Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje wat spannend voor iedereen.

Voor de dames die naar cyprus gaan, heel veel succes en ik volg jullie verhaal op de voet.

Ook wij zijn ons weer aan het orienteren, opgeven is nog geen optie.

Had ook wel gezien dat de vluchten niet zo makkelijk zijn, dus ook net als jullie al gedacht aan een hotel plus vlucht.

Kreeg vandaag bericht van Julie over het hoe en wat in cyprus en zij vertelde dat er 200 euro van de prijs afgaat als je zelf een hotel regeld.

Het ziet er in cyprus naar mijn idee goed uit ook de site is duidelijk. Dus wie weet.

voor iedereen slaap lekker.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi doorzettertje, ik ben zelf verpleegkundige dus dat scheelt en je kunt het ook in je buik spuiten en het hoeft niet perse in een spier. Hij zit er nu in. Dus wachten op de ongi. Heb ook al gekeken naar vlucht incl hotel als dat beter uitkomt qua vluchten doen we dat. Maar kan pas wat regelen als ik ongesteld ben geworden. Ach uiteindelijk komt het wel goed. Heel misschien kan mijn vriend toch mee, mogelijk is zijn werkproject vertraagd en gast hij later weg naar rusland. Maar ook dat is niet zeker. Story of my live. Fijn dat jullie alles rond hebben. Jammer dat we elkaar niet treffen op cyprus.

Gaaf hoor Sas. Ahh, had je net de vraag gesteld over de spuit op het andere forum, maar zie hier je uitleg.)

Je bent nu echt 'begonnen'. Dat vond ik altijd leuk. Dat wachten is zo wachten, maar als je eenmaal begint met de behandeling dan wordt het allemaal spannend en zeg maar 'vol verwachting'. En gaat natuurlijk zeker lukken met de vluchten. En ja, jammer als je vriend niet mee kan, maar het kan ook heel goed alleen hoor. Wij staan je bij!!!

:blowkisses:

Geplaatst
Hoi dames,

Ik reageer even kort, zit op het werk.

Gisteren ging wel goed. Nog een stel papieren die van een Zh naar de kliniek moeten komen, daarna starten! Dus groen licht, heel fijn!!

Toen mijn echo. BMS was op cyclusdag 10 al 14 mm dik (!) Dat is dus te dik en veel te snel zo dik. Kan dus zo zijn dat ik gen extra Estradiol nodig heb omdat ik zelf genoeg Oestrogenen heb, of dat mijn baarmoeder tijdens een onttrekkingsbloeding niet de hele BMS afstoot. Hij wil dus nu gaat kijken of dat zo is. Dus over paar dagen weer kuur Duphaston voor bloeding en dan op dag 3 (tijdens ongi) een echo. Indien hij dan nog dik is, moet ik naar een ziekenhuis zodat ze een kijkje nemen in mijn BM. Hij kon geen poliepen op de echo zien, maar je weet nooit.

11 april dus de echo en dan zien we verder. Als alles goed zou zijn, in mei starten bij aanvang ongi donor.

Liefs Freggel

Ja, jij was het dus met het bms wat snel dik werd. Ik dacht me dat te herinneren van vorige x.

Dus ze houden het nu goed in de gaten. Heel mooi. Ja, jij moet geen extra medicijnen voor de opbouw vh bms. Want het groeit bij je al hard. Dus nu gaan ze 11 april weer kijken? Niet eerder? Of begrijp ik het niet goed. In ieder geval ben je alweer lekker bezig met jullie nieuwe poging. En ja, in mei.....! We gaan ervoor!!

Geplaatst
@Mees: leuk weer wat van je te horen! Ja ook ik heb een donor uitgekozen. Voorafgaand daaraan stuur je foto's van jezelf en geef je je bloedgroep, gewicht, lengte, etc. aan bij de kliniek. Aan de hand daarvan zoeken ze 4 donoren uit met eigenlijk allemaal dezelfde uiterlijke kenmerken. Enige verschillen waren nationaliteiten en beroepen. Dus echt gevoelswerk die keuze. Wij hadden m in 5 minuten gemaakt :-). Omdat het voor ons inmiddels bekend terrein is staan we er vrij nuchter tegenover allemaal. We vliegen 18 april en maken er gelijk een vakantie van. Lekker 13 dagen zonnig Cyprus en tussendoor moeten we 3x naar de kliniek. Lekker relaxed om nu al alles te hebben geregeld en niet meer zo'n stress situatie als bij Eugin in Spanje. Alleen die stress die ik niet meer heb kan al positieve uitwerking hebben. We gaan het zien! Zin in!

@Miranda: Je zou Bronovo kunnen proberen. Als je meer info wilt hebben stuur me dan even een PB.

@Sas: Weet je zeker dat je decapeptyl zelf gaat spuiten? Zoals Mees ook al zei mag die alleen door een arts worden toegediend, tenzij je zelf verpleegkundige oid bent natuurlijk. Hij moet nl. in je bovenveen/bil in een spier worden gespoten, komt best nauw allemaal. Losse vluchten boeken was allemaal een heel gedoe en best kostbaar. aangezien wij er gelijk een 13-daagse vakantie van gaan maken hebben we gisteravond een complete vakantie geboekt, dus vlucht + hotel. Kiezen dus niet voor het hotel dat Dogus aanbeveelt. En we zijn nu zowat goedkoper uit en zitten in een mooi luxe all in resort :-) En we vliegen nu direct en zijn dus niet een hele dag onderweg met 1 of 2 tussenstops. Super. Voordeel van dat ik aan de pil ben is dat alles al precies staat gepland. We vliegen 18 april, moeten pas 20 april in Cyprus zijn. De dag erna krijg ik een echo voor de BMS meting. Denk dat 1 a 2 dagen daarna onze donor de punctie heeft en dan gaat t beginnen. We gaan voor een 5-day blastocyst transfer. Er worden dus embryos teruggeplaatst die al verder ontwikkelt zijn (5 dagen) en dus meer kans. Hoeveel laten jullie er terugplaatsen? Wij (als er genoeg goed zijn natuurlijk!) in ieder geval 3 en waarschijnlijk zelfs 4. Al 2 behandelingen hadden we uit 2 embryos helemaal niks dus hopen er nu 1 a 2 over te houden.

Ahh, ik begrijp het. Wel bijzonder hoor, om zelf te kiezen. En dus heel snel gekozen. Dat is een goed teken volgens mij. En slim hoor, een vakantie ervan maken. Hoeven jullie ook niet steeds heen en weer te vliegen.

Dus je bms meting doe je in Cyprus?! En weten ze dan vantevoren dat je bms goed is? Of plannen ze een aantal dagen daarvoor in? Omdat je zegt dat de donor 1 of 2 dagen daarna de punctie heeft. Dus gaan ze ervan uit dat je bms op dat moment goed is zeker. En misschien wel 4 terug? Doen ze dat? Wauw! Veel klinieken doen max 2 of bij hoge uitzondering 3. Lijkt me zeker goed. Heb je veel meer kans. Hebben zij een maximum wat ze terug plaatsen? Nou, het klinkt allemaal erg goed hoor. Ben heel benieuwd hoe alles gaat! Spannend allemaal!

Heel veel succes!!!!!!

Geplaatst

Wachtende Corina, ik duim dat je hoog op de lijst staat over 2 weken. Dat gemuts daar. Je moet omhoog op die lijst!

Hey meiden, hebben jullie ook een pb gehad van Milena?

Succes allemaal!!

Geplaatst

Goedemorgen, ook hier een berichtje gehad van Milena.

Hou er alleen niet zo van om in de spotlight te staan, dus ga niet mee doen.

fijne dag allemaal

Geplaatst

Hallo allemaal,

Onze mislukte poging is enigszins verwerkt (voor zover dat kan tenminste). We wachten op bericht uit Barcelona over de cryoterugplaatsing. Dat vind ik wel weer eng; het blijft toch altijd een tricky momentje dat ontdooien. Ik zie mezelf al zitten in Barcelona zonder cryo's. Nog maar niet aan denken.

Doorzettertje ik zie dat jullie al weer volop bezig zijn: spannend! Wat me verbaast is dat je vier embryo's kunt laten terugplaatsen. Wij zijn in Nederland uitdrukkelijk gewaarschuwd voor het terugplaatsen van zulke grote aantallen. Vooral Turkije schijnt berucht te zijn om het aantal terug te plaatsen embryo's. Nu vind ik ook dat Nederland erg behoudend is in de technieken wat betreft vruchtbaarheidsbehandelingen, maar dit lijkt me een redelijke keuze.

Tijdens onze eerst ICSI zijn er zeven embryo's de prullenbak in gegaan omdat ze wel geschikt waren voor terugplaatsing maar niet voor het invriezen. Ik vond en vind dat nog steeds zuur. Zeker gezien het feit dat buitenlandse klinieken veel verder zijn met de invriestechnieken. Door mijn werk ken ik echter een aantal mensen met twee- en drielingen die te maken hebben met ernstige complicaties. Eén moeder van een drieling waar één van de kinderen ernstig hersenletsel heeft, vertelde me dat ze erg veel moeite gedaan hadden om kinderen te krijgen. Ze zei vervolgens: "Ik wil ze nooit meer kwijt, maar als ik dit geweten had, had ik geen kinderen gekregen". Ik vond dat erg confronterend, omdat ik ook zag hoeveel pijn en moeite het haar kostte om het te zeggen.

Natuurlijk is de kans klein dat we zwanger worden van een vierling of een zevenling, maar stel dat het gebeurt, dan is het leed vaak niet te overzien.

Het is niet mijn bedoeling om hier de betweterige schooljuf uit te hangen, maar overweeg echt om de goede embryo's in te laten vriezen om ze op een later tijdstip terug te laten plaatsen, want de cryotechniek schijnt de laatste jaren echt enorm te zijn verbeterd en het verkleint de kans op complicaties enorm.

Ik hoop natuurlijk dat je helemaal geen tweede poging nodig hebt!

Djanne

Geplaatst

Djanne, wat een verhaal van die moeder van de drieling. En het i sinderdaad een feit dat de kans op complicaties groter is bij een meerling. Ik moet zeggen dat de reactie van de moeder in kwestie mij ook wel aan het denken zet. Niet dat ik zelf een tweelign zou willen, zeer zeker liever niet. Voor de kindjes maar ook voor mijzelf. Dat wordt anders vanaf 20 weken (rond die tidj) al met verlof en erg rustig aan doen. En mijzelf tot daaraan toe, maar de kinderen. Heel vaak gaat het goed, maar er zijn ook erg verdrietige situaties bekend.

Ik hoop dat je snel wat hoort vanuit Barcelona, wat spanend hè die cryo's.

Ik heb ook een berichtje gehad over het programma, maar geen haar op mijn hoofd die meedoet.

Dit soort dingen wil ik zeer zeker privé houden. daarbij denk ik ook altijd dat we niet gewapend zijn tegen de artsen en tegenstandigers, die er ook altijd bij anwezig zijn. Wie weet hoe alles geknipt en geplakt wordt.

Geplaatst

Jeetje idd een heftig verhaal zeg pff.

Wij gaan ook niet op het berichtje in, 1 keer is meer dan genoeg vind ik. En ik vind het ook niet nodig.

Meiden fijne avond en weekend.

XXX

Geplaatst

Hoi,

Ik begrijp dat er iemand probeert mensen te "ronselen" voor een progamma? Ook niets voor mij, want voor je het weet zit professor Hoksbergen (zo heet die hoogleraar adoptievraagstukken toch?) er weer die gaat vertellen hoe belastend het is voor kinderen om geboren te worden via ECD. Mijn zwager zei pas: "Er zullen maar weinig kinderen geboren worden die zo gewenst zijn als na een ECDbehandeling". Dat lijkt me toch ook. Alsof wij ook niet liever op een feestje zouden willen zeggen: "Nou we waren er nog helemaal niet mee bezig, maar ja na één maand was het al raak" of "Wij hoeven elkaar allleen maar aan te kijken en dan is het al zover". :happy8:

Aan de andere kant vind ik het ook wel goed dat er mensen zijn die uitleggen waarom eiceldonatie voor sommige mensen de enige manier is om een kind te krijgen. Ik kan me herinneren dat Corina (of vergis ik me nu) een keer op tv was.

Ik vind dat je je als (toekomstige) ouder moet kunnen verantwoorden naar je kind en niet naar de publieke opinie, maar we hoeven ons toch ook niet te schamen voor de behandeling!!

Djanne

Geplaatst

Wij doen ook zeker niet mee. Net als Freggel zegt: Geen haar op m'n hoofd....!

Ik wilde ff weten of ze ook anderen benaderd had of dat ze specifiek ons mij had uitgekozen.

Haha, ukkie ligt te slapen op m'n buik en zit ondertussen kleine kreuntjes te doen en windjes te laten. Te schattig ;-)

Djanne, ik duim voor mooi ontdooide emmies! En ja, meer terug plaatsen heeft voordelen maar ook zeker nadelen.

Soms moeilijk wat het juiste is.

Joske, ja doe ik ook meestal hoor. Net als nu, op de mobiel.

Xxx, mees

Geplaatst

Corina, ik wil nog wel x de uitzending zien waar jullie aan meegewerkt hebben toen. Is die bij uitz gemist oud te vinden? Weet jij dat? Slaap ze! Xxx

Geplaatst

Corina, ik wil nog wel x de uitzending zien waar jullie aan meegewerkt hebben toen. Is die bij uitz gemist oid te vinden? Weet jij dat? Slaap ze! Xxx

Geplaatst

Hoi Mees.

Als het goed is staat de link nog ergens in deze topic was in november ( nofje heeft hem toen gepost ) . En anders uitzending gemist in november 2011 van nieuwsuur.

Fijne dag allemaal ik ga werken.

XXX

Geplaatst

Jij ook al Claudia. Dan heeft ze denk ik de meeste topicmeiden geschreven.

Corina, dankjewel. Ik ga t ff opsnorren.

Xxx

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Ook ik heb een berichtje gehad van Milena. Wil ook echt niet op de tv maar toch vind ik het ook belangrijk dat er aandacht aan geschonken wordt. Vindt dat het vaak toch onderschat wordt.... Beetje dubbel gevoel.

Gister voor gesprek geweest bij GG. Mijn baarmoederslijmvlies was alweer erg snel gegroeid, slik 1 tablet estradiol en was nu alweer 12 mm na 2,5 week.

Nu heb ik een kuur gekregen om weer te ontrekken. Als dit gebeurt is dan weer voor echo en dan planning maken voor de volgende terugplaatsing.

Erg spannend allemaal maar ben wel opgelucht en wat positiever gestemd.

IK wens jullie allemaal een fijn weekend.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo,

Ik ben niet benaderd maar vind het wel raar dat mensen ecd afkeuren.

Ik ben er 1van een drieling en heb dit als super ervaren. Door deze ervaring lijkt me het super om een tweeling te krijgen! Wij laten er dan ook twee terugplaatsen mits we er natuurlijk twee hebben. Na alle mislukte pogingen is het soms wel lastig om positief te blijven en te hopen op een wonder. Maar we gaan er voor!

Bootje ik was vrijdag ook bij gg! Hopelijk wordt je bms nu perfect voor een terugplaatsing. Bij ons was

Alles goed 9 aan de ene kant andere kant was nog steeds verstopt. Mijn bms was8.1 hier was ik super blij mee! Dinsdag de punctie waaa het wordt weer spannend

Mees zo goed om te lezen dat jij met je kleine op schoot zit dat geeft hoop

Voor iedereen een dikke knuffel!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Even een kort berichtje van mij. Vandaag weer terug geweest bij GG. Helaas BMS was alweer ingezakt.

Nu gaan we weer opnieuw afbreken en dan weer opbouwen. Dan zijn we wel weer 3 weken verder.

Het lijkt zo simpel, het is alleen nog een kwestie om het op 7.0 te krijgen. Er liggen 3 cryo's voor ons in de vriezer te wachten..... Maar mijn lijf doet wat het zelf wil. Zat nu al 3 weken op 5 estradiol per dag, 2 eetlepels tarwekiemolie en een zakje askal. En nog kom ik niet verder dan 6.5.

Een beetje down momenteel.

Wens iedereen veel suc6, liefs Maya

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden