Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We hebben 1 mooie, 2-cellige type 1 aan boord. Andere heeft het helaas niet gered. Nog 8 ,5 maand te gaan!

Geplaatst

Berichtje voor emmie van freggel: blijf maar lekker bij je mama in t buikje zitten de komende 8,5 maand!

Freggel, succes de komende weekjes en toi toi toi!!!

Geplaatst

jeetje lizzy balen voor je meis.

lieve freggel, hopelijk blijft je ene ijsbeertje 8,5 maand aan boord. op naar de tet over twee weken.

misschien domme vraag, maar als je mag testen, hoeveel weken ben je dan eigenlijk zwanger, de een zegt nl 4 de nder 5 en ik hoorde zelfs iemand 6 wken zeggen en nu weet ik het niet meer

.

Geplaatst

Hoi Sannemieke,

In principe ben je vanaf het moment van testen, dus als je op de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten gaat testen, dan ben je 4 weken zwanger. De eerste 2 weken krijg je min of meer kado omdat dit de weken naar de eisprong toe zijn. Er wordt gerekend vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. Bij IVF enzo ligt het dan bij het moment van de punctie, dat is zeg maar je eisprong, om het even hele simpel te zetten. Maar ook dan, 4 weken zwanger als je dan na die t wee wachtweken kunt gaan testen...

heel veel succes met het traject!

X

Geplaatst

zo, alles gepakt en het hele huis weer aan kant. wij zijn er klaar voor morgen om half 5 naar de luchthaven. Alicante here we come.

Weet niet of ik alles kan blijven volgen in die 2,5 week, maar ik doe mijn best.

voor iedereen het allerbeste.

liefs mireille

Geplaatst

bedankt lizzy doe mijn best.

freggel hoe voel je je.

hier even een kort verslag uit spanje. nadat ik maandag ineens erg ziek werd heb ik in paniek de kliniek gebeld. die hebben dinsdag meteen alles nagekeken en alles zag er nog super uit. waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of gedronken, wist niet wat me overkwam. gelukkig zorgen ze bij de kliniek zo goed voor je. dus nu even opletten met eten en drinken, het gaat gelukkig alweer beter.

de donor zou maandag de punctie hebben, maar het gaat zo goed met haar dat het vrijdag al word. en dan als het goed is volgende week woensdag de terugplaatsing. vrijdag horen we dan ook meteen hoeveel eitjes er zijn. ben benieuwd. word best wel een beetje spannend.

voor iedereen de groetjes vanuit een zeer warm spanje

Geplaatst

Hey Mireille,

Ben je al weer een beetje opgeknapt. Hopelijk krijgen jullie morgen goed nieuws en zijn er veel goede eitjes uit de punctie gekomen.

Spannend hoor. En dan op naar woensdag. Hopelijk kom je idd terug met een volle buik.

Geniet ondertussen maar lekker van het weer daar in Spanje.

Geplaatst

hoi sannemiek en andere dames, ik voel me gelukkig alweer veel beter. denk iets verkeerds gegeten ofzo.

we hebben vandaag van de kliniek te horen gekregen dat de donor 12 eitjes voor ons had, echt geweldig. vorige keer hadden we er 9. zijn er alweer 3 extra, ik weet dat dat nog niets zegt, we moeten natuurlijk afwachten hoeveel er worden bevrucht, maar ik ben nu al heel dankbaar.

morgen horen we hoeveel er zijn bevrucht en dan maar hopen dat ze goed doordelen.

voor iedereen alvast een fijn weekend

Geplaatst

Een beetje in de war vandaag. Van de 12 eitjes waren er 9 bevrucht, dus best veel en onwijs blij. Net een telefoontje gehad dat er maar 3 goed zijn en de TP morgen zal plaats vinden. Had deze keer toch wel op wat meer gehoopt.

Toch maar hopen voor het beste.

Geplaatst

hoi dames bedankt voor jullie lieve berichtje, ben er alweer een beetje overheen hoor. maar had gewoon gehoopt op wat meer. dan heb je toch een soort van vangnetje. we zien het wel morgen. de dokter zei al dat ik me niet druk moest maken, dus dat probeer ik dan ook maar niet te doen toch?

Doorzettertje hoe is het nu met je, ben zo benieuwd.

hoop dat je je goed voelt en dat ik je mag volgen.

hadden ze er nu bij jouw 3 teruggeplaatst?

als ze er mogen alle drie nog zijn, mogen ze die van mij ook alle 3 terugplaatsen, weet alleen niet of ze dat doen. maar zou zonde zijn om er eentje te laten liggen als ze toch niet invriezen. je weet maar nooit.

liefs mireille

Geplaatst

Hai Mireille,Bij mij hebben ze ze alledrie als blastocyst (embryo in ver gevorderd stadium) teruggeplaatst. Ben er nog steeds van overtuigd dat die3e onze helper is geweest. Maar volgens mij doen ze er in Spanje max. 2. Maar zou het gewoon proberen hoor, je weet nooit. Op zich gaat t goed nu: 20 wkn echo was helemaal goed. Heb alleen sinds kort non stop harde buik en dat is niet goed. Morgen dus maar weer is bellen dat dat niet over is. Ben bang dat ik moet minderen met werken. We horen t wel. Hè heel veel succes morgen met je TP en daarna de komende 2 weken. Absoluut niet tillen, geen huishouden en zoveel als mogelijk rusten. Bij mij heeft t geholpen. En dag van de TP lekker plat en niet in de hete zon mocht je nog in Spanje blijven. Heel veel sterkte!

Geplaatst

Mireille, heel veel succes vandaag met de TP. Hoop dat het allemaal goed gaat en dat je over 2 weken een positieve test mag hebben. Veel geluk!!

Doorzettertje alweer 21 weken, wat gaat de tijd toch snel. Hoop dat de harde buik minder wordt.

Geplaatst

Hoe is het met ons Freggeltje?? Zit je nog in de Freggelgrot of heb je stiekem al getest?

Succes anders vrijdag!!

Ik heb vrijdag tp...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden