Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Miepie,

Fijn om te lezen dat de procedure tot nu toe geslaagd lijkt. Het blijft natuurlijk spannend voor jullie en ik hoop dat het ook met jouw een beetje gaat. Want wat een emoties zul je gevoeld hebben de laatste dagen. Even een vraag (misschien heel dom) maar als nu die aders dichtgelaserd zijn, krijgt dan het ene kindje wel weer vruchtwater? Wordt dat aangemaakt ofzo? Sterkte hoor en ik hoop snel te horen hoe jij alles doorstaan hebt.

Geplaatst

Fijn om te horen dat het laseren goed is gegaan en nu maar afwachten maar deze stap is weer genomen. Heel veel sterkte, Miepie !

Ik woon in Amersfoort dus in het midden van het land. Maar ben bereid te reizen hoor maar niet naar Zuid-Limburg ha ha !!

Geplaatst

Volgens mij wordt het dan High Tea bij vd Valk de Cantharel langs de A1 bij Apeldoorn ha ha anders kunnen ze die hele invasie van gezinsauto's met kinderwagens niet eens kwijt ;-)))

Geplaatst

Lieve Miepie,

Ik hoop dat je een beetje hebt kunnen rusten en dat de echo vandaag al verbetering laat zien. De duimen draaien.

Liefs Debbie.

Geplaatst

Miepie fijn te horen dat de eerste horde genomen is, ga duimen dat echo vandaag goed is

Hier behoorlijk grieperig, wel op kantoor, maar vrees dat ik het niet ga redden hier vandaag.

Ik woon in maarssen, vlakbij Utrecht en ben ook voor meeting, leuk!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Fijn dat de eerste berichten van Miepie goed waren! Ik hoop dat de echo vandaag ook goed is gegaan, dus ben benieuwd naar update.

Meeting: leuk! Ik woon in Apeldoorn, dus ik ben helemaal voor ergens hier in de buurt natuurlijk ;)

Vandaag is babykamer geleverd, leuk!!! Vanavond nog voor wat spulletjes stoppen (accessoires en zop)...

Geplaatst

Miep, ik ben blij dat het laseren goed is gegaan. Als dit goed uitpakt, is het dan opgelost? Of moet je dan nog andere acties ondernemen?

IK woon in Tilburg, Utrecht lijkt me ook redelijk centraal.

Mischien moeten we een zaal huren voor alle kinderwagens;-) vooral voor de drieling (die hoop ik dan in het echt te ontmoeten, dus volhouden kleintjes!)

Liefs Junior

Geplaatst

Berichtje van MIepie80

Lieve meiden, zie nu pas dit topic (op mijn foon elke keer direct naar mei doorgegaan, vandaar). Sab, wat lief van je en iedereen: wat ontzettend fijn dat er zo met ons wordt meegeleefd en er zo voor de kleintjes geduimd wordt.

Echo vandaag was op zich goed; Sjors 'zie' je op een iets vergroot hartje niks aan, alle waarden en bloedstromen waren goed - ook de waarden die eergister nog te hoog waren. Flupke heeft het nog zwaar, maar beweegt nog goed en alle waarden waren gelijk of iets beter dan eergister. Laseren op zich is dus gelukt, nou nog hopen of ze zich allebei ook goed herstellen én dat er niet toch nog aders gemist zijn en het dus terugkeert.

Wel even andere zorgen op het moment helaas....

Had vanmorgen goede hoop vandaag naar huis te mogen. Bloeddruk was weer iets aan de hoge kant (hele week al), en de artsen hier vonden dat toch wat zorgelijker dan dat ze dat in het AMC vonden omdat ie de eerste maanden zo mooi heel laag was. Dus urinecheck gehad; vorige keren een spoortje eiwit, nu 1 plusje (wat nog niks zegt), dus bloedprikken. Daar kwam uit dat ik beginnende zwangerschapsvergiftiging/HELPP heb. Kan nu nog alle kanten op, maar moet komende 24 uur urine opvangen, elke paar uur bloeddruk laten meten en infuus is weer terug in mijn hand. Morgen dan weer bloedprikken en hopen dat mijn lever- en nierwaarden niet achteruit zijn gegaan. Heb voor de zekerheid al wel longrijpingsmedicijnen gehad; de kans zit er in dat het doorzet en de kleintjes dus deze week al gehaald gaan worden :(.

Hopelijk komt het allemaal goed en is het een reactie van mijn lichaam op het laseren, maar ik houd er wel rekening mee dat ik tot de bevalling - wanneer die ook gaat zijn - niet meer thuis zal komen.

Ik probeer jullie op de hoogte te houden, moet nu weer even plat - keiharde buik....

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Mei-meiden; wil iemand dit even voor me plaatsen in het mei-mamatopic? Thanks.

Geplaatst

Miepie, heb net het hele verhaal gelezen nog steeds spannende tijden dus, ik blijf voor je duimen hoor net als de rest hier. Wat fijn dat je ons ondanks alles even op de hoogte brengt dat waardeer ik zeer. ( en jij meiske74 bedankt voor het plaatsen !) Heel veel sterkte voor jou, je man en de kleintjes !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Fijn om wat van je te horen, Miepie!

Op zich klinkt de afloop van het laseren positief, de uitslag had nu misschien slechter kunnen zijn. Maar dan nu weer die zwangerschapsvergiftiging, het zit jullie echt niet mee, poeh he!

Het blijft dus toch een kwestie van dag voor dag aankijken, ik hoop in ieder geval dat je je kleintjes zo lang mogelijk bij je kunt houden en blijf voorlopig nog hevig doorduimen! Hang in there, all of you!

Geplaatst

Jee miepie!! Wat een achtbaan waar jullie in zitten. Heftig hoor. Ik hoop net zoals iedereen dat het een reactie is op het laseren en dat het geen zw.vergiftiging is. Je gaat die moppies nog zo lang mogelijk bij je dragen!!

Je bent op de beste plek moet je maar denken. Ik denk aan jullie!!

Jolieneke

Geplaatst

ow miepie, het zit ook nit mee. Van een positief bericht weer naar een domper, ik hoop idd net als Jolienke dat het een reactie is op het laseren. We blijven aan je denken.

Geplaatst

Jeetje Miepie,

wat een spanning voor jullie. Je wordt wel heen en weer geslingerd tussen het een en het ander zeg....heftig hoor!

We duimen met, volgens mij het hele forum, voor een goede afloop!

Sterkte en we denken aan jullie!

Geplaatst

Hoi Miepie,

Ik heb net gelezen in welke vervelende situatie jullie zitten. Valt allemaal niet mee.

Leef erg mee met jullie en hoop dat je bloeddruk zakt en de kleintjes nog even blijven zitten.

Je bent in ieder geval in goede handen in het ziekenhuis.

Doe rustig aan.

Geplaatst

Jeetje Miepie, wat een spannende tijden voor jullie. Duimen draaien hier volop!

Lig zelfv sinds gisterochtend in bed, snipverkouden met koorts en knallende koppijn. Gatver!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Pauline, griep te pakken dus echt balen helemaal nu je zwanger bent. Ik heb de griepprik gehad en hoop er van verschoond te blijven maar ja dat weet je nooit. Heel veel beterschap !!!!!

Geplaatst

Bericht van Miepie80 uit haar eigen topic:

Vandaag korte echo gehad; kids leven alle drie nog, dus so far so good wat hun betreft. Wel minder nieuws qua bloed; leverwaarde is gelijk, bloedplaatjes verbeterd, maar nieren iets achteruit gegaan. Zodra de kinderarts tijd heeft komt die langs om eea met ons te bespreken. Wat we nu begrepen hebben maken Quick en Sjors - zeker na de longrijpingsspuiten - een redelijke kans, maar liggen de kansen voor kleine Flupke erg slecht. Afwachten dus... en ik blijf voorlopig onder strenge controle hier in het LUMC. Elke dag bloedcontrole, urinecheck en 6x bloeddruk en een echo van de kleintjes en elke dag is er weer een.......

Geplaatst

@ Pauline,

Van harte beterschap. Daar zit je net niet op te wachten een griepje.

Net als Jeanine hoop ik dat de griep mijn deur voorbij gaat.

Leuk dat iedereen positief is over het afspreken. Lijkt me echt gezellig. We zullen dan tegen die tijd wat duidelijker afspraken maken.

Geplaatst

Jeetje wat is het spannend bij Miepie, ben er toch wel groot deel van de dag mee bezig.

Gisteren antibioticumkuur vande huisarts gekregen, bleek voorhoofdsholteontsteking te hebben. Voel me daardoor nu wel stukje beter dan gisteren, maar vind het ook spannend, zulke medicijnen in de zwangerschap. Dokter zegt dat het geen kwaad kan, hoop dat dat zo is.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Hè bah Pauline!! Niks aan zeg!!! Voelt gek hè dat je best 'zware' medicijnen kunt slikken zonder dat je kindje daar last van heeft!! Laten we hopen dat je snel opknapt!!

Ook ik ben de hele dag met miepie bezig. Ik hoop zo dat alle kindjes gezond ter wereld kunnen komen. Zo bang dat er slecht nieuws komt te staan hier. We blijven hopen en duimen draaien natuurlijk!!!

Heb weer geshopt bij de Hema!! Echt super!! Veel kleding nu 3 en 5 euro. Heb voor 18,50 gekocht maar ook nog een cadeaukaart ingeleverd dus eigenlijk kostte het me niks!!! Heerlijk!! Rokjes, broekje, omkeerbaar vestje, romper, twee riempjes!!! Voor de nieuwe baby en onze dochter. Cool!! Ook al voor 9,50 bij de Henk ten hoor gescoord. Een spijkerjasje, giletje en bolero.. Alles voor de grote meid wel te verstaan.

Jolieneke

Geplaatst

Beterschap Pauline, wat vervelend dat je uitgerekend nu aan de antibioticum moet! Maar koorts is ook niet goed en ze zouden het echt niuet voorschrijven als het kwaad kon. Ik had tijdens mijn tweede poging een longontsteking te pakken en kreeg toen ook een forse (HEEEELE VIEZE) antibiotica-kuur. Hopen dat je er snel weer helemaal bovenop bent!

Ook ik denk veel aan Miepie en hoop er het beste van. Je kan niet veel meer als per dag bekijken vrees ik en iedere dag erbij is mooi meegenomen. Ik hoop dat ze in het ziekenhuis in staat zijn om de geboorte zo lang mogelijk te rekken zodat ze alledrie nog zo goed mogelijk in Miepie's buik kunnen aansterken. We duimen met z'n allen fanatiek dus wie weet helpt het!

@Jolieneke: ik ben ook helemaal fan van de hema, zulke leuke spulletjes! En ze hebben voor moeders fijne zwangerschapsshirts trouwens...

Wij zijn vandaag weer teruggeweest naar de babyzaak waar we ook het kamertje vandaan hadden om nog heel wat spullen te kopen. Autozitje, badje en heel handig een luieremmer die luiers vacuum en dus reukloos verpakt. En ik heb een voedingskussen meegenomen waar ik nu al lekker op kan liggen.

Ons kamertje is nu eigenlijk zo goed als klaar! Zo leuk! Ik zal kijken of ik een goede foto kan maken, wij vinden vooral ook de afbeelding van Dusty erg leuk op de muur. Wel heel apart hoor, om nu dat kamertje op te lopen, net echt! En toch moeilijk voor te stellen dat er vanaf mei echt een babytje van onszelf in komt te liggen.

Erg grappig trouwens ook: met het kamertje werd de wandelwagen geleverd. We ahadden gekozen voor een Mima Xari en manlief had hem al in elkaar gezet toen ik thuiskwam. Hij had er alleen het peuterzitje opgezet dus ik vroeg waar hij de ligbak voor babytjes gelaten had, aangezien we die toch eerst nodig zullen hebbben. Wij zoeken en nergens te vinden! Uiteindelijk de leverancier gebeld om te melden dat ze vergeten waren het erbij te leverenn. Het was even stil en toen kwam heel droog de mededeling: "Nou meneer, hij zit gewoon heel goed verstopt!" Bleek je het peuterzitje open te kunnen ritsen en zat daarin weer een hele ligbak verscholen die je verder kon uitklappen... Voelden ons echt wel even Jut en Jul (of je leest de gebruiksaanwijzing tevorenn eerst aandachtig door), hihi!!!

Geplaatst

Vanmiddag vier ik alvast m'n verjaardag morgen moet toch iedereen werken. M'n laatste dag vandaag als 40 jarige, ha ha !!! Gisteren kwam m'n schoonmoeder alvast een mooie bos rozen brengen, zo lief. (dat doet ze altijd omdat je op de de verjaardag zelf geen tijd hebt om bloemen op de vaas te zetten) Inmiddels al 11 kaarten gekregen en morgen zullen er wel meer volgen . Van m'n tante zat er 50 euro bij een kaart dat ga ik lekker besteden aan babyspulletjes. Gisteren lekkere vlaaien gehaald en bij M en S mode 2 mooie lange vesten voor maar 9 euro per vest.

Verder slaap ik nog veel en ben erg moe gisteravond weer overgeven en vanochtend weer gal. Eigen schuld in het weekend blijf ik langer liggen en had eerder op moeten staan om te eten. Ik geef niet meer elke dag over maar weg is het nog steeds niet. Maandag alweer 23 weken zwanger. Gisteren manlief een beetje geholpen op met de zolderkamer en spullen uitgezocht, elke keer komen we weer een stukje verder. Al kan het mij niet snel genoeg gaan zodat we daarna met de babykamer kunnen beginnen.

Woensdag voor controle naar de internist.

Fijne zondag allemaal !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden