Ga naar inhoud

1e echo, wanneer? En wanneer "rust"?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames (en enkele heer),

Ik zat me opeens af te vragen; waaneer hadden de gelukkigen die zwanger werden / zijn, hun 1e echo? Wanneer wist je dat alles goed was (of niet)? Hoeveel het er waren? En wellicht belangrijker: wanneer durfde je te genieten?

Groeten, Sven

Geplaatst

Onze eerste echo was met 6 weken en dan met 8 weken. Rust had ik pas na de echo van 12 weken, hoewel ik het toch fijner vond toen ik de kleine kon voelen, dat was bij mij rond de 21 weken. Helemaal gerust was ik pas toen mijn zoon veilig en wel in m'n armen lag... Na het hele medische circus om zwanger te raken was het onbezorgde genieten er wel vanaf voor ons.

Succes

Geplaatst

Ik had de 1e echo toen ik 7 weken en 6 dagen zwanger was.

De 2e echo had ik toen ik bijna 10 weken was. Toen die echo ook goed bleek te zijn,begon ik wel te genieten,maar toch nog steeds best voorzichtig.

Morgen heb ik de 12 weken echo,en als die helemaal goed is,dan pas kan het genieten echt beginnen,en het babyshoppen ook!

Geplaatst

Wij hadden met 7 weken de 1e echo, en bij 10 weken weer, bij de 10 weken echo werden we ook gefeliciteerd door de gyn en dat alles nu goed was, vanaf dat moment zijn we gaan genieten.

Maar toch bleef de 12 weken echo en de 20 weken echo ff spannend.

Bij de 1e echo weet je ook hoeveel het er zijn.

Geplaatst

Mijn eerste echo was bij 6 weken en 1 dag, er was toen enkel 1 vruchtzakje te zien met daarin een soort witachtig wolkje, maar er wasn nog geen hartactiviteit zichtbaar was niet vreemd bij die termijn maar omdat het een vruchtzakje was waren we overtuigd van een wondertje. (het genieten was toen echt wel begonnen!)

Mijn tweede echo was met 7 weken en 3 dagen, wederom 1 vruchtzakje met 2 kloppende hartjes, dat was een regelrechte verrassing!

Vanaf begin af aan had ik wel het gevoel dat het goed zat maar het was wel een verademing toen we voor het eerst een hartje zagen kloppen, direct daarna kwam het grote nieuws.

Vanaf die echo heb ik ook echt rust gehad!!!

iedere 2 weken echo´s en geen moment van onzekerheid gehad.

Met 20 weken en 2 dagen was de 20weken echo en een week of twee van te voren kreeg ik wel af en toe de gedachte het zal toch wel goed zijn!!??

Mijn man was pas wat gerustgesteld toen ik met 14 weken weer ok controle was en de gyn liet weten dat we in de veilige zone zaten.

Maar ik denk dat de meestgen pas écht gerustgesteld is zodra de kleine(n) veilig in je armen ligt of liggen en daarbij de persoonlijke ervaringen doen natuurlijk ook heel veel, gelukig heb ik alleen maar genoten!

veel succes!

Geplaatst

Ik had de eerste echo met 7 weken en de tweede met 9 daarna een met 11 en 12 weken na de echo met 12 weken tevens combinatienest werdt ik iets rustige maar ik moet zeggen dat ik nu pas echt durf te genieten nu ik weet dat ons kleintje het gewoon goed doet.

Wij hadden helaas de pech dat er in onze directe omgeving twee meiden hun kindje hebben verloren met 22 en 24 weken dus vandaar dat we nu pas voorzichtig aan het genieten zijn al zal de echte rust pas komen als we onze ukkepuk in onze handen hebben.

Geplaatst

wij hadden de eerste echo met 7 weken ik was een beetje gerust bij 12 weken.. (ik had zelf een doptone gekocht kon ik naar het hartje luisteren als ik onzeker was) en met 16 weken begon ik mijn dochter te voelen en toen was ik gerust!

Geplaatst

Wij hadden de eerste echo precies met 7 weken. We kregen ook het hartje te horen en dat is onvoorstelbaar mooi! Helaas ging het bij ons daarna mis. De dagen tussen de eerste echo en de echo die aangaf dat het niet goed was heb ik wel genoten van dat kleine frummeltje in mijn buik. Achteraf bleken het 2 frummeltjes te zijn wat het zkh niet had gezien.

Geplaatst

Ik had mijn 1e echo met 5 weken en 5 dagen, dus best vroeg. En de 2e met 7 weken en 6 dagen.

Geplaatst

Wij hadden de eerste echo met 6w4d met een mooi kloppend hartje, dit was een enorme geruststelling, aangezien ik wat bloedverlies had gehad. Alleen de ellende is dat je een dag na de echo je alweer zorgen kunt maken... En dit blijft bij ons tot nu toe nog steeds doorgaan.

Met 9 weken weer een goede echo, maar angst voor een miskraam bleef.

Na de 12 weken werd ik een stuk zekerder, en na een goede 20 weken echo helemaal. Vooral ook omdat ik toen de kleine elke dag even voelde.

Maar toen kwamen de complicaties en begon het hele onzekere weer opnieuw. Nu gelukkig 32 weken zwanger, dus uit de ergste gevarenzone, maar ook ik ben geloof ik pas echt gerustgesteld als ik die kleine veilig in mn armen heb.. (En dan beginnen de andere zorgen waarschijnlijk, haha)

Dit neemt niet weg dat het genieten al begint na de positieve test. Ondanks de angst dat het mis kan gaan en alle onzekerheid eromheen heb ik van elke dag genoten, eindelijk zwanger!! En ook al zou het dan alsnog misgaan, had ik in ieder geval wel genoten van het stukje zwangerschap dat we mee mochten maken. Want na de steeds beroerder wordende uitslagen hadden we hier bijna niet meer van durven dromen..

Maar ik kan me voorstellen dat je dit wellicht niet durft en kunt opbrengen als je al eerder een kindje hebt moeten verliezen.

Geplaatst

Wij hebben de eerste echo gehad met 5wkn/5dgn en de tweede echo (met hartactie) met 6wkn/5dgn.

Van mijn vorige zwangerschap heb ik nooit helemaal kunnen genieten. Bij onze eerste echo zei de arts (net klaar met haar opleiding) dat wij een miskraam kregen. Bij iedere echo kon ik pas rustig ontspannen gaan liggen als ze zeiden dat alles goed was. Ik kreeg nog wel 1x in de twee weken een echo i.v.m. mijn diabetes. Nooit ontspannen naar een echo toe dus!

Nu aanstaande woensdag voor de derde echo. Ik vind het weer spannend, en vooral omdat je nu zelf nog niets voelt. Als je je kindje(s) voelt bewegen dan kun je je beter ontspannen. Bo voelde ik pas heel laat omdat de placenta aan de voorkant lag. Ben heel erg benieuwd hoe het nu allemaal gaat.

Succes!

Geplaatst

Ik kreeg de eerste echo met 5 wkn en 3 dagen (ivm eerdere bbz), toen alleen nog een vruchtzakje te zien. 2e echo bij 8 weken en toen het hartje zien kloppen. Toen kon ik al meer gaan genieten. 3e echo gehad bij 10 wkn en 4 dagen, nog meer gerustgesteld. En we genieten nu echt wel. Vind het nog wel een klein beetje spannend tot de 12 weken echo en die heb ik over een week. Maar het gevoel is goed!

Geplaatst

Hoi,

De 1e echo kregen we met 4 weken + 5 dagen, omdat ik overstimulatie had. We zagen meteen 2 vruchtzakjes. Dus aan de ene kant wel blij natuurlijk, zeker omdat het er 2 zijn, maar toch ook angst voor de teleurstelling. Na jaren van teleurstellingen, is het raar dat het goed gaat, dus die roze wolk was er bij mij de eerste weken echt nog niet hoor.

De 2e echo kreeg ik met 5 weken + 2 dagen. Hierop zagen we 2 vruchtzakjes met 2 vlekjes erin. Na deze echo was ik ook weer een beetje gerustgesteld, omdat de vruchtzakjes wel gegroeid waren.

De 3e echo kregen we met 7 weken. Hierop zagen we ook bij beide hartactiviteit. En dat was zo fijn om te zien. Je weet dan gewoon dat het vruchtje groeit, maar óók dat de hartjes kloppen!!

De 4e echo was met 8 weken + 1 dag. Deze kreeg ik omdat ik helemaal geen symptomen meer had en voor mijn geruststelling kregen we weer een echo. En ook deze was goed. Dus ook hier werd ik weer blijer van.

De 5e echo (jeetje wat heb ik er al veel gehad) was met 10 weken. Hierop zagen we de armpjes en beentjes al druk heen en weer gaan, de hartjes klopten goed. Ook hebben we de hartjes gehoord en dat was helemaal onbeschrijflijk.

De 6e echo zal ik waarschijnlijk a.s. dinsdag krijgen, met 12 weken + 1 dag. Dan moeten we naar voor het eerst naar het ziekenhuis bij ons in de stad.

Ik heb al een heleboel echo's gehad, maar die hebben we er wel een beetje doorheen gesleept hoor. Zoals ik al beschreef kon ik er zo moeilijk van genieten. Maar hoe dichter ik bij die 12 weken kom, hoe meer ik er van kan genieten hoor. Ik durf steeds meer te geloven dat het nu toch echt een keertje goed gaat komen. Natuurlijk blijft de angst dat het alsnog fout gaat of dat ze veel te vroeg geboren gaan worden. Zoals de andere meiden ook al schrijven: ik denk dat ik pas echt kan genieten als we ze in onze armen hebben hoor! Dan durf ik het pas echt te geloven. Kijk, dan zullen er daarna wel weer andere zorgen komen, maar dat zien we dan wel weer, toch?!!

Succes met de wachtdagen!! Ik duim voor jullie hoor!!

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden