Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik durf nog geen banner neer te zetten( vind die van Lilypie( geloof dat ze zo heet) erg leuk) Pas na de volgende echo zet ik hem erop

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Freggel, jeetje meid, jij hebt ook al heel wat voor je kiezen gekregen. Ik kan mee praten over het feit een paar keer door het oog van de naald kruipen, ik heb dat in mijn jeugd gehad tijdens mijn leukemie. Ik ben dan nu ook erg blij met alles om me heen, alleen gaan we natuurlijk voor dat ene ding en dat is een gezinnetje, met z'n 3 tjes of met z'n 4 tjes verder.

@ Tiktak, jeetje meid jammer dat je vervelende reacties hebt gekregen op je zwangerschap. Een streep is een streep en je bent zwanger, niets of niemand kan daar nog iets anders van maken, meid geniet van je zwangerschap. Je kunt hier inderdaad alles kwijt en lief en leed met elkaar delen. Suc6 morgen met de echo. Ik hoop voor je op een kloppend hartje.

@Sas, ik snap dat je nog geen banner weg wilt zetten, ik had het achteraf bij mijn vorige zwangerschap ook iets te snel gedaan vind ik zelf. Het is maar wat je gevoel je ingeeft he. Wanneer mag je voor de volgende echo??

Geplaatst

Lieve Freggel, lees met tranen je verhaal, jeetje.... Weet zelf echter heel goed wat je bedoeld. Niet met dezelfde situatie, maar toch. Ik ben ook heel blij dat ik nu op het punt ben waar ik nu ben en "gewoon" bijna alles kan doen op mijn manier, en daar is heel hard jaren voor geknokt. Maar de kern van je verhaal is zo waar, maar ik moet gewoon toe geven dat het af en toe moeilijk is. Ook ik ben elke dag heel blij met wat ik heb, had ook anders kunnen zijn. En respect dat je zo sterk in het leven staat.

Tik tak wat vervelend dat je zulke reacties krijgt. Je hebt er ook alles aan gedaan, dus er is niemand die je daarvoor kan of mag veroordelen.

Geniet ervan en op naar een mooie echo.

En lieve Sas, die banner komt wel hoor.

Voor de rest van de dames, ik hoop dat jullie leuke kerstdagen hebben gehad en op naar een mooi nieuw jaar

Geplaatst

@ Freggel: Pfff wat een heftig verhaal ik schrok ervan, idd mooi beschreven. Wat een doorzetter ben je toch na z'n ervaring.

@Tiktak: Jeetje wat vervelend dat je nare reactie's krijgt dat je nu zwanger bent. Maar wat er boven is geschreven ben ik mee eens. Al is het makkelijker gezegd dan gedaan probeer ervan te genieten. Heel veel succes morgen met de echo.

@Sas67: Kan je het al een beetje bevatten samen met je mannetje?? Hoe voel je je nu??

@ Sannemiek, Tool, Wimmir en Bootje: Ik ervaar het precies hetzelfde als jullie met de grote vraag WAAROM NIET?????? En denk ook weleens van zou dit het nou zijn???? Maar het lukt mij ook gelukkig om van dingen te genieten samen met mijn man.. Tuurlijk doet het pijn en heb je verdriet en dat is logisch en mag ook want we zijn ook mensen!!! En als het je niks zou doen is het en gaat het ook niet goed toch??

Meiden vanuit hier een very big hug.....

Fijne avond nog.

Gr Corina.

Geplaatst

Tiktak, succes met d echo vandaag! Ben heel benieuwd hoe t is! Gun t je!

gun t de anderen ook! Alleen moeten we iets langer wachten (nog steeds, zucht). Maar we houden vertrouwen meiden!

corina, knuffel voorjou terug! Je bent n schatje!

freggel, ben even stil van je hele verhaal, jeetje! Knuffel meid!

Geplaatst

TikTak, succes met de echo! En wat naar dat je onaardige Pb's hebt gehad, of tenminste, wat minder leuke dan. Ik denk dan, als mensen er niet tegen kunnen of zich irriteren, negeer dan gewoon maar ga geen nare Pb's sturen....... Maar goed. Succes meid! Laat je niet uit het veld slaan, je kent ze toch niet dus trek je er maar niets van aan!

Corina, knuf meid. Deze gevoelens zijn ook heel normaal. Inderdaad zou het juist niet normaal zijn als we álles wegrelativeren, want het doet gewoon verdomde pijn,. elke keer de teleurstelling...en dan vooral de hoop en moed te houden.

Ik hoop dat 2013 ook jullie jaar mag worden!!!!

Tool, thx meid. Hoe gaat het met jullie...zware tijd nu hè. Ik las je blog. Herkenbaar. Ik geef je een dikke knuf hoor!!!

Sas, tijd genoeg voor je banner! Wel ruim 7,5 maanden ;-) Begrijp je erg goed, ik plaatste hem ook snel omdat ik het onszelf gewoon gunde. Een ander deed het ook, waarom ik niet. Maar zou nu ook even wachten, erg pijnlijk om hem weg te moeten halen. Jij gaat gewoon een hele leuek uitzoeken die samen met je gaat aftellen!!

Winmir, ook jij een knuf hoor! OOk voor jou hoop ik zo op een mooi 2013. Dat geldt voor alle meiden, Sannemieke, Bootje, Maya vooral, en wie ben ik nog vergeten....

Liefs

Geplaatst

He Lieve meiden,

Afgelopen dagen erg druk gehad vandaar nog niet kunnen reageren..

@ Freggel jeetje wat een verhaal zeg, kreeg er kippenvel van! Dikke knuffel voor jou.

@ Tiktak, wat naar voor je dat mensen zo kunnen reageren. Wat sas ook al zei probeer het naast je neer te leggen het zegt meer over hun dan over jou!! Ik hoop echt dat je een mooie echo hebt vandaag! Zo zie je maar weer dat wonderen toch bestaan...

@ Corina, dikke knuffel voor jou...

@ Wimmir, ook voor jou een dikke knuffel. Ik herken jou gevoel ook zo. Het is soms zo moeilijk positief te blijven. Ik denk ook vaak genoeg waarom wij niet?? Ik hoop echt dat 2013 een goed jaar voor jullie gaat worden....

@ Sas, nog een dikke week en dan heb je je tweede echo.. spannend weer he dat wachten. Over die banner die komt vanzelf wel hoor...

We hebben de kerstdagen overleefd gelukkig was wel een gemis zonder mijn vader... dat is toch raar hoor!

Dan besef je ook heel goed dat leven en dood zo dicht bij elkaar liggen en dat je er toch iets van moet maken in het leven en dat je je dromen moet najagen.

Ik ben ook tante geworden vorige week en dan zie je zo'n kleintje en dan kan ik niet anders zeggen dat het toch echt een wonder is en dan denk ik ook dit wil ik ook zo graag en dan voel ik echt het gemis!

Het einde van het jaar is voor ons echt heel dubbel geweest maar gelukkig heb ik jullie ook!! Dank jullie wel voor alle steun en begrip..

Liefs Bootje

Geplaatst

Hoi meiden,

Er is weer veel geschreven en stiekem houd ik jullie toch in de gaten. Ik voel me nog steeds erg betrokken bij het traject. Ik kan me voorstellen dat het voor de meesten heel dubbel is om goed nieuws over anderen te lezen. Natuurlijk gun je iedereen een baby, maar je gunt het jezelf ook zo ontzettend. Ik ben tijdens de afgelopen jaren soms zo vreselijk jaloers geweest. Dat is niet iets waar ik trots op was, maar waar ik wel mee moest leren omgaan. Mijn man had dat bijvoorbeeld helemaal niet. Die kon oprecht blij zijn voor iemand. Voor mij lag dat echt wel iets gecompliceerder. Het heeft ongetwijfeld ook met je karakter te maken. Ik lees nog wel eens mee bij andere topics op dit forum en dan erger ik me vreselijk aan buikfoto's, echofoto's en het klagen over zwangerschapskwaaltjes omdat ik dan steeds denk:"Ik ken nog wel wat meiden waar dit soort mededelingen ontzettend veel pijn doen". Terwijl ik ook wel weet dat iedereen recht heeft om de zwangerschap te beleven zoals zij dat wil. Ik moet dus ook niet aan zo'n banner denken ;-)

Ik begrijp dat voor veel van jullie volgend jaar weer spannende tijden tegemoet gaan. Eerst moet je dan de jaarwisseling weer 'overleven'. Ik vond dat altijd erg confronterend. Vorig jaar na de miskraam ben ik echt huilend het nieuwe jaar in gegaan. Iemand schreef toen dat zij dat het jaar daarvoor ook had gehad en dacht dat het nooit meer zou lukken. Het jaar daarna was ze zwanger. Ik las dat toen en kon me werkelijk niet voorstellen dat mij dat ooit zou overkomen (ik ben van nature geen optimist). Nu overkomt mij hetzelfde en ik hoop oprecht dat jullie volgend jaar op dezelfde manier terug kunnen kijken op een fantastisch 2013. Het is jullie, meer dan wie ook, gegund.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!

Djanne

Geplaatst

Terugblik op afgelopen jaar en jaren daarvoor:

Eind 2011 hebben we een afspraak gemaakt voor ECD en we zijn dan ook in 2012 met frisse moed begonnen aan de ECD. Niet wetende wat het ons allemaal zou gaan brengen en met vragen in ons hoofd zoals: wat zouden anderen van ons denken als we vertellen waar we mee bezig zijn, en zou dit keer niet het roet in het eten gegooid worden door een ander en natuurlijk hoeveel pogingen zouden we nodig hebben en komt onze droom nu wel uit. Vragen die ongetwijfeld een ander ook heeft gehad en misschien soms nog heeft.

We zijn met frisse moed dit traject ingestapt, maar ook met vragen en onzekerheden. En met een zeer dubbel gevoel.

Mijn man en ik hadden in het begin besloten om niet de MMM in te gaan, maar om alleen adoptie te proberen. Helaas vonden ze ons niet capabel genoeg bij de Raad voor Kinderbescherming omdat ik in mijn jeugd Leukemie heb gehad en daardoor te sterk gehecht te zijn ( ik bel regelmatig met mijn moeder en ja als er iets is dan vraag ik haar om advies, is dat zo raar. Volgens de RvK wel.) Na anderhalf tot 2 jaar met deze procedure bezig te zijn geweest, stopte dit avontuur voor ons. Een tijd van veel wachten en veel gesprekken en veel onzekerheid, want iedere keer veranderde er wel iets in de landen van herkomst, waardoor je net niet meer in aanmerking kwam in dat specifieke land.

Daarna besloten we om niet bij de pakken neer te gaan zitten en hebben we pleegzorg gebeld, we hebben het adoptieverhaal uitgelegd en gevraagd of dat een bezwaar was om aan pleegzorg te beginnen. Dit bleek niet het geval en na ongeveer een jaar bezig te zijn geweest in dit traject, kregen we groen licht en stonden we op de wachtlijst. De kinderkamer kon aangeschaft worden, want we konden ieder moment gebeld worden met goed nieuws voor ons, en dan ook nog langdurige pleegzorg ( de kans dat je een jong kindje krijgt wat nooit meer weg gaat). Na ongeveer 4 weken op de wachtlijst te hebben gestaan, kregen we een brief van pleegzorg, we moesten langs komen voor een gesprek. Er hadden mensen ( toen nog niet wetend wie) hun ongenoegen geuit richting pleegzorg en gezegd dat wij niet capabel waren om een kindje op te voeden wat al zo veel had meegemaakt. Nog voor we de afspraak hadden stonden er twee vrienden van ons voor de deur. Ze kwamen eerlijk vertellen dat zij de brief hadden geschreven. Ze vonden het lastig om te vertellen, maar naar eigen zeggen hadden ze het beste met ons voor. Door de brief heeft pleegzorg ook besloten om ons van de wachtlijst afgehaald en werd ook dit voor ons niet meer mogelijk. We zijn dan ook erg boos op deze zgn. vrienden. Nu is zij zwanger van haar eerste, wilde nooit kids zeiden ze toen ze uitleg kwamen geven over de verstuurde brief, en naar blijkt waren ze toen al bezig om via de mmm kids te krijgen. Zo dubbel dit allemaal, ons het geluk afnemen en nu zelf zwanger zijn. Heel raar misschien maar gun het ze niet door wat ze ons hebben afgepakt.

Vraag me nu wel af, hoe het straks zal zijn als wij geen kids hebben en zij wel, wat als al onze pogingen mislukken, hoe gaan we dan met de vriendengroep om, ik hoef hun niet meer te zien, maar ja moet ik dan alle verjaardagen maar omzeilen en wijken voor hen. please geef me raad ik weet het niet meer...

De jaarwisseling zal wel dubbel zijn, na de eerste mislukte ECD. Maar wel met een goed gevoel op naar de 2e poging. Dit omdat het allemaal op of net voor of na speciale data voor mij valt. Dus hopen dat dat helpt :wink:

Afgelopen jaar was een jaar met veel wachten wat betreft de ECD, geluksmomenten toen ik zwanger bleek, verdriet toen het mis was.

Tegenslagen ken ik vanuit mijn verleden genoeg. Toen ik in mijn jeugd Leukemie kreeg, ben ik 3 keer klinisch dood geweest. Ik wist op mijn 13e al dat ik geen kinderen kon krijgen, vanwege de bestraling die ik had gehad. Toch was ik in 2001 spontaan zwanger geworden ( van mijn toenmalige echtgenoot), echter werd ons meisje Sanne* na een zwangerschap van 18 weken geboren en helaas niet levensvatbaar. Ze hebben niets kunnen ontdekken waarom dit mis is gegaan, Sanne* bleek gezond en bij mij was alles ook in orde. Dus zwanger worden kon, maar dan wel met ECD. Omdat ik te weinig tot geen eicellen aan maak in verband dat mijn eierstokken kapot gestraald waren door de bestraling.

Sorry voor mijn hele verhaal, maar wilde terugblikken op afgelopen jaar. Het is een lang verhaal geworden, maar zoals al eerder gezegd, ik ben blij dat ik jullie heb leren kennen via dit forum al hebben we elkaar nog nooit in levende lijve gezien. Ik ben blij dat we lief en leed met elkaar kunnen delen.

En ik hoop dat we 2012 allemaal met een goed gevoel achter ons kunnen laten, ook al heeft er een traan gevloeid. We gaan er van uit dat 2013 ons brengt wat 2012 vergeten is te brengen.

Ik wens iedereen een heel fijne jaarwisseling toe en een goed 2013 en dat al onze dromen maar mogen uitkomen.

Geplaatst

@Sannemiek

Je schrijft ‘wat zouden anderen van ons denken als we vertellen waar we mee bezig zijn, en zou dit keer niet het roet in het eten gegooid worden door een ander’. Wij hadden besloten om niemand iets te vertellen. Waarom zou je daar niet voor kiezen? En wat bedoel je met ‘anderen die roet in het eten gooien?’ Het is toch jullie traject? Of ben ik nu te kort door de bocht?

Dapper dat je voor adoptie zou gaan. Een vriendin van mij heeft een heel lang (en duur) traject afgelegd. Uiteindelijk konden ze alleen voor een kindje met een beperking kiezen. Het wordt nu ook steeds moeilijker adoptie omdat ze de kinderen in hun geboorteland willen houden en helpen. Dan zou mijn voorkeur naar ECD gaan. Ik weet dat de Raad voor Kinderbescherming op een aantal punten checked. Maar een sterke band met je moeder lijkt mij alleen maar fijn en handig. Lijkt mee een hele aparte reden om adoptie te weigeren. Is er geen instantie hoger die naar deze procedure kan kijken?

Pleegzorg, weer zo dapper, echt! Heeft de pleegzorg ook wederhoor gedaan? Hebben ze jullie om je verhaal gevraagd. Elke gek kan wel een brief schrijven. En eerlijk gezegd...volgens mij zijn ze niet helemaal...... Laat het woord vrienden maar weg. Hoezo het beste met je voor hebben? Ik snap dat niet helemaal. Ik zou toch proberen om met de pleegzorg weer contact te krijgen en vertellen dat die zogenaamde vrienden van jou eigenlijk een gevaar voor de samenleving zijn. Moet je er maar bij vertellen dat je wel het beste met ze voor hebt. Wat een idioten! Ik snap niet dat mensen zoiets doen. En dan ook nog aanbellen en uitleggen dat ze gelijk hebben. Je hebt ze toch wel aangegeven bij de plaatselijke GGD?

Wat een verhaal van die leukemie!

Succes met je 2de ECD! Als ik je verhaal zo lees zou ik het lekker aan niemand vertellen en lekker het traject met je 2tjes afleggen. Geen gezeur van anderen. Of het moeten echte vrienden zijn!

Ook een heel fijne jaarwisseling en een goed 2013! En dat je tevens fijne vrienden zult ontmoeten!

Geplaatst
@Tiktak weet je al wat, hoe was de echo????
Was echt spannend. Ze hebben niet zo'n best echo-apparaat daar, was dus niet zo best te zien. Maar wat er te zien was, was ik wel opgelucht over. Je zag een hartje kloppen. Pffff. En ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger. Het is een spontane zwangerschap geweest, dus niet een IUI. Echt heel bijzonder. De gyna heeft wel heel erg benadrukt dat we er nog niet zijn. Week 12 moeten we heen....
Geplaatst

:bpotda:

Was echt spannend. Ze hebben niet zo'n best echo-apparaat daar, was dus niet zo best te zien. Maar wat er te zien was, was ik wel opgelucht over. Je zag een hartje kloppen. Pffff. En ik ben 6 weken en 5 dagen zwanger. Het is een spontane zwangerschap geweest, dus niet een IUI. Echt heel bijzonder. De gyna heeft wel heel erg benadrukt dat we er nog niet zijn. Week 12 moeten we heen....

:confettistars::confettistars:GEWELDIG NIEUWS! Ik zei het je....JE BENT ZWANGER...WAAAAH..die spontane actie was geweldig haha!:alright:

xxx, mees

Geplaatst
:bpotda:

LIEEEEFFFFF!!!!! Twas een hele slechte echo. Volgens mij het eerste prototype. Je zag nauwelijks wat. Maar wel een knipperlichtje. Met zijn 3'en ernaar staren. Moet nu over 2 weken weer terug. Hopelijk gaat het goed. Maar ja, je hebt er verder ook totaal geen invloed op. De gyna zei goed op weg maar ik feliciteer je pas als het in de wieg ligt.

Geplaatst

Ahhhh dat is n super echo hoor...als je dat knipperlichtje maar ziet!! Zo super meid! Zit hier helemaal te stuiteren. Ik weet nog hoe ik me voelde...het gaafste en gelukkigste moment ever! (alleen overtroffen door t 1e moment dat ik mini-mees zag ;-)

Trouwens wel beetje raar dat gyn dat zegt, maar misschien wil hij/zij voorzichtig zijn. Gebruik je de bollen door tot 12 weken? Wel doen hoor!

En...geniet weer verder.

Super knuf, mees

Geplaatst
Ik durf nog geen banner neer te zetten( vind die van Lilypie( geloof dat ze zo heet) erg leuk) Pas na de volgende echo zet ik hem erop

Sas, weet je wat ik deed? Ik zette de banner op mijn computer meteen na de tp. (Niet in fora ofzo, maar dat als je je pc aanzette en online ging, dat opende die met mijn banner.) Eigenlijk erg he, achteraf. Moet er nog steeds om lachen...wat n durf ;-) Maar....zo leuk om te zien iedere dag :-))

Knuf he, voor je kleine beebje in je buik.

xxx,mees

Geplaatst
Trouwens wel beetje raar dat gyn dat zegt, maar misschien wil hij/zij voorzichtig zijn. Gebruik je de bollen door tot 12 weken? Wel doen hoor!

En...geniet weer verder. Super knuf, mees

Hij is altijd vant glas half leeg...haha!

Oliebollen? Welke bollen bedoel je? Gebruik sinds vorige week foliumzuur, ook lekker optijd, verder niks...

Geplaatst

Zo visite de deur uit (mannetje was jarig), en ik denk effe snel terug lezen.... Jeetje Tik tak wat een onwijs goed nieuws, echt niet te geloven. Zo zie je maar wonderen bestaan, echt geweldig! Op naar de volgende echo. Wat een goed begin om het nieuwe jaar in te gaan. Echt enorm gefeliciteerd.

de rest lees ik morgen nog even terug ga nu lekker slapen.

Geplaatst

Lieve Tiktak,

Wat een mooi nieuws zeg.... jeetje wat geweldig. Geniet ervan en inderdaad wat Wimmir zegt wat een mooie start van het nieuwe jaar...

Dikke knuffel van mij..

@ Sannemieke, jeetje meid wat een ellende allemaal, inderdaad dat noem ik geen vrienden meer hoor. Wat een rotstreek van hun. Kan ik gewoon echt niet bij.

Wat je zegt toen ik hoorde dat ik de in de vervroegde overgang zat en we eigenlijk alleen de keuze hebben voor eiceldonatie, hebben wij ook heel veel over ons heen gekregen. Mensen zeiden gewoon glashard zover zou ik nooit gaan, zelf hadden ze al twee kinderen! Dat doet zeer..... Je leert je echte vrienden wel kennen hoor!

Toen ik dit nieuws ongeveer 15 jaar geleden hoorde stop je het eerst weg en had toen nog geen relatie en dan kun je er ook niets mee. Heb het vriendinnen wel verteld.

Nu ik 6 jaar geleden getrouwd ben en mijn man en ik bij de gyneacoloog kwamen toen werd het nogmaals bevestigd en we konden niet anders zwanger raken dan via een donor. Ik heb toen (achteraf wel spijt van) tegen vrienden en collega's verteld. Men heeft gelijk hun mening klaar en dat doet echt pijn . Een aantal is ook echt heel lief en oprecht begrijp me goed.

Nu zijn we onder behandeling bij GG en bijna niemand weet dit, behalve mijn familie en vriendin. Bevalt me goed dat bijna niemand het weet. De vragen zijn gestopt en men denkt dat we kinderloos blijven, mocht ik toch zwanger raken via deze weg dan zien we wel weer hoe we dat overbrengen...Ben niemand verantwoording schuldig natuurlijk. Dus ik sluit me bij Tiktak aan hou het lekker bij jezelf..

Liefs Bootje

Geplaatst

Ahhh, hihi, ik ben juist van half vól!

O, ik bedoelde de witte bollen, de utrogestan bolletjes. Haha, oliebollen zijn idd veel lekkerder. Die geven hormonen af en worden vaak voorgeschreven tbv het innestelen enzo. Maar bij jou is het vanzelf gegaan en is je cyclus niet plat gelegd. Dus dan heb je ze vast niet nodig.

Ja, foliumzuur is heel goed. Gebruik je niet ook nog de zwangerenvitaminenpillen? Hoeft niet hoor, als je gezond eet.

Nou meid, wat n geweldig nieuws blijft het he. Zo onverwachts. Geluk zit in n klein hoekje.

knuf, mees

Geplaatst

@Tiktak, Ik heb inderdaad geschreven dat ik dacht wat anderen zouden zeggen als we zouden vertellen dat we met ECD zouden gaan beginnen. We hebben het in eerste instantie stil gehouden, alleen mijn beste vriendin wist van het hoe en wat. Verder kozen we ervoor om het onze familie te vertellen.

Nu ( 2012 ) weten degene die we het in het begin vertelden allemaal wel dat we bezig zijn met ECD, maar weet niemand iets over de data ( buiten jullie om) wanneer we weer gaan starten met onze volgende behandeling, buiten mijn beste vriendin om.

Die mensen die toen de brief hebben geschreven naar pleegzorg zijn onze vrienden inderdaad niet meer, ik heb het alleen moeilijk om naar verjaardagen van de vriendengroep te gaan, omdat zij daar ook zijn en ik haar nu steeds dikker zie worden omdat ze zwanger is en in mei zal ze uitgerekend zijn. Pleegzorg heeft inderdaad wederhoor gedaan destijds, echter dat hielp niets, ze vonden de brief zwaarder tellen. Niets aan te doen dus.

@Bootje, ja de ellende hebben we nu allemaal wel zo'n beetje gehad.

Wat jij zegt mensen zijn echt glashard, en vooral mensen die zelf kinderen hebben en deze hele MMM niet meemaken. Toen Sanne* mijn dochtertje geboren was na een zwangerschap van 18 weken, heb ik ook heel wat over me heen gekregen. Mensen die zeggen, ach joh dat geeft toch niet je bent zo weer zwanger, je weet nu dat het kan, tot mensen die zeggen van kijk naar die kinderen van mij, die zijn er ook gekomen, die van jou komt echt wel. Echt keihard. En ja dat doet zeer!

Ik heb in het begin ook weggestopt dat ik geen kinderen kon krijgen, ik was pas 13 en kon er niets mee. Toen ik een vriendje kreeg, probeerde ik wel te achterhalen of hij kinderen wilde in de toekomst. Als dat zo was, dan was ik eerlijk en vertelde dat ik geen kinderen kon krijgen zonder de MMM of adoptie / pleegzorg.

Dat sommige mensen zelfs mensen in de familie, meteen hun mening klaar hebben dat doet echt pijn. Gelukkig zijn er net als bij jou een aantal die me erg goed begrijpen en erg lief zijn.

Pas nog deed mijn broer echt een rot uitspraak. We hadden tweede kerstdag brunch bij mijn moeder. Mijn neefje van 15 is licht autistisch en mijn broer vind hem dus erg speciaal. Omdat mijn stiefzussen met hun kids ook kwamen ( de kids zijn net een jaar oud) deed me dat pijn en wilde ik graag naar huis. Mijn man ging gelukkig mee en ik heb hem verteld waarom ik naar huis wilde. Toen mijn moeder savonds belde was mijn broer daar nog en die riep op de achtergrond dat ik altijd dacht dat ik speciaal was, maar dat ik niet speciaal ben, want dat zijn zoon specialer was en dat ik me niet moest aanstellen omdat ik geen kinderen had. Ik had echt wel van hem verwacht dat hij beter wist, maar kennelijk niet.

We zijn nu onder behandeling in het EMC, en bijna niemand weet dit, behalve mijn beste vriendin en mijn moeder. Ook ons bevalt het erg goed dat bijna niemand het nu weet. Wij krijgen bijna geen vragen meer, soms nog hoe we het nu voor ons zien zo zonder kinderen, dan zeggen we dat het goed gaat en voor de rest houden we onze mond. En ja als we toch zwanger zijn dan zien of horen ze het vanzelf wel. Wij houden het nu dus ook lekker bij ons zelf...

Maar toch bedankt voor je bemoedigende woorden, ben blij dat ik hier mijn hart kan uitstorten, al heb ik volgens mij mijn verhaal al eens eerder gedaan, toen ik hier net op het forum zat.

Geplaatst

@tiktak :15_5_18:YEAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH!!!! Je bent zwanger de :bfp: heeft dus niet gelogen en je hebt zelfs al een kloppend hartje mogen zien op de echo.

Echt super hoor meid. Op naar de volgende echo. Ben wel benieuwd hoe de kleine groeit.

En wat een domme Gyn. met haar uitspraak, dat ze je wel feliciteerd als de kleine er straks is. Ik feliciteer je nu al, zwanger van een klein beebje een wonderbeebje gewoon helemaal spontaan.

Geniet van je zwangerschap meid en laat ons weten hoe het allemaal verloopt, ik duim in ieder geval met je mee, dat alles maar goed mag blijven gaan.

Geplaatst

Tiktak, gefeliciteerd meid!! Hoop dat alles goed blijft gaan. Zal idd og een paar weken spannend zijn, aar denk dat het echt pas zeker s als jullie wondertje geboren is!

xx

Geplaatst

Las net op n ander topic dat Doorzettertje vanmorgen bevallen is van dochter INDY!! Wauw...weer n beebje erbij op dit topic...geweldig.

Nogmaals Doorzettertje: SUPER GEFELICITEERD!!!!:uecgVftZ91767265:

xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden