Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nog een aanvulling

wil er gewoon mee zeggen dat we elkaar nodig hebben en de zwangeren onder ons geven mij weer positieve energie om verder te gaan. Ook al zal het misschien niet lukken maar we zijn lotgenoten en we voelen toch allemaal hetzelfde??

of zeg ik nu wat doms?

Ook ik heb weleens een periode dat ik denk Pfff en dan reageer ik gewoon een tijdje niet...

Nou jullie begrijpen me vast wel...

Liefs bootje

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve freggel,

Vindt het echt jammer dat je ons gaat verlaten....

Heel veel succes en geluk gewenst..

Ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig blijft verlopen en dat jullie straks een prachtig kindje in je armen sluiten.

liefs bootje

Geplaatst

Bootje, ik begrijp je heel goed en je zegt geen domme dingen. Ik weet ook heel goed dat het ook al gun je het een ander, het toch pijn doet als die zwanger wordt. Ook ik ken dat gevoel hoor en ben dat echt niet vergeten omdat ik nu zelf wel zwanger mag zijn.

Nogmaals voor mij is dat inherent aan het topic; elkaar steunen in lief en leed. xx

Geplaatst
Lieve allemaal,

Allereerst mees geweldig je bent zwanger. Gefeliciteerd en nu lekker broeden en goed voor mini mees 2 zorgen...

Ik heb een paar dagen niet gelezen maar heb vanmorgen alles gelezen en heb er over nagedacht.

Ik vind het heel jammer dat een aantal mensen ervoor kiezen het forum te verlaten, allereerst de meiden die zwanger zijn hebben ook een lange weg gekend met vallen en opstaan. Deze zijn hun voorgeschiedenis ook niet zomaar vergeten. Willen we allemaal niet zwanger worden en vooral moeder worden??

Tuurlijk raak het mij ook als iemand zwanger is en moet ik ook wel slikken en dan denk ik ook " zal mij dat ook nog gebeuren ?"!

Ook ik schrijf mijn gevoelens dan niet op maar soms heb ik daar ook geen behoefte aan misschien komt het ook omdat ik mij zelf altijd op zij schuif en bang ben wat een ander denkt als ik mening geef.

Ik ben van mening dat we elkaar kunnen ondersteunen en veel aan elkaar hebben.

ik hoop jullie ook nog een keer te volgen met een zwangere buik maar ook ik weet dat dat misschien niet gaat gebeuren en dat doet pijn en verdriet. Helaas hebben wij de mogelijkheid niet om naar het buitenland te gaan en ben blij met gg.

Hopelijk brengen de 5 cryo's ons geluk.. We gaan ervoor.....

Hopelijk schop ik nu niemand voor de schenen..

Kortom ik vind dat niemand dit forum/ topic hoeft te verlaten

Leve sannemieke , ik hoop dat je de rust vindt en over een tijdje gewoon weer post.. Xx

liefs bootje

Dankjewel lieve Bootje :knuf:!!! Ja, ik zal goed zorgen voor mini mees 2. Leuke naam hihi!! Houden we erin..

En ja, helemaal eens met wat je schrijft. Want de steun die we elkaar geven en van elkaar krijgen is zo belangrijk.

Logisch, dat het soms pijn doet als anderen zwanger worden, maar juist het feit dat er meiden zwanger worden, geeft weer hoop aan de meiden die dan nog niet zijn. Dat ondervond ik ook, toen ik nog niet zwanger was.

En...we stralen:icon_sunny::icon_sunny::icon_sunny: alvast veel positieve energie naar jullie 5 toppertjes...we gaan er met ons hele topic voor!!

xxx, mees

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik denk de laatste weken steeds meer aan onze 5 cryootjes.. Mijn gevoel zegt dat september een mooie maand zou zijn voor een tp....

begint steeds vaker weer te kriebelen maar ik laat het nog even door kriebelen...

Eerst lekker op vakantie en dan kijken wanneer we voor een tp gaan. Het is in elk geval een goed teken dat het weer begint te kriebelen..

Liefs bootje

Geplaatst

Een super maand gaat september worden! Klopt helemaal!

Geniet lekker van jullie vakantie eerst en dan....op naar n hele mooie maand!!

:yah::yah::goodluck:

Geplaatst

Het gaat heel goed!! Ben zo happy!! :toothy4::toothy4:

Ben zooo benieuwd! Zowiezo al of alles goed is en dan ook nog n beetje extra hahaha.

Misschien vrijdag nog een hcg test? Dan heb je iig indicatie of ik genoeg hcg heb en er grote stijgende lijn is.

Altijd lastig die eerste weken. Dan wil je zo graag weten dat het goed is met het ukkepukje. Maar...natuurlijk helemaal blij al!! Wat n zegen dat dit weer mag gebeuren. Kan het nog maar amper bevatten....

En voor jou:

:ygg: vakantie en daarna...

:3some: mees

Geplaatst

Kan het niet laten om weg te blijven hier hoor. Ben zo benieuwd hoe het gaat met de meiden hier en of er nog veranderingen zijn inmiddels.

Freggel, ik hoop dat je dit nog leest, wat ik schreef was zeker geen aanval tegen jou. Dit was tegen niemand. Ik hoop van harte dat je besluit om toch hier te blijven schrijven. We hebben immers lief en leed gedeeld met elkaar en we zitten allemaal in hetzelfde schuitje.

Afgelopen maandag zijn wij weer naar GG geweest. En wat een geweldige ervaring was dit weer.

We hadden dit keer het gesprek bij de psych. waar ik zo ontzettend zenuwachtig voor was, maar dankzij de bemoedigende woorden van een aantal dames die ook bij GG lopen of hebben gelopen, ging ik er met goede moed in. En inderdaad het was geen keuring of iets, maar gewoon een spontaan gesprek met elkaar. Zelfs zo'n goed gesprek dat we zelfs geen tweede gesprek meer hoefde te hebben met haar en ze meteen overal haar goedkeuring voor gaf.

Na het gesprek hadden we nog een gesprek met de arts ( weer geen drs. W. helaas, ben zo benieuwd wie die man is), maar dit keer bij dokter H., ook een erg aardige man. Ook hij gaf overal zijn goedkeuring voor en vandaag gingen ze alles al bespreken in het METC ( Medisch etische toetsing commissie). Omdat alles wel goed zat volgens hem, hebben we meteen een nieuwe afspraak in mogen plannen voor het vervolg.

De 11e om precies te zijn gaan we weer terug en dan hebben we een gesprek met dokter H., en weten we ook ongeveer wanneer er een match is, daarma een gesprek met een andere arts ivm de wederkerigheid. Ook krijg ik de 11e al medicatie mee om een proefbedje te gaan maken. Dus het loopt als een sneltrein.

Zoals het nu allemaal loopt, denken we net als bootje in september een tp te gaan krijgen, maar zo ver willen we nog niet kijken. Eerst het een en dan het ander. Stapje voor stapje.

Bootje, hoe gaat ie met jou? Geniet van je vakantie en daarna.. wellicht zien we elkaar nog bij GG, dat zou grappig zijn :laugh:.

Mees, spannend hoor meis. Ben benieuwd of het er 1 of meer zijn :happydance::handh9mos:

Freggel, toch vraag ik ook aan jou (mocht je nog meelezen) hoe gaat ie nu met jou en uk??

Sas, uk groeit goed he en ik las op fb dat manlief bijna weer thuis komt. heerlijk gevoel lijkt me dat. En dan nog ff en dan mag je kleine uk in je armen sluiten.:15_5_18:

Lizzy, hoe gaat het nu met je. Las je reactie en kan me er ook helemaal in vinden.

Alle reacties hebben me weer een posi vibe gegeven.

We zijn er voor elkaar en dat moet zo blijven.

hugs and kisses

Geplaatst

Dankjewel Sannemiek!! Wat een leuke emo met tekst!! Nooit gezien!!! Dank dank dank!!

Ja, ook zo benieuwd, 1 of 2?!

De tabellen die ik tot nu heb zien via andere meiden of via internet; daarbij is bij het maximale getal van hcg waarde, dan nog ong 100 lager dan mijn waarde. Extra spannend. Las trouwens net (minder) dat een hoge waarde ook op bbz kan duiden. Nou, moet er niet aan denken en doe dat ook niet. Kan toch ook niet, met tp en icsi. Toch? Dan plaatsen ze het toch goed? Of kunnen ze nog 'lopen' voordat ze innestelen. Hoe dan ook...dat is t niet.

Misschien morgen toch nog x hcg bepalen? Dat heeft iemand anders ook gedaan. Denk maar doen. Dat wachten op de echo...pffff.

Maar...natuurlijk geen geklaag. Ben zwanger!!!!

En jij en de andere meiden gaan volgen!! :alright:

Geweldig dat het allemaal goed ging bij GG en dat jullie waarschijnlijk al snel 'in actie' gaan.

Dus binnenkort al n proefbedje. Gaaf hoor. Dat is het begin.

Knuffels terug,

Mees:toothy4:

Geplaatst

@mees, wil je niet bang maken, maar ook na een tp kan je een bbz hebben.

Na de eerste tp had ik de echo en toen zagen ze helaas niets meer, toen dachten ze ook aan een bbz, om dit uit te sluiten moest ik bloed gaan prikken om mijn hcg te bepalen.

helaas geen hcg meer, maar gelukkig ook geen bbz, want dan zou ik meteen geopereerd moeten worden.

maar ik weet zeker dat het bij jou goed zit. ik voel het gewoon. het wordt wrs een 2-ling, dus straks :3some: minimeesjes. Zie je het al voor je???

ben super benieuwd naar je hcg. Wanneer moet je voor de echo???

Geplaatst

Hè sannemieke, leuk dat je weer meeschrijft ... Fijne sfeer bij Geert gen , vind ik ook.

Wie weet zien we elkaar daar nog eens maar uit ervaring weet ik dat de kans erg klein is. Haha.

Wie is dr h eigenlijk ?

Zegt me helemaal niets..

Hè mees, nog bloed laten prikken? Ben zeer benieuwd..

hoe gaat het met de andere meiden?

liefs bootje

Geplaatst

Hahaha Annemiek, al die meesjes....wordt n hoop gekwetter.

En ja he, moet gewoon goed zitten en geen bbz zijn.(15e echo)

Ja, heb bloed geprikt vandaag. Zowiezo heel fijn om te zien of het hcg is gestegen (wachten op die 1e echo duurt altijd zo lang).

Daarbij kan ik het nu vergelijken met n iemand op n ander topic die dat ook heeft gedaan en zwanger is van twins. Beetje ter vergelijk haha.

(HCG is méga! ik pb)

Die emo, so sweet!!!

xxx, mees

Ja Bootje, heb het gedaan en heel goed nieuws. Jij weet het al! :-)

xxx

Geplaatst

Mees, meis ff hier een berichtje.

Ik heb je al twee keer een berichtje gestuurd, maar krijg een bericht dat je je limiet hebt overschreden, en dat je wat moet schrappen. Anders krijg je niets binnen.

liefs Joske

Geplaatst

Hallo,

Wat een rust hier...

hoe gaat het met iedereen...

kijk elke dag of er al wat nieuws gepost is maar helaas....

Ik twijfel over wanneer een nieuwe tp dan denk ik september, dan denk ik ga nog tig kilo's afvallen.....

Mijn hoofd maalt maar door..

Over drie weke eerst maar lekker op vakantie..

liefs bootje

Geplaatst
Mees, meis ff hier een berichtje.

Ik heb je al twee keer een berichtje gestuurd, maar krijg een bericht dat je je limiet hebt overschreden, en dat je wat moet schrappen. Anders krijg je niets binnen.

liefs Joske

Dankjewel lieve Joske,

Sorry, ben zo beroerd. Nu eindelijk op pc en er is weer ruimte.

Dankjewel voor je berichtje hier. Had het helemaal niet door, dat dat kon.

Knuf,

mees

Geplaatst

Hey Bootje,

Ja, stilletjes hier.

Ik ben erg misselijk en dus ook amper hier.

Maar heel blij natuurlijk!

En voor jou...kan me voorstellen dat je van alles overdenkt.

Neem lekker de tijd, eerst vakantie, en even dag voor dag zien hoe het gaat. En...september is altijd n mooie maand. Mooie tijd weer voor actie ;-)

Knuffel,

mees

Geplaatst

Hallo Dames,

Sorry dat ik hier inbreek maar ik heb een paar vragen. waar iemand van jullie hopelijk antwoord op weet.

Wij hebben een tp gehad na eiceldonatie.

Iemand die zelf een punctie heeft gehad en een tp heeft op bv dag 3 mag 15 dagen later testen.

Onze donor heeft op 1 juli een punctie gehad op 6 juli is een blastocyste bij mij teruggeplaatst. Mogen wij dan ook pas 15 dagen later testen? Dit is gezegd door gg. Maar is er geen verschil tussen een tp op dag 3 of dag 5??

Bedankt voor het lezen!!

Geplaatst

Hi, ze zeggen 14 dagen na de tp kun je testen en inderdaad is het geen verschil ik had bij een cryo tp ook een blasto en mocht 14 dagen later testen.

Wij hebben beide keren eerder positief getest. Bij de cryo op wachtdag 7 en bij de verse op wachtdag 8 .

Heel veel succes in deze wachtweken.

Geplaatst

@Demidepemi.

Ik heb op 28-11 TP gehad van dag 5 emmies en mocht op 7-12 testen, dus dat is minder dan 14dg na de tp. Maar dit is in Spanje geweest.

In elke geval succes!

Geplaatst

@chantal, ben jij ook bij gg geweest? en hoeveel pogingen heb je totaal gedaan voor je zwanger was? ben benieuwd hoor.

@demidepemi, welkom hier, je mag 15 dagen na punctie testen, maakt niet uit of het om een tp gaat 3 of5 dagen na tp. dus dat wordt maandag da duim voor je.

is dit je 1e tp. of hebben jullie al meerdere pogingen gehad?

Geplaatst (aangepast)

@ sas, hoe gaat het meis, al aan t aftellen?

@ mees, pfft hopelijk snel van de misselijkheid af. binnenkort toch je echo? vind het gewoon spannend voor je, zo benieuwd of het een tweeling is.

Zelf zijn we gisteren weer naar gg geweest. we zijn goedgekeurd en mogen dus door:toppie: Ben echt zo blij.

Manlief en ik moeten nog wel erg wennen dat de dokters en verpleegkungigen daar allemaal in hun dagelijkse kleding rondlopen. Zijn we niet gewend. Gisteren hebben we eerst gesprek gehad bij dr.H. hij vertelde dat we door waren. dat ik nu eerst met een proefmedicatie moest beginnen en of we verder nog vragen hadden. nadat hij het recept had geschreven stonden we weer buiten, hahaha. 1 uur en drie kwartier rijden, de tijd verkeerd ingeschat dus een uur te vroeg bij gg. spreekuur liep 10 minuten uit, en 5 minuten binnen bij de dokter.Ach ja dat zal vast wel vaker voorkomen. Toen we dr H. buiten kwamen de wachtkamer weer in, na 2 minuten naar de verpleegkundige, nieuwe afspraak maken voor echo en medicijn schema doornemen. We kregen nog een map mee met wat papieren om te tekenen en we konden naar het andere gebouw waar dr. vd br. ons verder hielp. ik bleef nog bij apotheek wachten op medicatie dat duurde nog het langste een kwartier a 20 minuten heb ik daar gestaan. Manlief ging alvast naar dr vd br. toen ik daar aan kwam, kon ik meteen naar hem doorlopen. Werd de armeziel lekgeprikt door de arts. Manlief zat lijkwit weggetrokken en hevig zwetend in de stoel. De arts ging gewoon verder waar ze mee bezig was, kijkend naar haar naald. Ik heb manlief maar goed verzorgd hij stond op het punt van flauwvallen.:sweat:

Na het bloedprikken pleister erop en zei zedat hij maar flink moest drukken, hallo hij valt bijna flauw. Het enige wat zevroeg was of ie een koekje luste. Ik zei dat ie moest blijven zitten en de dokter nam afscheid en liep de kamer uit. om zich om te kleden en naar huis te gaan. afspraaak gemaakt voor over twee weken, dan moet ie aan de bak, maar ik hoop geen afspraak meer bij dr vd br. vond dit laatste geen prettige ervaring. Begon daarna ook te twijfelen aan de ku digheid. maar na het lezen van de stukken die we mee hebben gekregen zakte het weer:snitch:

aangepast door Sannemiek
taalfoutjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden