Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey dames,

Ik heb ook al even niet meer gepost, moest even bijlezen!

@Hellen: een beetje laat maar toch nog van harte gefeliciteeerd met je verjaardag! Leuk vooruitzicht om avondje uit te gaan als cadeautje!

@Boogie: mooie buikfoto hoor, hij mag gezien worden! Ik merk nu mijn buik zijn huidige formaat heeft dat het echt veel reacties oproept bij mensen!

Laatst stond ik bij de hema even te wachten in de rij voor het toilet (tsja, zwanger he? Ik moet zo ongeveer naar elk toilet waar ik in de buurt ben als ik op pad ben), en mocht ik meteen al voor en op het invalidentoilet van de schoonmaakdame "want dat zal vast wel heel erg drukken..." :D

Leuk ook dat een aantal van jullie naar de 9 maanden-beurs geweest is. Wel vreemd dat ze geen rekening houden met zwangere vrouwen zelf qua zitplekken en zo! Ik kan niet zo goed tegen menigtes dus probeer mijn inspiratie nu maar op te doen via tijdschriften enzo. Het meeste heb ik nu gelukkig al in huis, en de rest ga ik me in mijn verlof eens op storten.

Ik ben gelukkig hersteld van de buikgriep, het was kort maar hevig! Mannetje in mijn buik was het in ieder geval niet eens met al dat geborrel en gekots, leidde tot hevige protesten! Pfff, drukke baby in gevoelige buik is geen geweldige combi. Maar vervolgens was hij 2 dagen heel rustig (aan het uitrusten?) en dan is het ook weer niet goed want dan ga je je daarover weer zorgen maken. Nu zijn we allebei weer in ons normale ritme gelukkig.

Door ziekte ook Valentijnsdinertje met manlief gemist dus dat hebben we afgelopen weekend ingehaald. Restaurant had vervolgens een super-actie gericht op (hoog-)zwangere vrouwen! Aan het einde kreeg ik een cadeautje in de vorm van een klein kartonnen doosje. Daarin zat een baby t-shirtje met logo van het restaurant en op de achterkant 'CREW'. Erbij zat een begeleidende brief in de vorm van een zgn. reactie op een open sollicitatie. De kleine sollicitant werd nu nog wat te klein bevonden maar zou over een jaar of 18 heel welkom zijn om het team te komen versterken!

Helaas begon deze week echter in een heel wat andere stemming: bij mijn schoonzusje van 39, die herstellende was van borstkanker, zijn uitzaaiingen ontdekt in longen en lever. En dat terwijl alle controles in december nog hardstikke goed waren. Genezing is niet meer mogelijk, hooguit verlengen van leven. In-en intriest omdat haar enige zus 2 jaar geleden al aan kanker overleden is, en haar moeder op dit moment ook hersteld van chemo. Hoe hard kan het lot 1 familie treffen? Ook voor mijn broer is het heel zwaar: hij lijkt in een soort 'groundhog-day' (de film) van terminale kanker terecht te zijn gekomen. Eerst mijn moeder, toen zijn schoonzus, en nu zijn partner...

Vandaag in het ziekenhuis geweest en het is zo verschrikkelijk zielig om haar nu zo te zien. En het voelt ook zo dubbel. Daar zijn wij dan aan de ene kant druk bezig met de toekomst en ons kindje, aan de andere kant mijn schoonzusje die niet eens weet of ze de geboorte nog wel meemaakt. Dat contrast is echt heel vreemd, maaar kennelijk gaan zaken als leven en dood altijd hand in hand.

Voor nu kunnen we niet meer dan steunen en het dag voor dag maar op ons af laten komen, en tegelijkertijd moet ik mijn eigen grens proberen te bewaken en wel van mijn zwangerschap blijven genieten. Ik hoop dat me dat gaat lukken. Gelukkig ben ik nu een weekje vrij, en hierna nog 4enhalve week tot mijn verlof. We proberen er maar het beste van te maken!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een vreselijk verhaal zeg Aafke en zo triest. Wat ligt verdriet en geluk soms dicht bij elkaar. Borstkanker is wat dat betreft zo onvoorstelbaar. Dat ismet de meeste soorten kanker natuurlijk maar hier in de omgeving heb ik nu ook een aantal keer meegemaakt dat mensen 'schoon' waren en dan meta's blijken te hebben in botten ed.

Dat wordt een zware tijd voor je en niet zo onbezorgd als je had gehoopt. Veel sterkte!

Geplaatst

jeetje aafke wat een heftige situatie voor je familie. Is heel moeilijk, heb zelf mijn vader verloren aan kanker.

Heel veel sterkte de komende maanden vooral voor je broer en de rest van de familie.

fijn dat je weer opgeknapt bent, ik herken het van de buiken en wat je dan opeens allemaal mag, voorgaan in de supermarkt, idd met WC gebruik.

vind het wel leuk eigenlijk

Geplaatst

Aafke, wat een ontzettend trieste situatie. Ik kan me voorstellen dat dat je nu compleet in beslag neemt. Vreselijk. Heel veel sterkte de komende tijd voor jou en je familie. Ik hoop echt dat je ondanks alles ook nog een beetje kan genieten van je zwangerschap.

Fijn dat jij weer beter bent. rustig aan.

Geplaatst

Hee hallo allemaal!!

Ja, aafke, schrikken jouw verhaal. Wat is het toch oneerlijk verdeeld in de wereld hè? Niet dat je dit iemand toewenst natuurlijk maar dit verhaal is erg schokkend. Sterkte!!

Rustig hier verder!! Heerlijk aan het genieten van de vakantie (onderwijs mensen in elk geval). Ik moet zeggen, de tijd vliegt!! Zaterdag ben ik alweer 30 weken!! Nog 4 weken werken en dan relaxen!!! Zo heerlijk met het mooie weer op komst!

Ik moet nu gaan bedenken wat ik de kinderen ga geven als cadeautje als ik met verlof ga. Leuke ideeën zijn altijd welkom!! :-)

Hebben jullie ook een kindje in de buik (of kindjes) die steeds op dezelfde plek ligt/liggen? Ons meiske ligt altijd rechts in mijn buik. Het beweegt gigantisch veel, maar als ik voel, ligt het altijd rechts!

Jolieneke

Geplaatst

Aafke, wat in en in triest van je schoonzusje en ze is nog zo jong ! Ik voel met je mee ! Hopenlijk kan ze je babytje nog meemaken. Hier ongeveer een zelfde verhaal maar dan anders . M'n schoonvader heeft kanker en is ook niet meer te genezen ook al is hij natuurlijk geen 39 jaar maar het blijft moeillijk. Temeer ik zelf ook als sinds 2 jaar geen vader meer heb. Vandaag naar m'n vaders graf geweest ,het was z'n verjaardag, en een mooi stenen bakje in de vorm van een hart met violen geplaatst. En dan voel je je zo klote dat hij ons zoontje niet meer zal maken. Dat nooit meer gevoel is zo naar. Nooit dit nooit dat nooit zal ik nog een keer met hem kunnen praten. In het begin belde ik vaak z'n mobiel op dan kon ik z'n stem nog horen als het antw app aansprong. Ik heb deze zwangerschap veel strees door veel dingen en moet ook duidelijk mezelf af en toe en halt toeroepen. Ben vanmiddag nadat we een uur heen en terug in de auto hadden gezeten ( manlief reed gelukkig) 3 uur ! plat gaan liggen.

Jolieneke, onze kleine man heeft ook voorkeur voor rechts ! Typisch he !

Morgen gaan we laminaat halen voor de babykamer en vanmiddag heeft manlief de zolderkamer van dochterlief afgeschildert. Nu daar nog even vloerbedekking leggen morgen en hij kan ingericht worden. Ik zal blij zijn als t.z.t. alles af is want ik kan slecht tegen zooi momenteel. Morgen ook 2 leuke kasten ophalen die ik via Marktplaats heb gekocht. Het zijn 2 leuke kasten in strandstijl met een puntdakje erop.

Geplaatst

jee, jeanine bij jou ook al zo een heftige gebeurtenissen. Het gevoel van mijn zoontje niet leren kennen heb ik nu ook heel erg. Ik was 15 jaar toen mijn vader overleed na een ziekte bed van 3 jaar aan leukemie.

Maar het gemis blijft en zeker tijdens dit soort momenten in je leven. Zorg goed voor jezelf, je bent maar 9 mnd zwanger. Het vliegt voorbij en jij bent nu heel belangrijk voor je zoontje

vandaag goed nieuws van de erfelijkheidsonderzoeken; er is niks uitgekomen! Aan de ene kant opluchting maar het blijft wel raar; hoe kunnen drie boers nu zo een forse zaadproblemen hebben, tja, we zullen het niet te weten komen

vol verheuging en vreugde de hele dag aan het wachten op de babykamer. Ze komen om 16.00 uur en helaas alleen een ledikant. De kast zwaar beschadigd en de commode in een andere kleur.

Ik kon wel janken (slaat nergens op) 4 jaar verheugen op dit moment en dan gaat het MIS!!! volgende week horen we of we een leenkamer krijgen of het kamertje, tja afwachten.

de bugaboo was wel helemaal in orde, net als wat kleine spullen dus het wordt toch wel wat!~

Morgen komt het groene kruis voor de intake, ben benieuwd.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

alles goed hier? Yeah, vandaag 30 weken!! Wat gaat de tijd snel zeg! Volgens mij ben ik ook koploper in onze topic.

Ik heb op dit moment weinig klachten. Een paar weken terug veel last van maagzuur en ook van mijn rug, maar dat is weer helemaal goed. Af en toe nog wel maagzuur, maar over het algemeen valt het reuze mee.

Hoe zit dat bij jullie?

Gisteren, ondanks de vakantie, de hele dag op school gewerkt. Nog even met mijn duo alles doorspreken en dingen op orde maken. Binnenkort moet zij het met een invalster doen. Dan komt er toch behoorlijk wat werk bij je duo te liggen.

Ik zal straks nog even naar de Hema. Hebben jullie ook gebruik gemaakt van de korting stickers? Erg leuk, zeker bovenop koopjes van 3,00!! Heb voor mij dochter een paar rokjes en jurkjes gekocht voor 3,00 en 5,00 per stuk. Daar ging ook nog eens de korting van af!! Dat is echt leuk shoppen. Hema heeft goed spul! Ik had van een vriendin (die een kennis heeft die reclamekrantjes rondbrengt) extra stickervellen gekregen!! Heel handig!!

Hebben jullie de kaartjes al geregeld? Wij hebben al wel een voorkeur, maar klooien nu nog met het versje/gedichtje dat erop komt. Maandag de pretecho, en dan gaan we bestellen denk ik (eerst nog effe checken of we wel een meisje krijgen!!)

Jolieneke

Geplaatst

Ja !!!!! Ik lees het net ook Miepie is vannacht bevallen van haar drieling, Rutger, Noor en Anna ! Ze hebben een goede start gemaakt ! Van harte gefeliciteerd lieve Miepie ! :clap2:

Dikke kus,

Jeanine

Geplaatst

Ja, wat een nieuws. Geweldig!! Hopen dat alle drie het heel goed gaan doen!!

'Onze' Miepie, hihi.... Ik hoop ook zo dat zij zich goed voelt. Haar bevalling is, zoals ze beschrijft, heftig geweest. Ga maar bij vo de persweeën wegpuffen. Poeh, da's heftig!!

Jee... bijzonder hè??

Jolieneke

Geplaatst

Zo meiden, de eerste mei kindjes zijn geboren!!! Wat bijzonder zeg!

Ik hoop dat we over 2 maand jullie kindjes gaan verwelkomen!!

Liefs Lianne

Geplaatst

Nou meiden wat bijzonder he? De eerste 3 koplopers zijn er al. Fijn dat het de kleintjes tot nu toe goed af gaat.

Vandaag zijn mijn ouders 40 jaar getrouwd. Ontzettend fijn en we zijn de dag gestart met een ontbijt samen met mijn zussen weer lekker thuis.

Vanmiddag werden we verwacht want mijn ouders hadden besloten het eens anders aan te pakken. Ze gaven ter ere van dit jubileum een mini-concert door het koor waar mijn vader zingt.

Het was echt supermooi en daarna een receptie en gezellig eten met de familie. We zijn nu net thuis en ik ben kapot!!! Zo'n zere rug en bekken vreselijk. Ik ga maar lekker naar bed.

Wat een nieuws zeg van Miepie.

Geplaatst

Hier Miepie zelf even ;). Sorry meiden, vond het afgelopen weken even erg moeilijk hier te reageren, het topic hier naar mijn idee te 'bevuilen' met de ziekenhuisopname en spanning enzo hier terwijl jullie (zoals het hoort!) lekker bezig zijn met kamertjes inrichten e.d. Heb wel meegelezen ;).

Aafke, wat een rollercoaster bij jou, wat een heftig nieuws :( Hopelijk mag ze de geboorte van jullie kleine vent (!!) in elk geval nog meemaken. Sterkte!

Jeanine, bedankt voor je lieve kaartje :) Inderdaad heel fijn zo in het ziekenhuis post te ontvangen. Raar idee dat ik straks over een dag of 4 ineens naar huis moet... voelt inmiddels na bijna 5 weken hier bijna als thuis. Hang thuis dus alle kaartjes weer op straks ;).

Surf, hoe was de echo? Trek je het allemaal nog met de twee kleintjes in je buik?

@all; fijn te lezen dat het - behalve de BI - goed gaat met zowel moeders als kleintjes, houden zo!

Eerste mei-moeder is dus inderdaad al in februari bevallen - laat die van jullie ajb nog maar even zitten! Hoe fijn het ook is ze nu in het echt te zien, ik mis nu het 'spelen' met de kleintjes in mijn buik al en het is erg moeilijk ze elke keer weer achter te moeten laten op de NICU. Kan nu ook niet slapen, ondanks het tekort aan slaap afgelopen 26 uur.... vraag me af hoe het met de kids gaat en vind het erg moeilijk dat ik niet even zelf kan gaan kijken. Zo maar even naar de nICU laten bellen en vragen hoe het gaat, misschien dat ik dan weer verder kan slapen.

Op het topic wat Sab 4,5 week geopend heeft houd ik alles bij, dus voor de nieuwsgierigen; zal proberen daar morgen ook even te spammen!

Liefs, Miepie/Willemien

Geplaatst

@ Miepie alias Willemien ;-)

Ik kan me voorstellen dat het moeilijk voor je is. Ook de komende tijd is wat dat betreft totaal niet wat je van een kraamtijd mag verwachten. Geweldig dat Rutger, Noor en Anna het alle drie zo goed doen.

Vandaag precies een jaar geleden is ons nichtje geboren. 1620 gram. Haar start was ook erg problematisch. Ook voor mijn schoonzusje is de situatie kritiek geweest. Uiteindelijk is het goed gekomen. Mijn schoonzusje ging dan 's middag met mij ofzo naar het ziekenhuis en uit het werk kwam haar man. Dan kregen ze eten in het ziekenhuis en bleven ze nog lekker een poosje bij hun babietje. Lekker kangaroeen. Daarna weer op tijd naar huis.

Ik wil in ieder geval zeggen dat ik veel bewondering voor julie heb. Vind dat jullie 3 prachtige namen hebben uitgezocht en ik hoop dat Noor nog een hoop van haar vechtlust zal laten zien.

Liefs, Petronella

Geplaatst

Lieve Miep en man,

Heel erg gefeliciteerd met de geboorte van jullie kinderen: Rutger Noor en Anna, hele leuke namen ook. Toch nog onverwachts. Fijn dat ze het voorlopig alle 3 goed doen. Miep, je hebt het al die tijd fantastisch gedaan, het moet een voorbode zijn van de komende tijd. Ik hoop dat je snel kunt beginnen met kangeoeen enzo. En dat Noor een vechtertje is heeft ze al bewezen: dus hup noor hup Noor. Heel bijzonder trouwens dat ze niet geintubeerd hoeft te worden, dat is toch een teken van kracht. Mag jij nu helemaal niet bij ze kijken? Ik heb gelezen dat sommige ziekenhuizen ook met videoregistratie werken. Dan kun je thuis via de computer naar je schatjes kijken als je even niet bij ze kan zijn. Nou Lieve Willemien, heel veel geluk en sterkte de komende tijd voor jullie. Wij (Andre, mijn lieve vriend) denken aan jullie en zullen hard duimen voor goed nieuws.

En Miep, vervuilen doe je dit topic nooit, jij hoort er net zo goed bij! Evenals Rutger Noor en Anna. Dit topic is niet alleen voor "normale" of succes verhalen, als het effe niet meezit kan dat ook. Maar ik begrijp wel dat 2 topics bijhouden misschien de komende tijd veel gevraagd is, ik blijf je volgen op beide, dus kijk maar wat je prettig vindt..

Zet hem op de komende tijd en ik hoop dat jij je snel weer wat beter voelt.

Liefs Marjo/surf

Geplaatst

Boogie ( Petronella !), nog van harte gefeliciteerd met het 40 jarig huwelijk van je ouders ! Zo te lezen is het een fijne dag geweest en wat ontzettend leuk zo'n mini concert ! Vandaag kalm aan en lekker uitrusten !

Miepie, zou ook iedere minuut bij ze willen zijn hoor dus ik snap hoe je je voelt. Dat niet kunnen slapen komt ook vast doordat de adrenaline (en hormonen) nog door je lichaam giert. Dat komt wel weer. Heerlijk dat het zo goed met je kindjes gaat ! Lijkt mij ook wel raar nu ineens zo'n lege buik. Geniet van ze !

Ik ga zo weer naar bed, ben zo moe. Manlief is even koffie drinken bij z'n ouders. Vanmiddag gaat hij verder met laminaat leggen in de babykamer. Lisa haar zolderkamer is zo goed als af alleen nog een plank ophangen, computer en radio aansluiten. Gisteren heeft manlief alles naar zolder gesjouwd, een en ander moest ook uit elkaar paste niet door het trapgat ( zoals de kast) maar het resultaat mag er zijn. Ik heb gisteravond alles weer ingeruimd en de kamer weer leuk "aangekleed" dat is toch meer iets voor ons vrouwen. Want daar heeft manlief geen kaas van gegeten ha ha !!! Ik heb gisteren bij Leen Bakker gordijnen voor de babykamer besteld. Kreeg nog 25 % korting ( was een aanbieding en de laatste dag). Het is wit met zilvergrijs geworden omdat het kamertje zelf ook wit, zilver en blauw wordt. Vond het wel mooi en licht van kleur. Heb ook even bij de kindergordijnen gekeken maar die vond ik allemaal zo druk en niet passend qua kleur. Over 3 weken zijn ze klaar.

Fijne zondag allemaal !

Geplaatst

Hoi allemaal

Kom net terug na dikke week Zwitserland en lees dat de drie wondertjea al geboren zijn. Wat spannend.

Ik ga komende week alle berichtjes lezen en zal dan op iedereen reageren. Maar volgens mij gaat het hier verder met iedereen goed! Fijn!

Morgen alweer 27 weken :-)

Liefs Pauline

Geplaatst

Hey dames,

Miepie wat fijn om je ook hier weer even te lezen! Je eigen topic is voor de velen die met jullie meeleefden en nog steeds meeleven natuurlijk wel zo handig en overzichtelijk, het blijft toch heel bijzonder zo'n drieling! Ik kan me voorstellen dat je nu een hele zware periode hebt, het lijkt me heel moelijk om je kleintjes nog niet mee te kunnen nemen, het liefst heb je ze zo dicht mogelijk bij je. Hopelijk mag je inderdaad zo snel mogelijk gaan kangeroeen!

Hier gaat het redelijk, maar was wel een zware week. Inmiddels is duidelijk dat mijn schoonzusje ook meerdere uitzaaiingen in haar hoofd heeft, we vreesden een paar dagen terug dan ook dat ze het weekend misschien niet zou halen. Gelukkig is de medicatie om druk op haar hersenen weg te nemen goed aangeslagen, morgen wordt ze weer bestraald. Prognose blijft heel moeilijk te geven, dus we blijven het maar dag voor dag aankijken. Ik merk dat ik het wel zwaar vind. Hoop emoties (ook veel herinneringen aan ziektebed van mijn moeder), oen ok fysiek veel onrust omdat we veel op pad zijn geweest om dingen te regelen ter ondersteuning en ook minder goed geslapen. Ben dit vrije weekje dus niet echt uitgerust.

Morgen weer werken en meteen maandag en woensdagavond ouderavonden, pfff. Dinsdag weer naar puf-cursus die ik ook al 2 keer gemist heb. Maar even zien hoe het gaat!

Nog 4enhalve week tot mijn verlof, kan echt nauwelijks wachten...

Nu onze Miep bevallen is leek het me tijd om ons lijstje weer naar voren te halen en aan te passen: (ik vind het altijd zo'n gedoe om het lijstje weer terug te vinden, weet nooit meer op welke pagina de laatste recente stond). Omdat de eerste bevalling er nu ook op staat heb ik het lijstje ook wat 'uitgedund' zodat het overzichtelijk blijft.

Verloskunde / gynaecologie:

28 februari: Boogie (lactatiekundige)

3 maart: Pauline (+echo 28 wkn 3 dg)

3 maart: Boogie (verloskundige 30w1d)

16 maart: Aafke (32w2d)

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12: meisje, 4/2: oh nee toch een jongetje!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Bevallen

Miepie 26 februari: Rutger, Noor en Anna!!!

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Vandaag hebben wij weer controle gehad in het ziekenhuis, we zijn nu 27wk en 4 dagen. Los dos doen het ontzettend goed. De groei gaat gelijk op en we zitten met beide kids nog op de zelfde groeicurve als bij een eenling zwangerschap:clap2: Daar zijn we natuurlijk hartstikke blij mee. Ze wegen rond de 1200 gram. 1 placenta ligt echter voor de uitgang, waardoor het waarschijnlijk een keizersnede wordt. Er is nog een kleine kans dat dit door de groei van de baarmoeder anders wordt. Het maakt mij eigenlijk niet uit, zolang de jongens en ik het maar goed blijven doen. We wachten af.

Mijn laatste weekje werken is eindelijk in gegaan en ik ben er ook echt heel erg aan toe.

De wiegjes zijn inmiddels klaar en ze zien er fantastisch uit. Ik kan niet wachten tot los dos erin liggen.

Aafke, wat ontzettend heftig van je schoonzusje zeg! Het lijkt mij zo dubbel, bezig met afscheid nemen van het leven en je aan de andere kant voorbereiden op nieuw leven. Ik kan me voorstellen dat dat heel zwaar is.

kus Marjo

Geplaatst

Surf, wat fijn dat los dos het zo goed doen ! Ga zo door !

Ik ben ook net terug van het ziekenhuis vanwege controle. Vandaag alweer 27 weken zwanger, alles is goed met onze kleine man. Groeit goed , voldoende vruchtwater etc. Mijn bloeddruk was prima 122 over 80 en geen eiwitten in de urine. Wel even bloed laten prikken om te kijken of ik geen bloedarmoede heb ik blijf nl. zo vreselijk moe. Verder heb ik voor het eerst van mń leven een uitwendige aambei, lekker genant ! De gyneacoloog heeft er even naar gekeken maar ze vond het wel meevallen. Niets aan doen nu dat kun je beter na de bevalling doen, eventueel koelen bij pijn en irritatie.

Het laminaat (ligt) in de babykamer ! Manlief heeft dat gisterenmiddag gedaan, wat een ruimte ineens ! Er lag nl. eerst blauwe vloerbedekking. Van de week lekker verder inrichten. Wel vast het wiegje erin gezet en de 2 strandhuiskasten die we via MP hadden gekocht. Van de week nog even de commode van Ikea ophalen bij familie. Zaterdag mooie gordijnen besteld die zijn over 3 weken klaar. Heerlijk nu kan ik eindelijk m'n ei kwijt qua tutten en inrichten ! Verder vandaag kalm aan, manlief heeft de hele nacht lopen spoken ( last van z'n maag) en ik ben ook gaar.

Geplaatst

@ Marjo!

Wat fijn dat los dos het zo goed doet. En inderdaad heel fijn dat ze zich 'normaal' ontwikkelen qua groei. Dat is zeker met een tweeling wel heel erg belangrijk.

@ Jeanine,

Heerlijk he dat tutten met het kamertje. Ik kwam vandaag thuis en toen heeft mijn man alles netjes neergezet, gordijnen opgehangen, plankje boven de commode en op zijn manier aangekleed. Echt heel lief en superleuk. Morgen ga ik de commode schoonmaken enzo. Straks in mijn verlof ga ik aan de was. Wij hebben de muren alleen een beetje wit gesausd omdat het bouwbehang nog op de muren zat maar dat frist al zo op! Het kon maar 1 keer want het behang viel naar beneden :laugh:

Ik ben vandaag bij de lactatiekundige geweest. Heel leerzaam en ik ga aan het einde van maart ook nog naar zo'n informatie avond met manlief. Als ik het goed begreep van deze mw dan wordt de eerste week behoorlijk slopend maar heb je daar later het voordeel van. Ik hoop maar op een strenge kraamhulp die de visite weg durft te sturen als het te druk is of als ze blijven 'plakken' :happy: Want ik zal weinig slaap krijgen. Dus in mijn verlof maar lekker voorslapen.

Hoe gaat het met de rust van de zwangere ladies??

Geplaatst

Heee allen!!

Heerlijk hè, dat getut met de kamertjes!! Ik moet nog even geduld hebben, onze dochter moet eerst de kamer uit, haha!! Haar kamertje is bijna klaar.

Vandaag de pretecho gehad. Heerlijk zeg om het kindje

3D te hebben gezien!! Zoooo mooi! Een heel lief, zoet MEISJE! pffff bij ons dus geen verrassing :-)

>>> ik ben 30 weken, 2 dagen: kindje is 1668 gram. Best heavy dus:-) als ik dan de gewichten van de kindjes van miepie lees... Pff, wat een kleintjes dan hè

Heb respect voor haar!! Wat heftig allemaal!

MIEPIE: je bevuilt dit topic NOOIT!! ik kijk elke dag uit naar jouw berichtjes!! Mijn man leeft ook zo met jullie mee. You go girl!!

Jolieneke

Geplaatst

he allen,

fijn dat het zo goed met iedereen gaat en lekker bezig met het kamertje enzo.

ik had al vanaf vrijdagavond flink wat harde buiken en pijn, hele weekend kwam het en weer weg.

gisteren voor extra controle bij VK geweest

Is mijn baarmoeder in twee weken tijd 6 cm gegroeid; heb een buik van 32 weken zwangerschap. Niet zo best; maar VK wil me volgende week weer zien en neemt dan een besluit of we naar de gyn moeten.

Ik ga erop aandringen dat we een extra check daar krijgen; wil wel weten of dit ukki is of vruchtwater.

Vandaar dus pijnlijke buik en voortduren harde buiken.

Afwachten dus……………

is iemand hiermee bekend? of heeft dit ook?

liefs, Hellen

Geplaatst

Goedemorgen,

Hellen, herkenbaar hoor. Ik ben vorige week maandag in het zkh opgenomen met dezelfde klachten. Bij mij konden ze helaas geen oorzaak vinden. Ik had om de paar minuten erg buikpijn, kramp en ook harde buik. Veel onderzoeken gedaan van 5 uur 's middags tot 12 u 's avonds. Ontsluiting gecontroleerd, baarmoedermond gemeten, telkens echo's gemaakt zowel binnen als buitenaf maar geen oorzaak.

Nu is onze kleine wel heel erg hyper actief en ze vermoeden dat mijn baarmoeder daar nogal heftig op reageert. Ik moest ter observatie blijven en heb uiteindelijk 4 dg daar gelegen. Dinsdags ging het redelijk en woensdag was het weer bal op de CTG. Als dit niet de nieuwe spits van het NL elftal wordt weet ik het ook niet meer... Nu thuis rust houden voorlopig, erg saai maar wel beter. Baby doet het verder goed, al is ie qua gewicht iets onder het gemiddelde. Deze wk weer controle en vlg week weer echo. Nu 30 wk en een dag, van mij mag het zover zijn, ik kan niet wachten!! Hebben jullie dat ook?

Ik merk ook goed dat hij met zijn voetjes richting mijn ribben gaat, de schopjes gaan steeds hoger en worden behoorlijk gevoelig.

Iedereen lekker blijven genieten van dat mooie gevoel, en anderen veel sterkte met kwaaltjes en familie omstandigheden.. best extra moeilijk in een periode dat je zelf zo uitkijkt naar iets moois..

Mama-Ree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden