Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Sorry dat ik zolang niet gepost heb omdat ik gewoon weg niets te melden.

Maar wil niet zeggen dat ik niet aan jullie denk, niets is minder waar ik ben jullie blijven volgen.

@ Sannemiek: meis van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ook al is het nog pril heerlijk van genieten hoor....

Meiden sterkte en succes tot snel.

xxx liefs Corina.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve, lieve meiden,

Bij dezen wil ik jullie bedanken voor al die lieve reacties, het doet me erg goed. ECHT!!!!

Ik kan het nog steeds niet echt bevatten, natuurlijk je houdt er rekening mee.

Maar toch is het heel anders als het opeens zo definitief is. Ik loop rond als een zombie.

Ik kan niet huilen op commando, voor de buitenwereld kan ik er goed over praten.

Maar te pas en te onpas komen dan toch die waterlanders.

En ik laat ze komen, mijn collega's zijn allemaal op de hoogte. E

n zeggen ook als het niet gaat dan trek je je maar even terug. Zo lief!!!

Verder zal het een zware tijd worden met vallen en opstaan, ondanks al het verdriet, woede en boosheid wil ik er toch voor gaan vechten.

Voor jullie allemaal veel suc6 en geluk. Zal zo nu en dan toch nog eens komen kijken hier.

DIKKE KNUFFEL VOOR JULLIE ALLEMAAL, JULLIE ZIJN KANJERS!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Lieve Maya, wat verschrikkelijk voor jullie. Niet te bevatten. Het is altijd erg, n negatieve test, maar als het de laatste kans is, is het helemaal vreselijk!

Dan is het definitief en de hoop is weg.

Meid meid, wat een verdrietige en zware tijd voor jullie. Heel heel veel sterkte en een grote knuffel.

xxxx,

Mees

Geplaatst

Lieve meiden,

Even een korte reactie van mij.

We gaan een eigen ICSI doen. Gesprek gisteren ging goed. Arts was al helemaal enthousiast toen hij mijn vele follikels zag. Hij leek wel een kind in een snoepwinkel.

Erg fijn, maar eerder bleek dat er weinig goede eicellen inzetten....dus eerst maar eens kijken. HIj was er zelf niet bang voor en sprak al over emmy's invriezen ect ect...heeeeel vreemd om dat over jezelf te horen. Het was iets wat we al afgesloten hadden.

Aan het goede nieuws zit ook wat slecht nieuws. Onze donor mag niet nogmaals donoren. Het ging té moeizaam, teveel risico. Ook al hielden we hier rekening mee, en kunnen we ons vinden in deze beslissing; je vangnet valt weg. Weer een stap verder: Eigen ICSI of ECD buitenland. Meer opties zijn er zo snel even niet. Toch heel confonterend...

Ik kreeg gisteren een sms van haar. Dat ze zich toch wat raar voelde, en wat somber omdat ze ons niet meer kan helpen. Ik heb haar gezegd dat we ook deze ICSI samen doen. Met z'n allen. Ze mag mee naar de Fm's en de punctie. Samen uit, samen thuis.

Vrijdag worden we gebeld voor de definitieve beslissing en of we meteen kunnen starten.

Verder wens ik alle meiden heel veel succes de komende weken!!!

Liefs

Geplaatst

Dat klinkt positief. Met jou achtergrond zul je waarschijlijk zoiets hebben van eerst zien dan geloven. Er is zeker hoop anders zou de arts niet zo positief zijn. Ik moet zeggen dat ik het wel heel raar vind. Hoe zijn de vorige artsen tot hun besluit gekomen?

Freggel wat lief en mooi hoe jij naar je donor bent. Vol respect.

Ik heb ook voorbij zien komen, niet van jou, "ze is maar een donor". Is ook goed ieder zijn/haar mening. Maar hoe jij het schrijft vind ik mooi.

Ik duim dat het jullie als team gaat lukken met eigen eicellen.

Dat zou wel extra mooi zijn. Op naar een topper van eigen bodem:)

Ik denk aan jullie en brand een kaarsje voor jullie.

Liefs,

Pul

Geplaatst

Hoi lieve Pul,

Hoe gaat het met jou? Lief je reactie, dank je wel. Over een 'donor', snap niet dat mensen dat zo plat kunnen zien. Iemand helpt je wel met iets heel puurs...letterlijk om een wonder tot stand te brengen. Ik vind dat erg mooi en getuigd van respect. We gingen dit met ons 4en aan, en zo zullen we ook eindigen. Als het mocht lukken, worden deze vrienden ook peet- oom en tante van onze kids.

Het is ook raar.....deze kliniek denkt dat het ziekenhuis waar we 2 ICSI's hebben gedaan, een medische misser heeft gemaakt. Hij zei dat hij er werkelijk niets van snapte en met welke indicatie we eigenlijk voor ECD zijn gegaan. Ohkee, dat was misschien wel wat té overdreven (hij heeft ons immers mede begeleidt met 2 ECD behandelingen) maar zelf stond hij er niet achter.

Ik kan alleen maar hopen dat hij gelijk gaat krijgen. Als alles helemaal achter de rug is (en het hopelijk nog ooit gaat lukken) zullen we kijken wat we mbt het ziekenhuis gaan doen. Want ze hebben sowieso meteen de handdoek in de ring gegooid..terwijl er nog volop onderzoek gedaan kon worden. Ik was net 25 jaar notabene....is wel rap om een jong koppel het nieuws te brengen dat enkel ECD mogelijk is, terwijl dat niet onomstotelijk vastgesteld cq onderzocht is. Lege follikels blijken in de literatuur namelijk goed te behandelen te zijn. Bijna altijd een aanpassing van medicatie. Immers, de 2e ICSI had ik wel eicellen, dus het kan wel..

Geplaatst

*Breek in*

ach lieve Maya, wat erg dat ook deze poging niet is gelukt. Je had er een goed gevoel bij en dan toch helaas een droom die uit elkaar spat.

Ik denk dat de waarom-vraag niet beantwoord gaat worden. heb daar zelf ook heel lang mee geworsteld en hoe moeilijk het ook lijkt of klinkt en waarschijnlijk het ook is, het aanvaarden en accepteren is op den duur waarschijnlijk beter voor jou, je man en je relatie.

Ik wil niet hard of ongevoelig klinken, maar ik weet ook hoe het is om toch weer met lege handen te staan. De onmacht, de radeloosheid, en idd de waarom-vraag die toch altijd om de hoek blijft kijken.

meis, ik wens jou en je man heel heel veel sterkte. Laat het verdriet toe, laat de tranen komen en houdt elkaar stevig vast. Ook voor jullie is een mooie toekomst weggelegd, al is die voor nu nog even niet zichtbaar, maar hij is er wel!

sterkte lieverd!!!

Geplaatst
Lieve meiden,

Even een korte reactie van mij.

We gaan een eigen ICSI doen. Gesprek gisteren ging goed. Arts was al helemaal enthousiast toen hij mijn vele follikels zag. Hij leek wel een kind in een snoepwinkel.

Erg fijn, maar eerder bleek dat er weinig goede eicellen inzetten....dus eerst maar eens kijken. HIj was er zelf niet bang voor en sprak al over emmy's invriezen ect ect...heeeeel vreemd om dat over jezelf te horen. Het was iets wat we al afgesloten hadden.

Aan het goede nieuws zit ook wat slecht nieuws. Onze donor mag niet nogmaals donoren. Het ging té moeizaam, teveel risico. Ook al hielden we hier rekening mee, en kunnen we ons vinden in deze beslissing; je vangnet valt weg. Weer een stap verder: Eigen ICSI of ECD buitenland. Meer opties zijn er zo snel even niet. Toch heel confonterend...

Ik kreeg gisteren een sms van haar. Dat ze zich toch wat raar voelde, en wat somber omdat ze ons niet meer kan helpen. Ik heb haar gezegd dat we ook deze ICSI samen doen. Met z'n allen. Ze mag mee naar de Fm's en de punctie. Samen uit, samen thuis.

Vrijdag worden we gebeld voor de definitieve beslissing en of we meteen kunnen starten.

Verder wens ik alle meiden heel veel succes de komende weken!!!

Liefs

Hey Freggel, wat fijn dat er zoveel follikels waren! Inderdaad wel goed dat je even afwacht hoe alles gaat en of de eicellen wel goed zijn. Jullie weten helaas wel dat het niet zo makkelijk gaat allemaal. Maar...al wel een heel goed teken!

Fijn dat jullie zo goed omgaan met elkaar...donor en jullie. En fijn dat ze erbij betrokken blijft. Heel lief.

Veel succes he!!

xxx, mees

Geplaatst

Lief Mees, dank je wel. ;-)

We hoorden gisteren dat 1 van onze katten (we hebben er 2) kanker heeft. Ik ben er helemaal kapot van...kan alleen maar huilen. Opereren doen ze niet meer...nu hopen dat chemo nog kan. Uitslagen van het type cel horen we binnenkort. Ik wil hem nog niet kwijt..hij is pas 10 jaar...:-( :-( :-(

Geplaatst

He Freggel,

Wat een naar nieuws zeg over je kat.. weet hoe je je voelt onze poes moest voor onze vakantie ook ingeslapen worden. Haar hart werkte niet meer goed, vocht achter de longen en ze kreeg een tia. Erg vreselijk en ze was pas negen! Bah, nare dingen allemaal. Wens je heel veel sterkte...

Gisteren belde dr Ruijs er liggen twee cryo's voor ons klaar. Ik ga nu weer provera slikken en dan weer opbouwen en dan bellen voor echo. Dan kunnen we afspraak maken voor TP. Erg spannend allemaal weer.

Sannemieke hoe gaat het met je?

Mees wat leuk van je te horen dat het goed gaat...

Tool ook namens mij gefeliciteerd met je huwelijk. Heel veel geluk gewenst.

Liefs Bootje

Geplaatst

Whaa Bootje, das mooi nieuws!

Och Freggel, sterkte met je kat. En hou ons op de hoogte hoe het met jouw stimulatie verloopt he? Ben zo benieuwd..

Maya, hoe is het met je? Er wordt veel aan je gedacht...

En Annemiek, hoe voel je je?

Mireille, jij morgen een belangrijk telefoontje zie ik in je onderschrift. Hopelijk is er nog hoop.

Sas, hoe gaat het met jouw voorbereidingen? Weet ja al wanneer punctie/tp plaats gaat vinden?

en Pulletje, dikke kus voor jou! Hopelijk heb je nog kunnen slapen na mijn belletje.

Ik heb gisteren ovitrelle gespoten, di gaan ze ontdooien en terugplaatsen!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Ach gos wat verschrikkelijk voor je kat. Tuurlijk wil je hem nog niet kwijt. Wij hebben er ook 2 van 7( broer en zus) en ik zou ze ook voor geen goud willen missen, dus snap je volkomen.

Ik hoop dat je vandaag een positief nieuws krijgt van GG. Dikke knuf.

@ Bootje: Meis wat goed nieuws JOEHOE eindelijk schot in de zaak. Ik ga heel hard voor jullie duimen.

xxx liefs Corina.

Geplaatst

Ooohhh Freggel, hoop echt dat het weer goed komt met jullie kat. Ik duim dat chemo of iets anders kan. Ik ben ook helemaal dol op mijn beesies. Moet er ook niet aan denken! Knuf voor poezenbeest!En positieve energie positive%20energie.gif!

O Bootje, wat erg van jullie poes! Onze poes is ook overleden van de zomer. Ook vocht achter de longen en vergrote boezem en kamer. (Hadden hartecho laten maken.) Hij is zelf overleden na veel dierenarts bezoeken en daar ook blijven, dan weer thuis, dan weer week dierenarts, etc. Maar t was toch teveel allemaal. Ondanks de meds kon zijn hart het niet meer aan en is gaan slapen en toen overleden. Tranen met tuiten!

Gelukkig nu weer iets vrolijks....je 2 toppers liggen klaar. Gaaf he, om weer 'in actie' te zijn! :happydance1:

Ja, t gaat heel goed. Eigenlijk nog steeds op de roze/blauwe wolk. Komt ook omdat hij zo makkelijk is natuurlijk. t Blijft genieten.

Lizzy, jj ook bijna! Geweldig!:goodnews:

Corina, hoe gaat het met jullie? Knuf.:hug:

xxx, mees

Geplaatst

@freggel, sterkte met je kat hoor meis. hopelijk is er nog iets aan te doen.

@bootje, YEAHHHH, duim voor je dat het goed blijft gaan.

@Sas, hoe gaat het met jou, gaat de stimulatie een beetje goed

@Lizzy, spannend hoor, dinsdag TP, ga voor je duimen dat je ook een pos. test heb na TP.

Ik heb morgen mijn eerste echo, mijn man en ik hebben besloten om de donor mee te nemen voor de eerste echo. Ze is een bekende voor ons.

Ik voel me goed, zolang ik de normale zwangerschapskwaaltjes heb, heb ik positieve hoop voor morgen en hopen we natuurlijk dat befaamde knipperlichtje te zien.

Ben erg blij dat onze donor ons heeft geholpen met een eicel. Ze is echt super blij dat het de 1e keer gelukt is en we zwanger zijn. Toch vind ik het soms lastig dat ze echt super super positief is, zo vertelde ze dat iedereen haar op haar werk heeft gefeliciteerd met de zwangerschap en als ze komt dan zit ze ook meteen aan mijn buik, zo dik ben ik nog niet, klein beetje maar, maar dat zijn puur darmen. Ik vind het een beetje lastig om daar mee om te gaan, ze heeft ons namelijk wel geholpen om zwanger te worden en er groeit nu wel een deel van haar in mij, al word het wel volledig ons kindje.

Wat zouden jullie doen of zeggen, mag je daar uberhaupt wel iets van zeggen, het is immers wel dankzij haar dat we nu zwanger zijn. Niet zomaar iets wat ze voor ons heeft gedaan.

Ik hoor graag wat jullie mening is.

En natuurlijk laat ik wat weten als we morgen de echo hebben gehad.

Geplaatst

Ha Sannemiek,

Ik zou haar eerst vertellen hoe wij (dus jullie) het ervaren. Dus beginnen met dat je echt super blij bent dat zij jullie heeft geholpen etc. En ook dat jullie natuurlijk blij zijn, maar ook wat terughoudend mbt de zwangerschap. Als het goed is, is het een goede bekende als ze donor is. In dat geval kun je dus gewoon eerlijk zijn. Dat je het lief vindt dat ze zo enthousiast is, maar dat je daar aan moet wennen. Dat jij nu in de spotlights staat..en dat dat even raar is. iets in die trend.

Onze donor was anders, zo bij jou te lezen ben ik daar wel blij mee. Die vertelde het tegen niemand, enkel haar moeder. Ze vond dat niet gepast.

Ik hou eigenlijk ook niet zo van dat hyperuitbundige...hihi, maar wel lief van haar.

Heel veel succes met je echo, ik hoop op een mooi knipperlichtje.

Bootje, super! 2 cryo's. Binnenkort TP!!!

Lizzy, voor jou eigenlijk ook! Morgen TP geloof ik hè! Dit moet hem gewoon worden...

Tool, gefeliciteerd met je trouwdag meid. Ook al veranderd er niet veel, getrouwd zijn is wel erg fijn, makkelijk en toch speciaal (vind ik dan) Veel geluk!!

Mees, jullie L wordt alweer bijna 1 (!) Is toch niet te geloven...hoe snel alles gaat. Ook best confronterend vind ik, ik weet nog zo goed dat je net ging beginnen, en toen chaos met testen...nu alweer bijna 1 jaar. ;-)

a.s. maandag hebben we afspraak GG en bespreken we laatste dingen. Ik begin vandaag met 10 daagse Duphaston kuur en na de ongi beginnen we met de ICSI.

Afgelopen vrijdag belde Drs W met goed nieuws, we mochten beginnen!

Ik ga stimuleren met Femoston, Cetrotide erbij om LH piek te voorkomen en dan Decapeptyl als trigger. Dus geen hCG (of Ovitrelle) om overstimulatie te voorkomen. Ik ben zo verschrikkelijk benieuwd....

Geplaatst

Sannemiek Hoe is het jou, hopelijk met julllie?

Laat wel weten hoor!

Lastig idd van de donor. Zijn er geen psychologische gesprekken geweest? Daar waken ze juist voor dit soort reacties.

Als het zo lees, is zij in haar goedheid teveel betrokken. Hebben jullie dit niet van te voren besproken?

Ik zou ook eerlijk tegen haar zijn. Als je niet eerlijk bent krijg je scheve verhoudingen en dat wil je in deze helemaal niet hebben.

Mijn mening van en over een donor.

Een donor is niet meer aanwezig als voorheen tenzij door beide partijen gewenst. De scheiding ouders/donor is heel belangrijk.

Zij is niet zwanger en zij krijgt geen kind, voor de duidelijkheid zij=donor. Ouders worden 100% ouders. Anders is het voor kind ook heel verwarrend.

Het kind heeft het universele recht om zijn of haar roots te achterhalen en eerlijkheid over genen van de ouders. Daardoor moet het kind des gewenst altijd voor info bij haar/donor terecht kunnen. Dit zal haar taak zijn.

Vaak is dit ook het enige wat het kind wil, antwoorden op vragen.

Klinkt zakelijk maar zo zie ik het.

Ik vind haar zo een beetje to much aanwezig, zoals ik het lees.

Ik persoonlijk, vertel het aan niemand. Mijn moeder kan er niets mee. Zij zal immers geen oma worden. Mijn kinderen kunnen er ook niets mee. Ik zal ze dan met info opzadelen waar ze niets mee kunnen. Als het kind info wil zal het vanuit het kind moeten komen.

Het lijkt mij geweldig als de ouders ouders worden en ik daaraan mee heb kunnen helpen.

Ik weet zeker dat ze geweldige ouders worden. Het zijn super lieve leuke spontane en slimme mensen.

Dat is voor mij genoeg. Het kind gaat een hele mooie toekomst bij deze mooie mensen krijgen. Daar hoef ik me helemaal niet mee te bemoeien:). Beter van niet.

Geen jaloezie naar donor toe en geen bemoeienissen naar ouders toe.

Geplaatst

Dank je wel @ Freggel en @Pulletje, voor jullie reacties.

Vandaag echo gehad.

Helaas tijdens de echo niets te vinden buiten baarmoederslijm om. Dokter dacht aan een evt. buitenbaarmoederlijke zwangerschap of een vervroegde miskraam.

Ik moest bloed laten prikken en een uur blijven wachten op de uitslag. Als mijn HCG erg hoog was, dan was dat een teken van een zwangerschap en moest er een kijkoperatie volgen ( vandaag nog), anders was het een een miskraam.

Een uur lang aan het wachten met veel ongeduld, toch stiekum nog hopende op iets kleins ( maar ja wetend in mijn achterhoofd dat het toch niets meer zou zijn).

Om kwart over 5 was de uitslag binnen, helaas geen HCG meer te bekennen. Vlak na de zwangerschapstest is het dus misgegaan, zonder dat ik het zelf wist. De medicatie progynova en utrogestan hebben me voor de gek gehouden. Nu afwachten tot ik ongi word. Kan erg heftig zijn volgens de arts ivm de hoeveelheid BMS die ik inmiddels heb opgebouwd.

Nu gaan we samen beslissen wat we gaan doen, we krijgen nog 2 keer vergoed dus ik denk dat we die met beide handen aanpakken. Verder hebben we goed met de donor gesproken en ze begreep het helemaal en staat zelfs evt. nog open voor een tweede keer.

Nu even rust en alles een plekje geven.

Geplaatst

Beste Sannemiek,

Lees net je bericht. Wat afschuwelijk voor jullie. Ik kan me voorstellen dat je totaal verslagen bent.

Wat je donor betreft: ik denk dat je voordat je voor een tweede poging gaat eerst duidelijke afspraken met haar moet maken, want dit klinkt wel heel opdringerig, terwijl ze het ongetwijfeld goed bedoelt.

Eerst maar bijkomen van dit nieuws!

Sterkte,

Djanne

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Sannemieke: Wat een verschrikkelijk nieuws zeg bah bah. En wat de donor betreft ik sluit mij bij de rest aan. Maar eerst dit een plekje geven en neem van mij aan neem daar genoeg de tijd voor. Dikke knuf en heel veel sterkte.

@ Freggel: Meis wat fijn dat je groen licht heb gekregen van GG. Ik ben echt heel blij dat jullie op z'n manier nog een kans krijgen. Blijf je ons op de hoogte houden?? En ook hier blijven schrijven hoor.

@ Mees: Jullie manneke al weer bijna een jaar wat gaat de tijd toch hard. Ik weet nog dat we samen op het wachtbankje zaten ik neg. en jij testte positief en hij is nu bijna een jaar.

Hier gaat het goed wij mogen over ongeveer 3wkn bellen om te vragen hoe hoog we op de wachtlijst staan voor IVF 4. Dus rustig afwachten weer.

@ Djanne: Hoe gaat het met jou en je zwangerschap??? Hoever ben je nu??

En voor de rest aan iedereen een postieve knuf en toitoi.

Fijne avond.

Geplaatst

@ Sannemieke, een hele dikke knuffel voor jullie, wat een vreselijk bericht. Heel veel sterkte en neem de tijd voor het verwerken.

@ Djanne, met jou alles goed?

@ Corina, Al zicht op wanneer jullie verder gaan?

@ Freggel, hoe is het met je kat?

@ Bootje, ook weer begonnen lees ik? Spannend weer!

Hier gaat morgen de decaspuit er weer in en dan hoor ik van Spanje hoe nu verder.

Geplaatst

Sannemiek: Heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk voor jullie, jij en je man.

Als donor weer gaat doneren lijkt het me idd verstandig eerst goed met elkaar te praten.

Zij zal donor zijn en geen mede ouder.

Wat een oneerlijke ongelooflijke klap krijgen jullie.

Heel veel sterkte vind het echt heel erg voor jullie.

Geplaatst

Sannemiek, wat verschrikkelijk!! Niet voor te stellen..zwanger en dan bij de 1e echo zo'n vreselijk bericht. Wat n spanning ook, zo wachten op het hcg.

Fijn dat jullie alweer vooruit kijken, maar t blijft n grote klap. Heel veel sterkte allebei!

Knuf, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden