Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Ja leuk hè, dat het hier zo lekker vol staat elke dag! Ik heb er echt steun aan momenteel. Er zijn altijd fases die je nog niet meegemaakt hebt en anderen al wel, dat sterkt je echt. Dank jullie wel!:happy8:

Ik bloed nog steeds. Gisterenavond weer zo erg. vanmorgen duizelig en hele droge mond. ben opgestaan en op de bank gaan liggen. Flink wat water en droog beschuitje. Nu voel ik me alweer wat beter. Maar vloeien blijft......Ik denk dat GG vandaag gesloten is, zal toch proberen te bellen. Morgen hebben we pas om 17:40 de afspraak staan, en als ik dan nog medicijnen moet hebben voor het vloeien, is de Apotheek al dicht hier. En in hun Apotheek zal er vast niets zijn voor dat vloeien. Want we gaan vanaf morgen het weekend al in! Anders bel ik morgenvroeg gewoon op.

Corina jij ook naar Drs C!! Is echt een lieverd ja. Duurt niet lang meer tot de 20e. Is het zo. Nog geen 3 weken meer!!

Mees ik ben zo blij dat je niet meer hoeft te braken zeg......hoelijk knap je snel op. Extra voedingsstoffen enzo doen heel veel! Doe het rustig aan en nog eventjes en ook jij de echo!!! Spannend!!

Rubster Net wat de andere meiden al zeggen, lees eens dit topic (en vele andere onderwerpen) door. Ook op internet (google op eiceldonatie) kun je heel veel vinden. WIj kunnen zeggen dat het een uniek proces is omdat we er al inzitten, jij moet eerst nog e.e.a. verwerken. Sterkte en het komt echt goed.

Hoe gaat het met de rest??

Hebben jullie nog plannen vandaag?? Wordt heel mooi weer. Mijn man is gaan vissen met een vriend en ik ben lekker thuis. Ik kan bijna niet weg met dat vloeien, balen....maar ja. Komt goed!!

Liefs, mij

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kijk je wel uit Freggel? Dadelijk hebben we behalve geen Meesje ook geen Freggeltje meer over! Wat vervelend zeg dat bloeden.

Vanmorgen weer een negatieve test, voor mij is de kogel al wel door de kerk, maar vind dat ik morgen nog af moet wachten. Mijn tests zijn erg gevoelig (vanaf 10 hcg) dus als er morgen niks zit dan is het echt niks. (en eigenlijk nu dus ook al niet..)

Ik droomde vannacht dat ik 2 streepjes had en ik ging er een foto van maken...werd ik wakker helemaal teleurgesteld maar wel meteen gaan testen...dromen waren in dit geval bedrog en alleen wishfull thinking. Mijn ouders komen zaterdag terug van vakantie en ik had ze zo graag een mooi welkomscadeau gegeven...

Het testen is voor mij wel goed geweest, het besef komt dan langzaamaan binnen en tegen de tijd van de echte testdatum is het alleen nog bevestiging.

Nofje nog een test er tegenaan gegooid? 2 positieve testen van de vier wachters is uiteindelijk geen slechte score! Jammer he Terry dat we geen cryos hebben..

x Lizzy

Geplaatst

Hey meiden, ff kort want sta op punt overgeven

Lizzy, super k.. voor jullie! Hoop toch nog dat het mag omslaan. Maar idd, kans is niet zo groot.

En dat je droomde dat je pos testte. Dubbel zo erg als je dan wakker wordt.

Ahh, mooi gezegd, van meesje en freggeltje.

Ja freggel, niet normaal zoveel bloedverlies. Hoop dat het snel stopt! Je loopt nog leeg!

Wel fijn dat je bms goed is :-)

Heb niets gedaan vandaag. Was veel van plan, maar alleen 3 wassen en thats it. We hadden samen n theetje moeten doen ;-) Ik bij jou dan ivm je mega ongi ;-)

Corina, hoop dat je fijne zonnige dag hebt gehad! Dankjewel ook. Hihi, leuke emo:-)))

Xxx, mees

(extra knuf voor lizzy )

Geplaatst

Hoi zonnige meiden,

Lizzy ahh nee.....verdorie nog an toe....Je was er bang voor, maar toch hopen we allemaal dat er inderdaad een omslag in zat. Wat ontzettend jammer......Ik vind je sterk kleinken, maar de klap zal desondanks toch wel groot zijn hè. Had je er 2 laten terugplaatsen? Zal zo kijken of ik het in je handtekening zie staan. EN die dromen..soms heel fijn, maareh bij jouw droom wordt je dan echt even 'wakker'. Zo balen dan, ben je meteen dat goede gevoel kwijt...knuf hoor...

Ik kijk uit, dank je! Meeleven met een ander terwijl je net super slecht nieuws hebt gehad, dat siert je hoor! ;-) Ik denk dat ik zo inderdaad even ga bellen, zoals ik gisteren al schreef. Bloeden is nog steeds zo hevig....De punctie komt eraan en ik k an nu geen dag meer missen. Zometeen spoel ik eventuele emmy's weg! ben benieuwd.

Mees; Gatver jij nog steed saan de kots dus. En daardoor ook niet veel gedaan gisteren.....balen man.

Ik hoop niet dat je dat je hele zw blijft zeg, zometeen moet je naar het zh toe! Pas maar goed op jezelf en zorg dat je niet uitdroogt....neem anders per dag wat ORS. Zitten alle mineralen, vita's etc . in wat je echt nodig hebt. Ik heb pas een erg zieke kip gehad. Die heb ik zelfs binnen in huis genomen voor 1,5 week, AB kuur en moeten dwangervoeren elke dag. Ook met ORS. Dat o.a. heeft haar uiteindelijk gered. Echt, meteen kopen en beginnen.

-------

Wij vandaag na 17:00 de 2e FM...........spannend.....

Ook de rest een knuf die het kan gebruiken....

Knuf Freggel

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal...

Lizzy: Aaah nee.... wat klote ik had het zo voor je gehoopt! En na zo'n droom komt het dan extra hard aan... Heel veel sterkte meid! Ik vind het echt kut voor je....

Mees: Nog steeds misselijk... Tip van Freggel is misschien wel verstandig. je moet goed zorgen dat je alles binnen krijgt.. Veel succes in het zh!

Freggel: Jemig nog steeds aan het bloeden.. Dat is mooi shit! Ik hoop dat ze er wat tegen kunnen doen... Veel succes vandaag bij de 2de FM.

Mees: Ik heb zo'n voorgevoel dat de komende ronde jou ronde wordt!! Ik duim voor je..

Vandaag hier een tweede test ertegen aan gegooid en na 2 seconden ofzo al een hele dikke streep. Ik mag pas zondag testen eigenlijk... Dus ik ben heel benieuwd, want volgens mij is het HCg erg hoog! Maandag even een bloedtest laten doen denk ik..

Veel liefs,

Nofje

Geplaatst

Super nofje!! Zo snel weer n dikke streep! Dat zit goed hoor!!!

En...heb gisteren uiteindelijk niet overgegeven. Maar wordt steeds super misselijk vd vitaminepil, dis die neem ik zelden in. Die komt er nml meestal gelijk weef uit.

Wat is ors? Weet ik niet eens ;-) Klinkt goed want vita en min krijg ik te weinig binnen. Kan ik dat bij apotheek halen? En zal ook vragen naar pimperan v lizzy.

Aan de andere kant denk ik: nou niet aanstellen. Ben zwanger dus geen gezeur.

Freggel, vandaag weer fm. En gelijk vragen naar dat bloed. Hopelijk houdt het nu eens op.

Lizzy, heb je nog getest? Kleine kans maar je weet nooit!

Xxx, mees

Geplaatst

Mees; dat is geen gezeur meid. Als er iemand is die GEEN zeur is, dan ben jij het wel!!! Het gaat nu om je gezondheid. En die is erg belangrijk.

ORS staat voor orale rehydratatievloeistof. Kun je bij de Apotheek, Etos etc kopen. Van eigen merk vaak en een duurder A merk.

Je lost een zakje op in 200-250 ml water en dat drink je dan op. Daar zitten alle essentiele zouten in. Ik denk dat je je al een stuk beter voelt.

Uitdrogingsverschijnselen

Uitdrogingsverschijnselen zijn onder andere opvallende dorst, droge mond, droge ogen, minder plassen, gewichtsverlies, sufheid, verwardheid en uiteindelijk flauwvallen.

Werking

ORS wordt gebruikt bij o.a. diarree om het verlies aan water, suikers en zouten aan te vullen. De darmen hebben namelijk suikers en zouten nodig om voldoende vocht in het lichaam op te nemen. De suikers en zouten in de ORS zorgen ervoor dat het vocht beter wordt opgenomen. Het is belangrijk dat u naast de ORS-oplossing voldoende blijft drinken.

31100-1-care-plus-ors-electrolyte.jpg 33_6435$ors%20zakjes.JPG

Nofje wat geweldig dat je wederom een dikke posi test hebt gehad!!!! WAUW! ben blij voor je meid!!

Nico; goed zeg dat de uitslagen goed zijn!!! das toch een opluchting. Neem nu eerst maar jullie rust. Ik ben benieuwd wat jullei gaan kiezen straks, of waar je gvoel nu naar uitgaat.

Ik heb net GG gebeld en toch maar verhaal uitgelegd. Maar goed dat ik gebeld heb, want de Apotheek bij GG heeft dus geen medicatie voor bloedverlies oid. Onze arts had puncties vanmorgen dus is na de middag bereikbaar. Ik wordt na 13:00 uur teruggebeld. Voor de zekerheid heeft ze alvast een plekje, ruim 2 uur eerder, voor ons gereserveerd zodat we nog naar Apo kunnen. kan dus zijn dat we al om 16:00 ipv 18:00 bij GG zijn.

Natuurlijk is er hier vlakbij ook een dienstapotheek open, maar ze zullen het maar net niet op voorraad hebben...nee, ik wil nu geen risico nemen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Lizzy: Ondanks je het al verwachten vind ik het nog steeds verschrikkelijk balen voor jullie dat het helaas niet gelukt is. Net wat Freggel al zei je komt altijd positief en sterk over. Meid voor jullie een dikke :hug: en heel veel sterkte.

@ Freggel: Heel goed dat je GG gebeld heb en ik hoop en duim voor jullie dat dit niet in de weg komt te staan voor de behandeling. Heel veel succes straks en hopelijk breng je ons vandaag nog op de hoogte. :knuf:voor jou.

@ Mees: Blij om te lezen dat je als nog niet gespuugd heb. Maar ik vind het een hele goeie tip van Freggel hopelijk gaat het je helpen.

Maar je zeurt niet hoor tuurlijk ben je harstikke blij dat je zwanger bent en hoort het er eventueel bij als je daar gevoelig voor bent maar dit duurt wel erg lang en dan mag je best aan de bel trekken, want je moet wel om je zelf denken en aan je kleine ukkepuk toch?? :hugs2:voor jou.

@ Nofje: :woohoo:wat goed dat de streep duidelijk is geworden ben zo blij voor jullie!! Geniet er heerlijk van. Heb je evt al gebeld voor een eerste echo?? Of vraag ik dit nou te vroeg??

@ Nico: Hoe was het in DD?? Weet je wanneer je hiervan de uitslag krijgt??

Hier verder weinig nieuws zit nog een beetje duf op de bank heb vannacht gewerkt.

Meiden een hele fijne dag verder.....

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Dankjewel freggel en corina!! Lieffff!!!

Echt zo fijn, al jullie steun:-))

En ga ik gelijk nemen freggel. Met je plaatjes herken ik het. Handig! Ik heb het zelfs gekocht toen ik naar Nepal ging. Ff kijken of het nog op de datum is en anders ga ik ff kopen.

Succes zo bij de fm Freggel en hopelijk iets tegen dat bloedverlies!!

Xxxx, knuffel terug corina!!!

Geplaatst

he dames,

Mees...als ik het goed begrijp gaat het op en af bij jou qua missy-zijn....hoop dat je je binnenkort echt beter gaat voelen!!!

Lizzy....ach meissie....snap helemaal dat je geen vertrouwen meer hebt...weet niet of je er iets aan hebt, maar ik ken dus iemand die had zelfs de dag voor haar officiële testdag een negatieve test, en de dag erna wel positief!! hun dochtertje loopt nu alweer 2 jaar rond...sterkte meid!!!

Nofje...wow....een dikke streep...mooi zeg!!!!

Freggel...goed dat je gebeld hebt en dat jullie eerder terecht kunnen....hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen en succes met de 2e fm...

Zijn vanochtend in DD geweest voor het onderzoek van mijn vriend....waren te vroeg daar (kwart voor 11 zoiets) en om iets na 11 uur stonden we alweer buiten, hadden de afspraak om 11 uur...hahaha...over 7-10 dagen krijgen we per brief de uitslag en kunnen we een afspraak met dr. S. gaan maken...

nu op dit moment ligt mijn voorkeur bij DD...omdat ze toch meer opties hebben, stel het zaad is niet zo goed qua vorm.....

verder ook niet veel te melden...net nog lekker buiten gezeten..en dadelijk effe wat eten zodat ik niet tijdens het sporten mijn eten nog eens mag proeven...

Rubster...welkom ;-)....stel hier gerust je vragen....en klets gezellig mee...ik ben dan ook nog niet in de race voor ecd, maar ik bereid me er op deze manier wel op voor...mocht het zover komen...

rustig aan meid en op je gemak een beslissing nemen...knuffel!!!

Liefs,

nico

Geplaatst

@lizzy hè gatver wat een domper! Gun iedereen zo graag een positieve test! Sterkte en neem je tijd voor de volgende ronde. De aanhouder wint, ik kan het weten ;-)

@mees ik gebruik ook al de hele zwangerschap primperan. De misselijkheid is wel nog aanwezig in mindere mate maar vooral het braken wordt tegengegaan. Helaas voel ik me nog altijd niet ok, ben nu 23 wkn, maar dat komt waarschijnlijk door m'n maag en niet zo zeer door de zwangerschap. Het zal gerust een klein beetje versterken!

Geplaatst

Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zou het liefste nu met alles willen stoppen en morgen lekker aan de borrel gaan als onze vrienden komen, maar ik ga toch door met de medicatie tot de officiele bloedtest heeft gezegd dat er geen hcg te vinden is. Zou zonde zijn van alle moeite als er toch een wonder geschied.

Anyway, het voelt een beetje als een verloren wedstrijd waar je (niet als enige!) zo hard voor getraind hebt en zo lang naar toegeleefd hebt. Teleurstelling, verdriet en een beetje uit het veld geslagen gevoel. Maar ook wel weer nieuwe kansen voor ons. Mijn vriend had steeds zoiets: zo lang het nog niet bewezen is, kan het nog steeds. Maar hij wordt nu ook verdrietig, besef komt nu langzaam wel binnen dat het vandaag dag 13 is na TP en dus verloren kans. Mijn vriendin en haar man leven ook zo mee. We hadden het zo graag anders gezien! Nu we zo dichtbij zijn geweest, lijkt het gevoel ook alleen maar sterker te worden. Het kán!

x Lizzy

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik reageer straks even op jullie hoor, maar moet even vertellen hoe het ging.

Ik ben gisterenmiddag terug gebeld en de late afspraak bleef gewoon staan. Wel hebben ze een recept geregeld tegen het hevige bloeden, waar ik dus vandaag weer mee verder ga.

Mijn BMS was 12 mm, dus prima. gelukkig is het niet veel meer gegroeid! Ik ga nu over naar 5 tabl Estradiol en op de dag van punctie Utrogestan erbij.

De echo bij mijn donor was goed! Ze tellen ongeveer 21 grotere follikels. :clap2::clap2:De grootste (1tje) was al 21 mm en alle anderen rond de 16 mm. Punctie is afgesproken voor dinsdag, ik geloof 09:15/09:30 uur. Ben ik al helemaal happy mee!!! Al werd dat happy gevoel flink de grond in geboord.....

Ik vroeg nog eens naar hoeveel emmy's er aangemeld waren bij Genk, ivm de TP. Blijkt dat ze vanaf Juni dus geen contract voor donoren met Genk hebben. Wel wordt dat vanaf nu Düsseldorf, maar er nog niets getekend/bekend.

Dus er is nu niets! Het kon goed zijn dat we geen verse TP kregen maar dat alles meteen ingevroren werd om in een latere cyclus als Cryo terug te plaatsen. Nou mensen, ik wist niet wat ik hoorde......WAT!??? Zij hoopte ook van niet, maar omdat er dus geen beleid en geen samenwerking is, is verse TP niet gegarandeerd.

Dat kan toch niet zomaar....buiten het feit dat een cryo minder zw kans geeft, betalen we gewoon voor deze behandeling, die zij ons dan ook geheel moeten aanbieden.

Nou ik was ontzettend boos, teleurgesteld, onzeker.....net nu in deze fase van de behandeling. Ongelooflijk......en dit gold alleen voor de mensen die afhankelijk zijn van een donor....(ook dat nog)

Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik er weer aan, en ik kan er met mijn pet niet bij. Ik hoop dat ze me maandag meer kunnen vertellen, want anders bel ik persoonlijk naar DD en vraag wat nu het probleem is. Mensen die bij DD in behandeling zijn krijgen toch ook gewoon een verse TP?!

Desnoods schieten we de kosten van de TP zelf wel voor, als dat het probleem is.

Geertgen kan dit niet maken....OPffff nu nog proberen positief te blijven en dat valt niet echt mee. Kan wel janken om hoe zij het aanpakken, zo erg om mensen in het ongewisse te laten...

Geplaatst

Wat?!?!?!?!?! Freggel wat hoor ik nu? Ongelofelijk! Dat kan toch niet allemaal zomaar..... Ik heb dus 1 dagen voor de 1e Juni nog een TP gehad en toen is er helemaal niks over gezegd.... Ik begrijp dit niet van geertgen... Wat slecht! Ik heb zelf ook nog een cryo in Genk.... Ik kan hier dus met mn verstand niet bij! dat ze op deze manier hiermee omgaan. Lijkt me toch wel essentieel voor iedereen om te weten.... Ik moet toch maandag GG bellen dus ik zal dit nog eens aankaarten....

Godver Freggel.... Dit kan toch niet waar zijn......

Geplaatst

Nofje, net zoals jij was..nee BEN ik zoooooooooo verbaasd en verbouwereerd!!Ik maak me nu weer boos. We zijn al een oor aangenaaid door die toestand met de zorgverzekeraar, dat die geen contract meer hebben met GG...we moeten dus al 20-25% zelf betalen terwijl we nog gewoon 2 pogingen 100% vergoedt zouden moeten krijgen. En nu weer dit?!?

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze dit stellen aan kunnen doen. Je bent **&%#** al afhankelijk van kanjers van mensen die je helpen met je eventuele zw en dan kan je mss geen verse TP krijgen! Nou, ik zakte echt door de grond.

Maar ik zat zo eens te denken....ik heb niet getekend voor meteen invriezen. Ik denk dat dat wettelijk gezien niet zomaar mag. Je hebt immers een strikte overeenkomst. Invriezen alleen met de overgelbeven emmy's.

Als dit weer een idiote geldkwestie is dan flip ik hem wel hoor, zachtjes dan....;-(;-(

Ik ben benieuwd Nofje, als jij belt wat ze je zeggen. Ik bel maandag ook. Ik neem aan dat er ook dit weekend wordt gewerkt aan een oplossing daar!!! Ik heb net wanhopig gezocht op internet naar info maar kan winig vinden. Wel zag ik een BAM vrouw die ook had vernomen wat wij dus gieteren te horen kregen. Maar zei schreef dat ze waarschijnlijk TP in Dusseldorf kreeg. Ik heb zo'n schrik voor de koppels die dus afgelopen vrijdag de punctie hebben gehad. Wat moeten die nu?!?

GG gaf ook 3 opties aan:

-TP in DD...maar dat is allesbehalve zeker

-TP in GG. ...ook niet zeker

-Meteen alles invriezen en later terugplaatsen.

Geplaatst

Ik zou never ever ever akkoord gaan met alles invriezen.... Ze regelen het maar.... Dit is nl. Niet jou probleem maar hun probleem... Net als toen met dat verzekerings gedoe.... Als mijn verzekeraar het niet vergoed dan span ik een kort geding aan tegen Geertgen aangezien ze beloofd hebben dat ze het restant dan kwijt zouden schelden.... En dit wat nu gebeurt is ook een hele goede reden om indien nodig juridische stappen te ondernemen... Nogmaals.... Ga nergens mee akkoord behalve een verse TP.. En zorg ervoor dat je dat ook schriftelijk doet!!! Afhankelijk can wat ze maandag te zeggen hebben tegen je... Gewoon ff schriftelijk bevestigen... Per mail of handgeschreven brief ... Kan allemaal!!! Dit kan toch niet zomaar?!?!?!?

Ik denk aan je.... Veel sterkte meis....

Geplaatst

Dank je wel Nofje....Doet me goed. Ik ga er ook zeeeeeeeeer zeker niet accoord mee. Hun probleem wordt inderdaad zo op de koppels afgeschoven. Ongehoord....

Desnoods doe ik het zonder GG en bel ik na de punctie DD op hoor.

Maar ik wacht maandag af, ik hoop voor ze dat ze het geregeld hebben!!!!Anders hebben ze een groot probleem. Kans op een fijn weekend is hier dus ook verkeken.

Geplaatst

jeetje....dat kunnen ze niet maken....

ik weet wel dat dr. C destijds tegen ons gezegd had dat ze ermee bezig waren om een vergunning te krijgen om zelf de tp te kunnen doen...maar dit slaat alles....jeetje...heb er geen woorden voor...

hoop dat het allemaal goed komt en ik zou ook niet zomaar alles laten invriezen....zou het zeer zeker laten aankomen op een verse tp....dadelijk laat je het wel invriezen en worden ze niet goed ontdooid en sta je helemaal met lege handen...sterkte meid!!1 Hoop dat je dan anders in DD terecht kunt!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

WAT LEES IK NU OVER GG.

Dus als ik het goed begrijp is het NU zo dat we geen verse TP krijgen maar een CRYO terugplaatsing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( maar dat is nog niet zeker) (maar geld dit ook als je afhankelijk bent van hun voor een donor????)) Maar als je emmy's niet geschikt zijn om in te vriezen dan heb je PECH en heb je helemaal niets maar wel een rekening idd wat je maar voor 75% a 80% vergoed krijgt via je zorgverzekeraar. Ronduit BELACHELIJK.

En gaan we niet meer naar Genk maar DUSSELDORF.

Hopelijk heb ik het goed beschreven en anders leg het me dan nog een keer uit AUB!!!!

Want dan kan ik ook evt. actie ondernemen en dat gaat natuurlijk niet als het niet voor mij helemaal duidelijk is.

Maar laten we ons AUB ook niet helemaal gek maken omdat alles nog niet helemaal zeker is op bepaalde punten.

@ Freggel: Ik ben nu op dit moment helemaal verbaast en boos te gelijk en snap ik het allemaal niet meer!!! hoe kunnen ze dit idd ons aandoen!!! Of we dit voor ons lol ondergaan. Wij allemaal zien het ook graag anders. Ik vind het ook een beetje lijken op geldklopperij over onze rug.

Maar ik begrijp je boosheid en woede die heb ik ook maar wacht ook maandag ff af wie weet komt het allemaal nog goed en hebben we ons voor niets gek gemaakt.

Maar anders ga ik hier ook zeker een belletje wagen en mijn mening uiten.

Hopelijk heb je als nog een fijn weekend.

:positive energie::CYBER_HUGS:

Liefs Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kan het niet laten om te blijven speuren hoor...

Corina (en Nico, Lizzy) Drs C vertelde me dat inderdaad voor alle koppels die mbv donoren de behandeling doen, Genk per direct gestopt is. Dusseldorf neemt die over. Omdat ze er nog niet uit zijn onderling, is er dus ook geen protocol wat er zou moeten gaan gebeuren met de koppels die nu net punctie op TP krijgen.

één van de 3 opties die ik noemde, gaat het worden. Nu NEEM ik aan, dat inderdaad een TP bij GG of DD gaat volgen. Maar het baart me zorgen dat de optie van invriezen wordt genoemd......Dus ze nemen het gewoon écht in overweging. Toen Drs C zag dat ik schrok, zei ze inderdaad dat ook zij dat erg zou vinden en dat ze dat ook al tegen Drs R heeft gezegd.

Dat alleen al maakt dat ik er gewoon veel aan denk. Tuurlijk is er niets zeker, maar dat wij uberhaupt met deze problemen van GG worden lastig gevallen vind ik ronduit zorgelijk en echt van de zotte.

Ze moeten de behandeling gewoon afmaken, klaar!! We moeten ons inderdaad niet gek laten maken, maar ze hadden dit beter achter de schermen op kunnen lossen. In deze fase van de behandeling laat je dat niet los.

Ik heb net op de DD site gekeken, en voor elke behandeling en stap in een IVF of ICSI cyclus, dient er een, door het koppel ondertekend, formulier ingeleverd te worden. Zonder formulier geen actie. Dat staat bij het kopje voor nederlandse artsen. En dat formulier heeft GG niet. Ik ben dus benieuwd hoor wat ze willen doen.

Hallo lieve meiden,

WAT LEES IK NU OVER GG.

Dus als ik het goed begrijp is het NU zo dat we geen verse TP krijgen maar een CRYO terugplaatsing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( maar dat is nog niet zeker) (maar geld dit ook als je afhankelijk bent van hun voor een donor????)) Maar als je emmy's niet geschikt zijn om in te vriezen dan heb je PECH en heb je helemaal niets maar wel een rekening idd wat je maar voor 75% a 80% vergoed krijgt via je zorgverzekeraar.

Liefs Corina.

Geen idee...theoretisch lijkt het daar wel op, mits het zo echt zou gaan dan. Ik hoop dat iemand anders, die misschien al meer weet, dit hier gaat posten!

Was het maar maandag!:mad:

Geplaatst

Dankje lieve Freggel het is nu voor mij iets duidelijker en het is idd kompleet van de ZOTTE. :mumum::violent1::argue: Ze moeten met hun beleid ons idd er niet mee lastig vallen.

Ik ben heel erg benieuwd wat ze maandag gaan zeggen hou ons AUB op de hoogte.

:aaaflowersmiley: Liefs Corina.

Geplaatst

ben ook heel benieuwd....

vind het ook heel erg vervelend dat je dit nu te horen hebt gekregen en al helemaal nu in deze periode....dit kun je eigenlijk niet gebruiken, extra stress...het is al stressvol genoeg....sterkte meid!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Freggel,

Ten eerste wat een elende daar. Even een opmerking. Ik heb allemaal formulieren moeten in vullen over het terugplaasten en het vervoer naar genk. Zoals ik lees heb jij helemaal geen formulier getekend? klopt dit.

groetjes Terry

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden