Ga naar inhoud

Nieuw beleid van 1 embryo terugplaatsing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vraagje voor Colle/Niek:

Van harte met je zwangerschap! Je hebt het over een matige echo: hoeveel cellig etc waren jouw em's dan? Ik zit zelf een klein beetje in de put omdat ik teruggeplaatst heb gekregen:

- 6 cellige embryo, score 3 (= laagste score)

- 5 cellig, score 2

- 2 cellig, score 2

Hoop dat jij (of anderen) mij een beetje hoop kunt geven.

Dank alvast! Mila

• Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ik heb op mijn 28e 2 emmies teruggeplaatst gekregen tijdens mijn eerste IVF. Dit was in ziekenhuis Rijnstate in Arnhem.

Hier kwamen ze zelf mee want ik dacht ook gezien mijn leeftijd en de eerste IVF dat ik er ééntje terug zou krijgen.

De reden dat ik er 2 terug kreeg is omdat er 4 emmies waren onstaan, alle 4 matig en niet goed genoeg om in te vriezen. Daarom hebben ze besloten er 2 te gebruiken en de andere 2 te vernietigen.

Van de 2 (matige) emmies heeft er zich ééntje weten in te nestelen en ben ik nu een week overtijd :)

Lfs Niek

Van harte met je zwangerschap! Je hebt het over een matige echo: hoeveel cellig etc waren jouw em's dan? Ik zit zelf een klein beetje in de put omdat ik teruggeplaatst heb gekregen:

- 6 cellige embryo, score 3 (= laagste score)

- 5 cellig, score 2

- 2 cellig, score 2

Hoop dat jij (of anderen) mij een beetje hoop kunt geven.

Dank alvast! Mila

Geplaatst
Jij ook 3!!

Ik heb er ook 3 laten terugplaatsen!! Dit wel op ons eigen verzoek. De arts was er eerst niet zo heel erg happig om en deed het liever alleen in uitzonderingsgevallen bij ''oude'' mensen.. Maar wij hebben hem weten te overtuigen.. Mijn eicelvoorraad is zo vreselijk laag dat we dit perse wilden. Helemaal ook met de gedachte: als ik straks 40 zou ik wel 3 tegelijk mogen maar dan is er niets meer te TPen bij mij.

In welk ZH loop jij?

Ik dacht dat het in NL absoluut niet toegestaan was om 3 tegelijk te TPen...

;)

Gebeurt wel vaker hoor, er is een aantal topics over op het forum waaruit dit blijkt. Ik ben bijna 40 en heb relatief weinig eitjes en een lagere kwaliteit embryo's. Daarbij is het mijn laatste keer. Al zou ik een 4e poging willen, dan zou het ziekenhuis hier niet in meegaan. Ik zit bij het Amc in Amsterdam

Succes zeg. Laat je me weten of het is gelukt? Dan doe ik dat bij jou (heb weliswaar niet heel veel hoop, zie mijn berichtje hiervoor)

Geplaatst

De wens voor meerdere emmy's moet denk ik niet voortkomen uit ''het gewoon leuk vinden'' de artsen zijn geen kerstmannen, ze handelen uit de motivatie dat men een doktershandje nodig heeft om zwanger te raken. Bij een natuurlijke bevruchting zeg je toch ook niet aan je man''o wee als je me een eenling geeft!

Je moet als vrouw die moeilijk zwanger raakt zonder hulp al blij zijn dat het uberhaupt lukt! ik kan begrijpen dat er forumleden je post als erg vervelend ervaren daar sommige een moord zouden doen voor een simpele positieve test. Ik begrijp je wel hoor, maar mischien toch wat duidelijker in je bewoordingen en met enige discretie, gezien de gevoeligheid.

Ik begrijp Mila wel dat ze er 3 terug krijgt, maar dat is niet zonder medische motivatie.

Ik zou er ook 2 terugwillen, maar om de eventuele kans te vergroten, niet met de intentie een tweeling te willen.

Geplaatst

Ook asz/emc geen keuze...1ste keer 1 TP 2de keer 1Tp 38 of ouder (ben ik inmiddels) of bij de 3de (ben ik inmiddels ook aangekomen) keer 2 TP .....dus nu mag ik er vast 4 ;-)

Moet eerlijk zeggen dat ik bij de tweede keer wilde wachten zodat ik 38 was zodat ik voor mijn gevoel meer kans had....niet gedaan nu toch spijt natuurlijk.

Geplaatst

Bij Geertgen in Elsendorp mag je ook zelf kiezen of dat je er 1 of 2 terug wil laten plaatsen.

Alle handelingen gebeuren in Elsendorp, alleen voor de tp moet je naar Genk.

Geplaatst

Ik kan mer er iets bij voorstellen dat je weer twee embryootjes teruggeplaatst wil krijgn als je daarmee eerder een pracht tweeling hebt gekregen.

Inderdaad is het geen garantie,maar de kans op succes bij terugplaatsing van 2 in plaats van 1 is wel iets groter.

Wij maken iedere keer meerdere goede embryootjes aan, maar net niet goed genoeg om in te vriezen. Ik heb er dan ook liever een embryootje extra bij me dan dat deze bij wijze van in de kliko verdwijnt!

In principe behoren wij ook tot een risicogroep, wij zijn onze zoon na ruim 41 weken zwangerschap verloren. Hierbij waren twee embryootjes teruggeplaatst.

Ik heb het gevoel dat twee voor ons de juiste keuze is. Dit terwijl het ziekenhuis in NL er tegen is, maar wel de laatste 2 pogingen er 2 heeft teruggeplaatst.

Wij zijn inmiddels naar het buitenland gegaan, en met goede begeleiding en gezond verstand durven zij het nog steeds aan.

Voor iedereen is het anders, laat ook een ander in zijn waarde!

Geplaatst

In Tilburg plaatsen ze bij voorkeur 1 terug. Bij de tweede poging hadden we de volgende afspraak:

Als het een top embryo is dan 1 terugplaatsen

Wanneer het een goede, matige embryo is dan twee terugplaatsen.

Nu ben ik zwanger, geen tweeling

Geplaatst
Dames .....

ik wil bij deze melden dat ik het niet fijn vind dat er op een vraag

,al dan niet goed geformuleerd , zo gereageerd wordt

dit forum is er voor informatie en steun aan elkaar

niet om op elkaars zinnen en woorden zout te leggen als op de spreekwoordelijke slakken

wij "de moderators" zijn er dan ook over bezig dit topic te sluiten als er niet gestopt wordt met het nare gekat en gedoe

de gemoederen lopen hier te hoog op en dat is voor niemand fijn

ja we kennen allemaal verdriet en teleurstellingen ,dus ik snap dat er dames zijn die gekwetst zijn door een tweeling wens ipv een kinder wens

en al heel happy zouden zijn als ze hun zwangerschap goed afzouden ronden met 1 gezond kindje

maar dat maakt haar wens niet minder waard of haar minder dankbaar als het wel lukt 1 of 2

iedereen is hier gelijk

iedereen heeft evenveel recht op vragen stellen

iedereen heeft evenveel recht op steun

iedereen heeft evenveel recht op zijn wensen en/of dromen

dus ik wil jullie vragen

om of normaal antwoord te geven op de vraag of als je je gekwetst voelt door iemand niet boos te reageren maar die persoon gewoon op je negeer lijst te zetten .daar is die lijst voor

je hoeft niet iedereen aardig te vinden en het niet met iedereen eens te zijn maar dit is geen plaats voor rellen

dank jullie wel

hallo Pleun

graag wil ik hier even op reageren, persoonlijk vind ik dat de reacties op het topic wel kunnen, Als je iets plaatst kun je een reactie verwachten en dat kan ook zijn dat mensen laten blijken dat ze een bericht pijnlijk vinden, ik vind daar niets mis mee. Wellicht heeft de plaatster wel een ongelukkige woordkeuze gebruikt en denkt ze bij het lezen van de reacties, tsja, ik kan me de rreacties wel voorstellen.

Er is niet gescholden of wat dan ook maar er is serieus en openop gereageerd en enkele hebben tevens duidelijk gemaakt wat voor gevoelens het oproept.Niets mis mee vind ik zelf.

lieve groet

Babeth

Geplaatst
hallo Pleun

graag wil ik hier even op reageren, persoonlijk vind ik dat de reacties op het topic wel kunnen, Als je iets plaatst kun je een reactie verwachten en dat kan ook zijn dat mensen laten blijken dat ze een bericht pijnlijk vinden, ik vind daar niets mis mee. Wellicht heeft de plaatster wel een ongelukkige woordkeuze gebruikt en denkt ze bij het lezen van de reacties, tsja, ik kan me de rreacties wel voorstellen.

Er is niet gescholden of wat dan ook maar er is serieus en openop gereageerd en enkele hebben tevens duidelijk gemaakt wat voor gevoelens het oproept.Niets mis mee vind ik zelf.

lieve groet

Babeth

Na de berichtjes nog een keer extra gelezen te hebben, ben ik het hier helemaal mee eens. Mensen hebben op een nette manier hun mening gegeven. OK de plaatster had niet om meningen gevraagd, maar dat hoort nou eenmaal bij een forum. Zolang het netjes gebeurt zie ik het probleem niet.

Je hoeft het niet altijd met elkaar eens te zijn, om samen op een forum "te leven".

Antwoord op de vraag: ik had IVF in de Gelderse Vallei Ede in samenwerking met Radboud Nijmegen (in Radboud de punctie en TP) en daar mag je zelf kiezen. Ze adviseren de 1e poging 1 en de 3e poging 2.

Geplaatst

Meiden...,

ik denk dat iedereen gezegd heeft wat ie wil.

zullen we maar gewoon met deze discussie kappen???

geloof me, er is zoveel meer en belangerijker dingen in het leven.

liefs joske

Geplaatst
Meiden...,

ik denk dat iedereen gezegd heeft wat ie wil.

zullen we maar gewoon met deze discussie kappen???

geloof me, er is zoveel meer en belangerijker dingen in het leven.

liefs joske

:good1:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ja ik ben nieuw op deze forum. Wat ben ik toch geschrokken van die reacties. Voor sommigen: hier zit ik nou niet op te wachten he.

Voor de lieve mensen: bedankt voor jullie steun en begrip.

Ik ben alleen niet mee eens met het beleid van 1 embryo terugplaatsing. Meer niet mensen! Alleen was mijn vraag; waar plaatsen ze wel 2 terug? Dan heb ik zeker kans op een zwangerschap. Of ik nou van 1 baby of 2 baby's zwanger raak, ligt in gods handen.

Begrijpen jullie mij??? Velen van jullie (voor wie dit van toepassing is) is werkelijk onvolwassen met jullie kinderachtige reacties. Wij zijn allemaal gevoelig op dit forum. Ik wens iedereen heel veel geluk, succes en we gaan voor elkaar bidden op een goede resultaat!!!

Groetjes,

Babies

Geplaatst

Joske helemaal mee eens.

Babies je hebt gelijk, je mag het ook niet eens zijn met het nieuwe beleid. Zeker omdat jullie je er al op ingesteld hadden 2 terug te laten plaatsen.

In Gent plaatsen ze er ook wel eens 2 terug nog voor een bepaalde leeftijd, of als je het goed kan onderbouwen. Verschild per poging geloof ik. Maar wettelijk mogen ze dat pas na 36 jaar geloof ik, zal er vanmiddag als ik thuis ben eens naar gaan zoeken op hun site.

Succes met het zoeken naar een oplossing voor jullie!!!!!

Liefs

Geplaatst

Wij hebben ook deze poging 2 embryo's teruggeplaatst gekregen, en zie mijn handtekening voor het prachtige resultaat!

Antwoord op jouw vraag;

Wij hebben de behandelingen ondergaan in Apeldoorn, transfer Nijmegen.

Succes!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst
Hallo allemaal,

Ja ik ben nieuw op deze forum. Wat ben ik toch geschrokken van die reacties. Voor sommigen: hier zit ik nou niet op te wachten he.

Voor de lieve mensen: bedankt voor jullie steun en begrip.

Ik ben alleen niet mee eens met het beleid van 1 embryo terugplaatsing. Meer niet mensen! Alleen was mijn vraag; waar plaatsen ze wel 2 terug? Dan heb ik zeker kans op een zwangerschap. Of ik nou van 1 baby of 2 baby's zwanger raak, ligt in gods handen.

Begrijpen jullie mij??? Velen van jullie (voor wie dit van toepassing is) is werkelijk onvolwassen met jullie kinderachtige reacties. Wij zijn allemaal gevoelig op dit forum. Ik wens iedereen heel veel geluk, succes en we gaan voor elkaar bidden op een goede resultaat!!!

Groetjes,

Babies

hallo Babies

Het lijkt erop dat je niet begrijpt waarom je berichtje bij een aantal mensen erg gevoelig ligt: Dat we elkaar alleen maar alle succes wensen en elkaar steunen dat mag wel duidelijk wezen.

Laat ik het zo zeggen, als je enkel de vraag had gesteld, waar plaatsen ze wel 2 embryos terug om de kans op een zwangerschap te vergroten dan waren de reacties heel anders geweest, begrijp je.

Want velen zouden graag 2 terug willen plaatsen om de kans op een zwangerschap te vergroten.

Ik voel me verder niet aangesproken maar krijg buikpijn van de zin:

Velen van jullie (voor wie dit van toepassing is) is werkelijk onvolwassen met jullie kinderachtige reacties

Dat moet me echt van het hart.

veel succes met de aankomende behandeling.

groet,

Babeth

Geplaatst

ik dacht eerst laat maar want blijkbaar komt het echt niet door maar ga toch weer reageren (geef gewoon ongevraagd mn mening maar wel op een nette manier).

Babies je zegt dat je niet op bepaalde reakties zit te wachten. Je kan het ook omdraaien: sommige mensen hier zitten niet op bepaalde uitspraken die jij doet te wachten, in de zin van dat ze die dus als kwetsend ervaren. Op het moment dat ze dat uiten worden ze door jou onvolwassen en kinderachtig genoemd. Dat vind ik niet kloppen.

Dit is slechts een poging om jou in te laten zien dat je berichten weinig subtiliteit bevatten in een oh zo gevoelig onderwerp. Je zou toch beter moeten weten. Jammer dat dat niet doorkomt

Geplaatst

Zou iedereen gewoon ff willen ophouden met onaardig te doen tegen de topicstartster en haar in haar waarde willen laten?

Vertel gewoon waar je 2 embryo's per keer mag tp'en en houd verder je mond.

Of heeft iemand last van haar hormonen? ;)

Geplaatst

Mmmm, geloof dat ik iets gemist heb:-)

Babies,

Tja, wat moet je hier nu nog op zeggen...

Ik word behandeld in het MCL/UMCG en het beleid was een aantal jaren terug dat ze 2 emmies terug plaatsten. Ongeacht leeftijd. Nu is dit anders en plaatsen ze volgens mij alleen nog maar twee terug vanaf ik meende 36 jaar.

Mijn ervaringen tot nu toe:

Na 5 ivf pogingen en 7 tp waarbij er iedere keer 2 teruggeplaatst zijn, is de stand van zaken tot nu toe 5 mislukte pogingen en 2 miskramen (waarbij de laatste nog in volle gang is).

In een ander forum heb ik al gemeld dat mijn allerlaatste ronde, poging nr. 6, straks aanbreekt en ik mijn wens zal gaan uitspreken om er 3 terug te laten plaatsen, indien de overgebleven embryoos niet sterk genoeg zijn om in te vriezen.

Maar ik heb er absoluut niet de gedachtengang bij om dan of een tweeling of een drieling op de wereld te zetten, nee.., voor één zo'n prachtig kindje zou ik (bij wijze van) een moord doen.

En gezien mijn geschiedenis zal de mogelijkheid op een twee- of drieling ook zeker niet zo groot zijn.

Ik wil hiermee dan maar zeggen dat je zo weinig te kiezen hebt in dit traject, maar ook zeker bij het ontstaan van een natuurlijke zwangerschap. Ook dan is er geen keuze tussen 1 of 2.

Dat je mensen hebt gekwetst met de keuze van je bewoordingen, en de reden waarom dit is gebeurd, zal ik maar in het midden laten.

Misschien is het handig dat je voordat je je berichtje plaatst het eerst een paar keer terugleest, voordat je het wérkelijk plaatst.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...

Verder wens ik je veel succes met je nieuwe poging.

Geplaatst

Mijn laatste tp heb ik ook 2 emmy's tp gekregen en dat was in Utrecht.

groetjes

Geplaatst

@ Haai: Niemand doet toch onaardig tegen de topicstartster???? En ze wordt toch ook in haar waarde gelaten? Ik vind eerder dat wij niet in onze waarde worden gelaten als onze reakties als onvolwassen en kinderachtig worden bestempeld.

Ook kun je op een forum niet verwachten dat iedereen enkel antwoord geeft en verder zijn mond moet houden!

Dit is het laatste wat ik erover kwijt wil en verder ben ik klaar met dit topic! De antwoorden de babies wilde hebben heeft ze gekregen.

Liefs Miekske

Geplaatst

Het is toch veel goedkoper en minder risicovol om er eentje terug te plaatsen? Laten we asjeblieft zoals in Belgie doen, lekker 1 terugplaatsen en 6 vergoede pogingen.

Verder vind ik de reacties helemaal niet hard, maar wel een beetje logisch. En Babies, 2 embryo's geven helemaal geen garantie op een zwangerschap. Het kan, maar ook van 2 kan het zo zijn dat het niet aanslaat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden