Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Hoi Meiden, ik ben weer terug van Alicante met een super goed gevoel. Zo'n fijne kliniek. Een lieve, kundige en rustige arts, en een hele lieve vrouw als mijn coordinator. Heel prettig gesprek gehad. Gelijk aan de medicatie voor de komende 3weken( tussendoor even een scan doen voor de BMS) dan ongesteld worden en dan gelijk beginnen met de volgende ronde medicatie met als doel dat ik ergens laatste 2wk van juli een tp kan verwachten. Ben zo happy!! De kansen zijn goed met ecd, in elk geval veel en veel hoger dan met mijn eigen bejaarde eicel. Uiteraard blijft ook hier de factor geluk meespelen.

De rest van de dagen in Alicante konden niet meer stuk maar ook door de zon, zee, lekker eten, zwemmen,zonnen, shoppen en vreselijk lachen met mijn moeder.

Ik ga zo even bijlezen.

Geplaatst

Halli lieve meiden.

@ Sas67: Ik ben heel blij om te lezen dat het heel goed is gegaan en dat je een goed gevoel geeft.

@ Maya en Djanne: Hoe is het nu met jullie?

Djanne jou gevoel kan ik me goed voorstellen. Dat heen en weer gejojo van emoties heb ik ook gehad tijdens de ww. Maar meiden toi toi in de ww.

@ Joske: Hoe gaat het eigenlijk met jou??

@ Freggel: Nog steeds aan genieten??

@ Mees: Hoe gaat het bij jullie?

@ Hoe gaat het verder met iedereen?

Hier gaat het goed eigenlijk geen nieuws....

Fijne avond allemaal.

xxxx

Geplaatst

@ Corina, dank je!!

@Djanne, Fijn dat het goed gegaan is in Barcelona. 2 mooie emmies in je buik! Goed warm houden en ik duim voor je meid!

@ Freggel, fantastisch dat je een ander bh hebt moeten kopen!!

@ Maya, ook weer in de wachtweken. Ook voor jou duim ik.

@ Joske, ik stuur je even een pbtje

@ Bootje, knuffel voor jou

Geplaatst

Hoi meiden,

Sas, wat ontzettend fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij de kliniek. Dat is ook erg belangrijk om het goed en positief te beginnen!!! Super!! En meteen medicatie, yeah!!

Djanne, heel herkenbaar. Je wordt van de ene emotie naar de andere geleidt en je vraagt je af, of je straks de enige bent die geen gezin zal vormen. Ooh, ik heb het ook erg gehad toen ik hoorde dat oud vrienden van ons zwanger waren. Vond ik zoooo super oneerlijk! de vriendschap was notabene verbroken omdat zij niet snapten waar wij mee bezig waren en daar geen zin in hadden. En toen opeens, 6 jaar later, stonden wij nog steeds met lege handen en zij...waren zwanger na een wip en een scheet. Ik kon ze wel vervloeken....

Sterkte voor de laatste weken meid, de ww zijn zooooo zwaar....ik duim mee.

Maya, hoe voel je je en hoe gaat het?

Bootje, heb je al een reactie van GG inmiddels?? Knuf meid.

Geplaatst

He Sas goed om te horen dat je net als wij een super fijn gevoel hebt bij de kliniek.

Bij ons loopt het contact ook al weer, we kunnen helaas pas in augustus/september ivm mijn man zijn werk. Maar het belangrijkste is dat we weer de moed hebben om te gaan. Heb je ook dr. Belen Moliner als arts?? Ik vind haar echt zo super lief.

Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen met je, succes.

Voor alle andere dames een fijne dag.

Geplaatst

@Wimmir, nee wij hebben dr Llacer, erg aardige man.

Lastig dat jullie door je man zijn werk pas weer in aug/sept kunnen,maar dat herken ik wel. Maar omdat het met mijn lief zijn werk helemaal niet te plannen is en de leeftijd van mij ook meespeelt hebben wij besloten dat we niet wachten ook al betekent het dat ik alleen ga.

Geplaatst

@ Sas wat fijn dat het goed is gegaan in de kliniek. Voor je het weet is het al weer juli. Bedankt voor je knuffel...

@ Djanne nog even doorzetten he, het is lang zo'n ww. Ik herken je gevoel heel goed.....

@ Freggel wat geweldig dat het zo goed met je gaat enne je bljft wel schrijven hoor. Dat geeft ons ook weer hoop.

@ Maya hoe gaat het met je?

@ Doorzettertje, hoe voel jij je?

@ Wimmir wat goed dat jullie ook weer de moed hebben gevat om door te gaan.. toppie...

@ Corina hoe gaat het met jou?

Hier alles wel redelijk hoor. Heb maar gebeld met GG heb best veel vragen. Heb een afspraak gemaakt voor volgende week woensdag bij dr Ruis.

Ben het meest benieuwd op welke plek ik sta op de wachtlijst. IK hou jullie op de hoogte.

Wat kun je toch veel steun ervaren van een forum... Dank je wel meiden.

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zo te lezen is iedereen weer heerlijk productief! Helaas is mijn eigen laptop stuk gegaan dus ik kon niet meer zo gemakkelijk ff lezen hier..

maar belofte maakt schuld, dus hierbij een fotootje van onze kleine man:

Sinds vandaag kan hij zijn flesje zelf vasthouden!!! Ik ben zo trots als een pauw!

[ATTACH=CONFIG]4197[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4198[/ATTACH]

Geplaatst

Nofje, wat een geweldig leuk manneke!!! volgens mij is dat een echte lieverd, zo vind ik hem er echt uitzien!!!!

Bootje, hopelijk krijg je meer nieuws van Drs R. Hij zal toch wel zo ongeveer kunnen zeggen op welke plek je op de wwlijst staat.

Alle meiden in de WW: hoe gaat het?? Hoe voelen jullie je??

Geplaatst

Hey meiden,

Lees en leef nog steeds met jullie mee maar heb door veel complicties weinig puff en energie om hier te schrijven ben al blij dat ik in het uitgerekend topic zo af en toe wat schrijf ( sorry voor mikn afwezigheid al was ik hier nooit heel veel)

maya, las dat je weer een tp hebt gehad? Hoop zo dat het deze keer mag lukken het is jullie zo gegund en vind het altijd nog een beetje oneerlijk dat wij al een tweede krijgen en jullie met lege handen staan terwijl jullie ook al zeker zolang bezich zijn als wij. Meis denk veel aa je ook al ben ik niet vaak hier om wat te schrijven.

Nofie, meis wat een mooi mannetje zeg echt ''cute'' geniet van deze mooie tijd!

Corina hoe gaat het met jou? Kun je je nog een beetje opladen voor jullie cryo ( die had je toch)

Freggel, meid ben zo blij voor jullie ruim 5 weken nu of niet?

Voel je je goed of beginnen de kwaaltjes nu ook te komen?

Meis ga je volgen hoor ben erg benieuwd wat jullie gaan krijgen!

Tool, hoe is het met jou lees af en toe ook de DD meisjes en heb het idee dat je alweer aardig aan het opknappen bent al hakt dit er zo erg in dat ik mij voor kan stellen dat je ook echt even de tijd moet nemen. Meis ook voor jou ee dikke knuffel

meiden die in het buitenland bezich zijn toi toi toi jullie kennen mij niet zo maar ook voor jullie hoop ik dat jullie wens snel in vervulling mag gaan!

Nou hier gaat het dus niet zo goed heb veel complicaties suiker,hoge bloeddruk BI en een navelstreng doorbloeding die niet optimaal is en waar de artsen zich het meeste druk om maken samen met de bloeddruk. Gelukkig hebben we wel de afspraak dat als het zo blijft ik met 3 weken ingeleid ga worden en mocht het verslechten dan gaan ze hem eerder halen ( hoop het natuurlijk niet wil hem natuurlijk graag gelijk mee naar huis hebben)

Snap heel goed dat jullie dit er graag allemaal voor over hebben om zo een kleintje voor jullie zelf te krijgen!

Meiden ga weer slapen ben echt doodop!

Geplaatst

He Chantal, vervelend dat het nu niet zo goed gaat...fijn dat je goed onder controle wordt gehouden!! succes met de laatste loodjes!!!

Hier gaat het eigenlijk niet zo goed, schone schijn. lees nu wat meer, maar heb niet de puf om te reageren. Op de een of andere manier kan ik het gewoon niet loslaten. het is ook allemaal zo snel gegaan. zo ben je nog zwanger en zo niet meer, binnen een week was het voorbij. de eerste echo die we gehad hebben was niet om een kloppend hartje te zien, maar om te kijken of alless schoon was van binnen. we hadden nu rond 8 weken en nog een paar dagen kunnen zijn. met hopelijk wel een kloppend hartje.

en dan lees ik over de onzekerheid van de andere meiden en ik kan me zo goed in hun situatie inleven, maar ze zullen verder dan mij komen en ik gun het ze met heel mijn hart, zeker om ze ook zoveel hebben meegemaakt, maar de waarom-vraag steekt regelmatig de kop op en die kan ik toch niet beantwoord krijgen.

heb totaal geen energie, wil dolgraag weer een ivf doen, maar daar hebben we het geld niet voor. de tranen steken in mijn keel en komen er niet uit. weet even niet hoe en wat en vind het heel lastig om te reageren. leef met ze mee, maar heb nu nog teveel verdriet en ze snappen het ook wel, dat weet ik wel. tis gewoon lastig en moeilijk om uit te leggen. zit nu met een dikke keel dit te typen

x

Tool

Geplaatst

Lieve Tool,

schone schijn is hier toch helemaal niet nodig, we snappen allemaal dat het er vreselijk in hakt het is ook zo verschrikkelijk oneerlijk.

Het heeft veel tijd nodig om dit te verwerken en je mag hier best is vloeken, tieren, schelden hoor ook daar zijn we voor!

Snap ook heel goed dat het pijn doet om te lezen dat het bij anderen wel lukt en dat ze dan heel onzeker en bang zijn maar meis tuurlijk doet dat pijn jij had nu ook die mooie echo moeten hebben met een hartslagje en ja ook ik denk dat je elke week denkt nu was ik zover en en dat doer pijn!!!

Meis ik wou dat ik iets voor je kon doen zeggen maar ik denk dat niemand op dit momend jou troost kan geven hoe graag we dat ook allemaal willen!

Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Hoi Tool en alle anderen,

Ik heb lag nagedacht over wat je gisteren schreef. Allereerst herken ik natuurlijk veel van wat je schrijft. Ik heb vorig jaar na de miskraam nog 6 maanden lopen tellen 'over hoe ver ik nu zou zijn'. En nog steeds bedenk ik wel eens hoe oud ons kindje nu zou zijn.

Ik denk dat we met z'n allen op dit soort fora vaak de schone schijn ophouden. We blijven elkaar maar succes wensen, voor elkaar duimen en tegen elkaar zeggen dat de ander nu aan de beurt is. Terwijl we stiekum vinden dat wij nu zelf wel eens 'loon naar werken' verdienen. Natuurlijk gun je iemand anders een baby, maar wel nadat je eigen wens vervuld is of nadat je zou weten dat dat ooit gaat gebeuren. Op het moment dat het dan niet goed met je gaat, durf je bijna niet meer te zeggen wat je werkelijk voelt (jaloezie, boosheid, verdriet, frustratie). Schrijf je het wel, dan roepen we weer met z'n allen dat je verdrietig mag zijn en dat 'jouw tijd nog zal komen'. Ik heb de indruk dat we niet schrijven wat we echt denken of voelen, maar we schrijven wat we denken dat mensen van ons verwachten.

Wat mij altijd opvalt is dat we, na slecht nieuws van een ander, er met z'n allen opspringen om troost te bieden en mee te leven. Dat doen we voor een deel omdat we het echt menen, maar ook omdat we weten dat we niet alleen achterblijven. Een mislukte poging van een ander betekent ook dat we hier niet alleen achterblijven. Dat is waar we, denk ik, allemaal bang voor zijn: uiteindelijk met lege handen staan.

Ik kom niet met een oplossing maar ik hoop dat je jezelf die boosheid en frustratie af en toe toestaat. Het zorgt ervoor dat je je mischien iets minder eenzaam voelt in je verdriet!

Een dikke knuffel.

Djanne

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Nofje: Leuk weer iets van je te lezen hele leuke foto's van je knulletje.

@ Freggel: Mooie ticker......... Maar hoe voel je je?? Fijne vakantie verder en hop naar een mooie echo.

@ Djanne: Hoe voel je je?? Wanneer mag je testen?? Ik duim en hoop voor jullie dat het positief mag zijn.

@ Maya: Hoe voel jij je ?? Ik hoop zo dat het positief mag zijn..

@ Tool: Ik heb er ff geen woorden voor een hele dikke :hugs2:.. Sommige punten die je beschrijf herken ik ook wel van het iedereen gunnen maar je gunt het je zelf ook zo erg graag. Maar mag ik 1 tip geven schrijf het van je af en blijf er niet mee lopen. Schroom niet om evt het hier op te schrijven we zijn ervoor je/

Hier gaat het goed nog wel moeilijke momenten zoals afgelopen weekend toen zijn we op kraamvisite geweest en dan ga je toch met gemengde gevoelens naar toe ( en met een dikke strot terug).

Wij hebben besloten om 18juni met de proverakuur te starten en als de onttrekkingsbloeding is gekomen dan 3 estradiol tabletten slikken en dan na een week BMS check.

En dan maar hopen dat onze laatste cryo goed ontdooid.... Dat baart me nu nog het meeste zorgen. Stel dat het niet goed ontdooid dan is onze derde vergoede poging afgelopen en dan????? Ik wil er wel niet aan denken maar spookt door mijn hoofd.

Ik heb het er wel met mijn man over gehad en denken erover om door te gaan en dan zelf te betalen, Maar goed eerst maar eens afwachten wat de laatste cryo doet over een aantal weken.

@ Hoe is het verder met de andere meiden?? Ook die zwanger zijn?? Wel hier blijven schrijven hoor anders wordt het zo stil..

Iedereen fijne dag verder.

XXX

Geplaatst

Bootje, weet je al wat meer?

Corina, fijn dat je al weet wanneer je gaat starten. We trekken je er doorheen!! Kan me zooooo goed voorstellen hoe het voelt met die cryo's. Het is en blijft doodeng....maar..de kans dat het goed gaat en groter dan de kans dat het niet goed gaat. DD heeft een heel mooi precentage. Het zal killing blijven tot je een telefoontje hebt gehad dat het goed is gegaan. Ik blijf je vanaf de zijlijn moed en vertrouwen toe roepen meid!!

Kraamvisites zijn altijd wat moeilijk. Ik heb er zelf nooit zo'n last van gehad, gelukkig. Maar begrijp het wel natuurlijk. Knuf!!

Djanne, voel je je positief? Of zoals ik toen, heel behouden en bang voor de deksel....? Ik denk dat ik het antwoord al weer. Succes nog meid, nog eventjes.

Maya, ik denk aan je. Hoe gaat het? Ben zo benieuwd....

Tooltje...ach meid...ik denk dat er geen woorden te vinden zijn om troost te bieden of om je beter te voelen. Het is gewoon RUK!!!! En KU*!!!!

Toen we zelf posi testten, net na jou....heb ik echt om je gehuild.

Het euforische, en toch angstige gevoel na een posi test...en dan opeens die stomme uitslag van hCG....ik werd er spontaan misselijk en onpasselijk van. Hoe moet jij je dan wel niet voelen.

Misschien helpt het, als je weet dat we allemaal aan je denken. Ik heb een kaarsje voor je aangestoken, echt waar. Ik hoop dat je kan genieten van de voorpret van jullie aankomend huwelijk!

Want dat is ook een heel bijzondere dag. Welke je nooit meer vergeet.

Heel veel liefs meid.

Chantal, doe jij ook maar rustig aan. Het wordt wat zwaar, las ik. Ik geloof dat je ook suiker had? Kun je dat goed onder controle houden?

Nog eventjes meid, het einde is in zicht.

Hier gaat alles goed, tot zover ik weet dan ;-)

Ik voel me okay. Soms begin ik wat weeïg/misselijk te worden op mijn maag. Eerst was dat alleen een 'leeg' honger-gevoel, dus dat wordt wel wat anders nu. Ik ruik veel beter ook.

Ben wat moe, omdat ik slecht in kan slapen en ik word veel en vaak wakker. Mijn borsten doen echt pijn, groeien als kool. Dat is s'nacht dus ook soms lastig, met omdraaien ofzo.

Maar, ik klaag niet! heb er graag voor over, als is het 100x zo erg....

Alhoewel ik me dus zwanger voel, ben ik wat geruster als we de echo hebben gehad. Regelmatig spookt het door mijn hoofd, dat er wellicht alleen een vruchtzakje zit zonder kindje. Kán wel.

Of dat het al eerder gestopt is met groeien.....

Ik weet dat dit er allemaal bij hoort, en iedereen die zwanger is (geweest) dat helemaal herkend. Je bent zo bang dat je dit kostbare wonder weer af moet geven...

Maar, we genieten wel hoor.

Liefs mij

Geplaatst

Hoi meiden wat is het hier rustig.

@ Djanne en Maya,hoe is het met jullie? jullie mogen toch binnenkort testen???

@ Freggel, hoe voel jij je?

@ Corina, hoe ver ben jij nu met de cryo?

@ Bootje ,jij hebt deze week toch afspraak bij GG? Veel succes!

@ Chantal, voor jou wordt het wel heel spannend nu! Hoe is het met je bloeddruk?

@ Doorzettertje, alles goed met jou?

Alle anderen die ik vergeet; is niet met opzet.

Vandaag in mijn mock fase( proef) mijn BMS laten meten na 10dg progynova; 11.7mm netjes dus. Deze week de utrogestan erbij( jippie weer aan de vieze bollen) en zondag de deca erin. Dan wachten op de menstruatie en dan bellen met Spanje voor mijn echte schema.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

FF een kort berichtje van mijn kant. Ik voel mij tot op heden goed. Ik heb een veel beter gevoel dan 6 weken

geleden. Ben erg moe en heb soms wat rugpijn. Maar de wachtweken vallen me steeds zwaarder. Dit komt ook

denk ik doordat het "einde" in zicht komt. Soms wordt ik misselijk van de spanning.

Vrijdagmorgen mag ik testen, ik kan haast niet wachten...

Aan de ene kant wil ik mij behoeden voor een teleurstelling, maar aan de andere kant gaat mijn gevoel

behoorlijk met me op de loop.

Spannend Sas, wel een mooi BMS-bedje heb jij zeg!!

Djanne wanneer mag jij testen woensdag??? Hoe voel jij je verder???

Tot gauw

Geplaatst

Corina, het gaat hier heel goed. De kleine man groeit als kool en wordt steeds leuker. (en hij was al leuk ;-)

Hij lust alles en zit na n hapje meteen klaar voor zn volgende hapje. Nofje, leuk he, de fles zelf vast houden. Dat doet hij ook al n tijdje. Lieve foto!

Freggel, fijn dat je je zwanger voelt. Vond ik wel n 'veilig' teken. Spannend, de 1e echo!

Tool, n grote knuffel voor jullie. Blijdschap en verdriet liggen zo dicht bij elkaar. Ik hoop zo dat het toch nog gaat lukken!!

Maya, bijna testen! We duimen!!

Djanne, 2 emmies..top!!

Chantal, wat schiet het al op. Hoop dat het wat beter gaat en je bloeddruk zakt. Bijna...en n kindje in je armen!

Bootje, hoop dat je hoog op de wachtlijst komt. Vooraan dus :-)

Corina nog x: fijn dat alle onderzoeken goed gingen. En uit cryo s komen ook beebjes he! :-) Móet gaan lukken!

Doorzettertje, alles nog top?

En Sas, gaaf he! Zei ik al. Blij dat je t fijn vond daar. Vonden wij ook. En al bms goed! Spannend!!

(nog steeds druk met verbouwing dus ben hier minder)

O ja, de kleine man is gedoopt. Was erg mooi en emotioneel. En hij vond alles leuk en interessant! Zo grappig.

Xxxx, mees

Geplaatst

Hallo Lieve allemaal,

Morgen gaan we naar GG, hoop dan meer te weten te komen. Ben heel benieuwd op welke plek we staan. Hopelijk worden we dat gewaar.

@ Sas wat een mooi bedje inderdaad...Het goede begin is er

@ Corina wat super dat je ook weer gaat beginnen, het ontdooien blijft heel spannend natuurlijk... xxx

@ Djanne wanneer mag jij testen?

@ Maya nog een paar dagen en dan weet je het zeker.. Kop op he ook tijdens deze moeilijke dagen

@ Freggel jij krijgt a.s. vrijdag toch de echo.. dat gaat achteraf best snel ljkt me...

@ Tool heel veel sterkte en een dikke knuffel. Het is soms ook echt oneerlijk maar we zijn hier om elkaar te ondersteunen dan mag je ook weleens boos, verdrietig zijn hoor....

Ik wens iedereen een fijne dag en tot snel...

Liefs Bootje

Geplaatst

Hallo allemaal!

Sas: Gaat goed zo meid! Voor je het weet zit je in Spanje en ben je weer terug met een gevulde buik!

Djanne en Maya: Bijna testen toch?

Freggel: Hoe voel je je?

Bootje: Hoop dat je snel meer weet

Corina: Hoop dat je snel kan starten!

Tijdje geleden dat ik hier ben geweest maar hier gaat alles erg goed. Vanmiddag heb ik m'n 2e echo gehad en we zaten met hartkloppingen en zwetende handjes in de wachtkamer. 'Pfffff... hij zal er toch nog wel zitten?' gaat er dan door je heen. Nou en hij zat er hoor! Op de echo konden we gelijk al heel goed de contouren zien en hoe klein het ook nog is: je ziet echt een mensje, zo bijzonder. Er viel een enorme last van onze schouders toen we ook duidelijk een hartje zagen kloppen. Hij loopt zelfs qua groei al 1 dag vooruit. Volgens de echo zijn we vandaag 9W2D. Ik ben nu ook officieel 'ontslagen' in het bronovo en ga vanaf nu verder bij de Verloskundige. Over 2,5 week nog een echo en dan is het bijna 12 weken en durf ik echt te zeggen dat 'het goed zit'. Bij mijn man begint nu pas een beetje door te dringen dat het echt zo is.

Lieve meiden ik wens jullie net zulke beroerde en misselijke dagen toe als ik heb. Iedere vorm van misselijkheid ga ik volop lachend te lijf. Het kan dus echt allemaal, zelfs na 11 jaar.

Ik blijf meelezen en vooral meeleven met jullie!

Geplaatst

Doorzettertje, ik las op je maandforum al dat je een mooie echo hebt gehad, toppie!!! Hoe voel je je nu??

Hoe gaat het met de meiden hier, het is wel stil hè?

Hier ook goed. Waarschijnlijk heb ik een vroege vorm van zwangerschapsjeuk. Ik krab me al een dag of 3 's nachts helemaal kapot. Allemaal rode, kleine bultjes. Ik dacht in eerste instantie dat het vlooienbultjes waren (hebben 2 katten) maar manlief heeft niets en ze blijven dus jeuken. Vlooienbeten trekken na een dag, of max 2 dagen, weer weg. Nu worden het er alleen maar meer.

Kwam toevallig de term tegen op internet en het lijkt er wel érg veel op. Ik wacht rustig af :-))

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

Na even wat afstand te hebben genomen, kom ik vandaag met goed nieuws. We hebben vanochtend getest en er verscheen een plus! De afgelopen week vond ik echt vreselijk. Het ene moment was ik optimistisch en het volgende moment wist ik weer zeker dat het weer niet gelukt was. Gisteren heb ik een bloedtest laten doen en volgens de assistente kon de uitslag wel een aantal dagen duren. Tijdens de vorige ecd was de uitslag er de volgende dag, dus ik ga straks toch gewoon bellen.

We zijn blij maar we weten dat er nog veel stappen te nemen zijn. Bij het idee aan de echo's krijg ik het al Spaans (dat is ons geval dan weer toepasselijk) benauwd.

Meiden, ik weet hoe moeilijk het is om te lezen wanneer iemand zwanger is terwijl je het zelf ook zo graag wilt. Ik denk ook aan jullie en leef met jullie mee.

Maya, ga je morgen testen?

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden