Ga naar inhoud

Hele vroege dagboekstart van Hilde

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Kim,

Dat ligt er aan wanneer ze mij gaan inplannen. Maar dat is op zijn vroegst begin mei. Dus, ik verwacht zeker tot dan de pil te moeten slikken!!!

Groetjesssssssssssssss

• Reacties 289
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, de ongesteldheid is goed doorgebroken, dus pil1 is binnen. De eerst volgende kantoordag mag ik bellen om dat door te geven en dan worden er data ingepland.

Dinsdag kan ik dus pas weer bellen... Hihihi, en dan moeten jullie nog effe geduld hebben, want we vertrekken maandag voor een (werk)vakantie naar Terschelling!

Dit weekend ben ik ook niet veel online, want de dochter van mijn man is er. Zij weet het nog niet.... Dus eh... ze moet me ook maar niet op deze site zien.

Prettig weekend!!!!

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Nou, hier een update vanaf Terschelling.

Afgelopen dinsdag moest ik Zwolle bellen omdat ik dus zaterdag ongesteld was geworden en ben begonnen met de Microgynon.

's Ochtends gebeld vanuit de bus. In het huisje waar we logeren hebben we bijna geen bereik met de mobiel. In verband met 2 reizen moest ze even het een en ander navragen. Of ik s middags terug wilde bellen. Tuurlijk!!

Dus 's middags naar het eetcafe van Hessel gegaan en weer gebeld.

17 april mag ik beginnen met de decapeptyl, 20 april stoppen met microgynon en 28 april de uitgangsecho en eventueel prikinstructie voor de Gonal f.

Yes... het komt dichterbij!!!

Wat ik wel merk, is dat ik nu langer vloei dan normaal. Ook moet ik echt gelijk wat eten als ik 's ochtends de pil neem, anders wordt ik erg misselijk, randje spugen!

Tot zover de update...we moeten nog effies wat boodschapjes doen en dan koken. Morgen vanaf thuis kom ik weer meer meekletsen!!!

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Hoi Hilde,

Wat fijn dat jij ook al bijna kan beginnen. Spannend allemaal hoor! Hou ons weer op de hoogte.

Ik ga zondag beginnen met de deca en heb zenuwen over hoe ik me daar bij ga voelen.

Groetjes,

Yvonne

Geplaatst

wow hilde,

wat een gedoe met die ziekenhuizen enzo joh! Als ik dat zo lees mag ik helemaal niet klagen, wij zijn begin januari voor een 'gewoon consult' naar de fertiliteitskliniek gestapt en ik heb nu al 2 IUI's achter de rug en ben alweer bezig met m'n eerste IVF.

Aan de andere kant, misschien welpositef dat je wat tijd krijgt om de boel te verwerken, niet?

Ik hoop alleszins op goed resultaat voor je! Succes!

Geplaatst

Hey Freya,

Ik vind mijn verhaal altijd nog wel mee vallen vergeleken met waar andere meiden allemaal doorheen moeten. Rol er wel doorheen hoor. En eh, 'het echte werk' lijkt al steeds meer in beeld te komen. Kijk er ook echt naar uit!

Weet je, het gaat zoals het gaat denk ik dan maar. Ik zit in een bepaalde situatie (net als jullie allemaal) en moet kijken naar de mogelijkheden die er zijn. En er zijn nog genoeg hoopgevende mogelijkheden... dus eh... t gaat vast goed komen!!!

Wat ik wel weer grappig vind....

Mijn moeder heeft me heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden het hele menstruatieverhaal ook uitgelegd als: elke maand wordt het kamertje weer schoongemaakt wanneer je niet zwanger wordt.

Het lijkt er op alsof deze keer de boel extra schoon wordt gemaakt. En dat is helemaal goed wat mij betreft!!! Hopelijk voelt een eventueel embryootje, zich meteen thuis in het hele opgeruimde kamertje!

Vloei nu al 2 dagen langer dan normaal. Het stelt niet veel meer voor... maar zonder inlegkruisje weg gaan is niet zo'n goed idee.

Het zal wel door de pil komen!

Groetjesssssssssssssssssssssss

Geplaatst

Vandaag toch maar even een telefoontje gepleegd naar Zwolle.

Over ongeveer 2 weken mag ik de eerste spuit decapeptyl zetten.

De laatste keer dat we in Zwolle waren hebben we nogal wat papieren meegekregen, en helaas is het papiertje met de prikinstruktie toen daar blijven liggen.

Ze sturen hem op.

Verder moest ik van mijn mannetje toch maar eens gaan vragen hoe dat nu zat met het feit dat ik nog steeds een ietsie pietsie blijf vloeien (morgen is het 2 weken geleden dat het 'voorvloeien' begon). Het feit dat er in de papieren stond dat 'wanneer tijdens het gebruik of na het stoppen van de Microgynon enig bloedverlies optreedt, heeft dit voor de behandeling géén enkele betekenis. U blijft volgens afspraak doorgaan met de GnRH-agonist.' zei hem effe niet voldoende. Hij was bang dat het misschien dan niet goed zou gaan met het vervolg van de behandeling.

Hihihi, de dame van het secretariaat verwees me meteen naar dit stukje. Ik heb nog gevraagd of dat vloeien ook de hele behandeling door zou kunnen blijven gaan. Dat was volgens haar wel het geval. Zucht! Maar goed... wie weet gaat het nog stoppen...

Dat was ie weer voor vandaag.

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

Ik had het ook al bij kletstantes geschreven, maar eigenlijk vind ik ook dat het hier nog wel thuis hoort!

Afgelopen weekend lekker met mijn mannetje weg geweest. Gevierd (beetje laat) dat we ons 1e huwelijkslustrum er op hebben zitten.

Hopelijk is dit het laatste weekend dat we echt met z'n tweetjes zijn. Hihihi, we hebben ons in ieder geval wel zo gedragen.

Nog even lekker stappen, lekker alles nog gegeten wat strakkies misschien niet meer mag, en schandalig laat het bed in duiken!!!

En nu maar afwachten of het ook echt ons laatste weekendje weg met z'n tweetjes is!!!!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Ow ja, toen we gisterenavond thuis kwamen lag het briefje met de prikinstructie in de brievenbus. Hihihi, gelijk weer een mooie reminder aan dat waar we nu toch wel heel erg naar toe aan het leven zijn.

Heel nuchter nadenkend weet ik precies hoe het spuiten moet...

Maar dacht... als ik nou strakkies toch nog zenuwachtig ga worden, is het wel prettig als ik het nog even na kan lezen!

Blij dat het briefje nu in het informatiemappie zit!!!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

:sick::sick: Tjonge, ik kan er echt niet tegen zeg, de pil op een nuchtere maag, ook al gaat er gelijk een boterham achteraan.... Tenminste, daar lijkt het op. Doe altijd 's ochtends als ik m'n broodje klaar maak effe in de keuken gauw pil slikken, folium/vitamines slikken, boterhammetje eten...

Ik had al wel eens vaker gehad dat ik er misselijk van werd, maar nog net niet zo als nu... Had mijn halve boterham erin, maar eh, hij is niet blijven zitten... Hmm, en ben toch echt nog niet zwanger zeg!

Dus, na de 'opruiming' van mijn maag eerst m'n brood verder op gegeten, en toen nog maar eens een dosis ingenomen (in de bijsluiter stond dat je, als je had overgegeven binnen 4 uur, dat ie dan niet werkte, dus eh, voor de ICSI vast ook niet).

Verder blijf ik nog wat vloeien...

Volgende week donderdag gaat de eerste decapeptyl erin. Hopelijk stopt het vloeien dan, en de 'ochtendmisselijkheid' hihihihihi

Groetjessssssssssss

Geplaatst

Vandaag moest mijn mannetje in verband met zijn MS naar de uroloog... (Pffffffft, weer naar Nijmegen, gisteren ook al de hele dag in het ziekenhuis en MS centrum gehangen in Nijmegen).

De arts vroeg of we ook kinderen hebben. Hij vertelde dat ie een dochter had uit een eerder huwelijk, en meteen daarna: en we zijn nu bezig om samen via ICSI een kindje te krijgen....

Vond ik zo leuk!!!!

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Pffft, ik vloei nog steeds.... Ben nog niet eens toe aan de wachtweken en heb nu al het idee dat ik niet meer op mijn eigen lichaam kan vertrouwen.

Soms ben ik gewoon bang dat de hormonen niet goed aanslaan bij mij. Moet dan echt mezelf weer effe tot de orde roepen:icon_shaking: Want toen ik hormonen had geprikt, leek alles helemaal toppie!

Ik moet er ook maar steeds weer even aan denken dat er in de papieren staat dat het vloeien geen invloed heeft....

Vorige week woensdag leek het wel of ik ongesteld ging worden. Ook vandaag was er weer helderrood en wat meer... Pfffffffffffffft.

Ben benieuwd of het nu donderdag gaat stoppen, als ik decapeptyl ga spuiten!

Loop nu al vanaf 21 maart volcontinu met tampons, maandverband, en nu inlegkruisjes.

hihihii, mijn mannetje mist wel de blote billetjes in bed... en ik eigenlijk ook wel!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Hé hildever, kan je niet even bellen ofzo om het te vragen. Lijkt mij ook wat lang hoor... Kunnen ze je misschien gerust stellen. En verder spannende tijden hoor, bijna zover!!! groetjes, niki

Geplaatst

He Niki,

Nou, ze hebben me de vorige keer verteld dat het de hele behandeling door kan gaan, dat vloeien... Dus ik bel nu niet weer. Hihihi, laat het de 28e nog wel een keertje weer vallen als ik voor de startecho mag.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Het is nu weer wat minder. Nu met name als ik me ontlast heb (hihihih, net nederlands he?) en ik veeg mijn billen af, dan komt er vanuit mijn vaginastreek helderrood slijm mee.

Verder door de dag heen is het niet veel.... (3 tot 4 inlegkruisjes in 24 uur).

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

Ik begreep dat je in het ziekenhuis al hebt aangegeven dat dit de huidige stand van zaken was.. en wat kwam daaruit?

Het lijkt me dat het niet echt normaal is en dat er misschien een adertje blijft bloeden of zo...??

Hahaha, lekkere praat hier he, zijn wij vrouwen goed in!

Geplaatst

Had er ruim een week geleden over gebeld. En toen gelijk gevraagd of dat de hele behandeling door kon blijven gaan. Volgens de dame aan de andere kant kon dat inderdaad. En ik begreep van Lis dat ze ook een keer een tijd lang heeft gevloeid tijdens de behandeling.

Ik maak me er dus ook maar geen zorgen over. Laat het de 28e wel weer even vallen als ik naar het ziekenhuis moet.

Groetjessssssssssssssssss

Geplaatst

Hi Hilde,

Ik heb ook tijdens mijn pilweken (2 weken) steeds kleine beetjes gevloeid(bruin), volgens het zh was dit idd wel normaal... staat dacht ik ook in de bijsluiter van de pil dat je bloedverlies kan hebben tijdens het gebruik..

Toen ik met de pil was gestopt had ik ff een dag een beetje rood bloedverlies, volgens het zh moest ik dit zien als mijn pilmenstruatie en de dag daarna kon ik gaan beginnen met de puregon.

Probeer je er maar niet zoveel zorgen om te maken joh, is normaal. En jij slikt nu natuurlijk al best lang de pil, dus dan zal het wel zo horen dat je steeds wat vloeit.

Groetjes

Geplaatst

:ky:

Vandaag heeft mijn man naar Nijmegen gebeld over het transport van de rietjes naar Zwolle, in de toekomst...

Pfffffffffffffffffffffft...

Nou blijkt weer dat ie geen vaatje kan meekrijgen. Dan moet ie eerst weer aantonen dat ie geen hepatitis A en B (geloof ik) en Hiv-drager is. Dus hij heeft daarna naar Zwolle gebeld.

Nu moest ie dan eerst een briefje schrijven waarin hij verklaard dat het goed is dat Zwolle de bloeduitslagen doorgeeft aan Nijmegen.

Dus.... hij heeft een briefje gekrabbeld, en dat kan dan zo op de bus.

Ik snap het niet zo goed dat ze daar nu mee komen. Het zaad dat moet worden vervoerd is al zo oud als de weg naar Rome (een jaar of 13). Hadden ze toen toch al moeten testen?

Ach, als hij nu geen drager is, was ie het toen ook niet, dus dat scheelt.

Ben blij dat ie nu nog even heeft gebeld, want volgende week gaat ie een paar dagen weg. Dan is het al weer eind april... Is het maar de vraag of je het allemaal geregeld krijgt. Want we hebben wel effe zo'n vervoersvaatje nodig. We mogen nl. het zaad een dag voor de punctie ophalen, dan blijft het een nachtje bij ons slapen, en dan gaat het mee naar Zwolle met de punctie!!!

Wat een gedoe met die :ky:!

Groetjesssssssssssssssss

Geplaatst

Nou, vanmorgen was het zover... de eerste spuit decapeptyl moest gezet worden.

Vanmorgen eerst de spuit uit de koelkast gehaald (ik moet hem voor 12:00 uur 's ochtends zetten) en daarna lekker onder de douche gegaan.

Mijn man heeft door de MS de nodige spuit-ervaring. Hij wilde er wel bij zijn als ik de eerste er in ging jassen.

Hij raadde me aan om effe op bed te gaan liggen als ik hem ging zetten, dat vond ie zelf ook het fijnst.

Nou, de spuit gezet, en het ging heel goed. Geen rare plekken, zo goed als niets gevoeld. Ben trots op mezelf...

Groetjesssssssssssssssssssssssssssss

Geplaatst

:clap2:

Welkom bij de spuiten-en-slikken club! ;-)

Fijn dat het goed ging. Het is toch even spannend he, zo'n prik zetten. Moest ook elke keer eerste even diep ademhalen voordat ik 'm erin jaste...

:bye:

Geplaatst

Nou, vanmorgen lukte die effe wat minder met spuiten.:huh1:

Het ging heel zwaar, en ik voelde het draderig trekken in mjin huid.

Toen ik de naald eruit haalde, kreeg ik ook een vermoeden waarom het zo was...

Ik heb me, toen ik 11 was, een keer lelijk gebrand. En... je raad het al... ik zat dus in dat litteken te spuiten (dat zie je niet zo goed meer). :smokem2:

Morgen dus effe weer wat beter opletten!!!!

Groetjessssssssssssssssssssssssssss

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden