Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Sas,

Je zit nu vast niet te wachten op allerlei softe kletspraatjes, maar weet dat er veel mensen aan je denken. Ik hoop zo dat jullie op welke manier dan ook snel beter nieuws krijgen. Daarnaast hoop ik dat jullie snel in het UMC mogen komen want deze onzekerheid is echt onmenselijk. Heeft de gynaecoloog jullie al iets meer info kunnen geven of moet je echt wachten op je consult in Utrecht?

Djanne

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja Freggel, klopt helemaal! Denk er steeds aan dat ik deze tijd, 2 jaar geleden, bijna zwanger werd. Wat geweldig was dat! Ja, het is n mooie maand, de maand maart. Dat moet m gaan worden voor jou!!:alright:

En ja, goed gezien waar mijn jaaaa op was:clap2: haha, hebben nog niet geinformeerd, maar willen dat toch wel graag doen. Ergens denk ik ook, sommigen van ons (velen eigenlijk) hebben nog niet eens de 1e en dan zouden we al voor de 2e proberen te gaan. Is dat wel eerlijk?

Geplaatst

Lieve Sas, vreselijk nieuws meid. Hoop en bid dat uit de andere onderzoeken blijkt dat het toch goed gaat met jullie beeb en hij/zij gezond blijkt te zijn.

:hug:

Geplaatst

Vandaag toch nog even met het Emc gebeld ivm de 2 verschillende lijsten die ik had kwa testdata. blijkt een foutje van hen en dus toch 15 dagen napunctie te moeten zijn. Daarna nog met een labmedewerkster gesproken. Van de 5 eicellen zijn er 3 bevrucht, nu nog hopen dat er drie perfecte emmy's overblijven. Even afwachten tot zaterdagochtend. We worden tussen half 9 en 10 uur gebeld. Spannen weer hoor.

Geplaatst

Spannend Sannemiek. Ja, nu mooi door groeien die 3 emmies en dan n tp. Zaterdagochtend...kan niet snel genoeg zaterdag zijn denk ik.

:gekruiste vingers 1

Geplaatst

He lieve sas,

Wat een slecht bericht en van die onzekerheid word je ook niet beter. Ook ik hoop en bidt dat het toch goed mag komen en dat je snel duidelijkheid krijgt....

heel veel sterkte en dikke knuffel

liefs bootje

Geplaatst

Goedemorgen,

Gisteren toch nog weer een test gedaan en nu weer een hele dikke streep. Nu voorgenomen geen test meer te doen maar ja.....

Ben verschrikkelijk moe, plas ontzettend veel en borsten erg gevoelig. Zijn goede tekens natuurlijk maar toch de onzekerheid blijft ook knagen. A.s. Dinsdag is eerst de magische grens van tien dagen na de test. Vorig jaar ging het toen fout!

weet dat dat natuurlijk ook niets zegt maar dat speelt wel steeds in mijn hoofd...

Zijn echt ontzettend blij maar denk dat het besef er nog niet is.

ben ik nu zo raar? Of zeur ik?

liefs bootje

Geplaatst

Sas, meid wat verschrikkelijk die uitslag....Jeetje dat had ik toch niet verwacht. Ik weet ook niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen.

Ik sluit me aan bij Djanne. Voor nu heel veel sterkte meid met het verwerken van dit nieuws. Deze tijd zou zo fijn moeten zijn, ben je eindelijk zwanger, krijg je hier weer mee te maken. Vind het echt zo klote!

Geplaatst

Meessie,

Nee, ik vind dat normaal meid. Hoezo zouden wij (jullie) na ons eerste kindje niet aan een 2e mogen denken? Je zult je vast afvragen, of je na deze zegening van het lukken, nog wel het geluk zult hebben het voor de 2e keer mee te mogen maken. Immers, zóveel geluk hebben, dat kun je je niet voorstelllen.

Maar... in het algemeen is voorplanting een heel normaal iets. Alle dieren, mensen (grr) insecte, bomen, planten doen het! Hup, maak gewoon een afspraak en een planning. Goed eten, vitaminetjes nemen en op naar een nieuwe poging. En dan duimen dat je weer het geluk zult hebben!! Want de kans dat het lukt is het in het buitenland groter, dan dat het niet lukt! (zeg ik even heel stoer....ik neem dat advies zelf ook maar ter harte hahah)

Gaan met die banaan!!

Geplaatst

En Bootje, ook jij bent normaal hoor. is toch logisch dat je angst en onzekerheid houdt? je hebt een miskraam meegemaakt, en we weten daardoor dat een posi test an sich wel een eerste mijlpaal is, maar nog lang niet alles zegt. Vette posi testen zijn een teken dat je hCG hebt, maar hoeveel weet je ook niet.

Ik ga (indien ik posi mocht testen) bloed laten prikken. En na een paar dagen nog een keer. En dan na een week ofzo nog eens! Bij de ha moeten ze van goede huizen komen willen ze me dat weigeren! Je wordt gek van die onzekerheid. Ik wens je sterkte toe in je verlengde ww!

Geplaatst

Hoi Bootje,

Ik ben bang dat je de komende tijd wel opgescheept zult zitten met deze angst. Zelfs nu, na 38 weken zwangerschap ben ik nog bang om uiteindelijk met lege handen te staan. Dat betekent overigens niet dat ik niet heel erg geniet van het zwanger zijn. De angst en de vreugde kunnen blijkbaar prima naast elkaar leven. Mensen die roepen dat je "er wel van moet genieten" hebben vaak niets meegemaakt. Ik heb gewoon geaccepteerd dat de angst er bij mij gewoon bijhoort. Bij mij hielp hard werken om de angst te beteugelen. Zodra ik vrij had kon ik, vooral in het begin, de hele dag piekeren. Ik had overigens de mazzel dat ik 14 weken heel erg misselijk ben geweest. Dat gaf mij de zekerheid dat er in ieder geval iets gebeurde in mijn lichaam.

Tijdens de eerste echo (na ruim zeven weken) zat ik compleet in de stress in de wachtkamer van de verloskundige en bij de echo van 12 weken gebeurde dat gewoon weer. De verloskundige gaf aan dat ik tussen de controles door altijd mocht langskomen, maar daar heb ik geen gebruik van gemaakt. Ik wist ook wel dat extra controles alleen maar schijnzekerheid zouden geven.

Ik heb al eerder gezegd dat ik merk dat ik deze zwangerschap heel anders beleef dan de meeste andere zwangeren (die 'zomaar' zwanger werden). Die maken zich druk over de juiste babyspullen en lopen na twee weken bij de Prenatal. Ik kan het, heel flauw, dan niet laten om daar dan een enigszins geprikkelde opmerking over te maken: kleine erfenis van jaren medische molen zullen we maar zeggen.

Succes!

Djanne

Geplaatst

Djanne, inderdaad. Ik weet dat dat de erfenis is die we allemaal 'gratis' meekrijgen, en welke je helaas niet zomaar kunt weigeren.

Ik herken in ej verhaal inderdaad ook het gevoel, dat zelfs na de uitgerekende datum je de angst houdt. Zal alles goed gaan? Met het kindje? Beweegt hij/zij minder? AL die facetten maakt het allemaal zo kwetsbaar. En dan heb je nog de verhalen in je omgeving. Mensen die vinden ons te moeten vertellen dat zij iemand kennen waarbij het laat mis is gegaan. Bedankt, denk ik dan maar. Houd je mond gewoon.

Nog even meid en dan heb je je kleine in je armen. Ik ben blij te lezen dat je gedurende je zwangerschap die belangrijke balans hebt kunnen vinden.

Knuffel en zet 'm op!

Geplaatst

Hey Freggel,

Ik zie de afgelopen jaren overigens niet alleen als een nare periode. Ik heb ontzettend veel geleerd. Je leert jezelf van een hele andere kant kennen (en dat zijn niet altijd de leuke kanten die ik leerde kennen: onredelijke boosheid, jaloezie etc. alles kwam en komt voorbij). Ik heb ook gezien dat bepaalde mensen het moeilijk vonden om met ons grote gemis om te gaan. Eén van mijn twee beste vriendinnen heeft na 24 jaar vriendschap met mij gebroken omdat zij echt niets kon met mijn verdriet (in de periode voor mijn eerste icsi heeft zij een abortus ondergaan omdat ze volkomen onverwacht zwanger was van een derde: hoe bizar kan het leven lopen). Maar over het onder druk staan van relaties hoef ik jou natuurlijk niets te vertellen.

Ik merk inmiddels overigens wel dat ik soms ook onredelijk was in mijn verwachtingen naar mensen toe. Van een vriendin hoorde ik een tijdje geleden dat ze heel verdrietig was geweest toen ze hoorde dat een andere kennis van ons zwanger bleek te zijn. Ze vertelde dat ze direct aan ons moest denken en dat ze stiekem had gehoopt dat ik zwanger was in plaats van die kennis. Dat ontroerde me maar drukte me ook met de neus op de feiten. Sommige mensen leven wel degelijk met je mee, maar uiten dat niet altijd.

Tijdens de behandelingen hoorde ik nooit heel veel van mijn zusje, terwijl ik nu merk dat ze er toch heel erg mee bezig was. Toen we een 'foute' echo hadden en dus moesten wachten op de miskraam en ik haar belde, heeft ze een kopje stuk gegooid uit pure frustratie. De les: niet iedereen uit zich op dezelfde manier en dat zegt soms dus niets over of mensen al dan niet met je begaan zijn.

Ik hoop dat jij volgende maand veel geluk en medeleven zult ervaren.

Dikke knuffel,

Djanne

Geplaatst

:blowkisses:

Meessie,

Nee, ik vind dat normaal meid. Hoezo zouden wij (jullie) na ons eerste kindje niet aan een 2e mogen denken? Je zult je vast afvragen, of je na deze zegening van het lukken, nog wel het geluk zult hebben het voor de 2e keer mee te mogen maken. Immers, zóveel geluk hebben, dat kun je je niet voorstelllen.

Maar... in het algemeen is voorplanting een heel normaal iets. Alle dieren, mensen (grr) insecte, bomen, planten doen het! Hup, maak gewoon een afspraak en een planning. Goed eten, vitaminetjes nemen en op naar een nieuwe poging. En dan duimen dat je weer het geluk zult hebben!! Want de kans dat het lukt is het in het buitenland groter, dan dat het niet lukt! (zeg ik even heel stoer....ik neem dat advies zelf ook maar ter harte hahah)

Gaan met die banaan!!

Wat lief Freggel!!!:love10: :love10:

En ja, je slaat de spijker op de kop. Species wat we denken!! We hebben al zoveel geluk gehad...waarom dan weer? En anderen (nog) niet! En is het niet erg voor jullie...stel dat het zou lukken...

En...is zeker waar die laatste zin hahaha!

Nou, ff traantje weg slikken. :love3:Ben helemaal ontroerd....

xxx:blowkisses:

Geplaatst

Sas: Ik snap dat je heel erg in de zenuwen zit. Ik hoop dat je snel beter nieuws zal krijgen!

Maar met deze slechte uitslag heb je zo veel meer kans op een gezond kindje!:support: Ik snap absoluut je zenuwen en zal het zeker niet bagatelliseren.

Djanne: Heel veel geluk komende tijd! Wel melden hoor als jullie mooie baby'tje er is! Die angst herken ik heel goed. Ook altijd bang geweest. Al ben ik niet in de mmm geweest voor mezelf ik heb ook het een en ander waardoor het voor mij heel spannend is geweest. Als bij mij een ingreep na mijn 1e mk anders was afgelopen had ik nooit kinderen kunnen krijgen. Ook heeft mijn middelste heel slecht gelegen. 3e had een knoop in navelstreng en AA ligging bij partus. Gelukkig allemaal goed afgelopen. Ook dat kan allemaal goed komen. En prijs ik mij overgelukkig met 3 gezonde kinderen. Moraal het gaat goed komen met jouw wondertje. En mensen die "gewoon"zwanger zijn geworden en kunnen worden kunnen ook zeker hun bagage hebben.:blowkisses::uecgVftZ91767265:Dit is om aan te geven dat als het tegen zit het ook goed kan komen. Met jouw kindje gaat het ook goed komen. En heel snel wordt jullie wiegje eindelijk gevuld!

Bootje: Gefeliciteerd! Het kan altijd misgaan. Maar je hebt de overgrote kans dat het goed gaat! Je hebt een hele grote kans moeder te gaan worden!:15_5_18:

Corina: Duim duim duim. Leef met je mee! Zou zo gaaf zijn!:myfignerscrossed:

Mees: Voor een 2e. Gaaf. Wanneer gaan jullie voor een brusje? Kan je ook aangeven dat je het liefst 100% biologisch brusje, dus dezelfde donor weer willen? Of heb je nog cryo's? Waarom zou het oneerlijk zijn als jij er 2 of meer zou krijgen? Gewoon genieten. Je bent al zeer blij met je zoontje en kan alleen nog blijer worden. Blije mensen wordt de wereld beter van. Misschien simpel maar zo denk ik.:thmbup::thmbup:

Sannemiek: Heel veel geluk met je 3 emmy's. Go for it!:smiley.php::love7:

Freggel: Heel veel geluk meis. Met z'n 2-en heen en met z'n 3-en terug naar Nederland. Daar lekker papa en mama worden. Ik gun het je zo.:av-143::kermit:

Lizzy: Op naar jullie beebje. Ik hoop voor veel emmy's voor jullie. Maar dat de eerste al raak zal zijn!:aaaflowersmiley::goodluck::positive energie:

Ik hoop dat ik iedereen heb gehad. Iedereen het allerbeste. Ik lees niet veel meer mee maar wens jullie het allerbeste!:ygg::goodluck::greatgirls::goodluck1::duimen draaien::circle2:

Geplaatst

Sas: Meid, wens je veel sterkte de komende tijd!!

Mees: :goodnews:

Tijdens deze moeilijke periode, voorbereidingen begint mijn man te sputteren en twijfelt aan het proces! We zijn echt de helft van ons leven hiermee bezig, kan me voorstellen dat het ook voor hem lastig is. Moet echt mijn best doen om hem mee te krijgen....

Jippie wordt leuk weekend!! mijn smileys doen het niet meer...

Geplaatst

Even een vraag. Ik heb op internet gelezen, dat vrouwen kinderaspirine slikken het bestanddeel Acetylsalicylzuur in een lage dosis, om de innesteling te bevorderen.

9 van de 10 vrouwen bleken zwanger na het gebruik van deze aspirine. Dus vraag me af, of er hier ook vrouwen zijn die dit doen of gedaan hebben.

Ik ben wel van plan om het morgen te vragen aan de gyn. als er een TP plaats vind. Baat het niet dan schaadt het niet.

Geplaatst

:toothy4:Wat een gaaf bericht Pulletje!! :hello2::hello2:Om helemaal blij van te worden! Zit hier echt helemaal te genieten van al je berichtjes voor iedereen én je smileys!

Liefff, dankjewel!!:icon_thumright:

Ja, we willen graag een 100 procent brusje. Nee, helaas geen cryo's. We hebben nog niets gevraagd, maar....nu gaan we het zeker doen. Na al jullie lieve berichtjes hierover!!

Mely, ja is soms best lastig. En lees ook vaak dat man het lastiger vindt dan vrouw. Terwijl je zou zeggen andersom toch?

Nou, mee sleuren hoor, in het proces. Want...een hele grote kans op een beeb! (En....is niet heel erg als je zn :sign17:maar mee krijgt, is t voldoende :wink: (grapje)

Dus op naar D.ogus...Doorzettertje is er pas van bevallen en jij en Freggel gaan daar lekker warm zwanger worden!

Geplaatst

Sannemiek, ik heb dat ook gehoord. Zelf niet gedaan maar volgens mij een aantal hier wel.

Zou zeker informeren en idd, als het niet schaadt....dan lekker doen.

Geplaatst

Wauw Mees, wat een goed bericht, jullie gaan voor een broertje of zusje voor minimees. Super Top:happydance::positive energie:

Ik ben super blij voor je. het is jullie van harte gegunt.

Geplaatst

:happydance:Net gebeld door het ziekenhuis, we worden vanmiddag om 13:45 uur verwacht met volle blaas voor de TP. Straks dus even anderhalve liter vocht naar binnen werken.

Nu nog effe rustig aan doen en straks richting het EMC. :happydance:

Geplaatst
:toothy4:Wat een gaaf bericht Pulletje!! :hello2::hello2:Om helemaal blij van te worden! Zit hier echt helemaal te genieten van al je berichtjes voor iedereen én je smileys!

Liefff, dankjewel!!:icon_thumright:

Ja, we willen graag een 100 procent brusje. Nee, helaas geen cryo's. We hebben nog niets gevraagd, maar....nu gaan we het zeker doen. Na al jullie lieve berichtjes hierover!!

Mely, ja is soms best lastig. En lees ook vaak dat man het lastiger vindt dan vrouw. Terwijl je zou zeggen andersom toch?

Nou, mee sleuren hoor, in het proces. Want...een hele grote kans op een beeb! (En....is niet heel erg als je zn :sign17:maar mee krijgt, is t voldoende :wink: (grapje)

Dus op naar D.ogus...Doorzettertje is er pas van bevallen en jij en Freggel gaan daar lekker warm zwanger worden!

Mees: We gebruiken ook donorzaad! Dus heb hem niet eens echt nodig:mad: . We delen toch al jaren lief en heel veel leed samen. De laatste tijd flitsen alle mislukte pogingen en alle spanningen die al die behandelingen met zich meebrengen door mijn hoofd!!! Ik zit me in te houden om de bom maar niet te laten barsten! Lijkt te werken althans vandaag :laughing4:.

Sannemieke: wat betreft kinderaspirine: Tijdens onze laatste(mislukte) icsi poging in Gent, vorig jaar vertelde de arts dat het absoluut niet bewezen is dat het een positief effect heeft op innesteling. Maar via dogus heb ik wel het advies gekregen om aspirine 75mg. te gebruiken. Ja wat is wijsheid? Doe wat goed voelt. Succes vandaag en de komende zenuwslopende wachtweken!!

Sas: Wens je veel sterkte toe de komende tijd!

Liefs,

Jelly

Geplaatst

De tp hebben we ook weer gehad. we waren vrijwel meteen aan de beurt. de labassistente vertelde dat we 3 practige embryos hadden. een hele mooie 8-cellige embryo in de vorm van een bloemetje is teruggeplaatst.we hebben weer een echofotootje gekregen van de embryo die al teruggeplaatst is en een fotootje van de embryo zelf. echt geweldig. Binnen nu en 2 weken weten we of er cryos zijn en natuurlijk 21 februari testen.

Hebnog aan de arts gevraagd of ik asprine 100 in mocht nemen. hij zei dat het geen kwaad kan, maar dat het niet bewezen is dat dit de innestelling bevorderd. toch zei hij wel, dat hetde doorbloeding bevorderd en dat het geen kwaad kan. ook een kruikje op de buik kan geen kwaad al dacht ik eerder van wel.

toen we terug reden naar huis zagen we in een eeiland aan de rand van de weg nog een ooievaar staan. zou dit hem zijn, de ooievaar die ons kleintje brengt.

Geplaatst

He Sannemieke ,

Super een mooie embryo aan boord. Nu lekker gaan broeden en kalm aan doen.

duim voor je...

djanne en freggel bedankt voor jullie reactie. Ik herken het heel goed. Er wordt zo gauw gezegd geniet er maar van... Dat wil je wel maar lukt niet altijd. Na zoveel teleurstellingen ben je wel voorzichtiger.

Djanne jij succes met de laatste loodjes....

Verder ben ik flink verkouden en wat ik nooit heb is dat mijn stoelgang van slag is. Normaal kan ik zo heen maat sinds gisteren gaat het wat moeizamer... Dan denk ik bij elke kramp of pijntje o nee he.. Maar het zijn mijn darmen.

kun je daar nu al last van hebben ?

wens iedereen hele fijne zondag..

liefs bootje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden