Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geweldig Chantal!!!!!! Super!!!

(ik gebruikte ook tarwekiemolie)

En nofje, alweer 26 weken!! Ik ben trouwens ook nog niet klaar hoor en al 37 weken :-)

Corina, ik duim en duim!

En joske, ook voor jou!!

Xxx

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje wat een hoop zwangere meiden. Wat een heerlijk nieuws!! Gefeliciteerd allemaal. Moet eerlijk zeggen dat het bij mij door al dit positieve nieuws toch wel weer begint te kriebelen om te beginnen hoor.

Afgelopen tijd is ook wel erg lekker geweest om er totaal niet mee bezig te zijn. We gaan het waarschijnlijk eind dit jaar weer oppakken bij Eugin in Barcelona.

@Iris: had je een pb'tje gestuurd, ben nl. zo benieuwd waar jij je BMS meting hebt laten doen en hoeveel dagen na je 1e pleister je je meting hebt gedaan. Kan je mij ook vertellen waar jij je pleisters had geplakt?

Ik lees goede verhalen over tarwekiemolie, die heb ik de vorige ecd behandelingen ook gebruikt, maar dan alleen vlak voor de tp. Is het handig om deze al veel eerder te gaan innemen? Heb de granaatappelsap inmiddels afgezworen. Ten eerste is het echt verschrikkelijk vies en ook nog is heel duur en het heeft me niets geholpen.

@Corina: Meid ik hoop dat we binnenkort ook van jou positief nieuws mogen lezen.

Liefs,

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag weer een beetje bloed verloren. Gadver wat maakt je dat onzeker. Heeft iemand hier ervaring mee? Please ik weet het echt even niet.

Geplaatst
Hoi meiden, Vandaag weer een beetje bloed verloren. Gadver wat maakt je dat onzeker. Heeft iemand hier ervaring mee? Please ik weet het echt even niet.
Renate, ik zou het ziekenhuis even bellen morgen, heb hier geen ervaring mee. Bah moet er niet aan denken snap dat je daar erg onzeker van wordt zou dus zeggen bellen morgen vroeg!
Geplaatst

@Renate sterkte , ik denk dat niemand je het juiste antwoord helaas kan geven. Ik had ook bloedverlies en bleek een poliep op mijn baarmoedermond te hebben die was gaan bloeden na een vrijpartij:-) had jij net sex gehad of dag ervoor? want dat kan zeker bloedverlies verklaren. KNUF

@Doorzettertje , ik heb je een pb gestuurd.

Ik gebruikte tarwekiemolie en krilolie op advies van een orthomoleculaire arts, beide in capsulse vorm. Ik gebruik ze nu nog.

Geplaatst

Goedenavond lieve meiden,

@ Renate: Jeetje kan me voor stellen dat het je onzeker maakt en ik zou zeggen volg het advies van Chantal op en bel morgen ff het ziekenhuis. Ik duim voor je en denk aan je.

@ Doorzettertje: Fijn om weer iets van je te lezen hoe gaat het verder met je??

@ Mees: Dankje lief van je. Hoe gaat het met jou de laatste loodjes spannend hoor hou je ons op de hoogte?? Nog ff en je heb je wondertje in jullie armen GAAF. Zet hem op he??

@ Freggel: Ik denk nog steeds aan je hoor ik hoop dat als je er weer aan toe bent dat je weer iets van je laat horen.

@ Chantal: Wat goed GAAF dat de :bfp: donkerder wordt. Hou je me nog steeds goed vast en neem je me mee naar het ook het GROENE bankje???

Hier gaat het goed nog steeds wel onzeker maar goed, met vlagge weeiige tot licht misselijk gevoel, stekke in mijn onder buik en momenten dat ik helemaal niets voel.

Meiden blijven jullie voor mij duimen????

Ik ga er vandoor moet zo gaan werken heb nachtdienst moet werken van 22.45uur tot 07.30uur hopelijk ga de nacht snel en kan ik heerlijk mijn bedje in.

Meiden trusten voor straks en tot snel.

XXX:hugs2:

Geplaatst

Tuurlijk Corina je zit nog heel vast aan mij hoor

heb er nog even een extra een bandje om ons heen geslagen zodat ook jij positief test. Hihihi

Klinkt wel goed moet ik zeggen duimen draaien door voor jou en joske jullie verdienen het zo. Dikke knuf voor jullie!

Geplaatst

Hoi lady's,

Corina wat spannend!!!!! heb je nog niet de neiging om te testen :) :) :)

Jeetje wat spannend voor je maar net als wat Chantal zegt je zit gewoon aan ons vast en maken er een groene golf van hahahaha

Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en moest gelijk komen.

Ze hebben een echo gemaakt en jahoor vruchtzakje met een embryo'tje o echt huilde m'n ogen uit mijn hoofd.

zo opgelucht dat er toch nog eentje zit. in de baarmoeder was verder geen bloed meer te zien. en alles zag eruit als een gezonde zwangerschap. Over 2 weken terug komen en wordt er weer een mooie foto van onze kleine gemaakt :).

fijne avond en een dikke knuffel

Geplaatst

Chantal....., meis gefelliciteerd!!! ook wil ik renate en iris feliciteren, tjee wat een mazzel!

ik voel dus helemaal niets....., ja hoofdpijn wat meestal een voorbode is van de menstruatie. dus ik ben eigenlijk niet zo optimistisch.

Dan acht ik jou kansen hoger Corine! het lijkt mij dat ik toch wel iets zou moeten voelen.

het enigste wat iets anders is, is dat mijn tepels een beetje donkerder zijn...., pff.

officieel had ik gisteren met de bollen moeten stoppen, maar dat doe ik pas als ik getest heb, of ongi ben geworden.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Joske,

Wat is het toch spannend ook voor jou!

Maaruh ik had precies hetzelfde wachtdag 6 begon de hoofdpijn en dacht dat het fout zou gaan. Normaal heb ik ook voor mijn menstruatie migraine aanvallen. Deze keer heftige pijn in mijn hoofd en zwanger :) niet opgeven dus en blijven duimen. November is groen en gaat ook zeker groen blijven!!!!! jij zat toch ook met een touw aan ons vast? :)

Geplaatst

Hey lieve meiden,

@ Joske: Probeer positief te blijven hoor!!!! hoe moeilijk dat ook is want zo ervaar ik het ook.Maar we zitten goed vast geketend aan Iris.Renate en Chantal dus hopelijk komt het bij ons ook wel goed. Meis ik ga heel hard voor je duimen hoor!!!! Wij gaan ook voor groen.

@ Renate: Kan me heel goed voorstelllen dat je opgelucht en blij was helemaal top.

@ Chantal: Bedankt en lief dat je me heel goed vast houd hopelijk help het.

Ik ga morgen of overmorgen een test halen en dan ga ik het vrijdag of zaterdag het proberen hangt er vanaf wanneer mijn man thuis is. Ik vind het doodeng want ik weet echt niet wat ik moet verwachten. Gisteravond toen ik met mijn nachtdienst begon voelde ik mij echt niet lekker maar zakte later weer af maar toen ik thuis kwam stond ik bijna te kokhalzen en toen ik vanmiddag wakker werd had ik hoofdpijn en voelde weeig in mijn maag. Maar nu voel ik niet zoveel. OHHH ik hoop zo dat het evt goed zit en dat de bolletjes mij niet vooor de gek houden.

Meiden ik ga lekker mijn bedje in heerlijk slapen ik heb eigenlijk te kort geslapen na mijn nachtdienst dus ga ik nu ff inhalen.

Fijne avond nog evt en anders trusten

Geplaatst

@Renate; GEFELICITEERD! Top een embryo te zien!!

@Corina en Joske HOU VOL, nog eventjes....maar zoals al gezegd...deze maand is wel een topmaand! dus ook voor jullie. We houden elkaar vast aan dat lange touw:-)

Geplaatst

Ja ik zit nog steeds op het w.bankje. Hoofdpijn is inmiddels weer weg gelukkig.

Ik weet dat ik positief moet blijven, dat wil ik ook wel, maar het voelt gewoon als niet zwanger. Tja dus dan ben ik wel realistich.

in het begin van het hele traject was ik enorm positief, maar door de mk's en alles bijmekaar ben ik toch wat voorzichtig geworden.

corine, als je de symtomen leest van jou dan ziet het er in iedergeval goed uit meis!! Ik hoop zo voor dat je bij de groene meiden mag voegen.

liefs joske

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Nofje: Dankje dat je zo aan me denkt lief. Hoe gaat het met jouw nu?? Idd vorige jaar liepen we samen op om te wachten op een match....

@ Chantal; Hoe is ie nu met je???

@ Joske: Wanneer ga jij testen?? Meis ik duim heel hard voor jou dat jij ook bij de groene meisjes mag toevoegen, dat verdien je gewoon...

Vandaag test gekocht bij de kv 2 voor 5 euro. Met manlief afgesproken zaterdagochtend te testen want dan komt hij pas thuis want hij wil niet dat ik alleen ben als het negatief is. Hij is namelijk internationaal vrachtwagen chauffeur en alleen in het weekend thuids en hij red het niet om morgenavond thuis te komen.

Vandaag merk ik of voel ik weinig dus maak me dat weer onzeker maar goed ik blijf positief tot zaterdagochtend het tegendeel evt bewezen is.

Álleen zit ik mij te bedenken bij de laatst cryo tp in maart toen na 2wkn begon het een beetje te rommelen en had ik bruinig afscheiding maar nu is het morgen 2wkn en ik zie nog helemaal geen spoortje alleen wiite afscheiding door de welgemeende bolletjes en heb ik geen buikkrampen wel onrustige darmen hahaha.

Meiden ik ga lekker slapen des te eerder is het d-day hahaha.

Geplaatst

Hé girls,

Joske en Corina, heb net een kaasje voor jullie aangestoken hoop zo dat jullie ook goed nieuws gaan brengen!

Joske, verlies aub de hoop niet ik voel ook eigenlijk niet zo heel veel heel anders als bij ons meissie hoop zo dat het deze keer mag lukken en dan ook vooral mag blijven zitten tot het eind.

Corina, klinkt goed meid hopelijk morgen dus een goed bericht van jou, en laat dat rommelen maar zitten gewoon een dikke + voor jou morgen.

Maya, meis wat een tegenvaller weer zeg hoop dat maandag je BMS een groeispurt heeft gemaakt ga duimen voor je.

Hier gaat het goed voel mij eigenlijk best goed heel af en toe een beetje misselijk maar dat mag geen naam hebben het is zo anders als ons meissie daar was ik zo ziek van poeff hoop dat dat mij bespaard blijft.

Vandaag gebeld met het UMCU omdat ik geen bolletjes genoeg heb en toen ook maar gelijk een afspraak gemaakt en ik mag 28 nov mag ik komen voor de echo.

eerst wou ze geen afspraak in plannen want ik was te vroeg wand de pregnyl zou niet uitgewerkt kunnen zijn duhhhh heb helemaal geen pregnyl gespoten dus hoe kan dat dan..... telefoniste moest lachen om mijn reactie en zag toen dat het om ECD ging en heeft mij toen gelijk gefeliciteerd met het goede nieuws.

meiden ik hoop dat de rest snel gaat volgen voel mij een beetje schuldig dat het hier bij ons nu weer zo snel is gegaan( moet natuurlijk nog wel goed blijven gaan) terwijl er zoveel meiden zijn die helemaal nog geen kindje hebben en wij in z'n korte tijd weer voor een tweede gaan. Hoop dan ook dat ik niemand hier in dit topic verdriet doe met mijn verhaal.

Dikke knuffel voor wie het allemaal nodig hebben en ook ik denk aan de meiden die er nu even niet zo veel zijn en hoop dat ze snel ook is een leuk bericht hier kunnen achter laten.

Liefs Chantal

Geplaatst

Chantal tuurlijk niet, this toch juist positief dat je zwanger bent!!!!

tuurlijk denk je weleens van waarom nu bij mij niet, maar dat is gewoon niet realistisch om jaloers te zijn als het bij een ander wel gelukt is.

thats life!

Het is jullie van harte gegund hoor, en bovendien hebben alle meiden hier op het forum het nodige meegemaakt, dus is het gewoon fantastisch als het lukt bij iemand.

Ik voelde wel eens een steekje van jaloezie, toen er iemand bij mij in de buurt zwanger was geworden, zelfde leeftijd, ongezonde levensstijl (die zelfs nu nog gewoon door rookt).

tja dan denk je weleens......., grom.

liefs joske

Geplaatst

Corina, ziet er zo goed uit bij jou :happydance:!!!!

succes morgen, misschien testen wij morgen ook wel, maar ik durf niet zo goed.

nu kan ik nog een dagje hopen.

Geplaatst

Corina en Joske Heel veel geluk.

Ik denk aan jullie! Ik zou het onwijs gaaf voor jullie vinden.

Jullie verdienen het.

Go for it. Girl powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr en baby powerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

Geplaatst

Hey dames,

Ik wil jullie eerst super bedanken voor de positieve vibe die jullie ons geven en ik hoop dat het voor mij, joske en meer meiden in de toekomst mag helpen want ik gun het iedereen echt waar.

@ Chantal: lieve lieve meid je niet schuldig voelen ( ik snop het wel en is ook logisch dat je zo denkt) maar dat hoef echt niet jullie hebben in het traject ook niet makkelijk gehad + de hobbel ervoor om die stap te maken dus geniet heerlijk je bent ZWANGER!!!!!!!!!!. Ver sluit ik me bij Joske aan wat ze erover heb gepost.

Ik kom net terug uit mijn avonddienst dus ik ga mijn bedje nu opzoeken want ik moet morgen en zondagavond ook werken maar ik wilde het toch ff aan chantal kwijt.

Meiden trusten.

XXX:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hey meiden,

Jeetje wat een groot wachtbankje deze maand! Gefeliciteerd allemaal!

Ik moet even mijn frustratie en verdriet kwijt hoop dat jullie dat niet erg vinden dat ik dat hier doe. Maar kan mijn ei eigenlijk nergens anders kwijt..

Begin oktoberr is natuurlijk onze cryo tp van onze 1e behandeling misgegaan. Contact gehad met Eugin: wij wilden weer verder, geen enkel probleem alles was in orde en we konden zeker verder gaan en we zouden absoluut een tp van deze nieuwe 2e behandeling nog dit jaar hebben. Nou helemaal goed: alle papieren weer ingevuld, 1e betaling gedaan. Klaar. Voor ons zelf hadden we zoiets van misschien even maandje wachten zodat we op eind december uit zouden komen. Beetje rust in de tent kon geen kwaad. Na een paar weken nog steeds geen antwoord op mijn mail te hebben gekregen heb ik maar weer een nieuw mailtje gestuurd dat we nu toch echt willen beginnen en ik een recept voor de medicijnen nodig had. Krijg ik als antwoord afgelopen woensdag dat de artsen ons dossier hebben bekeken en dat ze ons 'strongly advise' om allebei een onderzoek te laten doen: mijn man een 'karyothype' (schijnt een bloedonderzoek naar chromosomen te zijn) en ik een hysteroscopy (kijkoperatie in de baarmoeder). Komen ze zowat 6 weken na dato mee! Had dat dan gelijk gezegd. Oh ben hier weer zo pissig over. Zeker omdat ik van een ander, ook via Eugin, weet dat de uitslag van dat bloedonderzoek van mijn man 6 - 8 weken gaat duren. Kortom: voordat ik is een afspraak met een arts heb gemaakt en de beide onderzoeken pas daarna ingepland kunnen worden en we de uitslag hebben, kunnen we zomaar een maand of 3 verder zijn en dan weet ik nog niets eens waarom dit allemaal moet. Vervolgens moet je weer in je cyclus komen dus vanaf nu totdat we misschien een tp hebben zijn we zomaar 5 maanden verder. Ik begrijp dit echt niet en ben er behoorlijk van uit mijn doen. Ga proberen om begin volgende week mijn Belgische en dus nederlands sprekende arts te spreken te krijgen en wil weten hoe noodzakelijk dit is. Ik zou niet weten wat er verder aan de hand zou moeten zijn. Ja we worden niet gelijk zwanger, dat weten we al 10 jaar maar wie weet was de donor niet zo heel sterk. Pffffff.... ben soms zo klaar met die kliniek, communicatie is echt om te huilen af en toe. Sta soms echt op het punt om naar een ander te gaan maar dan begint het hele circus weer van voren af aan met onderzoeken en ben je ook zo weer maanden verder en vele duizenden euro's lichter.

O wat is dit toch weer moeilijk allemaal. Is er iemand hier die in een dergelijke situatie heeft gezeten? Sorry voor mijn gezeur maar moest even mijn verhaal kwijt. En het kost ook allemaal zoveel geld, vraag me af hoeveel behandelingen we dit financieel nog vol gaan houden. Maarja voor Belgie zijn gigantische wachtlijsten en doen die ook anonieme ecd want we hebben zelf geen donor.

Dankjewel dat ik hier even mijn verhaal kwijt mocht.

Corina ben zo benieuwd of je nu al met je test in de badkamer staat???? Duim voor je!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden