Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Nou ik was vanmorgen om 05.30uur wakker en ben toen naar het toilet gegaan en een CB testje gebruikt.

Maar bij de CB testje moet je een + krijgen en bij mij verscheen al heel snel een - dus helaas de eerste poging is mislukt.

Het valt me minder zwaar dan ik dacht omdat ik dit al had verwacht maar het blijft kl*te.

Maar het had ook te mooi voor woorden geweest dat het de eerste keer zou lukken.

Lieve meiden hier komt ie voor jullie :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Corina, ik dacht , snel kijken of je al wat weet. Wat erg dat het niet gelukt is; super kl*te!! We hadden het je zo gegund na al dat wachten!

Heel veel sterkte; ik denk aan je...

Grote knuffel , mees

Geplaatst

Dankje lieve Mees.

Hoe is het verder met de andere meiden??

Freggel en Lizzy succes met jullie afspraken van de week!! Ik duim voor jullie. ( Tenminste heb ik goed gezien toch? in jullie handtekening!!!)

Liefs Corina.

Geplaatst

Oww Corina, wat ontzettend jammer dat je niet zwanger bent. Had het je zo gegund!! Je voorgevoel was dus juist, maar je blijf toch hopen!

Het was wel een mooie poging, waarin alles goed liep én waarvan je nog 2 cryo's over hebt gehouden! Dus hoop mag er blijven!

Maar eerst dit maar een plekje geven. Denk aan je,

Lizzy

Geplaatst

ach nee..Corina...wat erg....heel erg jammer dat deze eerste keer niet gelukt is..hoop dat jullie het geluk kunnen/mogen vinden met de cryo's die jullie nog hebben...

laat dit eerst bezinken, rust goed uit en geef het een plaatsje...dikke knuffel voor jou:hugs2:

liefs,

Nico

Geplaatst

Ohnee, Corina. Ik zit net achter de pc en ik wilde als eerste kijken of er nieuws van jou was.

Wat balen!!! Ondanks dat je aangeeft het al verwacht te hebben, is het toch weer een klap.

Maar, je hebt ook mooie cryo's (waar ik al veel mensen zwanger van zijn geraakt) dus er is nog hoop, zonder dat je op een match hoeft te wachten. Als de cryo's goed zouden ontdooien, willen jullie er dan weer één laten terugplaatsen? Ivm je lengte?

Thanks. Ja, nog een paar dagen en dan kunnen we ook weer een stapje verder. Mijn man kwam er ook mee vanmorgen, toen we net wakker waren. Zo lief. Hij was ook zo benieuwd.

Mees, is Opoe al gearriveerd?

Hoe gaa het met de rest? Maureen?

XXX Freggel

Geplaatst

Ja Freggel, opoe is gearriveerd gisteren! Dus gisteravond de 1e pil progynova. Moet ff het schema opsnorren. Geloof 4 dagen 1 pil en daarna 2. Hoop dat het bms maar mooi mag groeien....

Liefs, mees.

Geplaatst

Dankjewel Nico! Haha, idd, dat het bms maar mooi mag worden. Waarschijnlijk 21 of 22/2 de echo. Nog ff mailen naar de arts dat ik ben begonnen met progynova.

Hoe is het met iedereen?

Liefs, mees

Geplaatst

Hey wat goed Mees. Fijn dat je ongi op tijd is gekomen.

Nu dus de tabs slikken en volgende week de echo.

Pfff morgen hebben we het gesprek met de psycholoog. Daarna meteen met onze eigen arts.

Wat gaan ze allemaal vragen? En hoe gaat dat met de donor, heeft zij daarna pas gesprek?

Ben wel wat nerveus hoor, maar wel de gezonde spanning!

XXX Freggel

Geplaatst

Hey Freggel,

Ja, hier alles okido.

Dus een spannende dag voor jullie morgen. 2 gesprekken! Gaat vast goed hoor. En fijn dat het nu echt gaat starten. Haha, actie erin.

Veel succes morgen en we horen wel hoe het gegaan is allemaal!

Liefs, Mees

Corina, hoe is het met je? Veel knuffels meid.

FF jouw specialiteit erin::blowkisses:

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Teneerste bedankt voor jullie lieve reactie's doet me goed, wat fijn dat dit forum/topic er is.

@ Freggel: Heel veel succes morgen ik snap geheel je spanning. Maar komt goed.

@ Mees: Fijn dat je ongi er is en nu hophop naar de echo van volgende week ik ga heel hard duimen dat ie goed is.

Nadat ik vanaf zaterdag niet meer de utrogestan bolletjes gebruikt is de rode duivels goed doorgekomen zeg niet normaal.

Vanmorgen Geertgen gebeld en omdat we nog 2 cryo's heb mogen we gelijk doorgaan, dus ga mijn BMS alweer opbouwen.

Volgende week mogen we weer terugkomen.

Ik heb nu nog veel vragen die ga ik opschrijven zodat ik die volgende week kan stellen, en dan maar hopen dat ik daar duidelijk antwoord opkrijg.

Hoe is het verder met jullie??

@Lizzy: hoe is het vandaag gegaan?

Meiden hier komt ie weer voor jullie :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

hey dames,

Corina...ik herken het, de heftige bongi na het stoppen met de utrogestanbolletjes...hoop dat je vragen beantwoord worden...

Freggel...heel veel succes morgen...spannende dag...succes bij de gesprekken...zal beslist goed gaan!

Lizzy..hoe is het gegaan???

mijn beste vriendin heeft vandaag aangegeven dat zij wel donor voor ons zou willen zijn, maar ...ze wordt 39 jaar dit jaar...en dat zal wel te oud zijn, of niet???

nog niet echt erover gesproken in het weekend....over wat we nu gaan doen...net alsof mijn hersenen blokkeren...het heeft toch meer impact dan ik dacht...

nou meiden...een fijne dag en ik gooi hem er ook even in...:aaaflowersmiley:

liefs,

Nico

Geplaatst

Wat fijn, deze snelle reacties!! Thx Mees, Corina en Nico!

Ik weet niet bij welke psych we het gesprek hebben. Was het maar alvast morgen!

We moegen er om 10:30 zijn, voor psych, dan om 11:30 uur onze eigen arts (kent ons al van het CZE)

Jaja, we hebben een eigen arts toegewezen gekregen, hopelijk is dat een goed teken!

Corina, sterkte met de rode duivels. Maarl je kunt nu wel verder. Neem wat hè, als je te erg pijn hebt.

Nico; wat super lief van je vriendin!!!! Maar, neem even de tijd om het te bezinken allemaal. het is zeker niet niks. Ik begrijp maar al te goed dat je hoofd even op ontploffen staat.

Ze is nu 38, ik weet het niet precies, maar het zal tegen de maximale leeftijd aanzitten.

Misschien dat je wat op internet kan vinden? Anders zou ik gewoon een zh bellen om dit even in het algemeen te vragen.

Maureen, ik zag dat je helaas niet zwanger bent geworden van de laatste TP. Ik wil je een dikke knuffel geven.

XX Freggel

Geplaatst

Dankjewel lieve Corina! Ja, hoop dat het allemaal goed 'opbouwt en groeit'.

Fijn dat je snel weer verder kan! We gaan 'gewoon' zwanger worden hè?! Met z'n allen!! Geen gemuts meer, maar zwanger ;-)!

Freggel , fijn dat je n eigen arts hebt toegewezen. Spannend morgen!!

Nico, misschien kan het best wel. Ze is nu pas 38. Ligt misschien ook aan haar 'waardes'. Lief hoor!! Dat ze donor wil zijn!!

K ga slapen... Liefs, mees.

Geplaatst

Freggel...succes vandaag met het gesprek...ben ervan overtuigd dat het allemaal goed gaat!!!

we hebben gisteren info opgevraagd bij Düsseldorf. Willen toch nog voor een 4e behandeling gaan...maar eerst gaan we carnaval vieren...definitief hebben we nog niets besloten...

en als het dan niet lukt, zien we wel weer verder...

Corina...hoe gaat ie?

Mees...hoe voel je je?

Maureen...hoe is het bij jou?

Ben ik nu iemand vergeten? Ik blijf gewoon meelezen met jullie en hoop dat jullie snel een wondertje ontvangen!

:aaaflowersmiley:

liefs,

Nico

Geplaatst

dames,

ik moet het even kwijt...ben helemaal overrompeld...

naast mijn beste vriendin wil het nichtje van mijn vriend (is dus haar oom) ook eiceldonor voor ons zijn...heeft 1 kind, maar wil geen tweede meer...is 23 jaar...nu kwam ze zelf met de vraag of dit wel mogelijk is, aangezien mijn vriend haar oom is...maar dat zou toch geen probleem zijn, of wel? Heb in elk geval Geertgen de vraag gesteld over de mogelijke eiceldonatie van mijn beste vriendin (die dit jaar 39 wordt in maart) en van mijn vriends nichtje...

liefs,

Nico:positive energie::aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wij zijn gisteren voor echo geweest en er was aan de ene kant 1 groot eitje en aan de andere kant vier kleintjes. Omdat mijn vriendin licht gestimuleerd (112,5 gonal f) werd, is ze nu op de normale dosis gezet (150). Het kan zo zijn dat dat ene grote eitje alle hormonen tot zich neemt en dus nog doorgroeit, het kan ook zijn dat de vier andere nu doorgroeien. We zullen dus zien! Maar er zit een behoorlijke kans in dat het niet tot punctie gaat komen. Voor 1 eitje gaan ze niet puncteren.

Mijn baarmoederslijmvlies was dik genoeg voor innesteling, dus dat is in ieder geval klaar ervoor. Ik ga hoe dan ook gewoon door met spuiten en slikken.

Freggel, succes vandaag!

Corina, op naar de cryo's!

Mees, jij nog een weekje voor de echo. Dat het maar mooi mag groeien. Hoeveel progynova gebruik jij per dag?

Nico, wat lief van je vriendin! De meeste klinieken geven aan dat ze donoren onder de 35 jaar willen en tenminste onder de 39 jaar. Misschien dat het nog net mag.

Maureen, wat vervelend dat het niet tot zwangerschap is gekomen! Sterkte! Lees je nog wel mee of ben je er even klaar mee?

Terrrybrouwer, hoe is het met jou?

en met de anderen?

Groetjes Lizzy

Geplaatst

Hoi meiden,

Lizzy, wat balen als het niet tot een punctie komt zeg..... Helaas moet soms de juiste dosering vastgesteld worden. Iedereen reageerd er ook zo anders op (ik had bijvoorbeeld met 150 IE Gonal al bijna 30 follikels. Met 75 IE zelfs nog 16.) Maar dik duim dat de rest mee gaat groeien.

Nico, wat ontzettend bijzonder van het nichtje zeg!!! En zo jong nog. Maar, als jullie voor een eigen poging gaan, kan dat dus altijd nog (mits je het financieel op kan brengen)

EDIT: Maar ik denk dat oom en nicht samen geen combi vormen voor de behandeling, gezien de voorouders die beiden wel samen delen.

Mees; dat is de juiste instelling!! Op naar een super mooi jaar voor ons allemaal!!

Nou, onze gesprekken gingen heel goed. We hadden een gesprek met de psych Drs Ubbens ( Martje ofzo?) Zij vond dat we het weloverwogen hebben overdacht en er alle tijd voor hebben genomen (4 jaar) Ze stond er dus helemaal achter en vond ons wel een bijzonder paar. Das leuk om te horen, hihi!

Gesprek met de arts ging ook weer goed. 16 maart hebben we het 2e gesprek met psych en arts.

Daarna nog gesprek met mijn zus samen. Ze verwacht dat we over zo'n 2 á 3 maandjes echt kunnen starten.

Natuurlijk duurt dat voor mijn gevoel weer lekker lang, maar ach. Wat is 8 tot 12 weken nu eenmaal?

Ik ben dus blij! (en dat is lang geleden in de MMM)

Veel liefs,

Freggel

Geplaatst

Hoe is het met iedereen?

Hebben de testers al getest?

Corina: Dikke knuffel. Onwijs balen zeg. Ik duim dat je cryo goed zal blijven zitten.

Nico: Lief van je nichtje maar ik denk dat je dat niet moet willen.

Een volle neef en nicht hebben als gemeenschappelijke voorouders één paar grootouders. Kinderen van een volle neef en nicht hebben 3 tot 5% (3 tot 5 op de 100) meer kans op een erfelijke aandoening. Dan is de totale kans op een erfelijke aandoening voor een kind van een neef en nicht dus 5 tot 8% (5 to 8 op de 100). Bron: http://www.erfelijkheid.nl/erfelijkheid/bloedverwantschap.php

Ik neem aan dat klinieken dit om deze reden ook niet toestaan.

Bij Geertgen behandelen ze ook paren als de donor 40 is.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

@ Pulletje: Bedankt voor je lieve berichtje hoe is het nu met jou??

@ Lizzy: Hoe is het gegaan?? Ik hoop zo dat het positief was!!

@ Freggel: Hoe is het gegaan?? Ik hoop zo dat het positief was!!

@ Nico: Wow wat fijn allemaal zeg er personen aanbieden om je te helpen zijn echt engeltjes die er echt bewust over nadenken om de medemens te helpen geweldig. Ik hoop en duim heel hard voor jullie dat jullie eruit komen en dat er een positief resultaat uitkomt. Mijn duimen draaien voor jullie. Alvast een fijne carnaval.

Hier gaat alles goed en mijn koppie komt langzamerhand omhoog en gaan we er weer voor volle 100% er tegen aan met onze cryo's ben benieuwd wat er allemaal besproken wordt een maandag.

Hier komt ie voor ons allemaal :positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hey Nico, top dat jullie nog een x proberen. En deze poging gaat het worden. Haha, eerst ff carnaval vieren en daarna....huppetee...zwanger worden!

Ik voel me top! Ik merk weinig vd medicijnen. Hoop wel dat er van binnen iets gebeurt, haha. Gezellig dat je hier blijft meelezen en dankjewel! Ja, snel zwanger worden is ons doel :-) !!

Wat lief van je nichtje! Echt super aardig dat ze dat voor je wilt doen!! Dus 2 meiden die het willen doen! Goud!

Maar lees ik nu goed dat je echt 'zelf' nog een poging wilt doen in DD? Ja toch, of lees ik dat verkeerd. Wel heel fijn dat je meerdere mogelijkheden hebt!

Hey Lizzy, ik gebruik 1 pil progynova. Weet eigenlijk niet hoe 'groot' de pil is. Eerst 8 dagen 1 pil en daarna 4 dagen 2 pillen en daarna 3 geloof ik. Dankjewel! Ja, op naar mooi bms, haha.

Ik hoop dat de 4 eitjes ook mooi door mogen groeien. Je bms is top, dus er moet gewoon een punctie komen. Ik duim met je mee!!

Haha Freggel. Ja he, we gaan allemaal zwanger worden!! Lijkt me helemaal geweldig!

Super dat de gesprekken goed gingen! Dus nu nog een 2e gesprek (waar is dat voor nodig?) en daarna actie! Ja, wachten en nog eens wachten. Maar....super dat het toch best snel gaat gebeuren. Die maanden zijn zo om! Hihi, dus ze vonden jullie een leuk stel. Gaaf hoor!

Corina, fijn dat je alweer positief aankijkt tegen de volgende poging. En die poging gaat het worden hoor! Fijn dat er cryo's zijn. Dat scheelt echt heel veel! Heel veel succes he!

Knuffel allemaal,

Mees

Geplaatst

He Freggel...wat fijn dat de gesprekken goed zijn gegaan...en zoals je al zegt...wat zijn nog 8-12 weken...die zijn echt zo voorbij...ik dacht ook vorig jaar in september...pfff...we kunnen pas in januari weer beginnen en voordat ik het wist had ik alweer de eerste spuit decapeptyl gezet...

Mees...super dat je je top voelt...jij gaat ecd toch in spanje doen of niet??? dus je bent nu bezig met het voorbereiden van je bms en dan moet je naar spanje voor de tp als er een donor is? of is dat al zeker dat er een donor is? ik stuur wat van mijn energie naar jouw bms...dat het maar goed mag groeien...hihihi...

Lizzy...aah...dat is balen dat de stimulatie van je vriendin niet gaat zoals het zou moeten...waarom zijn ze eigenlijk met zo'n lage dosis gestart? waarom hebben ze niet eerder de dosis verhoogd? Hoop dat het toch nog goed komt allemaal en dat het wel tot een punctie komt...je weet maar nooit met follikels...die kunnen zomaar opeens flink gaan groeien...ik duim voor jullie...sterkte!!!

Corina...je klinkt gelukkig weer wat positiever...fijn!!! en mooi dat jullie alweer zo snel verder kunnen...ik hoop en duim met jullie mee dat de cryo's hun werk doen, dat ze goed ontdooien en dan heel lang (zo'n maand of 9) bij je blijven zitten!!! succes meid!!!

Pulletje...dank je voor de uitleg...mijn nichtje had het zelf ook al opgezocht en voelde zich toen dus weer schuldig dat ze me blij had gemaakt voor niets eigenlijk...maar dat is niet erg...zou inderdaad een beetje vreemd zijn...een kind van oom en nicht (haar moeder is dus de zus van mijn vriend)...niet meer aan denken...hihihi

we hebben gisteren van weer een ander gehoord dat ze eiceldonor voor ons wil zijn...31 jaar oud...

ik vind het echt super dat er mensen zijn die dit willen doen...echt...

maar zoals ik al schreef...we neigen inderdaad naar toch nog een 4e ivf behandeling maar dan inderdaad in Düsseldorf...en ik denk als dit dan niet lukt, dan gaan we echt serieus verder denken over eiceldonatie...met onze 2e donor hebben we min of meer wat speling omdat ze 31 is...en dan kunnen we ook weer wat sparen...(daar gaat ons belastinggeld...hahahahaha)...

Van Geertgen hebben we bericht gehad dat we inderdaad vrijblijvend voor een gesprek mogen langskomen en dan zullen de artens met ons bespreken wat de opties en mogelijkheden zijn.

Mijn hoofd tolt een beetje....nu we dus 2 donoren hebben, ben ik aan het afwegen...wel of niet nog een 4e ivf, wel of niet meteen voor eiceldonatie gaan...er zullen nog de nodige gesprekjes thuis volgen...

liefs,

Nico:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Môgge meiden!

Er wordt weer lekker geschreven, leuk hoor!!:happy8:

Nico; ja ik hoop echt dat de tijd lekker snel zal gaan. Ik betrap me er stiekem toch op dat ik weer een beetje ongeduldig ben tijdens de hele rit. Het is zo druk bij geertgen ook...Ach, goed werk heeft tijd nodig ;-)

Wat jou betreft, kan ik je alleen adviseren dat je inderdaad goed na moet denken. Bij Geertgen gaan ze jullie ook scherpe vragen stellen en ook alle alternatieven bekijken. Er wordt niet zomaar met ECD gestart. Wie weet helpt dat jullie. De keuze is uiteindelijk aan jullie zelf. En waanzinnig van jullie 2e donor die zich aanbood ! Wat super!!

Mees; Thx! Eigenlijk is het 2e gesprek niet zo noodzakelijk. Dat is eigenlijk meer voor mensen die gebruik maken van de eicelbank en dus geen eigen donor hebben. Maar omdat de arst twijfelde liet ze ons dat gesprek toch maar doen.

Het 1e gesprek met Psych is soort intake en algemeen. (terwijl we wel al diep ingegaan zijn op alles) 2e gesprek is welke keusez je hebt. En 3e gesprek is als je zelf doneerd. Dan 4e gesprek is met de donor samen. Wij slaan nu alleen gesprek 3 over. Ik heb eigenlijk spijt dat ik stilzwijgend instemde met ook dat 2e gesprek. Want, dat is eigenlijk niet nodig omdat alles besproken is en het in onze situatie al zo duidelijk was dat we voor ECD gaan. Baal ik wel van!! Ik twijfel of ik nog terugbel naar onze Gyn om dat te vragen. Want om een maand te wachten voor hetzelfde gesprek?

En ik zie dat je eind deze maand misschien al een TP hebt? geweldig zeg!!! Laten jullie er 1 of 2 terugplaatsen als je er zoveel zou hebben?

Pulletje, hoe gaat het daar?

Corina; jullie bijna je gesprek. Ik hoop vurig dat de cryo's goed ontdooien. en je BMS weer prachtig is.

Lizzy, wanneer hebben jullie de volgende echo?

Ik heb gisteren de info-envelop bekeken. Er zit al een schema bij voor mijn BMS. Ik denk dat ze die proefstimulatie gaan starten na de 2e gesprekken. Het duurt toch weer 2 maanden om dan ontvankelijk te zijn. (incl. die proefcyclus) Ik hoop dat ik dat snel mag beginnen. Ik ben inmiddels een jaar niet ongesteld geweest, dus er mag wat actie komen daar beneden.

Verder, de boekjes etc, ken ik allemaal al. Da's oude koek voor me. Voor mijn zusje zal het wel interessant zijn. Binnenkort nemen we het samen allemaal door.

Nou meiden, ik ga zo de hort op.:happy:

Knuf,

Freggel

Geplaatst

Hallo allemaal,

even niet geschreven maar wel mee gelezen hoor.

Corina, Balen dat het mislukt is en wat goed om te lezen dat je je weer oplaad voor de cryo poging.

Lizzy, Wat fijn om te lezen dat alles goed gaat, wanneer moeten jullie voor en tweede echo. Als ik jouw verhaal lees krijg ik weer de kriebels over een paar maanden is het voor ons ook zo ver. Heel veel succes.

Freggel, wat fijn dat je een goed gesprek heb gehad. Ik kan me voorstellen dat het voor je gevoel erg langzaam gaat.

Nico, zo te lezen heb je aardig wat om over na te denken, het lijkt me een fijn gevoel dat er twee hele lieve mensen jullie willen helpen.

Morgen heb ik de afspraak in geertgen. Ik ga samen met mijn zus en ben benieuwd hoe ver we zijn aan het eind van de dag.

jullie horen nog van mij

Wie ik vergeten ben voor jullie ook heel veel succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden