Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat is het hier rustig....

Hoop dat het met miepie en de kids nog steeds goed gaat. Toch, als je even niks hoort ga je denken dat er iets niet goed is. Ik begrijp wel heel goed dat ze niet altijd In en energie heeft om iets te schrijven.

Jolieneke

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier ook nog geen nieuws van Miepie... Volgens mij houdt iedereen het wel in de gaten..

Verder is het hier ook rustig. Hoop dat het met jullie allemaal nog goed gaat!!!!!! Denk dat iedereen nu rond de 6 maanden zit... Veel succes nog!

Wij zijn inmiddels ook weer begonnen met onze 2e poging, en het gaat nog goed. Merk wel dat ik niet meer zo goed weet hoe het in de vorige behandeling ging!

Vindt het wel weer spannend en hoop dat er ook nu weer een mooi resultaat uit gaat komen, maar dan 40 weken lang!!

Meiden succes nog, en ik hou jullie in de gaten.

Liefs Lianne

Geplaatst

Hé meiden, we zijn er nog ;). Gisteren heel ziek geweest, en blijf heel moe. Licht- en geluidsprikkels zijn niet zo fijn, dus zit maar weinig achter internet.

Lianne, heel veel succes met deze poging! Mooi streven, 40 weken ;)!

Jeanine, nog gefeliciteerd!

Pauline, beterschap, hopelijk helpt de ab.

Hier redelijk stabiel, bloeddruk blijft hoog dus iets meer medicijnen nu. Kids doen het op zich goed, maar Flupke is wel heel klein. Ze maakt wel vruchtwater aan nu, dus dat is goed, maar zal toch echt nog even een groeispurtje moeten gaan maken... is nu maar iets meer dan de helft in gewicht van Sjors. Sjors en Quick maken volgens de kinderarts wel al een heel goede kans nu en die kans wordt met de dag groter, dus hopelijk gaat het nog een tijdje goed zo.

Wisselt per dag hoe ik me voel, probeer jullie op de hoogte te houden. 26 weken komen in elk geval in zicht.....

Geplaatst

Hey, hier zijn ook al wat berichten weggevallen, grrr!!!

Miepie, wat fijn dat het nu redelijk stabiel lijkt, en inderdaad de 26 weken in ieder geval in zicht... al hopen we natuurlijk allemaal dat quick, sjors en flupke het nog reen flink tijdje uithouden in je buik! Zoal;s je al zegt: iedere dag is er eentje en er worden mega-veel kaarsjes opgestoken en duimen gedraaid voor jullie allemaal. Volhouden dus!

Geplaatst

miepie,. fijn dat het redelijk stabiel is allemaal en je kindje nog veilig bij je zijn.

Logisch dat je niet elke dag reageert maar het houdt ons allemaal erg bezig, we denken veel aan je

Geplaatst

Miepie, hopenlijk houden jij en de drieling het nog een paar weekjes vol, nu eerst maar per dag kijken hoe het gaat. ik blijf duimen !

Vandaag naar de internist geweest, bloeddruk was goed, weinig eiwitten in de urine en m'n antistoffen in het bloed zijn hetzelfde gebleven. Ik had wel lichte bloedarmoede maar nog niet zo erg om er al iets aan te doen. De bloedverdunners moet ik tot eind van de zwangerschap blijven spuiten liefst tijdje voor de bevalling stoppen maar ja wanneer beval ik ? dat weet je niet precies natuurlijk. Hij gaat een en ander met mń gynaecoloog bespreken. Heb al visioenen dat ik leegbloed straks door al die bloedverdunners. Onzin natuurlijk maar ja.......

Geplaatst

@ Jeanine,

Fijn dat het allemaal onder controle is. Ik dacht dat elke vrouw tijdens de zwangerschap een bepaalde vorm van bloedarmoede heeft? Ze zullen er bij jouw wel extra alert op zijn met het oog op de bloedverdunners.

@ Miepie,

Je bent eigenlijk constant in mijn gedachten. Hopelijk kunnen de babies nog even groeien bij je want ze zitten toch het lekkerste bij mama.

Morgen ga ik weer naar de verloskundige en de ARBO-arts. Ik ben flink gegroeid volgens mij. Kijken of ze dat ook vind. Dinsdagavond voor het eerst de zwangerschapscursus gehad. Was erg gezellig. Ik was het minst ver maar mijn buik deed niet onder voor de rest. Ik heb het gevoel dat het kleintje ook constant aan 1 kant van mijn buik zit. De andere kant wordt niet zo druk gebruikt.

Geplaatst

@Jeanine: goed dat je zo in de gaten gehouden wordt! Het is al spannend genoeg allemaal zo'n zwangerschap, ik kan me wel voorstellen dat jij nog wat meer spanning voelt vanwege je medische geschiedenis. Maar de signalen nu zijn in ieder geval positief toch? En tsja, wanneer bevallen we??? Dat blijft DE grote vraag....

@Boogie: hoe gaat het met jou en je bekken? Hou je wel genoeg rust?

Ik ben ook begonnen met de zwangerschapscursus, de 1e keer was alleen kennis maken en informatief, afgelopen dinsdag de eerste actieve les. Dat viel tegen!!! Dat wil zeggen: het was veeeeeeel zwaarder dan ik had gedacht :S

Vast heel goed om beenspieren te kweken en zo, maar ik had echt moeite om bepaalde oefeningen vol te houden. Mijn conditie is dus echt knudde.... verder had ik wel last van mijn carpaal tunnel syndroom omdat ik absoluut geen druk meer op mijn polsen kan verdragen en je voor sommige oefeningen op je handen moest leunen. Die heb ik uiteindelijk in aangepaste vorm staand gedaan. Zwangerschapszwemmen daarentegen is hier wel superrelaxed, kan ik iedereen aanraden. Oefeningen zijn goed vol te houden en laatste onderdeel is altijd ontspannen drijven op van die badschuim zuurstokken, heerlijk... Afsluiting met kopje thee/ warme choco in het water!

Ik heb trouwens ook het gevoel dat ons meisje vooral aan een kant actief is (onder en links). Daar voel ik veel beweging, aan de rechterkant van mijn buik nooit. Heel herkenbaar dus!

Vanochtend ook weer controle bij de verloskundige gehad, bloeddruk prima en buik ook precies juiste maat voor nu. Kleintje zeer actief en beweeglijk trouwens tijdens het onderzoek. Toen de vk manlief wilde laten voelen waar haar hoofdje zat, schoot ze direct weg. Ze had waarschijnlijk geen zin in al dat gefrummel!

Morgenavond hebben we de 3d-pretecho, daar kijken we allebei enorm naar uit! Als ik op internet plaatjes kijk van baby's van 26 weken, dan kan ik me bijna niet voorstellen dat we ook zoiets te zien krijgen. Hopelijk een mooie DVD en goede foto's!

Ik hoop dat het met de rest ook goed gaat, van sommigen al een tijdje niets meer gehoord. We naderen het laatste trimester al weer bijna!

Geplaatst

Miepie hoe is het metjou en de kids?

Ook hier vandaag checkup, keurig lage bloeddruk. Wel verwijzing naar fysio ivm bekkeninstabiliteit. En te horen gekregen dat ik rustiger aan moet doen qua werk. Is op dit moment ook wel heel erg druk, zit nog steeds ok kantoor, vergadering heeft pauze, duurt wel tot half 11.

Maar ach, werk is wel uitdagend, dat telt ook toch?

Zaterdag krijg ik 16 personen te eten voor het huwelijk van mijn zwager, dat wordt hele dag in keuken...

Groetjes Pauline

Geplaatst

Ik zit er even helemaal doorheen. Dit is de eerste keer dat ik last heb van hormonen...

We zijn in onderhandeling met een potentiele koper. Deze ging in eerste instantie accoord met de opleverdatum van 1 augustus. Nu bracht hij vandaag een tegenbod uit met de voorwaarde dat de datum 1 augustus alleen doorgaat als hij zijn huis verkocht heeft.

Ik raakte gewoon in paniek toen ik dit hoorde. Ik voel me zo vreselijk genaaid. Hij heeft zijn huis nog neit eens te koop staan en dan moeten wij op hem gaan wachten.

Onze makelaar gaat morgen zijn huis taxeren om ervoor te zorgen dat wij niet aan het lijntje gehouden worden. Dat wanneer hij een belachelijke prijs voor zijn huis vraagt wij niet een jaar zitten te wachten. En hij krijgt een tegenvoorwaarde: ons huis blijft gewoon op de vrije markt zolang hij ons geen zekerheid geeft.

Toch is het een teleurstelling want het kan ons zoveel geld gaan kosten. En ik wil gewoon genieten maar het is zo lastig op deze manier. Mijn contract van het werk laat ik ook nog maar niet veranderen . Zolang wij het huis niet verkocht hebben blijf ik maar 36 uur werken. Er zit gewoon niks anders op.....

Geplaatst

Hallo allemaal,

Miepie, fijn om te horen dat het een beetje beter gaat, ieder dag is er een. en het gaat gewoon goed komen!! Blijf erin geloven, het komt allemaal goed, want wonderen bestaan.

Jeanine, nog gefeliciteerd met je 41ste verjaardag. En zo als iedereen zegt: het mooiste kadootje moet nog komen.

Ben blij en opgewonden, want morgen krijg ik om 11 uur een pretecho. 3d, 4d. Ik hoop dat er mooie foto's en een DVD uit komt. Dan gaan we kijken op wie ons dochtertje lijkt.

Een pittige dame, die aangeeft op welke zij ik mag slapen. Is het niet de goede, dan wordt er behoorlijk getrapt, net zolang tot ik me omdraai.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Boogie, wat vervelend die onverwachtte perikelen rond je huis en de eventuele extra kosten. Jammer dat iemand eerst akkoord gaat met een bepaalde datum en dan weer voorwaarden gaat stellen erg irritant helemaal nu je zwanger bent.Die extra spanning en stress kun je nu missen als kiespijn. Van de bloedarmoede klopt helemaal elke zwangere heeft daar wel iets last van maar ik had al bloedarmoede sinds mń geboorte altijd een zwakke plek, bloed ook als een rund tijdens operaties heb toen met mń bottumor operatie 8 zakken bloed gehad. Ik hoop daarom ook "normaal te bevallen" en geen keizersnede. Ach ja ik zie het maar zo ik word met alles goed in de gaten gehouden.

Aafke, ik begin in maart met de cursus beloofd voor mij ook wat ik heb ook totaal geen conditie ! Daarbij wordt het met beenbuigoefeningen (als die er al zijn) lachen ik heb pinnen en een plaat vanwege die tumor destijds en buigen kan ik maar tot op zekere hoogte. Nou ja we zien wel. Gelukkig hoef ik niet ver het is hier aan de overkant. 30 seconden lopen schat ik, dat is wel lekker.

Jeannet, veel plezier met de 3D echo , lijkt mij zo leuk ! Ik wil het ook graag gelukkig is er hier iemand in Amersfoort die dat doet. Binnenkort ook maar eens een datum plannen.

Pauline, dat is een hele bups mensen om voor te koken ! Wat ga je voor lekkers maken ? En heb je een grote tafel waar iedereen aan kan zitten of wordt het een lopend buffet ?

Bij mij zit ons mannetje ook maar aan 1 kant te bewegen en dat is rechts. Merk ook wel dat hij favoriete trapmomenten heeft vooral als ik ś avonds in bed ga liggen.

Ik wens iedereen alvast een fijn weekend !

Geplaatst

Dames,

Ik kom net terug van de pret-echo en ben er nog helemaal beduusd van... We krijgen alsnog geen meisje maar een JONGETJE!!!

Foo's zijn prachtig en we zijn nog steeds heel blij maar het is wel weer even schakelen, hoor. We waren net helemaal ingesteld op een meisje, haha en manlief had het kamertje al rose geverfd (wel heeeeel licht, maar toch :D Nou, maar even kijken wat we daarmee gaan doen. De arts had het me 19 weken dus echt mis, er was nu heel duidelijk een balzakje en piemeltje te zien.

We waren er in het begin ook allebei van overtuigd dat het een jongetje zou worden en dus verbaasd toen het een meisje bleek. En nu hadden we toch gelijk! Ik ben wel blij dat we er nu achterkomen en niet pas bij de geboorte, haha! En ik had al een paar van die schattige jurkjes gekocht... nog maar even bewaren voor een evt. zusje...

Het is wel een heel mooi ventje en superlenig, ik moet foto's nog scannen en dan zal ik er wel een posten. Morgen maar de stad in om opnieuw te shoppen en wat blauws in huis te halen, haha! Goed excuus!

Ik hoop voor jullie dat de echoscopisten het wel bij het rechte eind hadden...

Hieronder het lijstje maar weer bijgewerkt.

pret-echo:

4 februari: Aafke (26 wk, 4 dagen)

Verloskunde / gynaecologie:

13 januari: Boogie (uitslag uitstrijkje poliep)

17 januari: Hellen

18 januari: Miepie80 (+ echo, 23w4d)

19 januari echo: surf

19 januari: Jolieneke

1 februari: Miepie80 (+ echo, 25w4d)

2 februari echo: surf

2 februari: Jolieneke (verpleegkundig spreekuur)

3 februari: Pauline

4 februari: Boogie (verloskundige 26w2d)

23 februari: Aafke

28 februari: Boogie (lactatiekundige)

3 maart: Pauline (+echo 28 wkn 3 dg)

3 maart: Boogie (verloskundige 30w1d)

Uitslag

Combinatietest Aafke: 2 november (1:2800)

Combinatietest Hellen: 10 november (1:2400)

Combinatietest Liselot: 4 november (1:2675)

Combinatietest Pauline: 3 december (1:2800)

Combinatietest Jeanine: 3 december (1:1200)

Combitest Leeuw: (1:5200)

Vruchtwaterpunctie object 15 december: geen enkele erfelijke ziekte

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12: meisje, 4/2: oh nee toch een jongetje!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

Hellen: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Geplaatst

Jee Aafke!!!!

Wat een schrik!!! Ik vind dat je het goed oppikt hihi. Natuurlijk is elk kindje welkom maar als je je er al op ingesteld hebt is het wel effe een schok lijkt me. Ik zou het net als jij, dan ook eerder willen weten!!

Maar wat fijn dat de echo zo leuk was!! Bijzonder hè? Wij willen het ook nog graag. Ga het gelijk morgen regelen! En dan ook nog maar eens goed laten kijken naar het geslacht!!!!

Blauwe meimaand!! Hihi!! Veel mannen voor mijn vrouwtje later haha!!

Jolieneke

Geplaatst

Hoi,

Zo, Aafke een hele verrassing zeker!! Ik ben vandaag ook voor een pretecho geweest en bij is en blijft het een meisje. Schaamlipjes gezien, dus alles zit erop en eraan. Onze jongedame wou niet echt meewerken. De placenta ligt ervoor, navelstreng hangt ervoor, voeten ervoor, handjes ervoor. Ik moest van alles doen om er beweging in te krijgen : naar de wc, springen, hoesten. Maandagavond krijgen we een herkansing. Voor die tijd moet ik goed eten en een glas cola drinken. Afwachten dus. Hierbij de beste foto van vandaag.

[ATTACH=CONFIG]730[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Oh Aafke!!! Dat is een verrassing pfff maar ook ik vind dat je t onwijs positief opvat. Het blijft een cliché maar de gezondheid is zoveel belangrijker dan t geslacht. Maar voor jullie dus ook een aantal praktische dingen die je " op moet lossen". Leuk die pretecho hè? Wij hebben m ook al gehad maar gaan ook in de herkansing want meneertje lag helemaal opgevouwen en na wat gespring en rek en strek oefeningen keek ie alleen maar naar m'n rug en idd ook placenta ervoor.

Boogie wat vervelend die huis perikelen wat kunnen mensen dan dwars zijn hè? Succes hoor en duimen voor n positieve afloop.

Jeanet succes vast maandag met je herkansing waarom moet je cola drinken eigenlijk? Misschien voor mij ook handig ;-))

Pauline jij hebt een aardige klus vxndaag joh met zoveel

gasten aan tafel. Sta je al in de keuken? Hihi

Jolieneke jouw meiske heeft straks keus genoeg haha wat

een mannenwereldje hier haha

Gisteren ladies night gehad bij Ajax. Ben geen grote voetbal fan maar door de hoofdsponsor Aegon uitgenodigd en mocht een vriendin meenemen. In de VIP lounge lekker

gegeten, mooie plek op de tribune met 300 andere vrouwen en helemaal te buiten Gegaan aan t toetje de chocoladefontein met fruit soesjes kokos en marshmallows pfff om 1 uur vannacht in m'n bedje gerold erg moe maar zeer voldaan.

Nu lekker weekend, vloer vd babykamer afmaken en nog even naar n box kijken wat een verschillen zeg. Vlg wk zaterdag komt df babykamer!!!

Fijnweekend allemaal! Xxx

P.s

Geplaatst

Aafke, wat een giller !!! Toch een jongetje dus. Hoe kan zo iemand het geslacht nou verkeerd zien denk ik dan maar ja vergissen is menselijk natuurlijk. Omdat bij ons zoveel is mis gegaan bij de IVF pogingen zeggen wij wel eens gekscherend het zal ons niet verbazen als er een donker kindje uit komt ha ha !!!! In Utrecht is destijds ook die half donkere half blanke tweeling geboren na IVF, onze gynaecoloog vertelde dat ze toen net daar werkte ( niet haar schuld overigens maar van het lab). Ik wil ook graag een 3D echo hier in Amersfoort, met hoeveel weken zwangerschap is het het meest ideaal om te doen of maakt dat niet uit ? Ik heb al heel veel lichtblauw spul gekocht, van lakentjes, tot kleertjes enzo. Na jou verhaal zal ik bij de volgende echo ook even vragen of ze nog een keer goed wil kijken !!!!

Geplaatst

@ Boogie: wat vervelend zeg, die stress rond de verkoop van jullie huis. Daar zit je nu helemaal niet op te wachten. Probeer toch je er niet teveel door van in de stress te laten jagen, je kan niet meer doen dan je nu doet.

@Jeannet: mooie foto hoor! Fijn gezichtje zo te zien. Ons jochie lijkt een Indo-neusje te hebben, dat zou ik wel leuk vinden.

Jammer dat ze steeds net niet goed lag. Bij ons moest de echoscopiste ook veel moeite doen om het er goed op te krijgen en ik moest tussendoor ook even flink gaan bewegen. Die cola zorgt toch voor het cafeine effect? Dat ze dan heel actief worden en ze dan vanzelf ook wel de goede kant opdraaien?

@Pauline: succes met koken! Pfff, voor zoveel man, ik zou er de puf niet voor hebben, petje af hoor!

@Jeanine: dat vragen wij ons ook wel een beetje af. Aan de andere kant heb ik zelf de 20 weken echo vervroegd van 22 naar 19 weken, wie weet hadden ze het anders wel direct goed gezien. Ik heb ook een beetje op internet zitten lezen en het komt wel vaker voor. Er wordt gezegd dat het vooral bij zgn. meisjes wel eens verkeerd wordt gezien. Als ze zeggen dat het een jongetje is klopt het vrijwel altijd, maar 'meisjes' blijken dus later wel eens jongetjes te zijn omdat een en ander tussen de beentjes verstopt zat.

@Mamaree: dat toetje klinkt verrukkelijk!!! Ben jij inmiddels weer een beetje hersteld na alle medische toestanden? Ik zou ook voor die herkansing gaan, hetis toch wel heel leuk hoor! Het viel mij trouwens op hoeveel bewegingen ik niet eens voel. Ik bedoel, ik voel genoeg, maar op het scherm zag ik nog veel meer activiteit die ik normaal toch echt niet meekrijg.

Wij zijn inmiddels een beetje van de schok bekomen al blijft het wel heel raar om na weken mijn buik als meisje te hebben aangesproken nu te switchen naar jochie.

Vanmiddag in ieder geval direct al wat veranderd op het kamertje. Er ligt nu ipv een laken met rose motiefje een Vroem vroem auto-lakentje in het bedje, en alle andere rose accesoires (gelukkig niet veel) zijn weggehaald. Meest jammer vind ik echt de kleertjes, ik had een paar zulke schattige meisjesdingen gevonden. Maar ook die heb ik direct uit de kast gehaald en vervangen door jongenskleertjes die we vandaag wat hebben ingeslagen. Grappig trouwens dat Barbapappa terug is! Leuk pyamaatje daarvan gekocht.

Manlief moet ook nog omschakelen maar ging het ineens leuk vinden toen hij bij H&M van die rock t-shirtjes vond. Die wilde hij perse meenemen, al vond ik ze nog zo verschrikkelijk. Moet mijn lieve baby straks echt in een AC-DC shirt??? Of van the Ramones? Rolling Stones? Hij is zijn papa niet! Ik vrees echt een onbegrijpelijke aanval van "ik-word-een-coole-papa"-ritus!!! Ik moet ze straks echt goed zien te verstoppen helemaal achter in de kast...

[ATTACH=CONFIG]734[/ATTACH]

En hier is ons mannetje dan...

Geplaatst

Hallo dames,

Aafke, mooi kereltje hoor!

De cola is er inderdaad voor dat ze wat meer actiever is, en dan gaat het voornamelijk om de suiker, dus het mag geen light cola zijn. En dan maar hopen dat er wat gebeurt, want volgens mij is het een eigenwijze dame, net als haar moeder ;-).Bij de twintig-weken-echo was ongeveer hetzelfde verhaal en bij alle andere echo's wil ze haar gezicht ook niet laten zien. In ieder geval gaat alles zoals het zou moeten gaan.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Aafke: Dat kun je wel zien zeg dat neusje,maar de 1e keer toen ik naar de foto keek zag ik jou wel een beetje! Zelfs Edwin zag het hoewel die jou niet zovaak heeft gezien!

Super mooi!!

Lfs,Marlijn

Ook voor de andere meiden veel succes!

Lfs,Marlijn

Geplaatst

oh wat is er veel geschreven, heb lekker even bijgelezen.

aafke, jeetje wat een verhaal zeg. Maar wat een prachtig jongetje, echt een super mooie foto.

jeannet, jou miesje is ook heel erg mooi en zo een fijn koppie, mooi hoor die 3d echo's,

pauline, hoe was het eten? wat een werk zeg, ben jij zo een keukenprinses? knap hoor

mama-ree, leuk zeg zo een meiden avond in een stadion van het toetje liep me het water in de mond

jeanine, wat jij schrijft heb ik ook zo vaak gedacht, stel nu dat het helemaal niet ons kind is, maar snel vergeten dat senario

hier gaat het op zich wel prima. Was vanaf dinsdag erg slap, bleek en duizelig. Even een paar daagje rustig aan gedaan voor de zekerheid urine laten controleren want ik had ook steken/krampjes.

maar alles was schoon, geen blaasontsteking of eiwitten. Hebben jullie dat ook wel eens? steken in je vagina en in je buik, is dat nou de bandenpijn? ik word er soms erg onzeker van

gisteren heel erg druk geweest met de kamer leegmaken en behangen. De 25e komt het kamertje. Als alles er staat dan maak ik een foto, we zijn erg trots op het resultaat en kunnen niet wachten.

aan de ene kant vliegt de tijd aan de andere kant duurt het ook nog een tijdje.

Wij hebben op 3/3 de 3d echo, hoop dat hij meewerkt en anders idd een goede tip van de cola, hahaha

Geplaatst

@ Aafke,

Oh wat een bijzondere verassing. Weer helemaal omschakelen... En dat gaat je goed af zo te horen. Ik moet er ook wel weer een beetje om lachen. Je hoort dat het toch nog wel eens voorkomt dat ze het mis hebben maar dat je dat nu net moet treffen.

Lekker geshopt, alleen nu voor een jongetje :happy: Verder ziet het mannetje er mooi uit hoor!

@ Jeannet,

Nu al een dametje met een eigen willetje. Ik moet er altijd wel om lachen, hoe dwars ze onbewust kunnen liggen. Wij hebben dan hele andere plannen maar meewerken... ho maar!

@ Hellen,

Wat vervelend dat je je zo beroerd voelde gisteren. Die steken in het schaambot had ik ook een week of 2 geleden. Maar dat is nu weer weg. Ik begrijp dat dit van het groeien komt. Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Wij zijn lekker een weekendje in Zandvoort geweest met de schoonfamilie. Dit was erg leuk en winderig. Ben uit mijn jas gewaaid :clap2:. Lekker gebowld, gemidget golfd en ga zo maar door.

De makelaar belde zaterdag. Wij hadden gevraagd of hij ons dit weekend met rust wilde laten. We hadden er zo genoeg van! Maar hij belde met goed nieuws. Alle voorwaarden zijn van tafel. We hebben een redelijk bod gekregen met als opleverdatum 1 augustus. Nou perfect en dan maar iets minder geld. Zekerheid is ook wat waard. Morgen gaan we bellen dat we accoord gaan en dan is hopelijk over een aantal weken alles rond.

Dan kunnen we ook voor ons nieuwe huis gaan shoppen. Badkamer, toilet, stofferen en boven moet de elektriciteit en de leidingen opnieuw ingefrased en nieuwe plafonds. Heel project wat veel leuker is als je weet hoeveel geld je te besteden hebt. In de toekomst zullen wij een aanbouw neer laten zetten en een nieuwe keuken plaatsen. Het wordt een flink project waar we wel een aantal jaar over gaan doen. Maar dat is onze keuze... Ons beebje krijgt straks een mooi kamertje, hier zetten we gewoon alles neer en doen we verder niets.

Geplaatst

Fijn boogie dat het nu zo opgelost is. Niks aan om je als zwangere zo druk te maken over zoiets. Leuk vooruitzicht, een pracht huisje.

Pijn in het schaambot komt mij heel bekend voor!! Ik ben met hevige pijn in het zh geweest. Dat bleek uiteindelijk ook groeipijn (banden) te zijn. Pijn midden onder...... Auw!! Dat herkende ik echt niet van de eerste zwangerschap hoor!! Zo zie je maar, elke zwangerschap is anders.

Leven jullie ook de hele dag met miepie in jullie hoofd? Ik ben er veel mee bezig.

Hier gaat het verder goed. De pretecho staat gepland op 28 februari, dan ben ik 30 weken. Ben zo benieuwd!! Ik ben nu al ruim 13 kilo gegroeid!! Help. Waar gaat dit eindigen???? Vorige zwangerschap totaal 20 kg gegroeid, maar ik ga nu al hard die kant op!! Hebben jullie dat ook? Ik snoep haast niet, eet minder warm eten, brood gaat er wel in (maar las ook dat dat goed is). Pfff... Ik waggel en ben net een oud wijf hihi!!

Jolieneke

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik ben een aantal weken niet op het forum geweest, we zijn op een korte vakantie geweest en Andre was druk aan het werk op de computer.

Ik heb dus net anderhalfuur bijgelezen en heb ook een aantal tranen weggepinkt..

Hier gaat alles goed. Wij zitten in onze 25ste week en dat is te merken. Mijn energie wordt steeds minder en lopen gaat moeilijk. Maar los dos doen het heel erg goed en zolang dat zo is ga ik niet lopen klagen. Per deze week werk ik 4 halve dagen ipv volle dagen. en per begin maart ga ik helemaal stoppen. Dit op advies van onze arts. Ik moet zeggen ik kijk er naar uit.

Mijn nesteldrang neemt extreme vormen aan. De klusjesman is bezig as we speak. en ik wordt redelijk onrustig. Dit wordt gevoed door mijn moeder die me steeds op het hart drukt het huis klaar te maken, ach ze is lief en btrokken. Gisteren stof voor de 2 wiegjes uitgezocht, zo leuk om daar mee bezig te zijn.

Verder ben ik ook nog jarig geweest, nu 33 jaar. maar ik voel me effe 80! haha

Ook ik ben voor een ontmoeting ergens in Nederland. Lijkt me leuk om jullie met de kinderen te zien.

Ik ben komende tijd weer meer aanwezig, want ik werk dus minder.

Miep: $%^&*&^%%..Lieve Miep, man en sjors Quick en flupke wat een verschrikkelijk nieuws! En wat een mallemolen waarin jullie terecht zijn gekomen. grom.... Eerst die TTS, opname laseren, huis, hogebloeddruk help.... grom grom grom. Ik wil jullie graag een hart onder de riem steken en ik zal keihard duimen!! :positive energie::duimen draaien: Dit soort berichten wil natuurlijk niemand. Ik hoop echt dat jullie voorlopig samen blijven en dat flupke, vruchtwater aanmaakt en jouw bloeddruk onder controle blijft. Meid zet hem op en elke dag is er weer 1. Je krijgt medicatie voor longrijping toch?

Pauline: Shit vervelend zo'n griep. Hopelijk ben je snel weer opgeknapt, hoewel mijn ervaring is dat verkoudheid, griep etc langer duren als je zwanger bent omdat die kids ons helemaal leeg zuigen. Dapper hoor dat koken...... succes.... en rustig aan.

Aafke: Haha wat een schrik dat het geslacht toch anders is gebleken. Een jongen, gelukkig was verder wel alles gezond toch? Maar dat is inderdaad evenomschakelen. Lichtblauwe verf eroverheen, dat zou in 1 keer moeten dekken:happy7:

Jeannet: Wat leuk een 3D echo.... het blijft toch zo bijzonder om te zien.

Jonlieneke: Leuk het al die voorbereidingen. Ik vind die bedbanken voor meisjes ook waanzinnig. Wanneer gaat je dochter uit het ledikant?

Verder super dat je mannetje lekker aan het klussen is en dat jullie af en toe boven komen en de boel lekker kunnen bewonderen... hihi

Boogie: Gefeliciteerd met je huis. fijn dat jullie nu wat meer zekerheid hebben. Is je nesteldrang al ingeslagen als een bom? Wanneer gaan jullie dan verhuisen?

Jeanine: Gefeliciteerd meid. 41 jaar. Heb je het nog gevierd. Ik hoop dat je lekker in de watten bent gelegd.

Heel veel liefs,

Marjo

Geplaatst

@Surf: kan me voorstellen dat het met 2 een stuk zwaarder is, ik voel me met 1 al behoorlijk beperkt in mijn bewegen!

@Boogie: wij moeten er ergens ook wel heel erg om lachen! Ik bedacht me alleen gister dat ik dat playmobil poppenhuis nu dus voorlopig wel op mijn buik kan schrijven...

Fijn dat bij jullie de sress rond het huis is wegenomen! Heerlijk vooruitzicht nu weer dat het gewoon goedkomt!

Wij zijn inmiddels weer helemaal 'om', en tot mijn grote verbazing heeft manlief vanmidag het kamrtje al weer overgeverfd. Het roze is nu vervangen door een heel mooi zacht groen! Ik had verwacht dat het iets langer zou duren voor hij er weer zin in had, maar hij wilde het toch ook graag zo snel mogelijk weer voor elkaar hebben. Het is echt een schatje af en toe!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden