Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Nofje,

Ik wil je ff zeggen dat ik het errug lief van je vind wat je in je berichtje heb gezet bedankt ik bloosde bijna toen ik het las hihihi.

Hoe voel je je nu zo na de bevalling?? En hoe doet de kleine manneke het??

xxx Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dankjewel Corina! Mooi aangevuld :-)

Hihi, hoe balen het ook is, dat wachten,ik moet erg lachen om je voeten ;-)

Fijn dat je je weer beter voelt!

Gaat goed, de combi. De kleine kan lekker mee en heb ik dus dichtbij.

Hij lacht en babbelt steeds meer; zo schattig.

En worden nog steeds verwend door kraam/baby bezoek. Echt leuk!

Nou Corina, hop hop (oftewel actie) daar bij GG!!!!

Xxxx

Geplaatst

Top dat het zo voorspoeding gaat Freggel!

heb je al besproken hoe ze tegenover het prednisongebruik staan, voor en na de TP?

Ik vraag me af of het zin heeft om een immunologische onderzoek te laten doen.

Stel dat je inmuunsysteem te hard werkt..., of niet goed is en zo dus een zwangerschap in de weg staat...., dat is mogelijk als ik het goed begrijp.

Maar zou dit ook kunnen als je wel 4 keer zwanger bent geweest, waarvan de 2 langste zwangerschappen 10 en 8.5 week waren?

En als je inmuun niet goed werkt...., heb je dat dan je hele leven al? of kan dit ook na verloop van tijd ontwikkeld worden?

ik heb namelijk al gezonde kids uit een vorige relatie, dus als het een kwestie is van je hebt het, of je hebt het niet....,dan zou ik niet een onderzoek hoeven te laten verrichten.

Wij gaan er van uit dat de miskramen aan mijn oudere eicellen te wijten zijn, omdat ik inmiddels boven de 40 ben. Dat lijkt mij ook logisch.

pff...., door al dat gewacht, ga je toch veel nadenken over van alles en nog wat. En daardoor ook dingen vinden waar je eerst niet eens over nadenkt.

Zo vraag ik me ook af over bloedgroepen. Ik ben namelijk Rhesus Negatief. Ik weet ook niet of je eigen bloedgroep er toe doet als je zwanger wordt via een eiceldonatie, weten jullie dat?

Ha ha Mees....,, je ziet ik stel mijn vraag hier ook nog eens :laugh:.

groetjes

Geplaatst

En welgemeend Corina. Het is alweer bijna een jaar geleden! Tijd vliegt zo snel voorbij. Niet te geloven!

Ons mannetje doet het prima. Hij is alweer bijna 4 weken en ik begin te merken dat hij zich al ontwikkeld. Zo kan hij zn hoofd al best goed rechtop houden en is hij steeds alerter op geluiden. Zo draait hij zn hoofd naar me toe als ik tegen hem praat en kijkt hij me recht in mn ogen aan.

Ikzelf zit wel steeds beter in mijn vel. Alhoewel ik nog steeds merk dat ik heel weinig kan hebben. We hebben hier nog een dochter van 9 rondlopen (welliswaar eens per 2 weken voor 5 dagen). En dochterlief is van het zorgzame type... En daarin is ze vrij dominant. Pappa lief wil haar altijd haar zin geven en trekt niet zo aan regels. Hij is allang blij dat hij haar ziet, wat ook heel begrijpelijk is, aangezien hij zn dochter van 16 al 'kwijt' is geraakt (de oudste zet zich gigantisch af tegen haar vader en wil eigenlijk niks meer met hem te maken hebben ook al is er niks gebeurt ofzo...). maar ik merk dat ik toch aan het zoeken ben naar een bepaalde structuur en een bepaalde set regels (respect, niet liegen, je rommel opruimen en als je wat wil netjes vragen en dat soort normen en waarden...).. Maar het is zo moeilijk.. Ik heb nu het gevoel alsof er eens per 2 weken mijn hele huishouden gedomineerd wordt door een recalcitrante pre-puber. En ik ben het zo zat om steeds maar de gemene stiefmoeder te moeten uithangen..... Maar ik zal wel moeten anders wordt het van kwaad tot erger... Ze moet nog 12 worden en ze is al zo..... Maarja... We gaan gewoon verder en ik doe gewoon wat ik moet doen of nodig vindt. Hopelijk ziet pappa dat ook een keer in......

Duty calls.. de beeb huilt zn hongerhuiltje dus het is weer tijd om hem ff lekker bij me te pakken.

xxx Nofje

Geplaatst

Ik ben weer terug van weggeweest

Wat goed om telezen dat sommige zwanger zijn en zelfs bevallen !!!

Dit geeft moed want soms denk ik komt het ooit goed. Probeer wel positief te denken hoor.

Wij hebben ons een tijdje terug getrokken lekker geleefd en geen ivf . Wilden wel in okt beginnen maar mijn baan bracht zoveel stres met zich mee dat mijn man zei zo gaat het nooit lukken. Nu een andere baan en dit geeft rust . Mijn lieve zus gaat weer doneren. Het is wachten op haar ongi en dan voor de uitgangsecho spanend hoor

Lieve meiden die nu ook beZig zijn ik duim voor jullie ooit

Komt het goed

Groetjes terry

Ty

Geplaatst

Haha Joske, heel goed hoor. Hoe meer info hoe beter! :-)

Fijn dat je terug bent Terry! En op naar 'zwanger worden'!

Nofje, alweer 4 weken. Gaaf hoor! Wel lastig, wb de pre puber dochter. Lijkt me ook erg lastig, vooral als pap teveel toe laat.

Nou, genieten van de kleine man..! :-)

Geplaatst

Hoi iedereen,

Terry welkom weer meis. Dank je voor je Pb terug. Wat super dat jullie weer starten, ik denk dat we een maand verschil hebben straks qua behandeling. Ik duim zo erg dat het voor jullie allemaal gaat lukken!! Hoe zit jij momenteel, slik je 1 Estradiol?

Nofje, wat een verhaal. Jullie zit dus echt met een puber thuis. Is heel erg moeilijk, vooral als het een erge puber is (was ik ook nl) echt bloed onder de nagels. En dat je haar stiefmoeder bent maakt het ook moeilijker denk ik. Ik heb geen echte tips, maar denk om jezelf hoor.

Joske, nee GG weet nog niets van Prednisolon af. Ik zit zelf ook soms wat te twijfelen hoor. Mijn HA vindt het okay, dus er is controle. Alleen beetje jammer dat dat niet bij de gyne zelf zou kunnen. Ik wil het er wel voorzichtig over gaan hebben. Ik las bij iemand al dat ze zelfs niet posi tegenover Aspirine staan, laat staan prednisolon. Ik laat het zeker weten.

Wat jouw eigen situatie betreft, raad ik je aan er met je HA of gyne over te hebben. Ik weet er niet zo erg veel vanaf natuurlijk, maar het zal echt wel uit te zoeken zijn, toch?

Corina ben je al opgeknapt?

Lizzy, als je meeleest: Knuffel meid.

Hier zijn de rode duivels, na een kuurtje, in alle hevigheid los gebarsten. Ik hah al 4 dagen erge rug-bek- en buikpijn en vanmorgen toch echt ongi geworden (gelukkig..)

Pffff meer pijn en last als met een kuurtje Primolut zeg.. (heb nu Duphaston) Morgen naar de huisarts weer voor controle en over 9 dagen, de 14e, echo BMS en uitslagen METC en bloedonderzoek donor bij GG.

Vandaag start ik ook met 1 tablet Estradiol, meer niet tot de echo. Dit gaat dus de proefcyclus worden.

xxx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben ook weer estradiol aan het slikken, alleen 1 ipv 2. Ik reageer er zo heftig op, mijn baarmoederslijmvlies groeit er snel. Het is nu 1,5 week geleden dat ik een miskraam heb gehad, vandaag zouden we een echo krijgen! Dus het is vandaag even een k dag....

Ik wil van alles doen maar er komt niets uit mijn handen.

16 maart gaan we weer naar GG voor een gesprek en dan kijken wanneer onze tweede cryo wordt teruggeplaatst. Onze laatste uit de eerste ivf.

Ik neem aan dat ik voor de tweede ivf weer op de wachtlijst wordt gezet en dan opnieuw wordt gekoppeld aan een donor? Weet iemand dat?

Ik hoop dat de tweede terugplaatsing wel goed zal gaan maar goed dat is afwachten. Ik denk dat het nog spannender wordt als de eerste.

Hoe gaan jullie daar mee om?

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het weekend zit er weer op. Ik weet inmiddels uit ervaring dat een weekend na een mislukte terugplaatsing lastig is. Ik heb al jaren de neiging om heel hard te werken om het verdriet zo weinig mogelijk te voelen. Gevaarlijk zo'n kop-in-het-zand-mentaliteit, ik weet het, maar soms wel de manier om de moed weer bijelkaar te rapen. Ik heb net een mailtje naar Eugin verstuurd met het verzoek om de behandeling met de twee overgebleven cryo's zo snel mogelijk op te starten. Ik heb geen idee hoe lang het gaat duren voordat we doorkunnen.

Ondertussen steekt de jaloezie op al die zwangere vrouwen die opeens weer overal opduiken de kop op. Ik ben af en toe zo bang dat we uiteindelijk na al het verdriet, de hoop en alle moeite met lege handen zullen achterblijven.

Hebben jullie enig idee of er veel mensen stoppen met ECD zonder dat ze uiteindelijk een kind te hebben gekregen? Ik heb het idee dat zij vrij geruisloos van de fora verdwijnen.

Iedereen veel succes met waar íe mee bezig bent!

Djanne

Geplaatst

@ Bootje: wij lopen al 2jr bij GG dus ik kan je wel antwoord geven. Mocht de volgende poging mislukken ( wat ik natuurlijk niet hoop voor jullie want moet gewoon lukken toch?? ) Dan kom je sorry dat ik het zeg op de wachtlijst gezet en blijf je op 1tabl estradiol tot nader orde. In deze situatie zit ik nu ook vanaf eind novemerber na het mislukken van de 2de ivf poging. Sorry had je leuker nieuws gemeld.

@ Djanne: Sorry ik kan je helaas geen antwoordt geven op je vraag. Ik denk het wel dat ze geruisloos verdwijnen maar nooit gelezen eigenlijk.

Verder weinig te melden gelukkig ben ik aardig opgeknapt alleen nog hoesten maar goed gaat ook wel weer over.

Fijne avond.

XXX Corina.

Geplaatst

@ Djanne, Zo herkenbaar dat kop in het zand steken. Ook ik doe dat. Gewoon doorgaan mentaliteit. Weet dat het niet goed is,maar ja. Ik doe het niet alleen bij dit verhaal maar eigenlijk bij meer dingen. Ook jou jaloezie herken ik en ik denk meerdere van ons. Mijn beste vriendin is nu zwanger van de 3de. Ik ben heel blij voor haar en gun het haar ook, maar stiekum... Gelukkig weet zij dit en kan ik hier ook heel open over zijn naar haar toe. Ik weet ook dat als er één is die het mij gunt om zelf een kindje te krijgen, dan is zij dat wel.

Ik heb geen idee hoeveel vrouwen stoppen zonder succes na ECD. Waarom zou je dat willen weten als ik vragen mag?

Goed dat je wel weer vooruit kijkt en verder wil met de cryos.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Sas,

Waarom ik het zou willen weten? Eigenlijk wil ik gewoon horen van een "ervaringsdeskundige" dat bijna iedereen uiteindelijk als winnaar uit de bus komt. Ik denk ook niet dat je je voor kunt bereiden op een mogelijk (levenslange) teleurstelling. Maar de grootste frustratie in dit hele proces blijft toch dat er geen garanties worden gegeven. Als dat zo zou zijn zouden we allemaal met alle liefde nog tien pogingen voor lief nemen, denk ik zo. Ik vond de ICSI-behandelingen ook niet zwaar. Zelfs toen er bij mij 30 follikels moesten worden aangeprikt, bleef ik maar zeggen dat ik het allemaal heel erg me vond vallen, terwijl de gynaecoloog het een hele vervelende punctie vond. Een vriendin zei een keer heel terecht: "Jij denkt dat je, als je alles heel stoer ondergaat zonder te klagen, uiteindelijk beloond zult worden, maar zo werkt het niet in het leven". Ik kan niet anders dan haar gelijk geven: geluk kun je niet afdwingen.

Djanne

Geplaatst

Freggel, het schijnt dat in het buitenland vaak prednisolon wordt voorgeschreven juist bij ECD omdat het 100 % lichaamsvreemd is. In Amerika in combinatie met een antibiotica.

Tja ik weet het ook niet, in nederland zijn ze in iedergeval niet zo ver.

Maar ik lees op dit toppic niet veel over gebruik van lage dosis prednisolon...., dat had ik dus wel verwacht. Zonder monitoring van een arts vindt ik het wel aardig riskant, maar jij hebt een huisarts die je in de gaten houdt.

Je moet wel vaak bloedprikken dan, om te zien of je ook een infectie opgelopen hebt, dit omdat de prednisolon je inmuun stil legt. Maar dat weet je vast wel.

Ik geloof 3 dagen voor TP, 3 dagen erna, en dan elke 7 tot 10 dagen.

Wel spannend hoor! Op een ander toppic hebben er toch wel meiden baat bij gehad!

Djanne, heel herkenbaar hoor! hier ook die gevoelens. Maar ik probeer mezelf wel bij de les te houden, en niet teveel proberen er aan te denken.

Maar wel moeilijk als er dicht bij iemand zwanger wordt.

liefs joske

Geplaatst

Hoi Meiden,

@Bootje, wat erg dat je een miskraam hebt gehad. Wens je veel sterkte.

Ik heb vorig jaar april ook een miskraam gehad. Uit de echo bleek dat het in het prilste begin al mis was gegaan.

Wij hadden geen cryo's meer.

Toendertijd heb ik 2 maanden een time-out gepakt. En zijn we in juli 2011 begonnen aan onze allerlaatste poging.

Qua wachtlijst zouden we eind november aan de beurt zijn, maar mijn BMS groeit erg moeizaam.

Tegen de tijd dat het eindelijk 6.9 was, was er geen donor beschikbaar. Enorm balen.

Nu zijn we weer met de opbouw bezig en mogen we morgen naar GG gaan voor meting en zullen we daar

meer te horen krijgen.

Mijn gevoel is erg dubbel: de kriebels het gaat weer beginnen, maar ook de stress en de spanning.

Ik zal pas geloven dat ik echt zwanger ben, als ik de 1e echo heb gehad. Want zo'n test is niet betrouwbaar.

Heb er nog altijd moeite mee dat mijn lichaam mij voor de gek heeft gehouden. Klinkt mss raar, maar ik ervaar dat zo.

@ Djanne, ik heb werkelijk geen idee hoeveel mensen er stoppen met ECD zonder dat ze zwanger zijn geworden.

Wij zijn in ieder geval aan onze laatste poging begonnen. Ik hoop natuurlijk dat dit positief gaat uitpakken.

Indien dit niet zo zou zijn, zal ik hier wel afscheid komen nemen. Hoewel ik de laatste tijd niet meer regelmatig heb geschreven, heb ik hier wel altijd veel steun en kracht uitgeput.

@Corina hoe gaat het met jou meid, al wat fitter?? En met GG weten jullie ondertussen al iets meer, wordt nu toch wel eens tijd dat je goed nieuws krijgt!!

Ik hoop zo dat 2012 voor ons allen "ONS JAAR" gaat worden.

Tot gauw, liefs maya

Geplaatst

Hoi meiden,

Joske, klopt wat je zegt. Ik heb me de afgelopen maanden goed ingelezen over deze materie. Ik heb tijdens 2 van de 3 TP's best ziek gevoeld. De laatste keer zelfs met spugen aan toe. Kan dus zijn dat er een innesteling bezig is geweest maar mijn lichaam zich ertegen heeft verzet. Wie weet...

Lijkt dus erg op een verhoogd immuunsysteem. Daarnaast is mijn bezinksel en andeer waarden wat aan de hoge kant. Verde rgeen uitgebreidt onderzoek hoor, kan hier in Nl ook niet. Daarvoor zul je naar bijvo Duitland moeten gaan, die hebben uitgebreidere tests die ze kunnen doen.

Juist omdat er hier toch best wat meiden waren die in NL in behandeling zijn, lees je weinig over Prednisolon/Prednison in dit draadje. Er is wel een topic hoor, over het gebruik ervan hier op dit forum. In het buitenland is gebruik hiervan echter standaard.

Ondanks HA, wil ik toch veel liever bij de gyne onder controle. HA weet toch niet zoveel af van deze behandelingen, dus daarom hier twijfels.

Later meer, zit op het werk :-)

Geplaatst

Mees: (1e poging ecd BB) bevallen van zoon 22/11

Nofje: (.. poging ...) bevallen van zoon ..

Loesje: (1e ivf, 1e cryo) tp: 24-02-2012 ( 2 cryo's ) testdatum 9-03-2012 ( Ik hoor hier eigenlijk niet thuis denk ik omdat ik niet aan ECD doe)

Freggel:

Corina: 2 mislukte ivf pogingen met ECD ( 3 tp's gehad 1 verse 2 cryo's) nu op de wachtlijst bij GG voor poging 3.

Sas: 1ste ECD wrs in April Dogus kliniek Cyprus

Djanne:

Bootje:

Mineut: na iui, ivf en 4e poging ecd zwanger en uitgerekende datum 14 aug

Hi meisjes,

Vandaag een echo gekregen 16,5 week en hoera het kindje is gezond, de echo man heeft even goed gekeken en alvast op 20 punten gecheckt de belangrijke dingen zijn allemaal goed, wat een opluchting aangezien wij geen testen hebben gedaan.

Ik blijf meelezen maar omdat ik eigenlijk nergens last van heb, mijn buik begint nu langzaam dikker te worden heb ik ook weinig te melden.

Heel veel succes voor de wachtende en Corina ik hou je in de gaten het is nu echt wel aan jou om het stokje over te nemen!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Mineut, goed zo! Wil je weten wat het geslacht is of laat je je verrassen?

Over prednisolon. De laatste poging was in het Geertgen. Ik heb het daar aangekaard bij dr R, maar hij reageerde er erg afwijzend op. Op mn argument dat het niet schadelijk zou zijn aangezien je maar kleine hoeveelheden zou slikken reageerde hij vreemd vond ik. In dat geval zouden we homeopatie bedrijven en zou het geen zoden aan de dijk zetten. Laat des te meer weer zien hoe Nederland achterloopt.

We zijn nu bezig met alle bloedonderzoeken te krijgen waar Spanje om vraagt. We willen naar kliniek Imfer , in Murcia.

Helaas wil ons plaatselijke zh hier niet aan meewerken.

Volgende week hebben we een afsrpraak in het Maasstadziekenhuis en in het Hagaziekenhuis, hadden vernomen dat zij ons wel begeleiden. Sorry, maar word sch€&tziek van die bekrompen, arrogante gyns die zo tegenwerken.

Geplaatst

Mineut, wat een goed nieuws! Ben stiekem een heel klein beetje jaloers! Probeer de komende weken maar volop te genieten. We hopen je hier met z'n allen snel te volgen.

Djanne

Geplaatst

Loesje: (1e ivf, 1e cryo) tp: 24-02-2012 ( 2 cryo's ) testdatum 9-03-2012 ( Ik hoor hier eigenlijk niet thuis denk ik omdat ik niet aan ECD doe)

Freggel:

Corina: 2 mislukte ivf pogingen met ECD ( 3 tp's gehad 1 verse 2 cryo's) nu op de wachtlijst bij GG voor poging 3.

Djanne:

Bootje:

Maya: 4e poging ECD

Mineut, wat een geweldig nieuws om te lezen dat jullie zo'n mooie echo hebben gehad. En dat alles goed is met het kindje. Geniet er maar lekker van!!

Freggel, gestart met de proefcyclus las ik. Volgende week weer naar GG, ook voor jullie weer een spannende tijd.

Wij zijn vandaag teruggeweest. Het was een wonder om te horen dat mijn BMS nu 6.5 is. Met dank aan de tarwekiemolie (bedankt meiden voor de tip!!) en de askal. Volgende week dinsdag terug en indien het dan dik genoeg is, krijgen we 16 maart een TP.

Maya

Geplaatst

Freggel: Start 2e ECD bij GG met andere, bekende donor. 1e ECD mislukt.

Djanne:

Bootje:

Maya: 4e poging ECD

Hoi meiden,

Miranda, jeetje dat zegt dus genoeg....ik wist ook zeker dat Geertgenniets zou zien in Prednisolon. Ik heb het ook niet durven vragen eerlijk gezegd. En ik denk dat ik dat volgende week ook niet ga doen. Dan maar via de HA, toch?

En inderdaad, de meeste gyns zijn zo bekrompen als de pest. En dat terwijl ze eigenlijk een zorgplicht hebben. Het is al lastig genoeg, dot traject zonder de weerstand van de gyne. Dat zou júist een gyne zich moeten beseffen.

Ik heb een tijd geleden vanwege actute stress na de eerste ECD een gevaarlijk hoge bloeddruk gekregen. Nu is deze zelfs aan de lage kant, maar vanwege mijn verhoogde kans op hartritmestoornissen, blijf ik wel een bepaald medicijn slikken. Dat mag echter niet gebruikt worden bij een zw, dus moet ik over gaan stappen.

Mijn huisarts zegt dat eigenlijk de gyne in deze situaties de overstap en controle uit moet voeren. Aangezien ik dus verwacht dat GG dit niet gaat doen, heeft HA brief geschreven welke ik volgende week meeneem naar GG. ben benieuwd wat ie zegt. Als ze het niet doen, doet mijn HA het, gelukkig. maar toch, ik heb zo het idee dat ze gewoon de krenten uit de pap willen, en de lastigere situaties uit de weg gaan. Geef die maar aan een ander ziekenhuis/arts. hmmmm....

Mineut, super meid wat geweldig! Gaat het voor je gevoel nu ook wat sneller? Of nog steeds zo langzaam.

Ik ben zo blij voor jullie, gefeliciteerd met de goede echo!!

Maya, jij ook volgende week. Jij moet een dag voor mij naar GG. En wat goeddddd! je BMS al zo mooi dikjes!

Heeft de tarwekiem dus wel degelijk wat gedaan hè? tenminste, daar gaan we vanuit als het nu al zo snel zo mooi is.

Ik hoop heel erg dat het nu eindelijk eens mee mag zitten voor jullie. Hadden jullie nog cryo's of is dit ee nieuwe donor geweest? Liefs

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

@ Freggel: Ik zit idd ook te twijfelen over evt prednison(solon) ik heb het idd een keer aan dr.R gevraagd en die vond het volkomen onzien en moest het snel vergeten. Ik moet binnenkort naar de internist en leg daar de situatie uit in de hoop wel iets positief te horen. Meis ik duim heel hard voor jullie en blijf jullie volgen ik gun het jullie zo!!!

@ Mineut: Meid van harte gefeliciteerd met de mooie echo SUPER. Willen jullie het weten wat het wordt?? Bedankt voor je lieve berichtje vond ik errug lief!!! Blijf je ous ns op de hoogte houden van je zwangerschap?? Ik persoonlijk zou dat wel leuk vinden..

@ Maya: Meis wat SUPER goed nieuws zeg JOEHOE....... Dus de laatste telefoontje van Dr.R was positief dat er een match voor jullie was voor jullie begrijp ik hier uit..... Meid ik ga heel hard voor jullie duimen dat je BMS goed mag verder groeien en dat je de 16de een hele mooie TP mag krijgen en dat daar een heel mooi resultaat uit mag komen.. mijn vingers cross :gekruiste vingers 3.

@ Terry: Wat fijn om weer iets van je te lezen. Hoe gaat het verder met je?? Heel veel succes...

Hier nog steeds geen nieuws ik weet wel dat ik nog een kleine 3wkn te gaan heb maar heb eigenlijk weinig vertrouwen erin, vraag me niet waarom maar is geen woon een gvoel die mij bekruipt. Maar goed we wachten het gewoon wel af ooit komen we toch wel weer in de beurt toch????

Ik ben gelukkig weer aardig opgeknapt van mij griep en ga morgen weer aan het werk na 2wkn thuis te hebben gezeten.

Meiden wens jullie en hele fijne dag en heel veel succes.

XXXX

Geplaatst

@Corinna: Waar moet je op wachten, op een match?

@Maya: Krijg je een cryo tp of een verse?

@Freggel: Ik ben blij dat je je huisarts achter je hebt staan. Schandalig is het eigenlijk. Die artsen hebben toch niet voor niets zo'n eed afgelegd??? Feit is gewoon dat Nederland hopeloos achterloopt met dit soort zaken.Waar ze in het buitenland al jaren ah en prednisolon gebruiken noemen ze het hier experimenteren. t Moet niet veel gekker worden...

Geplaatst

Hoi Miranda.

Idd wij staan op de wachtlijst bij GG voor een donormatch al vanaf eind november.

2 a 3 wkn geleden heb ik te horen gekregen dat we 23ste op de lijst staan. Afwachten dus ben benieuwd hoelang nog want ik ben echt wel aan toe om weer een kans te krijgen maar goed het lot heb je niet in handen dus rest enkel nog afwachten. Maar goed ik heb het voor over.

XXX Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb net een mail gekregen van cyprus met een 4tal donorvoorstellen waaruit we mogen kiezen en een protocol met wanneer starten met welke medicatie en recepten. Manlief ligt al in bed, last van jetlag, dus ik zit hier te trillen van de zenuwen. Het is nu wel heel erg echt en dichtbij,brrr.

Tja hoe kies je nu een donor?? Het enige wat er staat bij deze 4 dames zijn uiterlijke kenmerken als lengte, gewicht leeftijd, kleur ogen ,kleur haar, beroep en opleiding en nationalitiet... nou kies in elk geval voor de lichtste in kg, haha.

Ga zo lekker naast mijn mannetje liggen en hou het nog even voor mijzelf. Manlief moet morgen weer vroeg op naar kantoor. Ga ik morgen op mijn gemak de mail lezen en dan morgenavond eens bespreken met mijn mannetje.

Ben happy maar nu ook zenuwachtig....

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden