Ga naar inhoud

schrijfgroepje: begin traject ECD

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lizzy, wat rot zeg. Zó dichtbij en dan hup..alles weer weg..

En inderdaad een flink knolletje dat vruchtje! Vond ik ook verbazingwekkend bij 8 weken. Je lijf moet ook ontzwangeren dus..doe rustig aan.

Veel liefs,

Moes

• Reacties 5,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo meiden,

ik wil jullie laten weten dat afgelopen donderdagavond om 18.15 uur, onze prachtige zoon is geboren! Wat een wonder, wat overweldigend...

Bevalling verliep prima, vlot en snel. Uiteindelijk zonder pijnbestrijding bevallen. Kijk er mooi op terug, super bijzondere ervaring.

Ons ventje doet het prima, en is erg lief en zo mooi!!helemaal gek op hem!

ik hoop dat de meiden waarbij het nog niet gelukt is, het op kunnen brengen om door te knokken.

Ontzettend veel succes lieve dames!

lfs Freggel

(lizzy, ik mail je snel! Knuf!)

Geplaatst

Lieve Freggel.

Ik had je al op de andere topic gereageert maar nogmaals van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Geniet er heerlijk van samen met je man dat jullie nu met z'n drieën zijn..

Liefs Corina..

Geplaatst

Lieve Freggel,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Ik wens jullie alle geluk en liefde toe. GENIET.

Liefs Maya

Geplaatst

lieve Freggel, proficiat met de geboorte van jullie zoon!!! fijn dat alles goed is gegaan bij de bevalling. nu verder gaan genieten, maar toch ook bijkomen en rusten van alles wat er gebeurd is.

xx

Tool

Geplaatst

Claudia en Tool, wat lief! Dank jullie wel!

Hoe gast het met jullie Claudia? Hoe gaat het met Noa?

Tool, en voel jij je iets beter na stoppen met de pil? Blijft toch zooi....ik begin er zelf nooit meer aan. Maar in jullie situatie begrijp ik dat het rust had kunnen brengen. Hoe gaat het verder met je?

Liefs

Geplaatst

Hi ladies, ik ben al een tijdje niet hier geweest. Ik vroeg me af of iemand weet hoe het met Mees is?

Mijn kleine is in augustus geboren. Zo ontzettend veel geluk mee gehad. Ik zou graag voor een 2de willen gaan maar ik weet dat mijn man dat niet wil. Dus geen ecd. Moet dat laten varen en daar word ik heel verdrietig van. Dus maar extra veel genieten van mijn ukkie.

Geplaatst

hey Freggel, de pil heeft helaas niet de gewenste rust gebracht. Werd er op het einde alleen maar onrustiger door. Niet zozeer omdat we nu zeker wisten dat er geen hoop zou zijn, maar ik vergat hem dus steeds de dag nadat we intiem waren of dan nam ik hem te laat en dan begon mijn lichaam weer trucjes met me te spelen...waardoor ik toch weer stiekeme hoop had. Kwam ook nog bij dat ik zo humeurig als weet ik wat was en ik had gewoon ook totaal geen zin meer in s.e.x....

Dus nu maar weer gestopt met de pil na onze vakantie en dat bevalt prima.

laatste tijd wel weer veel aan het twijfelen geslagen of we er niet toch nog een keer voor zullen gaan, zelf proberen dan, want manlief trekt een nieuwe behandeling niet meer zo. Maar dan zou ik ook weer met alle andere supplementen moeten beginnen...van de ene kant denk ik, ja waarom niet, van de andere kant denk ik, bleeh...weer allemaal die pillen...

maar geef me geld en ik zou zo een nieuwe behandeling doen, met alles erop en eraan.

Maar ben met meer dingen op dit moment in discussie met mezelf, wat wil ik verder???

Geplaatst

Hoi meiden,

Lizzy, thx! Sorry dat ik nog steeds niet terug gemaild heb! Het komt er steeds niet van...momenteel druk met de kleine, visite, CB, VK en zo kan ik nog even door gaan ;-)

Hoe gaat het met jou verder? Over het andere hebben we nog contact. Zeeeer benieuwd!!!! Als je nieuws hebt; mail me maar hoor! Ik lees wel alles en wil graag met je meeleven ;-)

Hier alles prima hoor in de Freggelgrot (hilarisch hiihi)

Onze knul is een lief mannetje, erg tevreden. Hij begint goed rond te kijken nu, erg lief! Ik zie hem bijna groeien.

Het is gruwelijk wennen hoor, want hoe fantastisch ook; je moet inderdaad een heel nieuw ritme opbouwen. Met drieën. De nachten gaan vrij goed, alleen afgelopen nacht veel gevoed en dat hakt er wel in. Maar maakt niet uit, hoort erbij. We zijn erg gelukkig met hem. Het voelt heeeeel maf om ineens echt ouders te zijn! De geboorte en het moment dat hij op mijn buik was gelegd, vergeet je never nooit. Ook de bevalling was voor mij heel speciaal...kijk er zeer goed op terug en zou het zo nog 10x doen. (Zelfs zonder pijnbestrijding, trots op mezelf!)

Tool, ik wist inderdaad dat je weer gestopt bent met de pil. Ik kan je 1 ding meegeven, iets wat ons op de been hield of waardoor we toch doorgegaan zijn.

Als we oud en grijs mogen worden, wilden we terug kunnen kijken op ons leven en kunnen zeggen: we hebben er alles uitgehaald. Ook mbt de kinderwens. Als wij er alles aan gedaan hebben, of geprobeerd; dan is dat goed. Als jij (of je man ook) ECD willen proberen of overwegen: doen! Natuurlijk kan het uitlopen op weer een teleurstelling. En je vraagt je af of je dat nog aan kan. Maar ik denk dat als je het niet probeerd en het later echt niet meer kunt; je spijt krijgt. Dat is mijn persoonlijk gevoel hoor! Het afsluiten kan ook heel bevrijdend werken, al blijft de wond erg diep....

Nu heb je nog de tijd, de leeftijd en hopelijk de mogelijkheden. Knuffel voor jou!

TikTak, dank je wel!! Over Mees: geen idee! Ik heb alles geprobeerd. Gemaild, pb, via via maar niets vernomen....

ik maak me ook wat zorgen, maar het is toch haar keuze om wel of niet te komen. Erg jammer, mis haar echt!

jij ook nog gefeliciteerd met jullie dochter! Hoe gaat het daar?

Geplaatst

@ Tool, oh meis wat moeilijk weer. Maar ik ben het wel met Freggel eens. Maar het blijft altijd een afweging van wat wil ik, wat kan ik nog aan.

@ Freggel, fijn dat je zo geniet. Het is ook super om mama te zijn! S.am gaat goed. Heeft alleen nog bloedverdunners, as vrijdag weer echo en dan hoop ik dat het stolsel kleiner is geworden of zelfs weg is. Maar dat laatste is wel erg optimistisch.

@ Tiktak, zie dat je het andere topic ook gevonden hebt.

Geplaatst

Hoi Sas,

En, hoe is het vrijdsg gegaan? Heeft S_am nog bloedverdunners nodig? Zou fijn zijn als dat niet meer nodig is!!

Geplaatst

Freggel, stolsel was wel kleiner geworden maar nog niet weg helaas. Over 4 weken weer een echo en verder kijken, Maar geopperd is al dat het stolsel mogelijk nooit helemaal verdwijnt en als het ware verkalkt. Dan zou stoppen met de medicatie een optie kunnen zijn. Eea gaat in samenspraak met de neonatoloog, radioloog en de hematoloog. Verder was men super tevreden over S.am. Zijn nog bij de ic en mediumcare langs geweest. Nog even terug gekeken op die tijd maar vooral verbazing en blijdschap bij de verpleegkundigen en artsen over zijn herstel.

Hoe gaat het met jou, volop aan het genieten????

Geplaatst

Oh toch goed nieuws Sas! Maar toch balen dat het niet weg is. Idd klinkt het verhaal over verkalking heel aannemelijk.

Als iets er lang genoeg zit gaat het lichaam zelf een oplossing bedenken. Is dat stolsel groot? (Bv 2x1 cm ?)

zou super fijn zijn als hij eindelijk met de medicatie mag stoppen.

hier gaat het prima, thx. R groeit werkelijk als een paddestoel in een bos! Vorige week naar het CB geweest en hij woog toen al 3 kilo (!). Na zijn ontslag, ruim 2,5 week eerder; woog hij 2488. Hij is nu 49.6 cm (was 48) Hij is dus letterlijk bijgekomen. Arts was tevreden.

je kunt het ook goed merken aan hem. Hij is allert, kijkt rond en gaat alles zoetjes aan ontdekken. Hij is alweer bijna een maand oud.

ik wacht echt met smart op hét eerste lachje! (Bewuste dan ;-))

Tiktak, lijkt het idd op.....ook op een ander fora komt ze niet meer. Maak me serieus zorgen. Er zal hopelijk toch niet ernstigs gebeurd zijn...ze is al bijna 5 maanden weg hier....

Geplaatst

Freggel, stolsel is nu in diameter ruim 1 cm en is lang gerekt ongeveer 2 cm. Het zit in de vena cava inferior ( onderste holle ader). op de kruizing van de navel ader, die normaal afsterft maar bij S.am open gehouden is om infusen in te brengen. Fijn dat het bij jullie goed gaat! het eerste echte lachje is zo leuk!

Geplaatst

MeidHallo meiden.

Hier weer ff een teken van leven van mij...

@ Freggel: Fijn dat alles goed gaat en heerlijk aan het genieten bent is jullie gegund.

@ Lizzy: Dikke knuf we houden hopenlijk contact.

@ Sas67: Fijn dat het met Sam goed gaat en jullie ook heerlijk aan het genieten zijn.

@ Tiktak: Voor als nog van harte fijn dat bij jullie ook alles goed gaat.

Ook ik maak mij zorgen over Mees mis ook haar positieve vibe hoop idd dat er niks ernstig is..

Nu ff een update vanuit hier.

29 november hebben wij de laatste cryo terug laten plaatsen, dit was de 10tp bij GG dus was hopen en bidden dat dit hem moest worden.

Maar helaas 9,10 en 12dec een test gedaan en deze was helaas tot onze grote verdriet negatief.

Nu hebben we besloten om bij G.eertgen te stoppen omdat we daar na 10tp's en nog met lege handen staan er geen vertrouwen meer hebben.

We gaan nu eerst dit laten bezinken en dan nadenken over hoe dan verder!!!! Gaan we definitief stoppen of gaan we een poging in het buitenland wagen!!! Daar zijn we nu nog niet overuit en op dit moment hoe we nu ons voelen moeten we nu nog geen overhaaste beslissing nemen.

Voorlopig zal er vanuit onze kant geen nieuws meer zijn dus neem ik voorlopig afscheid van jullie misschien dat ik af en toe mee lees maar dat weet ik nog niet.

en bedankt voor alles en heel veel geluk en liefde voor jullie.

Geplaatst

Hoi lieve Corina,

wat ontzettend spijtig om te horen dat jullie laatste cryo ook niet is blijven plakken...

Daardoor kan ik jullie beslissing om te stoppen ook goed begrijpen. In principe zou je bij 10 embryo's toch op een zwangerschap mogen hopen. Wel ontzettend naar.... (Understatement)

ik hoop dat jullie tot een beslissing kunnen komen waar jullie beiden achter staan en geen spijt van krijgen.

Tot slot wens ik jullie echt alle geluk toe, en blijf ik hopen op het uitkomen van jullie ultieme droom. Op welke manier en waar dan ook!!

Omdat ook ik op dit (hele) forum zeer waarschijnlijk binnenkort afscheid ga nemen (immers is onze wens vervuld) zal ik over een tijd nog eens kijken hier of jullie na al die jaren eens mooi nieuws gebracht hebben.

ook jij bedankt voor alles en je gezelligheid!

liefs,

Freggel

Geplaatst

Ach lieve Corina, Wat een domper weer. Maar wat een dappere beslissing om nu te stoppen. Ik hoop dat jullie de tijd nemen om tot een goede keuze te komen. Dikke knuffel.

• 4 maanden later...
Geplaatst

Lang geleden hier.

Voor de meelezers van toen en nu wil ik nog vertellen dat we afgelopen maart naar Cyprus zijn geweest. Even zwanger, maar helaas een miskraam.

Dit was de 5de poging en 9de terugplaatsing. We hadden zo gehoopt dat al die jaren knokken niet voor niets waren geweest maar helaas. We lopen tegen onze grenzen aan. We stoppen ermee, hoe verdrietig ook.

En hoewel het aan de ene kant ook oplucht, is het aan de andere kant verloren strijd en bijna verdoofd...En geen hoop meer. Maar ik heb altijd gezegd: ik wil niet als een uitgewrongen spons eindigen. En als we doorgaan, voel ik dat dat gebeurt.

Verdrietig maar ook ontzettend dankbaar naar onze donoren en lieve mensen om ons heen. Dit kost tijd, maar we hebben elkaar nog en heel veel liefde.

Liefs Lizzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden