Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi Pulletje,

Bij mijn kliniek in Riga matchen zij op rood haar of blond haar dus voor ons was dat een logisch keuze aangezien wij verre van een spaans uiterlijk hebben :) In spanje werden wij totaal niet gematched en kregen dit de dag voor de tp pas te horen, oh trouwens de doneuse heeft bruin haar en bruine ogen, wij hadden specifiek blauw aangevraagd omdat wij geen bruine ogen in de familie hebben dus zelf waren wij voor ons niet onder de indruk van spanje aangezien zij geen overschot aan lichte haren en blauwe ogen hebben maar over het algemeen donder haar en donkere ogen hebben. In riga wordt dit exact gematched, je moet fotos sturen van toen je zelf ong. 25 jaar was en daarop matchen zij jou. Je krijgt een doneuse voorgesteld en die mag je accepteren of weigeren en dan zoeken ze een eventueel andere voor je. Wij vonden dit een super ervaring na onze ervaring in spanje.

Ter info Miranda tegenwoordig is het net zo goed met cryo's omdat de ontdooi bijna 90% kans heeft en wij zijn ook zwanger van cyro's dus zeg niet dat het lang niet zo goed is als vers :) het blijft een kansspel en hoe dan ook als het lukt maakt het niet uit hoe of het van vers is of cryo, als het maar lukt tenslotte.

Groetjes,

Mineut

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inderdaad een kansspel. Waar in Spanje ben je onder behandeling geweest? Wat een vreemde gang van zaken joh..

Maar nu ben je zwanger,gefeliciteerd!

Las btw ook over Imfer, Alicante.

Dat ze er werken met een refundprogram. Je betaalt 9500,- en als de poging faalt krijg je 6000,- terug. Weet iemand hier meer over, want dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Kan er op hun site niks over terugvinden..

Geplaatst

Hi Miranda,

Wij waren bij ivi valencia en dat refund programma is per poging en je vooraf 3 pogingen betalen dus bijna 30.000 euro daarna na 3 pogingen kan je dus een deel van je geld terugkrijgen dat klopt alleen moet je wel een hele sloot ophoesten vooraf.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Nog een vraagje over dat refundgebeuren. 't Is in Imfer aangepast, had ik begrepen op Freya. Je betaalt 9500,- en na een mislukte poging krijg je geen 6000 maar 4500 terug. Maar wat wordt nu bedoeld met een mislukte poging? Is dat meteen als de 1e verse poging mislukt is. Of moet je ook de evt. cryopoging(en) uit die 1e punctie gehad hebben?

Geplaatst

Hoi meiden, nieuws hier?

Ik heb niet veel te melden. We hebben een rustige zondag, heerlijk.

Liefs

Geplaatst

Freggel,

ga jij bij deze poging prednison gebruiken en asperine? Heb je daar om gevraagd?

ik heb ergens gelezen dat dit moest nemen, 2 dagen voor de TP en 5 dagen erna, maar weet dit niet zeker.

is dit onm het innestellen te bevorderen?

En weet iemand ook hier hoe het zit met bloedgroepen en ecd? ik heb namelijk Rhesus negatief bloed.., en ook al eens antistoffen aangemaakt in een zwangerschap.

groetjes

Geplaatst

@Joske, ik ben op advies van Cyprus elke dag 75 mg aspirine aan het slikken ivm doorbloeding. Ik neem 100mg omdat ze in NL geen 75mg tbl hebben en dat is ook goed.

Wat bedoel je met je vraag over bloedgroepen? Je bedoelt in combi met die van je donor?

@ Freggel, jij hebt morgen je gesprekken toch? Veel succes!

Geplaatst

Hoi Joske,

Ik wil dit inderdaad gaan gebruiken. Op eigen initiatief. Zodra er morgen ruimte is, ga ik dit met de gyne van de kliniek bespreken. Als deze niet mee willen werken, ga ik naar mijn HA. Komt vast goed.

Prednisolon kan een te fel werkend immuunsysteem langerzamer laten werken waardoor een embryo beter de kans krigjt om in te nestelen.

Ik heb zelf sowieso altijd een hoger bezinksel en ik herken de verschijnselen bij een TP, waar het lichaam fel reageerd.

En de hoge doses vitamine regulieren dit stelsel ook, alsmede de goede antistoffen die je nodig hebt.

Asperine 100mg (kinderasperine) is ook goed, werkt ook wel wat bloedverdunnend. In Nederland hebben we acetylsalicylzuur 80 mg (werkzame stof binnen Asperine) echt als bloedverdunner. OOk kan de je Ascal (carbasalaatcalcium) op recept krijgen, dat komt overeen met ongeveer 78mg Acetylsalicylzuur)

De Asperine 500mg bijvoorbeeld is hoger gedoseerd, en wordt zo een pijnstiller. Het bloedverdunnend effect is dan verdwenen.

Sas, dank je wel! Inderdaad zijn wij morgen aan de beurt. Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd....

Geplaatst

Dank Freggel voor je antwoord. Wat gaat het traject lekker snel bij jullie!

Sas, ja dat vraag ik me af hoe het zit als je een TP krijgt via eiceldonatie. Als ik zwanger ben van mijn eigen eitje, kan ik antistoffen maken als het kindje (geloof ik) ook negatief bloed heeft (of was het nu positief bloed??)

Nu vraag ik me af, of dit ook kan als er een emmy van een donor teruggeplaatst is.

liefs joske

Geplaatst

Hoi,

Volgens mij kun je, als je zwanger bent van een kindje met een "postitieve" bloedgroep (dat kan ook als je partner positief is) een antistof aanmaken. Na de bevalling wordt dat direct gecheckt en als het kindje een positieve bloedgroep heeft, krijg je een injectie. Een vriendin van mij is O negatief en daar was deze procedure standaard. Omdat haar beide jongens ook negatief waren was er niets aan de hand.

Wij hebben van de kliniek doorgekregen wat de bloedgroep van de donor is. Ik ga ervan uit dat dat standaard is, maar het is dus wel iets om op te letten.

Johanneke

Geplaatst

Heey Meessie!

Thanks for asking! oohhh we waren zo opgebrand gisteren dat ik geen puf meer op kon brengen om achter de pc te gaan zitten. En heb geen internet op mijn mobieltje (zou wel erg handig zijn joh)

Het ging goed. Was een lange, vermoeiende dag zo hoor, je bent er vlot 4,5 uur.

We gaan a.s. donderdag door de METC en hebben op 14-3 de uitslag daarvan en een echo van mijn BMS. (heb nu proefcyclus) Mijn vriendin en ik gaan samen. Als de METC positief is (gingen we allemaal vanuit gisteren) dan gaan we die dag al planning en schema maken. Donor verwacht elk begin vd maand haar cyclus, dus zodra zij startsein geeft, starten we. Dat zal begin April worden. (we zitten immers morgen al op 1 maart) Dus...nog maar eeb maand in het gunstige geval! Echt onwijs snel.....dat zou betekenen eind April de TP zo ongeveer.

We hebben het ook over eventuele emmy's, TP's etc gehad. We wachten nu eerst 14 maart af, ben zo benieuwd! We hadden er allemaal een fijn en goed gevoel bij en het ging lekker.

xxxxx

Geplaatst

Ff een kort bericht van mijn, want ik heb goed de griep te pakken maar ik wil toch even reageren.

@ Freggel: Om meis wat fijn dat het goed is gegaan gister ik ga heel hard voor jullie duimen dat het zo voorspoedig mag blijven gaan.

@ Djanne: hoe is het nu met je? Hou je het nog vol in de ww??

@ Hoe is het verder met iedereen?

Fijne dag allemaal.

XXX Corina.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en moet mijn draai nog even vinden.

IK ben sinds vorig jaar maart onder behandeling bij Geergen. Zijn er meer die hier naar toe gaan?

We konden alleen maar hier terecht om onze kinderwens uit te laten komen.. we hebben een grote kans gekregen.

Via ecd heb ik 31 -01 een eerste terugplaatsing gehad, nu heb ik helaas afgelopen vrijdag een miskraam gehad. Erg heftig hoor...

Nu hebben we nog een cryo in de vriezer. Het lijkt me éen tweede keer nog weer spannender...

Groetjes....

Geplaatst

Bootje, Oh wat erg zeg. Gelukkig heb jij nog cryo.

Ik ben ook in de behandeling bij geertgen.

Zit nu in wachtweken. Echt moeilijk om te wachten pffffff

Ik wens je heel veel sterkte komende tijd!!!!

Liefs Marloes

Geplaatst

Hoi Marloes,

Lees ik het goed dat je net een TP gehad? Wat spannend zeg... zal voor je duimen...

Ik lees dat je eicellen hebt gedoneerd aan een andere vrouw, wat goed zeg.

Omdat ik zelf geen eicellen heb vind ik het zo'n groot gebaar dat vrouwen dat doen.

Succes he en wil je me op de hoogte houden?

Wat vind jij van de artsen bij Geertgen? Ik heb hele goede ervaringen.

Geplaatst

Ey Bootje,

Ja inderdaad. Dat wachten ben ik al beu hahaha.

Ja ik heb inderdaad 10 eicellen aan andere onbekende vrouw gedoneerd bij Geertgen. En ik zou het weer gaan doen. Ik vind wel jammer dat ik niet weet wie mijn eicellen hebt gekregen :(

Ik heb echt goede ervaring bij Geertgen. En artsen zij heel aardig.

Heel veel sterkte en succes komende tijd!!!

Liefs Marloes

Geplaatst

ey Bootje,

Ja kijk, Ik heb relatie met een vrouw. Dus we kunnen ook niet zomaar zwanger worden. Dus we kregen zaaddonor bij zaadbank van Geertgen. Arts vroeg of ik ook wat voor terug wilde doen. Dus of ik eicel donatie wilde gaan doen. Ik zei gelijk ja. Omdat ik jullie allemaal begrijp hoe graag jullie kinderen willen net als ik. Ik ben zelf heel dankbaar voor zaaddonor. Nu kan ik andere vrouw blij maken met mijn eicellen. Nu weet ik dat andere vrouw nu ook eindelijk zwanger kan worden. Dus omdat ik eicel tegelijk wilde doneren kreeg ik deal-ivf. Dan kon ik zoveel mogelijk eicellen aanmaken met hormonen. En na de punctie de helft weg gegeven en de andere helft laten bevruchten voor mezelf.

Als deze laatste cryo poging niet lukt moet ik gewoon IUI gaan doen. Ik vond IVF behandeling wel heel zwaar. Gelukkig ben ik goed doorheen gekomen. En het was zeker wel waard! Ik hoop echt dat ene vrouw wel zwanger is geworden of nog moet worden. Ook al gaat het bij mij niet lukken. Ik heb IUI nog.

Liefs Marloes

Geplaatst
Heey Meessie!

Thanks for asking! oohhh we waren zo opgebrand gisteren dat ik geen puf meer op kon brengen om achter de pc te gaan zitten. En heb geen internet op mijn mobieltje (zou wel erg handig zijn joh)

Het ging goed. Was een lange, vermoeiende dag zo hoor, je bent er vlot 4,5 uur.

We gaan a.s. donderdag door de METC en hebben op 14-3 de uitslag daarvan en een echo van mijn BMS. (heb nu proefcyclus) Mijn vriendin en ik gaan samen. Als de METC positief is (gingen we allemaal vanuit gisteren) dan gaan we die dag al planning en schema maken. Donor verwacht elk begin vd maand haar cyclus, dus zodra zij startsein geeft, starten we. Dat zal begin April worden. (we zitten immers morgen al op 1 maart) Dus...nog maar eeb maand in het gunstige geval! Echt onwijs snel.....dat zou betekenen eind April de TP zo ongeveer.

We hebben het ook over eventuele emmy's, TP's etc gehad. We wachten nu eerst 14 maart af, ben zo benieuwd! We hadden er allemaal een fijn en goed gevoel bij en het ging lekker.

xxxxx

Hey Freggel,

Ik zie mn berichtje niet meer terug wat ik gisteren via mijn mobiel verstuurde. Dus nog ff opnieuw.

Super dat het allemaal zo goed ging. En ook lekker vlot! Nu op naar een positieve METC! Gaan we vanuit natuurlijk :-)

Spannend weer allemaal. Op naar de 14e.

(Ja, mobiel is handig. Gebruik ik bijna altijd. Maar, nu ik ff op de pc zit, is ook wel heel makkelijk. Veel sneller typen, hihi. Al dat gedoe met n vinger op de iphone letters... :-)

Corina, snel weer fit worden hoor!

Bootje, welkom hier. Heftig hoor, je miskraam. Veel sterkte en succes met je nieuwe poging!

xxx, mees

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag een negatieve test! Ik kreeg gisteren hoofdpijn, buikpijn en pijn in mijn rug dus ik was voorbereid, maar dit gevoel went nooit. Ik had zo gehoopt dat wij nu eens geluk zouden hebben, maar helaas. Na drie mislukte ICSI's, vier terugplaatsingen en een miskraam, gaat ecd nummer één ook als 'niet gelukt' de boeken in.

Ik ben boos, teleurgesteld, opstandig, jaloers, maar vooral verdrietig. Ik ga straks bloedprikken, maar dat is natuurlijk volstrekt overbodig.

Ik hoop dat jullie binnenkort beter nieuws brengen. Voor ons geldt: uithuilen en opnieuw beginnen..

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden