Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Freggel, Corina en Sas, vanochtend bongi geworden. Had gezegd dat ik dan weer zou beginnen met de pil, maar nu het moment daar is, durf ik niet...:nerves:

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Tool. oh meis dat begrijp ik heel goed. Het is dan meteen zo definitief voor je gevoel. Ik kan niet zeggen wat je moet doen. Moeilijk hoor. Dikke knuf

Geplaatst

hoi lieve tool,

meis, je moet doen wat nu het beste voelt voor je. Ik heb ook altijd van alles in mijn hoofd, maar als moment daar is, is het toch anders. Begrijp heel goed dat je niet durft.....is ook echt een psychologische beslissing en besluit wat je met het nemen van de eerste pil neemt. Luister naar je gevoel. Moeilijk blijft het.....De strip loopt niet weg.

Dikke knuf.....xxxxx

Bootje, goed nieuws!

Sas, fijn dat je een mooi afscheid hebt gehad van je opa. Is toch moeilijk. En zonder je lief lief de pretecho. Ook niet zo leuk, maar gelukkig wel een prachtig plaatje! Hihi wat lief dat je uk het zo goed doet. Voel je al beweging? Ik vind het ook zoooo onwerkelijk.....dat alles, in míjn buik:-0

Winny, goed nieuws! Ik spreek je op t andere forum;-)

Corina, we blijven duimen. Toitoitoi meis!

Knuf voor de rest! Xx

Liefs freggel

Geplaatst

@Freggel, super he dat je nu ook mag voelen wat het is om zwanger te zijn.

Ik voel uk al heel lang heel goed. Dat hoort ook meis dat je uk elke dag voelt. Het wisselt een beetje maar ik voelde hem bij 20 weken ongeveer pas goed maar er zijn vrouwen die hem al eerder voelen. Hij komt zelfs naar mijn hand toe 'zwemmen"en heel soms volgt hij dan mijn hand over mijn buik. Verder veel schoppen en ik kan nu ook ook echt voelen hoe hij ligt, dus waar met zijn hoofd, welke kant de rug. Dat wisselt nog wel per dag. Donderdag bij de gyn lag hij nog in stuit en vrijdag bij de pretecho met zijn hoofd naar beneden.

Geniet er maar van , echt voor je het weet ben al net als ik 27wk..... gaat zo snel allemaal.

Geplaatst

Aaah wat een lief verhaal sas over jouw manneke! Raar hè dat ze je hand kunnen volgen? Zal hij wat schaduw zien door de buikwand heen? Zo lief!

Ik ben erg nieuwsgierig en kijk uit naar de eerste beweging!!

Ja het idd bijzonder om mee te maken, zo gelukkig! Ik vind de weken nu wat sneller gaan. En het gaat idd alleen maar sneller, zoals jij ook zegt. Aan de ene kant wil ik dat ook, kan niet wachten! Aan de andere kant, je weet niet of het nog eens lukt, dus wil je elke dag bewust genieten van deczwangerschap en het niet overslaan ;-)

lukt het uitruimen van je kast hihi?

Geplaatst

@ Tool: Lieverd ik sluit mij bij Freggel aan doen waar je goed bij voelt en het is ook logisch het is ql eenmaal niet niks wat je al heb meegemaakt.xx

@ Sas67: Wat bijzonder om jou verhaal te lezen erg mooi en lief.

@ Freggel: Fijn om te lezen dat je er van kan genieten xx

Fijne pinksterdagen..

Geplaatst
@ Freggel......via wie lees jij mee op FB??? Kast schiet niet erg op:-))

Haha via niemand! ;-)

ik ken je echte naam niet, van niemand hier trouwens. Ik zag het gewoon bij je maandtopic staan!

Geplaatst

Ben vanochtend toch maar begonnen met de pil nadat ik nog eens met m'n hubbie heb gepraat. Wel n traan gelaten, omdat t zo definitief lijkt.

Geplaatst

Knap hoor Tool. En zo moeilijk...zo hard om die pil weer te startwn. Ik geef je een dikke knuffel.xxxx

Sas. Oh hoeft niet hoor meis, ik heb destijds niet meegedaan met elkaar aanmelden via FB omdat ik dat graag privé wilde houden. Ik heb ooit eens, lang geleden, een negatieve ervaring gehad met FB en een heel ander forum. Beetje gevalletje schade en schande denk ik.;-)

Vanaf die tijd houd ik FB en mijn echte naam etc voor mezelf.

Jammer dat je kast niet opschiet hihi, morgen weer verder, het wordt toch slecht weer.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Hier vanmorgen een testje gedaan maar helaas deze was negatief.

Woensdag doe ik er nog 1 voor de vorm maar die zal ook wel negatief zijn.

Op dit moment zit ik er eigenlijk ff door heen en snap er allemaal niks meer van. Ik weet wel is een hele hoop geluk hebben maar op dit moment voelt het voor mij of het ons gewoon het geluk niet gegund is.

Sorry hiervoor met mij zullen er wel meer zo voelen en dat vergeet zeker niet.

Gelukkig hebben we nog 2cryo's maar wanneer we verder gaan weet ik echt nog ff niet maar dat hoeft ook niet.

Meiden fijne dag allemaal en een dikke knuf....

Geplaatst

Och lieve Corina,

Ik had zo gehoopt dat jij met goed nieuws zou komen. Het is je zo gegund. Ik herken je gevoel helemaal, om moedeloos van te worden he?

Neem elkaar goed in de armen, praat goed met elkaar en laat je verdriet er zijn. Dat heeft mij afgelopen week in ieder geval erg geholpen.

Wens je heel veel sterkte.

Freggel en Sas, fijn dat het bij jullie goed gaat. Dat is toch wat we willen horen en waar we het voor doen.

Tool, wat is de reden dat je aan de pil gaat? Dat je er ook niet meer mee bezig bent? Kan me voorstellen dat het dan wel heel definitief voelt. Het kan ook ineens veel ruimte geven lijkt me. Dubbel hoor... Sterkte.

Bootje, wat sta je al ver bovenaan!

Roos, hoe is het met jou?

Hier gaat het wel. Heel verdrietig geweest afgelopen week. Ook wel opgelucht dat we komende maanden even ontsnappen uit de mmm. Natuurlijk hebben we nog twee cryo's, maar ik merk ergens al dat ik al een beetje in een soort verwerking zit dat we waarschijnlijk kinderloos gaan blijven. Bij mijn vriend daalde het allemaal wat later in, maar we kunnen er samen goed over praten en merk dat we deze week ook wel weer op een andere manier nader tot elkaar zijn gekomen. Komende week een paar dagen naar zee, er even tussenuit!

Geplaatst

@Corina, ach nee meis wat een rot nieuws. Ik had zo gehoopt dat je positief zou testen. Pff snap dat je er helemaal doorheen zit. Het is ook zo oneerlijk allemaal. Lieverd, neem je tijd en zoek steun bij elkaar.

@Lizzy, wel fijn dat jullie elkaar goed kunnen steunen en nader tot elkaar komen. Geniet van elkaar de komende dagen aan zee.

Geplaatst

Corina, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet. Heel veel sterkte met het verwerken van deze klap. Ik hoop dat jullievje weer op kunnen laden voor de 2 cryo's die op jullie wachten. Knuf meis.

lizzy, knuffel en geniet van elkaar, heerlijk aan zee:-)

Geplaatst

Lieve Corina,

Wat vreselijk meid!! Echt niet te bevatten. Kan me voorstellen dat je er helemaal door heen zit. Iedere keer is het toch weer vol hoop erin gaan en dan toch weer niet. Kost ook zoveel energie! Op n gegeven moment is het ff op.

Heel veel sterkte meid en neem de tijd he. En lekker veel knuffelen en praten met je hubbie. Samen strong!!!

xxxx, mees

Geplaatst

Sannemiek, ja haha, als je zou willen vragen of ze terug wil komen...zou super zijn! Bedankt alvast ;-)

En jullie dus 20 juni de afspraak. En ja, wat moeilijk he, als je man soms niet zo positief is. Dan moet je bijna voor 2 positief zijn en dat valt niet mee. Zeg maar dat die 3e hond er is gekomen zodat die lekker met de baby kan spelen later ;-)

Big hug!!

Winny, nee, nog niet. Dus jij wacht ook op opoe? Ze zijn samen op wereldreis. Jij dus maar aan de pil nu? Klopt, als je eenmaal gestart bent met de meds, dan is er in ieder geval 'actie'.

O Lizzy, had n tijdje niet mee gelezen, maar jij ook dus een grote teleurstelling!! Heel veel sterkte meid!! En het is jullie zo gegund!!

:crybaby2::crybaby2:

Geplaatst

Bootje, wat geweldig dat jullie zo hoog staan! Dat geeft weer moed!

Freggel, hoe is het met het breien? Al af?

Ja, heerlijk genieten van iedere dag van je zwangerschap. Het gaat zooo snel (vooral na de 'onzekere' maanden).

Sas, leuk dat je uk je hand volgt. Ik wist nooit zo waar en hoe ie lag. Ik voelde hem overal in mn buik. Hij tolde lekker rond haha.

Tool, wat heftig zeg. Toch aan de pil. Ja, heel moeilijk hoor. En doe je dat omdat jullie t afsluiten/ afgesloten hebben? Zodat je niet iedere maand weer hoop hebt?

Knuf allemaal,

Mees

Geplaatst

Ach Corina, wat verdrietig nieuws! E het rot dat het (weer) niet gelukt is. Geef toe aan je verdriet, je boosheid en houd elkaar even stevig vast. Dikke knuffel van mij!

lizzy, ik ben weer met de pil begonnen omdat ik idd niet meer tegen de (valse) hoop kon iedere maand. Mss klinkt het raar maar sinds we getrouwd zijn vorig jaar, lijkt het alsof we nog dichter bij elkaar zijn gekomen en ja, we hebben nu ook meer en vaker intieme momenten met elkaar, die we voorheen niet hadden. En tja, na 7 jaar weet je wel wanneer je je eisprong hebt. En wat doe je dan? Zonder dat je weer geforceerd ermee bezig wilt zijn. Je gaat vrijen wanneer je zin hebt, dus ook rond en met eisprong. En die twee weken daarna waren altijd killing, zelfs als we buiten de eisprong hadden gevreeën. Want mijn lichaam wist me toch altijd weer op het verkeerde spoor te zetten. Die onrust is niet goed voor me en dus hebben we deze beslissing samen genomen. Heb ook aan prikpil zitten denken, maar dat is zo definitief. Met de pil kan ik nog stoppen.

Onze spontane zwangerschap heeft me de hoop op weer een spontane zwangerschap gegeven, ondanks de vijf IVF/ICSI's ertussen. Maar diezelfde hoop breekt me nu op na ruim 7 jaar en we willen weer verder. We hebben minstens 7 jaar stilgestaan voor ons gevoel. En langzaam komt er weer beweging in en beginnen we weer te leven. Het is moeilijk en heb dan ook een traan gelaten (meerdere zelfs) toen ik de eerst pil weer innam.

hoop dat jullie cryo's jullie toch jullie geluk mogen brengen. Mocht het onverhoopt niet zo mogen zijn, klinkt raar en vreemd om nu te zeggen, maar je vindt een nieuwe weg, voor jullie twee. Een weg die net zo rijk zal zijn.

maar eerst even lekker weg naar de zee, laat alles wegwaaien met de wind.

xx

Geplaatst

He lieve tool, wat een moeilijke beslissing is dat geweest.. Kan me voorstellen dat de eerste pil in nemen erg zwaar was. Wat is het ook allemaal oneerlijk he.. Geef je een dikke knuffel en gelukkig heb je veel steun van je man hebt en dat jullie dichterbij elkaar zijn gekomen. Dat herken ik gelukkig ook.. Heel veel sterkte en nogmaals een dikke knuffel.. Xx bootje

ach nee lieve Corina, ook ik had het zo gehoopt voor je en wat een klap dat de test negatief was.

ik begrijp heel goed dat je er helemaal door zit, neem je tijd laat het verdriet gaan ..

dikke kuffel van bootje...

ja Lizzy ik was ook zeer verrast dat we al zo hoog staan... We worden volgende week weer gebeld en dan gaan we pas voor een tp als we er klaar voor zijn ...gelukkig voel jij je ook iets betere. Lekker uitwaaiien aan zee is wel lekker. Probeer te genieten. Dikke knuffel bootje

Geplaatst

Hoi meiden,

Weer even bij gelezen en naast het blije nieuws van Sas en Freggel ook weer erg veel verdriet van velen van jullie.

Tool wat ontzettend moedig om zo'n stap te nemen. Ik begrijp je redenatie volledig, maar om het daadwerkelijk te doen dat vraagt moed en een heel sterk karakter. Bij ons was er na de eerste uitslagen nooit enige hoop op een spontane zwangerschap (zelfs voor ICSI was het zaad maar net goed genoeg) maar ik kan me de hoop die elke maand toch weer aanwakkert zo goed voorstellen.

Ik moest de afgelopen weken in de aanloop naar Moederdag ook steeds aan jullie denken. Ik vind het zelf een volstrekt onzinnige dag (we zijn keurig naar mijn moeder geweest maar hebben er zelf niets aan gedaan. Ik wacht wel op de knutselwerkjes over een paar jaar) maar ik heb het idee dat er tegenwoordig steeds meer aandacht in de media aan wordt besteed. Voor dat ik zwanger was vond ik het toch een beladen dag. Al die reclames en al die berichten op Facebook. Ik vraag me af of er nooit iemand denkt aan al die vrouwen waar dat zo vreselijk pijnlijk voor is. Tegelijkertijd weet ik ook wel dat je er niet voor weg kunt lopen.

Ik realiseer me dat ik niet meer tot jullie 'kamp' behoor: ik heb immers een prachtig meisje, maar op de een of andere manier kan ik niet overstappen naar het andere kamp omdat ik maar al te goed weet hoe veel verdriet en angst er is. Ik erger me nog steeds aan al die opzichtig zwangere vrouwen met de meest wanstantelijke buikbanden en uitbundige Facebookpagina's met complete fotoshoots. Misschien moet ik me daar ook maar eens overheen zetten ;-)

Freggel willen jullie weten wat het is? Het wel weten is handig voor eventuele aankopen, maar ik vond het super leuk om te horen na de bevalling. Kortom voor beide valt iets te zeggen.

Lieve meiden, ik hoop snel weer heel veel goed nieuws te lezen. Dat wordt wel weer tijd!

Djanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden