Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dankjewel Corina! Super fijn! Ff wachten en dan er helemaal voor gaan!

Ben jij nu aan het wachten totdat je weer 'ontvankelijk' bent? Jij moet nu echt een match hebben hoor, als je weer 'ei'-rijp bent!!

Voor wie Sint vandaag viert, veel plezier. En wie het morgen viert, zoals ik, álvast veel plezier. Morgen dwars het land door voor Sint bij familie! Gezellig, maar nu niet zo handig.

En voor wie het niet viert; ook een heel fijn weekend toegewenst (en speciaal voor degenen die het nu heel zwaar hebben door ziekten, het 'niet lukken' en 'geen match'.)

Liefs, Mees

positive%20energie.gif ff een positieve vibe erin....

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Maya,

Wat een afschuwelijk nieuws, ik wens jullie heel veel sterkte en vooral je vader dat hij nog even mag genieten van alles en iedereen om hem heen. Ik hoop dat onze beste vriend hierboven dit ook leest en even zorgt dat jullie wel een positief nieuwtje mogen krijgen en ik hoop dat het wel lukt zodat je vader dit ook nog mag meemaken.

Heel veel liefs en een hele grote digihugggggggggggggggg,

Mineut

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Mijn vader heeft woensdag te horen gekregen dat hij wel nog een chemo kan doen (uiteraard alleen nog voor het leven te verlengen).

Hij heeft besloten dat hij dat gaat doen. Behalve de helse pijn voelt hij zich verder nog goed. Verder is het ook afwachten of de chemo aanslaat.

Daarbij hebben mijn partner en ik besloten om toch door te gaan met het traject.

We zitten er nu middenin en het is voor mijn vader misschien net dat extra steuntje om er nog voor te gaan.

Gisteravond zijn we terug geweest. En het BMS was voldoende om er toch voor te gaan.

Dus vanavond krijg ik na 20 uur een telefoontje of er een match is. Het moet volgens mij dan ook echt volgende week gebeuren, want daarna is het lab dicht.

Dus we wachten het maar even af, laat jullie snel iets weten.

Liefs Maya

Geplaatst

Hey Maya,

Zo erg dat je vader zo ziek is. Wel fijn dat hij (als de chemo aanslaat) misschien wat langer bij jullie kan blijven en hopelijk mee kan maken dat je zwanger bent en .... wie weet...jullie beebje mee mag maken!

Dus die match vanavond moet gewoon!! Ik duim voor een positief telefoontje!!!

Liefs, mees

Geplaatst

@ Maya :Ik vind het zo erg wat jullie nu moeten doormaken. Ik zal voor jullie duimen dat de chemo bij je vader aan zal slaan, in de hoop dat hij mag mee maken dat hij opa mag worden van het kindje van jullie.

Goed om te lezen dat je BMS goed is en ik gun jullie het positieve telefoontje vanavond!!! Want het moet nou goed gaan hoor! Ik ga aan jullie denken en duimen.

Liefs Corina.

Voor iedereen weer een dikke :CYBER_HUGS::positive energie:.

Geplaatst

Hoi meiden,

Pff baal momenteel. We zouden vanavond vanaf 20 uur gebeld kunnen worden of er een match was. Uitgerekend nu we vanavond ook een suprise party hadden.

Had me hier best wel op verheugd. Maar zat nu ook wel in spanning over het telefoontje. Uiteindelijk heb ik rond 21.30 uur mijn telefoon aan mijn man gegeven.

Ik werd er gek van. We zijn dus niet gebeld geworden. Morgenvroeg zal ik zelf maar even bellen. Ik ga nu slapen, ben doodop. Hou jullie op de hoogte.

Maya

Geplaatst

Hoi meiden,

Zag vanmorgen op de vaste telefoon dat dr. Ruis dus thuis had gebeld, maar niets heeft ingesproken. Daarom net zelf nog maar eens gebeld.

Ik kreeg te horen dat gezien de kerstsluiting op het lab het nu niet meer haalbaar was. Jammer dat een andere dokter je dan toch nog "valse" hoop geeft.

Ik had het natuurlijk ook wel jammer gevonden als ik dat donderdagavond te horen had gekregen, maar dan was het wel duidelijk geweest.

Ik heb nu een nieuw schema gekregen en moet voor ongeveer 14 januari een nieuwe afspraak maken.

Dus nu even een maandje rust....

Allemaal een fijn weekend, Maya

Geplaatst

Maya, wat super balen zeg!! Ja, stom dat ze dat niet gelijk zeiden. Zitten jullie toch weer vol hoop en spanning voor Jan Doedel.

Sterkte met wachten (wat doen we dat toch veel) en op naar een super match de volgende maand.

Corina, hoe is het met je?

En alle andere meiden?

Ik ben nog gezellig 'on hold' en ga bij de aankomende ongi aan de pil en dan verder...!

FF een positieve vibe erin:

:blowkisses:

Liefs, Mees

Geplaatst

Sjonge. Het is niet gemakkelijk om een afspraak te krijgen bij de psycholoog een arts op 1 dag. Nadat dr. R had gebeld dat we geen match hadden heb ik de dag erop met de receptie gebeld om een eerste afspraak te maken voor de psych en een arts voor mij en mijn donor. Maar de gastvrouw zei dat het allemaal zomaar niet kon... He? Dr. R had dat duidelijk tegen mij gezegd.. Ze zou e.e.a. navragen en mij terugbellen. Na dik 5 uur wachten heb ik zelf nog maar eens gebeld. Ze was erg gepikeerd dat ik weer belde en erg onaardig. Ik zei tegen haar dat ik nu deze week nog een belafspraak met Dr. W wilde en dat we dan wel eens zouden zien.... Ff voor sluitingstijd belde ze me met de mededeling dat het niet zou gaan, maar dat volgende week wel een keer teruggebeld zou worden door Dr. W..... Waarschijnlijk donderdag. Ik over de zeik natuurlijk... Want waarom doet ze niet gewoon wat ik vraag! Maarja, daar heb je dus niks aan... Dus meer dan een week moeten wachten tot dr. W belde en hem dit hele gedoe uitgelegd met de mededeling dat ik niet zo behandeld wens te worden! Hij begreep het en wat hem betreft werd dit ook uitgezocht. Ik moest dan vrijdag ff terug bellen voor een afspraak.

Dus ik belde de dag daarna en krijg ik weer diezelfde dame aan de telefoon. Ze gaf aan dat afgelopen week de hele kalender voor december al volgepland was en dat ik pas 21 januari aan de beurt was voor een intake.. Nou je kunt natuurlijk wel geloven dat ik erg pissig was.... Want als die muts dat meteen de week ervoor geregeld had dan waren we wel al klaar met alle formaliteiten in december en dan zouden we al kunnen beginnen half januari..... (dat was ook de wens van de donor aangezien die maand haar het beste uitkwam...)...

Nou we zullen het er maar mee moeten doen... Overstappen naar een andere kliniek is ook geen optie want dan moeten we nog veel langer wachten.....

Ben ergens heel teleurgesteld op de manier hoe ik te woord ben gestaan en dat het nu pas zo laat kan... aan de andere kant... we komen er wel.....

Tot die tijd blijven we maar wachten..... en wachten.... en wachten......

Verder.......

@ Maya. Wat erg om te moeten horen... ik hoop dat de chemo aanslaat en dat het ivf traject ook lukt! Vrijdag goed nieuws gehad voor een match???

@ Mees. wat goed dat de uitslagen goed waren!!! Ik hoop dat de rest nu ook goed zal gaan..

@ mineur. Wat erg dat het deze ronde niet gelukt is....

En voor iedereen die ik vergeten ben.. Veel succes en sterkte met de lopende pogingen of zwangerschappen en een hele fijne decembermaand toegewenst!!!!

Ik zal iets minder op het forum zijn de komende weken, aangezien ik toch niks nieuws te melden heb. Maar ik lees en leef wel met jullie mee!!!

groetjes,

Nofje

Geplaatst

@ maya....stom.... ik lees nu pas dat je dus niet gebeld bent..... Is mij ook al eens eerder gebeurt...... Heel vervelend allemaal!

Geplaatst

@ Maya : Balen meis dat er geen match was sterkte. Kan me voorstellen dat je het liever donderdagavond gelijk had gehoort dan wis je gelijk waar je aan toe was. Echt balen zeg.

@ Nofje :Jeetje wat een toestanden zeg eer dat je een afspraak had gemaakt, goed dat je er wat van heb gezegd want je heb groot gelijk. Ik hoop dat je er nog iets over te horen krijgt wat er precies fout is gegaan.

Hier gaat het redelijk z'n gangetje, en denk nu maar zo: nieuw jaar, nieuwe ronde, nieuwe kansen en nieuwe moed. We gaan er gewoon voor de volle 100% voor.

Ooit zullen we aan de beurt komen.

@ Elsje, Kera en Maureen : Hoe is het met jullie??

Nou lieve meiden hier komt ie weer over het scherm vanuit hier voor allemaal een positive vibe komt iiieee.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst (aangepast)

Hoi dames,

Ik ben hier ook nieuw, dus al me even netjes voorstellen!

Mijn nicknaam is Freggel, ben 30 jaar, getrouwd en heb pas een eerste afspraak bij het Geertgen gemaakt voor ECD. Mijn jongere zusje zal voor ons gaan doneren. ZIj heeft een kindje van ruim 4 maanden en is 28 jaar.

Ik was blij dat we zo relatief snel al konden komen.

Mijn man en ik hebben er al een hele weg opzitten. Toen we net samenwoonden (in 2001) en een koolmonoxioe vergiftiging hadden opgelopen, bleek mijn cyclus niet goed meer te lopen. Ik heb een lichte vorm van PCOS. Dus teveel follikels, waardoor er met moeite een eisprong kan plaatsvinden.

De gyn destijds zei dat als we een kinderwens kregen, we konden bellen. In 2005 is het gaan lopen.

Eerst hebben we 3x een IUI gedaan, zonder resultaat. Het zaad bleek ook vrij slecht.

Toen in 2006 door voor ICSI in een ander zh. Eerste poging verliep alles prima. Bij de punctie had ik maar liefst 24 follikels. De grond zakte onder onze voeten weg toen bleek dat alle follikels leeg waren. Dus geen enkele eicel.

De artsen stonden voor een raadsel. In ons ziekenhuis was dat nog niet eerder voorgekomen. Omdat ik zelf in de gezondheidszorg werk en een medische opleiding heb, kon ik goed met de arts overleggen.

Helaas weten we op tot op de dag van vandaag niet precies wat het geweest kan zijn.

Door voor poging nr 2. Bij deze poging is slechts 1 eierstok gepuncteerd (8 stuks) en de andere eierstok was onbereikbaar (12 follikels) dus die bleven zitten. Uit deze 8 follikels kwamen 3 eicellen, waarvan er 1 goed genoeg was voor ICSI. Deze is niet bevrucht. Door de overige 12 die zijn blijven zitten, ben ik na 4 dagen met ernstige OHSS (hyperstimulatie syndroom) opgenomen in het ziekenhuis. Waar ik echt op het randje heb gelegen. Geloof me, dan ga je echt nadenken over je leven. Ik dacht echt dat ik dood zou gaan. Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar ik heb er van geleerd. Hoe het ook afloopt, ik ben zo verschrikkelijk blij dat ik mijn man heb, gezond ben en lieve vrienden en familie heb!! Want dat is kostbaar en is het zeker waard om bij stil te staan. Hoe diep het verlangen of de wens naar een kindje ook is. We zijn al best rijk! Kinderen zijn voor ons een verrijking geworden, geen ´noodzaak´ meer.

Nu zijn we dus aangekomen bij het volgende traject. Een ICSI met eiceldonatie van mijn super lieve zus. Ik vind het zo bijzonder dat ze dit wil doen. Ook mijn beste vriendin wilde het doen, zo bijzonder.

Een eigen ICSI zou opgestart kunnen worden, maar gezien de magere opbrengst is de kans heel klein. Ons is dat ook geadviseerd in het zh.

11 januari kunnen we terecht, bij drs B. Ik ben zo benieuwd. Ze vertelden me dat het allemaal snel gaat als je eenmaal binnen bent.

Ik lees dat wat meiden hier niet aan gekende donatie doen bij Geertgen maar aan de wisseldonatie of wederkerigheid.

Tot heel snel!! Voor iedereen veel succes. Bij vragen, schroom niet!

GrXtjes van Freggel

Dat was een hele lap, sorry! haha! Ik ben een ervaringsdeskundige op fora, maar ben niet altijd online. Zal zoveel mogelijk hier zijn!

aangepast door Gast
spelfoutje
Geplaatst

Hoi meiden,

@ Freggel: Welkom en als jij ook vragen heb schroom ook jij niet he??

Hier is alles heel rustig en we zitten rustig te wachten tot het 10jan. is zodat we weer verder kunnen bij Geertgen ohohoh kon ik maar een soort winterslaap houden en wakker worden op 10jan.

Ik wordt gek van het wachten!!!!!!

Maar goed is niet anders.

@ iedereen: hoe is het met jullie??

Ik wil iedereen hele fijne kerstdagen wensen en een goed 2011/

En hier komt ie weer mijn beroemde vibe komt ie!!!!!

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey meiden,

Welkom Freggel!

Ja, 't is rustig hier.

Corina, ik kan me voorstellen dat je gek wordt vh wachten! Zeker omdat in jullie geval je er steeds 'klaar' voor bent!

Hier alles ok.

Ben vrijdag ongi geworden en heb besloten niet deze cyclus met de pil te beginnen. Omdat ik nu weer keurig op tijd ongi ben geworden komt het goed uit met de datum vd uitgangsecho en deca spuit (7/2) om de volgende cyclus te beginnen. Want dat moet op de 18e dag en komt mooi uit als ik de vlg cyclus begin. Dat scheelt ook weer een maandje de pil slikken. Veel beter voor je lijf.

Nou meiden, 't is laat dus welterusten!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb al vaker wat geschreven op dit forum.

Inmiddels is poging twee afgerond, we hadden uit die poging 3 terugplaatsingen. Echt een super resultaat.

Freggel mijn zus is ook donor geweest en nu gaat mijn andere zus donor zijn. Ik ben namelijk 1 van een drieling.

We zijn overgeslapt naar geertgen en wij hebben 17 januari een afspraak.

kortom poging drie we gaan er voor!!!!!

groetjes Terry

voor iedereen een goed 2011 toegewenst met veel liefde geluk en gezondheid en hopelijk komen onze dromen uit.

Geplaatst (aangepast)

Hoi meiden!

Thanks allemaal! Hopelijk hebben jullie leuke, warme feestdagen gehad. Ik heb al de hele dag hoofdpijn, niet zo fijn! Denk dat het komt doordat je toch later naar bed gaat, meer (vr)eet en ik heb wat Port op. (terwijl ik bijna nooit alcohol drink ;-)

Mees, ik zie dat jij half januari begint met de pil. Spannend....voor je het weet is het zover. Nog een paar weekjes.

Terry; wat bijzonder dat je samen met je 2 zussen een drieling bent! Als jullie eeneiïg zijn is dat extra bijzonder. Echt fijn dat nu je andere zus het voor je wil doen, je hebt dus ook superzussen! En ook al heel wat ellende meegemaakt.

Je hebt net na ons je afspraak. Wij gaan 13 januari. Ik hoop dat deze nieuwe poging je heel veel geluk gaat brengen. Nieuw jaar, nieuwe kansen.

Nou meiden, tot snel!!

Liefs,

Freggel

aangepast door Gast
Geplaatst

Hey meiden,

Ja, heerlijke feestdagen gehad! Ik hoop jullie ook!

Ja Freggel, het schiet al aardig op. Ik heb er veel zin in. En ook wel goed dat het na alle drukke feestdagen is. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen. Voor jou schiet het ook al op. 13 januari.

Hoop dat je alweer wat fitter bent. Ik ben ook wat hoofdpijnerig. Ga zo ff naar buiten, ff lekker frisse lucht happen. En shoppen, altijd goed voor het humeur, haha.

Terry, zeker bijzonder, dat je 1 van een drieling bent. En zeker ook met ecd. Dan zijn de genen toch wel heel veel hetzelfde. En super lief dat ze dat willen doen voor je. Veel geluk met je nieuwe poging!

Alle meiden, in 2011 op weg naar een beebje. Dat het maar een heel vruchtbaar en goed 'innesteljaar' gaat worden.

Veel liefs, Mees :heppie:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanuit het gezellige Zuiden wens ik jullie allemaal een goed 2011, dat dit jaar ons mag brengen wat 2010 vergeten is!

Mees, ben je geslaagd met het shoppen? Meestal geef ik ook meer uit dan ik voor ogen had, maar goed. vrouwen hebben dat soms nodig, hehehe!

Ooh ik vind het spannend. 13 januari komt nu echt goed in zicht.....Ik stel me er niet teveel van voor hoor. Onze beslissing staat immers al vast, dus ik denk dat we meer info zullen krijgen over hoe het verder gaat verlopen.

Of heb ik dat mis?

Mijn ouders (vooral mams) was best emo gisteren en hoopte op zo'n mooi jaar voor het hele gezin. Thuis weet iedereen ervan. Op een paar goede vriendinnen na, weet niemand dat we ECD gaan doen en dat blijft zo.

Voegt helemaal niets toe en we vinden dat gewoon privé, het enige wat wel van onszelf kan gaan zijn. Wel zijn we altijd heel open geweest naar de omgeving. Zelfs op het werk ben ik er altijd open in geweest. Mensen benaderen je dan ook wat 'losser' en durven meer te vragen. Wat wel jammer was, erg zelfs, was dat we zo onze vrienden wel leerden kennen. Of beter gezegd; niet! De hele bubs, op een enkeling na, zien we niet meer. Dat is inmiddels al ruim 5 jaar geleden en ik heb nu lieve vrienden om me heen.

Jeetje wat kunnen mensen toch blind zijn. En egoïstisch. Nu vind ik het allemaal wel prima hoor, zoals het gelopen is. In elke fase van ons leven zullen we nieuwe mensen om ons heen krijgen die op je pad komen. Die paar die al langer tot je vrienden behoren, zijn dan ook de betere. Gelukkig maar!

Nou meiden, ik zal eens gaan stoppen voordat ik helemaal los ga, haha!

Tot snel en geniet nog maar na van de feestdagen!... ennuh, neem bij hoofdpijn een Paracetamolletje ;-)

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hey Freggel,

Ja, goed idee, die paracetamol. Het was wel grappig. Van een ander topic bij dit forum, hadden we met 3 meiden 'in het echt' afgesproken. Echt helemaal leuk was het!! En...de volgende dag, dat was dus de 30e, hadden we dus allemaal hoofdpijn. Hoe toevallig. Maar niet van spanning of zo hoor. Het was juist geweldig!

Ja, ben zeker goed geslaagd met het shoppen! Allemaal nieuwe dingen, vooral kleren, die ik lekker aan kon voor oud en nieuw. Haha, ik koop altijd te veel!!

Ben de laatste tijd wel meer actief. Ga nu steeds op het fietsje weg ipv met de auto. Voel je je veel beter door, heb ik gemerkt. En ook 10 jaar jonger :-) wat nooit weg is, toch?

Spannend hoor, je intake gesprek. Ik ben niet bij Geertgen, maar dan zal waarschijnlijk het hele traject worden besproken. Was althans bij ons, bij het intakegesprek in DD. Dan gaat het echt beginnen.

Wij vertellen ook aan haast niemand, van ecd. Voegt idd niets toe.

En je vertelde over die vrienden, waar jullie nu geen contact meer mee hebben. Vertelde je die over icsi enzo? Niet over ecd toch? En reageerden ze daar een beetje vreemd op? Ja, zo zie je dat je soms je echte vrienden pas leert kennen na moeilijke periodes. Soms is het tijd voor nieuwe vrienden. Ik zit ook in zo'n periode. Heb eindelijk 'gestopt' met een moeizame vriendin en allemaal nieuwe vrienden gemaakt. Een nieuwe periode....

Hoe is het verder met iedereen? Hopelijk goed!

Op een geweldig 2011 met heel veel blij baby geluk!!:positive energie:

Geplaatst

Ha Mees,

Fijn dat je goed geslaagd bent met shoppen!

Ja leuk is dat hè, om af te spreken! Ik ben actief op een ander forum en daar is het echt een soort familie geworden. Heel close allemaal. Leeftijden variëren van 20 t/m bijna 70. We komen voor allerlei redenen bij elkaar. Gewoon een meeting, nieuwjaar, geboortes (als die er zijn) en zelfs begrafenissen. Heel bijzonder. Wat maf dat jullie allemaal hoofdpijn hadden zeg, misschien toch wat gezonde spanning? ;-)

Die 'vrienden' destijds hebben we alleen op de hoogte gebracht van de ICSI. De ECD is iets waar we pas vorig jaar echt over na zijn gaan denken. En inderdaad, dat zou ik helemaal al niet delen. 4 vriendinnen weten het wel. Maar, dat zijn dan ook bijzondere meiden. Waarvan er zelfs 3 donor wilden worden.

Naar ons eventuele kindje toe (mocht het lukken..) willen we wel vertellen dat papa en mama wat 'hulp' hebben gehad om hem/haar te krijgen. Gewoon spelenderwijs. Dat het zo bijzonder is.

Nog 10 daagjes, ben zo benieuwd. Vind het zo spannend....het voelt voor mij als een écht kans. Die hebben we nl. nog niet gehad, omdat ik nog nooit een TP heb gehad. Wat zeg ik; nog nooit een bevruchting zelfs.

Ik hoop dat deze cyclus bij jou ook goed begint. De pil komt er al aan, en na de uitgangsecho gaat het beginnen! Nog een paar weekjes!

Die tips over het fietsen; das wel een goeie. Pff oh, ik heb ook een conditie van niks hoor. Het was zelfs zo erg dat ik na een ritje supermarkt (2 km!) al zadeloijn had....tis niet te geloven, en toen moest ik nog 30 worden! hihi

Ik ga zo wandelen met mijn (bijna) 5 maanden oude neefje. Wat boodschapjes doen etc. Wel leuk.

Hoe gaat het met de rest? Allemaal wat bijgekomen?

Ik ga zo de kerstboom al opruimen. Dan is dat maar gebeurd.

Oja, nog iets leuks. Ik heb me aangemeld als vrijwilliger bij Freya. Dan met name verzekeringszaken. Met mijn medische achtergrond (geneesmiddelenkennis/kunde en zorgverzekeringen etc) in combi met mijn eigen MMM ervaring, hoop ik zo anderen te kunnen helpen als zij vragen hebben of om te bij te staan. Ik laat wel weten of ik wat hoor van Freya.

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ten eerste wil ik iedereen die actief is binnen deze topic en degene die het trouw volgen een gezond gelukkig en liefde vol 2011 toewensen en dat onze dromen/wensen uit mogen komen want we verdienen het allemaal.:aaaflowersmiley:.

Hoe gaat het met iedereen?? De laatste periode is het een stuk rustiger op de ze topic.

Waar onder ook mijn persoon maar goed ik had niets te melden omdat ik soort in een wachtstand stond.

Gelukkig is deze bijna voorbij volgende week mogen we weer terug naar Geertgen en dan hoop ik voor de 3de keer onvankelijke te zijn en dan maar hopen dat er dan nu wel en match is.

Ben benieuwd en bij de gedachten dat we vanaf volgende week weer verder gaan maak me toch wel weer nerveus en onzeker.

Maar er is een nieuw jaar begonnen en we gaan er weer voor de volle 100% tegen aan.

Ik hoop dat iedereen weer een beetje mee gaat schrijven want ben erg benieuwd ( belangstellend ) hoe het met iedereen gaat.

Nou hier komt mij wel bekende positieve vibe weer over het scherm komt ie.

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi Corina,

Ook voor jou de beste wensen voor het nieuwe jaar!!

Jij ook binnenkort weer een behandeling. Probeer er inderdaad naar uit te kijken, dat scheelt veel in de beleving ervan. Nog een weekje en dan je BMS check, alvast heel veel succes!! (mocht ik hier onverhoopt niet zijn die week) heb je in de tussentijd het schema gebruikt?

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hallo meiden,

Op naar een super jaar voor ons allemaal.

Freggel ik kan me voorstellen dat het voor jouw extra spannend is omdat je nog nooit een terugplaatsing hebt gehad. Ook voor jullie bijzonder dat je zusje gaat doneren. Zelf vind ik het een fijn idee dat het kind dan toch op mij kan lijken.

Hou me op de hoogte wat er allemaal verteld is in het gesprek dan kan ik me ook een beetje voorbereiden.

Corina hopelijk komt er voor jouw snel een match ik duim voor je.

groetjes terry

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden