Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Mees,

Beloof me dat je dat leuke mannetje van je ter zijner tijd gaat voorlezen uit het prentenboek "We gaan op berenjacht". Misschien ken je het, maar het is een topboek. Het begint met "Wij gaan op berenjacht. We gaan een hele grote vangen. Wat een prachtige dag. We zijn niet bang.

Aan dat boek moest ik vandaag wel denken ("We zijn niet bang")!

Maar we gaan gewoon voor zo'n schattig klein Meesje (of Mereltje) .

Lief dat je zo meeleeft dat helpt echt.

Djanne

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Djanne, mooi dat er weer wat beren gesneuveld zijn:-)) Nu op naar een mooie bevruchting en dan dinsdag of woensdag de tp. Ik duim voor jullie!

Geplaatst

@Djanne, je vroeg wanneer ik vlieg? Wij gaan woensdag laat in de middag,maar gaan naar Alicante en dan zondag weer terug

Geplaatst

Ik kwam ff spieken voor Freggel en de dames met hun eerste echo!!!

Maar GEFELICITEEERRRDD!!!!! Stiekum had ik al een vermoeden met hoe je erin stond Freggel... Dat had ik zo ook toen. Ik voelde niks dus ik dacht ach ja... En ik zei ook de hele tijd in het begin.... lieve schat blijf nu zitten.. het leven is zo mooi dat moet je meemaken! Enne je bent nu zwanger! Dat nemen ze je nooit meer af! Alhoewel ik elke 2-3 dagen heb getest om te zien of het streepje duidelijker werd hahaha!

Geniet ervan dames!

En Tool.... dikke knuffel voor jou! xxx

Dames die naar Spanje gaan heel veel succes!! en alle andere dames die een Tp gaan krijgen ook heel veel succes!

Zo ik ga slapen... enne Freggel ik zal later morgen of dinsdag eens een fotootje plaatsen van ons kleine wondertje.. Gaat zo snel allemaal! Hij groeit als kool en begint al te zitten en te sabbelen op zijn handjes.. Laatst keek hij me aan met zijn lieve blik en strekte zijn handje naar mijn gezicht uit en aaide mijn wang.. heel gericht en heel bewust. Dat was zo mooi! Alsof hij wilde zeggen; ik zie jou!!!

Weltrusten allemaal!

xxx Nofje

Geplaatst

Hey meiden,

Hier ff een vraagje, wanneer begonnen jullie met de utrogestan, een dag voor de punctie of de dag zelf? en wanneer stopten jullie dan met de dagelijkse decapeptyl of snuf (ik geloof dat er ook een decapeptyldepot is, en die heb je eenmalig, dus dan zal het wel anders zijn).

Djanne, spannend zeg.... ik duim op heel veel goede embryo's!

Sas, op naar Spanje, hou je het nog een beetje?? neem je het gesprek ook op? kan je het nog rustig na luisteren, ook voor je man!

liefs joske

Geplaatst

Lieffff !

En, Djanne, ga ik zeker doen! Nee, ik ken het niet maar klinkt erg mooi. En zeker n heel toepasselijke tekst!!

Vandaag Beer nr 3 foetsie!

Ja, inderdaad, n Meesje of Mereltje (schattig ook...mereltje ;-) en het is mei....n vruchtbare maand!

Meesje rolt nu om en om in het grote bed en kijkt geinteresseerd mee op de iphone.

Ok, Beertje 3, maak het pad vrij....

Xxx, mees

Geplaatst

Nofje, wat leuk! Dat doet Meesje ook!! Echt schattig he?!

Sas, op naar Alicante! Bijna!

Joske, k weet niet meer precies maar dacht na de punctie. En ik had deca depot. Hoe is t met jullie?

Freggel zwanger! Zo leuk! Weet je al je echo datum?

Winmir, ook weer in de race! Succes!

Xxx, mees

Geplaatst

@Joske, ik nam het met de IVF gelijk na de punctie. Ik neem het niet op hoor, we kennen het verhaal wel vanuit cyprus. Ik denk niet dat ik er nieuwe dingen ga horen en zo ja,mijn moeder luistert heel goed mee:-))

Geplaatst

Goedemorgen,

Beer drie zie ik net weg vluchten. We zijn net gebeld, uit 8 eicellen zijn vier goede embryo's ontstaan. Woensdag om 10.30 uur heb ik een terugplaatsing. Dus morgen maar weer even ontspannen Barcelona bekijken en een beetje luieren.

Iedereen succes en een fijne dag!

Djanne

Geplaatst

@Djanne, mooi aantal! Hoe veel laten jullie er terugplaatsen? Geen straf toch om te luieren in Barcelona? Ik vindt het een geweldige stad. Veel succes woensdag!!

Geplaatst

Hoi,

Vier is een prima aantal, maar tijdens mijn eerste eigen ICSI hadden we 30 follikels en daar werden uiteindelijk 19 goede eicellen uit gehaald. Sinds die eerste poging valt alles altijd een beetje tegen :-) Ik weet ook wel dat het niet om het aantal gaat. In utrecht vertelden ze ons toen dat het er soms op lijkt dat een groot aantal de kwaliteit geen goed doet. We hadden de eerste poging 9 embryo's waarvan er twee zijn teruggeplaatst van topkwaliteit. De andere zeven (!) waren goed genoeg om terug te plaatsen, maar konden niet worden ingevroren. Dat laaste verbaast me nog steeds. Hoe is het mogelijk dat er in Spanje bijna altijd cryo's zijn en in Utrecht werd volgens mij maar 10% ingevroren?!

We laten er in principe twee terugplaatsen omdat dat de grootste kans geeft op een zwangerschap. Ik realiseer me dat één in principe een veiliger keus is, maar steeds naar Spanje voor één embryo is ook niet heel realistisch.

Ik heb er zin in!!

Sas, veel plezier in Spanje! Geniet van het mooie weer, want ik begrijp dat het hiet minder mooi gaat worden!

Djanne

Geplaatst

Top Djanne!!!

Hoor ik ook vaak, met groot aantal soms mindere kwaliteit.

En 4 goede is heel veel!

Weer n stap dichterbij..jippie!

En ja, met 2 is de kans veel groter op n zwangerschap. Het kan natuurlijk met 1 maar als je kijkt naar de zwangeren onder ons zijn er bij het merendeel 2 (of meer) terug geplaatst.

Nou meid...verder in je boek...de tijd vliegt!!

Geplaatst

Djanne, proficiat met het verjagen van beer nummer 4 :-))

Inderdaad is het zo, dat een groot aantal eicellen vaak ten koste gaat van de kwaliteit. Deze poging hadden we 7 eicellen, de vorige 16 (!) Ik dacht echt; "ohnee...." Maar het zegt lang niet alles.

Alvast heeeeeeeeeeel veel succes meid met je TP. Ik zou ook voor 2 gaan hoor, als je die hebt. Go emmy go!

Nofje, Dank je wel!! Jaaaaaaaaa leuk foto van Joshua!! Fijn meid, dat hij het zo goed doet. Deze leeftijd is mooi vind ik ;-)!!

Sas, bijna 31 mei....nog even. Ik ben zo benieuwd!!

We waren vandaag naar een open dag van Campinaboerderij geweest. Wel erg warm, en ben dus verbrand! Maar was erg leuk. Nu uitgeteld op de bank liggen zo.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

@ Djanne: WOUW vier beren verjaagd helemaal top. Heel veel succes met de TP. Ga voor je duimen.@ Freggel: Leuk hoor nu lekker met de benen omhoog. Wanneer heb je de echo? Of bel je morgen? Heerlijk van genieten he??

Geplaatst

Sorry verkeerde knopje.

Hier gaat het verder weer aardig goed. Morgen de bloeduitslag ben echt benieuwd.

Meiden geniet van de heerlijke zomeravond.

XXX Corina.

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik waardeer het enorm dat jullie zo meeleven! Geweldig, want je hebt vast al gemerkt dat ik het enorm lastig vind om positief te zijn. Ik ben zo enorm gewend aan slecht nieuws dat ik me amper kan voorstellen dat het nu wel goed zal gaan. Door jullie reacties heb ik nu echt een goed gevoel over.

Ik vind het best wel lastig om straks twee dagen moederziel alleen in Barcelona te zitten, maar ik weet ook dat het zo om zal zijn. Mijn tas staat klaar. Morgenvroeg vertrek ik om half zeven richting Barcelona.

Weet dat ik ook enorm met jullie meeleef. (Soms iets te veel merk ik af en toe; ik zit, als ik thuis ben, soms vastgeplakt aan de computer om alles over ecd te weten te komen).

Sas, veel plezier en die tapas is echt geen straf!

Corina, ik hoop dat je iets opschiet met de uitslagen.

Alle meiden die het moeilijk hebben: als ik mezelf bijelkaar kan rapen na weer een teleurstelling, dan kunnen jullie het zeker ook!

Djanne

Geplaatst

Djanne.

Ik begrijp je gevoel heel goed herken dit namelijk bij mij zelf ook.

Ik ben eigenlijk ook z'n persoon die dan in zijn schulpje kruipt en denkt zal nu ook wel niet goed gaan, toen namelijk toen ook niet dus waarom nu wel.

Ok, er zijn meiden die langer bezig zijn en meer teleurstellingen hebben moeten verwerken maar de pijn en verdriet zal er niet minder om zijn denk ik. ( ik hoop echt dat ik nu niemand gekwetst heb anders mijn excusses).

Maar bij deze wil ik je als nog heel veel succes wensen met de aankomende TP en ik ga voor je duimen dat uit deze poging een positieve test mag komen.

Liefs Corina.

Geplaatst

Nee hoor Corina, je hebt gelijk. De pijn en het verdriet word zeker niet minder. Elke keer lijkt het of je weer een stukje word afgebroken. We weten allemaal denk ik wel wat je bedoeld. Het is voor mij alleen voor mijzelf wel of ik steeds wat harder word. Misschien is dat wel een soort van zelfbescherming. Ik ben nl na de tweede ivf poging echt zwaar onder uit gegaan en dat wil en kan ik mezelf ook niet meer aandoen.

Denk niet dat je er mensen mee beledigd, en dat twijfelen is ook zo gek niet, soms weet je het gewoon niet meer.

Maar wat ik wel weet is dat ik toch wel hoop put uit sommmige verhalen hier.

Djanne, heel veel succes.

Geplaatst

Djanne, heel goed dat je wat positiever bent. Zijn we voor...we zorgen voor een positieve flow :-) ...altijd goed voor de emmies! En alleen geeft niks hoor. Ik ging ook alleen voor de tp en....goed gekomen.

Freggel, zo gaaf om een ticker te zien bij je. (eindelijk x op pc dus kan de handtekeningen nu zien)

Corina, hoop dat je wat hebt aan de uitslag van morgen. Ja, en blijf volhouden he. Je ziet het aan Freggel en anderen.

Winmir, hoop dat Alicante je veel geluk brengt in augustus/september.

xxx, mees

Geplaatst

Ahhh Djanne en Corina...

Of je nu een jaar bezig bent, of 10 jaar, de pijn is even erg. Alleen leren de mensen die langer bezig zijn, door ervaring, beter om te gaan met tegenslagen. En dat is soms niet even fijn en wenselijk denk ik. Want daardoor ga je, ter bescherming voor de alom bekende oerharde 'deksel', vrij neutraal en zelfs negatief een nieuwe poging in.

Lijkt me heel normaal hoor. Ik heb het nu nog een beetje, ik ben niet negatief natuurlijk, maar door al die lange jaren kun je het gewoon niet geloven en maakt dit alles je ontzettend onzeker bij tijd en wijle.

Ik grijp alles aan om te denken dat het vast wel goed gaat daarbinnen, dat we nu eens geluk gaan hebben, ein-de-lijk bij de groep te horen die goed nieuws kregen. Is er straks wat te zien op de echo? Onze allergrootste angst....

Ik voel me dus gewoon nog thuis hier, hier heb ik alles beleefd en gedeeld. Want ik durf niet op een maandfora te gaan schrijven.....als jullie er wel moeite mee hebben, hoor ik dat wel, ok.

Ik leef met jullie mee meiden, en we trekken jullie er wel doorheen.

Corina, meid, vandaag de uitslag. Pfffff ben er zelfs wat gespannen over....

Djanne, ik kan me je gevoel ook zo goed voorstellen,. Ik zou het ook doodeng vinden, alleen in Barcelona. Pfff...maaar, alles gaat al zo goed!!! Alle mijlpalen tot nu toe, heb je gehaald!! Ik heb er een goed gevoel over. Tis mei, een goede maand om zwanger te worden. Het si langer licht, en uit onderzoek bleek al heeeeeel lang dat dat de kansen erg vergroot. Je gaat er gewoon voor!

Mees, lief meid. Thx voor je PB ook ;-) ;-)

Ik heb net GG te pakken gekregen (altijd een crime na vrije/gesloten dagen!) en we hebben de eerste echo op dinsdag 19 juni bij Wismann......pfff heb er nu al buikpijn van! Zo spannend...

Liefs Freggeltje

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Bedankt voor jullie lieve reactie's.

@ Maya: Succes vandaag bij GG ik hoop zo voor jullie dat er een tp gepland kan worden.

@ Freggel: Tja ik ben ook wel behoorlijk gespannen weet gewoon niet wat ik kan verwachten.

19 juni de echo spannend. Ik hoop en duim herl hard dat het een mooie echo is met een ienimini freggeltje met een mooi kloppend hartje. En uhh nog iets je moet gewoon hier blijven schrijven van mij want we kunnen je niet missen, en we willen natuurlijk op de hoogte blijven.

Meiden iedereen heel veel succes en/of kracht toegewenst.

Zodra ik de uitslag weet breng ik jullie op de hoogte.

xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden