Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden,

Jullie zijn lief. Ik blijf hier lekker pennen dan :-)

Corina succes!!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo.

Nou ik heb de HA gebeld en nog niet alle lab. uitslagen waren binnen alleen van het algemeen bloedbeeld was bekend en deze was prima. Van 2 infecties ziektes zoals toxaplamose en vijfde ziekte moet hij nog binnen krijgen daar mag ik vrijdag over bellen dan hoopte hij dat ook die uitslagen bekent waren. Dus vrijdag weten we alles.

@ Freggel: Tuurlijk je bent gewoon 1 van ons dus ik zou zeggen lekker blijven pennen.

Meiden heel veel succes en een dikke knuffel voor jullie.

Tot gauw.....

xxx Corina.

Geplaatst

Hey Freggel, waag het niet om niet meer te schrijven hoor!!

Corrina kreeg je de uitslag niet specifieker??

Ik heb daar een hekel aan als ik een uitslag niet uitgebreid krijg.

eens een chomosoom onderzoek gehad, manlief ook, uitstag pas na veel weken binnen, maar dat wisten we.

Wel alles oke. Ik gevraagd of ze het op wilden sturen i.v.m met de reisafstand, maar dat mocht niet, moest persoonlijk op gehaald worden, grom.

Ik halen dat papier...., staat er alleen maar op van uitslag; 46 XY normaal, en uitslag; 46 XX normaal karyotype.

Toelichting er werd geen zichtbare chromosoomafwijking aangetoond.

Heel mooi, maar ik mag graag alles uitpluizen, en heb een reis gemaakt van 2.5 uur heen en ook weer terug, om dat stomme papiertje op te halen.

ha ha nu kan ik er wel om lachen.

groetjes joske

Geplaatst

@ Joske: Hij heeft erbij verteld dat er geen ontstekkingscellen waren, hb goed voor de rest een goed bloedbeeld. Nu is het alleen afwachten op de 2 uitslagen van de infectieziektes. Meer kon hij er niet van maken.@ Sas67: Heel veel succes de komende dagen.@ Terry en Doorzettertje: Hoe gaat het met jullie? Hoe voelen jullie je?@ Maya: Hoe was het bij GG??Fijne avond verder allemaal.xxx Corina.

Geplaatst

Hoi meiden,

FF een korte reactie ik zal later in de week nog wat uitgebreider reageren. Gisteren naar GG geweest, we moesten om 19.30 uur daar zijn en waren pas rond 21 uur aan de beurt. Gelukkig werd het wachten beloond, BMS was 6.9. Dus als het allemaal goed gaat, dan krijg ik vrijdag een TP. We waren pas rond 23.00 uur thuis en we hadden nog 2 logees uit Denemarken. Nu moet ik naar een afspraak, dus tot later.

Geplaatst

@Sas: Heel veel succes in Spanje! De eerste stappen zijn weer gemaakt.

@Freggel: Mooie ticker hoor, ik heb t ook eindelijk gedurfd om m te maken.

@Maya: Misschien vrijdag een TP. Mooi BMS! Ik duim voor je!

@Corina: Hoop dat je snel al je uitslagen hebt

@Djanne: Succes in Spanje!

Meiden ik leef enorm met jullie mee hoor. Ik schrijf hier niet meer zo vaak maar lees wel mee, want waarschijnlijk zitten jullie helemaal niet te wachten op iemand die al zwanger is (en wat jullie ook gaan worden hoor!!!!).

Voor jullie allemaal: positiviteit en heel veel sterkte meiden!

Geplaatst

Hé meiden,

Sas67 je zit nu al in Spanje, maar wil je toch nog veel suc6 toewensen voor het gesprek van morgen.

Wow Djanne en jij hebt vanmorgen al een TP gehad. Meid wat super, hoop dat het allemaal goed is gegaan.

Corina, jij nog een paar daagjes wachten to je alle uitslagen binnen hebt.

Doorzettertje en Freggel, zou het wel leuk vinden als jullie blijven meeschrijven.

Spannend Freggel 19 juni de 1e echo.

Hier begint de spanning ook weer toe te nemen. Hoop dat alles goed gaat met de ontdooiing en dat we vrijdag weer voor een TP kunnen gaan. Zou wel leuk zijn, kan ik mijn moeder in het weekend verrassen. Die komt dan terug van vakantie en heeft geen idee dat alles weer aan het lopen is.

Pff het was gisteren een lange zit, het liep ruim 90 minuten uit. Om 18.00 uur vertrokken en pas om 23.00 uur thuis.

Maar goed het heeft ons wel goed nieuws opgeleverd.

Geplaatst

Sas, toi toi toi!

Maya, vrijdag de tp als alles goed gaat, ik duim voor jullie!

Corina, nog niet alle uitslagen binnen, nog effe wachten dus. Wil je t anders ook met prednisolon gaan proberen als er iets van een ontsteking ofzo uitkomt?

Dianne, alles goed gegaan?

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

Maya, als het goed is, worden ze vandaag ontdooid toch? Wordt je nog gebeld hoe het gaat en hoe laat je mag komen?

Corina, morgen alle uitslagen compleet. Ik denk dat er uit de Toxo en de HIV wat zal komen, daar zijn we bij de MMM al op getest met z'n allen. Ben toch benieuwd wat je arts zegt.

Djanne, hoe gaat het met je????

Lizzy, knuf meid en ik hoop snel wat van je te horen!

Tool, ik zie in je onderschrift staan dat je al 8 (!) follikels hebt. super goede score! Maar, ga je geen behandeling meer doen? Of zelf eisprong opwekken en als soort van IUI proberen incl je Pred ect? Ik ben benieuwd.

Hier gaat alles goed. Mijn garnaaltje gedijt tot nu toe goed, ik kan het merken.

Vandaag weer getest, en ze zijn mooi donker. Elke dag weer ietsje meer nu. En dat maakt me zielsgelukkig.

Als iemand het rijtje testen wil zien vanaf de 26e , dan zal ik hem plaatsen. Anders niet hoor ;-)

Ik voel me best goed. Mijn borsten en vooral tepels zijn mega gevoelig. Mijn darmen rommelen en borrelen de hele dag door, en vooral mijn maag is weeïg. Dus heb vaak trek. Verder geen last.

Morgen 5 weken, ik geniet wel, maar wilde dat we die eerste prille periode al voorbij waren......!!

Liefs mij

Geplaatst

Hoi allemaal,

Weer terug uit een zonnig Barcelona. Er zijn twee embryo's teruggeplaats en ze proberen er één in te vriezen. De embryoloog vertelde dat het zaad erg slecht was geweest (help). Ik zat meteen weer in een dip, maar volgens de arts waren er vier (nu dus nog drie) embryo's, dus geen paniek (ze kent me niet, dat is duidelijk ...). De arts vertelde dat de emmies vijf en zes cellen waren (was ik ook niet kapot van .....). Ik begon weer even over mijn eigen embryo's die acht- en tiencellig waren. Toen kreeg ik even college van de Italiaanse arts die de terugplaatsing deed: de genetische kwaliteit is volgens hem het allerbelangrijkste en dat kunnen ze helaas niet zien. Onze donor is 23 dus dat is volgens hem een prima leeftijd. Volgens hem zag mijn baarmoeder er ook prima uit.

Mei is inderdaad een prima maand om zwanger te worden. Vorig jaar was ik nu (ook?!) zwanger.

Freggel die angst voor de echo begrijp ik maar al te goed. Het ziet er vast prima uit, maar bij het idee dat ik dat daar ooit weer heen moet, krijg ik al een blackout (terwijl ik eigenlijk niets liever wil: hoe dubbel).

Maya, wanneer hoor je iets over je cryo's: spannend!

Nu maar rustig mijn tijd uitzitten. Morgen weer aan het werk: mijn hoofd staat er totaal niet naar, maar het is een prima tijdverdrijf.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

He fregggel, nee, we gaan nu eerst zelf proberen met prednisolon en t intralipidinfuus. Wist ook niet wat ik hoorde toen ze zei 8, maar aangezien er normaal ook maar 1 of 2 doorgroeien, cq dominant worden, herik er dus eigenlijk niets aan, aar vind. Wel balen dat we geen IVF doen nu. Mss volgend jaar of na oktober, want dan gaan we trouwen, en we kunnen helaas niet wee ivfsen een bruiloft betalen...

Fijn dat t bij goed gaat!

Geplaatst

Djanne, tp gehad en nu twee emmies aan boord! Lekker warm houden! Zelfs van n 5 en 6 cellige kun je zwanger worden! Toi toi toi!

Geplaatst

Djanne; gefeliciteerd meid met je 2 emmy's!!! Nu proberen te ontspannen. Ik weet dat het steeds moeilijker wordt, ook om positief te blijven. Kom op, het gaat je lukken!

Tool, aaah das zonde inderdaad. Maar een pauze is soms ook niet verkeerd, al wil je natuurlijk gewoon door. Het kost een vermogen een IVF, en trouwen is wel heeeeeel leuk hoor. Probeer maar van de voorpret te genieten. OOk een mooie bruiloft is niet iedereen gegegeven, dus geniet meid!!!

Maya ik denk aan je. Hopelijk heb je snel goed nieuws!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Tijdje niets gepost, heb ook geen nieuws verder.. Zit even in een dip en net als jullie weleens hebben gedacht. Ik stop ermee waarom zal het ons wel lukken.

Sorry dat ik zo negatief ben maar zal wel een baaldag hebben vandaag.

@ djanne, wat mooi twee emmy's aan boord, zal voor je duimen. Zet hem op he...

@ maya, heel veel succes....

Liefs Bootje

Geplaatst

Wow Djanne wat super meid, ga voor je duimen.

Bootje heel herkenbaar. Enne met een baaldag is niets mis hoor, laat het er maar uitkomen.

We krijgen ook zo veel voor onze kiezen!!

----------------------------------------------------------------------

Vanmorgen heeft GG gebeld, vanmiddag om 13.00 vindt de TP plaats. Erg spannend weer!

Djanne wanneer mag jij testen?? Ik mag vrijdag 15 juni testen. Spannend we gaan bijna gelijk op.

Geplaatst

Maya gefeliciteerd met jullie TP! Nu maar ontspannen en lekker broeden!!!

Moeders voor Moeders is vanmorgen langs geweest. Ik was bloednerveus. De testen die MvM gebruikt reageren pas op een hCG van 1000 (zo vertelde de informatrice) Die van het kruidvat al op 20/25.

Vantevoren had ik nog getest met Kruidvast 2 voor 5 euro, en die was echt knalpositief.

Gelukkig was hij ook met de MvM test positief. Weliswaar veel lichter dan de kruidvasttesten, maar.....hij was posi! mijn hCg zit dus al aan de 1000, en daar ben ik heeeeel blij mee.

Ik kon kiezen tussen een ketting of een armbandje als cadeautje. Tevens een leuk tijdschrift en bon gekregen. De test die ze gedaan hebben zit ook in een mooi bewaardoosje. Vanaf volgende week (week 6) kan ik gaan plassen. De kratten staan al klaar.

Bij Prenatal hebben we een meegroei BH gekocht, want die ik nu aan heb, passen al bijna niet meer (en ik heb zelf al 85D)

Vandaag 5 weken. Voel me goed, ben wel erg moeoeoeoeoeo.

veel liefs Freggel

Geplaatst

@ Maya en Djanne: Heel veel succes in de ww. Ik duim uit alle macht dat jullie testen straks heel mooi postief zijn. Toi toi toi.

@ Sas67: Hoe is het gegaan? Hopelijk heel goed.

@ Freggel: Heel veel succes met plassen voor MvM. Wie weet zijn het er wel 2?

@ Tool: Kan mijn jou gevoel heel goed voorstellen dikke knuf. Ik het idd serieus proberen maar dan de laagste dosis want de bloeduitslagen waren goed, en volgens de arts geen gevaar.

Nou de uitslagen zijn binnen en er is helemaal niets uitgekomen alles is goed. Wel een opluchting.

Meiden fijn weekend.

xxx Corina

Geplaatst

Bootje, knuffel voor jou meid!! Het is ook allemaal gewoon sjit

Hallo Allemaal,Tijdje niets gepost, heb ook geen nieuws verder.. Zit even in een dip en net als jullie weleens hebben gedacht. Ik stop ermee waarom zal het ons wel lukken.Sorry dat ik zo negatief ben maar zal wel een baaldag hebben vandaag.@ djanne, wat mooi twee emmy's aan boord, zal voor je duimen. Zet hem op he...@ maya, heel veel succes....Liefs Bootje
Geplaatst

@ Bootje: Sorry voor jou een hele dikke knuffel. Het valt ook allemaal niet mee is gewoon een zwaar traject... Dus het is gewoon logisch dat je een dip heb. Als je er behoefte aan heb schrijf het hier van je af kunnen wij je steunen en er evt door heen helpen.

Daar zijn we hier voor.

Meis een dikke knuf voor jou.

xxx Corina

Geplaatst

@ Maya gefeliciteerd met je TP, zal blijven duimen dat het goed zal gaan deze keer. Toi toi toi

@ Djanne jjj ook veel succes en geluk deze weken, zal ook voor jou duimen. Toi toi toi

@ Freggel, weet niet of ik het al gezegd heb maar jij van harte zeg wat mooi dat het allemaal zo goed gaat.....

@ Tool voor jou ook veel sterkte he, valt allemaal gewoon niet mee....

@ Corina hoe gaat het nu met jou? Fijn dat de bloeduitslagen allemaal goed zijn...

Hier wat beter dan eergisteren, soms komt alles tegelijk en word het even teveel.

Heb een heel gesprek gehad met iemand en dat heeft toch wel geholpen...

Ben heel benieuwd hoe lang de wachtlijst is bij gg..

Heb ze nog een email gestuurd, kon niet bellen was aan het werk maar nog geen antwoord.. beetje raar...

Iedereen een fijne dag..

Een dikke knuffel voor iedereen en bedankt voor jullie steun

Geplaatst

hey Djanne, hoe gaat het??

ik zie dat in je handtekening, dat je een eeuwtje voorloopt op ons....., ha ha

Geplaatst

Sas, ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is bij jou!! Ik hoop dat het gesprek je een goed gevoel heeft gegeven!!!

Geplaatst

Sas, ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is bij jou!! Ik hoop dat het gesprek je een goed gevoel heeft gegeven!!!

Geplaatst

Hoi Joske,

Dat zouden we willen: een eeuw vooruit lopen. Dan zou het waarschijnlijk allemaal een stuk eenvoudiger zijn :-).

Aan de andere kant: ik realiseer me terdege dat we dertig jaar geleden uitbehandeld zouden zijn. Sterker nog: dan was er wat ons betreft nooit een behandeling geweest. Ik tel dus maar mijn zegeningen.

Hoe gaat het? Tja, het gaat zoals het altijd gaat in de wachtweken. Dan ben je optimistisch en een uur later weet je bijna zeker "dat dit het niet gaat worden". Kortom: ik heb geen idee.

Gisteren werden we in de trein gebeld dat er een baby was geboren. Eerst reageer ik heel enthousiast. Vervolgens gaat de vader uitleggen dat het een hele zware bevalling was ("Man ik zou willen dat ik mocht bevallen. Weet je wat een zware bevalling is? Zes keer in de wachtweken belanden." En vervolgens ben ik weer in tranen nadat het gesprek is afgelopen). De hormonen doen hun werk, zullen we maar zeggen!

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden