Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vervolg van eerste berichtje.

Ik ben gisteren begonnen met de estradiol, even proefbedje maken. Moet de 26e terug voor een echo.

Ik moet nu 1x per dag 2 tabletten slikken en na 7 dagen 1 x per dag 3. Voor mij veranderd er eigenlijk niet veel, want de hormoontabletten die ik normaal slik is ook estradiol. Alleen nu is de dosis hoger. Ben benieuwd waar we op de wachtlijst staan. weet iemand wie dat kan zeggen bij gg?

De 26e moeten we voor de e ho naar dr R. ben zo benieuwd wie dat is heb al zoveel goede dingen over hem gehoord. het verloopt dus allemaal voorspoedig op dat ene kleine dingetje met bloedprikken na. tot snel weer.

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@chantal, ben jij ook bij gg geweest? en hoeveel pogingen heb je totaal gedaan voor je zwanger was? ben benieuwd hoor.

Sannemiek, nee wij hadden een eigen donor een heel lief vriendinnetje heeft 2x gedoneerd voorr ons. Wij hebben de behandeling in het umcu gehad. Onze donor had niet veel eicellen 1e x 3 alle 3 bevrucht en uit de laatste is onze dochter geboren en de 2x keer maar 2 eicellen en toen was ik gelijk zwanger en we hebben er nu nog 1x liggen. ( weten nog niet wat we ermee gaan doen heb namelijk moeilijke zwangerschappen gehad met veel complicaties).

Jullie heel veel succes hopelijk hebben jullie ook binnenkort het goede nieuws te vertellen hier.

Geplaatst

Wat is het hier stil.

Ik kijk iedere dag of er al een teken van leven is hier, maar volgens mij is iedereen van de heerlijke zon aan het genieten.

Helaas ook nog steeds geen tekenen van Mees, of de echo goed was.

Geen nieuws is goed nieuws zeggen ze altijd, maar ik vind het wel spannend hoor. Zit in spanning af te wachten op een teken van leven van haar.

Wij moeten vrijdag weer naar GG, ik krijg dan een echo om te checken of het BMS goed is. Even proefmedicatie aan het slikken op dit moment.

Manlief mag vrijdag al aan de slag, dan wordt zijn deel ingevroren en dan is het wachten of dat goed is en wanneer er een donor beschikbaar is voor ons.

Spannend dus allemaal.

Geplaatst

Afgelopen vrijdag naar gg geweest, manlief moest zijn werk doen om voor onszelf in te vriezen. Daarna afspraak met dr. Ruis. Wat een aardige man. Mijn bms zag er geweldig uit volgens hem. Nu moest ik de proef kuur weer afbouwen met duph. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik info wordt, want dan moet ik een maand mijn eigen hormonen weer slikken. Om daarna op te gaan bouwen voor een bedje voor onze Emmy. Ook kregen er te horen dat er binnen u een 2 a 3 werken al een tel. Kunnen verwachten met het nieuws dat er een donor is. Spannende periode dus weer en wrs sept dus tp. Zoals ik nu heb uitgerekend wrs op 26 sept. Beetje dubbel omdat dat de geboortedatum is van mijn kleine meisje sanne* maar aan de andere kant ook wel weer erg mooi. Afwachten dus maar weer.

Hoe gaat het verder hier, tis heel stil.

Maya bedankt voor je pbtje.

Mees ik mis je meid. Hoe gaat ie?

Bootje hoe gaat ie met jou.

En met de rest freggel groeit beeb goed? Lizzy hoe gaat ie met jou?

Meiden zijn jullie met vakantie. Mis het leuke forumgevoel een beetje.

Geplaatst

hello dames,

lange tijd niet meer geweest en wat zie ik....Mees is gewoon zwanger...wow....gefeliciteerd meid!!!

freggel, bij jou nog alles goed?

Sannemiek. altijd beladen zo'n datum. Maar wie weet komt er symbolisch iets heel moois uit voort! Ik duim voor je dat alles goed gaat!!!

Corina, hoe istie met jou meid? Wanneer kun je weer verder? of weet je het nog niet? Jullie hadden toch cryo's over of niet?

Hier nu al ruim een jaar verder...zonder kind(eren)...ben nu aan mijn vierde strip bezig van de pil. was wel wennen, en voelde zo definitief. Af en toe denk ik nog steeds, f*ck it, ik stop met de pil en kijk wel hoe het gaat, maar weet dan van mezelf dat ik dan toch weer die hoop krijg en die bezorgt me gewoon heel veel onrust...en de rust begint nu net pas weer een beetje te komen...wel moeilijk toch nog om soms te lezen dat iemand zwanger is, mn dan de spontane zwangerschappen die het zo in de schoot geworpen krijgen...met zwangerschappen via de mmm heb ik daar eigenlijk geen moeite mee, omdat ik weet hoeveel ervoor gelaten is en voor gedaan is. maar goed....begreep dat het een heikel puntje was hier in het topic onlangs...

meiden, ik wens jullie alle succes van de wereld en hoop echt dat jullie droom mag uitkomen!!!

xx:positive energie:

Geplaatst

Morgu,

Ik begin me toch wel lichtelijk zorgen te maken om Mees... Mocht je lezen Mees, dan laat effe weten of alles goed is. Het laatste wat je schreef was dat je HCG mega was en dat je je goed beroerd voelde.

Sannemiek, dat schiet lekker op bij geertgen! Ben benieuwd wanneer ze jullie gaan bellen.

Tool, ik snap je helemaal. Het is moeilijk om er echt een punt achter te zetten. Wij zitten nog niet op dat punt, maar komen wel steeds dichterbij. Wat me sterkt is dat ik (zeker nu in de rustperiode) zie wat ik WEL heb. En daar ook met volle teugen van kan genieten.

Volgens mij kunnen jullie dat ook.

Ik was laatst bij de gyn voor een nagesprek na mislukte pogingen (ach ja die wachttijd van 6 weken maakt dan ook niet meer uit) en ik wilde voorstellen om MIJ eens te laten onderzoeken. Zowel mijn vriend als onze donor zijn onderzocht en bij mij nooit iets behalve bms check.

Ze vond het niet nodig, want ik had een cyclus dus er was geen reden om aan te nemen waarom het niet zou lukken. Dat snap ik, maar na 7 pogingen op hun manier te hebben gedaan, ga ik ook verder kijken. Ik heb maar niet gezegd dat ik vorige keer een pipelle heb laten doen.. Anyway, ze wilde dan wel progesteron laten bepalen. That's it. Op de vraag op dag 5 embryo's teruggeplaatst zouden kunnen worden, was ze niet meteen afwijzend, maar dit was wel heel afwijkend van de standaard en alles wat afwijkt, geeft meer fouten. Nou toen barste ik even. Want zelfs in de standaard hebben ze bij ons natuurlijk ook de domme fout gemaakt een emmy naast de vriezer te gooien. Dus daar had ik weinig boodschap aan. Ik geloof dat ik tegen muren op begin te lopen hier in NL...

So he, wat voelde ik me totaal niet serieus genomen. In de auto op de terugweg brullend aan de telefoon met mijn vriend. En toen voelde ik ook meteen weer de impact van de hele mmm, waar we zo lekker uit waren. Ik ben het gewoon zo beu. Ik wil gewoon stoppen. Het leven zonder behandelingen is zoveel fijner. Maar we willen zo graag een kindje...

Mijn progesteron was trouwens 50, dus prima...

sas, bijna bevallen! Hoe voel je je?

Corina, hoe is het met jou? En bootje?

demidepemi, ik zie in je onderschrift dat je zwanger bent, proficiat!

Groetjes Lizzy

Geplaatst

*ik breek even in*

Lizzy, ik denk dat Mees opgenomen is/geweest is ivm haar extreme misselijkheid en braken. Had ze d vorige keer ook extreem...laat staan met waarschijnlijk een tweeling zwangerschap.

Ze meldt zich vast vanzelf weer!

*breek uit*

Geplaatst

Hallo lieve meiden.

Ik ben bewust een tijdje niet op het forum iets gepost omdat ik gewoon weer ff alles op een rijtje wilde krijgen en rust in mij hoofd ( las af en toe wel anoniem ff mee) en ik moet zeggen is aardig gelukt.

Zelfs zo dat ik 2wkn geleden GG heb gebeld om een afspraak te maken voor een BMS check deze staat nu gepland op 30aug en als deze goed is is onze wens dat ze maandag 2sept beginnen met de dooi en dan als alles goed mag gaan woensdag 4sept de TP en dan 5sept heerlijk 12dgn op vakantie...........

@ Demidepemi: Meis van harte met je zwangerschap. Hoe voel je je ? Heb je al een eerst echo gehad? zo nee wanneer staat ie dan gepland bij GG?

@ Mees: Meid een hele dikke knuffel en ik hoop zo dat je gauw iets beter voelt om ons op de hoogte te brengen hoe het met je is en hoe je eerste echo was.. xx

@ Bootje: Hoe is ie? waarschijn ook in sept een TP meis wie weet zitten we dan samen in de ww zou gesellie zijn xx

@ Freggel: Ik blijf jou volgen hoor op de andere topic ;-) fijn om te lezen dat alles goed gaat en jullie een zoon verwachten meid heerlijk genieten.

@ Sas67: Hoe gaat ie met de laatste loodjes?? Wanneer ben je precies uitgerekend??

@ Sannemiek: WAUW wat gaat dat snel zeg bij GG heerlijk hoor. Waarschijnlijk mss in september ook in de ww ik hoop het voor jullie zou gesellie zijn met z'n drieen en dan hopen en duimen voor een groene golf natuurlijk :-) meis succes duim voor jullie.

Meiden tot gauw hopelijk en vanuit hier een dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Hallo Meiden,

Vandaag zijn we rond half 6 gebeld door dr R. met heel erg goed nieuws.

Er was een donor voor ons en we hebben 7 cryos in de vriezer.

:Smilies-dieren-00477 ijsbeertjes helemaal voor ons alleen.

Ik zou zeggen dit moet goed komen toch???

Mijn beste vriendin zei al tegen me dat wordt meteen de eerste poging raak... zij voelt dingen heel goed aan altijd en heeft in 99,9% van de gevallen gelijk.

Afwachten dus, en spannend:gekruiste vingers 1

Wanneer we voor een tp gaan weten we nog niet zeker.

Ik ga morgen even zelf met GG bellen om het een en ander af te spreken.

We zullen dus wel even zien.

Geplaatst

Sas hoe gaat ie met jou, ben benieuwd hoor, laat je t weten zodra kleine uk er is? Afgelopen dinsdag, zijn weer voor bms meting naar gg geweest, bms was 5, 6 mm dus nog ff te gaan. Dinsdag volgende check en dan horen weer wanneer er een plaatsing is. Spannend weer maar wel erg leuk.

Geplaatst

Meiden heel kort: afgelopen donderdag met spoedkeizersnee is Sam geboren. 5 min ging het goed daarna is ons mannetje heel ziek geworden. Zo ziek dat hij via zkh Amersfoort naar Wilhelmina kinder ziekenhuis intensive care. Daar is hij maximaal behandeld beademd em volledig in slaap gebracht. Ondanks alles en maximale medische hulp ging hij nog meer achteruit. Meer behandeling was niet mogelijk. Enige optie was overplaatsing naar Nijmegen voor hart long machine. Met gillende sirenes en 200 km pet uur is hij daar heen gegaan. Kans dat hij de rit zou overleven was 50%. Ons werd geadviseerd om afscheid te nemen van hem. Gelukkig heeft hij de rit overleeft. Uiteindelijk is hij niet aan de machine gegaan omdat hij iets beter werd. Nu is hij stabiel maar nog kritiek. We zijn helemaal beduusd en zitten in een rollercoast. Geen idee waar het heen gaat. Maar wat is hij mooi . Helaas dus ook niet vastgehouden mag nu ook nog niet. Ik heb het zo zakelijk mogelijk neergezet want anders kan ik mijn emoties niet hanteren. Ik had graag goed nieuws verteld maar helaas.

Geplaatst

Ohhhhh Sas, ik moet er echt van janken.

We denken aan je en wensen je veel steun. Meisje toch....dit had ik echt niet verwacht, wat een mega dikke ellende.

Geplaatst

Afgelopen vrijdag tp gehad. Wat een super tp zeg. Heel tevreden met onze cryo. Assisted hatching is toegepast en bij ontdooien was het nog een 2cellige embryo, maar bij de tp was hij al doorgedeeld naar 4 cellig. Gewoon volgens schema. Het was een voorbeeld embryo volgens de embryoloog. En een graad 1, dus echt super.

Mnlief heeft de embryo deze keer de naam Henkie gegeven. En zwagertje noemt m rudy op zn duits uitgesproken dus roedie . Gisteren leuke avond van velzen gehad en hij heeft de dvd gesigneerd met voor rudi en x vanv van velzen. Verder kregen we een rompertje waarop staat baby get higher. Dus echt superavond.

De ww zijn dus weer begonnen. Over 2 weken zullen we weten of henkie anex rudi is blijven plakken.

Geplaatst

Sas67: Meis wat verschrikkelijk krijg er kippevel van heel veel sterkte en denk aan jullie.

Het is een vechtertje en hopelijk komt het goed.

Geplaatst

@ Sannemiek: heel veel succes in de wachtweken hopelijk als alles goed op ik vanaf 4sept jou op te volgen in de wachtweken succes op naar een positieve test.

Geplaatst

Oh lieve Sas, lees hier nog maar af en toe mee en schrik me wezenloos van jouw berichtje... Gefeliciteerd met de komst van jullie kleine lieverd Sam. En verder wens ik jullie vooral heel veel kracht en sterkte toe deze moeilijke dagen vol vraagtekens. Wat een dapper vechtertje hebben jullie mogen krijgen.

Liefs en dikke knuffel.

• 2 weken later...
Geplaatst

He Sas!!! Wat schrikken zeg! Heel veel sterkte!

En jij ook Sannemiek met de wachtweken

Ik kwam eigenlijk een beetje goed nieuws langsbrengen. Weet niet of iemand me nog herinnert :) Ik heb gedoneerd aan een vrouw, via een oproep op internet. En.... ze is zwanger! Eind deze week 14 weken :) Tweede terugplaatsing, ze dacht eigenlijk dat het was misgegaan; dikke bloeding gehad, menstruatiekrampen. Paar dagen later nog wat druppels bloed. Bleef zich raar voelen, test gedaan; zwanger. Direct die dag een echo gekregen in het ziekenhuis: 6+ weken zwanger! :)

Hopelijk sterkt dit alle wensmoeders in hun hoop; het kan, het gebeurd!!

Geplaatst

Meiden,

Kon me herinneren dat enkelen nu (september) voor een tp zouden gaan. (corina oa)

iedereen die nu een tp gehad heeft: succes!!!! Ik duim voor positieve testen!!

liefs Freggel

Geplaatst

Heeft iemand misschien het mailadres van d.r. R.uis van G.eertgen?

Ik belde om een afspraak te maken voor een counselings-gesprek met p.sych en d.r R.uis voor e.iceldonatie. Moet ik eerst langs komen om de laatste I.VF te evaluaren (een uur en 3 kwartier heen en weer terug). En dan sta ik met 5 min weer buiten met 2 afspraken voor de counseling...

Wat valt er nog te evalueren, heb tig keer K.ID en I.UI gedaan en 4 keer I.VF/I.CSI. Einde eicelreserve... Dit gesprek voeren we elke keer al. Evaluatie mocht ook niet telefonisch grrr, ben er geirriteerd van :mad:

Dacht nog 1 poging te doen en dat is de arts rechtstreeks mailen... Zal ws wel niet de bedoeling zijn maar ik wil in deze echt even opkomen voor mijzelf...

Mocht iemand het hebben, wil je dan een PR sturen? Thanks...

Geplaatst

Lieve meiden,

even een update. Sam is nadat hij in Nijmegen is geweest en gelukkig niet aan de ecmo(hart/longmachine hoefde) weer redelijk stabiel naar Utrecht WKZ teruggekeerd. Hij ligt daar nu sinds vorige week maandag op de IC. Wordt nog beademd en heft allerlei infusen en wordt nog deels in slaap gehouden. Vorige week woensdag is het weer heel kritiek met hem geweest. Hij blijkt een te hoge(bloed)druk in zijn longen/longslagaders te hebben. Oorzaak weten ze niet. De meest waarschijnlijke ziektebeelden waar dit bij hoort heeft hij niet. Men zoekt nu naar zeldzame aandoeningen. Ook de klinisch geneticus is er bij betrokken. Doel nu is vooral om hem stabiel te houden en langzaam aan eea af te bouwen. Het kan nog steeds alle kanten opgaan. Dus we leven een beetje tussen hoop en vrees.

Het is heel raar om te weten dat hij zo ziek is terwijl hij eruit ziet als Hollands welvaren. We kunnen alleen maar hopen en duimen dat onze lieve man het gaat redden en dat hij hopelijk er geen al te nare dingen aan overhoudt voor de rest van zijn leven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden