Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hé meiden,

Niet heel uitgebreid bijgelezen, sorry...

Henne, 'fijn' (raar om in deze context te gebruiken) dat de curettage goed is gegaan. Neem de tijd samen... en hopelijk gaat één van je cryootjes wel blijven!

Pauline, succes vandaag! Spannend inderdaad!

Jolieneke, buik komt vanzelf hoor ;). Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten (en 'm over 20 weken waarschijnlijk in de weg vindt zitten, haha).

Aafke, wat een leuk kado! Wij hebben besloten geen extra echo's te doen - maar ik heb er dan ook al elke twee weken een...

Jeanine, héél herkenbaar, die moeheid ;).

Liselot, fijn he, even shoppen. Ik loop al weken in positiebroeken rond, maar moet nu echt gaan shoppen voor shirts/truien. Eigen truien schuiven omhoog, haha.

Junior, fijn dat je het hartje hebt gehoord... stelt toch weer gerust.

Object, gaat de groei bij jou ook zo hard met die twee kleintjes in je buik? Ik begin al echt een enorme buik te krijgen, alsof ik al minstens 20 weken ben.

Hier gaat het weer ok; Miepman is weer thuis na zijn klaplong (tot dinsdagavond in het zh gelegen, nu nog wel thuis) en mijn verkoudheid begint eindelijk wat minder te worden. Afgelopen dinsdag weer een echo en afspraak bij de vk gehad; de kleintjes doen het alledrie heel goed gelukkig. Quick ligt nog ietsje voor op termijn, Flupke en Sjors lopen prima op schema, nu van kop tot kont ruim 9 cm, omtrek van de hoofdjes al 10cm! Verder zijn de maagjes en blaasjes gevuld, nieren zichtbaar en tot nu toe delen Flupke en Sjors alles eerlijk. Baarmoeder zit al 3 cm boven mijn navel, dus dat die buik zo groeit is niet zo gek, haha.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag prachtige echo, nekplooi was 1,7 mm dus dat was goed, bloeduitslag en kansberekening volgt over 2 weken.

Gup werd groot ingeschat, kop staart meting varieerde van 12 weken 5 dagen (nog een dag verder dus) en 13 wkn 2 dagen .

We houden gewoon 30 mei aan.

Vier mooie foto's meegekregen, ben helemaal verliefd. Krijg zo mijn jaarclub te eten en dan ga ik het hen ook vertellen, gezellig en leuk!

Fijne avond allemaal

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hee Pauline,

Fijn dat de nekplooimeting goed was!! En, beter een 'te' grote gup dan te klein moet je maar denken!! Onze dochter liep ook steeds voor op schema. Bij ICSI en IVF weet je nu eenmaal precies wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden, dus ja een rekenfoutje kan niet. Sommige mensen zeiden wel > misschien zitten jullie er wel naast qua datum vd bevruchting >> uuhh.... nee, dit weten we echt zeker!! Hahaha!

Lekker genieten van de mooie foto's!

Jolieneke

Geplaatst

Pfff vriendinnetjes gingen pas om middernacht weg, was helemaal doodop. Ze reageerden wel allemaal superblij voor ons en gaven aan dat ze dat al zo'n tijdn gehoopt hadden (wij ook ;-) ). Finn werd vanochtend om 5.35 wakker en vroeg of het al ochtend was. Ehm... nou nee schat! Toen mocht ie laatste paar uurtjes bij ons erbij. Dat werkt altijd wel want nu werd ie pas om 8 uur wakker. Manlief was vannacht pas om 3.15 uur thuis dus die mag nog even uitslapen.

Groetjes Pauline

Geplaatst (aangepast)

Wat fijn Pauline dat de echo goed was ! Lekker he kinderen die zo vroeg wakker zijn hi hi. De kinderen van m'n vriend zijn er nu maar die zijn al wat ouder ( 9 en 10) en die moeten op hun kamer blijven totdat wij naar beneden gaan. Ze hebben zat speelgoed, boeken en een computer dus dat lukt wel. Als ze naar beneden gaan hebben we gelijk de honden aan het "dansen"dus vandaar !

Ben gisteren naar mń vriendin geweest daar was ik zolang niet geweest ik kom haast nergens momenteel. Haar dochtertje van 11 maanden had ik ook al even niet gezien ( ik heb altijd 1 dag in de week op haar gepast maar dat gaat nu even niet). Ik kwam binnen en werd met een grote glimlach begroet, gelukkig herkenning ! Een tijdje met haar op schoot zitten tutten wat een zaligheid !

Soms denk ik dat het wat beter gaat maar net moest ik weer even pauze houden om het ontbijt er weer uit te gooien. Ben nog steeds geen gram aangekomen alleen maar afgevallen. Dinsdag heb ik de combinatietest, wel leuk om de kleine weer even op de echo te kunnen zien.

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

aangepast door Jeanine1970
niet maandag maar dinsdag de test, foutje
Geplaatst

Ha ladies,

Wat een rust hier zeg ;-)

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie.

Wat een gezellige tijd komt eraan he? Kaarsjes, open haard, sinterklaas, kerst, oud en nieuw echt heerlijk. Heb er helemaal zin in.

Gisteren heb ik de wandelwagen van mijn zin opgehaald en hij ziet er nog zo goed als nieuw uit dus die neem ik. Het onderstel is wel gebruikt maar ja dat zouden wij ook snel genoeg hebben denk ik.

Verder heb ik toch maar een doppler gekocht :laugh:

Ik wilde het in eerste instantie niet maar toch stiekem gedaan en ik vind het heerlijk.

Af en toe even gezellig naar het hartje luisteren maar de beeb zit nog erg laag dus het is niet altijd makkelijk. Dan zijn het toch mijn darmen waardoor ik een buikje krijg.

@ Pauline,

Fijn dat het echo geod was. Heerlijk gevoel weer of niet?

@ Jeanine,

Vervelend zeg dat je nog steeds zo misselijk bent. IK heb last van het tegenovergestelde. Ik kan de hele dag door eten en als ik het niet doe word ik niet lekker. Met als gevolg dat ik flink groei en niet op mijn buik. Ik zit erover te denken om naar de dietiste te gaan. Zodat ik verantwoord kan eten en niet zo heel dik word.

Geplaatst

Hoi Boogie,

Idd erg rustig!

Ik begin nu echt te groeien, dus het zit volgens mij allemaal wel goed. Leuk zo'n doppler apparaat!! Lijkt me heerlijk om af en toe naar het hartje te kunnen luisteren!!

Ik ga even slapen, de vermoeidheid wil maar niet weggaan!

Jolieneke

Geplaatst

he meiden,

het is idd rustig hier. Zelf heb ik niet heel veel te melden. Heb het idee dat buikje begint te komen, soms niet lekker en overgeven/misselijk. eten blijft nog steeds een probleem.

morgen weer naar de VK: ze gaan nog een echo maken omdat de aanstaande oma's meegaan, erg leuk en lief van de vk.

dinsdag hopenlijk meer nieuws of ik antistoffen aanmaak tegen mijn schildklier; dan wordt het een gyn bevalling met kinderarts en een dagje opname na bevalling. Och ja, alles voor de veiligheid hé,

boogie: leuk zo een dopplerapp, ik durf niet zo goed. wat als ik een dagje niet het hartje hoor!? wacht tot kerst.oud en nieuw dan zal de kleine wel voelbaar zijn hoop ik.

jolieneke: neem je rust en doe rustig aan

Geplaatst

Hey dames,

Ja rustig he? Ik ga er maar gewoon vanuit dat geen berichten goede berichten zijn! Narigheid hebben we hier nu echt wel genoeg gehad!

Leuk hoor Boogie, zo'n doppler. Ik durf het zelf toch ook niet aan denk ik. Net als Hellen wacht ik nu eerst maar af tot ik mijn kleintje ga voelen, ben zo benieuwd!

Wel zag ik bij de prenatal nog zo'n houten hoorntje dat je ook kan gebruiken maar pas vanaf 26 weken geloof ik. Ik denk wel dat ik die ga halen voor manlief. Dan heeft hij ook iets speciaals: zelf kan ik dat dan niet horen maar ik voel hem/haar dan natuurlijk al heel veel.

Verder heb ik mijn eerste eigen cadeautjes voor Mario (werktitel, denken nog steeds dat het een jongetje wordt...) gekocht! Een speelring en een hele leuke fel gekleurde olifant met knisperoor, spiegeltje en nog zo wat van die ontdek-dingetjes eraan. Kleertjes ga ik pas halen als ik weet wat het wordt.

We zijn gisteren ook voor het eerst naar een babykamer en wagen gaan kijken bij Babypark in Enter. Er is een kamertje dat we allebei wel leuk vinden en gaan we waarschijnlijk over een week of 2 bestellen. Ik ben ook niet iemand die eerst tig winkels langs gaat om te kijken en vergelijken, als iets me wel wat lijkt kies ik daar maar gewoon voor. Haha, hoe meer ik zie hoe meer ik ga twijfelen nl.!

En de wagen wordt waarschijnlijk een Mima, ziet er wat futuristisch uit, maar leek ons wel heel handig. Het sprak me vooral wel aan omdat het zgn peuterzitje ook vrij hoog op de wagen zit, is makkelijk met erin en eruit tillen en dan heeft Mario ook wat meer te kijken (behalve benen van mensen rond de wagen).

Ik merk wel dat ik het steeds leuker ga vinden! Ik begin langzaamaan op mijn roze wolk te kruipen omdat het steeds echter voelt! Ben er vooral thuis steeds mee bezig, ik kan me absoluut niet meer concentreren op werkdingen, behalve het hoognodige. Pfffff, heb hier zo'n stapel schriften die ik al anderhalve week moet nakijken (is ook niet eens voor een cijfer), die kijkt me al tijden beschuldigend aan maar kan me er nauwelijks toe zetten! Ga zo maar weer even een tukkie doen... :)

Geplaatst

Boogie, leuk, een doppler. Hier zou het nog niet echt rust geven; je weet nooit welke je hoort. En ik heb natuurlijk de luxe van elke 2 weken een uitgebreide echo...

Hellen, hopelijk wordt de misselijkheid bij jou ook snel minder. Ik heb er tot vorige week last van gehad; nu alleen nog als ik teveel eet. Lust ook weer veel meer dan afgelopen weken.

Aafke, leuk he, langzaamaan dingen gaan kopen ;). Wij willen voor begin/half feb alles klaar hebben; de kindjes kunnen natuurlijk ook heel goed al eind feb ofzo komen. Zullen dan eerst nog wel een tijd in het zh liggen, maar ik heb maar liever alles op tijd klaar. Wij zijn afgelopen zaterdag voor het eerst gaan shoppen bij de babydump. Eigenlijk om kamertjes te kijken (krijgen de ledikantjes kado van mijn ouders!) en een beetje te neuzen, maar gelijk al 3 maxicosi's meegenomen (het 'oude' model - 2010 - van de Citi is nu in de uitverkoop voor 75 euro) en wat hoeslakentjes en verschoonkussen met hoes.

Verder een heel naar weekend gehad. Ik schrijf al jaren met een vast clubje op zwangerschapspagina (nog van de tijd dat ik dacht zonder hulp zwanger te worden) en ken een aantal van de meiden ook al een tijd persoonlijk. Met één van de meiden heb ik echt veel contact, zien elkaar elke maand wel en heb net vuilniszakken vol met baby- en positiekleding van haar gekregen (zij heeft inmiddels twee kids van 2j4m en 7m). Afgelopen zaterdagavond is op vakantie in Marokko haar man ineens overleden, hartaanval. Zomaar uit het niets, gezonde vent van 37. Zij zit daar nu nog met de kleintjes en gelukkig zijn haar schoonouders er inmiddels ook. Kan aan weinig anders denken op het moment... zo oneerlijk, onbegrijpelijk en hard dat het zomaar ineens over kan zijn.

Geplaatst

Jeetje Miepie, dat is echt vreselijk zeg. Wat ongelofelijk verdrietig! Kan me voorstellen dat je er erg van onder de indruk bent.

Boogie: leuk het dat hartslagje luisteren, tis inderdaad even zoeken maar als je alle rust neemt vind je hem uiteindelijk wel!

Fijn om te horen dat het verder met iedereen (redelijk) goed gaat. Hier ook nog aardig wat misselijkheid, warm eten wil er echt niet in, brood echter absoluut wel... Ben nu 1 kilo zwaarder dan voor de zwangerschap. valt me nog mee.

Gisteren bij mijn vriendinnetje weer even naar de gup mogen kijken, vooral manlief was erg onder de indruk (die was niet meegeweest vrijdag bij nekplooi), gup lag te slapen maar draaide zich op enig moment lekker op de buik om weer verder te slapen, konden we goed zien.

Gister verder hele drukke dag met sportschool en hele middag Amsterdam (lunch kleine broertje, echo in zkh, thee bij grote broer) dus na avondeten met Finn in bad geweest en zijn samen in zijn bed in slaap gevallen rond half 8. Man maakte me wakker om 8 uur en ben toen meteen eigen bed in gekropen. Heerlijk doorgeslapen tot de wekker om 6.15 ging. Weekend was denk ik toch te veel geweest met vrijdag vriendinnen dus laat, zaterdag samen uit eten om 12 jaar samenzijn te vieren en dus laat en gister drukke dag. Vandaag drukke werkdag voor de boeg, dus zal vanavond wel weer vroeg op één oor gaan.

GRoetjes Pauline

Geplaatst

Pauline, ik word al moe als ik lees wat je allemaal gedaan hebt! Zou ik ook wel een nacht op door kunnen halen ;).

Hopelijk wordt de misselijkheid ook bij jou snel minder.

Ik zit nog steeds 6 kg onder mijn startgewicht, maar val nu niet echt meer af. Was ook wel veel te zwaar hoor (en nog steeds, haha). Buik groeit wel heel hard, lijk zeker al wel 20 w zwanger, bm zit ook al boven mijn navel. En heb sinds gisteren 's nachts ineens een lekkende tepel. Is dat normaal, al zo vroeg?? Overdag geen last van trouwens.

Geplaatst

Jee Miepie,

Wat een heftig verhaal van die vriendin. Erg schrikken. Dan word je toch weer met je neus op de feiten gedrukt > GENIETEN van elke dag!

Wat erg! Kan me voorstellen dat je aan niks anders kunt denken. Je kunt nu ook zo weinig voor haar betekenen.....

Jolieneke

Geplaatst

Hee Miepie,

Ja, ik las toevallig van de week ergens dat het heel normaal is om al vocht uit je tepel te verliezen. Mijn vriendin had het de hele zwangerschap. Die liep echt constant d'r zoogcompressen te vervangen! Je lichaam is hard aan het werk.. haha!!

Jolieneke

Geplaatst

Miepie, wat erg zeg dat verhaal van die man van 37 ! Wat een verdriet. Het doet mij denken aan m'n nicht die was ook een aantal maanden zwanger van haar zoontje toen haar man 's nacht een hartstilstand kreeg en overleed. Het gaat door merg en been, ze zat op de bank met het dekbed om haar heen te huilen en zei : ik kan hem nog niet missen ! M'n maag draait weer om. Geluk kwam een aantal jaren later weer toen ze een "nieuwe" man ontmoette die z'n vrouw verloren had en alleen z'n dochter opvoedde. Ze vormen nu samen een fijn gezin.

Pauline, heerlijk dat je de kleine weer gezien hebt op de echo. En wat een druk baasje ben je geweest dit weekend, neem op tijd je rust hoor. Maar ja soms kan het niet anders.

De kinderen van m'n vriend zijn het weekend geweest en ik ben vandaag gesloopt. Net wel het bed verschoond en de was gedaan maar verder komt er niets uit handen. Zo lekker even douchen en morgenmiddag heb ik de echo en nekplooimeting toch weer spannend. Ik meld mij morgen weer even als ik terug ben uit het ziekenhuis.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Jeetje Miep, wat naar voor je vriendin. En dan nog een kleine van 7 maanden. Heftig hoor. Leuk dat je al echt een buikje hebt. Zit ie al echt in de weg of dat niet? Ik vraag me af hoe je buik eruit zal zien met 8 maanden haha.

Mijn buikje begint eindelijk een beetje te komen. Vandaag weer een echo gehad, bloeding is bijna weg. Nu over 4 wken 20wken echo en dan 1 keer in de maand naar de gyn in het ZH. Ik vind het wel fijn om in het ZH te lopen, alleen 1 nadeel. Je moet daar bevallen, heb ik op zich geen problemen mee. Maar hier h

ebben wij een kraamhotel naast een ZH. Ik zou liever in dat kraamhotel willen bevallen aangzien het in hetzelfde gebouw als het ZH is. Zijn er dames hier die thuis willen bevallen?

Liefs Junior

Geplaatst

Hallo dames,

Pien: gefeliciteerd met je gunstige nekplooimeting.. fijn hoor. Ik heb ook nog regelmatig last van stekerig gevoel in mijn lies. Mijn arts zegt dat dat de groei is, dus joehoe en kom maar op met die groei.

Miep: Wat een ontzettend heftig verhaal over die man van je vriendin. Daar word je toch helemaal koud van. Ik ben zo nieuwsgierig hoe jij er straks uitziet!! gelukkig gaat het goed met kindjes. Het lijkt me een goed idee dat je zorgt dat de kamer wat eerder klaar is. Hoe is het met je man, is hij weer opgeknapt?

Junior: Zo'n kraamhotel lijkt mij ook heerlijk, helaas zit dat er voor ons ook niet in. Wij moeten ook bevalen in ZH vanwege tweeling, ach wel zo veilig hebben ze tenminste alles bij de hand.

Hier gaat alles redelijk, ben vandaag niet naar mijn werk gegaan omdat ik de hele nacht wakker heb gelegen. Hebben jullie dat ook weleens? dan ben ik in de ochtend echt gesloopt.

Gisteren zijn wij voor het eerst naar het ziekenhuis in Haarlem geweest, gelukkig was het een onwijs leuke vrouw, met een onwijs fijne jonge mannelijke arts in opleiding. hihi:happy7:

Verder hebben wij ook bij de babydump gekeken voor duowagens, waarschijnlijk gaan wij voor de koelstra, die is lekker wendbaar en niet zo breed.

Meiden, fijne dag!

Marjo/surf

Geplaatst

@Surf dat steken herken ik wel, heb sowieso af en toe van die dagen dat mijn buik zeurt, schijnt inderdaad bandenpijn te zijn. Ken ik helemaal niet van mijn vorige zwangerschap.

Is toch wel echt anders he, om van een meerling in verwachting te zijn. Andere wagens, andere bedjes. Gaan bij jullie de twee samen slapen in één bed? En bij jou Miepie? Alhoewel 3 misschien wel heel erg veel is in één bed.

Miepie heb jij eigenlijk recht op langer verlof na de geboorte? Jouw kleintjes zullen toch lager geboortegewicht hebben en zal wel meer wennen zijn dan met één dus zou niet zo gek zijn om langer vrij te zijn? Bestaan er uberhaupt drielingkinderwagens?

Gek is dat, als je eraan gaat denken zie je opeens dat niets dan meer standaard is. Spannend hoor.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hallo allemaal!

Wat een druilerige dag... bah biks aan! En dan te bedenken dat er sneeuw op komst is!!

Hier gaat alles goed. Buik groeit, vermoeidheid is er, maar lijkt iets minder heftig te zijn. De betere periode is er!!!

Wij hoeven niet zoveel aan te schaffen, we hebben alles al eigenlijk. Zeer gemakkelijk en zeker goed voor de portemonnee, maar ik mis wel het ervoor op stap gaan. Winkel in en uit, wagens bekijken, babykamers bekijken etc. Met een kleine erbij is dat ook niet zo gemakkelijk allemaal. Ik wil nu wel erg graag weten wat we krijgen, een jongetje of meisje... als het een jongetje wordt, heb ik meer reden om toch te gaan shoppen, haha!!

Jolieneke

Geplaatst

Zo daar ben ik weer even, net terug van de nekplooimeting. Zag er goed uit, 1,5 mm. Over 10 dagen op 3 december krijg ik de uitslag van het bloed en de kansberekening. Ik kneep hem wel even vandaag en vooral vannacht. Ik heb erg slecht geslapen. Ik ben inmiddels 40 en word bijna 41 en weet dat je op deze leeftijd een grotere kans hebt op een kindje met Down. Zal blij zijn als het 3 december is maar was al blij met de echo natuurlijk. We hebben weer een paar fotootjes van de kleine gup meegekregen. Het duurde wel even voordat hij/zij goed lag. Druk aan het spartelen en dansen ! en maar op de zij liggen ipv de rug ! Het blijkt dat de placenta momenteel voor de "ingang" ligt maar dit kan nog zat veranderen. Dat is waarschijnlijk ook de reden voor de bloeding 3 weken terug.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hee Jeanine,

Wat fijn dat de nekplooimeting goed was!

Wat betreft het voor de 'ingang' liggen van de placenta... Ik heb bij mijn vorige zwangerschap hetzelfde meegemaakt. Bij 15 weken een bloeding > naar het ziekenhuis. Daar constateerde een gynaecoloog (in opleiding) dat het ervoor lag en niet meer weg zou gaan. Ik zou meer bloedingen gaan krijgen en dan zou het misschien zo zijn dat ik al vroeger rust moest nemen en eerder met verlof moest gaan. Heel duidelijk was: je krijgt een keizersnee. Toch wel geschrokken gingen we weer naar huis. Bij de eerst volgende controle werd duidelijk dat het er al niet meer voor lag, en dat de conclusie van de gynaecoloog absoluut niet klopte en ook niet zo tegen ons gezegd had mogen worden!!! Het is heel vaak het geval in het begin.

Als ik jouw verhaal hierboven lees begrijp ik dat jullie gyn./arts in elk geval hierover realistischer is geweest. Fijn, want het is onnodig 'bang' maken van de zwangere vrouw (en a.s. papa natuurlijk ook!!)

Lekker van genieten in elk geval!! :) :)

Jolieneke

Geplaatst

Goedemorgen dames

Volgens mij is het zelfs zo dat bij iedereen de placenta in eerste instantie voor de uitgang ligt, althans dat zei de gyn met 10 weken.

Ik heb sinds eergisteren wel echt veel last van bandenpijn, kan niet heel lang zitten, want dan krijg ik spierpijn in mijn rug en ook in mijn liezen een kramperig gevoel.

Hebben jullie dat ook? Heb ook 's avonds dat als ik in bed lig dat mijn baarmoeder echt heel goed te voelen is, maar dan zit ie ter hoogte van mijn navel (?). En mijn buik is 's avonds echt gespannen. Herkennen jullie dit?

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hallo meiden,

Even een update. Vorige week vruchtwaterpunctie gehad en inmiddels is de snelle uitslag binnen. Alles ok! Over twee weken krijg ik de definitieve uitslag. Oh ja: It's a girl!!!

Iedereen succes hier!!

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

he meiden,

wij hebben afgelopen maandag weer een echo gehad: zo schattig, ukkie was de hele tijd aan het drinken. je zag het maagje vullen en daarna plassen en weer drinken. De VK kon zien wat het word, maar we hadden de oma's mee dus we wachten nog even.

gisteren definitief te horen gekregen dat ik gyn moet bevallen; echt alweer een domper. Heb zo een leuke klik met de VK en ivm antistoffen van de schildklier moet ik dus nu in de 2e lijn gaan bevallen. Begrijp me niet verkeerd; alles voopr beebje maar het is wel onpersoonlijk. Maar goed..................

mijn placenta ligt achter, al vanaf het begin. Goh dat dit nog kan veranderen dat wist ik niet. Afwachten dus Jeannet. Mooi nekplooimeting trouwens. Wij hadden een 1:2400 kans, dus ook prima voor nu.

Pien: erg herkenbaar van de spierpijn, heb zelf best wel wat last van mijn rug.

miep: oh wat gaat jij hard zeg, wat een vrselijk verhaal trouwens, bah daar moet je toch ook weer niet teveel over nadenken

Geplaatst

Ik heb een super mooie echo gehad deze morgen, vrij uitgebreid, en zelfs prof was verrast dat ons hummeltje al zo groot is, bijna 15 cm en dat op 14weken 5dagen. Kennelijk heeft ons weekje Marokko ons veel deugd gedaan. Ik was dan ook 3 kg bijgekomen in één week tijd, nu toch een beetje opletten ...

15 december heb ik mijn vruchtwaterpunctie, maar prof zei mij vandaag dat ik mij niet teveel zorgen moet maken, dat alles er tot nog toe goed uitziet.

Eindelijk kan ik beginnen genieten van mijn zwangerschap.

Miep: ik heb maar één hummeltje meer, op 9 weken eentje verloren. Maar toch ik ben al redelijk wat kilo's bijgekomen.

jeanet: leuk te lezen dat je vruchtwaterpunctie goed verlopen is met een goed resultaat. Ik heb punctie pas op 15 december, dan ben ik bijna 18 weken ver. Prof wacht liever iets langer voor punctie, minder kans op complicaties. Maar volgens hem weinig reden tot ongerust zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden