Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Terry : Dank je. Hoe gaat het verder met jou??

@ Freggel: Dank je. Ja ik ben al vanaf mei aan de medicijnen die ik volgens een schema slik. Hopelijk is er nu met de derde ronde wel een match!!!

heel veel succes met de Intake gesprek deze maand, wanneer mogen jullie precies?? En met wie hebben jullie een afspraak??

@ Kera, maureen, maya, elsje, nofje, mylo03 en andere die ik vergeten ben ( sorry ) : Hoe is het met jullie??

Liefs Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey hallo allemaal,

Iedereen een heel fijn nieuw jaar gewenst en ik hoop dat 2011 wél brengt wat we allemaal zo héél graag willen!

Even een korte update van mij voor wie het wil weten:

Ik ben alweer 3 weken met de deca bezig en nu 1 week met progynova. Morgen hebben we onze eerste echo. Uitgangsecho voor Annamoon en voor mij eerste check van het bms. Als dat goed is, mag Annamoon morgen starten met de gonal en hebben we volgende week woensdag de 1e follikelmeting. Spannend dus!

@Corina, hou je het nog vol, dat wachten? Lijkt me verschrikkelijk. Ook jij bent inmiddels alweer lang aan het wachten. Ik hoop ontzettend dat ook jij deze maand aan de beurt bent.

Lieve groet,

Geplaatst

Hallo Corina; ik geloof dat jouw BMS moeilijk op de juiste dikte te krijgen was, toch? Hopelijk gaat het inderdaad deze ronde wel goed. Ik duim mee.

Onze intake staat voor 13 januari. We hebben een afspraak bij Drs Backx (als ik dat goed schrijf?) We waren eerder in behandeling het bij Catharina in Eindhoven, bij Drs Cuijpers. Zij is recentelijk bij Geertgen gaan werken. Ik gaf aan graag bij haar te willen, maar de receptioniste maakte dus bij deze arts een afspraak. Is dat een beetje een leuke arts? Ik kom hem niet veel tegen.

Elsje, Ooh wat spannend! Bij jou schiet het dus alweer aardig op. Oh, het lijkt me ook zo spannend als je zo dichtbij bent...een kans op een kindje. Dat je BMS maar op dejuiste dikte mag zijn, zodat je donor ook kan beginnen....spannend!!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hey Freggel,

Wat leuk dat jullie ook via het forum vrienden zijn geworden, in het 'echt'. Jullie komen dus best vaak samen. En ook bijzonder dat de leeftijden zo uit elkaar liggen. Gaaf hoor.

Ja, mijn geshop...! Te veel, haha. En op de fiets, haha ik herken die zadelpijn, kan ik nog makkelijker naar het centrum dus dat betekent....meer shoppen. Het voelt idd echt goed hoor, dat fietsen. Was ook echt aan het inkakken, qua conditie. Nu weer back to activiteit:-)

Jee, voor jou helemaal spannend. Je hebt nog geen tp gehad dus. Dat is zo bijzonder. Dat ga je allemaal meemaken!

En het schiet al op, de 13e. Echt spannend.

Wij hebben ook bijna niemand van de icsi verteld. Het is soms handig dat mensen ervan weten, maar ook vaak weer niet. En ecd houden we ook minimaal qua vertellen.

Leuk dat je je hebt opgegeven bij freya. Ik ben daar ook op het forum. Nog niet zo lang hoor.

Moet snel gaan, andere meiden mail ik later vandaag nog ff.

xxx, Mees

Geplaatst

@ Elsje : Ik hou het wachten redelijk vol alhoewel het wel steeds iets zwaarder wordt, maar ik zal niet klagen dit is eenmaal het lot die we moeten dragen, en daar hoort geduld hebben er ook bij denk ik dan maar.

@ Freggel: Mijn BMS is altijde goed geweest dat was het probleem niet. Het probleem meer was dat Geertgen geen match had. Wij zijn in mrt 2010 begonnen, in mei gestart met de medicatie en toen was er een cyste ontdekt van 9cm bij 6cm en die is toe operatief verwijderd. Toen ben ik ruim 3mnd niet bij Geertgen geweest en vanaf oktober weer gestart en nu hebben we tweede ronde's gehad waarbij BMS super was maar geen donormatch helaas.

Maandag mogen we weer terug en hopelijk zal de BMS weer goed zijn zodat we met de derde ronde mogen beginnen, en hopelijk nu wel een match want ik denk ook maar zo driemaal is scheepsrecht hihihi. Maar goed je kan geen ijzer met handen breken en we zullen maar geduldig moeten afwachten. De artsen die jij bescchrijft ken ik niet helaas. Ik ga enkel naar dr.Wissman of dr.Ruis.

@Mees: Ik zie in je handtekeing deze maand bent begonnen met de pil en begin febr. een uitgangsecho succes meis. Hoe gaat het verder met je ??

Liefs Corina.

Hier komt ie weer mijn specialiteit de positieve vibe :positive energie::CYBER_HUGS:

Geplaatst

Corina, sorry ik heb je verward met iemand anders denk ik. Wat ontzettend balen dat er geen match is geweest. Je doet er veel voor om ej BMS juist te krijgen en je hoopt en hoopt...en dan blijkt er geen match te zijn. Lijkt me zo'n tegenvaller en enorme teleurstelling. Maar je kon snel beginnen lees ik, met de medicatie dan. Das wel heel fijn. Stel dat dat ook nog even geduurd had hè.

Inderdaad 3x scheepsrecht!:myfignerscrossed:

Mees Ja hihi heel bijzonder is dat hoor. Wij zeggen zelf ook altijd forumfamilie. Want zo voelt het. Soms kan die band hechter zijn dan bloedbanden met tantes, oma's of andere familieden die je nooit ziet of geen contact meer mee hebt. Zo ervaar ik dat. ben er ook heel bij mee!.

Ik wens je ook succes toe met je zadelpijn hehehe, het voorjaar komt er zo weer aan en dan beloof ik dat ik ook meer ga fietsen :hypocrite:

En wat lief gezegd, over de TP. Ooh ik hoop zo ontzettend dat ik dat eens mee mag maken. Ik zou er al helemaal blij mee zijn! Mijn donor heeft een kindje en is meteen zwanger geraakt nahet stoppen met de pil. (ik kon dat destijds niet geloven!) Hopelijk zet zich dat door....

Tot snel!

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Hoi Freggel,

Je hoeft geen sorry te zeggen geen probleem kan gebeuren toch!! :laughing9:

Qwa medicijen slik ik constant vanaf mei met een op en afbouwschema om idd de BMS goed te krijgen, dus ik heb al aardig wat pillen ingenomen. :laughing9:

Liefs Corina.

Geplaatst

:36_1_13:Hey Corina en Freggel,

Haha, dat is idd jouw specialiteit, de positieve vibe. Heb ik helemaal overgenomen, hihi!

Hier is alles prima. Heb genoten van kerst, oud en nieuw, en start vol verwachting het nieuwe jaar!

Jep, vlg week word ik (waarschijnlijk, hopelijk) weer ongi en start dan met de pil. Ga 2 weekjes naar het buitenland en dan de echo de 7e. Dan ga ik jouw hopelijk volgen met super bms én dan ....eitjes!! Jij moet zéker nu een match hebben hoor. Jij wacht al eeuwen. Iedereen, bms, baarmoeder, etc staan helemaal met open 'armen' te wachten op het eitje, om die te verwelkomen en dus....gaat het deze x gebeuren. Idd, 3x is scheepsrecht!!

Bij mij is het waarschijnlijk eind febr. Jij bent waarschijnlijk eerder dan toch?

Wat leuk Freggel, een forumfamilie! Leuk woord ervoor! Ga ik ook invoeren;-) En buiten de forumgenootjes weet echt niemand wat je allemaal doormaakt. Daarom is het zo fijn vriendinnen onder forumgenootjes te hebben. Helemaal waar.

Haha, mijn actieve gefiets is ff over sinds het regent. Ik ben ook wel een mooi-weer-fietser en ben toch niet zo stoer in de regen. Ja, mijn achterste moest ff wennen, maar gaat nu beter. Hoop toch weer op wat zon, want vandaag was het wel bar en boos.

Nou meiden, veel succes he!

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik wil jullie even laten weten dat ik jullie niet vergeten ben. Ik lees af en toe wel nog mee, maar ik heb er de puf momenteel even niet voor.

Het gaat ontzettend slecht met mijn vader. En dat vreet aan me. We hebben allemaal het gevoel dat het wel eens heel snel afgelopen kan zijn.

Daarbij gaat het "gewone" leven ook door, werk etc. 's avonds ben ik vaak bij mijn moeder om haar ook te steunen.

Vandaag maar eens naar het Geertgen gebeld voor een nieuwe afspraak, nu op 18 januari.

Maar ik voel er nu totaal niets bij. Geen spanning, het is even niet meer het belangrijkste in mijn leven. Alhoewel ik heel stiekem hoop dat mijn BMS goed is, we een TP krijgen en een goede test. Het zou het mooiste, maar ook het verdrietigste moment zijn als ik mijn vader nog zou kunnen vertellen dat ik zwanger ben.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes en geluk wensen, en hoop dat we allemaal in 2011 onze droom kunnen verwezenlijken.

Liefs Maya

Geplaatst

Dankjewel Maya!

Wat vreselijk dat het met je vader zo slecht gaat. Kan begrijpen dat je hoofd niet staat naar dit hele traject.

Ik hoop dat je bms goed is, de 18e, en wie weet, heb je nog een mooi bericht voor je vader.

Heel veel sterkte!!!!

Liefs, mees

Geplaatst

@ Mees : Heel goed dat je positieve vibe overneemt want het is de bedoeling dat iedereen die overneemt en dat het ieder zijn specialiteit is, want dat kan iedereen heel goed gebruiken als je in dit taject ongewild terecht komt. Als er een match is :gekruiste vingers 3 en als alles goed gaat zou de TP eind januari begin februari kunnen zijn, maar daar wil ik nog ff niet aan denken want mocht het niet zo zijn zal de teleurstelling des te groter zijn. Maar mocht het zo zijn en bij jou ook, dan zouden we een klein beetje gelijk oplopen dat zou wel leuk zijn toch??

@ Maya: Wat verschrikkelijk dat het zo hard gaat met je vader ik leef met jullie mee.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hoofd er niet naar staat, want de zorg voor je vader gaat toch voor. Ik duim en hoop voor jullie dat hij het nog mag mee maken dat je kan vertellen dat je zwanger bent.

Ik duim voor jullie dat de 18de bij Geertgen alles goed is.

Meis heel veel sterkte en denk aan jullie.

Hier begint de spanning toch weer op te lopen hoor bijna maandag en dan mogen we weer :happydance:, ik hoop dat alles weer goed is. We mogen naar dr.W vind ik echt een hele aardige begripvolle man, dr. R ook wel maar is iets zakelijker en dat geef niet moet ook wel een beetje als je de directeur bent.

Nou meiden komt mijn specialiteit hoor hihihaha komt ieee:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Helemaal goed, Corina:clap2:. Ik houd je positieve vibe erin! Ik doe het ook op andere topics hier en dan nemen andere het weer over. Allemaal dus afgeleid van jou, haha:happy7:.

Ja, ik snap dat je niet al te veel wilt hopen op een match deze x. Want dan ben je vol hoop en valt het misschien weer tegen.

Maar....het moet wel hoor, vind ik! Jij bent aan de beurt!

Jij bent toch bij Geertgen?! Ik las net op een ander topic dat ze daar geen (voorlopig) geen nieuwe mensen meer 'aannemen' die een eiceldonor willen. Omdat ze tekorten hebben. Dat is net sinds 2 maanden. Misschien dat het daarom wat langer duurt. Nou, ik :duimen draaien: dat jij nu een match hebt. Zo spannend weer!

En jouw positieve vibe...:aaaflowersmiley:

Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi allemaal.

@ Mees: Goed bezig ik hoop dat er zoveel mogelijk volgen. Ik ben idd bij geertgen en wat jij schrijft komt mij niet bekend voor dus ik heb geen idee, maar het kan heel goed zo zijn want het is daar behoorlijk druk.

@ Freggel : Succes de 13de met de intake gesprek bij Geertgen, hopelijk vind je het positief!!

Hier gaat het goed, wij zijn vandaag bij Geertgen terug geweest en alles was goed, mijn BMS was 11.7 dr.W zei alleen een mooi bedje maar ik zelf ben een beetje bang dat het te dik is!!!!

Maar goed dr.W vertelde er verder niets over en zei alleen dat ik weer onvankelijk ben dus de spannende wkn zijn weer begonnen :happydance: JOEHOE.

Woensdagavond belt dr.R op na zijn spreekuur dus ik kan vanaf 20.00uur een telefoontje verwachten.

Oh meiden ik vind het toch allemaal weer spannend en eng te gelijk maar goed we gaan maar weer hopen en :duimen draaien: dat het driemaal scheepsrecht is.

Nou meiden vanuit hier voor iedereen een dikke knuffel een hier komt mijn specialiteit weer voor jullie komt ie..

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hallo allemaal,

We zijn vier dagen naar berlijn geweest, het was super!!!! vier dagen genoten van de stad elkaar en lekker eten.

Corine wat goed dat je weer ontvangbaar bent. ik voel de spanning met je mee!!!

Freggel begint het bij jouw ook te kriebelen. succes de 13 de

Maya ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. Wat zou het geweldig zijn als je je vader nog zou kunnen vertellen dat je zwanger bent.

Natuurlijk ook succes voor iedereen die ik vergeten ben.

Zelf begint het bij mij ook weer te kriebelen. Ik kijk er naar uit maar aan de andere kant zie ik er ook weer vreselijk tegen op. Ik ben bang dat er met mijn zus er heel veel last van krijgt. Al zegt ze zelf het is voor een goed doel en heeft ze er alle vertouwen in. Tevens ben ik weer bang voor een terleurstelling. Het is wel even rustig zo maar goed de drang om een kind te mogen krijgen is groter. Dus we gaan er weer voor.

succes allemaal en bedankt dat jullie even geluisterd hebben

terry

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik kan nu niet meer achterblijven. Wij hebben vrijdag gesprek gehad en groen licht gekregen. Ik ben meteen vrijdag begonnen met Lucrin te spuiten, over 2 weken begint mijn vriendin. We hebben een lang protocol en zij krijgt vooralsnog straks een lage dosering Gonal-F omdat er op de echo 13 follikels te zien waren en ze niet willen overstimuleren (Gelukkig maar). Het is begonnen...! Gelukkig heb ik het druk met werk en opleiding om mijn focus te verzetten. Zo spannend allemaal!

Corina, ik hoop dat het nu voor jou echt gaat gebeuren. Zoals je zelf al zegt: laat driemaal maar scheepsrecht zijn!

Maya, heel veel sterkte. Kan me voorstellen dat je focus nu heel ergens anders ligt, maar goed dat je er toch voor gaat. Wie weet het prachtigste afscheid voor je vader als hij hoort dat je zwanger bent!

Mees, wie weet zitten wij wel tegelijk zo rond eind febr!

Freggel, veel succes de 13de..nog maar een paar dagen. Hoor graag hoe het was!

Elsje, hoe was BMS? De punctie zal waarschijnlijk niet lang meer duren.

Iedereen veel succes!

Groetjes Lizzy

Geplaatst

het begint mij ook weerte kriebelen om iets te schrijven!

Wow Corina wat goed!! 11,7 lijkt me prima toch? Ik heb eens ergens gelezen dat het tussen 7 en 13 mm moet zijn en dat dichter tegen de 13 mm nog het beste was....

Ik hoop voor je dat er een match komt deze ronde... Ik breng een eigen donor mee, dus er valt in ieder geval al een receptor weg hihihi...

@ maya; ik wens jou echt heel veel sterkte met je vader en heel veel succes de 18de.

Ik moet ook nog even wachten.... en wachten.... en wachten. Tot de 21ste. Dan hebben ik en mijn donor een intake, psych gesprek en bloedonderzoek op 1 dag. Als alles meezit denk ik dat we na goedkeur van het METC en haar menstruatie kunnen beginnen.. Zal niet lang meer duren. Kan in ieder geval nooit meer langer zijn dan ik al heb gewacht hihihi... Ben tenslotte ook al 4 jaar bezig, dus ja.

Tot die tijd kan ik mooi mijn lichaam klaarstomen voor een TP. Ik ben gestopt met roken, en ben meer gaan sporten. Dus over een week of 3 ben ik alweer stukken gezonder dan vandaag! En vraag me niet waarom ik weer met roken was begonnen, want dat deed ik dus een half jaartje geleden, terwijl ik daarvoor al ruim 6 jaar gestopt was. Ik moet zeggen dat het me meevalt met ontwennen enzo.. Dus dat is alleen maar goed!

En op mijn nieuwe werk gaat het ook allemaal heerlijk! Echt een superbaan en supercollega's.

kent iemand dat liedje ; Mijn dag? Ik ken ff de schrijver/zanger niet meer.... Maar dat spookt al de hele week door mijn kop...

Heerlijk al die positiviteit!! Ook hier op het forum!!

Ik stuur jullie mijn positive vibes ook net zo gemakkelijk weer terug!!!:confettistars::gekruiste vingers 1:positive energie:

Geplaatst

Hey meiden,

Wat gezellig dat het hier weer druk is. Helemaal leuk!:yah:

Corina, spannend hoor. Top dat je bms goed is. Is toch niet te dik; anders had de arts wel wat gezegd. Dus top!:hello2: Morgen weet je of er een match is. Ik hoop het zo voor jullie. Ik duim weer verder....! :myfignerscrossed:

Elsje, hoe is het met jouw bms. En jullie hebben toch deze woensdag de 1e follikelmeting? Veel succes!:luck:

Hey Freggel, mijn gefiets is wat verminderd. Het regent maar steeds :-( Maar...gisteren wel lekker weer en op de fiets gesprongen. (Hoewel de auto zooo aanlokkelijk was ;-) En...bijna de 13e!

Terry, klinkt goed, die dagen in Berlijn. Lekker, om ff niets te doen en even nergens aan te denken. Kan me voorstellen dat je het vervelend vindt voor je zus. Maar vaak hebben vrouwen er weinig last ervan. Ik ook bijna niet. Maar het is natuurlijk lastiger als het je zus is. Voel je je toch een beetje verantwoordelijk. Ja, het is wel lekker om even rust te hebben, maar die wens he...! Ook wel fijn om weer 'bezig' te zijn, want dan is er een kans dat die grote wens uit gaat komen!

Lizzy, zou leuk zijn als we gelijk op gaan lopen! Gezellig! Je bent dus alweer aan de 'spuit'. Super dat je vriendin al veel follikels heeft. Ja, voorzichtig met de overstimulatie. Ze houden het iig goed in de gaten.

Maya, hoe gaat het nu? Ik hoop toch een beetje ok. En heel veel sterkte met je vader!

Hey Nofje, ja, wat een geschrijf weer he. Helemaal leuk! Dus de 21e voor jullie. Ook alweer 4 jaar bezig. Ja, wat gaat de tijd. Toen ik begon dacht ik: Nou ja, een jaar om zwanger te worden. Dat is alweer 5 jaar geleden. Waaah! Wat goed dat je gestopt bent met roken en ook nog eens sport. Ik vind mezelf al heel goed dat ik af en toe fiets. Ik wist bijna niet meer hoe het moest, hihi. En je nieuwe werk is dus ook heel leuk. Allemaal goede dingen in 2011. Komt zwanger worden bij! Kan niet anders.

Van dat liedje. Bedoel je dat liedje uit de 3 musketiers wat Bastiaan Ragas zingt? Dat is: Dit is de dag, de start van mijn leven, de dag van mijn leven...Dit is de dag dat mijn leven begint, vanaf nu maak in mijn dromen waar...! Misschien bedoel je iets anders hoor. Maar...dit is het lied van ik in mijn auto hoorde direct na de intake van ecd. Ik vond het zooooo toepasselijk en is nu míjn lied. Had meteen zo'n goed gevoel over ecd en dat het allemaal gaat lukken.

Anyway, was weer heel gezellig hier.

Heb ik iedereen gehad? Zo niet...ook jullie natuurlijk veel steun en succes toegewenst.

:goodluck1:

Knuf,

Mees

Geplaatst

Hey lieve meisjes,

Ben even een maandje uitgestapt van al het schrijven en volgen, moest even bijkomen van onze mislukte ecd poging en toen kregen wij er overheen ook nog te horen dat wij geen cyro's hebben dat deze 2 goede blasto's geblokt waren dus dat was even een schok voor zoveel geld 1 poging te hebben gehad.

Voor alles wil ik Maya heel veel succes wensen wat een rot periode en ik hoop dat jullie je vader goed bijstaan en je mamsje, het is allemaal zwaar genoeg om dit er ook nog bij te hebben. Op naar 18 januari en hopelijk mooi nieuws ipv verdrietig nieuws.

Verder zijn wij zelf nu aan het kijken voor de 2e poging in riga te doen maar goed misschien heeft iemand hier wat tips over of ervaringen? Gaat om ava peter, die zitten ook in finland (wachtlijst minimaal 9 maanden) en in st petersburg en dus ook in riga.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hallo dames,

Aan het begin staande van het ecd traject heb ik me op deze site aangemaild. Is het heel brutaal om te vragen of ik met jullie mee mag lezen en schrijven? Jullie zijn al zo ver in dit traject en "kennen" elkaar al even. Ik heb zelf ook een topic geopend waar ik een paar lieve reacties op heb gehad, maar het zo prettig zijn over de ervaringen en belevenissen te kunnen kletsen met vrouwen die in dezelfde situatie staan. Heel veel succes en sterkte allemaal.

Liefs Carino

Geplaatst

Iedereen is welkom, dus schrijf maar lekker van je af Carino.

Enne Nofje: ''mijn dag'' is van Jochem Meijer, zie hier:

Het is voor het goede doel energy4all, laat dat nou net de stichting zijn die vecht voor de ziekte die bij ons in de familie zit! En daarom zit ik nu hier op het forum..

Laat het voor ons allemaal een keer ''mijn dag'' worden!

Liefs Lizzy

Geplaatst

Heeeeeeey meiden!

Wat gezellig druk is het hier, leuk!!:icon_flower:

Welkom Carino! Ik ben ook nieuw, maar heel lief welkom geheten hier door de dames. Voelt goed!! Ik volg jouw topic ook. Wat spannend allemaal hè.

Maya, wat verschrikkelijk de situatie bij jou in de familie. Inderdaad, je kunt niet alles tegelijk aan. Soms moet je dingen in stappen doen en op je af laten komen. Begrijpelijk dat je je energie aan andere dingen uitgeeft. Ik vind je erg dapper. Heel veel sterkte.

Mineut, Na de klap van de laatste keer ben je weer wat opgekrabbeld. Moeilijk hè, om opnieuw de energie te verzamelen. Ik hoop zo verschrikkelijk dat dit jaar beter gaat beginnen dan 2010 geëindigd is voor jullie.

Mees, hahaha nou, knap hoor dat je dat toch maar gedaan hebt, je fiets!! Ik ben vandaag naar mijn vader gegaan (die past op de kleine van mijn zusje) en heb de kleine opgehaald, kinderwagen mee en lopend boodschappen gaan doen. is enkele kilometers. HEERLIJK! Moet ik vaker doen!

En ja.......oooh overmorgen is het zover....:happy2: Ik ga ervoor pleiten dat ze de volgende afspraak met zusje erbij+psych op 1 dag kunnen zetten. Hoe gaat het verder met jou?

Terry, ik begijp zo goed hoe je je voelt. Ik heb dat ook wel. We zijn nog niet begonnen, maar als ik eraan denk wat mijn zus gaat doen voor ons, voel ik me ook best schuldig. Zou het graag van haar overnemen. Maar ja....het scheelt dat ze het beiden graag voor ons doen, dat voelt dan wel weer zo goed. Hoe staat de planning nu bij julie?

Corina, wat goed!!! Woehoe, 11,7 is geen matras, maar een boxspring voor dat embryotje!!! haha, wat goed!! Ik duim heel hard mee dat er een match is deze keer. Moet gewoon....de vrouwen zijn weer een cyclus verder, dus andere vruchtbaarheid. Grote kans dat het nu goed gaat!!

Thanks voor de vibes!! Dat kan iedereen goed gebruiken!!

Ik hoop zelf dat we de onerzoeken etc af gerond hebben tegen Maart. Ik ga dan (waarschijnlijk) met een nieuwe baan starten. Ik ben al eventjes op zoek naar een nieuwe job. Mijn laatste werkgever is vanuit het zuiden verkast naar het Noorden, dus kregen we allemaal ontslag wegens economische redenen. Had wel wat gevonden, maar dat bleek niets te zijn voor me. Dus, hopelijk kunnen we starten tegen de tijd dat ik aan het werk ga!

En, nog 2 nachtjes slapennnnn!! Hoe gek kun je jezelf maken, hihi!:laugh:

Liefs,

Freggel

Geplaatst

Ja die bedoel ik!! Jochem Meijer!!

Ik wist niet dat dat voor een goed doel was. Wat mooi!

En laat het idd voor ons allemaal een keer 'mijn dag' worden.

Oja en welkom aan Carino!

knuffels,

N

Geplaatst

Hey Carino,

Welkom hier. Tuurlijk, we ontvangen je met open armen, hihi. Ik moet wel opletten, want je bent net 'andersom' dan Corina. Haha, eerst dacht ik, hallo, nieuw? Je bent hier al lang! Maar je naam is net anders :-) Weet je al waar je ecd gaat doen? Ik zie het niet in je onderschrift, dus vraag het maar even. Vertel, vertel.

Ahh, Lizzy, ik zie dat Nofjes lied een ander lied is dan mijne. Heel goed, haha, hebben we allebei een ander 'mijn dag' lied ;-)

Liefs, Mees

Geplaatst

Haha, het is zo druk hier dan ik nu 's morgens en 's avonds schrijf. Zo gezellig.

Mineut, fijn dat je er weer bent! Ik stuur je even een pbtje.

Hey Nofje, we hebben allebei een lied. Top!

Freggel, ja, goed he. Vandaag stortte het dus toch maar met de auto. Wat goed dat jij lekker met de kinderwagen (leuk!!!!) hebt gelopen. En gewoon kilometers. Echt stoer! Jij woont wel in een droger stuk nederland dan ik. Hier regende het zo'n beetje de hele dag. Bleeeer.

Met mij alles goed. Ik ben vandaag ongi geworden, heeeeel goed, en ben dus op tijd om minstens 18 dagen de pil te slikken voor de echo, de 7e. Ff uitrekenen hoeveel dagen het is tot de 7e. O, zie dat dat 26 dagen zijn. Goed dat ik niet vorige cyclus met de pil begonnen ben (zoals de assistente zei) want dan had ik heel lang de pil geslikt.

Is dat bij jullie ook zo? Slik je eerst de pil en dan een echo en dan deca-depot en dan bms-medicijnen?

En als jullie de pil eerst slikken, op welke dag van je ongi begin je dan met slikken? Ik heb verschillende dingen door gekregen. Bij de intake zei de arts de 5e dag en de assistente benadrukt dat het de 1e dag is. Help. Wat hebben jullie gedaan?

Ok meiden, we gaan ervoor :alright:

Geplaatst
Met mij alles goed. Ik ben vandaag ongi geworden, heeeeel goed, en ben dus op tijd om minstens 18 dagen de pil te slikken voor de echo, de 7e. Ff uitrekenen hoeveel dagen het is tot de 7e. O, zie dat dat 26 dagen zijn. Goed dat ik niet vorige cyclus met de pil begonnen ben (zoals de assistente zei) want dan had ik heel lang de pil geslikt.

Is dat bij jullie ook zo? Slik je eerst de pil en dan een echo en dan deca-depot en dan bms-medicijnen?

En als jullie de pil eerst slikken, op welke dag van je ongi begin je dan met slikken? Ik heb verschillende dingen door gekregen. Bij de intake zei de arts de 5e dag en de assistente benadrukt dat het de 1e dag is. Help. Wat hebben jullie gedaan?

Haai mees!

Hoe het nu gaat lopen qua schema weet ik nog niet, maar met mijn vorige 2 ICSI's ging het zo:

Eerst een maand aan de pil. Dan ongesteld. Echo en op de 3e dag Decapeptyl spuiten.

Ik weet niet precies meer hoe lang ik die spoot. Wel dat het vrij lang was. Ik geloof 3 weken.

Na 3 weken (de eerste poging Gonal F) en de 2e poging Puregon. Beiden 150 E.

Tussendoor echo's en een BMS check. Dat was nooit het probleem, mijn BMS was altijd goed.

Na gemiddeld 5 á 7 dagen stimuleren kreeg ik dan de punctie. Tussendoor nooit bloed geprikt.

In principe kun je op de eerste dag van je menstruatie met de pil starten hoor. Dat is altijd save. Maar ik zou bellen als je zo twijfelt. Immers, ieder ZH heeft weer een ander protocol.

Maar wat ontzettend spannend hè!!!!! Ja met de kleine wandelen is zo cool. Net of ik zelf al moeder ben ook. Zo leuk!:happy:

Ik zal dat liedje van Jochem ook eens beluisteren. Ken het niet, maar vind Jochem geweldig!

Duim alvast voor ons morgen dames !Rond 15:15 zijn we er.:toppie:

Liefs,

Freggel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden