Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas, wanneer hebben jullie de echo? Spannend is dat!! Succes met de verlengde ww!!! Ga je nog een keer bloedprikken?

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Freggel, geen idee,was door de spanning vrijdag helemaal vergeten de kliniek te bellen hahaha en wilde niet het emercency nummer bellen. Dus ik zal morgen bellen en horen wat zij adviseren. Maar volgens mij toch pas een echo bij 6( gerekend vanaf de dag van bevruchting?)

Geplaatst

ben even een tijdje niet geweest. Had 't met Sinterklaasochtend bij mijn schoonouders even moeilijk. 5 december precies zou ik 12 weken geweest zijn en natuurlijk hadden er dan kadootjes voor onze Emmy tussen al de kadootjes gezeten die mijn schoonouders (in opdracht van Sinterklaas ;-)) gekocht hadden. De kids van mijn zwager zijn weer super verwend en dan is het toch aan de ene kant leuk dat je die smoeltjes ziet, hoe blij ze zijn. Maar aan de andere kant als jij dan een envelop krijgt met wat geld, toch wel even een domper. Thuis gekomen had ik het dan ook erg zwaar en barstte ik in tranen uit.

Gelukkig een heel lieve echtgenoot die het erg goed begrijpt, en die me een troostende schouder kon bieden.

Nu weer helemaal er bovenop en nog we gaan met goede moed richting 2013, hopende dat dat ons jaar gaat worden en we volgend jaar wel met ons kleintje bij de Sint mogen komen en kerst met z'n drietjes gaan vieren.

@Bootje, jeetje meid ook voor jou een domper, geen positieve test. Hopelijk komt er een mooi kindje uit de cryo.

@Sas, JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Zwanger. Gefeliciteerd meid. Geniet er van, hopelijk heb je snel de echo. Hoe ver ben je nu?

@ freggel, Binnenkort naar Dogus zag ik, succes meid en hopelijk ook voor jou een erg goed 2013 met de wonderen van een kindje in je armen.

Dikke knuffel allemaal

Geplaatst
He Mees,

Ik heb die krampen bij de andere TP's niet gehad... Het zijn geen krampen waarbij ik helemaal krom sta dus het zijn matige krampen. Niet de hele dag.

Sinds drie dagen plas ik ook meer, heb steeds een druk gevoel op de blaas.. maar goed morgen maar afwachten. Durf nergens op te hopen. De positieve energie is wel wat verdwenen.

Weet je iemand in mijn omgeving kan zien dat je zwanger bent en ze wist niets van mijn TP maar ze ziet het wel. Bij toeval kwam het ter sprake. Zag haar vanmorgen nog en ze ziet het nog steeds. Wat is dat toch?

Maar als de test negatief is is het zo .....

Niets geen rare afscheiding gehad of zo.. een keer iets bruinig maar was de moeite niet

Bootje

c?a nh?a lõi thép 900k/m2 c?a th?y l?c kÃ*nh cu?ng l?c 10mm 550k/m2 c?a nh?a lõi thép 900k/m2 c?a th?y l?c kÃ*nh cu?ng l?c 10mm 550k/m2 T?i HÃ* N?i. Liên h? : 0976 693 846 . DT: 0485882996

Geplaatst

Sannemieke, knuf voor jou hoor. De feestdagen zijn niet altijd even fijn....

Zelf vieren we geen Sinterklaas, maar wel kerst. Mijn beiden zusjes zijn dus zwanger (31 weken en 23 weken) dus ik zie daar best tegenop. Je kunt wel raden waar het de hele avond over gaat....Niemand die echt rekening met je houdt. bah....maar goed, we slaan ons er wel doorheen. Maar ik zou liever niet gaan dan wel. Wij zouden nu ongeveer 33 weken zijn geweest..

Sas, normaliter heb je je eerste echo zo rond de 7 weken. Dan kunnen ze meteen het hartje zien. Als je te vroeg bent, kan je dat niet altijd zien en maak je je misschien onnodig ongerust.

Ik duim voor een mooie echo!

Liefs

Geplaatst

He Sannemieke, ook een knuffel voor jou. Het valt ook allemaal niet mee hoor!! Verdorie nog aan toe deze dagen maken het er ook niet gemakkelijker op.

Kop op he en wie weet word 2013 ons jaar!!!

Freggel, zal fijn worden de kerstdagen voor jou... en inderdaad het zal zeker over de zwangerschappen gaan. Dan is het zo moeilijk je in te houden lijkt me.

Ook voor jou een dikke knuffel..

Sas heb je inmiddels al gebeld met de kliniek? IK hoop voor je dat je een mooie echo krijgt..

Hadden jullie dat ook ik zag op facebook allemaal foto's van Sinterklaas met de kids, ik kon er niet tegen! Was gewoon afgunstig.....

:sed: Als mijn zwangerschap goed was blijven gaan was ik inmiddels ook al bevallen... Dus dan steekt dat wel.

Een deze dagen word ik opnieuw tante, na alle ellende van de afgelopen tijd is dat wel geweldig natuurlijk!!

Liefs Bootje

Geplaatst

Bootje, ja dat herken ik ook wel. Ik word er gewoon moe van.......ik zou het zelf ook vast doen hoor, als wij kids zouden hebben. Maar voor nu is het erg irritant en ook super origineel (sarcastisch bedoeld) om die foto's te moeten plaatsen. BAH! hihi, ach ja hier kunnen we dat gerust spuwen, iedereen hier vindt dat irriterend. ;-)

Bootje, wanneer moet je nu terug naar GG?

Wij hebben morgenmiddag het evaluatiegesprek bij Drs W. We wachten even af wat hij gaat zeggen over de mislukte ICSI. Dan gaan we ook aangeven te stoppen bij GG en dat we naar het buitenland gaan. We vragen of GG wel de echo's etc wil blijven doen, dat scheelt toch weer enorm! Ik las al op een ander forum dat GG dat wel doet, maar dat ze geen direct contact willen met de klinieken. Lijkt me wel logisch toch. Maar ben blij dat we het willen doen, dat is niet vanzelfsprekend hier in NL...

Geplaatst

He Freggel,

Ik moet GG nog bellen heb vandaag een enorme baaldag en kan me er niet toe zetten!! Sorry voor mijn negatieve berichtjes hoor maar het is wel fijn dat het hier kan. We weten allemaal wat we voelen..

Je bedoelt dr Wischman? Die heb ik in het begin twee keer gehad en later niet meer en hij heeft een TP gedaan bij mij, vind ik echt een fijne man.

Vindt het wel jammer dat je vaak een andere krijgt, wij spreken daarom vaak af bij Ruis, die hebben we nu het vaakst gehad..

Mag ik wat persoonlijks vragen Freggel? Ik ben niet zo op de hoogte van behandelingen in het buitenland.. Maar moet je dat zelf betalen? Of kun je dat nog opgeven aan de verzekering?

Liefs Bootje

Geplaatst
Mag ik wat persoonlijks vragen Freggel? Ik ben niet zo op de hoogte van behandelingen in het buitenland.. Maar moet je dat zelf betalen? Of kun je dat nog opgeven aan de verzekering? Liefs Bootje

Je krijgt als het ware de IVF-behandelingen in het buitenland vergoed (als je nog geen IVF-behandelingen hebt gehad, voor een max. van 3x). Verder niet de extra kosten die je moet maken omdat het in het buitenland is. En officieel ook niet de kosten voor je eiceldonor (qua medicijnen etc). Bedoel je dat?

Ja fijn he....als die zwangere vrouwen om je heen. GRRRRR....ik heb weer 2 sinterklaasvieringen overleefd....

Geplaatst

Hey bootje!

Als je al 3 pogingen hebt gehad, komt alles voor eigen rekening.

Als je nog een of meerdere pogingen tegoed hebt, krijg je terug wat de nl ziekenhuizen vergoedt krijgen, ongeveer € 1800.

poging in buitenland kan aardig oplopen. Reken op een bedrag tussen de €5.500 en €10.000, afhankelijk van welk land je kiest. Je kan wat van de belasting aftrekken geloof ik, maar je moet wat gespaard kunnen hebben. Of lenen.

Wij verkeren in de goede positie dat we hebben kunnen sparen en het geld ervoor hebben.

ik ken er genoeg die noodgedwongen moesten stoppen na de 3 pogingen, simpelweg omdat ze het geld niet hebben......heel erg.....

Geplaatst

Hallo meiden.

Wat hierboven geschreven is is voor mij ook zo herkenbaar en weet er ook soms echt niet mee om te gaan.

Voor de een is het rugzakje groter dan de ander.

Ik zit ook op fb en zie dan ook idd foto's van kinderen baby's of zwangere buiken voorbij komen en dan kijk ik wel heel even en dan scrol ik maar gauw door want dan gaat het toch pijn doen en vind ik het wel confronterend.

Dus we zitten allemaal in het zelfde schuitje daarom wil ik voor ons alle een big hug geven en proberen een positieve vibe over onze topic te gooien want we zijn allemaal kanjers en sterke vrouwen bijdeze komt ie..... :positive energie::hugs2:

Liefs Corina

Geplaatst

Hoi meiden,

Inmiddels zit ik in een ander schuitje, maar ook mij stoort het enorm dat mensen soms de meest rare dingen delen via de sociale media (blote buiken, echo's, babykamers etc.). Het rare is dat ook vrouwen die na veel moeite zwanger zijn geworden hier ook aan meedoen. Het lijkt soms wel alsof zij het ergste klagen over kwaaltjes en ongemakken.

Ik ben me op elk moment bewust wat ik van mijn zwangerschap met wie deel. Een kennis van mij heeft vorig jaar haar zoontje na een zwangerschap van 22 weken verloren. Wij zijn vrienden op Facebook en ik realiseer me hoe moeilijk het voor haar is dat ik nu zwanger ben terwijl zij nog steeds met lege handen staat.

Het probleem is dat vrouwen die de dingen doen waar jullie je zo aan ergeren geen idee hebben hoe moeilijk het is voor iedereen die ook zo graag zwanger willen worden (anders zouden ze er al wel rekening mee houden). Dat is pijnlijk, zeker als het vrouwen zijn die zo dicht bij je staan (zussen, vriendinnen etc.). In heb de afgelopen jaren ook wel geleerd dat af en toe heel erg jaloers zijn mag. Ik vond het vreselijk om na weer een mislukte poging te horen dat iemand anders wel zwanger was. Ik voelde me aanvankelijk erg schuldig over die gevoelens, maar ik merkte dat er even aan toegeven beter werkte. Ik kon me er daarna weer beter tegen wapenen.

Wat betreft de kosten van ecd in het buitenland. Je kunt de kosten aftrekken van de belasting. Wij waren in Spanje 5500 euro kwijt tijdens de eerste poging. De tweede poging kostte 4800 euro. Mijn huisarts heeft de Spaanse recepten overgeschreven waardoor we 1500 euro korting kregen: de moeite waard dus! Het blijft heel erg veel geld, maar we wisten wel dat de kans op succes 50 procent per poging was. Ik stoort me enorm dat men in Nederland weigert om te vertellen wat het slagingspercentage is. Zeker als je het zelf moet betalen lijkt het me relevante informatie.

Ik begrijp hoe moeilijk de feestdagen voor jullie zijn en ik weet dat je er helemaal niets aan hebt, maar jullie zijn wel in mijn gedachten.

Liefs,

Djanne

Geplaatst

Il ik ook even snel wat toevoegen aan het verhaal van Djanne, vaak krijg je de 2e poging korting van de kliniek. Wij betalen voor deze poging, alles inbegrepen (zoals medicijnen, hotel, transfer tussen vliegveld/hotel/kliniek, dag 5 emmy's) €5.200 euro. Komt alleen ons ticket er nog bij. Voor een 2e poging zouden we €1000 korting krijgen.

Misschien hebben anderen hier wat aan.

Iedereen een dikke knuf

Geplaatst

Hallo Lieverds.

Freggel, tiktak en Djanne bedankt voor jullie informatie. We hebben nog een cryo in de vriezer en dat was onze tweede IVF poging.

We hebben altijd tegen elkaar gezegd na de tweede poging gaat we kijken hoe we ervoor staan en gaan we verder en hoe gaan we verder?

Weet niet of de kans op een zwangerschap in het buitenland groter is maar vaak zijn de donoren jonger toch als in Nederland?

Djanne wat je zegt is waar een ander staat er helemaal niet bij stil dat zwanger worden wel eens moeilijk kan gaan. Men bedoelt het soms niet eens kwetsend maar ze staan er gewoon niet bij stil.

Dat is ook verschrikkelijk van jullie vrienden dat ze een kindje hebben verloren na 22 weken zwanger zijn....

Hoe voel jij je? Hoelang moet je nog?

Corina, toppertje ook voor jou een dikke knuffel.....

Vandaag ben ik al gaan menstrueren, gisteren gebeld met GG en als ik ging menstrueren kon ik een afspraak maken en dan weer nieuwe afspraak maken voor de volgende TP. De menstruatie is er dus nu al. Weten jullie na alles wat er gebeurt is, het overlijden van mijn vader, de mislukte TP wil ik eigenlijk wel even rust.

LIjkt me niet verkeerd... Ik kan toch ook een afspraak maken in het nieuwe jaar? Of moet dat eerder ivm controle na mislukte TP?

Wat ben ik weer lekker verwarrend geloof ik....

Liefs Bootje

Geplaatst

@ Bootje, lief van je om te vragen. Het gaat goed, de urinetest was vandaag weer donkerder. Maar nu doe ik er geen een meer hoor, Morgen nog een laatste bloedtest en dan 21-12 de echo!! Zo spannend allemaal en nog steeds heel onwerkelijk.

Mijn lief komt zaterdag al thuis ip de 23ste dus die kan bij de echo zijn Dan gaat het voor hem ook een beetje leven!

Misschien wel goed om even te wachten met een nieuwe poging? Alles een plek geven en even tijd en aandacht voor jezelf misschien?

Bij ECD gebruiken ze alleen jonge donoren waardoor de kansen wel groter zijn, zeker bij oude bessen zoals ik.

Dikke knuffel voor jou

Geplaatst

Ik schrijf hier bijna nooit meer, maar wat lees ik nu??!!

Sas, yesssssssssss gefeliciteerd!!!

Wat goed zeg!! Die Spanjaarden zijn echt kampioenen zeg!! Ik duim dat het goed blijft gaan en je een mooie echo zult hebben.

Geplaatst

Hoi meiden,

Bootje, de donoren zijn over het algemeen (een stuk) jonger. Omdat daar de eis van een voltooid gezin er niet is, en omdat het anoniem is. Toen in Nederland donatie nog anoniem mocht, gign alles een stuk makkelijker en hadden we relatief weinig tekort.

Bij GG heb je wat minder kans, omdat de donor zelf ook in de MMM zit, dus vaak wat ouder is én je alleen maar cryo's hebt (geen verse TP)

Cryo geeft echt minder kans hoor. Ze zeggen dat het wel meevalt omdat de technieken voor ontdooiing zeer goed zijn, en dat is ook zo. Alleen cryo's zijn normaliter een echte extra als de verse TP niet aanslaat. De kansen zijn volgens Dusseldorf: Cryo 22% kans versus vers 35% geloof ik. Op hun site kun je dat vinden.

We moeten de volle mep betalen voor een poging, terwijl je deze niet optimaal kunt benutten.

Ach, ik heb gewoon geen geluk met cryo's meid, heb er nog nooit geluk mee gehad ( ondanks de 6 stuks ) de 2 verse emmy's daar werd ik wel zwanger van. Maar goed, zo denk ik erover hoor! Jij gaat gewoon zwanger worden, want er zijn ontzettend veel vrouwen die lekker zwanger worden van cryo's!!!! :-)) En de kans die ze geven is groter dan de natuurlijke kans per maand bij een vruchtbaar stel!

Maar ik vind het in het algemeen gewoon een gemis voor stellen bij GG, die alleen maar cryo's hebben, ze verdienen beter.

Wij hebben heel bewust niet voor de eicelbank gekozen, voor bovengenoemde reden. Nu betalen we wel meer, maar we hebben de garantie op minimaal 10 goede eicellen, verse TP en kunnen voor dag 5 emmy's gaan. Bij GG kennen we de donor ook niet persoonlijk, dus dat maakt niet veel verschil met het buitenland. Alleen is bij GG de donor te achterhalen voor het kind later. Als je dat wilt, is dit de juiste keuze. En dat is voor iedereen heel persoonlijk. Ik vond het fijn met een bekende donor, nu we die niet meer hebben, is anoniem weer aantrekkelijker.

Ons gesprek gister ging goed. We weten nu ein-de-lijk na 9 jaar wat het probleem bij mij is. Ik ben niet in de overgang, maar heb veroudere/slechte eicellen.

De ene eicel was namelijk wel bevrucht, maar abnormaal. Deze abnormaliteit zien ze normaliter alleen bij 40+ vrouwen.

Met knikkende knieën vertelden we dat we al voor ECD buitenland gekozen hebben, en de arts stond er helemaal achter! Zo'n opluchting....

Hij doet de echo's (BMS) en ik kan alle medicatie krijgen. Dus we zijn naar huis vertrokken met een volle tas. Echt super!!! Hij heeft zelfs 3 klinieken opgeschreven voor ons, waar hij via patienten ervaring mee heeft c.q over gehoord heeft.

Heb nu voldoende tot ruim februari. Die maand kom ik voor het BMS en als die mooi is, vertrekken we richting Cyprus.

Nog een week of 12 en dan gaan we ervoor!

Geplaatst

Bootje, je kunt starten met je cryo wanneer je dat wilt.

als je een cyclus over wilt slaan, geef je dat door en bel je terug zodra je opnieuw ongi wordt.

Even rust is ook wel wat voor te zeggen. Knuf!!!!

Geplaatst

HCG vandaag 1245, dus dat is mooi! Nu wachten op mijn lief die zaterdag thuis komt en dan de 21ste de echo. Vind het ontzettend spannen kijk er naar uit maar ook wel eng.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat gebeurt er weer een hoop hier!

Sas, proficiat met je zwangerschap! Spannend zo'n eerste echo. Maar aan je hcg gezien zit het nu iig wel goed, fijn zeg!

Bootje, wat jammer dat het toch niet zo heeft mogen zijn. Ik snap dat je even rust wilt. Bij mijn niet gelukte verse pogingen had ik verplicht een maand rust ertussen. Even alle hormonen weer balanceren.

Freggel, al concrete plannen dus? Jee wat kan dat snel gaan! En fijn dat ze willen meewerken bij GG.

Wij gaan in jan weer van start voor poging vier.

Fijne avond allemaal,

Groetjes Lizzy

Geplaatst
Hi Freggel,

Cryo geeft echt minder kans hoor. Ze zeggen dat het wel meevalt omdat de technieken voor ontdooiing zeer goed zijn, en dat is ook zo. Alleen cryo's zijn normaliter een echte extra als de verse TP niet aanslaat. De kansen zijn volgens Dusseldorf: Cryo 22% kans versus vers 35% geloof ik. Op hun site kun je dat vinden.

Ons gesprek gister ging goed. We weten nu ein-de-lijk na 9 jaar wat het probleem bij mij is. Ik ben niet in de overgang, maar heb veroudere/slechte eicellen.

De ene eicel was namelijk wel bevrucht, maar abnormaal. Deze abnormaliteit zien ze normaliter alleen bij 40+ vrouwen.

Met knikkende knieën vertelden we dat we al voor ECD buitenland gekozen hebben, en de arts stond er helemaal achter! Zo'n opluchting....

Hij doet de echo's (BMS) en ik kan alle medicatie krijgen. Dus we zijn naar huis vertrokken met een volle tas. Echt super!!! Hij heeft zelfs 3 klinieken opgeschreven voor ons, waar hij via patienten ervaring mee heeft c.q over gehoord heeft.

Heb nu voldoende tot ruim februari. Die maand kom ik voor het BMS en als die mooi is, vertrekken we richting Cyprus. Nog een week of 12 en dan gaan we ervoor!

Zit nog niet helemaal in de materie van ECD...je schrijft cryo geeft minder kans. Maar geeft het ook minder kans als je met bevroren zaad ipv vers zaad werkt?

Hoe kan het in vredesnaam dat ze daar pas na 9 jaar achter komen? Had je wel verhoogde FSH en lage LH of visa versa ;-) Of wees je bloedtest dat niet uit?

Met wie heb je een gesprek gehad? En wat voor'n klinieken heeft hij opgeschreven? Ik lees anders wel even terug ;-)

Geplaatst

Hey Tiktak, even een snelle ractie want zit op werk.

Ik ben gewoon een lastig 'geval' voor ziekenhuizen. Al mijn bloedwaardes zijn goed, heb alleen PCOS.

Weet niet of ik dat hier ooit weleens verteld heb, maar wij hebben 12 jaar geleden een koolmonoxide vergiftiging gehad, door het oog van de naald gekropen, maar mijn stofwisseling is wel anders gaan werken. Kan best zijn dat het doordoor komt.

Maar goed.

Als het zaad van goede kwaliteit is, maakt het op zich niet uit of het cryo zaad is of vers. Alleen als je man al wat minder goed zaad heeft, is vers wel beter.

Ik ben zelf sowieso voorstander van alles vers.

Wij lopen bij Geertgen, Drs W.

Hij heeft de bekende klinieken in Spanje genoteerd (Eugin, IVI, Bernabau) en een kliniek in Tjechië.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden