Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas, ik weet niet of je dit nog leest. Maar wil je nog ff veel suc6 toewensen voor morgenvroeg.

Op naar een positieve test.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Corina, wat heerlijk: een nog dikkere 2e streep! Gefeliciteerd!!!! Op naar de echo. Is heel raar zo'n 1e echo. Als t allemaal goed is zie je een wit knipperlichtje!!! Zo blij voor je.

Sas: Moed houden meid. Ik heb net als Djanne ook de dag voordat ik de bloeduitslag kreeg een zelftest gedaan onder het mom: als t niet zo is weet ik t vast en kan t alleen maar meevallen, is de schok niet zo groot en zit je niet de hele dag in spanning. Je verdient het zo! Dankzij jou ben ik in Cyprus terechtgekomen en nu zwanger,hier ben ik je echt eeuwig dankbaar voor Sas!!!! Ik duim voor je.

Djanne: hoever ben je nu?

Geplaatst

Meiden, ik ga mrgenvroeg bloed prikken en hoor pas morgen na 15.30 de uitslag van de huisarts zelf. Gelukkig heb ik de hele dag een overvolle agenda dus weinig tijd om er aan te denken.

Dank jullie allemaal voor de lieve en bemoedigende woorden. Dat doet goed!

En Doorzettertje, ik heb het graag gedaan en fijn dat je mij eeuwig dankbaar bent maar dat hoeft niet hoor:-))

Geplaatst

Sas! ik denk ook aan je!! heb er best een goed gevoel bij eigenlijk :-)

Corina, superrrr meid!! je eerste echo afspraak. Raar hè? Om die te maken hihiih, en te zeggen aan de tel dat je posi getest hebt ;-)

Echt super leuk. Als ik het íemand gun, was jij het wel. geniet er lekker van mop!

Wie had je TP trouwens gedaan? gewoon benieuwd :)

Tool, wel goed hè, die golf! Maar inderdaad voor de meiden die net een zw hebben moeten afgeven, best even zuur. Ik heb het gevoel snel aan de kant gezet en ga er gewoon even vanuit dat het weer een keer gaat lukken. Ik geef jou ook een knuf meid.

Bootje, jij ook op 20 augustus geloof ik, GG toch? Hoe gaat het met je?

Lizzy, knuf voor als je meeleest.

Maya, hoe gaat het met jou?

Ik heb vanavond weer afspraak bij de Osteopaat. Ze is net terug van vakantie, dus ben blij dat ik hem nog kan meepakken voor een TP. Ik voel echt verschil...nu voel ik me daar nog niet echt beter bij met de hormonen die ik al slik, maar het doet wel zijn werk. Ook mijn BM voel ik veel beter. Ongi doet ook meer pijn bijvoorbeeld, dus doorbloeding is beter. Heel raar hoor. Hopelijk helpt het voor een volgende innesteling.

Liefs

Liefs mij

Geplaatst

Corina, wil je heel hartelijk feliciteren met je positieve test!!! Jeetje, wat heb jij een geduld moeten hebben, maar wat geweldig dat het beloond wordt!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Zit mee te tellen met Sas. Het is nog lang geen 15:30 uur, maar zelfs ik kijk de uren om.

Ik kan me zo voorstellen hoe moeilijk het is voor al die niet-zwangeren deze positieve berichten. Natuurlijk geeft het hoop, maar ik werd er zelf ook altijd, ik geef het maar eerlijk toe, erg verdrietig van. Natuurlijk gun je het iedereen, maar je gunt het jezelf ook zo. Ik merk dat het mijn beleving van deze zwangerschap ook heel erg kleurt. Na gisteren heb ik echt het idee dat ik er steeds meer van kan genieten, maar ik realiseer me elke dag dat er heel veel vrouwen zijn die het ook zo ontzettend verdienen.

Ik word ook altijd een beetje boos als mensen roepen "dat het een kwestie is van doorzetten". Ik heb helaas ervaren dat er vrouwen in dit traject moeten afhaken (om financiële of emotionele redenen) die echt niks minder doorzetter waren dan ik of wie dan ook. Natuurlijk moet je er veel voor over hebben, maar helaas wacht niet iedereen een 'beloning' in de vorm van een kindje.

Ik ben nu bijna 12 weken en ik merk dat dat dus toch een soort van magische grens is. Natuurlijk kan er nog vanalles mis gaan maar de echo van gisteren zag er zo goed uit dat het vertrouwen echt gegroeid is. Ik hoef pas over 4 weken terug naar de verloskundige. Voor ons geen extra controles of speciale aandacht en dat is ook wel eens lekker: gewoon zwanger zoals ieder ander.

We hadden al besloten om geen enkel prenataal onderzoek te doen. Een nekplooimeting en bloedonderzoek geeft alleen een kans aan op een mogelijke afwijking. Die stress wil ik graag vermijden en door de leeftijd van onze donor (23) durven we dat risico wel aan.

Met 20 weken krijgen we een extra uitgebreide echo omdat er sprake is van een icsi. Tot die tijd proberen we te genieten.

Weet dus dat ik veel aan jullie denk en hoop dat er snel veel goed nieuws zal volgen: ik houd jullie in de gaten ;-)

Djanne

Geplaatst

Meiden, helaas negatief, dus niet zwanger.

Ondanks mijn voorgevoel komt de klap hard aan.

We zitten er even doorheen, boosheid en verdriet nu. Al wel meteen uitgesproken dat we door gaan.

Allemaal bedankt voor jullie lieve support.

xx

Geplaatst

Lieve Sas,

Wat ontzettend balen. Natuurlijk ben je boos en verdrietig. Ik herken het maar al te goed. Goed dat je besloten hebt om door te gaan. Vergeet niet dat heel veel vrouwen meer pogingen nodig hebben.

Ik weet dat je er helemaal niets aan hebt, maar weet dat er veel mensen aan je denken.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Lieve Sas, wat erg!!! Kan me voorstellen dat jullie heel verdrietig zijn.

Ben er ook stil van.

Heel veel sterkte allebei!

Mega knuffel, mees

Geplaatst

@ Sas67: Ach nee sas wat vind ik dit verschrikkelijk om te lezen heb ff geen woorden. Meid een hele dikke knuffel vanuit hier en laat de boosheid en verdriet er maar uit komen is geheel logisch...

@ Freggel: Dank je lieverd is idd vreemd om dat te mogen zeggen. Dr Bax ( jonge vrouw) heeft de tp gedaan.

Meiden ff verder niets te melden.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Ach sas, wat erg! Laat de boosheid en t verdriet maar toe. Geef het ook tijd en geef t een plaatsje. En kijk dan weer wanneer jullie verder kunnen en willen. Voor nu kan ik alleen maar een dikke knuffel geven

Geplaatst

@ Freggel, klopt 20 augustus belt dr Ruis ons hoe het er voor staat, qua wachtlijst. Ik heb steeds een gevoel dat we eerder gebeld worden maar dat zal wel stille hoop zijn. Ik heb nu net als jij weer het gevoel ik ben er klaar voor en wil ook weer.. moet nog wel geduld hebben maar het dat wordt beloond zegt het spreekwoord toch. Verder gaat het wel goed met me. Ben uit het "dalletje" geklommen. Er zijn veel dingen gebeurt afgelopen jaar en soms komt alles er in een keer uit.

Wanneer ga jij weer naar GG voor behandeling? In elk geval succes vanavond bij de osteopaat...

@ Djanne wat leuk van je te horen en dat je je zo goed voelt.. Gelukkig kan je er eindelijk wat meer van genieten. dikke knuffel

@ Corina.. toevallig dat jij 20 aug naar GG gaat, ik word dan gebeld. Hopelijk beide met mooi nieuws en jij mooi beeld...

Geplaatst

Aaah Sas, wat jammer meid. Had het zo gehoopt. Laat idd de boosheid en verdriet maar toe.

Veel sterkte de komende weken, dikke knuff voor jou.

Geplaatst

Hoi meiden,

Lees wel nog mee op het forum en reageer her en der nog op berichtjes.

Maar zit zelf totaal niet lekker in mijn vel en heb het gevoel dat ik "op" aan het raken ben.

Durf het bijna niet op te schrijven, maar ik heb het helemaal gehad. (heb heel veel respect voor de meiden die nog langer bezig zijn, maar ook voor jullie hoor!! en steeds weer opnieuw de hoop en moed kunnen opbrengen)

Hoop echt dat de laatste TP snel zal plaats vinden, want ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben.

Wij hebben vorig jaar al besloten dat dit de allerlaatste poging zou zijn, en dat we dan stoppen. Ik trek het niet meer.

Ben oververmoeid, slaap ontzettend slecht, erg emotioneel, veel last van hoofdpijn. Sleep me door de dagen heen.

Sorry voor mijn klaagzang.

Dit is ook de reden dat ik momenteel niet veel over mezelf schrijf, de meesten van jullie zijn zo positief.

Er hangt hier echt een positieve sfeer. En die moeten jullie erin houden!!!

Meisjes hou jullie goed. Voor de zwangeren onder ons geniet ervan, en voor de anderen veel sterkte en suc6.

Geplaatst

hoi sas, wat een slecht nieuws zeg. had echt voor je gehoopt na al dat gedoe dat spanje je goed zou doen.

wel goed dat je niet op wilt geven. neem je tijd... xx

Geplaatst

Sas,...meid wat erg....wat een grote teleurstelling. We weten uit ervaring dat oeen pap-talk gewoon even niet helpt. Ga ik ook niet bij je doen.

Knuffel elkaar even lekker, ga je lievelingsfilm opzetten zodra je kan, neem een lekker wijntje, een groot stuk chocolade, en ik hoop dat je dan eventjes kun ontspannen en de poging kunt laten voor wat hij was. En daarna weer moed verzamelen om door te gaan. Knuffel meid.

Maya, jij zit er dus ook al doorheen. Ik wilde dat ik wat voor je kon doen. Misschien is de Osteopaat voor jou ook wel erg fijn. Bij mij kan ze blokkades weghalen rond de baarmoeder, en zorgen dat je hormonaal lekkerder loopt. Ik voel echt verschil hoor, zelfs lichamelijk is het aan te tonen, heel erg raar.

Ik leef met je mee en geef je een knuffel. Soms voel ik het ook een beetje zo, dan zie je door de bomen het bos niet meer, en lijkt er gewoon geen einde te komen aan alles.

Bootje, ik moet vrijdag terug voor de 2e echo BMS. Als die goed is, de week erna een TP, als de cryo goed ontdooid.

xxx

Geplaatst

@ Bootje: Ach meis ik hoop zo dat je 20 aug een mooi telefoontje krijgt schiet al aardig ik ga gewoon veder voor jullie duimen.

@ Maya: Meis wat vind ik het moeilijk om te lezen dat je er helemaal doorheen zit. Meis een hele dikke knuffel. Weet ff niet wat ik verder moet zeggen.

@ Sas67: Hoe is ie nu??

Meiden fijne dag verder. Ik denk aan jullie allemaal.

xxxx

Geplaatst

Hoi Maya,

Ik heb veel nagedacht over wat je schreef. Je zegt dat veel vrouwen altijd zo positief zijn en dat jij dat niet meer op kunt brengen. Ik heb al eerder geschreven dat we ik de indruk heb dat we onszelf hier vaak ook beter voordoen dan we zijn. Laat ik het vooral over mezelf hebben want misschien zijn er wel veel vrouwen die altijd weer de moed bijeen rapen en altijd vol vertrouwen op hun doel afgaan: ook ik heb de afgelopen jaren vaak hele slechte periodes gehad. Op mijn werk en tegen mijn omgeving was ik dan heel vrolijk, maar als ik thuis was zat ik soms hele weekenden depri op de bank.

Toen we uitbehandeld waren in Nederland moest ik soms al huilen als we in de auto het ziekenhuis voorbij reden. Als ik in de stad liep, keek ik bij elke vrouw in een bepaalde leeftijdscategorie of ze misschien een buik had en dus zwanger was.

Ik vind het ongelooflijk dapper dat je voor jezelf een grens durft te trekken. Ik kon alleen maar snel een nieuw strijdplan bedenken als er weer iets mislukte. Ik denk dat er meer moed voor nodig is om te stoppen dan om door te gaan.

Natuurlijk hoop ik dat je volgende terugplaatsing een succes wordt. Ik gun het jullie van harte.

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden