Ga naar inhoud

wat doen jullie met overgebleven medicijnen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ben ook wel blij dat ik dit topic heb geopend want heb er nu iemand blij mee kunnen maken en hopen dat ze er uiteraard zwanger van wordt

• Reacties 661
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Dames

Heb even gekeken in men koelkast wat ik nog over hebt

300 ie gonal-f en 5 spuiten decapeptyl en een doosje utrogostan

dus als er iemand is stuur me maar een pm

Liefs Elvira

Geplaatst
Hoi Hoi

Ik heb zelf ook nog decapeptyl en gonal-f over dus als ik er iemand blij mee kan maken,

Groetjes Elvira

meiden, passen jullie een klein beetje op? dit soort berichten zijn natuurlijk in z'n geheel niet indirect. hier wordt overduidelijk iets aangeboden en dat mag dus niet...

even een kleine waarschuwing.

Geplaatst

ik heb de overgebleven medicijnen bij onze vorige poging teruggegeven aan het ziekenhuis, heb daar helemaal niet bij stilgestaan dat je het ook voor een volgende poging zou kunnen bewaren...zeker als je al bijna op het einde zit...

fijn dat zo'n topic er is!

grtz,

Nicole

Geplaatst

Even een ander vraagje.... mijn ziekenhuis keek er nl. vanop!

Maar moeten jullie de bolletjes ook zelf betalen? Iedere keer als ik het recept kom ophalen bij mijn apotheek, moet ik de bolletjes zelf betalen. Alle andere medicijnen ( Puregon enz.) krijg ik zo mee.

Ben er wel benieuwd naar eigenlijk. Ben trouwens verzekerd bij CZ!

Liefs

Geplaatst

Ik krijg de bolletjes ook vergoed, wel moet ik een eigen bijdrage betalen. Ik weet niet meer hoeveel dat was, maar zeker niet het hele bedrag.

Ik ben ook verzekerd bij CZ en heb het top pakket, wie weet scheeld dat ook??

Gewoon nog opsturen naar de verzekering en anders als aftrekpost gebruiken bij de belasting aangifte volgend jaar.

Geplaatst

hey meiden, even over de meds die in de koelkast bewaard moeten worden: ze kunnen max. 1 week uit de koelkast, daarna gaan ze bederven. Dus via de post versturen kan probleemloos. Dit weet ik van mijn arts en heb het geverifieerd bij de apotheker. Scheelt weer een hoop onnodig gereis.

Geplaatst

Hallo Dames,

Inmiddels heb ik de 3de poging er ook op zitten en helaas...weer niet raak.

Heb ooit van iemand de tip gekregen bewaar de medicijnen en maak elke keer de oudste spuiten op zodat als je ooit een 4de poging nodig hebt het minder kost.

Heb dit dus ook gedaan, weet nog niet of we een vierde poging gaan doen, maar heb de de meeste medicijnen in huis, Puregon dit is ook de duurte, Pregnyl, en wat decapeptyl. Heb ook geen schuld gevoel. Ik heb er al genoeg voor gedaan, en ik heb het eerlijk gezegd in het ziekenhuis dat ik aan het hamsteren was.... Ze gaf me groot gelijk want de medicijnen die je terug brengt naar de apotheek worden vernietigd....

Allemaal succes

Geplaatst

Voor je Menopur zou je trouwens ook contact met een Belgische apotheek kunnen opnemen. Ik heb vernomen dat daar een ampul slechts 20 euro kost, in tegenstelling tot de 40 euro per ampul in Nederland.

Klopt, ik heb bij de apotheek van het UZ Gent Euro 19,73 per ampul Menopur betaald. Ik wist niet dat het in NL zoveel duurder was.

Goed om te weten. Ik heb deze rekeningen trouwens gewoon ingediend bij mijn verzekeraar en het vergoed gekregen. Was wel bij de 3e poging dus ik weet niet of dat hiermee te maken had of dat het kwam omdat de bonnetjes uit het buitenland kwamen.

Geplaatst
hey meiden, even over de meds die in de koelkast bewaard moeten worden: ze kunnen max. 1 week uit de koelkast, daarna gaan ze bederven. Dus via de post versturen kan probleemloos. Dit weet ik van mijn arts en heb het geverifieerd bij de apotheker. Scheelt weer een hoop onnodig gereis.

nou ik stuur het liever niet op je weet nooit wat er met zo'n pakketje gebeurd en je ziet tenminste aan wie je het geeft als ze het komt halen

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik probeer een pm te sturen maar het lukt me maar niet. Kunnen jullie mij a.u.b. even verder helpen?

Heel erg bedankt! voor de hulp!

groetjes,

roestvlek

"Tel de dagen tot december... begin van onze 5e poging... Zal het nu eens lukken? Waar haal je de hoop en moed vandaan..."

P.S. mijn koelkast schreeuwt naar DECAfee & Gonal... :-))

Geplaatst

Hoi Roestvlek,

Je hoeft alleen maar op de naam te klikken van diegene die je een PB wilt sturen.

Links van het bericht de groene naam aanklikken, dan kun je "stuur een privebericht naar..." aanklikken.

Succes!

Groetjes Miekske

Geplaatst

ik heb de overgbleven medicijnen aan het ziekenhuis gegeven die geven het aan mensen die de poging zelf moeten betalen..ik had anderhalfe pen over omdat het zo snel ging met het groeien..ik hoefde de bollen ook niet zelf te betalen

esther

Geplaatst
nou ik stuur het liever niet op je weet nooit wat er met zo'n pakketje gebeurd en je ziet tenminste aan wie je het geeft als ze het komt halen

als je het goed inpakt zodat het niet zomaar open en weer dicht gemaakt kan worden is er niets aan de hand. Ik hoef niet zo nodig te weten aan wie ik het geef in de zin van dat ik die persoon face-to-face wil zien. Het is toch min of meer een kwestie van vertrouwen. Ik neem aan dat iedereen hier eerlijk en oprecht is hierover.

Geplaatst

Je kunt een pakketje ook aangetekend versturen en / of verzekerd (of is het dan hetzelfde?). Je bent er dan echt wel zeker van dat het bij de juiste persoon en goed aankomt. En via een trackandtrace code kun je het pakje dan ook volgen.

Ophalen vind ik zelf eigenlijk nog wel gezellig, het is best leuk om verschillende meiden in het echt gezien / gesproken te hebben. Maar soms is het gewoon niet handig met de afstand of qua planning.

Pregnyl mag trouwens voor zover ik weet echt niet lang buiten de koelkast. Heb het een keer bij de apotheek gevraagd omdat ik nog boodschappen moest doen. Een uurtje was oke, maar veel langer niet. Deca mag volgens de bijsluiter idd een week buiten de koelkast. Zou het alleen niet versturen als het 30 graden is buiten :toothy4:

Geplaatst

Nee Pregnyl mag niet uit de koelkast. Tijdens het schoonmaken had mijn werkster dit eruit laten liggen, maar een paar uur maar ik kreeg meteen een nieuwe van de apotheek.

Geplaatst

iK heb mijn medicijnen afgegeven idd bij de apotheek. dus misschien dat iemand er blij mee gemaakt is? volgende keer doe ik het wel bij het ziekenhuis. Ik had nog best veel over en het is zonde dat het niet wordt gebruikt. (al die kannen van mvm voor niks;))

Hier in de buurt hebben ze nu eindelijk mvm toen ik zwanger was hadden ze die niet.

maar goed, helaas mag je je medicijnen hier niet aanbieden en ik snap dat ook best wel hoor! dus daarom gewoon afleveren in het ziekenhuis of bij je apotheek.

liefss

Geplaatst

Ik heb inmiddels mijn 14 ampullen Menopur "opgeruimd" :-)

Ik stuur mijn pakketjes extra verzekerd met de TNT. Mocht er dan wat mee gebeuren, dan kan je dit claimen bij de TNT. Mijn pakketje gaat richting Rotterdam!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden