Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Corine, wat moet jij een geduld hebben zeg, ik duim voor je dat het wachten word beloond.

sas, spannend een donor uitzoeken dan wordt het echt.

Maya, wat goed dat het beter gaat met je BMS, ik ben ook maar aan de tarwekiemolie begonnen en zit op 3 tableten estadiol. Maandag terug voor de meting. Ben benieuwd.

Freggel, ook voor jouw heel veel sterkte het wordt tijd dat iedereen na alle jaren wachten wordt beloond.

Mees hoe gaat het met jouw

Iedereen die ik bergeten ben heel veel succes met alles op naar een positief resultaat.

Wij zijn sinds dindsag begonnen met simuleren. Voor mijn gevoel zijn we weer echt Begonnen. Die lieve zus van mij doet het super en ik ben super trots op haar!!! Vandaag terug naar GG om zaad van manlief in te leveren en dan maandag avond voor de eerste fm.

knuffel voor iedereen

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik ben helaas ongesteld geworden. Dat wilde ik jullie ff laten weten.

Ik hoop echt heel erg dat jullie allemaal over een tijdje lekker zwanger word.

Ik krijg nu geen IVF meer omdat ik niet elke x eicellen mag doneren.

Dus ik krijg nu IUI.

Heel veel sterkte en succes voor dames hier!!!! Het gaat jullie gewoon lukken!!!

Liefs Marloes

Geplaatst

Goed dat je er al weer vertrouwen in hebt. Bij mij duurt altijd wel een weekje!!

Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie aanbreken!

Wat bijzonder Sas dat je mag kiezen! Lastige keuze, want waar moet je in vredesnaam op letten ("Doet u mij maar de slimste, knapste donor met een hoog EQ alstublieft ;-) " )

Djanne

Geplaatst

@Djanne, ja geen idee, waar ik voor moet kiezen, zijn allemaal jonge dames, met donker haar en groene ogen zoals ik...hoop opgeleid en slank( dat laatste ben ik dan weer niet:-)

Heb een lichte voorkeur voor één dame,meer vanwege de nationaliteit en haar beroep. We zullen zien.....

Geplaatst

Sas, t zou fijn zijn als je babyfoto's zou kunnen zien van de donor. Vrienden van ons hebben een zaad uit denemarken 'gehaald' en konden babyfoto's bekijken..

Corinna, 23e op de lijst, hoop dat het snel gaat!

Loesje, heel veel sterkte!

Terrybrouwer, ontzettend veel suc6. Wat een lief zusje!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sas wat gaaf dat je zo mag kiezen. Inderdaad zou een babyfoto wel fijn zijn denk ik. Zou ik zelf ook wel willen als we anoniem gaan.

Loesje, balen meid dat je nega hebt getest. Ik duim voor jullie dat IUI gaat lukken!!

Terry meid wat spannend! Maandag dus eerste FM...ik ben zo benieuwd. En wat is je zus inderdaad een kanjer!! Wees maar trots op haar.

Corina, 23e op de lijst. Dat was even gelelden ook al, of stond je toen hoger op de lijst? (of lager, net hoe je het bekijkt)

Ik prijs je geduld hoor. Wat dat betreft heb jij het het zwaarst van ons, met al dat wachten erbij. Hoe gaat het met je buikpijn en doorbraakbloeding, heb je daar nog last van?? knuf meid.

Hier alles goed, niets te melden. Ongi bijna weg, gelukkig.

xxx

Geplaatst

Hoi Dames

Ik kreeg onverwacht te horen dat ik wel weer IVF mag doen. Of IUI. Ik ben nu hard aan het nadenken. Ik denk dat we toch eerst voor IUI gaan. Als paar pogingen niet lukt. Dan wil ik misschien nog 1 x IVF doen en weer misschien de helft van eicellen gaan doneren. Ik vond IVF wel heel zwaar.

13 Maart hebben we evaluatie gesprek over hoe verder. Ik ben eens benieuwd.

Heel veel succes voor alle dames!!! Vervelend van dat wachtlijst voor ECD. Ik wou dat er meer vrouwen eicellen gaan doneren. Dan wordt wachtlijst ook minder lang.

Liefs Marloes

Geplaatst

@ Loes jeetje wat erg voor je.... wat een domper. Wens je/jullie heel veel sterkte

En inderdaad die wachtlijsten wat duurt het lang he, wij hebben nog een cryo en als dat mislukt komen wij ook weer op die lange wachtlijst. Vorige keer hebben we ook 6 maanden gewacht. Wat me nu steeds bezig houdt, de eerste tp is misgegaan en hoe zal het de tweede keer gaan. Dat kan niemand zeggen natuurlijk maar hoe gaan jullie daar mee om. Wij zitten nog maar net in het traject en de meeste van jullie zitten al jaren in het traject. Dus mag ik eigenlijk ook niet zeuren maar het voelt allemaal zo dubbel. Wil zo graag een kindje en dit is onze enige kans nog maar het blijft ook zo vreselijk eng....

Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte....

@ Sas wat apart dat je zelf mag uitzoeken.... wel heel bijzonder..

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Bootje, ga naar gebruikersinstellingen rechts boven en dan naar mijn instellingen en dan bij handtekening. Daar kun je een onderschrift maken. Succes!

Geplaatst

@ Terry, vandaag weer een meting, spannend!! Ik gebruik ook de tarwekiem, heb ik ook gedaan bij de ICSI, dus nu maar weer. Je weet nooit.

@ Freggel jij hebt woensdag ook weer een spannende dag.

Hier wordt het ook spannender. We hebben een keus gemaakt voor een donor. Helaas zonder babyfotos van de donor. Maar ja het blijft gewoon op je gevoel kiezen en dan is het altijd goed. As donderdag moet ik al een spuit Gonapaptyl zetten en dan wachten op mijn menstruatie. Afhankelijk van wanneer die begint moeten wij op zijn vroegst 2 april op Cyprus zijn en op zijn laatst 7 april.

Zal wel even puzzelen worden voor een (goedkopere) vlucht want er wordt niet dagelijks gevlogen naar cyprus.

We zullen zien.

Liefs

Geplaatst

Sas wat spannundddd! je gevoel volgen is altijd het beste. Maar wat zal dat l;astig zijn inderdaad. Hebben ze ook geen informatie of de donor al eerder met succes gedoneerd heeft? Als die informatie beschikbaar is, zou ik die ook wel willen weten. En april, wat snel al!!! Ik hoop dat de vlucht boeken-straks- goed lukt.

Mees hoe is het met het mannetje? Hoeveel weegt ie nu en hoe groot issie? Jij weer helemaal de oude Mees?

Hier geen nieuws. Ongi gelukkig weg vrijdag. Ben benieuwd naar BMS a.s. woensdag, dan hebben we een echo.

Maar nog meer benieuwd naar alle uitslagen.

Liefs

Geplaatst

Meiden weet iemand of Gonapeptyl hetzelfde is als Gonal??

De apotheek kent Gonapeptyl niet die cyprus voorschrijft , alleen gonal

Geplaatst

Hey Sas, ik weet het zo ook niet...., maar het lijkt wel een samenvoegsel van decapeptyl en de Gonal F....., dus het lijkt mij dat het of decapeptyl is (wat ik waarschijnlijker acht in jou geval) dan de gonal...., want dat is om echt te stimuleren en de deca is je cyclus stil te leggen.

zou ff bellen, als ik jou was.

succes! joske

Geplaatst

Joske,

het is idd niet hetzelfde, de apotheek zijn van wel....musten daar. Ben zelf even gaan googlen en kwam al snel uit bij Decapeptyl...apotheek gebeld...oh onze apotheker heeft niets kunnen vinden....en ik google en pagina 1 staat het al... Ik zei al mutsen daar

Geplaatst

Ha nou fijn dat je er uit bent!

tja mutsen heb je overal.......ik kom ze ook regelmatig tegen. Ik kan bijna een mutsenwinkel beginnen, ha ha.

Het is zo erg ondertussen dat ik al bij voorbaat uit ga, dat anders gaat dan dat het moet. En ben dus best wel oplettend als ik wat moet weten of gedaan moet krijgen.

Geplaatst

Hey Sas, voor jou gaat het al opschieten zeg! En gonapeptyl, lijkt mij inderdaad ook niet dat je moet stimuleren haha. Ik hoop dat het meevalt met bijwerkingen. Ik poep nu al alle kleuren, want weet dat ik heel slecht op die decatroep reageer.(knallende migrainehoofdpijn, nachtzweten en opvliegers)

Ik ben heel erg benieuwd naar jou de komende tijd, hoop zo dat de 1 e poging meteen raak is! Hoeveel embryo's plaatsen ze max terug?

Had btw een vraag voor de buitenlandgangers. Ik heb een lange lijst met onderzoeken gekregen van Spanje, die moeten we hier doen alvorens we naar Spanje gaan. We zijn naar het Haga zh in Den Haag geweest. De arts wilde alle onderzoeken doen behalve de Karyotype. (een genetisch onderzoek van het zaad) Hiervoor moet een medische indicatie zijn, anders doen ze het hier niet. En het zaad van mijn man is goed.

Wat nu? Kan de huisarts nog iets betekenen of moeten we dit in Spanje laten doen? En is het een bloedinderzoeken of een zaadonderzoek?

Geplaatst

@ Miranda,

ik hoef alleen donderdag een spuit te zetten met 3,75mg, een depot dus. Zal rekening houden met bijwerkingen. Hoeveel spuit jij dan?

Ja ik hoop natuurlijk ook dat het in 1x raak is,maar ja ben ook realistisch dat het ook anders kan lopen...

Ze plaatsen max 3 terug en we gaan voor een blastocyt.

Ik heb geen idee van dat karotype verhaal, misschien eens in DD navragen?

Geplaatst

Op het moment nog niks. Maar heb een paar iui's en 1 keer ivf lange protocol gedaan en moest toen iedere avond een spuit zetten. Man, vreselijke bijwerkingen. Laatste poging ook deca gespoten, maar kort protocol. De volgende dag mocht ik , naast de deca, meteen het stimulatiemiddel gebruiken. Geen last gehad.

Hoop dat je weinig last zult hebben. Blastocyst ben ik helemaal voor! En je kansen liggen ipv circa 1op 4 bij 'normale' ivf, 1 op 2. Is erg hoopvol, dus ik ga duimen voor je.

Geplaatst

Hallo,

Fm meting was goed 5 aan de ene kant en de andere kant konden ze niet vinden. Dit was de vorige keer ook zo en uiteindelijk 13 eicellen. Het was niet zo fijn voor zuslief dus ook niet verder gezocht vrijdag weer!

Mijn bms was 7 hier super blij mee want meestal blijf ik steken op 7 nu wel opgehoogd naar 4 e dus ben vrijdag benieuwd!

Bloed en sperma was ook goed dus weer een stapje verder!

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden