Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai,

Dat denk ik elke keer, maar elke keer doet de teleurstelling weer evenveel pijn. Dat lijkt nooit te wennen. Hoewel, ik merk dat de tranen op een gegeven moment op zijn. Nu ben ik sneller op een punt dat ik weer door wil. Op naar een volgende kans, maar wat is die tweede wachtweek slopend. Jij zit er al weer in zie ik: sterkte.

Ik ga zo maar even hardlopen. Dat heb ik weken niet gedaan (alles voor de goede zaak...). Even kijken of ik de frustratie eruit kan lopen.

Djanne

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Djanne: Meis heel veel sterkte ik had het jullie zo gegund. Dikke knuffel voor jou.

Fijne dag allemaal.

XXX Corina.

Geplaatst

hey meiden!

Freggel: Gaat snel nu allemaal!! Heel veel succes!!

Djanne... heel veel sterkte met verwerken van het verlies.. Ik denk dat het nooit gemakkelijk zal zijn om een negatieve test in handen te hebben.. Maar de aanhouder wint! Geef niet op! Sterkte meid nogmaals!

En Bootje en Loesje.. Ik hou nu al van jullie, want dankzij vrouwen als jullie mag ik nu genieten van een prachtige zoon! Ook ik was aangewezen op eicellen van een andere vrouw.. Uiteraard hebben wij ook aan ruil gedaan. Zonder twijfel! Want ik weet hoe sterk een kinderwens kan zijn..... Na een paar pogingen met mn ex wilde ik eigenlijk stoppen.. maar nu met mijn grote liefde is het dan toch gelukt en nu ligt er een prachtig mannetje van bijna 4 weken oud in zijn wiegje te slapen. Ik kon niet gelukkiger en dankbaarder zijn..... Alleen jammer dat ik onze engel nooit persoonlijk zal kunnen bedanken. Maar gelukkig zijn er nog steeds fantastische vrouwen die dit gebaar willen maken, dames zoals jullie!!!!!

Knuffels,

Nofje

Geplaatst

Nofje,

Wat fantastisch dat jullie nu gezonde zoontje hebben gekregen via ECD. Dat maakt mij weer blij dat het allemaal mogelijk is.

Ik hoop dat ik in de toekomst weer mijn eicellen mag doneren. Ook al vond ik hormonen echt niet leuk. Maar het is echt allemaal waard.

En dank je nofje voor je compliment.

Liefs Marloes

Geplaatst

Ohhnee Djanne, wat erg....hel veel sterkte meid. Valt niet mee hè....als je je hart wilt luchten, kan dat hier.

Nemen jullie nu even rust?

En wat veel nieuwe dames hier, het gaat me even wat snel allemaal haha. Welkom allemaal. Heel veel succes, ik zag dat Marloes in de WW zit, heel veel succes!!

Bootje, wat ontzettend spijtig en erg van je miskraam.....weet even niets anders te zeggen. Ik wens je veel sterkte.

Nofje, Mees, Corina dank jullie wel. Nofje en Mees, hopelijk kom ik jullie snel achterna.

Corina, ik denk dat ik het antwoord al weet, maar zeker nog steeds niets meer bekend van en bij GG? Heel veel beterschap meid. Het heerst wat, die rotgriep.

Geplaatst

Hoi Nofje,

Gefeliciteerd met je zoontje wat een wonder... dat geeft mij ook weer hoop.

Ik moet je wel zeggen dat ik je compliment erg lief vindt over het doneren van eicellen maar ik ben ook een ontvanger, heb zelf ook geen eicellen en ben ook afhankelijk van een donor en heb net een miskraam gehad. Het was na de eerste terugplaatsing..

Ben jij ook bij Geertgen geweest?

Geplaatst

@ Bootje, toch overgestapt naar dit topic??

@ Freggel, meid wat fijn dat je gesprek zo goed ging en dat er nu vaart achter zit. April al een tp, misschien gaan we dan gelijk op!

@ Djanne, wat een teleurstelling! En begrijpelijk hoor dat je je voelt zoals je je nu voelt. Het is ook allemaal zo oneerlijk. Sterkte!

@ Corina, al weer wat beter? Heb de griep ook gehad, net hersteld van en nu een blaasontsteking...zucht.

Geplaatst

Ja ik zit inderdaad midden in wachtweken.

Ja ik mag op 9 maart test doen maar ik denk dat ik maandag al ga eens proberen. Ik word steeds vaker misselijker. Wie weet is het goed teken.

Dames, ik wens jullie heel veel succes en sterkte komende tijd met ECD. Er is altijd hoop! Ik wou dat ik vaker eicellen kon doneren maar dat mag niet en is niet goed voor mij.

Mijn vrouw gaat binnenkort ook eicellen doneren. Wanneer weten we nog niet. Ik denk pas als ik echt zwanger ben.

Liefs Marloes

Geplaatst

Freggel, ja....snel ons volgen hoor!!! :-)

Loesje, spannend hoor. Ik duim voor je! Op naar n posi test!

Ja freggel, inderdaad veel meiden erbij. Heel gezellig; moet soms wel ff checken wie waarmee bezig is.

Misschien handig n lijstje te maken, dat af en toe langs komt? Ook om te zien wie er nog schrijft vd 'oude' groep en wie er nu actief zijn op het forum. En handig te zien in 1 oogopslag wie waar mee bezig is.

Xxx, mees

Geplaatst

Bv:

Mees: (1e poging ecd BB) bevallen van zoon 22/11

Nofje: (.. poging ...) bevallen van zoon ..

Loesje: (......) tp: ...; testdatum 9/3

Freggel:

Corina:

Sas:

Djanne:

Bootje:

.....

.....

(dit kan je zelf aanvullen. Ik heb gewoon maar n paar namen opgeschreven; dit zijn niet alle dus gewoon je eigen naam erbij zetten als je wilt.)

Kijk maar of jullie het handig vinden.

Geplaatst

Loesje: (1e ivf, 1e cryo) tp: 24-02-2012 ( 2 cryo's ) testdatum 9-03-2012 ( Ik hoor hier eigenlijk niet thuis denk ik omdat ik niet aan ECD doe)

Freggel:

Corina:

Sas:

Djanne:

Bootje:

.....

.....

Geplaatst
He Freggel,

Mag ik wat vragen? Ben jij ook bij geertgen?

Wat betekent de afkorting METC?

Hoi Bootje,

Klopt. Ik ben inderdaad ook bij geertgen in behandeling. We korten dat hier altijd af tot GG. Is makkelijker ;-)

Wij maken geen gebruik van de eicelbank, maar hebben een eigen donor. We zijn met de 2e ECD bezig. Onze eerste donor (vind dat altidj zo plastisch woord...) die we hadden stopte na 1 poging. (had overigens niets met de ECD zelf te maken, dat viel haar reuze mee)

METC is de Medisch Ethische Toelatings Commissie. Is de staf van Geertgen in dit geval. Bepaald of een ECD behandeling door kan en mag gaan of niet. gebeurd pas na alle gesprekken met de psychologen en artsen. Bij GG is het wekelijks, maar bij veel ziekenhuizen maandelijks.

Wij zijn afgelopen donderdag besproken. Brrr nu ik eraan denk! Ik heb niets gehoord dus ik neem voorzichtig aan dat alles ok is. We hadden iig al een positief advies van artsen en psych.

Mees, jaaaa in mei leggen de vogels een ei. Ik zei het vorig jaar ook al, maar ik hoop dat het voor veel meiden hier ook dé maand gaat worden.

xxx

Geplaatst

Loesje, jij zorgt weer voor ecd, dus dat is ook goed ;-)

Dus heel gezellig dat je hier bent!!!

Freggel, deze mei gaat het gebeuren. Hihi, n mooie maand voor eieren. Wil je t lijstje aanvullen?

Knuffel!

Geplaatst

Loesje: (1e ivf, 1e cryo) tp: 24-02-2012 ( 2 cryo's ) testdatum 9-03-2012 ( Ik hoor hier eigenlijk niet thuis denk ik omdat ik niet aan ECD doe)

Freggel:

Corina:

Sas: 1ste ECD wrs in April Dogus kliniek Cyprus

Djanne:

Bootje:

.....

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik ben ook van de oude garde :) en lees nog steeds mee maar op dit moment niet heel veel te melden omdat ik ondertussen ook zwanger ben met 4e ecd poging. Vandaag 16 weken en volgende week eindelijk een echo om te zien of alles wel goed gaat omdat ik voel niets en voel mij goed dus maak mij dan weer zorgen :)

Loesje lekker doorbroeden en spannend hoor nog een paar daagjes en dan testen, dat misselijk klinkt toch goed lijkt mij. Ik had zelf nergens last van dus was ook totaal verrast dat het positief was.

Freggel op naar een goede uitslag en een start met jullie doneuse echt spannend hoor!!

Djanne wat een rot nieuws dat het niet gelukt is, de teleurstelling blijft zo groot en iedereen hier kent het gevoel en je kan er zo weinig aan doen. Hopelijk raap jij jezelf snel weer bij elkaar met een positieve blik naar de volgende succesvolle poging!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Jaaaa!! Mineut, klopt helemaal! Ik wilde jou er ook al bij zetten maar vast leuker om zelf te doen en dan ZWANGER te schrijven. Moet je ff doen hoor; dat geeft iedereen weer moed!!!

En had ik ook...ik leefde naar de echo's toe!!

Xxxxxxx

Geplaatst

Ow Bootje verkeerd gelezen... sorry.. Mijn hoofd is nog steeds een grote leegte zo vlak na de bevalling. Hopelijk komt dat ooit nog goed hahaha.

Het spijt me heel erg van je miskraam! Jammer genoeg weet ik hoe het voeltom weer met legen handen te staan. Maar geef de moed niet op! Ik heb ook 3 keer een tp gehad met mijn ex destijds en deze zijn niet gelukt.. relatie liep toen ook op de klippen en ik dacht echt nooit meer gelukkig te kunnen worden. Tot ik mn huidige man leerde kennen 3 jaar geleden. Hij had al 2 dochters en ik vond het eigenlijk wel ok zo.. Maar had nog wel een kinderwens.. alleen niet zo sterk meer als eerst. Ik kon het wat gemakkelijker loslaten en relativeren. We hadden nog een paar pogingen tegoed en we dachten what the heck we gaan er gewoon voor. En toen was het dus raak! Achteraf ben ik blij dat we door hebben gezet, anders had ik dat kleine wondertje nooit mogen leren kennen!

Ik ben met mijn man idd naar Geertgen gegaan en met mijn ex ook en ook in Spanje.. Al met al ben ik in totaal zo'n 4 jaar bezig geweest met ECD, met een tussenstop van bijna 1 jaar. Ik geloof dat wij een van de laatste koppels waren die in Genk zijn behandeld. Daarna veranderde er ineens heel erg veel binnen GG. Corina en ik liepen zon beetje gelijk op telkens op de wachtlijsten enzo.. Wij hebben geluk gehad dat we daar nog terecht konden.. Heb nog vaak aan Corina gedacht en ik hoop ook echt heel erg dat ze na zo lang wachten nu bijna.. bijna wel eens aan de beurt is!

xxxx Nofje

Geplaatst

Freggel:

Corina:
2 mislukte ivf pogingen met ECD ( 3 tp's gehad 1 verse 2 cryo's) nu op de wachtlijst bij GG voor poging 3.

Sas: 1ste ECD wrs in April Dogus kliniek Cyprus

Djanne:

Bootje:

....

Hallo meiden,

Zo het lijstje heb ik ook ingevuld leuk initiatief.

Hier gaat het al weer iets beter hoest alleen nog heel erg en moe met alles wat ik doe maar goed, goed uitzieken dan maar he???

@ Eerst wil de nieuwe meiden een warm welkom heette en als jullie vragen hebben stel ze gerust allicht wel iemand die antwoordt weet.

@ Loesje: Heel veel succes in de ww en we duimen allemaal op een mooi resultaat voor jullie.

@ Freggel: S
PANNEND ik duim voor jullie dat jullie er door komen maar goed daar twijfel ik gewoon niet aan MOET gewoon. BIG HUGG .

@ Djanne: Hoe is het nu met je??? Wel je rust nemen hoor en je de tijd gunnen om het een plekje te geven want het is niet niets allemaal.

@ Mees: Hoe bevalt het combineren werken en kind??

Hier eigenlijk niet veel te melden nog steeds niets gehoort van GG dus we blijven geduldig w8

Meiden fijne dag verder!!!

XXX

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden