Ga naar inhoud

Nieuw beleid van 1 embryo terugplaatsing

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben nu onder behandeling in Nieuwegein, de punctie en TP krijg ik in het UMC. Wij krijgen er maar 1 teruggeplaatst. Mijn man is het hier helemaal mee eens. Hij vindt het risico voor mij te groot en vindt het qua financien ook teveel in eens. Persoonlijk zou ik er toch voor kiezen om er 2 terug te plaatsen maar die keuze heb ik helaas niet.... Deze keuze is er puur en alleen op gebaseerd dat ik dan meer kans heb dat de poging slaagt...

Nu eerst maar zien dat die eieren willen groeien. Anders gebeurter natuurlijk helemaal niets.

• Reacties 116
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Nathalie,

Ik belde vandaag en morgen heb ik al afspraak voor intake. Dat is toch ideaal! Bedankt. Ik wens jou heel veel geluk en succes toe.

Ik had een vraagje; Die 4e icsi van je wordt het vergoed? Ik las ergens dat iemand aan hun 9e icsi begon (ik dacht, zoo die is rijk...) Ik doe de ivf behandeling.

Toi toi,

babies

Geplaatst

Hallo allemaal,

Bedankt, nu weet ik welke ziekenhuizen wel 2 embryo's terugplaatsen. Ik ben echt blij mee. Neen, ik ga niet naar het buitenland. Omdat 3 ziekenhuizen wel 2 terugplaatsen onder de 35. Ik ben al 29. Ik begon mijn eerste ivf op mijn 27e in 2008. En bevallen na 38 weken van 2prinsesjes in 2009. Ik heb het erg leuk ervaren, mijn zwangerschap en bevalling. Vandaar dat ik weer zwanger wil worden.

Mvg,

BABIES

Geplaatst

Beste T.K.

Die kliniek heet MC Kinderwens in Leiderdorp. Het is daar wel heel erg rusig... Zij hebben ook 1embryo beleid.

Waar ben jij onderbehamdeling?

Gr.

Babies

Geplaatst

Hoi Babies,

MC Kinderwens is net verhuisd naar een groter pand het lijkt idd rustiger maar geloof me schijn bedriegt. Voor een controle gesprek moest ik bijna 1 maand wachten.

Ze werken idd met 1 embyo tp maar we wilden 2 en dat was geen probleem. Kan ook zijn dat dit aan mijn leeftijd ligt.

Geplaatst

hoi dames, volgens mij gaat het over het algemeen overal zo:

> 36, jaar 2 embryo's

bij uitzondering, dus als je bijvoorbeeld matige kwaliteit embryo's hebt of als je al meerdere mislukte pogingen achter de rug hebt, willen ze er nog wel eens 2 terugplaatsen als je

Geplaatst

Wish,

Waar ben jij in behandeling?

Ik ga morgen Catherina en Geertgen bellen. Zijn ze wel goed? Iemand ervaring mee?

Gr,

Babies

Geplaatst

hoi Babies, ik ben nu voor het eerst in Geertgen onder behandeling en de ervaring tot nu toe is goed. Dan heb ik het vooral over de persoonlijke benadering en aandacht. Verder heb ik nog geen ervaring daar. Maar als je beide namen hierboven in het zoekvenster intikt, of via het forum naar het onderdeel ziekenhuizen gaat, dan staan ze er ongetwijfeld tussen en kan je de ervaringen van anderen met dat ziekenhuis c.q. die kliniek lezen. Geertgen heeft ook een website zie http://www.geertgen.nl

Geplaatst

hallo babies

wat leuk dat jullie ook een tweeling hebben!wij hebben 2 boys van 13 maanden

ik ben in het elisabeth ziekenhuis in tilburg geweest

bij alle 3 de pogingen 2 tp gekregen

uiteindelijk van de 6 emmy,s 3 kindjes uit voorgekomen!!

succes

Geplaatst

Een kennis van mij is 2x bij Geertgen onder behandeling geweest en gelukkig is het beide keren gelukt. De persoonlijke behandeling die je daar krijgt staat hoog in het vaandel.

Geplaatst

Ik denk dat je ook geluk moet hebben.

Ze doen het toch overal op dezelfde manier neem ik aan. Of zit ik ernaast.

Het wordt ook mijn eerste icsi,....

Geplaatst

Tuurlijk moet alle puzzelstukjes op zijn plek vallen en daar zit ook geluk bij.

Overal zijn er toch weer andere protocollen, van de medicijnen tot aan de tp.

Wat wel meewerkt is dat ze met je meedenken en wat persoonlijke begeleiding.

Geertgen is wel een kliniek dat dit levert zoals MC Kinderwens.

Geplaatst

Hoi Yes,

Wat leuk dat jullie ook een 2ling hebben!!! Ik weet er alles van. Wij hebben 2 prinsesjes van bijna 13 maanden oud. Hoe ben jij zwanger geraakt en wat is je leeftijd (Van de terugplaatsing). Want wij willen weer zwanger worden met 2embryo's terug te laten plaatsen. Nu heeft emc een nieuw beleid van 1 embryo terug te plaatsen.Ik ben al 29jr. Ik wil graag iemand beter leren kennen met een 2ling, want deze ervaring is echt leuk.

Hoi Sen1972,

Ik belde Geertgen voor info,

Maar zei willen niks door de telefoon zeggen, alleen willen ze dat ik op de intake moet komen. Weet jij of ze beleid hebben van 1embryo terug te plaatsen en of de punctie die in Belgie word gedaan of die wel word vergoed met de basisverzekering? Wat doen ze vaag vergeleken met andere ziekenhuizen.

Tot horens,

Babies

Geplaatst

Babies,

De punctie wordt bij Geergtgen zelf gedaan. Alleen de tp is in Genk.

Ze plaatsen op verzoek 2 embryo's terug.

Mits dit verantwoord is en de gyn dit dus goed wil keuren. (dit is overal het geval)

De eerste 3 behandelingen worden in zijn geheel vergoed.

Geplaatst

Hoi Wish,

Ik bedoelde de tp. Typ fout. Maarre de tp is in Belgie wordt die dan wel vergoed. Want ik lees verhalen van Dusseldorf dat je een gedeelte zelf moet betalen.

Groetjes

Babies

Geplaatst

Alles wordt de eerste 3 behandelingen vergoed.

Bloed prikken, echo's, punctie etc, etc wordt allemaal bij Geertgen gedaan.

Je kan het beschouwen als een heel klein ziekenhuis, maar dan prettiger om naar toe te gaan. (waarvoor je daar moet komen is natuurlijk niet prettig, je snapt me wel)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden