Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hellen beterschap!

Miepie wat leuk dat ze het nu weten. En drie is natuurlijk ook wel heel bijzonder, daar zul je nog wel meer reacties op krijgen (tot vervelens aan toe vrees ik)

Pauline ik zit ook ergens in de verte naar die 12/13 weken te staren, tjemig zeg wat duren die laatste weken lang!

De kramp op die ene plek is iets minder, maar nog wel aanwezig. Weet niet zo goed wat ik ermee moet, probeer er maar niet teveel aan te denken. Ik heb sowieso een prikkelbare darm, dus die zal wel wat extra geprikkeld zijn op het moment. Pfff, slaap, moe, dat is zo allesoverheersend. Maandag weer werken, 4x6 uurtjes en zelfs dáár zie ik al tegenop, erg he.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net met mijn baas een eerste gesprek gevoerd om het over volgend jaar te hebben. Hij was heel blij voor me dat het eindelijk gelukt was en begreep dat ik nog aarzelend enthousiast ben. Als ik breder bekendmaak dat ik in verwachting ben zal hij mijn tijdelijke opvolging gaan vormgeven.

Ben erg benieuwd!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline, fijn dat je baas zo goed reageerde! Wat wordt het echt zo he...

Henne, ben het helemaal met je eens, de dagen kruipen ;). Ik ben er inmiddels bíjna, maar moet zeggen dat het voor mij al niet meer echt een mijlpaal is sinds ik weet dat het er drie zijn - die is verschoven naar de 28 weken, haha. Voor Miepman (en mijn ouders) is de 12 weken wel echt een grens, die hebben wel het idee dan 'veilig' te zitten. Wat *** dat je je zo beroerd blijft voelen. Moet zeggen dat het mij ook tegenvalt dat ik met (bijna) 12w nog niet minder misselijk of moe ben...

Guusje, balen dat het weer niet gelukt is :(. Hopelijk mag je ook snel aanschuiven op een 'uitgerekend in'-bankje...het kán met cryo's, haha!

Hellen, beterschap. Fijn dat anderen wel op je letten als je zelf even teveel wilt ;).

Ik word een beetje moe van opmerkingen van "o, ivf zeker" als mensen horen dat het een drieling is... heb geloof ik al 10x uitgelegd dat de kans op een drieling dan echt niet veel groter is dan normaal omdat er nooit meer dan 2 worden teruggeplaatst, maar vind het gewoon suf dat mensen zo gelijk hun conclusie trekken. Heel irritant. Vandaag wel ook de eerste leerling die daarnaar durfde te vragen, dat was dan wel weer grappig (6e klas). Ben er ook maar gewoon eerlijk over geweest. Reactie in de 6e was wel super (heb er veel al voor het 6e jaar in de klas); ik heb in elk geval een hele klas vol oppassen, haha.

Geplaatst

Hallo Dames, nog even een laatste update van mij. Gisteren moest ik terug naar de gyn. om de curettage te bespreken. Helaas vanaf dinsdag heb ik last van een flinke buikgriep + blaasontsteking dus curettage is voorlopig uitgesteld. Jammer want ik had het liever zo snel mogelijk achter de rug hebben. Maar ik ben nu zo beroerd dat ze hebben besloten om nog even te wachten.

Verwerking van dit verlies gaat ook niet echt.... lijkt dat het kwartje is pas nu gevallen. Van de moedige woorden van vorige week is niets meer over. Ik besef nu dat binnenkort komt weer een Sinterklaas,weer een kerst en dan weer een jaar voorbij en ik ben nog steeds geen (aanstaande) moeder. Leven lijkt nu helemaal zinloos. Maar goed, het is hier misschien niet de plek om dit allemaal eruit te gooien.

Ik wens jullie de allerbeste, een mooi en zorgeloos zwangerschap want jullie hebben het allemaal stuk voor stuk verdiend.

Dikke knuffel

Kris

Geplaatst

Kris het blijft verschrikkelijk wat er gebeurt is.

Er is een topic over mk waar meer mensen schrijven, misschien is dat iets voor je om je verdriet eruit te gooien.

Sterkte meid!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Pauline, het schiet inderdaad lekker op, maar ben dan ook uitgerekend op 4 mei.

Even een paar vragen: ik lust de laatste tijd, sinds ik zwanger ben, eigenlijk alleen nog maar fastfood: patat, chinees, pizza, etc. En als mijn moeder kookt, gaat ook alles naar binnen. Zelf wil ik helemaal niets doen: niet koken, niet wassen, echt niets. Hebben jullie dat ook?

Daarnaast heb ik moeite om een goede Bh te vinden. Draag normaal altijd BH's met een beugel, maar dat wordt in het algemeen afgeraden, maar mijn borsten gaan nu zo hangen. Heb nu een BH van Anita (deze is met een speciale beugel), maar is ook niet echt wat ik zoek. Hebben jullie misschien tips?

Miepie, jij gaat ook lekker met je drieling. Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend volgens de artsen?

Ook alle andere meiden veel succes.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

jee Kris, heftig hoor. Volgens mij is dit ook de plek om dit soort van dingen kwijt te kunnen. Ik kan me die machteloosheid van je indenken. Ik vind het vreselijk wat je door moet maken en leef met je mee. Heel veel sterkte!

@ Jeannet: herkenbaar hoor! Ik word al beroerd als ik aan warm eten denk, maar als ik aan pizza's denk nergens last van!!!! Als mijn man kookt, en dat doet hij over het algemeen, heb ik vaak aan de geur al genoeg. Ik eet dan wel, maar minder dan ik gewend ben. Ik ben ook lusteloos. Doe vrij weinig, maar denk ergens ook: dat mag ik! We zijn zwanger, en ons lichaam vraagt superveel van ons! We kunnen over een paar maanden weer genoeg doen, >> moeten we veel doen haha! Qua bh (nog) geen problemen. Wel een grotere cupmaat, en zeer pijnlijke tepels!!! Kan er geen waterstraal op verdragen!!

Ben een echte buikslaper en ik ga nu merken dat dat moeilijker gaat worden. Lig dus vaker wakker dan normaal.... maar ja, ik moet er gemiddeld 2 keer uit om te plassen. Niet prettig als je niet 'je draai' kunt vinden...

Jolieneke

Geplaatst

Kris, wat kl*te dat je dit er ook nog eens overheen krijgt en het niet in elk geval lichamelijk af kan sluiten... Die confrontatie met alle dingen (Sinterklaas, Kerst, maar ook de tijd dat je je 20w-echo gehad zou hebben, uitgerekende datum) blijft ben ik bang. Ik merk zelfs dat ik nu nog - ondanks dat ik inmiddels zwanger ben - heel verdrietig wordt als ik denk aan ons kindje dat volgende maand een jaar had moeten worden. Heel heel veel sterkte.

Jeannet, Jolieneke, hier gaat er ab-so-luut geen fastfood in; alles wat vet is (of te zout of te zoet) blijkt bij mij de trigger te zijn waardoor ik even later weer boven de plee hang. Miepman komt nu ook vaak eerder naar huis om te koken, maar veel avondeten gaat er niet in - een kwart van wat ik normaal at ofzo. Overdag eet ik wel 2 boterhammen meer dan normaal en meer fruit. En 's avonds in bed nog een bakje yoghurt of vla, haha.

BHs; ik draag wel beugelbh's, mag dat niet? Ik heb wel 2 wat stevigere gekocht, zitten heerlijk.

Gisteravond om half acht op bed gaan liggen, kan me niet herinneren dat mijn hoofd het kussen raakte en op een plas/eetpauze om 0.30 na doorgeslapen tot 7 uur vanmorgen, heerlijk!

Geplaatst

Hee Miepie!

Ik draag gewoon beugelbh's hoor! Heb ik tijdens mijn vorige zwangerschap ook gedaan, niks mis mee. Sommige vrouwen vinden het zelf niet lekker meer gaan zitten. Ik heb nooit te horen gekregen dat ik ze niet meer mocht dragen.

Hihi... nou, ik eet ook geen fastfood (laatst nog een keer patatjes gehad, maar dat viel als een blok op mijn maag!) maar het idee van een pizza als avondeten staat me wel aan. Al het andere niet.... gek he? Over een paar weken zal het allemaal weer wat beter gaan en eten we allemaal weer beter. Ik moet zeggen dat ik me al ietsje beter begin te voelen... denk ik... haha!

Heerlijk zo vroeg in bed, je hebt het gewoon echt nodig! Ik draag er eentje, en jij 3!!!! Kan me voorstellen dat jouw energiepeil nog een stuk lager ligt dan dat van mij!

Ik draag nog steeds mijn eigen kleding. Dan wel rokjes en leggings moet ik zeggen, maar het zit nog prima. Buikje begint een klein beetje te groeien.

Jolieneke

Geplaatst

Kris heel veel sterkte, wat naar dat het allemaal ook zo lang gaat duren, op die manier is verwerken ook hel moeilijk lijkt me. Dikke knuffel.

Geplaatst

Ik heb gisteren nog een nieuwe bh gekocht, gewoon en beugelbh met een cupje groter. Mijn borsten groeien (nog) niet megahard, maar veel bh's worden net een tikkie te krap. En die meegroei dingen vind ik zo vreselijk! Het zal best heel praktisch zijn, maar leuk is anders. Beugels mag volgens mij gewoon hoor, alleen moet je even goed opletten dat ze je borsten niet afknellen. Omdat je borsten in omvang toenemen kan het zijn dat je niet alleen een cupmaat groter moet, maar ook de omvang groter moet nemen, anders snijden de beugels in de zijkant van je borst. En dat wil je nu niet (nooit niet) hebben.

Eten is heel herkenbaar. Koken is hier al weken een ramp, maar als ik alleen al aan kroketten dénk loopt het water me in de mond. Nu mag ik een heleboel dingen niet hebben ivm overgevoeligheden / prikkelbare darm, dus ik eet nog vrij braaf. Maar groente staat me bijvoorbeeld echt tegen, dat vind ik wel vervelend. Heb het gevoel dat ik het wel nodig heb, maar krijg het niet naar binnen. Op mijn slechtste dag heb ik voor avondeten niet meer weg kunnen krijgen dan een tosti en een zak chips, maar dat merkte ik de volgende dag meteen hoor. Een heel flauw gevoel, net of ik griep had gehad. Nu probeer ik dat oort dagen dan in ieder geval maar op te leuken met tomaat op de tosti en een extra versgeperst sinaasappeltje. Ik blijf het moelijk vinden met eten en voel me ook erg schuldig. Heb echt het idee dat ik ons kleintje nu niet geeft wat het nodig heeft.

En vroeg naar bed.....ook hier. Negen uur is tegenwoordig laat. In mijn nieuwe baan ga ik dagen van 6 uur werken en het voorstel was nu om dan om 10 uur te beginnen. Dus ik kan gelukkig een beetje rustig opstarten. Maar de laatste week gaat het steeds moeizamer hoor. Ik kom nergens toe. 'sMiddags lukt het soms een uurtje of twee om iets te doen, maar dan is het echt op. Mijn man is de komende drie dagen op cursus en ik heb huilend mijn moeder gebeld of ze wil komen helpen omdat ik gewoon echt niet zie hoe ik alleen al de boodschappen in huis moet krijgen. Dat wordt nog wat als ik maandag weer moet werken. Hoe doen jullie dat????? En dan maar hopen dat het met een week of twee af gaat nemen, maar voorlopig lijkt het alleen maar steeds erger....pfff.... Slaap ook slecht, lig veel te draaien, droom belachelijk, moet minimaal drie keer plassen, lig te zweten. Uitrusten is op die manier ook niet echt optimaal.

Zooooooo, even heerlijk mijn hart gelucht en dan maar weer over tot de orde van de dag ;-)

groetjes!

Henne

Geplaatst

Dat vermoeide vind ik wel herkenbaar. Vooral het overal tegenop zien. Wat mij het beste helpt is om het gewoon te doen. Ik geef er niet aan toe behalve na het werk. Omdat ik ook nog steeds bloedverlies heb stelde mijn hoofd voor om minder te gaan werken. Dat ga ik dus echt niet doen. Ik wacht het allemaal af. Het werken gaat goed, ik ben alleen kapot 's avonds. Toch de strijk nog weggewerkt gisterenavond en nu vanmorgen alles al gestofzuigd, gestoft en de douche gedaan. We krijgen vandaag een bezichtiging dus alles moet spik en span zijn.

Kleding is hier al een probleem. Ik krijg echt een dikke buik en ik eet eerder teveel dan te weinig dus dat is ook weer verklaard ;-) Sommige BH's zitten te strak maar ik hou nog heel even vol. Het kost al genoeg allemaal :toppie:

FIjne dag ladies, ik ga weer schoonmaken, ramen zemen, oven schoonmaken en hondje uitlaten. Ik moet ook nog een paar nieuwe plantjes halen en ik heb een luiertas op het oog. Om 16:00 uur naar de mondhygieniste dus mijn dag is weer gevuld.

Geplaatst

ik herken het hoo Henne. Maar ik probeer er idd ook niet teveel aan toe te geven.

Maar als ik vrij heb dan is het een groot drama: onze hulp is drie weken niet geweest. Normaal deed ik dan alles en nu niets.

voelt ook wel heerlijk moet ik zeggen. Mijn misselijkheid is weer terug en belemmerd me dan ook geregeld.

vandaag ga ik lunchen en vanmiddag naar de kindopvang kijken om 16.00 uur, ben erg benieuwd.

Ik ben zelf nu 4 kg afgevallen, heb reserves genoeg van mezelf maar herken het met groenten en fruit. Zeker met de misselijkheid maakte een appel of ander soort fruit het alleen maar erger.

deze week gaat het vrij aardig moet ik zeggen.

ben zoooooooooooo blij als het maandagavond 20.45 uur is, dan gaan we weer kijken. En als dan alles goed is! Dan gooien we het op hyves en mag heel de wereld het weten.

We hebben lang genoeg in spanning gezeten en onzekere momenten, dan gaat het genieten beginnen

Geplaatst

Nou hehe, dat ging tenminste vlot. Had gisteren de verzekering gebeld en een nummer gekregen van hun kraambureau. Net een zeer vriendelijke en kordate dame aan de lijn gehad, lijstje met organisaties gekregen waar zij mee werken en kan nu zelf op internet bekijken welke het moet worden (kan kiezen uit acht organisatie, waar selecteer je dan op???). Heb al wel vast een voorlopige keuze gemaakt, inschrijving gaat dan via de verzekering en ik hoef me nergens druk over te maken. Zelfs het kraampakket staat al klaar hihi.

Heleen ik kan me helemaal indenken hoe het voelt. Ik kijk ook enorm uit naar de 12 weken echo en het moment waarop we het de wereld in kunnen gooien. Veel mensen weten het al wel, maar allemaal nog 'onder voorbehoud'. Lijkt me heerlijk om er gewoon open over te kunnen zijn.

Geplaatst

Hee Henne, Boogie en Hellen,

Herkenbare dingen hoor.

Ik heb ook geen energie, of heel erg weinig, en een meiske van 1 1/2 door het huis te huppelen (+3 puberkinderen van mijn man). Ze is superlief en gemakkelijk moet ik erbij zeggen, maar nu wel zwaar. Ik heb een man die 'huisman' is, dus dat scheelt voor mij een hele hoop. Ik kan altijd op hem terugvallen!

Ook zo raar, mijn buik voel ik in bed erg goed, terwijl ik er de hele dag niks van voel. In bed kan ik mijn draai niet vinden, en overdag voelt mijn lichaam juist wel goed aan. Bij mijn vorige zwangerschap had ik al fysiotherapie bij 10 weken (verweking van de banden). Nu gaat het nog lekker!

Hebben jullie een leuk ideetje om de kinderen uit mijn klas, 8/9 jaar, te geven? Twee jaar terug heb ik zo'n snoepspeen in doorzichtig folie ingepakt met daaraan een kaartje met: juf is zwanger. Ik wil nu wat anders doen, maar kan niet iets leuks verzinnen (moeheid!!). Alle tips zijn welkom!!

Jolieneke

Geplaatst

Hier bij de bakker hebben ze grote chocoladeflikken met roze en witte of blauwe en witte spikkels erop... Bij Jamin heb ik zoiets ook wel eens gezien.

Hier zitten misschien ook wel dingen bij waar je iets mee kunt, als is het wel gelijk erg 'geboorte' en misschien ook wat prijzig voor een kleinigheidje...

http://www.candyonline.nl/Webwinkel-Category-62348/Geboorte-snoep.html

http://www.bedankjes.nl/geboortebedankjes/snoep-1.html

Geplaatst

He Meiden,

Jaaaaaa ik ben de 12 weken gepasseerd, joehoe we zijn blij. Gister de 12 weken echo gehad + nekplooimeting. Alles zag er perfect uit, kleintje was druk aan 't gymnastieken, echt super leuk om te zien. Zeker 6 fotootjes meegekregen, errug leuk. Morgen hebben we een feestje waar we ook veel familie zien. Dan gaan we het iedereen vertellen, heb er zin in !!!!

Miepie: die opmerkingen over ivf vanwege de drieling ga je echt nog vaak horen ook van wildvreemden. M'n zus werd er soms wel beetje moe van want je bent echt een bezienswaardigheid als je met ze op stap bent.

Meiden die misselijk zijn: ik heb met jullie te doen. Herken het helemaal niet, ben deze en vorige zwangerschap echt nog geen minuut misselijk geweest. Ik heb alleen weer bekkeninstabiliteit met veel bekken en rugpijn.

Ach ja zo hebben we allemaal wat, 't is voor een goed doel moeten we maar bedenken !!!!

Goed weekend meiden,

Gr. Liselot

Geplaatst

Liselot, eindelijk de 12 weken en een echo gehad, gefeliciteerd! Super dat alles goed was.

Grappig dat jullie net naar positiekleding gaan, is dan ineens wel heel duidelijk hoe hard het gaat met een drieling; ik heb al een paar weken positiebroeken aan en was vandaag zelf zelfs verbaasd dat de kleintjes al een paar cm onder mijn navel zitten - het bolle is niet meer van de darmen, maar echt baby-buik.

Hier vandaag ook de 12 weken bereikt en de 2e echo gehad op de prenatale diagnostiek. De drieling is door 2 gyns uitgebreid bewonderd. Ze doen het alledrie super (waren nu CRL 5.6/5.3/5.3 cm, dus 12w3d/12w/12w) en hartjes kloppen goed, blaas werkt, mooie navelstrengen, alledrie twee handjes en voetjes, gesloten buikjes en ruggetjes, etc. So far so good dus :happy3:. Mooiste vond ik dat de navelstrengen van de tweeling heel ver uit elkaar op de placenta uitkomen, wat het risico van TTS flink verkleint.

Geplaatst

Wauw Miepie, geweldige foto's ook zeg! En wat fijn dat de uitkomsten zo goed zijn, dat ze het alledrie goed doen en het risico op TTS minder is!

@Liselot: ook jij van harte met de 12 weken, fijn gevoel he?

Ik resageer later wat uitgebreider ook op de anderen, nu heeel moe...

Geplaatst

Wow Miepie wat een geweldige echo foto's. Wat fijn dat het met alledrie zo goed gaat ! Wil je t.z.t. ook weten wat het wordt ? Of laten jullie je verassen ?

Ik draag ook nog gewoon beugel bh's maar merk wel als ik die 's avonds uit doe dat ik dan zere borsten heb. Ik ben inmiddels ook 4 kg afgevallen ik kan nog gewoon mń kleren aan , m'n spijkerbroek zakt gewoon van m'n kont ! Het eten smaakt mij nog steeds niet. Ik deed altijd een moord voor chocolade en taart maar nu nee ik moet er niet aan denken. Vette hap valt ook niet goed en patat vind ik niet eens lekker. Ik heb vandaag weer een nieuwe lading anti misselijkheidstabletten opgehaald. Ik hoop echt dat ik ze niet meer nodig heb na 12 weken.

Gefeliciteerd Liselot met het behalen van de 12 weken grens en een goed uitslag van de nekplooimeting !

Henne, ik droom ook zo veel en raar, moet ook veel plassen en draai wat af in bed ben ś ochtends totaal niet uitgerust. M'n vriend snurkt ha ha dus zo houden we elkaar lekker wakker ! Ik duik overdag vaak weer het bed in. Ik zit in een "luxe" situatie ik werk niet en heb geen kleintjes hier rondlopen. Het huishouden doe ik wel maar minder dan anders.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hee Miepie,

Wow, wat een goed bericht, wat zullen jullie trots en opgelucht zijn! Echt fantastisch! Wat een mooie echofoto's. Heb even naar de 3d gekeken, maar kon er niet echt wegwijs uit worden, jullie vast wel!

Jolieneke

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Wat een goede berichten allemaal. Hier ook alles goed. Maandag weer echo, heel veel zin in.

Merkte wel iets vreemds vanochtend: als ik op mijn rug lig voel ik net boven mijn schaambeen een bolletje ter grote van een abrikoos. Denk dat het mijn bm is, maar is dat niet wat vroeg? Aan de andere kant: het is natuurlijk de tweede dus wellicht groeit het nu sneller?

Heeft iemand anders dat ook al met 9 1/2 week?

Ik ga zo weekendje weg naar schoonmoeder en lekker wandelen met de hondjes daar.

Tot maandag dus maar weer!

Groetjes Pauline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden