Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wauw Sannemiek, wat bijzonder zeg. En zeker als ze allebei ongeveer hetzelfde vertellen en het ook niet hadden kunnen weten via info van jou. Echt toch wel heel speciaal. Wie weet meid; er kan zeker wat zijn tussen hemel en aarde. Het zou wel geweldig zijn! In ieder geval geeft het goede moed. En februari is al heel snel.... Je gaat 'gewoon' doen wat ze zeggen en...zwanger worden.

Wij op dit topic duimen mee en ...tussen hemel en aarde ook...en dan moet t gaan lukken.

Knuf, mees

O ja, gaat hier heel goed met mij. Gelukkig geen griep of zo. En mini mees slaapt veel maar speelt ook weer tussendoor. Was paar dagen alleen maar ziek; zit nu gelukkig weer leven in.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Sannemiek, wat een speciale berichten. Ik heb er wel eens over gedacht, maar nooit gedufd. misschien bang dat ze dingen zeggen die je niet wilt horen.

Kwam vorig jaar Peter van der Hurk tegen in een bouwmarkt. Ben toen op hem afgestapt en hij gaf toen zijn telefoon nummer, hij zij toen dat het goed zou zijn hem te bellen. Mocht zijn nummer niet zomaar door geven omdat hij normaal alleen contact heeft via de mail. Maar ik heb nog steeds niet de moed op kunnen brengen.

Wel spannend allemaal voor je, hoop zo dat ze allebei gelijk krijgen!!

Lieve Tool, zo veel respect dat je de stap " durft" te zetten. Er is meer moed voor nodig om te stoppen dan om door te gaan. Heel veel sterkte samen de komende tijd.

Sas geweldig nieuws, volgende maand is je twee centimeter kleine wonder alweer een heel stuk groter.

Bootje, gewoon doen wat je hart je ingeeft.

Mees, beterschap met je kleintje, dat hij maar snel beter mag worden.

Freggel, nog een aantal weken, maar die vliegen zo voorbij en dan begint weer een spannende tijd.

Lizzy ook voor jou straks weer een spannende tijd, succes.

Hier niet zo veel te melden. We zijn wel voorzichtig aan het praten of we het nog een keer willen proberen. Er zijn dan echter wel wat dingen die eerst moeten gebeuren, ze willen eerst mijn immuunsysteem checken, en dan een maand voor de terugplaatsing een curetage laten doen. Ook willen ze medicijnen gaan gebruiken zoals heparin of nog iets anders. Dus wel weer een heel traject vooraf. Eerst maar eens even inlezen hier welke dames ook hun immuunsysteem in Dusseldorf hebben laten testen.

Voor iedereen slaap lekker voor straks.

Liefs mireille

Geplaatst

Sannemieke, wat bijzonder....en dat je het gedurfd hebt om ernaar toe te gaan en uberhaupt te bellen. Wat eerder is gezegd, ik zou ook een beetje bang zijn voor wat er gezegd zou gaan worden. Maar, ik weet dat er meer is tussen hemel en aarde. Heb zelf eens een hele bijzondere ervaring gehad, net tijdens onze allereerste IUI in 2005. Na die tijd kan ik het opbrengen toch steeds weer positief te blijven, omdat ik wéét dat het eens goed komt. We Pben nog wel een keertje. Meid, heel veel succes!!! Hoop zo dat ze beiden gelijk hebben!! Toeval bestaat echt niet.

Winmir, Peter vd Hurk. Is een hele goede. Altijd lastig; doen of niet?

Wat betreft je immuun, succes met alle testen. Op Freya kun je hier ontzettend veel over vinden en hier loopt er ook een topic over.

Lizzy, ook jullie gaan weer van start, succes meis!!!!

Geplaatst

Hè allemaal,

@ Mees wat fijn dat je weer terug ... Gelukkig voelt kleine mees zich ook weer beter !

@ Sannemieke wat bijzonder zeg, ik denk ook dat er meer is tussen hemel en aarde. Wat Wimmir ook al zei zit er ook wel eens over na te denken om een medium te bezoeken. Hier in de buurt zit ook iemand dus wie weet...... Blijft heel bijzonder dat ze dit allebei zeggen...

@ Tiktak hoe gaat het met jou? Alweer een echo gehad?

@ Wimmir een knuffel voor jou...

Ik heb gisteren een heel gesprek gehad met de huisarts was echt een gevecht met mij zelf aan het houden in mijn hoofd.

Telkens kwam terug ik ben er klaar voor om door te gaan.... Dit kwam continu terug. Heb daarom gisteren gelijk gebeld met gg en gaan a.s. Maandag voor controle echo en gesprek. Dan maar zien wanneer tp volgt.

Het voelt gewoon goed om toch door te gaan...... Mijn man zegt ook als het fout gaat samen zijn we sterk en we redden het wel... Zo lief.

liefs bootje

Geplaatst

Sorry meiden even ego...

Ik lees net op facebook dat mijn nichtje ook zwanger is. 15 weken nu. Ik heb al bijna 5 jaar geen contact met haar, maar het gaat erom dat er wéér iemand zwanger is in onze familie. Mijn beiden zusjes, waarvan er 1 tegelijk met ons uitgerekend zou zijn in Februari. En die datum komt erg dichtbij, we zouden nu rond de 37 weken zijn..

Het regent gewoon zwangeren. Voel me nu even zo kut!! En dan hoe mijn zusje (die gedoneerd heeft, maar waar ze geld voor wilde bleek acheraf) naar haar toe reageerd, zo uitbundig en leuk....terwijl ze met mij ruzie loopt te maken zodra ik haar vertelde dat wij zwanger waren. Zo pijnlijk....bah, ik kan ze wel schieten allemaal momenteel....

Sta op het punt om haar van FB af te donderen. IK heb mijn berichten toch al verborgen voor haar, omdat ze nooit wat laat weten maar op deze manier wel wil weten hoe en wat. Lekker makkelijk. Wat dat betreft is FB toch zo onpersoonlijk, even terzijde.

Ik hoop maar op mijn blote knieën dat het lukt in Maart....

Geplaatst

Wat grrrrrrrr Freggel. Kan me zo voorstellen!! (En gewoon van FB 'afdonderen' zou ik zeggen.)

En.....lekker zwanger worden in maart!!

Knuf meid,

mees

Geplaatst

Mees, lief....

Ik heb net iets heel moeilijks gedaan. Ik heb mijn zusje gemaild en het contact verbroken. Niet definitief, wie weet wat de toekomst gaat brengen. Maar voorlopig wel. Het gaat gewoon niet. Voel me kut nu, ondanks dat ik weet dat ik er zelf alles aan gedaan heb.

Ik wil me niet meer gekwetst voelen. Tis genoeg zo.

Ik ben benieuwd naar haar reactie......:-((

Geplaatst

Ach lieve freggel toch wat een ellende allemaal.

wat steekt het als iemand in je familie naaste omgeving weer zwanger is... Sterkte en een dikke knuffel

Lees net je berichtjes achter .... Wat dapper en een moeilijke keuze heb je gemaakt... En nu lees ik dat je je zus niet meer op fb hebt? Heeft ze jou er af gegooid? Lees het met open mond...

dikke knknuffelLees bootje

Geplaatst

Heel goed Freggel, om het contact (voorlopig) te verbreken. Ik ben normaal erg vergevingsgezind maar genoeg is genoeg. Dan kost het alleen maar negatieve energie. Lekker uit het hoofd zetten, die zus, en op naar positieve gedachten en energie.

(zodra ze in je gedachten sluipt...snel wat anders gaan doen...boek, dieren, denken aan 'kamertje to be'. Veeeeel leuker!! :-))))

Mega knuf, mees

Geplaatst

Ach Freggel toch, wat moeilijk zeg!!! ik duim met je mee en hoop het ook van ganser harte dat maart jullie maand wordt!!!

Maar het blijft moeilijk...zeker ook omdat het familie is.

Dikke knuffel meid!!!

x

Geplaatst

Ah wat lief meiden, krijg er een brok van in mijn keel....

Bootje, Tool, ook zo lief.

Ik heb haar eraf gehaald, van FB. Ik heb haar ook in die mail, uitgelegd waarom ik dat gedaan heb. Ik heb haar een sms gestuurd en gezegd dat ik haar gemaidl heb, en haar daarna wel wil bellen, om e.e.a. toe te lichten. Als ze dat wil.

Dor vorige keer dat ik belde, was om te vertellen dat we zwanger waren. Toen hadden we elkaar ook al een tijd niet gesproken.

Ze zei toen dat het fijn was dat het gelukt was, en dat ze eigenlijk geen zin in contact meer had. Dat het voor haar niet meer hoefde, en ze ertegen op zag om ons uit te nodigen voor feestjes oid. Ook al voelde ik dat ik zo, was toch even schrikken.

Bootje, ze heeft voor ons gedoneerd in 2011. Nog voor de donatie, hebben wij haar en haar vriend een best flink bedrag geleend. Dat doe je als familie, als je het zelf even kan missen. Na de donatie hebben we nooit meer wat over een terugbetaling gehoord. Pas na ruim 8 maanden begon in erover. Nou...dat had ik beter niet moeten doen, volgens haar. Want "dat doe je niet als familie" Wat wij voor jullie gedaan hebben, is onbetaalbaar!!"en.." Wij zouden dat nooit zo doen!!"

Dat kreeg ik terug. Het bleek dus gewoon om dat stinkgeld te gaan.Ze hadden wellicht verwacht dat we dat geld zouden schenken, om dankbaarheid te tonen voor de donatie. Kort daarop, smste (!) ze me dat ze geen 2e keer wilde doneren. Per sms!! Terwijl ze daarvoor zei het wel nog een keer te willen doen. Ze ging nu aan zichzelf denken en aan haar eigen gezin. Daar kon ik het mee doen. Het ging me er niet om dat ze stopte, dat is haar goed recht. Het ging me op de manier wáárop ze me dat vertelde. Zoiets doe je toch persoonlijk.

Man oh man, wat voelde ik me gekleineerd. Was totaal van slag. Ik ben daar echt ziek van geweest. Korte tijd daarop zat ik onder de kalmeringstabletten, kreeg hartritme stoornissen en ben ik een week thuis moeten blijven vanwege een hypertensive crisis (bloeddruk was 230/125) Mijn huisarts schrok zich rot. Het heeft lang geduurd voordat ik dat een plek gegeven had. Ben ik gesprek geweest met een psychologe, maar daar was ik na 1 gesprek al klaar, omdat ik alles zo goed op een rijtje had, en ze me niet verder kon helpen. Ik moest het zelf een plek geven. Wel fijn hoor ;-) Voelde me echt zo sterk toen ik dat hoorde! ;-)

We spraken elkaar nauwelijks nog. Een jaar later belde ik haar op om te vertellen dat we zwanger waren (had geen zin om langs te gaan) en maakte ze meteen ruzie. Ze vond mij egoïstisch, omdat ik al die tijd niets heb laten horen. En ik aan mezelf gedacht heb, terwijl zij (klaarblijkelijk) het geen plek heeft kunnen geven. Ik haalde eens diep adem, en zei haar dat juist zij vorig jaar de deur dicht sloeg, op een heel belangrijk moment in mijn leven. En dat ik nu ook geen ruimte had om haar hiermee te helpen. Ik was niet de aangewezen persoon hiervoor. Ik was verder gegaan, zoals zij wilde. Ik zei haar dat zij dit nu ook voor haarzelf kon doen. (damn, voelde goed zeg!!)

Dat is nu wederom een jaar geleden, en we worden bijna met de nek aangekeken. We hebben beiden een goede baan, wonen leuk, zijn gelukkig samen.

Zij daarintegen (en dat vind ik echt erg voor haar) heeft een ongelukkige relatie, een kind wat toch lastiger is als wat gedacht werd, wonen in bij de baas van haar vriend, schulden overal etc ect etc. Ik denk dus, dat het afgunst is. Ze vinden ons pinnig, dat weet ik. Omdat we ons geld terug vroegen, beetje bij beetje.

Sorry voor het verhaal, ik merk dat ik het van me af moet schrijven (wederom) hoop dat het me wat oplucht. Ik kan gewoon niet begrijpen dat ze naar mijn nichtje (die dus nu zwanger is) schrijft: "oooh WAUW wat leuk!!! Krijgen we dit jaar 3 babys in de familie!!! Zo leuk!! Echt een wonder, en zo mooi om mee te maken" terwijl ze weet dat ik dat mee kan lezen. Ik vind dat ongevoelig, ze weet dat ook ik nu bijna uitgeted zou zijn. Stuur dan een persoonlijk berichtje ofzo. Aargh bah.

Thx meiden, voor het 'lezend' oor.

Dikke kus.

Geplaatst

Jemig freggel, ik lees met open mond je verhaald.... Ik ben zeer verbaasd ( druk ik het zachtjes uit) dat je eigen zus zo kan doen.. Echt geen woorden voor....

Meissie meissie wat een ellende.

inderdaad je hebt gelijk dat je afstand wil maar toch ook heel moeilijk lijkt me het is je zus maar iemand die jou zo behandeld verdiend jou niet!

Hoe staan je ouders hierin dan?

heel veel sterkte en een dikke knuffel...

liefs bootje

Geplaatst

Hi meiden,

Wat wordt er veel geschreven... Hier erg druk op werk met fusie dus weinig puf om 's avond na overwerk nog eens achter de laptop te gaan zitten! Allereerst bedankt voor jullie woorden na mijn eerdere mail deze week. Doet een mens goed;-)

@Freggel, ooohhhh meis wat een ellendig verhaal. Doe vooral waar jij je goed bijvoelt. Iemand die niet in dit traject zit kan slechts proberen te begrijpen hoe je emoties zijn, helaas herkennen wij het hier maar al te goed. En als geen contact voor dit moment het beste is, dan is dat zo en zal de toekomst wel laten zien wat het gaat worden!

@Bootje, stoer dat je GG hebt gebeld en toch verder gaat! Ik ga je volgende;-)

@Sas, ohhh wat fijn een goede echo met zo'n dapper kloppend hartje! Fijn meis, op naar de volgende!!

Hier nog even ego: wij hebben besloten toch verder te gaan met het traject. Wijze raad van forumvriendinnetje en positieve houding van zusje maken veel verschil! Uiteindelijk hebben we niet veel te verliezen: mijn bejaarde (of demente?!) eicellen doen het niet, één goede van haar zou voldoende moeten zijn en in het uiterste geval zijn we alleen een bak met geld kwijt. Ik begin de positieve vibes weer een beetje terug te vinden! Dank voor jullie support meiden! Vanochtend afspraak met onze arts hier gehad. Omdat zusje op haar 2e cyclusdag zit kon er meteen een echo gemaakt worden voor de follikel telling: 6 links en 1 rechts. Binnen de marge wat ons betreft. We gaan het zien! 19 maart hebben we vervolg gesprekken in Gent en dan weten we eind april vermoedelijk of we verder kunnen/mogen!

Meiden, nu echt mijn to-do-lijstje af om daarna te gaan genieten van het weekend! Jullie ook fijne dagen!

Lieve groet,

Geplaatst

@Ceeke: je schrijft dat ze bij maximale stimulatie niet meer dan 5 eicellen verwachten. Is misschien minder dat je gehoopt had. Maar is niet niks toch? En dan speelt nog mee, heb je nog alternatieven? Als die er niet zijn zou ik er gewoon voor gaan. 1x proberen kan toch geen kwaad? En @Gabrie74 had toch ook mooi nieuws?

@Bootje: ik zou gewoon voor een tp gaan. Elke teleurstelling is groot als het mislukt. Dan maakt dan ook niet uit of je wacht of meteen door gaat. En het is toch ook wel fijn om meteen door te gaan. Ben je tenminste bezig met een mooie nieuwe kans te creeren.

@Tool: was vreselijk om te lezen dat je er klaar mee bent. Freggel had het over sparen voor een ECD. Ga je toch gewoon naar Tsjechie. Daar is het goedkoop maar ook betrouwbaar. Tarieven zijn daar een stuk voordeliger dan bijv Spanje.

@Sas. Leuk he, zo’n wormpje. Hebben ze bij jou al een bloeddruktest gedaan? Omdat je schreef dat die aan de hoge kant was.

@Sannemiek: vind het altijd zo vaag dat zo’n medium dat kan zien. Wel super spannend. Een paar jaar geleden ben ik daar ook geweest. Die heeft ook een aantal dingen gezegd was ze echt niet kon weten. Is echt heel apart. Maar als beide mediums dat tegen je zeggen....HOERA!!! toch!

@Wimmir: meteen bellen joh, die Peter!

@Freggel: jeetje joh! Dapper dat je je zusje wel wilt bellen! Als ik het zo lees over het gedrag van je zusje zit daar denk ik wel een beetje afgunst in. Natuurlijk weet ze dat je mee kan lezen op FB. Goed van je dat je dat lijntje hebt doorgeknipt. Neem jezelf maar in bescherming!

Ik heb min of meer hetzelfde met mijn schoonzus. Probleem daarin is alleen dat mijn vriend niet toestaat dat we de touwtjes daar doorknippen. Ik weet niet hoe je vriend en/of je ouders hier tegenaan kijken? Ik heb wel heel erg met je te doen!

Ik heb gisteren een echo gehad. Zo spannend. Zag het hartje, het was 2 cm. Pffff....Mijn vriend had de hele dag hoofdpijn zo zenuwachtig. Ik heb behoorlijk last van de zwangerschap. Maar dan zegt hij ook ‘geweldig!!’. HAHA....Iets andere reactie dan normaal, omdat we zo lang hiermee bezig waren. (niet zo lang als sommigen hier). Maar alles lijkt tot nu toe goed.

Geplaatst

hoi meiden,

Mag ik nog wat vragen stellen?

Mijn AMH is gedaald van 0,2 in 2010 naar 0,05 afgelopen december (uitslag pas eergisteren gekregen trouwens). Betekent dit dat ik in het laatste deel van de overgang zit?

Wat is eigenlijk het minimum aan AMH dat ze willen bij ivf? Ik verwonder me er namelijk over dat in 2010 er niets over is gezegd, behalv: kom na -10 kilo maar terug dan gaan we verder met ivf....

Als je ecd doet, moet je dat geheel zelf betalen of valt het ivf-deel onder je verzekering? Ik heb maar twee volledige ivf-behandelingen gehad volgens de voorwaarden van mijn verzekeraar.

Ik wilde nog wat vragen maar ben het vergeten, ben nog erg aangeslagen door dit alles....

groetjes

Lalena

Geplaatst

@freggel: heb je het geleende bedrag nou nog teruggekregen? En wat erg dat het om dat geld ging. En vreselijk dat jullie op zo'n afstand leven. Maar goed van je dat je doorgegaan bent met leven en dat je zo sterk was om te zeggen tegen haar wat je zei. cudo's!

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

@ Freggel: Ik heb je een pbtje gestuurt.

@ Sas67: WOUW wat fijn zo'n mooie echo geniet jullie maar heerlijk van jullie wormpje :) is jullie gegund. Hoe voel je je veder??

@ Bootje: Wat goed dat je als nog GG heb gebeld super. En idd wat de andere ook al schreven gewoon doen waarbij jij/jullie goed bij voelen. Heel veel toi toi ga ervoor meis.

@ Tool: Meis meis wat een moeilijke beslissing moet het geweest zijn om te stoppen. Vanuit hier een virtuele hug....

@ Sannemieke: Tjee wat bijzonder zeg... Ik zou het lef niet hebben gehad hihi.. Maar ik hoop zo en ik ga ervoor duimen dat het echt msg uit komen ik blijf je volgen...

@ Tiktak: Wat fijn dat de echo goed was super hoor. Wat een lieve man heb je toch :) Maar wel vervelend dat je er last van heb ( als ik het goed las) waar heb je dan last van als ik het vragen mag??

Meiden wens jullie een heel fijn weekend en tot snel.

Geplaatst

Lalena, ja ik heb het bedrag terug, in december de laatste euros. Bijna 2 jaar geduurd.

Succes met je tests. Ik weet niet zoveel van amh waardes, enkel wat ik op google kan vinden. Misschien dat je daar eea kan vinden?

Ecd valt onder ivf, dus heb je nog 1 betaalde poging. Veel succes, en neem je tijd om alles te verwerken.

Xx

Geplaatst

Hi Freggel, jeetje meid alsof je al niet genoeg op je bordje hebt gehad, ik heb zelf geen zus of broer, maar op zo een manier kan je ze beter kwijt dan rijk zijn, bah. Hoop dat je idd voor jezelf die afstand kunt nemen, want het doet toch zeer. Richt aub als je energie op jezelf en je mannetje en jullie poging in maart, dat is het belangrijkste wat er is. Sterkte met het verwerken en kies voor jezelf!!

Ceeke succes met jullie poging en je hebt maar 1 goede nodig. Ga voor je duimen.

Tik tak, wat een mooi nieuws een goede echo met een knipperlichtje. Geweldig toch, ondanks de kwaaltjes. Heel veel succes en probeer een beetje te genieten.

Bootje, als jij het idee hebt dat het goed voelt gewoon doen.

Nog even over het onderwerp mediums, aan de ene kant ben ik heel benieuwd maar aan de andere kant durf ik het echt niet, misschien een beetje stom, maar ja...

Voor de andere dames een heel fijn weekend.

liefs

Geplaatst

@Corina: je kunt van te voren niet inschatten wat een zwangerschap met je lichaam doet. Maar dus...misselijk, bijna geen energie om het bed uit te komen, krampen in de buik etc. Allemaal normaal, even wennen.

We hebben het deze week tegen idereen verreld dat we zwanger zijn. Heel veel lieve reacties ontvangen. Maar op de een of andere manier heeft mijn schoonzus daarop bijna een uur met mijn vriend aan de lijn gehangen. Die was overstuur. Het is toch wat. Ik wil ook helemaal niet weten waar dat overging. Heb wel geleerd dat hoeveel energie je in negatieve zaken stopt des te groter die negatieve energie wordt. @Freggel: ik heb geen fb met haar...maar anders.. ;-)))

Geplaatst

Jeetje Freggel, dit kan er ook nog wel bij. Wel dapper van je om het contact (voorlopig) te verbreken met je zus. En ook knap dat je haar ook wilde bellen om het eea uit te leggen.

@Tiktak, fijn meis dat je een goede echo had. Ja zwangerschapskwaaltjes horen erbij. Dus geniet ervan ondanks de kwaaltjes. Probeer je idd niet te veel met negatieve gevoelens in te laten. Denk lekker aan je zelf meis.

@Ceeke, spannend ook voor jullie hoor, ik hoop voor jullie op goed nieuws in maart

@Lalena, je mag natuurlijk alles vragen hier, we zijn er hier voor elkaar. Dus schroom niet.

Ik moest eigenlijk de 13e stoppen met mijn huidige hormonen, echter kwam ik er vandaag achter dat mijn strip of is en heb besloten ( na overleg met de arts) geen nieuwe strip meer aan te breken voor 2 tabletjes. nog 9 dagen en dan beginnen met de PRogynova. Hopelijk heeft onze donor deze keer meer dan 3 eicellen en komen er mooie embyos uit en evt. een aantal cryos.

Onze donor heeft de eerste poging gezegd dat ze ons 1 keer wilde helpen. We waren dan ook erg blij dat ze deze 2e poging ons weer wilde helpen. Wat we na deze poging doen ( mocht het mislukken) dat weten we nog niet, daar wil ik nog niet te veel mee bezig zijn eigenlijk, maar soms denk ik daar wel eens aan. Want wat als het deze keer niet lukt. Wil ze dan nog een keer helpen of niet. Zo niet, was dit het dan of gaan we op zoek naar een andere donor. PFFFT nu nog maar niet aan denken.

Zo zie je maar, ook hier ups and downs.

Geplaatst

Sannemiek, ja, dat maakt het wel spannend, dat ze het 1x (nu 2x) wil doen. Maar....gewoon deze x zwanger worden. Dan heb je geen probleem ;-)

Ik duim voor veel eitjes!

Dankjewel Corina!! Hij is meteen weer wat beter geworden! Bijna oude mini mees weer.

Wimmir, ja lastig he. Ik weet het ook nooit zo. Wel dat er meer is maar ja...wat doe je ermee? En nog bedankt he! Top!!

Tik tak, heerlijk, die zwangerschapsverschijnselen. Maakt allemaal niet uit..als je maar zwanger bent.

Freggel, niet normaal zeg, die zus.

En helemaal waar...ze dachten inderdaad: ruilhandel, donatie-geld. En als je nog twijfelde...toen je het geld terug vroeg wilde ze meteen niet meer doneren. Als n soort straf. Zo fout zeg! Ze zijn er helemaal vanuit gegaan en dat viel natuurlijk vies tegen toen je t geld terug vroeg. Logisch hallo!

En dat ze zo blij op fb doet voor nichtje die zwanger is....dat doet ze alleen maar om jullie te treiteren. Juist het feit dat ze weet dat je mee kan lezen, maakt dat ze uitgebreid en lyrisch over die zwangerschap doet.

Gaat echt niet goed komen tussen jullie en hoeft ook niet. Van je afzetten...je weet dat je goed en eerlijk gehandeld hebt...en tegen die jaloersheid kun je toch niet op. Weg ermee. En op naar genieten van je toekomstige zwangerschap, ook het traject ernaar toe, al je echte vrienden en meer.

xxx, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden