Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Corina, dank je wel mop. Donor gaat ook weer een keer mee, brengt vast geluk.

Geplaatst

Hoi Maya en Djanne,

Ik lees hier ook veel mee en ook ik heb de indruk dat we onszelf hier vaak beter voordoen dan we zijn. Als ik over mezelf praat, dan is het zo dat ik het heel erg moeilijk heb gehad om me neer te leggen bij het feit dat we niet vanzelf een kindje zouden krijgen, maar dat we er hulp bij nodig hebben.

Als ik op straat liep dan leek het wel of de hele wereld om me heen zwanger was of met een kinderwagen liep. Ik heb het hier erg moeilijk mee gehad. Maar me er nu over heen kunnen zetten, middels wat hulp.

ik ben gaan in zien dat het krijgen van een kindje ook niet alles is, als ik kijk naar sommige mensen om me heen, wat zij mee maken met hun kindje, dan is dat ook niet rozengeur en maneschijn. Ik keek zelf heel veel door een roze bril en dacht alleen aan de leuke dingen van het hebben van een kind.

Nu zie ik in, dat mijn man en ik het samen ook erg goed hebben en dat er meer is dan alleen maar kinderen.

We hopen natuurlijk van harte dat onze wens straks ook uit komt en dat we zo'n klein hummeltje in onze armen mogen sluiten, maar het kan ook anders lopen.

We hebben wel een grens gesteld voor ons zelf. We doen dit en mocht het na de aantal keer die we vergoed krijgen niet gelukt zijn, dan stoppen we met ECD, dan is het voor ons niet weggelegd om een kind te krijgen.

Ik weet dat het misschien hard klinkt of hard over komt. Begrijp me dan ook niet verkeerd. We zijn dol op kinderen en willen dolgraag zelf een kind. Maar we blijven er nuchter naar kijken. Als het lukt is het meegenomen, lukt het niet, dan is het erg jammer en dan zal er ook verdriet zijn, dat weet ik zeker.

Ik hoop voor jou Maya dat je volgende TP goed gaat en dat je daarna ook een mooi kindje in je armen kan sluiten. Het is je gegunt.

Djanne, hoe gaat het met jou en met je zwangerschap. Wanneer ben je uitgerekend??

Wij hebben binnenkort onze intake in het zkh en dan na onze vakantie hopelijk de start van de hele procedure met hormonen en dergelijke en dan natuurlijk de TP.

Ik houdt jullie op de hoogte.

Geplaatst

Morgen naar het Bronovo voor bms meting en spuit decapeptyl.

Hoop en ga er eigenlijk vanuit dat alles goed is. En dan over een paar weken op naar spanje. Heel spannend weer. Ben alweer flink opgefokt merk ik zelf.

Wat er geschreven word over beter voor doen is denk ik voor iedereen herkenbaar. Maar mijn mening is als je je klote voelt, mag je dat ook gewoon zeggen. Ik zelf doe dat niet zo makkelijk, maar herken de verhalen wel.

het blijft gewoon moeilijk en dat zullen een hoop mensen om ons heen niet begrijpen, maar dat is dan hun probleem. Gister lekker op een terras zat er ook een vrouw naast me met een klein hummeltje. Nou kan je zeggen de tranen stonden me in de ogen. Thanks for the zonnebril. De mensen met wie ik was hadden het denk ik niet in de gaten, maar was best even slikken. Denk dat dat bij ons allemaal blijft.

Ook wij hopen op een goede afloop deze tweede keer, maar ik ben ook bang voor het wat als...... weet ook niet of een derde keer evt financieel haalbaar is, en dan nog maar te zwijgen van het emotionele. Misschien is het ook niet goed om daar al mee bezig te zijn, maar een beetje mezelf indekken is wel nodig. Ben bij onze 2e mislukte ivf poging toen zover weggezakt dat ik niemand meer wilde zien en ook voor niemand meer blij kon zijn. Het heeft ons toen zoveel gekost om daar uit te komen, dat we ons op onze manier proberen in te dekken. Ook wij zijn ons ervan bewust dat het niet alleen maar leuk is, en dat kinderen ook de nodige problemen kunnen geven.

En wat Djanne zegt is zeker waar er is meer moed voor nodig om te stoppen dan om door te gaan. Dat idee geeft mij ook de kriebels en wil ik nu liever niet aan denken, maar zoals ik al zei, ook wij zijn bezig met wat als....

We proberen wel positief deze poging in te gaan en gewoon weer op het beste te hopen.

We zijn lekker 2,5 week in Alicante en gaan proberen een beetje te genieten.

Geplaatst

Hallo meiden.

Nou dikke paniek hier ben helderrood bloed aan het verliezen weet ff niet waar ik het zoeken moet.

Vanavond nog een test gedaan deze was nog wel duidelijk positief maar goed er zit nog hcg in mijn bloed maar ik weet niet of het aan het zakken is of niet.

Weet ff niet waar ik het zoeken moet, ben heel bang dat het niet goed afloopt.

xxx

Geplaatst

Corina, een kleine bloeding die inmiddels is gestopt of blijf je vloeien? Morgen gelijk een gynaecoloog bellen! Dan weet je wat er aan de hand is. Ik heb tm de 5e week kleine bloedinkjes gehad. Kop op, wie weet is t net als bij mij niks. Succes!

Geplaatst

corina,

ook ik heb helder rood bloed verloren in de week dat wij mochten testen en in week 7 en 9 nog een keer dus het hoeft niks te betekenen maar snap dat je bang bent dat was ik ook.

Meis morgen de gyn even bellen en een melding hier van maken.

Geplaatst

Hallo lieve meiden

Nou ik kan bijna haast wel zeggen dat het definitief over is . Ik ben ineens zoveel bloed en stolsels verloren dat ik net onder de douche vandaan ben en de wasmachine staat aan dus dan weten jullie genoeg he???

Ik werk in een zorginstelling dus heb mij net ziekgemeld bij mij collega en aan haar het verhaal gedaan, ze vond het verschrikkelijk en kon het zich goed voorstellen dat ik niet kom. En het kan ook niet daar vloei ik te erg voor.

Straks maar GG bellen vragen wat ik moet doen.

Nou ga maar eens proberen te slapen zal wel niet lukken.

xxx

Geplaatst

Corina,

Lees net je berichten. Wat ontzettend zuur. Misschien kun je je huisarts bellen voor een formulier om vandaag je hCG te laten prikken. Op die manier heb je zekerheid, want een echo heeft volgens mij in dit stadium geen zin. Op die manier weet je snel waar je aan toe bent. Het hCG is niet direct uit je bloed, maar de hoogte geeft volgens mij wel een indicatie hoe je 'ervoor' staat.

Veel sterkte ook voor je man!

Djanne

Geplaatst

Net nog wel een cb test met indicator gedaan om te kijken wat hij aan zou geven. Ik had verwacht " niet zwanger" of " zwanger 1-2 ".

Maar gaf nog het zelfde aan als afgelopen maandag " zwanger 2-3 ".

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het mis is. Want weten jullie misschien hoe snel of langzaam de hcg daalt ? Ik heb best wel veel bloed/ stolsels verloren dus had verwacht dat hij negatief zou zijn.

Om 9.00uur maar geertgen bellen horen wat die zegt.

@ Djanne: Bedankt ik weet idd dat het niet snel uit je bloed is.

@ Claudiaatje: Bedankt meissie

xxx

Geplaatst

Corina, wat heftig meis....jeetje mina. Ik ben dan geen bloed verloren, maar weet hoe erg je schrikt als je merkt of hoort dat het niet goed zit.

Ik denk zelf dat je of af moet wachten en hCG bloedtest moet laten doen, of een vaginal echo. Je zou ongeveer 5 weken zijn nu, en dan is er wel te zien of er een zw aanwezig is in de baarmoeder, of niet meer....

je hCG daalt niet zo erg snel hoor, testen kunnen soms wel weken positief blijven. Daar zou ik me niet teveel op vast pinnen als ik jou was. Ons kindje was gestopt met 5,5 weken ongeveer, en net voor de Mk (7.4 weken) was het pas negatief. Rot dat we dat niet als een leidraad kunnen gebruiken...rottesten soms ook.

Ontzettend veel sterkte meid, vind het echt verschrikkelijk voor je, dat het nu zo moet gaan.

xx

Geplaatst

GG gebeld deze wilde mij eerst een week laten wachten en dan opnieuw testen maar daar ben ik niet mee akkoord gegaan.

Na navragen bij de arts mag ik vanmiddag om 14.50uur langs komen bij dr.Ruis.

Hopelijk dan meer duidelijkheid.

xxx

Geplaatst

Lieve Corina,

Jeetje wat zal je geschrokken zijn...sterkte voor vanmiddag. Ik weet ook dat HCG niet gelijk uit je lichaam is...

Je hebt gelijk dat je geen week wil wachten, ik kon toen ook gelijk dezelfde dag komen, Je houdt het dna niet van de spanning en je wil zekerheid.

Ik weet niet wat ik er van moet zeggen... dikke knuffel en denk aan je.... xxxx

Wat Djanne, Sannemiek,Wimmir schreven kan ik me wel bij aansluiten. Ik denk dat we allemaal ons hebben aangeleerd je flink te houden voor de buitenwereld. Ook ik doe dat, misschien ook zelfbescherming.. Uit ervaring weet ik dat heel veel mensen niet snappen wat ik (wij) voelen. Er wordt vaak gezegd ach kinderen hebben is ook niet alles en jullie hebben het samen toch ook goed. Bij die en die lukte het ook en dan kan het bij jullie ook.. Ik vind het allemaal dooddoeners en heb ik niets aan. Daarom praat ik er niet met iedereen over en zoek de mensen op die het wel begrijpen en die er ECHT voor je zijn. Op dit forum begrijpen we allemaal hoe we ons voelen en dan denk ik er zelf niet bij na om alles te hoeven uitleggen.. Het is logisch dat we zo positief op elkaar reageren omdat je je dat nodig bent. We weten allemaal dat het helaas fout kan gaan maar wil je dat altijd horen?????

Ook dan zijn we hier om elkaar op te vangen..

Ik vind dat je gewoon je gevoel altijd kunt uiten en moet doen wat je hart je ingeeft..

Liefs Bootje

Geplaatst

Corina wat verschrikkelijk. Ik sluit me bij Djanne aan. Die thuistesten zeggen niks over de hoogte van je HCG. Een bloedtest geeft echt veel meer zekerheid. Met een bloedtest weet je in een heel pril stadium dat je zwanger bent, maar ook of het richting een mk kan gaan gezien de lage HCG-hoogte.

Succes en sterkte!

Geplaatst

Corina, ik moet er ook om 15.00 uur zijn, komen we elkaar tegen. Ik Pb je wel even.

Sorry dat ik het zeg, maar bij GG zijn ze niet al te meedenkend en meelevend soms bij dreigende MK of leeg vruchtzakje etc.....Ik vind het belachelijk dat je maar een week af moet gaan zitten te wachten, terwijl jij met een bloedtest zo meer zekerheid hebt. Kan daar met mijn verstand niet bij...Gelukkig ben je mondig genoeg om voor jezelf op te komen.

(bij ons waren ze ook niet al te meegaand)

Wat k*t meid....hoop zo dat er niets aan de hand is...en je wondertje er nog zit....

Liefs

Geplaatst

Dank je wel lieve meiden.

@ Freggel: Dan komen we elkaar idd tegen ook toevallig.

Nou de hoop vervliegt steeds meer met op en af vloei ik in meer mindere maten dus denk echt dat het over is.

Maar goed we horen het wel, mag bij dr.Ruis komen.

xxx

Geplaatst

Hi Meiden,

Ik ben er weer. Dank voor jullie lieve woorden. De ergste klap hebben we gehad. We hebben gehuild, vooral ik, en elkaar goed vastgehouden. Vandaag gesproken met de arts in Spanje. Ze waren erg meelevend en ook teleurgesteld. Een verklaring is er niet; ik reageer goed op de medicatie , mijn bms is excellent. Omdat we natuurlijk tese zaad gebruiken die ook nog een ingevroren is, maakt dat de kansen wel kleiner. Ze gaan nu gerichter op zoek naar een donor waarbij de kansen op meer eicellen dan er nu waren( 9 wat ook al erg goed is) groter is waardoor de kans op meer goed bevruchte eicellen ook groter wordt. Mede ook omdat we nog maar 2 rietjes zaadjes hebben. Als dat op is houdt het sowieso voor ons op. Mogelijk een donor die eerder" bewezen" heeft veel eicellen te hebben. Garantie is er niet,maar ze gaan hun uiterste best doen. Verder adviseerde hij om nog wat meer te proberen wat kg's te verliezen ,naast wat ik al kwijt was. Niet dat dat de oorzaak is maar kwaad kan het niet. Dus ga weer oppakken waar ik gebleven was met gezond eten en bewegen. Nu zonder de hormonen dus gaat het lijnen ook beter. Planning is in sept weer beginnen en dan begin oktober de tp.

Kortom ik heb weer perspectief en dat is voor mij erg belangrijk!

Geplaatst

Hoi Sas,

Wat fijn dat je je (iets) beter voelt. Na onze eerste mislukte poging en de niet goed ontdooide cryo's hebben we een uitgebreid gesprek gehad met twee artsen en een embryoloog. Zij gaven toen aan dat één of twee mislukte pogingen toeval kan zijn (als je uitgaat van een slagingspercentage van 50% doorgaande zwangerschappen dan kun je je dat ook voorstellen). Daarna zou er sprake kunnen zijn een niet opgemerkt probleem bij de man of de ontvangende vrouw.

Het zaad van mijn man is ook zeer slecht. De embryoloog vertelde tijdens de laatste terugplaatsing dat ze echt hebben moeten zoeken naar goede zaadcellen. Invriezen van het sperma was bij ons al niet aan de orde. Daar schrok ik toen heel erg van (ik schreef de poging bijna bij voorbaat af). De arts vertelde toen dat wanneer er bevruchtingen zijn dat probleem in principe opgelost is.

Zo'n gesprek is volgens mij altijd waardevol. Ook bij ons had ik de indruk dat ze echt extra hun best zouden doen. Ik hoop zo dat dat voor jullie ook gaat gebeuren en dat je voor het einde van het jaar goed nieuws gaat krijgen.

Djanne

Geplaatst

Hoi Djanne,

Op zich is het zaad wat we hebben verkregen via TESE van een veel betere kwaliteit dan het normaal verkregen zaad. ( daar zat echt maar 1 bewegende zaadcel in bij de ICSI pogingen) Tese zaad in combi met ingevroren geweest zijn , maakt de kansen kleiner maar niet onmogelijk. Kijk naar jullie!

Ben in elk geval erg blij met hun meedenken. Zij beseffen ook dat het voor ons over en uit is als de zaadjes op zijn.

Ik hoop inderdaad dat we zwanger onder de kerstboom kunnen zitten:-))

Hoe voel jij je?? Durf je er nu meer van te genieten? Heb je veel zwangerschapskwaaltjes?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden