Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jackie als je je niet goed voelt kan je beter even bellen dan ben je gerustgesteld heel veel sterkte.

Babeth wat fijn dat je buikpijn af neemt het is ook kloten het houd gewoon niet op.

Ik was van de week heel verdrietig heb ik van mijn oma een gedichtje gekregen en wil hem graag met jullie delen mischien hebben jullie er ook wat aan.

Steeds als je denkt het gaat niet meer.

Schijnt elke maal het zonlicht weer.

Die nieuwe hoop komt geven.

Voor nu en je verdere leven,

Liefs oma

Iedreen een heel fijn weekend.

Liefs Jessica

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi breden,

Wat vreselijk voor je....en wat een verhaal. Zo verdrietig allemaal.

Mag ik vragen waarom je een chemo kuur krijgt?

Heftig hoor....

Ik wil jou en je partner heel veel sterkte wensen voor de komende tijd!!

Liefs Daan

Geplaatst

Hoi,

Meiske,ik ben niet koortsig geweest en gelukkig nu ook niet. Voel me vandaag erg minnetjes. Erg misselijk en een naar en drukkend gevoel aan mn baarmoeder.

Ik ben blij dat jij je stukken beter voelt.

Minoes wat een mooi gedicht. Ik hoop dat je nu niet meer zo verdrietig bent.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Hallo Daan,

Ik kreeg chemo om het vruchtje te laten afsterven (dat kan bij een bbz niet met andere medicatie zoals bij een 'gewone' miskraam). Vanaf dinsdag heb ik druk op mijn onderbuik en vanaf donderdag regelmatig krampen. Gisteravond kon ik niet meer lopen van de pijn en ben ik naar de poli gegaan voor de zekerheid. Ze zagen een cyste van 4 cm die volgens de gyn geen kwaad kan. Verder denken ze dat het vruchtje in mijn rechter eileider zit omdat daar de helse pijn vandaan komt. Deze pijn is veel heftiger dan toen ik een miskraam zonder medicatie had. Gelukkig had ik geen bloed in mijn buik en mocht ik weer naar huis. De pijn begint langzaam te zakken. Ik hoop nu dat het vruchtje wordt opgenomen door mijn lichaam en dat het hCG vrijdag goed gezakt is. Het is trouwens heel gek om een miskraam te hebben zonder bloedverlies.

Bedankt dat ik dit van me af mocht schrijven. Het is af en toe zo vreselijk heftig.

Groetjes,

Breden

Geplaatst

Hou jezelf goed in de gaten he Jackie, het is al ellendig genoeg!

sorry, dacht dat jij he was die dat laatst was.

Jessica, wat een mooi gedichtje van je oma, erg treffend, bedankt je haar ook namens mij?!

Jeetje Breden, ik vind het echt heftig klinken, gelukkig dat je pijn minder geworden is en dat ze je goed in de gaten houden, wanneer moet je weer bloed laten prikken?

Veel sterkte!!!!

ik heb nog last van bloedverlies maar niet veel, alleen bij afvegen zeg maar, wel meer bruinig van kleur, zou het op het einde lopen?

Geplaatst

Breden jeetje heftig zeg ik hoop dat het snel los komt en dat je dan niet zoveel pijn meer hebt.

heel veel sterkte.

Babeth toen mijn oma het moeilijk had heeft zei dat gedicht van haar moeder gekregen en toen het met mijn moeder niet goed ging zei van mijn oma en ik nu ook van mijn oma zo lief en vol tranen toen ze het schreef ik hoop dat we allemaal wat aan hebben en vandaar dat ik hem geplaatst heb, ik zal haar bedanken zal ze heel leuk vinden

Jackie dank je wel ik hoop dat je je wat beter voelt sterkte.

Het gaat hier goed alleen van de week op de uitgerekend maart topic gekeken en dat viel even verkeerd maar goed we zijn er nu weer boven op lief dat je er na vroeg

Liefs Jessica

Geplaatst

Vannacht weer een mk gehad,klinkt raar maar was dus blijkbaar nog niet schoon.

Deze keer in tegenstelling tot afgelopen maandag een helse nacht gehad. Veel stolsel verloren met ontzettend veel bloedverlies.

Ik heb 2 uur gependeld tussen het toilet en de douche. Het bloed drupte er best snel uit. Mannetje heeft toch de huisartsenpost maar even gebeld.

Deze mevrouw zei dat ik nu een dubbele menstruatie heb en dat dat volkomen normaal is. Ook vertelde ze dat dit nog wel even aan kan houden.

Ik ga morgen niet naar mn werk,vloei best nog wel al is het niet meer zo hevig als vannacht. Af en toe nog een kleine kramp.

Denk je dat je het gehad hebt begin je weer!

Meiske ik denk dat het voor jou op het einde loopt. Als je geen buikpijn meer hebt kan je daar vrijwel zeker van uitgaan.

Breden ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Geplaatst

Jeetje Jackie, dat klinkt toch wel heftig! je rekent daar ook niet meer op, ik hoop echt voor je dat dit nu het einde is en dat je je snel beter gaat voelen

sterkte!!!

Geplaatst

jackie meid wat erg!

Heel verstandig dat je morgen thuis blijft....heftig hoor!

Sterkte en ik hoop dat het snel minder wordt.

En wat verloopt een miskraam toch anders bij iedereen zeg..valt echt niet te voorspellen.

daan

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees de hele week al met jullie mee. Om te kijken hoe jullie de miskraam ervaren. Dit is bij iedereen zeer verschillend.

Helaas hebben wij ook een miskraam. Ik heb ervoor gekozen om het met medicatie op te wekken. Afgelopen vrijdag het eerste pilletje ingenomen en gisteravond moest ik de Cytotec inbrengen. Ik was er vanuit gegaan dat ik dan in de loop van vandaag de mk zou krijgen. Echter begon deze al na 1 uur medicatie. Ik ben echt nog nooit zo beroerd geweest. Heb bijna 2 uur lang diarree en braken gehad. En pijn in de onderrug en buik. Later kwam het bloeden ook op gang en vanmorgen stolsels verloren. Heb vannacht dus een hele bevalling gehad. Gelukkig gaat het nu weer wat beter, nog wel last van mijn rug en bloeden maar niet meer zo erg als vannacht.

Nu vraag ik mij af of ik het vruchtje ook kwijt ben.....

Jackie, ik kan me dus goed voorstellen hoe jij je gevoeld hebt afgelopen nacht. Hoop echt dat het wat beter met je gaat.

Liefs Lianne

Geplaatst

Lieve Lianne,

wat vreselijk dat ook jij dit moet meemaken!

Allereerst heel veel sterkte want het is niet niks....

Wat erg dat je zoveel last hebt van de medicatie...en of je het vruchtje bent verloren is heel moeilijk te zeggen.

Hoeveel weken waren jullie? Bij mijn eerste miskraam...ook opgewekt met medicijnen..was ik bijna 10 wk. Het vruchtje was toen iets van 2 cm. Ik heb het duidelijk

gevoeld toen ik hem verloor. Heb hem toen meteen uit het toilet gevist...heel raar maar ben blij dat ik dat heb gedaan. We hebben hem toen begraven en mooi afscheid

genomen.

Nou meid als je je hart wilt luchten kan dat hier bij ons...er is altijd een luisterend oor..iemand die je begrijpt of je even een hart onder de riem steekt!

Sterkte en een dikke knuffel

liefs Daan

Geplaatst

Hoi Lianne

wat ellendig,jeetje, ik vind het erg heftig om te lezen, je weet ook niet echt wat je moet en kan verwachten he?

Zelf had ik nooit verwacht dat het zo heftig kon zijn, ik was immers net 5 weken toen het afkwam.

Het verschilt in ieder geval erg van persoon tot persoon. Ik kan je niet zeggen of je het vruchtje kwijt bent.

Ik zal het wel kwijt zijn neem ik aan, geen klachten meer en het verlies van bruinsige afscheiding is echt minimaal. Vanwege de cryo-tp heb ik komende vrijdag een echo, ik neem aan dat jullie ook nog gecontroleerd worden om te zien of je baarmoeder weer mooi schoon is?

Daan hoe gaat het met jou?

liefs

Babeth

Geplaatst

Jeetje Jackie wat erg zeg dan denk je dat je er van afbent en dan krijg nog zoveel pijn ik wens je heel veel sterkte, en ik hoop voor je dat alles nu weg is.

Lianne wat vervelend dat je zo op de medicijnen reageerd ik wens jou ook heel veel sterkte,

Meiden wat moeten we toch allemaal door staan.

Ik had vandaag ook weer wat ja ik wel weer komt een vrouw na me toe die mijn vader heel goed kent zo van en hoe gaat het met je zwangerschap tot ze na mijn buik keek ze kon wel door de grond zakken echt heel sneu kon zelf ook wel door de grond zakken mijn vader had haar al heel lang niet gezien ooo erg hoor dit.

Iedreen heel veel sterkte en dat we vanaf nu een goeie tijd tegemoed gaan.

Liefs Jessica

Geplaatst

Het vruchtje is ongeveer 1,5cm. Zijn er met 8 weken achter gekomen, het hartje was toen net een paar dagen gestopt met kloppen. Ik heb gister wel 2 dikkere stukken verloren, misschien dat ik het dan toch kwijt ben.... Heb op dit moment ook niet echt klachten meer. Ik bloed nog wel steeds maar geen zere rug meer, af en toe een steek in mijn buik. Wel heb ik ontzettende hoofdpijn..

Donderdag heb ik een controle echo, kijken of alles weg is. Is dit niet het geval, moet ik alsnog een curettage.

Babeth, hopelijk ben je helemaal schoon en kun je gaan starten met je cryo behandeling. Ik hoop dat jullie dan echt weer het geluk hebben!!!!

Iedereen verder heel veel sterkte!

Liefs Lianne

Geplaatst

Hey babeth,

Gaat steeds beter hier...meer goede dan slechte dagen!

Ik hoop dat ik deze week op de goede waarde zit..dan zal een hoop spanning van me af vallen.

Iedereen zegt wel dat de kans groot is dat dat ook gebeurt, maar ja wil het gewoon eerst zien en dan geloven.

Ik ben blij dat het met jou beter gaat en nu op naar de cryo tp!!

liefs daan

Geplaatst
Het vruchtje is ongeveer 1,5cm. Zijn er met 8 weken achter gekomen, het hartje was toen net een paar dagen gestopt met kloppen. Ik heb gister wel 2 dikkere stukken verloren, misschien dat ik het dan toch kwijt ben.... Heb op dit moment ook niet echt klachten meer. Ik bloed nog wel steeds maar geen zere rug meer, af en toe een steek in mijn buik. Wel heb ik ontzettende hoofdpijn..

Donderdag heb ik een controle echo, kijken of alles weg is. Is dit niet het geval, moet ik alsnog een curettage.

Babeth, hopelijk ben je helemaal schoon en kun je gaan starten met je cryo behandeling. Ik hoop dat jullie dan echt weer het geluk hebben!!!!

Iedereen verder heel veel sterkte!

Liefs Lianne

@Lianne, wat ontzettend verdrietig dat je dit ook mee moet maken.

Bij mij ging ik ook behoorlijk aan de diarree door de cytotec. Ik heb het inmiddels 3 keer gehad omdat ik niet helemaal schoon ben.

Het vruchtje was er blijkbaar ook uitgekomen, helaas heb ik dat niet opgemerkt. Had het graag op willen vissen zeg maar.

Sterkte.

Geplaatst

@Daantje, moest even teruglezen, ben druk geweest. Eerst zag ik goed nieuws en daarna toch niet. Wat klote joh. Ik hoop echt voor je dat je snel goed nieuws krijgt.

@Babeth, alweer een echo, fijn dat je zo door kan. Hoeveelste IVF is dat voor jou?

Telt een cryo ook mee of niet?

@Minoes, hoe gaat het verder met je?

En op je werk?

@Breden, meid wat heb jij een hoop mee moeten maken. Pff heel heftig.

@Jackie, goed van je lichaam dat het toch zo reageert om het leeg te maken. Zou willen dat mijn lichaam dat deed. OOk al is het heel vervelend om zo te bloeden, maar ja schoon is schoon en dat is wel wat waard.

Liefs

Geplaatst

@Mik, heb je tot 3 keer toe cytotec gebruikt?? Dat is heftig, vooral als je elke keer zo beroerd bent....!!! Ik heb direct gezegd, dit doe ik nooit weer!!! Mocht ik niet leeg zijn, gaan wij alsnog voor curettage. Is die mogelijkheid bij jou niet mogelijk of wilde je zelf niet?

Geplaatst

Helaas kom ik ook een beetje bij jullie babbelen. Vanmorgen negatief getest ondanks dat het bloeden gestopt is. Maandag een echo om te kijken of alles schoon is. Heb maar 2 dagen gebloed nog minder dan een gewone ongi maar misschien is het stilte voor de storm. De meeste van jullie kan ik wel een beetje. Toch zie ik het als iets positiefs want wederom is bewezen dat ik zw kan worden. Helaas is dat vele van ons niet eens gegund.

Blij dat het zo vroeg gebeurt, bijna 5 wk, dan later. Dat is diep triest zoals vele van jullie weten en ik heb hetzelf ook meegemaakt met onze tweeling.

Voor iedereen een dikke knuffel!

Geplaatst

Sylvie,

Wat vreselijk verdrietig dat je dit na al die jaren behandeling en miskraam nog een keer moet meemaken.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je lekker van je af kunt kletsen in dit topic!

Breden

Geplaatst

Nee he silvia jeetje het voelde al niet goed voor jou toch?

Ik vind het zo rot voor jou ik wens jou en je partner heel veel sterkte toe.

Liefs Jessica

Geplaatst

Het was anders dan mijn eerste zw, maar dat hoeft niets te zeggen. Helaas door alle hormonen kunnen we ook niet goed op ons lichaam afgaan.

Ik probeer het ook te relativeren, in het mei topic is er ook weer verdriet en dat raakt me momenteel meer. Van mezelf stop ik nog even weg, ben ik nog niet aan toe.

Geplaatst

Hey sylvie

onderschat je eigen verdriet niet je was er op in gesteld dat je een kindje zou krijgen en mag dan vroeg zijn maar het verdriet is er wel het is en blijft jouwn kindje wat anderen ook zeggen.

en we zijn er voor elkaar.

Ik heb in de uitgerekend een berichtje gezet mischien heb jij er ook wat aan.

Liefs Jessica

Geplaatst

Even nog een update van hoe het nu gaat:

Het weekend was erg zwaar. Vrijdagavond ben ik met enorme krampen in mijn buik naar het ziekenhuis gegaan. Behalve een cyste was met de echo niets te zien.

Daarna kreeg ik veel last van mijn keel. Hiervoor ben ik gisteren naar de huisarts geweest. Het blijkt dat ik Mucositis heb. Dat zijn ontstekingen aan de darmen en mond en is een bijwerking van de chemo. Vandaar dus ook mijn buikpijn (de pijn kwam dus niet van de baarmoeder of de eileiders). Vanwege de chemo mag ik geen antibiotica, vandaar dat ik Lidocaïne (plaatselijke verdoving) voor mijn keel heb gekregen. Dat werkt gelukkig heel goed dus ik kan weer redelijk eten en drinken.

Ik heb overigens nog steeds geen last van bloedingen.

Vrijdag hoor ik of het hCG goed gedaald is. Ik hoop het zo want nog een kuur trekt mijn afweer momenteel echt niet...

Groet,

Breden

Geplaatst

Verdorie Breden,

dat het nog ellendiger kan zeg! gelukkig dat de medicatie je helpt maar het is afzien voor je!!!! veel sterkte, en in jouw geval hoop ik echt op een goede daling!!! erg krom maar je snapt me wel.

liefs

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden