Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank meiden.

goed zo corina, nu broeden!!

ik voel me op en top zwanger.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@sas, sterkte meis

@lizzy, wauw 2 emmys aan boord, wanneer mag je testen?

@freggel, gelukkig alles goed met beebje, nu lekker genieten, leuk dat je aan het breien bent voor jullie uk.

@corina, fijn meid een zes cellige emmy aan boord, testen op de verjaardag van mijn broer, grappig. hoop dat het dit keer positief is en blijft. dikke knuff

@mees, pffft is opoe op wereldreis bij jou. ik zal ff vragen aan haar of ze met spoed terug wil komen. ;

Hier bij ons gaat alles zo zijn gangetje, manlief heeft naar gg gebeld en de afspraak verzet. hij staat nu midden in onze vakantie op 20 juni. we moeten er om 10 uur zijn om half11 hebben we de afspraak. we hopen zo dat ze ons kunnen helpen. manlief ziet er niet zo veel heil meer in, maar ik probeer positief te blijven. hij wil zeker nog door gaan, maar gelooft niet dat deze laatste poging ons het geluk brengt van een zwangerschap en een kindje. hij zij doodleuk we hebben niet voor niets een derde hond genomen. ik ben toen ff heel boos maar ook superverdrietig geweest.

nu is alles weer normaal en zegt hij dat hij bedoelt dat de kansen niet zo hoog zijn en we er rekening mee moeten houden dat het weer niet lukt. maar daar wil ik nu nog niet an denken. eerst maar eens afwachten wat ze daar gaan zeggen en of ze nog onderzoeken doen, waarom het nog niet gelukt is in het emc.

denk aan jullie meiden, maar heb het zo druk, de laatste tijd, dat ik niet alle dagen kan reageren, al probeer ik wel dagelijks mee te lezen.

knufff van mij

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mees, hoe is het? Is opoe al gearriveerd?

Corina, Wat goed dat je een cryo teruggeplaatst hebt gekregen. Succes met de wachtweken, ik ga heel hard voor je duimen.

Lizzy, de eerste wachtweek zit er op. Ik ga ook voor jou heel hard duimen.

Sannemiek, fijn dat jullie een nieuwe afspraak hebben. Maar jeetje, ik snap dat je heel boos en verdrietig werd van de uitspraak die je man deed. Tuurlijk is het af en toe moeilijk om positief te blijven in dit traject, maar je wilt toch hoop houden. Ik moet er ook nog niet aan denken dat het misschien niet lukt. Maar mijn vriend kan soms ook van die rare harde opmerkingen maken, ik heb wel eens het idee dat het voort komt uit angst voor teleurstelling en probeert hij zich zelf zo te beschermen. Ik hoop dat jullie door de intake in het geertgen beide positief de derde poging ingaan.

Bootje en Freggel hoe is het met jullie?

Hier nog steeds geen opoe, morgen ga ik de huisarts maar bellen, dan maar een kuurtje om mijn menstruatie op te wekken. Want ik wil nu toch wel beginnen met de pil. Dan heb ik het gevoel dat het echt gaat beginnen en dat ik wat kan doen voor de ecd, nu lijkt het allemaal nog zo ver weg. Verder gaat het zijn gangetje hier.

Groetjes Winny

Geplaatst

Vanmorgen ongesteld geworden.... Wij hebben nog twee cryo's, maar de komende maanden houden we even rust. We voelen echt dat we dat nodig hebben. Het is teleurstelling op teleurstelling. Het einde nadert. We gaan even op elkaar richten en leven zonder regels, afspraken, medicatie, testen enz. Het lijkt wel of het ons gewoon niet gegund is.

Corina, ik hoop dat jij wel beter nieuws komt brengen volgende week!

Geplaatst

Aahhh nee Lizzy wat vind ik dit verschrikkelijk om te lezen bah bah. Meis hele dikke knuf en goed dat je ff rust neemt en tijd neemt voor elkaar. Xxx

Geplaatst

Lieve Lizzy, nee toch....wat een k nieuws zeg. Kan niets anders dan jullie heel veel sterkte toewensen .

Een hele dikke knuffel en kus...

liefs bootje

Geplaatst

He winny, het gaat wel redelijk hoor. Voel me langzaam aan wat beter worden. Gelukkig maar.

Ik word wat rustiger maar heb nog geregeld een flinke huilbui om alles.

Hoe gaat het met jou?

liefs bootje

Geplaatst

He Sannemieke,

Het valt ook allemaal niet mee .... Maar ik denk echt dat je je bij gg thuis voelt. Dat geeft geen garantie tot succes begrijp me goed maar altijd mooi meegenomen.

Gelukkig Zit je weer op een lijn met je mannetje, ws ook frustratie van hem om dat te zeggen maar mannen denken anders dan vrouwen....;-)

kop op he...

liefs bootje

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier ook alles rustig weinig nieuws te meldden....

het gaat langzaam aan wat beter met me.

A.s. Vrijdag worden we gebeld door gg op welke plaats we staan op de wachtlijst... Ben benieuwd maar we doen voor de vakantie toch nog niets maar leuk om te weten op welke plaats we staan...

bedacht me net dat het op deze vrijdag precies een half jaar geleden is dat mijn vader is overleden....

liefs bootje

Geplaatst

Lizzy, knuffel meid, weer een teleurstelling te verwerken, bah bah....had het graag anders voor je gezien! xx

Nu proberen weer even tot elkaar te komen en weer proberen te genieten. heb het ook meegemaakt en is moelijk, maar wel te doen!

Sannemiek, ik begrijp je reactie goed. Gelukkig dat jullie nu weer meer op een lijn zitten. Denk dat mannen hier vaker nuchterder in zijn en ons zo willen beschermen, alleen dan liever met een andere opmerking...knuffel voor jou meid!

Corina, ik duim nog voor je!

Geplaatst

Lizzy,nee meid! Wat ontzettend kut! Verdorie....had er zo'n goed gevoel bij...:-(

groot gelijk dat jullie even rust nemen. Hè bah vind het zo erg voor jullie. Elke keer domper op domper.

Knuffel elkaar maar goed meis en ik hoop dat je je weer op kunt laden voor straks.

Ook voor pul: knuf voor jou.

Geplaatst

Corina, kom op, hopelijk jij wel goed nieuws.

Sannemiek, doen zoals jullie het willen. Nog even en dan op naar gg!

bootje, ben benieuwd hoe de wachtlijst vordert. Veel succes, hopelijk goed nieuws.

Geplaatst (aangepast)

Weg

aangepast door Gast
Ging over Zwangerschap
Geplaatst

Goedenmorgen lieve meiden.@ Freggel: Wat geweldig zo'n mooie echo kan me wel iets bij voorstellen dat je daar helemaal verliefd op kan worden. Meis geniet er heerlijk van heb je verdient..@ Hoe is het verder met de andere dames?? Het is zo vrij rustig.!!Hier gaat het wel goed, heb zelf het vermoedde dat het niet gelukt is.. Bij de ene keer dat ik ff zwanger had mogen wezen had ik eenmalig bruine prut verloren en het is stom en cliche maar je zit er toch op de wachten, want dan heb je voor je eigen gevoel het idee dat het gelukt is. Ik weet het er zijn ook zat vrouwen die geen innestelings bloed verliezen dus er is zeker nog een kans dat ik evt zwanger ben.. Nu misschien een stomme vraag.. Kan het dat je bij de ene zwangerschap een innestelings bloedvelies heb en bij een volgende zwangerschap niet??Verder voel ik mij goed en merk ik weinig en idd (nog) geen bruinige prut verloren dus heb geen idee wat ik ervan moet denken, ene moment denk ik zou kunnen en ander moment denk ik van niet. Aahh wauw dat het bijna woensdag was doe ik een testje en dan weten we het zeker.Voor iedereen een hele dikke knuf en een fijne dag.xxx

Geplaatst

Corina, geen zwangerschap is hetzelfde. ik had bij mijn eerste geen innesteling, bij de tweede wel, tenminste, ik had een keer iets van een lichtrozig streepje afscheiding.

Hoop dat je woensdag een tweede streepje mag zien!! xx

Freggel, proficiat met wederom een goeie echo!!! xx

Geplaatst

@ Tool: Dank voor je info en snelle reactie..Ik (wij) hopen ook zo op een tweede streepje graag zelf maar hoe ik me nu voel ben ik bang van niet.Maar ik blijf hopen tot het tegendeel bewezen is.Hoe gaat ie met jou??Xxx

Geplaatst

Corina, elke zw is inderdaad anders. Dit keer heb ik het niet gehad, vorige keer had ik roze verlies op inlegkruisje.

Dit keer voelde ik vij snel dat ik me anders voelde en herkende ik dit. Dan heb ik het niet over krampen,zere borsten etc want dat kan ook van de bollen komen.

Meis heel veel succes. Hoop zo dat het raak is!!

Geplaatst

Bootje, fijn dat langzaam beter gaat. Die huilbuien zijn helemaal niet erg, kan je ook opluchten, tenminste dat heb ik dan soms. Ook ik heb af en toe nog wel eens een huilbui, langzaam gaat er meer tijd tussen de een en ander inzitten. En weet je al waar je staat op de wachtlijst? Wat rot dat je vader er niet meer is (mijn vader is bijna 6 jaar geleden overleden). Sterkte vandaag.

Corina, wat een onzekerheid zeg. Ik zou willen dat ik de dagen wat sneller voor je kon laten gaan zodat het alvast woensdag is. Sterkte met wachten!

Freggel, ik had in het andere forum al gereageerd op het goede nieuws, maar ook ff hier. Wat super fijn dat de echo goed was! hoe gaat het verder met je?

Lizzy, gaat het een beetje met je?

Sannemiek, hoe is het met jou?

Mees, is opoe al gearriveerd?

Ik ben vanmorgen naar de huisarts geweest, ze was geen voorstander van primolut. Ze zei dat ik ook nu al kon starten met de pil, dus uiteindelijk maar besloten dat te doen. Vanavond slik ik de eerste, pff zal wel weer wennen worden. Ik heb een app op mijn telefoon gezet die me helpt herinneren de pil in te nemen. Ben veel te bang dat ik het anders ga vergeten. Nu weer afwachten op bericht van de kliniek.

Liefs Winny

Geplaatst

Lieve allemaal ,Gisteren heeft dr ruijs gebeld, we waren zeer positief verrast!We staan al op plaats twee, wist niet wat ik hoorde ! Staan sinds feb/maart op de lijst! Over een dikke week belt hij weer!Nu hopen op wat meer cryo''s dan twee, klinkt misschien egoïstisch maar bedoel het niet zo.We willen sowieso een tp als ik me sterker voel maar toch dit positieve nieuws kon ik wel gebruiken!Freggel, wat mooi een goede echo! Lijkt me ook dat je verliefd wordt op zo iets moois! Kun je al wat meer genieten ? XxxCorina, ik heb tijdens beide zwangerschappen geen innestelingsbloeding gehad dus elke keer is anders en denk dat dat niet altijd alles zegt !Hopelijk heb je woensdag twee streepjes.... Dikke knuffelHoe gaat het met de rest vsn de meiden hier???Iedereen fijne pinksterdagen gewenst .Liefs bootje

Geplaatst

Hoi meiden,

@Lizzy wat ontzettende domper, veel sterkte

@ Bootje, jippie plaats 2!! Dat gaat snel!

@ Freggel. ja bijzonder he 12 weken en dan al zoveel zien. Geniet meid!

@ Corina, het zegt allemaal niets, ik voelde mij bij deze keer net zo als de andere keren waarbij ik niet zwanger was. Dus alles kan nog!

@Tool, meis hoe is het met jou?

@ Sannemieke, doe het zoals het voor jullie goed voelt.

Hier gaat alles goed. Heb op een mooie manier afscheid genomen van mijn opa. Met Uk gaat het prima, groeit goed en weegt nu ruim een kilo!! Zo maf dat dat in mijn buik zit. Donderdag bij gyn geweest, alles op schema. Gisteravond pretecho met de opas en omas, helaas zonder lief. Heel apart en bijzonder om je kindje zo te zien. Super en een onwijs leuke vrouw die het deed.

Blijf het wel moeilijk vinden om zo op het topic over mijn geluk te schrijven terwijl er zoveel zijn die zo hun best doen zwanger te worden. Meiden ik hoop echt dat voor jullie allemaal dat geluk gaat komen.

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Ik wil jullie bedanken voor jullie lieve woorden ik ga zeker nog een paar dgn positief blijven hoor en dan zien we wel wat er uit gaat komen je kan er toch niets meer aan doen of veranderen.

@ Bootje: JIEPPIE plaats 2 al super goed nieuws ik ben benieuwd wat hij de volgende week te melden heb. En ik snap wat je bedoeld hoor met de aantal cryo's.

@ Mees: Is opoe eral?? Of ben je haar halen op halen op vakantie?? Ik hoop voor je dat ze al terug is kunnen jullie tenminsten verder toch??

@ Winny: Ik hoop dat je ongi snel mag komen nu je met de pil begonnen bent... Fijn dat alles verder geregeld is....

@ Freggel: Hoe is het nu met je?? Durf je al een beetje te genieten??

@ Sannemiek: Hoe gaat ie??

@ Lizzy: Dikke knuf.

@ Sas67: Fijn dat alles goed gaat kan mij voorstellen dat je op bepaalde momenten je mannetje mist.... knuf.

Hier verder eigenlijk weinig te melden

Fijne pinksterdagen allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden