Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pulletje, ja deze poging was de laatste met eigen eicellen. Moeilijk maar het geeft me ook een soort rust dat er nog een mogelijkheid is doormiddel van een ecd behandeling. We hebben nog zoveel liefde te geven en nog een hoop ruimte over in huis hi hi. De miskramen..., ja dat hakt er wel in. Maar zo zijn er veel meer meiden hier die het nodige meegemaakt hebben. Ik ben wel blij dat ze ook al was het maar even, toch bij ons waren. Ik heb ze begraven bij mijn moeder, heb ik toch nog het idee dat er iemand over ze waakt. Klint misschien wel een beetje gek, maar was mijn manier om er mee te dealen. Ik vindt het top dat je hier mee schrijft, je bent als ik het goed begrijp donor, veel respect daarvoor. Liefs joske

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo dames,

misschien zit ik op het verkeerde forum vergeef mij daarvoor.

ik ben een (jonge)dame van 28 jaar en ben zelf al gezegend met 2 prachtige kinderen.

Ik begrijp dat het niet voor iedereen zo makkelijk is, en daarom bied ik mijn hulp aan.

stuur me een pb en dan praten we verder.

groet miss_j

Geplaatst

Dankjewel Maya!!! Ja, en hij is ook nov 's zoooo leuk en lief :-))))

Jullie heel veel succes hè! Hoop dat alles goed mag gaan!!

Xxx

Geplaatst

hey allemaal,

gelukkig is de politiek positief over ecd. ik las inderdaad dat er een donorenbank gaat komen... Voor ons niet meer nodig maar wel heel fijn voor andere stellen..

En Corina het spijt me als ik zo fel uit de hoek kwam... dat was niet fair.. Maar alle emoties van de afgelopen jaren lijken er ook wel veel sterker uit te komen nu dat ik dan toch eindelijk zwanger bent geraakt.. Niet leuk. maar wel noodzakelijk denk ik.

De echo was prima en de beeb doet het perfect! maar met mij gaat t wat minder... Ik slaap de laatste 3 weken zo slecht. De gyn zei dat het waarschijnlijk kwam doordat de beeb op mijn blaas drukt en op mn nieren. De klepjes van je blaas en je nieren functioneren niet meer optimaal door de zwangerschap waardoor er urine terug kan vloeien in de nieren. Daarom heb ik dus elke nacht om het uur gigantische pijn aan mijn rug (de nieren dus) en moet ik elke keer opstaan om te plassen. daarna gaat het na een half uur weer beter en dan slaap ik ook wel even.. Maar nooit echt diep. Dus nu slaapmiddel meegekregen van de gyn en ook al geprobeerd.. maar dat hielp helemaal niks. Ja ok ik werd een half uur later dan normaal wakker met nog meer pijn en liep dan helemaal als zombie over de gang naar de wc.

Dus ik zal ermee moeten leren omgaan de komende 10 weken. Als het goed is ben ik er vanaf zodra de babay er is. Kan bijna niet meer wachten.. Maar 29 weken is nog wat vroeg he? Ondertussen doet manlief alles maar dan ook werkelijk alles hier in het huishouden! En ook nog de babykamer enzo.. Hij is echt een super schat en ik besef me elke keer weer hoeveel ik eigenlijk van die man hou! Ondansk de uitputting en de emo buien ben ik ontzettend gelukkig en zolang ik dat nog voel.. Is het goed.

Nou weer genoeg over mij..

Ik hoop corina dat het wachten nu eens heel snel voor je gaat en dat fenruari ook echt jou maand gaat worden... of eerder natuurlijk!

Mees wat ontzettend mooi lijkt me dat om dat bundeltje geluk eindelijk in je armen te mogen houden. Geniet ervan!

Chantal: Ik had ook een bloeding die na een volgende echo alweer weg was.. En wat mooi dat dat bij jou ook zo is.. heb vertrouwen en geniet ervan. Klinkt suf maar ik heb me de eerste 12 weken zo druk lopen maken.. Zo erg dat ik zelfs vaak vergat dat ik zwanger ben.. Niet doen! het is een speciale tijd!

iris: 2!!!!! wowowow lijkt me echt heel bijzonder! Gefeliciteerd!

Pulletje: ik ben blij dat het weer beter met je gaat!

Liefs,

Nofje

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Renate: Hoe is het nu met je?? Ik moet veel aan je denken hoe het met je zal gaan.

@ Nofje: Meis het is goed zo geen probleem., Jeetje vervelend zeg dat je zo slecht slaap en de med. niet wil helpen bah. Maar daar in tegen doe je kleine het goed fijn hoor.

@ Maya: Ik ga heel hard voor jullie duimen dat 6dec. de bms nu eindlijk eens goed mag zijn, jullie verdienen het echt. Ik zou zeggen BMS kom op groeien hoor!!!!

@ Hoe is het verder met de zwangere meiden?? Ben benieuwd hoe jullie je nu voelen.

Hier gaat het goed. Ben zo blij dat we een goed gesprek heb gehad toch een soort last die van mijn schouders zijn afgevallen. Eind Februari klinkt ver maar is natuurlijk zo. Maar voor mijn eigen gevoel geef dat ook niet want de laatste poging die mislukt is heeft er toch wel aardig ingehakt emotioneel, en nu kunnen we dat rustig verwerken zonder dat het traject echt stil legt, nou ja staat wel stil natuurlijk maar we staan op de lijst in ieder geval.

Meiden fijne dag en tot snel.

XXX

Geplaatst

Hey meiden,

Maar is een reactie van hier uit het verre ooste hihi

Corina, watfijn dat het gesprek je zo heeft geholpen om weer een beetje tot rust te komen en natuurlijk is feb. nog heel erg ver weg maar net wat je zegt nu heb je even tijd om een beetje weer alles emotioneel op een rij te krijgen het is ook niet niks wat jullie hebben meegemaakt het laatste jaar .

misschien heb je het GG wel helemaal niet meer nodig en kunnen jullie ook in het UMCU terecht voor een donor dat zou toch geweldig zijn als je niet meer zolang hoeft te wachten.

Gun het jullie zo vind gewoon dat jullie nu is aan de beurd moeten zijn.

( voel mij een beetje schuldig dat het bij mij wel weer lijkt te lukken, hou een beetje een slag om de arm omdat ik af en toe nog een bloeding heb)

Renate, meis hoe gaat het met jou? ook ik krijg jenietuit mijn hoofd en blijf gewoon heel hard duimen dat allemaal goed blijft gaan. Heb zelfs een kaarsjevoor je branden hier!

Maya,ook ik duim super hard dat je 6 dec groen ligt krijgt en dat je BMS nu is gewoon doet wat het doen moet ook voor jullie maken mijn duimen overuren.

Nofje, balen zeg ( das nog zacht gezegt denk ik) dat je zo slecht slaapt kunnen ze er niks aan doen dan? Misschien een tip om met je hoofd wat hoger te slapen ook ik kon de laatste 10 weken niet goed meer liggen van de rug pijn en ben toen wat hoger met mijn hoofd gaan liggen dat ging toen wel wat beter.

Wel fijn dat de kleine het zo goed doet wat moeten we er toch veel voor over hebben eerst jaren elende voor we is zwanger zijn en dan eindelijks is het zo ver dan hebben we ook nog eens geen leuke zwangerschap zonder zorgen en problemen. meis denk aan je!

Mees, als ik het zo lees geniet je volop hoekan dat ook anders als je z'n lief kleintje hebt;)

Laat je lekker verwennen hé hetgaat zo hard deze tijd!

Hier gaat het eingelijk wel redelijk geod heb soms als ik heel veel doe kleine bloedinkjes en heb het advies gekregen het wat rustige aan te gaan ( neemdat ook van harte slaap veel )

Verder weinig kwaaltjes ben niet zo misselijk als bij mijn dochter maar groei daar in tegen erg hard pasnamelijk niet meerin mijn eigen broeken en moet dus al een positiebroek aan en ja ikhad er nopg wel wat maar die zijn te groot ben namelijk na de geboorte van mijn dochter 22kg afgevallen en moet dus allemaal nieuwe broeken kopen ( ohhh wat vinden we dat erg zeg;))

Hoop dat debloedinkjes nu verleden tijd zijn en dat de kwaaltje iets er komen zodat ik er weer wat vertrouwen in kan krijgen wand ben nog steeds erg bang dat het mis gaat ook al hebben we een heel mooi sterk hartje zien kloppen nu dus wachten op 12 dec dan mogen we weer even spieken.

Verder vind ik het vervelend om hier te schrijven gun het jullie allemaal zo erg en vind het gewoon erg rot dat het bij ons al voor de de tweede keer gelukt is ( nu nog wel blijven plakken natuurlijk) en bij jullie gewoon nog niet!

Meiden ga zo even met de was aan de gang en dan heerlijk naar bed.

Fijne avond!

Geplaatst

Lieve chantal, meid je moet je niet zo voelen. Ik gun het jou net zo hard als iemand anders of mijzelf!! Geniet van je zwangerschap en blijf vooral schrijven hoor. Jij hebt je traject en de nodige verdriet ook gehad. Dus op houden je te veronschuldigen dat het nu voor de 2e keer gelukt is. Oke???

Geplaatst

@ Chantal: Ik ben het helemaal met joske eens NIET doen aub. Ik hoop ook dat je blijft schrijven om ons op de hoogte te houden hoe het met je zwangerschap gaat.

Meis het is jullie echt 100 of wel veel meer procent gegund deze mooie wonder die in juli geboren gaat worden.

@ Joske: Hoe is het met je??

Hoe is het verder met iedereen??

XXX.

Geplaatst

Hey Chantal, ja klopt hihi. Ben zo ah genieten!! Echt iedere minuut.

Ja, t gaat zeker hard. Vandaag n week oud. Wauw, al n week. Hij ligt weer heerlijk op m'n buik. Wat n snoesje ist toch.

En gaaf hoor, mooie echo's voor jullie.

Ook daarvan genieten hoor! Iedereen gunt elkaar het beste....

Xxx

Geplaatst

Hoi meiden,

Even weer een berichtje van mijn kant.

Corina, ik heb je gezien op het filmpje. Jullie ogen vol hoop op die terugplaatsing en dan nu wetende dat het niet gelukt is. Vind ik zo erg. Na al dat geduldig wachten van jullie. Fijn dat jullie iig een goed gesprek bij GG hebben gehad. Ik hoop echt dat ze jullie dit keer sneller in behandeling nemen! Nu eerst maar weer verwerken en samen de tijd nemen om je op te laden voor de volgende poging.

Joske, eveneens sterkte. Voor jou was dit de laatste hoop op een genetisch eigen kindje. Ben je al toe aan ECD? En heb je evt een donor? Of zou je ook naar GG gaan? Ook voor jullie sterkte.

Renate, ben zo benieuwd hoe jullie echo vandaag was? Laat het goed zijn, laat het goed zijn! Ik hoop het echt zo voor je. Afgelopen dagen zijn zo killing geweest voor je.

Maya, ook voor jou na alle ellende die je hebt meegemaakt hoop ik ook echt op een dikke portie geluk voor jou. Dat BMS moet gewoon groeien. Was dat vorige keren ook zo dat het maar een dun laagje was? Je bent tenslotte wel zwanger geweest dus innestelen kon het wel! Ik duim voor je dat 2012 brengt waar je zo op hoopt!

Gelukkig, heel gelukkig, toch ook nog zwangeren hier! Echt Chantal, voel je niet lullig. Wij zijn alleen maar blij dat we ook succesverhalen te horen krijgen, dat geeft ons ook alleen maar moed. Dus schrijven maar. Ik vind het nog steeds zo bijzonder, dat je (nou ja je donor) maar 2 eitjes had maar wel meteen zwanger. Zo stoer!

En Iris, gewoon een tweeling. Gaaf hoor! Hoe voel je je?

Nofje, ik lees al langer dat het met je gezondheid afzien is. Dan duurt een zwangerschap toch lang. Natuurlijk ben je superblij maar kan me ook helemaal voorstellen dat je niet kunt wacht tot het zover is. Dan heb je misschien ook slapeloze nachten, maar om een heel andere reden! Zijn jullie al uit over de naam voor jullie zoontje?

Mees, leuke naam Laurens! De trotsheid en geluk spat van je berichtjes af. Gelukkig bestaat de roze (of blauwe in dit geval) wolk nog. Heerlijk genieten!

Freggel meid, ik schrok van je berichtje laatst dat het zo slecht met je ging. Gelukkig ben je een beetje aan het opkrabbelen. Het heeft er echt ingehakt. En het feit dat er dan weinig is om naar uit te kijken maakt het zo moeilijk. Ik was van de zomer nog zo ‘jaloers’ op jou, dat jij elke keer weer door kon voor een cryo poging. Zodra er weer hoop is, raap je de moed gewoon weer bij elkaar. Maar Freggel, ook voor jou komt er weer een lichtpuntje. Is het de eicelbank in Utrecht, Spanje of een bekende donor, zolang jullie wens nog zo sterk is, blijft er hoop! Want jullie geven nog niet op.

Liefs Lizzy

Geplaatst

Nou, dan ook nog even hoe het hier gaat:

De oplettende lezer heeft vast gezien dat wij een nieuwe donor hebben gevonden en dat wij in het voortraject zitten en dat Pulletje weer gaat doneren en ook in het voortraject zit. Ja inderdaad: wij hebben elkaar via dit forum gevonden en zijn samen nu in behandeling bij Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp! Dankzij haar is er weer hoop. Zo ontzettend mooi dat andere mensen dit willen doen uit goedheid. En dat Pulletje dit voor ons wil doen.

Ik en mijn vriend hebben inmiddels het artsengesprek, psychologisch gesprek en onderzoeken doorlopen. Pulletje en haar partner ook. Het is ook bij de medisch ethische commissie geweest, maar die wilden meer medische gegevens. Dus er is nu vertraging omdat dat natuurlijk weer allemaal via de officiële weg moet. Omdat er na 2 december (en volgende med eth overleg is 6 dec) geen nieuwe cyclus wordt opgestart, zal het nu sowieso volgend jaar worden, mits we toestemming krijgen natuurlijk.

We hopen 21 december een gesprek samen te kunnen hebben en de prikinstructie zodat we na de kerstvakantie meteen aan de slag kunnen. Maar goed, ook dat is allemaal nog met een slag om de arm dus. Maar we hopen dat het zo zal gaan.

We staan dus ook wederom in de wachtmodus, maar wel met een hopelijk mooi vooruitzicht. Laat 2012 maar komen!

Geplaatst

even snel tussendoor...hier gaat het goed. Wel erg moe steeds. Maar niet misselijk. Was hte maar 13 december...dan mogen we weer voor een echo:-)

Geplaatst

Lizzy, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! ga ervoor hoor!

Ja Wij zijn ook aan het opkrabbelen. Het helpt enorm voor mij mentaal, dat ecd een mogelijkheid is. Dat geeft me hoop en ook de rust die ik echt wel nodig heb om helemaal mezelf weer te worden.

Renate hoe is he met jou?

Ik hoop dat alle zwangeren en bevallen moeders hier blijven schrijven...., een mooie en betere inspiratie is er toch niet!!.

liefs joske

Geplaatst

Lizzy, wat gaaf!!!! :-) :-)

Ik had al een klein vermoeden, maar zo super zeg!!! ben helemaal blij voor jullie ;-)!!

Pulletje is echt een kanjer!

Met jou gaat het dus ook wel goed, fijn om te lezen. Hier idd ook steeds beter hoor. EN ja, we hebben inderdaad heel veel geluk gehad dat we zoveel cryo's konden laten TP'en en dat de kwaliteit op het oog goed was. Helaas zie je maar; het zegt niet alles. 5 mooie emmy's en geen zw. Het zal wel zo moeten zijn. Zeker omdat we nu besloten hebben niet meer met mijn zusje in zee te gaan.

Er zijn dingen gebeurd, dat wil je niet weten.... Ik kan wel zeggen dat we ons wat vergist hebben, wat betreft de donatie van zus.

Begrijp me niet verkeerd: Ik heb er geen spijt van, en ben heeeeeeeeeel blij dat we kansen (voor het allereerst in de MMM!) hebben gekregen, maar we hebben reden om aan te nemen dat e.e.a niet klopt. Dat heeft er inderdaad enorm ingehakt, ik was er helemaal kapot van.

Maar we knokken door, en geven niet op. Er is wel nog helemaal geen zicht op nieuwe kansen, maar hopelijk gaat dat wel volgen.

Liefs!

Geplaatst

Chantal: Je weet het ik vind het geweldig een klein fotomodelletje erbij. Ik was zo blij toen ik het hoorde. Mijn dag maakte je meteen helemaal goed.

Maar ik heb makkelijk praten, dat besef ik ook. Dat gevoel wat jij hebt/had, heb ik ook. Niet naar jou toe. Bij jou is het zeker niet vanzelf allemaal gegaan.

Ik heb het allemaal zomaar cadeau gekregen. En waarom, omdat ik geluk, schijtmassel zoals ze dat bij ons zeggen, heb gehad.

Ik hoop juist dat alles bij jou toppie zal gaan.

Ik denk trouwens dat je een jongen gaat krijgen.

Renate: HOe is het met je? Ik denk aan je en hoop dat alles goed met je gaat.

Joske: Ik vind het heel mooi dat je ze bij je moeder begraven hebt. En als dat jou manier is is dat goed.

Ik hoop dat je snel met ecd kan gaan beginnen.

Je klinkt als een heel lief mens en zal ongetwijfeld een hele lieve moeder worden die haar kinderen heel veel liefde gaat geven.

Freggel: Wat maak jij een hoop mee. Wat naar dat de relatie met je zus gebrouilleerd is.

Ook dat er nog bovenop. Maar jij gaat moeder worden. Ook jij bent een heel lief mens. De weg is zo lang en zoveel hobbels maar je moet gewoon mama worden.

Voor jouw geluk en voor het geluk van je kinderen. Want jouw kinderen zullen intens gelukkig zijn met zo'n lieve mama.

Nofje: Wat naar dat de zwangerschap zo lastig gaat. Pak zoveel als je kan je rust.

Op naar nog zo'n blauw wondertje. Ben heel benieuwd naar jouw naam.

Ik vind jouw Nick zo leuk. Ik was altijd gek op Knofje.

Mees: volop aan het genieten. Heel goed. Niet rond dag 4 erg emo geweest?

Vind je trouwens Prenatal niet heel cynisch met z'n 'Blije Doos'.

Er is een hoop blij en gelukkig bij een kindje maar een blije doos was er toch echt niet bij:).

Maya: Ik hoop dat je BMS goed gaat groeien. Je lichaam kan het. Je bent immers al een keer zwanger geweest.

Zet hem op meis! Ik duim dat alles goed voor je zal gaan.

Corina: Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad.

Op naar een goede poging voor jullie.

Op naar een topper in de dop meis.

Iris: Zet hem op met je twins! 13 december weer een echo.

Ben je al aan het kijken voor spulletjes?

Lizzy: We gaan ervoor!

Ik hoop dat ik goede bouwstenen zal afleveren. En liefst ook een beetje veel.

Jij en vriend gaan er toppers van maken.

Echt jullie gaan hele lieve gave ongecompliceerde ouders worden.

Geplaatst

Hihihi Nou zal ik dan maar zeggen hoe onze kleine man gaat heten:

Zijn naam zal Joshua Ardin zijn!

Joshua omdat manlief dat al tijden een mooie naam vind en ik wilde heel graag een engelse naam.. Toeval treft dat daar de namen vand e opas ook in zitten... Jos en Jo. Dus dat is dubbel geluk! En Ardin, omdat de derde doopnaam van mijn oma Ardina is... Ik heb het verbasterd naar een jongensnaam en het betekend Great Forest of staat voor gepasioneerd en vurig!

met mij gaat het wel weer iets beter. Het is zo fijn om gewoon je hart te kunnen luchten hier... Ik las sinds gister wat meer slaapmomentjes in en wat ook helpt is dat de babykamer helemaal klaar is... Ik zit iig een stuk beter in mn vel en dat helpt ook om die slapeloze nachten een beetje beter te kunnen handelen..

Dikke knuffel voor jullie allemaal. Ik ben zo blij dat jullie er zijn!

Geplaatst

Nofje, fijn dat je je alweer wat beter voelt meid. En wat een mooie naam voor jullie stoere knul! Ik vind Joshua ook heel mooi, super!! En, ook al ben je dan zwanger, meeschrijven hoor als je daar behoefte aan hebt. Knuf!

Pulletje, wat lief geschreven, dank je wel!!! En toitoitoi met Lizzy samen!!!

Iris, 13 december dus de echo weer, wat spannend man!!! Dat je misselijk bent is een teken dat de hormonen goed hun best doen en die ook flink stijgen!! Whaa!

Lizzy meid ik leef met j emee, het moet gewoon lukken dit keer, het moet zo zijn!

Joske, knuf voor jou!

Mees; hoe gaat het meid? Kun je een beetje uitrusten tussen de voedingen door? Geef je bv of de fles?

Corina, ik hoop dat de volgende kans zich eerder aan gaat bieden dan de laatste tp, dat duurde toch zo lang. Nu even rust in de tent, groot gelijk. En in de tussentijd proberen alles een plek te geven en door te gaan :-)

Oudjaar wordt voor alle meiden waarbij het nog niet gelukt is, weer wat emotioneel misschien. Elk jaar zeggen de stellen tegen elkaar dat komend jaar 'hun' jaar gaat worden. En elke 31 december die erop volgt, is dat helaas nog niet zo. Wij hebben er al 7 gehad en het went nooit. Zoveel liefde die er te geven is en het wordt maar niet gehoord daarboven. Vreemd hoe de wereld in elkaar zit hè.

Hier gaat het best goed, alleen nog steeds rugpijn waarvoor ik naar de fysio moet. Vanaf januari ga ik ook weer actief sporten om zo fit mogelijk voor mezelf te worden. Ik wil me weer Freggel voelen zonder hormonsters! En daarna misschien wel door, naar het buitenland. Wie weet. Door alles wat er gebeurd is heeft een anonieme donatie (of iig iemand die niet in onze omgeving aanwezig is) ook wel weer voordelen, zelf ga ik dat wel steeds meer inzien voor ons persoonlijk. Maar goed, manlief wil er nog even niets mee doen en genieten van de tijd zonder MMM nu. Groot gelijk heeft ie.;-)

Meiden, tot snel!!!

xxxx

Geplaatst

Joske, jij hebt zo veel al moeten verwerken. Ik weet nog dat ik bezig was (IVF) en jij zwanger was en ik dacht: Wat geweldig; ik hoop dat ooit mee te maken.

En nu is m'n zoontje geboren en heb jij miskramen gehad. Wat is dat toch moeilijk!

Wel fijn dat jullie de vlg stap gaan zetten en positief de toekomst zien. Zoals je ziet gebeuren er gelukkig ook veel wonderen. (Heel mooi dat je je kleintjes bij je moeder hebt begraven en de redenen daarvoor. )

Lizzy en Pulletje,

Wat goed dat jullie elkaar hier gevonden hebben. Een top match! Veel succes!

Nee, ik heb nog geen enkele dag n emo-dag gehad. Behalve dat ik iedere dag zo blij en dankbaar ben met de kleine man!!

Hihi, dat zeg ik ook steeds: Wat n foute naam (vd prenatal doos); mijn doos is zoooo niet blij!! ;-)

Lizzy , ja super trots, haha! Erg hè?! Hij is ook zo leuk :))

en idd voor mij 1 grote roze/blauwe wolk! Wordt ook steeds verwend met allemaal leuke dingetjes voor hem.

Corina, hoop dat het nu wat vlotter gaat. Maar wat je zegt is waar; ff rust en de tijd voor verwerking is ook fijn.

Freggel, ben zo blij dat je weer de oude freggel aan t worden bent. Hihi, hormonsters; ook weer grappig zoals je dat noemt.

Ja hoor, alles is top. Ook de voedingen 's nachts als je net uurtje in slaap bent gevallen. Dan ook genieten. Raar hè? En ik geef bv en beetje fv

Maya, veel succes 6/12 en op naar n mooi bms.

Geplaatst

Iris en Chantal, lekker genieten vh zwanger zijn. Spannend en heerlijk vond ik dat. En het gaat (na de 1e 3 a 4 maanden, heel snel!!

Xxxx

Geplaatst

Goedenmiddag lieve meiden.

@ Nofje: Fijn om te lezen dat het iets beter met je gaat en je meer rust krijgt. Meid probeer nog heerlijk van je zwangerschap genieten he?? Mooie naam trouwens voor jullie lieve knulletje. Meid ook ik ben blij met deze geweldige forum, tenminsten meiden die je begrijpen en heerlijk je verhaal bij jullie kwijt kunt. Is in mijn omgeving niet altijd makkelijk.

@ Renate: Lieve lieve meid hoe is het nu met je?? Ik hoop dat je een goeie echo heb gehad!!! Ik denk aan je.

@ Freggel: Heerlijk om te lezen dat het beter met je gaat. Bedankt voor je woorden. Zet hem op he? En over het oud&nieuw wat je schreef herken ik wel het voelt dan zo dubbel en voor nu deze oud&nieuw zal ik er meer moeite mee hebben denk ik.

@ Pulletje & Lizzy: Meiden ik wens jullie heel veel succes en hopelijk op een goed resultaat dat jij Lizzy eidelijk mama mag worden dankzij Pulletje. Ik had al zo'n voorgevoel dat jullie in gesprek waren. Meiden toi toi toi.

@ Mees: Zo heerlijk om die geluk en genieten van jou over het beeld scherm te lezen TE LEUK gewoon en aub blijven doen geef ons moed dat het KAN.

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden.

Fijne dag en tot snel

XXX

Geplaatst

Zal ik blijven doen Corina :-))) !!

Dan meteen maar ff; hij ligt weer heerlijk te drinken in m'n armen. De geluidjes die hij ondertussen maakt zijn ook tè lief, hihi!!

En met die half open slaapoogjes...zo schattig..!

Dikke knuf van ons, xxx

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve woorden!

Mees ik kreeg een brok in mijn keel, toen ik je woorden las. Het is waar dat er ondertussen veel is gebeurd. En wat kan het anders lopen, dan je denkt.

Ik weet ook nog heel goed, hoe jij positief het vliegtuig weer terug vloog met je embryo'tjes binnenboord.

Ik hoop het zo ook nog eens mee te maken...., We gaan ervoor!

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden