik nu alweer tegen de punctie op. Die was pijnlijker dan toen ik mijn been op drie plaatsten brak begin dit jaar en ze me flink wat pijnstilling hadden gegeven. Ik heb dit in het laatste gesprek ook aangekaart en als ik dit aangeef kan ik extra pijnmedicatie krijgen. Dit stelt me dan wel weer iets gerust.

Hierbij wil ik iedereen heel veel positieve energie :confettistars: aan iedereen.

Groetjes, Maureen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden