Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ook een enorme Marktplaats fan !!! een prettig verslaafde ha ha !!!!!! Ik heb de kinderwagen, wiegje, en badje met standaard van MP. Kinderwagen was maar voor 1 kindje gebruikt. Badje ziet er echt goed uit ook amper gebruikt. Er zijn mensen die alles nieuw willen maar als iets nog goed is dan heb ik net zo lief 2e hands. Daarbij kun je niet bij iedereen in de portemonnnee kijken en er niet over oordelen. Via een vriendin heb ik veel kleertjes gekregen veelal ecru/wit en baluw maatje 50/56 en een babytub. Ik heb ook wel nieuwe kleertjes ik mix het gewoon. Kind groeit toch op liefde niet of iets nieuw of 2e hands is.

Jolieneke, wij krijgen ook de Hemnes ladenkast via familie. Hun dochtertje is inmiddels 4 en hij staat nutteloos bij hun op zolder.

Verder shop en bied ik ook heel graag op Ebay ! Gisteren kwam er weer een pakje uit Engeland. Een leuke totdoek/knuffel lichtblauw met It's a boy erop. Onlangs nog een nieuwe bad/wikkeldoek gekocht met een autootje erop. Helemaal nieuw. In het buitenland hebben ze toch weer ander babyspul en zolang de verzendkosten acceptabel zijn vind ik het wel leuk.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

aafke: hoe is het met je weer wat beter?

surf: fijn dat jullie klokkenspel weer bevestigd is hé, hahaha

boogie: wat vervelend van het oppassen, dat is nooit zo leuk; hoop dat jullie snel een oplossing vinden

Jolienke: hoe is het met je migrainen? niet meer gehad?

hier een pittige week en het is pas woensdag, zucht.

maandag naar de VK; baarmoeder gemeten en 27 cm; alarmbellen; groei echo wilde ze gaan inplannen, toen ging de VK nog een keer nameten was het 23 cm. Tja, das dan wel even een verschil. Dus voor nu geen reden tot zorg. Ik heb een hoge, smalle baarmoeder.

Mijn moeder en haar vriend (soort van 2e vader voor me) zijn na 7 jaar uit elkaar; hij wist het allemaal niet meer. Mijn vader is 15 jaar geleden gestorven aan kanker dus ik moet zeggen dit hakt er weer behoorlijk in.

De zorgen rondom mijn baan blijven; lief al jullie reacties ben wat aan het solliciteren en verder aan het afwachten; het gaat op den duur 6000 banen kosten in het speciaal onderwijs. Erg klote allemaal.

en gisteren kwam ik van het toilet; we hadden ouderavonden en ik zou als begeleider bij gesprekken zijn. Een ouderpaar gaat weg, ik sta op en hoppa een natte broek. ik werd lijkbleek van schrik en lichtte meteen mijn collega in, de volgende ouders stonden er al; gelukkig had ik een zwarte broek aan. Meteen naar de WC en ruiken maar hoe ruikt vruchtwater??? geen enkel idee. Ik rook ook niet echt urine want ik had veel gedronken.

De VK gebeld en zij vroeg mij meerdere keren te hoesten; gelukkig kwam er niets meer. Na 4 gesprekken naar huis gegaan en de douche in; en daarna nog een keer aan broek geroken en duidelijk urine.

Bah wie had dat gedacht dat ik urineverlies zou krijgen, hahaha. Maar het was flink schrikken.

en vandaag ben ik jarig!!!! 30 jaar; dat is dan wel leuk en zaterdag hebben we groot feest hier.

zometeen even wat leuke kleding shoppen voor het feestje.

Geplaatst

@ Hellen

:birthday:

Gefeliciteerd met je 30e verjaardag!!

:partytime2:

Hoop dat je goed geslaagd bent met shoppen?

Was wel schrikken dan van de week. 27 centimeter is te groot dan? Want bij wordt mijn baarmoeder nooit gemeten. Ze voelen altijd. En de laatste keer staat er op mijn kaart: mooie buik, groot voor zwangerschapsduur. Maar de vk zei dat dat verder niets hoeft te betekenen van een groot kind ofzo want ik kan ook veel vruchtwater hebben.

En dat urineverlies. Ik vind het zo genant maar ik ben verkouden en als ik nies heb ik het ook wel eens maar als ik rustig zit ook. Dan voelt het nattig en ik ben me er dan niet bewust van dat ik urine heb laten lopen. We nemen het allemaal maar voor lief :laugh:

Geplaatst

Hee Helen van harte gefeliciteerd met je 30e verjaardag !!!!!! :occasion18: :happydance::icon_flower::occasion13:

Ben je al lekker verwend met kado's en post ?

Ik pies ook in m'n broek maar dan als ik over moet geven, zo irritant maar ja het is niet anders. Manlief komt al aanrennen met een schone onderbroek als hij mij hoort kotsen hi hi !!

Geplaatst

jeanine en boogie dus heel herkenbaar voor jullie, ik vind het echt wel genant maar goed het hoort erbij hé.

manlief had een prachtig boeket rozen met een super lieve kaart en twee kaarten voor de musical we will rock you als we vier dagen in harderwijk zijn met de carnaval, want dat gaan we dit jaar maar niet meer vieren.

Meiden, vanavond gaan we naar de borstvoedingsavond; iedereen een hele fijne dag

Geplaatst

He meiden,

Hellen: Nog gefeliciteerd met je verjaardag, 30 jaar... Ik hoop dat jullie een fantastisch jaar krijgen, het wordt in iedergeval een jaar met veel veranderingen en hopelijk heel veel moois...

Wat een week heb jij gehad zeg!! Bij mij meten zo ook nooit de baarmoeder, tenminste niet dat ik dat door heb... Waarom gaan bij 27 cm de alarmbellen af?? Wat kan dat betekenen? Dat urine verlies is (nog) niet herkenbaar.. ik heb wel een keer een sloot water verloren in een restaurant, ik was daarvoor lekker in bad geweest.. toen bleek het badwater te zijn!! pfff Wat een rotnieuws ook weer, dat je moeder en haar vriend uit elkaar zijn.. jasses....heel naar.

Als je nog nuttige tips van de borstvoedavond krijgt, speel ze maar door. Wij gaan in april. Gaan jullie ook nog naar een lactatie deskundige? Wij zitten daar wel over na te denken.

Jeanine: Shit, meid ben je nog steeds aan het spugen?? gatsie darrie... wel lief dat je vriend aangesneld komt met een schone onderbroek! Mijn onderbroeken worden al echt van die briget Jones broeken, zo niet charmant.

Ik heb nog een paar vraagjes:

Zijn jullie al aan een cursus begonnen?

Ik heb af en toe van die dagen dan ben ik niet vooruit te branden en andere dagen juist wel, ik heb het idee dat mijn buik en de jongens op die slechte dagen dan in 1 keer weer heel veel groeien. Herkennen jullie dit?

Verder is mijn bovenbuik (overgang borstbeen, net onder je borsten) dan heel erg gevoelig, hebben ullie dat ook?

Meiden, hou je goed.

Groetjes,

Marjo

Geplaatst

surf:

ze meten de baarmoeder voor de groei van het kind te bepalen.

27 cm +4 (dat is de berekening) zou betekenen 31 weken terwijl 26, 3d was. Vandaar een alarmbel maar het bleek daarna 23 cm dus dan kom je op een baarmoeder van 27wkn en dat is netjes.

jee, ook schrikken zeg van dat badwater, hahah. Tis toch wat hé met ons zwangere mutsen.

dat vooruitbranden herken ik heel erg, had dat gisteren weer enorm. Heb dan ook een gevoelig buik, maar met twee bij jou zal dit helemaal erg voelbaar zijn. Geef lekker toe aan de rust of ben je nog volledig aan het werk?

ik laat je idd wat weten van de avond, gaan nu niet naar een lactatiedes.

Geplaatst

Hellen:

O, nu snap ik het. Ze zeggen steeds tegen mij dat ik nu vergelijkbaar ben met een eenling zwangerschap van 33 weken, dat zeggen ze dan na het voelen hoe hoog de baarmoeder zit. Kennelijk is dat wel normaal. Gelukkig was bij jou de 2e meting een stuk beter...

Dat badwater was echt een giller, dat gebeurde op vrijdagavond en ik voelde vervolgens zaterdag minder leven in mijn buik. Toen heb ik zondagochtend gebeld en moest ik meteen naar het ziekenhuis komen. Bij controle bleek toen dat de jongens anders waren gaan liggen en dat ik ze daardoor iets minder voelde, zij vertelde mij ook dat het hoogst waarschijnlijk badwater was... hihihi zo suf, maar ja weet ik veel, ik doe dit ook voor het eerst (waarschijnlijk ook voor het laatst.)

Ik werk sinds vorige week max 4 uur op een dag en per 7 maart stop ik helemaal, dan ben ik 28 weken. Ik kijk er wel naar uit. Zeker als ik niet vooruit te branden ben.

Werk jij ook?

Veel plezier vanavond.

Geplaatst

Hahaha zo herkenbaar, heb ook al badwater gehad...

Jeetje surf voor jou gaat je verlof wel heel lekker dichtbij komen nu! Jaloers! Ik heb sinds 1 minuut vakantie, morgen gaan we richtingsbord sneeuw. Ik ga natuurlijk niet skiën maar verheugme wel enorm op weekje rust!!!

Moet als ik terugkom nog 7 weken werken :-(

Zou twee weken minder niet erg vinden, maar stop al zes weken van tevoren, dus dat zit er niet in...

Ik ga even genieten van mijn rust, hoop dat het bij iedereen relatief zo goed blijft gaan.

Miepie ik denk nog dagelijks aan je, hou je taai je doet het geweldig!!!

Groetjes Pauline

Geplaatst

He Jeannet,

Wat lief van je en die zwarte maxi cosi vind ik erg mooi. Gelijk maar een bod uitgebracht :happy:.

Die rode had ik foto's van gevraagd maar die was niet mooi meer.

En het is zeker dichterbij dan Oldenzaal want ik woon vlak bij Gorinchem :laugh:.

Bedankt voor de reacties op mijn buik. Hij schijnt erg groot te zijn, ze vroegen al of het er echt geen 2 zijn? Maar nee dat weten we zeker. Ik groei gewoon in het totaal flink maar ja. Ik probeer alleen maar te genieten.

En nu... naar de 9 maanden beurs. Benieuws hoe het gaat met mijn bekken. Heb namelijk nu al pijn maar wil zo graag...

Geplaatst

Hoi Jeanine,

Het was zeker leuk op de negenmaanden beurs maar zooooo druk. Het nadeel van en de huishoudbeurs en de negenmaandenbeurs tegelijk is toch wel dat de hele RAI afgeladen vol is. Heeeeeeel veeeeeeeeel kinderwagens en van die trolleys (had ik ook) maar dat maakt het allemaal niet makkelijker om te lopen.

Ik heb een starterspakket luiers gekocht, dikkie dik beurstas (zat niet eens een boek van dikkie dik in, had ik op gehoopt namelijk), deken voor ledikant (was maar 14,95) en allemaal hebbedingen. Veel tijdschriften en op de huishoudbeurs snoep, chips :clap2: en allemaal lekker dingen. Toen kon ik bijna niet meer lopen en zijn we naar huis gegaan. Wij stonden bij de Arena geparkeerd en dat was allemaal wel goed geregeld met pendelbussen enzo.

Vanmorgen stond ik zo stijf als een plank op en nu ga ik naar bed want ik weet niet meer hoe ik moet zitten. Maar ik wilde zo graag!!!

Alles goed met jouw?

Geplaatst

Hoi Boogie,

Leuk al die nieuwe spulletjes ! Leuk die tas van Dikkie Dik ik vind die knuffel ook zo leuk ! Had ook graag gewild maar trek het gewoon niet. Groot gelijk dat je nu naar bed gaat je lichaam geeft het gelukkig aan en dan moet je er naar luisteren. Ben zo moe en moet nog steeds overgeven niet elke dag maar gisteravond was het weer raak. Verder mag ik niet klagen hoor zolang het met onze kleine man goed gaat. Je weet waar je het voor doet he ! De kinderen van m'n vriend zijn er nu een paar dagen vanwege de voorjaarsvakantie. Gelukkig kunnen ze zich goed vermaken en ben ik vanmiddag ff naar bed gegaan. Vanavond hebben ze patat gegeten. Ik niet, hoewel ik er altijd dol op was moet ik er sinds de zwangerschap niets van weten ! De kids zijn gedoucht en zijn ze naar bed kan ik ff rustig zitten All you need kijken en met de laptop op schoot.

Fijn weekend nog !

Geplaatst

Hallo iedereen,

Boogie, ben je en beetje hersteld van het slenteren over de beurs??

Ik was gisteren geweest, samen met vriendinnetje di eook zwanger is. Niet normaal hoe druk, gewoon bijna niet leuk meer. Ik had bedacht om teussendoor steeds even te zitten en wat te drinken, maar geen stoel te krijgen. De eettentjes overvol.... jammer was dat. Wij hebben op de grond uitgerust... hmm volgende keer ipv trolly een rollator met zitje mee. hhi

Verder was de informatie wel leuk en welkom. En ja. die dikkiedik tas, wie heeft hem niet!! erg leuk.

Verder 2 rompertjes gekocht, maat 46... ik vermoed dat die van ons toch iets kleiner zullen zijn.

Ik heb een vraagje (waarschijnlijk een hele domme, maar ik ben nieuw in deze hele baby wereld!).

Hoe maak je een wiegje op? Gebruik je eerst zo'n rubberzeiltje van de hema dan een molton onderlegger en dan een wiegmatrashoes?? Dan de baby, vervolgens een laken met een dekentje? Sorry hoor, ik weet niet zo goed wat ik moet aanschaffen.

Is een bedzeiltje hetzelfde als zo'n rubber matje van de hema?? Lang leve de hema!

Meiden,

fijne zondag.

X

Marjo

Geplaatst

@ Jeanine,

Toch is het vervelend dat je je nog zo ellendig voelt. De negenmaanden beurs in jouw toestand was echt geen succes geweest want net wat Marjo zegt: je kon echt nergens even lekker bijkomen. Dat vind ik toch wel heel slecht als je een beurs organiseert voor allemaal zwangere vrouwen en ze kunnen vervolgens nergens bijkomen. Gezellig hoor de kids op bezoek. Hoe oud zijn ze ook alweer. Je hebt het vast al eens gezegd maar ik heb last van dementie ;-)

Hoe ver staan de vorderingen aan het kamertje? Bij ons staat het al weken stil dus we gaan binnnekort de muren wit verven (mooier dan bouwbehang) en verder doen we er niets aan. Zo'n raar idee dat we hier naar maar een half jaar zullen wonen. Ons eerste huis, helemaal naar ons zin en gewoon mooi, groot, ga zo maar door. Maar waar we nu gaan wonen is dichter bij ons werk en mijn man z'n familie woont er. We gaan in een 2 onder 1 kap wonen met inhoudelijk minder ruimte maar dat komt goed. De grond er omheen is gewoon echt super. Hele grote voortuin, eigen oprit, garage en achtertuin.

Oud maar het wordt vanzelf ons paleisje.

@ Marjo,

De kans dat jullie babies wat kleiner zullen zijn is inderdaad wel groot dus met die rompertjes zit je dan wel goed. Ik hou alles neutraal dus ik koop niets meer want dan kunnen we straks in thema jongen/meisje gaan shoppen. Was je nu helemaal klaar met werken? Volgens mij wel toch of deze week nog? In ieder geval zijn die halve dagen al wel heel fijn denk ik?

Over de wiegjes... Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet veel verstand van heb maar ik denk dat die matjes er zijn om je matras te beschermen. Want als je het op de molton doet wordt het zo zweterig. Zijn de wiegjes klaar? Mijn moeder is er wel mee begonnen maar is elke keer weer moed aan het verzamelen.... Schijnt een flinke klus te zijn. mijn tante gaat nu helpen dus misschien dat het dan wat makkelijker voor haar wordt.

Iedereen fijn weekend!

Liefs Petronella

Geplaatst

He Boogie,

Ik kan me voorstellen dat jullien nu geen geld gaan pompen in de babykamer als jullie over een half jaartje gaan verhuizen. Dat kun je beter bewaren voor jullie nieuwe huis. Ik denk altijd (dat hoop ik) dat je je aanpast aan de ruimte die je hebt. Wij wonen heel leuk, in een klein arbeidershuisje (1910) in Haarlem. 3 slaapkamers en 1 klein badkamertje, een normale woonkamer en een klein tuintje (wel met zon en een druif). Geen achterom of een voortuin, maar volgens mij gaat dat zeker de eerste jaren goedkomen, als onze jongens naar schoolgaan en fietsjes krijgen, zullen we wel gaan verhuizen!

Het is ook wel wat waard dat je dichter bij je werk woont.

Ik heb nu een weekje voorjaarsvakantie en daarna moet ik nog 1 week werken, dan gaat mijn verlof in. Daar heb ik ook wel zin in moet ik zeggen. Ik merk dat ik steeds minder mobiel wordt.

Wiegjes: Ik bezit ook niet echt over naaikwaliteiten, maar gelukkig mijn overbuurvrouw (74, zit eruit en leeft het leven van een 60 jarig iemand) gelukkig wel. Zij heeft altijd als naaister gewerkt en draait haar hand niet om voor een wieg. Het is wel bewerkelijk en echt handwerk geloof ik. Wij hebben witte stof uitgekozen en zij maakt dat dubbel met molton ertussen. Ze heeft eerst helemaal een mal gemaakt met een soort krantenpapier.. het zag er ingewikkeld uit. Ik denk dat het wel goed komt. Wel lief dat jouw moeder en tante het gaan doen, wat zullen ze trots zijn als het af is en ze zien je kindje er in liggen!!! Dat is onbetaalbaar. Met die wieg komt het vast goed.

X Marjo

Geplaatst

Hoi hoi allemaal!!

Wiegje opmaken: volgens mij doe je het precies goed Marjo! Ik moet eerlijk zeggen dat ik die zeiltjes gauw heb afgeschaft. Je moet er goed om denken dat die laag in het bedje ligt ( mag niet onder het hoofdje). Dan molton en hoeslaken. De kraamverzorgster legde op de plek van het hoofdje een hydrofiel neer (als een driehoek) om melk op te vangen ( anders blijf je beddengoed verschonen). Dan kindje hihi, laken en dekentje. Ik vond het altijd een heel gedoe, ik wilde het te mooi. Zo mooi als op plaatjes is mij nooit gelukt. Je moet het wiegje/ledikantje 'kort' opmaken dwz: de voetjes zo dicht mogelijk bij de onderkant van het bedje zodat ze niet onder de dekens kunnen verdwijnen.

Ik hoop dat je het een beetje snapt wat ik heb getypt.... Haha!!

Wij zijn redelijk snel op slaapzakjes overgegaan (toen ze begon te draaien). Ze slaapt nog steeds in slaapzakjes. Ideaal!!

Ben blij dat ik niet naar de 9 maandenbeurs ben geweest. Ten eerste ver van huis, en dan die drukte. Ik kan ook niet begrijpen dat er niet beter rekening wordt gehouden met zwangere vrouwen!! Ik zou ook steeds moeten rusten en zitten!!

Heerlijk, een week vakantie!!! Lekker niks doen!!

Jolieneke

Geplaatst

Marjo, ik wist ook niet hoe je zo'n wiegje moest opmaken maar onlangs kocht ik een dekentje bij Prenatal ( zijn heel wat laagjes ja) en daar zat een kaartje aan hoe je de wieg moet opmaken en het staat volgens mij ook wel op de site van Prenatal ?!

Boogie, ja wat slecht zeg op zo'n beurs zo weinig zitplaatsen voor de de zwangere vrouwen om ff uit te rusten ! De kinderen zijn 11 en 9 jaar. (meisje en jongen) Ze kunnen zichzelf goed vermaken gelukkig en ze zijn wat ouder dat scheelt ook. We kunnen gewoon uitslapen tot half 10 ha ha !!! Ze gaan als ze wakker zijn hun eigen gang op hun kamer. Lezen, computeren , knutselen e.d. Ik vind het altijd prima als ze er zijn maar nu ik niet zo lekker ben vind ik 4 dagen lang zat. Net bij mń schoonouders koffie wezen drinken en kwarktaart gegeten. Net even hier stofgezogen en gedweild met een hond altijd haar en rommel. Nu ben ik het alweer papzat en zit lekker op de bank met de kop van de hond op schoot. Aan het kamertje moeten wij nog beginnen. De zolderkamer moet eerst klaar zijn. Die wil m'n vriend deze week afmaken ( schilderwerk en tapijt) en dan in de babykamer laminaat leggen. (Lisa gaat naar zolder en de baby krijgt dan Lisa haar kamer) De muren zijn al mooi wit dat houden we zo. De accesoires moeten voor kleur zorgen. Ik ben zo bang dat ik tijd te kort kom, onzin natuurlijk want ik heb nog ruim 3 maanden maar ik wil zo graag aan de gang !

Jolieneke, ik heb ook al 3 slaapzakjes. 2 kleintjes en een iets groter maatje. Ik heb 1 nieuw lakentje voor de wieg gekocht wit met een blauw geblokt ranje en 2 via Marktplaats. Ach hoe lang liggen ze in een wieg ? Ik heb zo'n Prenatal wiegje zoń hoge witte met spijltjes ook via MP.

Surf, wat handig zo'n overbuurvrouw ! Ik ben zelf totaal niet handig jammer genoeg. Vind het wel leuk om met het interieur bezig te zijn daar ben ik wel creatief in maar dingen maken mbv een naaimachine is niet aan mij besteed.

Fijne zondag nog allemaal !

Geplaatst

Wat is het hier weer rustig. Ook niet gezellig kletsen. Ik weet onderhand niet meer wat ik moet vertellen. Nou dan is alles wel gezegd hoor :happy:

@ Jeanine,

Tuurlijk heb je nog tijd zat. Wij zijn ook nog niet klaar. Krijg wel een beetje drang en wil ook graag voor accesoire shopping enzo. En elke keer bedenk ik me meer weer iets van wat ik ook nog moet hebben.

Morgen de kraamzorg bellen voor een afspraak voor de intake. Dat is ook niet meer wat het geweest is blijkbaar want je kamertje hoeft in ieder geval niet klaar te zijn. Ze controleren niet meer. Gelukkig ;-)

Ik heb trouwens een grote wieg. Mijn collega haar kindje had tot 6 maanden in die wieg gelegen. Slaapzak heb ik nog niet maar die moet ik dus ook al wel aanschaffen?

Ik weet er allemaal niets van hoor...

Ik ga weer werken.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Het is hier inderdaad ontzettend rustig. En ook ik heb niks nieuws te vertellen. Hier gaat het nog steeds goed. Maandag mogen we weer voor een echo naar het ziekenhuis, dan zijn we 27 +4 dagen. Ik ben toch altijd weer een beetje zenuwachtig, maar so far so good...Vanavond ga ik weer lekker zwemmen op zo'n speciaal uurtje voor zwangere vrouwen. Echt een aanrader, je voelt je gewicht een stuk minder... heerlijk. Ik ben gisteren wezen shoppen voor wat shirtjes, mijn bovenkleding wordt allemaal te kort.

brrrr... Dat lopen wordt wel echt een krim. Ik doe tegenwoordig boodschappen met zo'n afschuwelijke trolly.. gekocht bij de Chinees op de hoek. Het is een beetje genant maar beter dan pijn in mijn buik van het tillen van een boodschappentas. Echt een aanrader.

Onze kinderkamer is ook nog niet af hoor, we schuiven het nog lekker voor ons uit. De klusjesman is wel bezig af en toe, dus er zit een beetje schot in de zaak. Wij willen wel graag eind maart alles klaar hebben, omdat de kans dat de jongens iets eerder komen er wel inzit. Of als ik onverhoopt toch naar het ziekenhuis moet dan heeft Andre daar in indergeval geen omkijken meer naar en kan hij zich helemaal concentreren op onze jongens en mij.

Half maart komen mijn ouders 2 dagen helpen met wat schilderklussen in huis en mijn moeder wil lekker schoonmaken, geloof ik. Ik vind het wel lief, wij boeken die nacht een hotelletje voor ze..

Nou, fijne dag en hou het goed allemaal...

X Marjo:happy3:

Geplaatst

hoi dames,

surf: succes met de echo weer, blijft toch spannend. Is wel langzaam nodig lijkt me zo idd wat nieuwe bovenkleding, hahah

wat jammer voor de meiden die naar de beurs zijn gegaan; wilde ook wel gaan maar helemaal uit Maastricht en ik had het ook een beetje te druk gehad met feestje enz.

heb vandaag al weekend, heerlijk! net even de blije doos gaan ophalen, vloer van kamertje geolied want morgen komt babydump met alles. Verheug me er enorm op!!

mijn moeder komt 's middags ook om lekker te tutten en wat schoon te maken en dan pakken we eens alle spullen uit die we hebben gekregen.

Nog 13 dagen werken in totaal en dan ga ik met verlof; wel raar want ik ben een bezig bij. Maar goed we moeten er maar van genieten.

Vanavond gaan me naar legally blond de musical, heb er zin in!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden