Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik meld mij even...... af. Helaas is onze cryo poging mislukt, ben vandaag gaan vloeien op dag 9 en het is gelijk helderrood dus verwacht er niets meer van. Natuurlijk teleurgesteld, maar ik tel ook mijn zegeningen met de boys en dochter. We zijn uiteraard erg blij en gelukkig met onze 3 kids, dus is mijn gevoel van teleurstelling gelukkig nog te overzien. Ook manlief was wat down, maar berust zich er ook een stuk makkelijker is. We blijven dus lekker met z'n vijven en dat is een enorme rijkdom!!!

Meiden, geef jullie dromen niet op....... blijf ervoor knokken en ik blijf duimen (en af en toe meelezen) dat ook jullie deze rijkdom mogen meemaken. Ik zal zelf niet veel meer actief zijn op dit forum, want tja.... ik zit niet meer in de MMM of WW of wat dan ook. Die hoofdstukken kunnen we nu definitief sluiten.

Ontzettend véél succes voor jullie allen!! Want we blijven toch een stel bikkels bijelkaar om elke keer maar weer de moed te hebben om door te gaan.

Dikke kussszzzzzz,

Elena

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maureen@ wat een heftig verhaal. Jeetje zeg wat zul jij in onzekerheid zitten en wat zal de volgende ivf poging zwaar voor jullie zijn.

Je bent een kanjer dat je het nog een keer durft te proberen.

Tjoender: wat jammer zeg voor je. Geniet nu maar extra van je kids. Dat moet je toch enige troost kunnen geven.

Geplaatst

@ Maureen: PFFFF idd wat een verhaal en onzekerheid!!! Ik wens je heel veel sterkte/ succes in de hoop dat de volgende ivf wel de droom uit doet komen. Meis geef je droom niet op je bent een topper. Een dikke kunffel vanuit hier.

@ Tsjoender: Meid heel veel sterkte met het verwerken van de mislukte poging, Geniet maar van je kinderen ondanks het oneerlijk is dat je poging mislukt is.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi allemaal, hoe gaat het inmiddels bij iedereen? Ik sta in een wachtstand tot alle formaliteiten zijn geregeld. We hebben ook helemaal geen haast en toch voelt het een beetje als verloren tijd. Misschien wetende dat het lab straks een paar weken dicht is rond kerst en dat de boel daardoor al flink op kan schuiven. Maar ja, zoals ik al zei hebben we geen haast en toch kan het me soms niet snel genoeg gaan. Gevoel en verstand...

Corina en Nofje: succes met wachten. Duim voor jullie dat er een donor beschikbaar is!

Maureen: wat een onzekerheid. Zolang er nog hoop is, mag je het ook nog hebben. Bij mij is het helaas wel het geval, vandaar dat we voor eiceldonatie gaan. Weet niet hoe oud jullie zijn, maar zien jullie adoptie evt ook zitten? Of wordt dit voor jullie jullie laatste strohalm? Sterkte in ieder geval!

Jessie: succes bij geertgen. Hoop dat jullie wens uitkomt!

Elena: wat treurig dat jullie poging nu niet gelukt is. Je bent wel een voorbeeld voor me dat het ook goed kan gaan! Daar put ik ook veel hoop uit.

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hehe, eindelijk ongi, dus we kunnen weer verder. Top!

Hopelijk zijn morgen (vandaag) de uitslagen binnen van uitstrijkje en mammo, zodat alles rond is.

Succes allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

@ Lizzy: Bedankt voor je lief berichtje en succes met wachten tot de formaliteiten rond zijn. Ik hoop voor jullie dat het snel zal zijn en dat jullie door mogen.

@ Mees : Fijn om te lezen dat je ongi er is en jullie verder kunnen ik duim voor jullie!!! Hoe waren de uitslagen vandaag van de mammo en uitstrijkje??

Hier gaat het redelijk de spanning begint al weer behoorlijk op te lopen voor morgen want dan belt dr.W of dr.R op of er wel of geen donormatch is.

Ik weet dat er nog niets aan de hand is maar mijn gevoel zeg dat ik morgen geen positief telefoontje krijg, en ben zo bang dat er morgen gezegd wordt "SORRY we hebben geen match u moet gaan afbouwen+ provera slikken en daarna weer opbouwen en dan weer terugkomen voor een echo". Deze senario zit zo in mijn hoofd dat ik het er niet uitkrijgt omdat het helemaal niet zo hoeft te zijn, kan zomaar de andere kant op gaan. Hoe ga jij daarmee om Nofje?? Jij wordt morgen toch ook weer gebeld of niet??

Maar goed het is niet anders dan afwachten tot het telefoontje w8.

Maya ( succes morgen bij Geertgen ik duim voor je ), kera, elsje hoe is het nu met jullie?? En hoe is het met de rest van de meiden?

Meiden vanuit hier een :CYBER_HUGS: van mij en sorry voor mij geklaag voelt wel fijn om het ff opgeschreven te hebben

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik moest weer even bijlezen. veel gebeurt de laatste week...

@maureen: wat een gebeurtenissen... en wat een onzekerheid. Ik hoop dat het de volgende poging gewoon gaat lukken!

@tjoender: heel veel sterkte met de volgende poging!

@ lizzy: ja, wachten is een topsport... ik krijg er ook de kriebels van. Ik hoop dat het snel gaat voor je of dat je voldoende afleiding vind tijdens het eeuwige wachten... Uiteindelijk is het het allemaal waard.

@mees: mooi dat je nu ongi bent geworden en dat alles nu verder kan lopen.

En @ Corina... Ja wat zal ik zeggen... het wachten is gewoon echt niet leuk. Ik heb eerder het tegenovergestelde van jou... Ik hoop natuurlijk dat er een match is komende vrijdag... maar ik begin woensdag al met een nieuwe baan.... Dus dat is eigenlijk ook niet erg handig. Ik heb geen idee hoe het dan allemaal moet lopen... maar ook dat zien we dan wel weer. Afgelopen week heeft een vriendin van mij zich spontaan aangeboden om donor te worden. Dus ik weet nu ook even niet meer wat te doen. Ik kan wachten op de donormatch en kijken of dat gaat lukken... Of ik kan na vrijdag als we geen match hebben de hele riedel stopzetten en met mijn vriendin aan de slag gaan...

Maar dan zijn we ook weer maanden verder eer we gaan beginnen... Ik neig ernaar om met die vriendin aan de slag te gaan... Maar ik moet er nog een nachtje over slapen..

Dilemma! Ik hoop in ieder geval voor jou dat ze een match hebben en dat je dan eindelijk kunt beginnen!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Net de hele tijd zitten typen, alles weer kwijt. Zo ontzettend balen. Kopieer altijd, maar was ik nu vergeten, grrrrr! Dus nieuwe poging:

@ Maureen: Jeetje, wat een verhaal zeg. Maar blijf moed houden hoor. Misschien heb je echt gewoon de pech dat je verkeerd op de medicatie hebt gereageerd en gaat het de volgende keer wel goed. Wel fijn om te horen dat je er redelijk rustig onder bent. Good for you! Hebben jullie al een afspraak staan voor een nieuwe behandeling, of neem je nog even je rust?

@ Elena: Wat ontzettend jammer dat het niet gelukt is met de cryo! Geniet van je kinderen en wie weet zien we elkaar nog eens in de toekomst ;-)

@ Maya: veel succes morgen bij Geertgen. Ik hoop dat het deze ronde beter is gegaan met de opbouw van je BMS. Ik hoop ook dat je je inmiddels weer wat lekkerder voelt.

@ Mees: wat heerlijk dat je ongi is gekomen. Kun je in ieder geval weer verder. Ik weet er alles van. Moest nu ook gaan starten met de pil, maar moest daarvoor de menstruatie krijgen. Had ik al 3 maanden niet meer gehad, dus zag de bui al hangen. Maar op het moment dat het nodig was, kwam die gelukkig. Dus heb er inmiddels alweer 1 strip opzitten :-) Hoop dat de uitslagen van het uitstrijkje en mammo ook oké zijn.

@ Corina & Nofje: ik hoop dat jullie beide morgen goed nieuws te horen krijgen. Dat wachten en het besef dat je zo afhankelijk bent van een ander, blijft toch echt verschrikkelijk!

Nofje, wat een geweldig lief aanbod van je vriendin. Koester dat hoor, ook al maak je er geen gebruik van. Blijft toch erg bijzonder dat een ander dat voor je wil doen.

En over je twijfel wat je nu moet doen: wij hebben ook zo'n soort situatie gehad. Gebruik maken van wederkerigheid of eigen donor. Allereerst moet je je natuurlijk goed afvragen of je dit samen met je vriendin zou willen doen. Bij wederkerigheid is er toch sprake van een soort van anonimiteit. Als je voor je vriendin gaat is de slagingskans theoretisch gezien wellicht wat groter omdat alle eitjes dan voor jou zijn (en je dus niet hoeft te delen).Wij hebben ook een hele tijd getwijfeld en hebben uiteindelijk beide trajecten bij Geertgen opgestart. Dr. Wismann zei dat we gewoon op 2 paarden moesten wedden. Dus waarom zouden jullie dat ook niet mogen? Start het traject met je vriendin ook op en kijk waar het schip strand. Vinden ze een donormatch, dan ga je daarvoor. Laat dat te lang op zich wachten dan zou je voor je vriendin kunnen gaan. Ik zou het in ieder geval bespreken bij Geertgen en kijken wat hun reactie is. Het geeft je in ieder geval een extra kans. Wij hebben voor onze eigen donor gekozen, maar uiteindelijk bleek dat zij nog een jaar wilde wachten. In diezelfde periode heb ik Annamoon ontmoet via dit forum en hebben we uiteindelijk besloten om van haar (geweldige) hulp gebruik te maken. Zij wilde de behandeling graag in het UMCU, daarom lopen wij nu niet meer bij Geertgen. Wij hebben het daar wel allemaal besproken met arts en psych en zij stonden voor de volle 100% achter onze beslissing.

Nou, bij ons gaat het nog steeds allemaal erg voortvarend. We zijn afgelopen dinsdag bij de arts geweest om het medicijnschema in te plannen. Het is dat er een sluiting is rondom de feestdagen, anders hadden we meteen kunnen beginnen. Nu hebben we 5 januari de uitgangsecho en dat betekent dat ik 15 dec weer de eerste deca-spuit mag zetten!!!!

Vind het nog steeds een beetje ongelooflijk hoe snel het nu allemaal gaat. Vandaag precies een maand geleden, hadden we ons intake-gesprek in Utrecht en nu gaan we over minder dan 3 weken daadwerkelijk starten!

Ik hoop dat ik niemand vergeten ben, anders mijn excuses. In ieder geval, iedereen weer heel veel succes met wachten!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hey allemaal,

Hoi Elsje, ja, helemaal blij. Wat kun je er op zitten wachten he?!

Bij jou gaat het ook snel hoor. Ik heb trouwens hetzelfde als jij; ietwat gedoe door de sluiting met kerst. Ik mailde vandaag dat ik ongi was geworden en of het nog uitmaakte dat het later was dan gepland. Nu blijkt dat op de dag dat ik een echo zou moeten hebben, de 20e, de praktijk gesloten is. Aangezien er verder niet bij staat of ik moet wachten (wat ik wel denk), heb ik net ff gemaild of dat het geval is. Hopelijk morgen antwoord.

Haha, wat goed dat je net ongi werd, toen het moest! Helemaal goed! En wat een snelheid zeg; 3 weken en starten maar!

Mijn mammo was goed en mijn uitstrijkje is pas volgende week (hopelijk) binnen. Wel fijn dat de zeeeeeeer pijnlijke mammo goed is!

Nofje, ja, wat Elsje zegt, zou ik ook doen. Gewoon op 2 paarden wedden. Echt fijn dat ze zich aangeboden heeft als donor! Geweldig!

Corina, hoop super dat je morgen goed bericht krijgt!!!!! En Nofje, jij natuurlijk ook! Ook al zou het voor jou iets minder uitkomen ivm je nieuwe baan. Ja, zo fijn dat ik eindelijk ongi ben. Normaal altijd en nu duurde het heel lang. Zul je altijd zien.

Iedereen veel succes! En big hug :blowkisses:

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou dr.R heeft gebeld en helaas nog geen match, maandagavond wordt ik weer opnieuw gebeld.

Hij verteld dat er volgende week nog mogelijk is. Dus hopen en afwachten maar weer. :gekruiste vingers 3

Nofje wat voor bericht heb jij gekregen???

@ Maya: Hoe is het met je? Hoe was het bij Geertgen vandaag!! ik hoop voor je dat het positief was want dat heb je ECHT verdient.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hier hetzelfde bericht. Nog geen match. het zit er wel in... maar hij belt maandagavond terug. En ook bij mij kan het nog 1 weekje....

Net ook met mijn vriendin gesproken. Die hoopt stiekum dat ik geen match krijg zodat ik met haar kan beginnen.... Ik wil dat ook wel heel graag.... maar ik wil ook maandag nog even afwachten. dadelijk iig genoeg afleiding op mijn moeders verjaardag. Een goed weekend voor de boeg dus tot maandag komen we wel weer door.

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Nofje, hoop dat je een goed bericht krijgt maandag: een match! En Corina, jij ook!

Ff mijn update. Helaas wordt mijn tp niet in December omdat ik 1 cyclus moet wachten. Omdat ik zo laat ongi werd, heb ik gecheckt of het allemaal nog wel uitkwam ivm met het kerstreces. En...blijkt dat DD dicht is (de 20e) als ik een echo moet hebben. Dus hebben ze gezegd om nog 1 cyclus te wachten. Nu is het vervelende dat ik in die periode precies 2 weken in het buitenland ben dus ook dat is niet handig. Dus wordt het waarschijnlijk 2 cycli wachten.

Nou ja, time flies, soms ;-) dus dan wordt het hopelijk een geweldige start vh nieuwe jaar!

Succes allemaal,

Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Moet nog een beetje afkicken van het forum omdat ik nu niet meer in de MMM of WW zit. Anderzijds blijf ik natuurlijk wel ontzettend nieuwsgierig naar jullie avonturen in de wonderlijke wereld van ECD. Meiden, ik duim dat jullie straks ook gezegend mogen worden met een beebje!! Geef de moed niet op hoor........ eens lukt het!!

@ Elsje, ik ga onwijs duimen dat jullie als een speer blijven gaan met als eindresultaat 1 of 2 babies. Ik blijf je volgen en wie weet spreken we elkaar nog eens. Mocht je vragen of info willen over wat dan ook, je weet me te vinden. Héél véél succes met het prikken en slikken!!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier helaas slecht nieuws.... geen match voor deze ronde ik moet beginnen met afbouwen en daarna 3 weken op een minimum dosis gaan zitten ivm de kerstsluiting van het lab. Ik heb aangegeven dat we misschien de volgende ronde dus een eigen donor hebben en dr. Ruis gaf aan dat we het misschien wel parralel konden laten lopen. Dus ik ga zometeen mijn vriendin bellen en dan kunnen we misschien nog alle formaliteiten regelen voor kerst zodat we in januari al kunnen beginnen.

Aan de ene kant dus heel jammer dat we niet gematcht zijn... maar aan de andere kant ook wel weer goed zo. Want ik begin woensdag met een nieuwe baan, dus het zou een hoop regelwerk opleveren en dus een hoop stress. En nu kan ik gewoon aan het werk en samen met mijn vriendin een geschikt moment uitzoeken om te starten....

@ Corina: ik hoop dat jij wel beter nieuws had?

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hoi hoi,

Helaas ook hier slecht nieuws ( geen match ) en idd ook ik moet gaan afbouwen en daarna op minimum dosis Estradiol en dan de 1ste week van januari dosis ophogen en dan de tweede week van januari terugkomen voor een echo, dit idd i.v.m met de sluiting van het lab met kerst.

Heb ff geen fut om verder iets te typen ben een beetje down.

Ik weet dat ik het niet kan afdwingen en dat er niemand wat aan kan doen maar ben een beetje sippies/down.

Dus mijn voorspelling kwam uit helaas.

Liefs Corina.

voor iedereen een dikke :CYBER_HUGS:.

Geplaatst

Wat super balen Corina! En Nofje ook al komt het voor jou misschien beter uit. En misschien wel een teken om het via je vriendin te doen.

Maar echt heel naar dat je er telkens 'klaar' voor bent ( met álle medicijnen weer in je lijf) en er dan geen match is.

Ik hoop dat het nu snel gaat lukken!!

Ik hoop echt niet dat dat ook zo gaat in Spanje. Ik zou gek worden. Vind jullie heel knap om het iedere x te verwerken. Een super knuffel !!!

Liefs, mees

Geplaatst

zo frustrerend.... probeer je een afspraak te maken om samen met je donor naar dr. W of dr. R te gaan en aansluitend bij de psycholoog te zitten.... Moeten ze het eerst allemaal na gaan vragen. Ik dacht toch dat ik duidelijk was en had gezegd dat ik met Dr. R had besproken dat ik morgen terug zou bellen om die afspraken te maken.....

Grrrrrrrrrrr....

Nou wordt ik dus terug gebeld.... tja, sommige mensen weten blijkbaar niet hoe hun eigen procedures werken....

Geplaatst

@ Nofje: Balen zeg dat er voor jou ook geen match was ( ook al kom het iets beter voor je uit ) , maar wat SUPER dat je vriendin je wilt helpen geweldig. Ik hoop zo voor jullie dat dat voorspoedig zal gaan toi toi. Heb je al weer iets van Geertgen gehoort? Ik heb vandaag ook gebeld heb bijna 20min. Aan de telefoon gezeten om een afspraak te maken, maar hij is gemaakt 10 jan. om 13.30uur bij Dr.W.. Ook wil ik je ff succes wensen met je nieuwe baan, je begint morgen toch?

@ Mees: Bedankt voor je lieve berichtje. Hoe is het verder met jouw?

@ Tsjoender: Balen zeg dat de behandeling mislukt is. Bedankt voor je positieve berichtje voor ons.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hi meiskes,

Hier een kort berichtje onze ecd is niet gelukt, heb net de uitslag van de bloedtest hsg 4,5 dat is normaal dus even mijzelf nu begraven.

Wij hebben nog 1 poging in de vriezer over welke wij dan in februari doen denk ik en dan is het kinderverhaal na 4 jaar voor ons over, emotioneel leeg en ook financieel blut dus ergens is een grens en dit zal het moeten zijn hoe moeilijk ik dit ook zelf vind.

Voor nu ik lees mee en duim mee maar ik moet mijzelf weer even ophijsen.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hey Corina,

Ook weer lang wachten voor jou. Maar hopelijk is het snel 10 jan; met alle drukte rond sint, kerst en oud en nieuw.

Hier alles goed. De uitslag van mijn uitstrijkje is binnen (gelukkig goed!) en die ga ik zo ophalen en scannen en mailen naar DD. Dan is alles er. En dan nog ff een paar cycli wachten ;-) En dan....hopelijk een super internationaal beebje!

Meiden,:goodluck1:

Liefs, Mees

Geplaatst

Lieve Mineut,

Nee toch!!! Wat verschrikkelijk! Ik had ook zo gedacht dat het goed zou gaan! Heel veel sterkte! Weet ik niet wat ik moet zeggen, behalve je van hier uit een grote knuffel te geven.

En blijf positief he. Want je weet nooit. Jullie gaan dus nog voor een poging in februari en dat kan zo maar lukken!

Doet niets af aan jullie grote verdriet nu!

Kuz, Mees

Geplaatst

Lieve meisjes,

Het spijt me erg dat ik de laatste tijd niet actief meeschrijf. Ik lees wel mee, maar heb ff niet de puf.

Gisteren terug geweest naar het Geertgen. BMS is weer ingezakt van 6.3 naar 5.1.

Medicijn estradiol is nu verhoogd naar 5 en eenmaal daags 2 tabletten die ik vaginaal moet inbrengen. Volgende week donderdag moeten we terug.

Verder vanmiddag heel slecht nieuws gekregen over mijn vader. Hij heeft uitzaaiingen door zijn hele lichaam en is opgegeven!!!

In eerste instantie dacht ik ik stop maar ff met mijn droom, maar nu denk ik misschien toch door gaan. Als het nog zou lukken, dan weet hij het in ieder geval.

En zou hij het misschien nog kunnen meemaken. Pff erg moeilijk, ga er maar eens rustig over nadenken.

Nofje en Corina, zo ontzettend balen dat er voor jullie geen match is. Ik had het jullie zo gegund.

Nofje veel succes met je nieuwe baan.

Mineut, wat spijtig dat de ecd niet gelukt is. Ik heb er geen woorden voor. Blijf vertrouwen op goede hoop, het zou zo maar kunnen in febr.

Mees ik hoop dat je voor jullie het jaar 2011 ook goed mag gaan beginnen.

Allemaal een hele dikke knuffel en tot gauw, liefs Maya

Geplaatst

Lieve Maya, wat verschrikkelijk van je vader! O, wat erg! Erger kan gewoon niet!

Ja, moeilijk om te kijken wat je nu gaat doen, maar als jullie het op kunnen brengen, zou het fijn zijn (als alles lukt) dat je vader het nog mee mag maken.

Meid, heel veel sterkte met alles!!

Als je doorgaat, hoop ik dat het goed gaat met je bms. Dat het maar weer lekker dik mag worden.

En dankjewel; we gaan voor een spetterend begin begin van 2011!!! Dat wordt hét jaar!!

Alle meiden veel sterkte en succes!

Liefs, Mees

Geplaatst

Wat een vervelende berichten allemaal. Sterkte voor iedereen op zijn eigen manier!

Moge het nieuwe jaar veel positiefs gaan brengen....

Geplaatst

@Mineut: Wat verschrikkelijk om te lezen dat de poging is mislukt sterkte meis.

@Maya :Wat een verschrikkelijk nieuws over je vader zeg heb hier geen woorden voor, en het is idd heel moeilijk wat je moet doen aan de ene kant staat je hoofd er totaal niet naar en wil je heel erg nog genieten/ en dingen doen met je vader. En aan de andere kant zou het heel mooi zijn dat het lukt en je vader hiervan kan genieten. PFFFFF moeilijk hoor heel veel sterkte en ik denk aan je. Vanuit hier een hele dikke knuffel.

Ook balen om te lezen dat je BMS niet wil groeien grrrr ik hoop en duim met je mee dat het volgende week wel dik genoeg is.

Het zit jullie ook allemaal niet mee.

@ Mees: Fijn om te lezen dat de uitslagen goed waren en ik ga heel hard voor jullie mee duimen dat het allemaal positief en voorspoedig mag blijven gaan

Voor iedereen heel veel succes en een hele dikke knuffel vanuit hier.

Liefs Corina.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden