Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Wat leuk dat iedereen weer zo actief is op het forum. Ik vind het altijd weer fijn om te lezen hoe het met jullie gaat. Hier gaat alles goed, na een hectische week heb ik nu ook eindelijk verlof.... heerlijk. Ik heb wel af en toe wat raars: woensdagavond ging ik naar bed en er was niks aan de hand. Wordt ik om 3 uur wakker moet ik heel erg spugen en loop ik ook van onderen helemaal leeg, dat gaat dan de nacht zo door. De volgende dag gaat het wel weer. Hebben jullie dit ook af en toe?

Boogie: Jeetje meid wat spannend allemaal. Ik hoop en ga duimen op goede uitslagen maandag. Iets waar tenminste gewoon wat aan te doen is en wat niet zoveel risico met zich mee brengt. Super knap trouwens hoe nuchter je blijft. En groot gelijk dat je de pretecho gewoon door laat gaan. Lekker van genieten hoor. Mocht je ondertussen nog tegen goede en orginele vervangers van de beschuit met muisjes aanlopen dan horen wij dat graag. Ik zie nu al op tegen die droge dingen. Je kunt ook soesjes halveren en bestrooien met muisjes!!!

Liselot: Wat balen die blaasontsteking. heb je de uitslag van de nierecho al? Hopen dat het meevalt.

MamaRee: Jeetje, opgenomen in het ziekenhuis, nou ja better safe than sorry. Maar evengoed zit je daar niet op te wachten. Gaat het nu wel allemaal goed?

Pauline: Wat heerlijk dat je naar zwitserland bent geweest. Lekker naar de sneeuw. Wij gaan normaal ook, maar ditjaar kon ik natuurlijk niet. Ik mis dat wel hoor, dat heerlijke buiten zijn in frisse berglucht! Niks is lekkerder dan een dag lekker skieen en dan met een gluhwein in de zon te zitten. Fijn ook dat je cystes weg zijn nu. Hoe kan dat eigenlijk, verdwijnen die dan zomaar spontaan?

Pauline, jij hebt volgens mij zittend werk toch?? Mischien helpt hebt om je benen ook op je werk omhoog te leggen en veel met je voeten te wiebelen. of je benen te strekken en te buigen als je zit.. dan zet je je spierpomp aan en dat kan er voor zorgen dat het vocht minder ophoopt. Maar misschien is dat helemaal niet mogelijk hoor op je werk!

Jeannet: Ai ai jij ook al van die olifantenpoten.. balen hoor. Het enige dat ik kan bedenken is meer de spieren van je benen gebruiken als je zit... spierpomp in werking zetten. Ik heb het hierboven bij Pauline geschreven. Maar misschien helpt het niks of is het niet mogelijk op je werk. Verder doe je volgens mij alles al. Gelukkig was je bloeddruk wel goed.

Super mooie buikfoto's...Je ziet er goed uit.

Jeanine: jasses bloedarmoede... je kan er zo moe van zijn. Ik hoop ook dat dat met die staalpillen minder wordt. Verder natuurlijk ontbijten met appelstroop:laughing4:.

Hellen: haha vluchten voor de Carnaval, wat een goeie. Ik vier het nooit maar als ik het dit jaar zou vieren dan hoef ik me niet meer te verkleden.. ik kan gewoon als zeekoe!!!:happy7: Jammer dat de kamer niet leverbaar is, ik hoop dat jullie een andere leuke vinden. Hoe lang moet je daar dan weer op wachten?

Groetjes,

Marjo.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Boogie wat een gedoe weer ik hoop dat je maandag wat meer duidelijkheid hebt. Geniet lekker van je pretecho vandaag ! Ik heb hem woensdag !

Surf, ja appelstroop idd en van de week al spinazie gegeten. Nu weer een ander probleem door die staalpillen is poepen moeilijk knetterhard , fijn als je ook nog een aambei hebt die in de weg zit ha ha . Wat een onderwerp weer op de vroege ochtend !

Geplaatst

Ik breek ff in : Boogie k schrok wel hor, toen ik je verhaal las, ik hoop dat het mee mag vallen!!Geniet in ieder geval van je echo meis

Jeanine; Floradix is ook heel goed tegen een te laag HB.... k heb zelf in de kraam gewerkt, en ik gaf m'n kraamvrouwen altijd Floradix (drankje) (die rode verpakking) i.p.v. staalpillen, omdat het poepen dan zo moeilijk gaat....

Ik breek weer uit

Geplaatst

hai meiden,

surf bedankt voor de tip, maar ik probeer alles, loop elke dag 30 minuten, met mjin voeten omhoog. helpt iets, niet veel smorgens heb ik geen handen.

Jeanine floradix is heel goed voor zwangere vrouwen ik gebruik het ook een tijd al .maar wat ook heel goed is is haver laten weken voor een nacht volgende dag, de mixer in met glas soya melk 1 kiwi goed mixen elke dag dit drinken smorgens het liefst puur natuur en gezond en lekker ook.goed voor de onlasting.

jeannet.

Geplaatst

Hoi Jeannet,

Ik vertel mijn man net jouw 'recept' voor goede ontlasting. Hij vraagt zich af waar jij de haver koopt. Volgens hem alleen bij een dierenwinkel. Nu heb ik werkelijk geen idee waar je het haalt, maar het klinkt wel lekker:-)

Ik hoor het graag even van je!!

Jolieneke

Geplaatst

Hoi Jolieneke,

Dierenwinkel??? Met haver bedoel ik gewoon havermout, gewoon te koop in vrijwel iedere supermarkt, hoor. Zelf vind ik die van Quaker het lekkerst. Ook is het in reformwinkels te verkrijgen. Het is voedzaam voor de baby en goed voor de ontlasting. Ik zit nog steeds te lachen over de dierenwinkel ;-).

Succes!

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

We hebben de pretecho gehad en het was erg leuk.

Ons kleintje is absoluut niet klein. Heeft een bolle toet en een onderkin. Weegt volgens deze mensen 1930 gram en heeft inderdaad erg veel vruchtwater.

Mijn buik begint ook steeds strakker te voelen en ik voel beebje minder goed.

Maar nu het belangrijkste: het maagje is gevuld en ook de blaas was vol. Ons kindje heeft dus geen afwijkingen aan slokdarm of iets in die richting. Ook geen spoor van een open ruggetje.

Het probleem ligt dus waarschijnlijk toch bij mama. Wat een opluchting zeg.

Echt heerlijk!!!

Geplaatst

Ben blij dat jij er ook zo om kunt lachen!! Ja, havermout kun je zo kopen toch?? Maar laat je het een nacht weken?? Is dat lekkerder dan gewoon 'droog' door de 'smoothie'?? Ik ga het eens uitproberen.

(mijn man heeft paarden gehad, en zat aan de haver te denken die hij de paarden gaf. Ik zei al: het zal vast niet hetzelfde zijn hihi!!!)

Gebruik jij alpro soya, met een smaakje of gewoon naturel?

Dat was het eerst:-)

Geplaatst

Hee boogie!!

We waren tegelijk aan het typen hihi!!

Wat fijn zeg!!! Heerlijk nieuws!! Ons kindje is ook niet dun hoor, maar ik ben geloof ik ook een weekje verder dan jij of niet?? Nu afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt?

In elk geval eerst heerlijk genieten van dit goede nieuws :-)

Jolieneke

Geplaatst

@ Jolieneke,

We schelen 4 dagen als ik het goed gezien heb.

Maandag heb ik ook nog een medisch echo door een arts. Om evt afwijkingen op te sporen. Maar wat ik eerder al zei: ik ben overtuigd dat ons kleintje gezond is en ik kan niet anders dan allemaal naar die prachtige plaatjes te kijken met die lekkere bolle toet.

En een foto in 4D tussen de benen :laugh:, die gooit het kind later weg denk ik...

De bloeduitslagen moet ik ook nag afwachten en dan een plan...

Geplaatst

Nou spannend allemaal zeg. Fijn dat de echo zo goed was. Kun je lekker van genieten. :-)

Hihi.... Wij hebben een gewone echo foto van het geslacht. Deze echoscopist zag binnen 1sec dat het een meisje was. We zien het op de foto maar echt duidelijk???? Haha!! Fijn dat zij zo overtuigd was (was de dame van de 20 weken echo ook). Zal dus wel goed komen.

Onze dochter was maandag, toen was ik 30 weken en 2 dagen 1668 gram. Ook best veel. Ik moet woensdag weer voor gewone controle. Ik zal eens vragen wat zij ervan vinden.

Fijn weekend verder!!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo Jolieneke,

Met de soja bedoel ik inderdaad de Alpro soja naturel, dus zonder smaak. 1 mok havermout met 1 glas sojamelk en een flinke lepel rietsuiker een nacht laten weken in de koelkast. De volgende dag een glaasje water en de kiwi erbij, vervolgens goed mixen en klaar! Het weken zorgt ervoor dat de havermout goed papperig wordt, zodat de vlokken niet achter in je keel blijven steken. Wat ook heel lekker is en dat goed helpt is een glaasje melk met 2 bananen, een flinke lepel rietsuiker en 3 flinke lepels brinta goed mixen en klaar! Ook heel voedzaam en weken is niet nodig.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hey dames,

Ik heb snel even bijgelezen dus sla vast een aantal over, sorry!

@Boogie: wat schrikken zeg! Gelukkig heb je zelf een goed gevoel aan de pretecho overgehouden, afwachten maar wat uit je bloedtest komt.

@Jeanet: mijn voeten zwellen ook wel, ik zie in ieder geval een enorme afdruk van mijn sokken. Mijn nieuwe laarzen heb ik al een maat groter gekocht plus extra ruimte voor je kuit, dus die passen voorlopig nog wel. Ik had al wel tijden last van opgezette handen vooral 's nachts (carpaal tunnel syndroom). Spalken wil wel helpen. ik heb een tijdje skeelerhandschoenen gedragen 's nachts maar ik heb ook gehoord van mensen die een pollepel aan hun pols moesten tapen van de arts. Hielp ook.

Ons mannetje doet het nog goed (schopt me echt heeeeel veel) maar ook ik moest aan de ijzertabletten van de vk. Ik slik ze sinds woensdag en vooralsnog totaal geen last van verstopping gehad. Ik ontbijt ook altijd met yoghurt, muesli en daar een kiwi doorheen dus misschien is dat de reden?

Helaas geen goed nieuws rond schoonzusje: ze is begin deze week thuis gekomen uit het ziekenhuis maar is echt terminaal. Ze krijgt nu maximale thuiszorg zodat ze in haar vertrouwde omgeving kan sterven. Komende vrijdag volgt nog een bruiloft, heel dubbel natuurlijk: trouwen op je sterfbed, pfff... Mijn broer houdt zich goed en we kijken dag voor dag wat we doen kunnen. Hopelijk haalt ze het tot vrijdag en kunnen we er ondanks alle tragiek toch iets moois van maken.

Geplaatst

Dames ik breek even in....

Aafke wat een ontzettend verdrietige situatie!!! Heel veel sterkte!

Boogie , de vriendin van mijn zwager is nu 34 weken en met 31 weken bleek zij ook teveel vruchtwater te hebben , gevolg van zwangerschapssuiker. Ze heeft een dieet gekregen en test zich 6x per dag, het gaat goed nu en met de kleine ook. Succes morgen!!!

Groetjes Babeth

ik breek weer uit....

Geplaatst

Hè aafke,

Wat een naar nieuws over je schoonzusje. Wat kan het dan ineens snel gaan hè? Wat bijzonder dat ze nog willen trouwen. Mijn moeder is trouwambtenaar en heeft vorig jaar ook een echtpaar getrouwd waarvan de man terminaal was. Heel heftig.... Sterkte!!

Ook ik heb een paar weken terug laarzen gekocht in een maatje groter en met extra ruimte voor de kuiten!! Niet hele mooie, maar daar ging het ook niet om haha!

@Jeannet: bedankt voor je recepten. Ik ga het uitproberen!! Smoothies maken doen we wel vaker dus dit moet gaan lukken!!

Volgens mij gaat mijn kindje het wat lager opzoeken. Ik herken de pijn van de vorige zwangerschap. Stekende pijn onderin de buik. Beetje aan de zijkanten. Kindje 'bobbelt' in mijn buik haha!!

Jolieneke

Geplaatst

Boogie, wat heerlijk joh zo'n fijne echo en geen afwijkingen te zien ! Ik hoop woensdag ook een fijne 4D echo te hebben ben zo benieuwd naar de baby !

Jeannet, ik ga havermout halen hoor ik wordt gek van die harde ontlasting en aambei !

Aafke, wat erg dat je schoonzusje terminaal is. Wel mooi dat ze nog gaat trouwen het is allemaal al triest genoeg. Mijn vriendin is ook nog vlak voor het overlijden van haar man getrouwd en heeft toen het nummer "When a hero comes along" gezongen, kippenvel gewoon. Vlak erna is hij overleden maar hun wilde ook zo graag nog trouwen.

Ik mag naast m'n overgeven, aambei, moeheid en bloedarmoede niet klagen. Ben weer iets afgevallen nu totaal 3 kilo aangekomen en morgen ben ik 28 weken verder geen last van vocht vasthouden. Ik pas m'n laarzen nog prima. Ach iedereen heeft wel een kwaaltje. Ik vind het allemaal wel snel gaan hoor het is inmiddels alweer maart. Het babykamertje is zo goed als klaar. Alleen nog de gordijnen en een plankje ophangen. Van de week even naar Prenatal de blije doos ophalen en effe shoppen ik heb nog 3 kadobonnen liggen 2 van Prenatal en 1 van Lief.

Geplaatst

Hoi!!

Over de blije doos was ik een beetje teleurgesteld. Natuurlijk mag je een gegeven paard niet in de bek kijken maar twee jaar terug was hij naar mijn idee leuker gevuld. De doos van de Etos vond ik leuker:)

Ik had gehoopt weer een avent flesje te krijgen. Ik ga namelijk geen bv meer geven en had graag een flesje gekregen. Die zat er de vorige keer wel bij.

-> nu heb ik nog wel flesjes, dus erg is het niet.

Jolieneke

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Lekker het dat zonnetje, de lente staat voor de deur.. Ik word er helemaal blij van.

Hier gaat alles goed, ik word steeds ronder maar tot nu toe echt mijn buik en mijn borsten. Ik hou alleen in de avond iets vocht vast. wel merk ik dat mijn energie tot nulpunt daalt. Heel jammer hoor, gisteren wilden we even lekker meubels shoppen en llampen kijken en naar een tuincentrum, maar naar 2 winkels was ik klaar. Gelukkig laad mijn vriend me dan in onze bus en gaan we lekker naar huis, alwaar ik vervolgens 2 uur lang in een coma op de bank lig.. Dat ben ik zo niet gewend.

Mijn verlof is nu ingegaan, maar ik vrees dat ik echt mijn plannen even moet bijstellen..

Harde ontlasting: Voor de dames met ontlastingsproblemen.. Ik heb nog een tip die werkt bij mij als een tierelier. Ik moet namelijk de hele zwangerschap ijzertabletten doorslikken ivm tweeling. Ik drink elke ochtend een lekker bakje koffie! zwart. Ik weet dat dit niet de meest gezonde oplossing is, maar mijn stoelgang loopt vloeiend. en voor de rest leef en eet ik heel gezond. Mijn kinderen en ikzelf doen hetook super, dus ik hou het nog even vol. Het is trouwens ook nog waanzinnig lekker......:happy4:

Hoe gaat het verder met iedereen?

Aafke: Wat een nare situaties van je schoonzus. Ik hoop dat jullie er vrijdag een hele mooie dag van kunnen maken, zo'n herinnering is blijvend. Heel veel sterkte voor je hele familie.

Jolieneke: Wanneer kreeg jij bericht over die blijde doos? Ik heb me wel opgegeven, maar ik heb nog niks gehoord? We zijn nu 28 +4 dagen. Ik vond de inhoud van de etos doos wel leuk hoor, ik ben nieuwsgierig wat erin zit. Ik moest zo lachen toen ik jullie verwarring over die haver las!!!! Wat een giller... bij de dierenwinkel.:laughing4:

Jeanine: Lekker meid lekker shoppen, leuk dat je nog bonnen hebt liggen. Die komen altijd van pas. Wat goed dat jullie kamertje al bijna klaar is.. Ik merk dat wij toch ietwat laat zijn. Niet omdat de baby's nu komen, maar ik kan amper meer winkelen... ik heb het gisteren nog geprobeerd, maar dat lopen is zo vermoeiend. ik ben inmiddels bijna 19 kilo aangekomen. Geef jij nog steeds over?? dat lijkt me wel vervelend. Alleen in de ochtend? Kun je dan de rest van de dag wel wat doen?

Boogie: Volgens mij moet je vandaag naar het ziekenhuis. Heel veel succes, ik zal voor je duimen. Gelukkig heb je zelf een goed gevoel aan de pretecho overgehouden, maar het blijft vast heel erg spannend. Zet hem op en ik reken op goede berichten!!:toppie:

Liselot: Weet jij al meer over je nierecho?

Hellen: Heb je genoten op de veluwe?? of zit je er nog?

Geplaatst

Surf, ik ben ook zo uitpeput hoor als ik de stad even in moet dan is het 2 a 3 winkels en gauw weer naar huis. Dat had ik al jaren vanwege mń auto- imuunziekte maar nu is het helemaal erg. Ik geef meestal of ś ochtends of ś avonds over. Niet altijd na het ontbijt maar ook wel in de loop van de ochtend. s ' Avonds is vaak voor of na het eten of als ik naar bed ga. Ik ben gewoon een van de gelukkigen die het de hele zwangerschap heeft ha ha ! Het kindje groeit goed gelukkig en ik ben maar een paar kilo gegroeid.

Ik probeer elke dag wat in huis te doen maar vandaag lukt niet dan maar niet. De kinderen van m'n vriend zijn het hele weekend geweest en ik ben kapot. Onze hond ligt nu lekker in de zon buiten wat een weertje ineens , heerlijk ! Gisteren even de border in de voortuin gedaan , nu nog de groene aanslag zien te verwijderen maar dat mag manlief doen hoor !

Geplaatst

Even snel: de echo was goed. Het kindje is gezond en stevig maar geen afwijkingen. Vruchtwater is teveel maar ik heb geen zwangerschapsdiabetes. Nu alleen nog de uitslag afwachten van het bloed mbt infectieziekten.....

Geplaatst

He Meiden,

Wat is er weer veel geschreven, moest echt ff bijlezen. Even een update over de nier-echo, vandaag uitslag gehad. Het is geen nierstuwing, nier doet gewoon goed z'n werk. Maar wat het wel is weten ze niet..... Morgen weer urine inleveren omdat ik zelf het idee heb dat ik nog niet van die blaasontsteking af ben terwijl ik m'n kuurtje al achter de rug heb. Ze gaan urine nogmaals nakijken en erbij vermelden dat ik nog steeds pijn in m'n zijflank heb (zoals de dokter dat noemt) We wachten het weer af.

Herken jullie verhalen over lekker willen winkelen wel. Ook ik ben 't na een paar winkels alweer zat. Heb nog niet eens zo'n megabuik, maar ja m'n rug en bekken zijn natuurlijk niet top. Jeeezzzzusss voel me echt een kruk als ik m'n eigen verhaaltje teruglees. Wat een kwaaltjes, ik word er zelf niet goed van als ik het lees.... maar we mogen niet te lang zeuren, alles voor 't goede doel heh :-)

Geplaatst

Hihi... Ja, ik denk ook af en toe: man wat zeur ik toch.... Dit is toch een van de mooiste dingen om mee te maken????

Ach, het 'klagen' hoort erbij hoor!!

Ik ben crea Bea geweest. Ik heb zo'n wit babymutsje gepimpt. Ik had leuke stofjes (polkadots, ruitjes ed) en van dat plakspul voor zomen ( ben de naam kwijt ). Ik eerst een goed lettertype uitgekozen en toen geknipt (pokkewerk). Klein!!!! Gestreken op het mutsje en cool geworden!! Dus de naam van ons hummeltje staat er nu op!!

Jolieneke

Geplaatst

hoi meiden

boogie: Wat fijn dat beeb gezond is en dat jij geen zwangerschapsdiabetes hebt... heerlijk. Wanneer krijg je de uitslag van je bloedonderzoek? Ik hoop dat het allemaal goed is. Lekker genieten hoor..

Liselot: In iedergeval geen nierstuwing, nu hopen dat die blaasontsteking ook snel beter wordt.

Jolieneke: Wat leuk dat je zo creatief bent.. dat zijn nog eens leuke projecten om aan te zitten.

Enne we mogen best af en toe zeuren.. ik heb zelf alweer 2 dagen een kneiterharde buik... ik denk dat mijn mannen weer een groeispurt doormaken... pfff er komt dan echt niks uit mijn handen.

Groet,

Zeekoe/surf

Geplaatst

Hee zeekoe!! Haha!! Laat de boel de boel maar!! Je kunt nog lang genoeg hard werken en straks helemaal :-) nog even genieten van het zwanger zijn en de privileges die daarbij horen!!

Vandaag weer controle gehad. Ik had vanmorgen tijdens het werken af en toe stekende buikpijn. Af en aan. Ik voelde het kindje ook minder tot niet. Aangezien we toch heen moesten vanmiddag kwam het op het 'juiste' moment. Er zijn wat dingen gecheckt. De doorbloeding vd placenta oa. Dat zag er goed uit. Omdat ik minder leven voelde is het standaard dat je aan de ctg wordt gelegd voor een half uur. Ook dat was goed. Fijn fijn!! De volgende keer gaan ze kijken of een groeiecho nog nodig is. Het bovenbeentje was bij de pretecho langer dan zou moeten zijn. Verder ligt het goed op schema. We zien het wel!!

Een vriendin van mij is vandaag bevallen van een zoon: Levi. Het was een geplande keizersnee. 50 cm en 3600 gram. Super toch?!!!

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden