Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Freggel, tjee meissie...,

Maar ik heb echt nog goede hoop hoor!! slechte beeldkwaliteit en een gekantelde baarmoeder, ook nog een vruchtzakje die hoog in de baarmoeder zit, dat zijn wel 3 dingen.

Wel heel fijn dat jullie straks nog langs kunnen, want nog lang in onzekerheid is echt niet te doen!

Nu wel met een volle blaas?? ik lees weleens dat dit met een gekantelde baarmoeder kan helpen.

veel liefs ik duim voor je!

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Hmm...nou bij GG ging het niet beter iig.. De arts zag helemaal niets (!)

Nu was de apparatuur van mindere kwaliteit bij GG en erg korrelig (nu pas op gelet) en gisteren zagen we dus echt wel wat.

Hoe kan dit nu allemaal? We begrijpen er niets van.

We voelen ons teneergeslagen en moeten alles bijeen rapen om nog goede moed te houden. Dit is echt vreselijk.

Er is bloed geprikt op HCG. De uitslag daarvan komt pas tegen eind volgende week. Maandag ga ik dus naar mijn huisarts en ga een spoed hCG bloedtest aanvragen. Dan weten diezelfde dag nog waar we aan toe zijn.

Geplaatst

Pffffff weet ff niet wat ik moet zeggen FREGGEL. Een hele dikke digi knuf voor julie en denk aan jullie. Groot gelijk dat je maandag naar de HA gaat om bloed te laten prikken hopelijk heb je dan sneller zekerheid want dit is KILLING.

xxx

Geplaatst

Jeetje Freggel! Wat een onzekerheid! Je weet t hè: in Bronovo Den Haag 's ochtends vanaf half 8 bloedprikken en om uiterlijk 13.00 uur de uitslag! Maar heb geen idee waar je woont natuurlijk. Hebt alleen wel formulier van je huisarts nodig. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid! Ik duim voor je!Maya wat verschrikkelijk balen weer meid! Gelukkig nog 1 poging. Ga ervoor meissie: je zag t aan mij: ineens kan t zomaar jouw tijd zijn dat t slaagt! Heel veel sterkte.

Geplaatst

Maya, wat ontzettend kut!!! Ik leef met je mee, hoop zo dat de volgende poging raak is!!

Freggel, goffer zeg, wat een ellende. Probeer je vast te houden aan het feit dat er op de 1e echo een vruchtzak te zien was die overeen kwam met de 7 weken,!!ik duim met je mee hoor!knuffel

Geplaatst

Meiden, even mijn laatste berichtje voor eventjes.

Het gaat niet goed. Mijn kwaaltjes verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Op de echo bij de kliniek was helemaal niets te zien. Mijn baarmoeder was in beeld, bijna helemaal. Dat klopt gewoon niet. De arts zei dat het er niet goed uitzag.

Het vruchtzakje wat ze zagen bij de verloskundige, was of leeg, of gevuld met een ini-mini mensje wat al vroeg gestopt is met groeien.

Er moet echt een wonder gebeuren wil het alsnog goed gaan. Als de bloeduitslagen niet goed zijn, willen we aankomend weekend de miskraam opwekken.

Onze familie hebben we al ingelicht. Wat een immens verdriet dit....ik heb er even geen woorden voor.

Geplaatst

Lieve Freggel, wat een ongelofelijk verdrietig nieuws. Ik had zo gehoopt dat het toch nog goed zou komen. Hou elkaar stevig vast en een hele dikke knuffel voor jou

Geplaatst

@ Lieve Freggel: Meis wat vind ik dit verschrikkelijk erg om te lezen. Heb hier geen woorden voor. Geef het ruim schoots de ruimte om dit te verwerken en hou elkaar stevig vast en praat erover.

Meis een hele erge dikke knuf voor jullie.

xxxx

Geplaatst

Jee Freggel, zoals je zelf al zei:"Hier zijn even geen woorden voor". Helaas weet ik wat je meemaakt (zo bizar ik was ook op 1 februari uitgerekend). Ik moet al de hele dag aan je denken, maar er schieten me geen troostende woorden te binnen. Logisch: er zijn geen woorden die je kunnen troosten. Dan maar een digitale knuffel!

Liefs,

Djanne

Geplaatst

bah bah, wat een klote nieuws weer zeg. weet hoe je je voelt, al is het nog zo klein, toch telt het voor jullie al mee.

heel veel sterkte de aankomende tijd.

Geplaatst

Lief meiden, doet me goed.....Knuffel.

Om 11:00 uur formulier ophalen bij de huisarts. Daarna doorrijden naar het ziekenhuis.

Gisteren de familie alvast voorbereidt, en dat was echt vreselijk. Niet zozeer voor onszelf, maar voor mijn vader en moeder, die zooo verschrikkelijk blij waren. Pffff ik trok het echt niet.

Zelf kunnen we voorzichtig alweer wat glimlachen hoor, we gan gewoon door. Ik kan iiig zwanger raken, dat is ook al een winst.

De testen, MvM spul, 9-maanden boekje wat ik al had gekocht, gaan in een zakje om altijd te bewaren aan deze eerste zwangerschap.

Weet je, ik vind het gewoon zo jammer dat voor ons MMM 'ers er al weinig spontaans meer over is aan zwanger raken. En door dit (wat iedereen gebeurd natuurlijk) raak je dat re-de-lijk onbevangen gevoel en euforie in een vroege zwangerschap ook weer kwijt. Ik weet gewoon zeker dat wij straks dus niet kunnen genieten, mocht het ooit weer lukken. Natuurlijk ben je blij hoor, dat je posi test..maar het zegt zo verdomde weinig. Sorry meiden als ik wat negatief overkom nu. Is niet de bedoeling.

Als bloedtest idd uitwijst dat het over is, gaan we kijken wanneer we de cryo's laten Tp'en.

Geplaatst

Lieve Freggel,

Met tranen in mijn ogen heb ik je gevolgd, de afgelopen dagen. Zooo herkenbaar. Maar ik durfde niets te schrijven bang dat het negatief over zou komen. Maar wat jezelf al schrijft klopt helemaal. Een test zegt zo niks!! In het prille begin wordt hcg aangemaakt en dat kan heel lang bij je blijven ook al is het vruchtzakje leeg. De euforie wat je mee hebt mogen maken, maak je idd niet nog eens mee. Meis ik wens jullie veel sterkte en kracht om door te gaan.

Dikke knuf,

Geplaatst

Meiden ik probeer van de week nog wat uitgebreider te reageren op de anderen. Zit er zelf ook ff doorheen.

Vrijdag 15 juni 2012 was een rotdag, met veel slecht nieuws. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor mijn naasten.

's middag kreeg ik nog te horen dat ze bij een collega kanker hadden ontdekt, tegen de avond belde mijn moeder met de mededeling dat mijn oom huidkanker heeft en maandag al geopereerd wordt.. En heel laat in de avond belde mijn broer nog of mijn man hem kon komen halen wat hij had een ernstig ongeluk gehad. Gelukkig had hij zelf niks, maar zijn auto total loss. Tja dan schrik je toch!!!

Geplaatst

@Freggel, wat enorm heftig en zwaar. Wat je beschrijft snap ik ook. Ik denk ook vaak stel dat het lukt om zwanger te worden( en dan heb ik al allerlei scenarios moeten afwerken voordat ik uberhaupt bij het idee stel het lukt ben), hoe blij mag/zal ik dan zijn en hoe bescherm ik mijzelf tegen dat het ook mis kan gaan? Als je in de medische molen zit is denk ik die onbevangenheid van hoera ik ben zwanger er wel af denk ik. Ook omdat je weet vanuit dit forum hoe het ook mis kan gaan.

Een hele dikke knuffel voor jullie

Geplaatst

Maya, wat erg allemaal....heel veel sterkte en ik wil je ook een knuffel geven. Ik moest meteen aan jou denken, toen we die echo hadden gezien. Jullie hebben het precies zo meegemaakt...

Nou meiden, de uitslag is bekend. Mijn hCG was nog maar 7,8. Helaas....is het echt over. Mijn gevoel had het dus toch goed.

Zodra mijn man thuis komt gaan we overleggen wanneer we met de bollen en de overige meds stoppen, zodat ik kan gaan vloeien.

Liefs mij

Geplaatst

Lieve Freggel, ik lees net pas je berichten.. Jeetje wat verschrikkelijk zeg. Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Zijn echt geen woorden voor. Ik weet helaas hoe je je voelt bij mij ging de eerst tp ook na 5,5 week mis... Het doet zo'n pijn. Ik denk aan je....

Lieve Maya, het zit jou ook niet mee. Jeetje wat kan er veel gebeuren op een dag. Heel veel sterkte en ook voor jou een dikke knuffel.

Liefs Bootje

Geplaatst

Lieve allemaal,

Het is zo vreselijk herkenbaar wat er allemaal wordt geschreven. Ik kan ook niemand geruststellen. De eerste keer toen we positief testten waren we al heel voorzichtig. We hebben het aan bijna niemand verteld, niets gekocht en we hielden zelfs in onze dromen een slag om de arm. Nu we nogmaals een positieve test in handen hebben gehad, ben ik nog veel voorzichtiger.

Ik heb vanochtend voor de tweede keer hcg geprikt en ik ben nu al weer erg zenuwachtig. De eerste keer was het ruim 300 en ik hoop zo dat het gestegen is. Ik hoop dat we morgen een uitslag hebben, maar het kan ook woensdag worden. Ik zoek de hele dag naar kwalen, maar als ik dan iets voel ben ik weer heel erg bang dat het niet goed is. Ik word echt gek van mezelf. Ik durf mijn 'handtekening' niet eens te veranderen in zwanger, zo bang ben ik dat ik het zal moeten terugdraaien. Bij het idee aan een echo kijg ik al de kriebels. De foute echo was echt het meest traumatische moment uit mijn leven.

Wat is dit toch een zenuwslopend traject. Maar daar vertel ik jullie niets nieuws mee.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

@ Maya en Freggel: Meiden vanuit hier een hele dikke knuffel.Freggel meis ik wens jullie heel veel sterkte en kracht toe, het is zo oneerlijk.Ik ga vanavond met de provera beginnen dus wij gaan weer starten. Ik vind het heel spannend en eng toch de laatste kans en dan HOE verder stoppen of toch nog een poging proberen die we dan moeten betalen.???Meiden fijne avond en een dikke digiknuf voor iedereen.xxx

Geplaatst

Nou meiden, de uitslag is bekend. Mijn hCG was nog maar 7,8. Helaas....is het echt over. Mijn gevoel had het dus toch goed.

Zodra mijn man thuis komt gaan we overleggen wanneer we met de bollen en de overige meds stoppen, zodat ik kan gaan vloeien.

Liefs mij

Ach lieve fregggel, wat lees ik nu toch allemaal? Wat erg dat het zo gelopen is, weet hoe je je voelt en leef met je mee. Veel sterkte en een dikke knuffel van mijn kant!

Geplaatst

O nee toch, ik moest even bijlezen door een week buitenland zonder internet en wilde Djanne feliciteren en zie opeens de handtekening van jou, Freggel!

Heb hier met tranen in mijn ogen alle berichten gelezen.

Freggel, neeeeee toch!! Wat verschrikkelijk!! Al zo goed op weg en dan dit?! In plaats van trots de echo foto te laten zien ...dit intense verdriet. Ik dacht de hele tijd, wat zal ze aan het genieten zijn. O o, wat is het toch erg allemaal. Ja, wie schreef dat ook alweer over de zware bevalling (van een vader die daarover zeurde) en dat deze wachtweken en eerste maanden zwangerschap veeeeel erger zijn. Ja, klopt helemaal!

Meid meid, wat zou ik willen dat ik je kon troosten. Hoe is dit te begrijpen. Níet te begrijpen. Heel veel knuffels lieverd!

En Maya, jij ook zo veel ellende. Wat een teleurstelling en verdrietig dat je niet zwanger bent. En dan ook nog alle andere ellende erbij. OOk heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Big hug, mees

Geplaatst

Djanne, natuurlijk heel erg fijn dat je zwanger bent!! Gefeliciteerd!! Ondanks alle spanning of het goed blijft gaan...wel genieten hoor!

Verdriet en blijdschap ligt hier dicht bij elkaar. En 'nieuwe' zwangeren houden de moed erin.

:icon_sunny:xxx, mees

Geplaatst

Lieve Freggel, ik vind het zo erg voor je! Wat ontzettend wreed en gemeen. Ik wens je ontzettend veel kracht en sterkte toe. Hele dikke knuffel..

Djanne, ik brand een kaarsje voor je, dat dat hcg maar mooi verdubbeld is. ( op zn minst!!)

Geplaatst

Hoi,

Vanochtend heb ik de huisarts gebeld maar toen waren de bloedwaardes nog niet binnen. Tijdens mijn pauze zag ik dat de assistente mijn voicemail had ingesproken: "Of ik even wilde terugbellen". Ik kon pas twee uur later terugbellen en natuurlijk zag ik alle doemscenario's voorbij komen. Na anderhalf uur belde de assistente zelf al terug: "Of ze me even kon spreken". Ik stond op mijn werk, maar natuurlijk wilde ik het weten. Het hcg was maandag 2600 (of 2800 door de stress heb ik het niet eens goed gehoord).

Ik ben dus opgelucht (voor even). Maar even een dagje genieten voordat de onzekerheid weer toeslaat.

Corina, je bent weer begonnen. Ik duim voor je (maar ja voor wie niet...).

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden