Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo allemaal,

Komen jullie nu mee aanzetten: een zwangerschapsdag/fotoboek. Dat soort tips moet je mij echt even wat eerder toespelen, ik heb niks bijgehouden of gemaakt. we hebben wel een ton aan echofoto's en wat foto's van mij, maar ik heb niks geschreven. Misschien dat ik dat nu nog maar moet gaan proberen te doen. Ik vind het een erg leuk idee...

Wow wat onwijs fijn voor Henne, ik ga haar zo even feliciteren. Ik heb mijn oranje brulshirt maar weer uit mijn vluchttas gehaald, wat bevallen op 30 april gaat duidelijk niet meer lukken... hihi

Jolieneke: Fijn dat je je iets beter voelt. Ik ben vandaag precies 90 kilo, boehoe, zo'n 23kg aangekomen en allemaal van voren, Cup F (had al een behoorlijke D) en mijn buik is echt heel groot. Alle tips om weer een beetje in model te komen na zo'n zwangerschap zijn welkom... Wellicht wordt Sonja ook mijn grote vriendin.

Boogie, fijn dat je met die pillen zo goed slaapt, mag je die niet gewoon elke dag innemen.. dan rust je lekker goed uit voor alles begint, hopelijk duurt dat nog maar even. Haha jij was het van die hamburger in de feesttent... heerlijk hoor. heel K-dag is totaal langs mij heen gegaan, ik kan ecdht nog geen 100 meter lopen.. zo jammer, want ik ben er gek op. Volgend jaar doe ik het dubbel en dwars over. Wel positief dat jou nesteldrang zo aanwezig is... ramen zemen, meid, ben je goed bij je hoofd, je bent hoog zwanger!!!!!!!!! meestal laat een bevalling niet meer lang op zich wachten.:clap2:

Jeanine: allemensen, 3 kilo minder... wow. Dit moet echt heel heftig voor je zijn ... Als zelfs fruit eruit komt. Droog je niet uit of krijg je daar speciale spullen voor? Ik hoop voor je dat het snel gebeurd en dat je weer snel aan de bbq zit.

IVF moeke: Wat een goed idee, zo'n zwangerschapsboek... Dat is denk ik een heel leuk aandenken. Ik ga er ook eens voor zitten, straks heb ik natuurlijk tijd zat :happy: ahum. Ben je al gewend aan dat hoge bed???

Fijne dag vandaag,

Marjo

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he aafke, Wij mei meisjes zijn inderdaad in de maand van de waarheid beland... in Mei leggen wij ons ei of minikalf... hmmm spannend. Mijn mannetje lijkt wel wat op die van jou. Ik hoef maar te lonken naar iets en hij heeft het al gedaan... doe ik wel wat zelf dan staat hij er bezorgd bij te kijken. Ik ga het nog missen straks... moet ik weer aan de bak... hmmm Gisteren was ook zo grappig, ik lag in bad en hij was een plankje aan het ophangen op de babykamer, hij is niet zo heel handig!! Uiteindelijk kwam hij de badkamer in en fluisterde hij schoorvoetend: hij hangt, maar wel heel scheef........ hahahahahahaha ik moest heel hard lachen, hij hing echt heel scheef, maar hij doet het allemaal wel. Inmiddels heeft hij het opnieuw gedaan, ditmaal een stuk rechter.

Aafke, maak je een grap over 30 kilo of ben je echt 30 kilo aangekomen, kanonnen, dat lijkt me echt heel erg pittig. Als het vocht is ben je het straks toch ook wel weer snel kwijt hoop ik.

Geplaatst

Meiden...............joehoe........... het is mei!!!! In mei leggen alle meimeiden een hij of zij :)

Morgen zou ik uitgerekend zijn...ik heb het geluk nu weer zwanger te mogen zijn, dat verzacht de pijn.

Wil jullie allemaal heeeeeel veeeeeel succes wensen, jullie kunnen het.... de laatste loodjes zijn nu echt aangebroken. Wie volgt? Ben zooooo benieuwd!!

You go girls ;)

Geplaatst

He Jose,

Gefeliciteerd, wat ontzettend fijn voor je. Hoever ben je nu? Kunnen we je ergens volgen? Zet hem op he!!!!

Geplaatst

Vandaag 11 weken, dus nog 1 weekje verwijderd voor de mij oh zo magische mijlpaal!

Ik schrijf in het novembertopic....

Geplaatst

oh jose jij ook van harte! toch wel weer een goed gevoel om weer in verwachting te zijn.

na onze miskraam met 8 weken was ik er down op de uitgerekende dag 27-11-2009. ik moet elk jaar toch weer even aan denken.

Hoop dat het goed met je gaar

jaaaaaaaaaaaaaaaaa: meiden zet hem op, wie legt het volgende mini-klafje/stiertje.

ik ben zoooooooooooo benieuwd

Geplaatst

Haha!!

Mini kalfje / stiertje!! Straks valt het allemaal mee met die dikke beebjes van ons!! Dat wordt door mijn omgeving althans steeds gezegd: 'uit ervaring' bla bla bla.... Nou ja, we zien het wel. Hebben onze kindjes eerst genoeg reserves!! Niks lang in het zh blijven etc. Dat zijn zeer mooie dingen natuurlijk;-)

Ja, José, ik blijf jou ook volgen hoor!! Wat spannend allemaal!!

Haha, surf, heb wel even om je gelachen: komen jullie nu mee aanzetten (babyboek ed). Ik werd er door een vriendin op gewezen bij de eerste. Heb toen gedaan en vond dat ik dat ook voor de tweede moest doen. Daarbij is het denk ik echt leuk voor later!! Nooit te laat om te beginnen. We hebben een simpel schrift gebruikt om de alledaagse dingen in het eerste jaar van onze dochter te noteren. Ook leuk!!

Zo, lekker even in de zon. :) rust pakken!'

Jolieneke

Geplaatst

Nou, rustig hier.... Spannende dingen??

Ik ben gisteravond nog weer in het zh geweest. Weer een migraine aanval gehad en thuis de bloeddruk hoger dan normaal. Ze wilden dat ik kwam aangezien in de 39 weken gepasseerd ben en ze niet blijven aanrommelen als het niet nodig is.

Alle onderzoeken waren prima. Kindje doet het super, urine bijna schoon, bloed en bloeddruk goed.

Ik mocht weer naar huis!! Tegen de hoofdpijn moest ik paracetamol slikken. Heb ik gedaan voor het slapen. Aardig geslapen.

Gisteren hield ik nog geen vocht vast maar vanmorgen bar en boos. Had mijn trouwring nog steeds om, en heb moeten 'vechten' om hem eraf te krijgen!!

Bijzonder detail: ze hadden geen andere plek schoon en gereed dan de 'grootste' verloskamer. De kamer waarin ik ben bevallen van mijn dochter!! Bijzonder om daar te liggen zonder te puffen en te steunen.

Naast mij, de andere kamer werd terwijl ik er lag een kindje geboren. We konden op het scherm me de weeën meekijken zeg maar!! Mijn man heel mooi: deze vrouw zit goed in de ontsluitingsweeen. Ik: oké, nou heftig. Op een gegeven moment was het beeld blanco. Tja, je hangt niet de hele bevalling aan dat ding. MAAR: ik hoorde babygehuil. 'nee,' zegt manlief, 'dat denk je'. Toen even later de verpleegkundige terugkwam en haar verontschuldigingen aanbood omdat ze zo lang weg was geweest, vertelde ze dat ernaast een kindje was geboren. Dus wel, bijzonder hoor!!

Nou, hopelijk weer een rustige dag!!

Jolieneke

Geplaatst

Ah, nog geen nieuwe mei-kindjes erbij vanochtend... Ik word nu elke dag heel nieuwsgierig wakker en kan dan niet wachten om in te loggen voor het laatste nieuws haha!

Jolieneke, jij houdt het ook spannend zo, je bent nu al over de termijn heen waarop je 1e dochtertje geboren werd, toch?

Inderdaad wel heel bijzonder om in dezelfde verloskamer te liggen en een babytje geboren te 'zien' geboren worden op schermpje!

Ik heb nu het gevoel dat ik echt nog 3 volle weken moet uitzittten, terwijl ik eerder overtuigd was dat mannetje eerder zou komen. Ik overweeg wel serieus om met 41 weken te laten inleiden, maar da's ook weer afhankelijk van hoe ik me dan voel.

De afgelopen week ben ik het huis eigenlijk niet meer uitgeweest, behalve naar verloskundige. Ik merk dat ik echt volkomen immobiel ben geworden, hebben jullie dat ook zo sterk?

Boogie, als ik lees hoe jij je voelt en wat je toch nog allemaal onderneemt, poeh he, petje af! Ik merk dat lopen gewoon zo moeizaam gaat, stiukjes heen en weer in huis gaan wel, maar zelfs een rondje supermarkt red ik denk ik inmiddels niet meer. Dus lang leve het 'online' shoppen!

Verder heb ik nog heel veel dvd's liggen, en onlangs 5 seizoenen van 'the Wire' gekocht. Superserie, dus daarmee kom ik de tijd nog aardig door!

Geplaatst

@ Jolieneke,

Eigenlijk wel jammer dat je weer naar huis kon ;-)

Anders had je nu misschien wel een beebje gehad.

@ Aafke,

Geloof me het valt me niet mee maar er is me niet verteld dat ik rust moest houden. Daarom lijkt het mij belangrijk in beweging te blijven. Zeker met dat bekken, rust roest. Het rondje met de hond wist ik ook bijna niet te volbrengen hoor. Ik krijg vaak de volgende dag (na een drukke dag) de rekening gepresenteerd. Ik werd vanmorgen ook weer zo beroerd wakker. Heel mijn lijf doet zeer. Zo'n moe hoofd. Ik weet zeker dat mijn bloeddruk weer hoog is maar dat is die elke keer.

Dus daarom heb ik weer wilde plannen vandaag ;-)

Stoffen en stofzuigen beneden en boven de douche schoonmaken.

Ook is mijn paspop met trouwjurk ingestort. Ik moet dus een nieuwe. Ik zie er ontzettend tegenop maar ga toch maar op zoek straks. Ik dacht misschien Leen Bakker of Xenos. Anders ligt er zo'n lijk in de slaapkamer met de kraamdagen. Of ik zet 'm gewoon boven. Dat kan natuurlijk ook. Even over denken.

De auto is stuk. Wij zenden zwarte rook signalen uit. 10 jaar oud en vanaf januari allemaal grote problemen. Mijn man is bang dat de turbo eruit ligt. Nou dan zijn we failliet denk ik. Komt allemaal zo goed uit. Met een nieuw huis en baby.....

Geplaatst

hoi dames

ik kom hier regelmatig even spieken, vind het zo spannend..wie weet komen melden er zich een aantal met moederdag....hoe symbolisch.

nogmaals succes met de laatste (loodzware) loodjes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hee Meiske zat ik net ook te denken als we nu allemaal met moederdag bevallen ! Leuk !

Even een kort mailtje ben zo moe te moe om op iedereen te reageren. Ik heb verrot geslapen om half 2 weer staan kotsen en toen nog de nodige keren piesen. Ik eet en drink wel dus er blijft allicht wat zitten. Ik baal als een stekker ik wil nog even slapen zo maar er staan hierachter een paar gasten bomen om te zagen zal je net zien. Nou ja ramen maar dicht scheelt een stuk. Morgen de laatste les babygym. Verder zijn manlief zń kids er maar ik kan amper een stap zetten dus hij gaat maar leuke dingen met ze doen deze week.

k wens jullie allemaal veel sterkte met de vochtophopingen, hormomenen, bloeddruk, het lange wachten, pijnlijke gewrichten, en wat al niet meer.

Heel veel liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoera, de raamdecoratie werd net bezorgd!

Ik heb echt lang gezocht naar iets wat ik leuk vond om voor het raam te hangen en probleem was dat ik meeste slingers en zo maar niks vond. Vorige week een raamsticker gevonden die manlief ook heel leuk vond, dus klaar!!! Nog wat blauwe balonnetjes erbij halen misschien en dan vind ik het wel mooi.

Net nog weer even ge-laptop-shopt en voorschot genomen op periode NA zwangerschap... zulke leuke zomerjurkjes!!! Kon het niet laten, lang leve heine-shop.nl!

Ik zal blij zijn als ik straks weer iets anders pas dan alleen maar positiekleding!

Geplaatst

Ow Aafke, daar kan ik ook zo naar uitkijken!! Heb ook al genoeg geshopt bij H&M voor een hele zomer, geen idee of ik er iets van pas straks haha!!

Jeanine: och meid, wat naar voor je. Wat vervelend allemaal voor je. DAt kotsen is me toch wat en weinig eten en drinken binnen houden! Hoop dat je snel mag bevallen meid. 8 mei is een prachtige dag (maar 2, 3 etc ook hoor hihi). Moest nog wel even lachen om je laatste zin: k wens jullie allemaal veel sterkte met de vochtophopingen, hormomenen, bloeddruk, het lange wachten, pijnlijke gewrichten, en wat al niet meer.

Vooral : hormomenen vind ik prachtig!! Het geeft precies aan hoe jij je voelt….. MOE!!

BOOGIE!!!! Ben je gek geworden ofzo? Je gaat toch niet schoonmaken ed????? Dit is echte nesteldrang!! Heb er echt geen last van, hihi!! doe voorzichtig en vooral rustig aan. Mij is gezegd niet per se gaan liggen ofzo, maar goed uitrusten en slapen is goed!! Niet te druk bezig zijn hoor! WE hebben die energie hard nodig straks ;)

>> Nou, op zo'n manier wil je niet blijven in het zh hoor. Was blij dat ik weer mee mocht :) Maar ik heb nu wel duidelijk te horen gekregen dat meer 'grapjes' er wel toe zouden kunnen leiden dat ze me toch willen inleiden voor 41 weken. De moeder moet het gewoon nog goed aankunnen en het kindje is al helemaal klaar!! Fijn om te horen dat dat hun beleid is!

Bedankt Meiske! Ik vind 8 mei een prachtige datum (8 is mijn geluksgetal) maar hoop dan eigenlijk het kindje al te hebben hahaah!! We zien het wel!!

Jolieneke

Geplaatst

Haha wat wordt er weer leuk geschreven. Hier hetzelfde wel meer hoofdpijn en weer misselijk, vocht is wel wat minder.

Boogie doe lekker je ding, overduidelijk nesteldrang

Aafje, leuk zo een sticker

Jeanine groot gelijk rustig aan en hopenlijk kun je nog wat slapen met dat gezaag op de achtergrond

Surf hoe is het met jou?

Kan iemand snel het lijstje vinden van de uitgerekende datums?

Geplaatst

icon1.png

Uitgerekend:

Jolieneke: 7 mei 2011 Meisje!!

Mama-Ree: 9 mei 2011

Aafke: 9 mei 2011 (14/12:
meisje
, 4/2: oh nee
toch een
jongetje
!)

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011 (verassing!!)

Liselot: 12 mei 2011 Jongen !!

Miepie80: 13 mei 2011 (34 weken = 1 april = due date!)

Surf: 17 mei 2011 2 jongens.

Tess: 20 mei 2011

ivfmoeke: 20 mei 2011

Object: 20 mei 2011

Leeuw: 21 mei 2011

Jeanine: 29 mei 2011

Pauline: 30 mei 2011

Bevallen

Miepie 26 februari:
Rutger
,
Noor
en
Anna
!!!

Jeannet 15 april
Megan

Mama-Ree:
zoon

Geplaatst

Ha meiden, war wordt er fanatiek geschreven door vele van jullie. Ik ben toch meer een meelezer.

Vandaag 36 weken en hele weekend af en aan harde buiken en pijnlijk gevoel bij schaambeen, hopelijk wil dat zeggen dat madam in aan het dalen is. Morgen controle met groeiecho dus dan weet ik meer.

Wat vervelend dat veel van jullie hoge bloeddruk hebben, dat geeft volgens mij rotklachtem en maakt ook onzeker. Bah! Tot nu toe is mijn bloeddruk eerder te laag dan te hoof (110 over 60).

Ik zie dat mama ree is bevallen? Heb ik iets gemist? Gisteren is goed vriendinnetje bevallenvan haareerste, 10 dagenvoor uitgerekendedatum, daar kies ik ook voor ;-)

Jeanine wat rot dat je steeds zo misselijk bent, heb echt met je te doen!

Jolieneke, wat spannend voor jou, Komt nu echt steeds dichterbij!

Aafke, wat rot dat je vocht vasthoudt, dat is bij mij nu veel minder nu het minder warm is.

Boogie: hoe hou je het vol!!!

Surf: jeetje die boys van jou doen het wel supergoed zeg! Is nu wel heel zwaar, maar hele kleine babies moetenveel vaker gevoed worden dusiets groter heeft ook echt voordelen.

Ben nu wel volop met de babykamer bezig, veel wassen aan het draaien en aan het opruimen. Gelukkig is het droog met een windje dus droogt de was lekker snel,

Bewegen jullie kiddo's ook nog zoveel? En zijn jullie ook zo benauwd?

Ben benieuwd of we er vandaag nog een meibaby bijkrijgen :-)

Succes allemaal met deze zware laatste loodjes.

Groetjes Pauline

Geplaatst

Ja mama-ree een zoon maar ik kon niet echt duidelijk vinden wanneer en de naam is ook nog niet bekend. Ze heeft een eigen topic gekregen.

@ Pauline,

Lekker he een beetje rommelen. Ik hoop ook dat je meisje lekker ingedaald is.

Hoe gaat het met je zoon? Vind hij het spannend een zusje? Of vind hij het maar moeilijk.

Ik ben weinig productief tot nu toe. Heb gestoft, krantenmand uitgezocht, hond uitgelaten (groot rondje, kan ik vanmiddag een klein rondje doen ;-) ) En dan nu de douche en wc.

Nog even stofzuigen, eten en dan even liggen. Schoonpapa is vandaag jarig. Dus ga aan het einde van de middag. Dan eet ik daar mee en ga weer naar huis. Ik vind zitten echt een drama. Doet overal zeer. Onze eigen stoelen zijn erg prettig. Goede hoogte en rechtop en armleuning. Heerlijk. Zit de hele dag aan de tafel.

Geplaatst

Boogie: Hihi, ik ben weinig productief. Ik citeer:

Heb gestoft, krantenmand uitgezocht, hond uitgelaten (groot rondje, kan ik vanmiddag een klein rondje doen ;-) ) En dan nu de douche en wc.

Nog even stofzuigen, eten en dan even liggen. Schoonpapa is vandaag jarig. Dus ga aan het einde van de middag.

Wat nou, weinig productief????? Kom ik hoor: Achter de pc gezeten, koffie gedronken met mijn moeder (kwam dochter weer terugbrengen na gedoe gister), buiten gezeten terwijl dochter ging spelen, gegeten, en weer achter de pc….. Tja, meer komt er niet uit mijn handen haha! Mag ook van niemand overigens.

Ja, ik heb mama-ree ook gefeliciteerd in haar 'eigen' topic. Ze had de laatste tijd ook weinig geschreven hier. Hoop dat ze hier wel wat wil vertellen over haar manneke!! Ben zo benieuwd!!

Zo, nog effe surfen op het net, en dan hopen dat die dochter van mij eens lekker de oogjes dicht doet (zit zo mooi te kletsen in bed :)

jolieneke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een gezelligheid, dit forum is nu zo'n beetje mijn wereldje. dus prettig dat daar wat leven in de brouwerij is. Vannacht de ergste nacht ooit.... allemensen... ik lag nog geen half uur lekker. Ik heb allemaal rode bultjes op buik en die jeuken onwijs, verder ben ik erg veel (denk zeker zo'n 8 keer naar het toilet geweest... Ik werd echt als een zombie wakker.. en mijn arme mannetje ook... Ik voel me niet echt top.:happy4:

Ik ben deze ochtend naar het ziekenhuis geweest, ivm hoge bloeddruk afgelopen donderdag moest ik nu terug voor controle. Bloeddruk loopt iets op, bloed is gecontroleerd en 1 stofje neemt toe. Verder geen eiwitten of andere alarmerende dingen. CTG was heel goed. Ik moet nu elke 2 dagen terug voor bloeddruk, ctg en echo....mocht mijn bloeddruk zo blijven 135 / 95 dan gaan ze mij inleiden JOEHOE IK zou bijna stiekem een hele zak drop eten en alleenmaar zoethout thee drinken.....dit doe ik natuurlijk niet hoor.Andre en ik denken dat we volgende week om deze tijd waarschijnlijk wel ouders zijn. Nu maar hopen dat ze gezond zijn. heel spannend allemaal hoor.

Jolieneke: Fijn dat de controles weer goed waren, jammer van dat vocht... dat blijft toch een beetje jammer.

Aafke: Herkenbaar die nieuwsgierigheid.... ik zit ook contant met mijn neus achter de computer. ook herkenbaar is jouw immobiliteit... meid, ik kan geen bal meer en hang alleen maar op de bank. Als ik Boogies activiteiten belees ben ik enorm onder de indruk.

Hoe zien je raamstickers eruit?? leuk hoor dat dat binnen is gekomen.

Boogie/wervelwind: allemensen je doet echt nog heel erg veel..... schoonmaken, lopen met de hond etc... dat is hartstikke productief... Hulde Hulde Hulde..... Ik krab aan mijn buik en hang op de bank.. hihi Wat balen dat de auto stuk is, heb je wel mensen in de buurt die in geval van nood je naar het ziekenhuis kunnen rijden...... dit soort dingen komen nooit uit.

Zeker niet met een baby op komst en een nieuw huis.

Jeanine: lastig he als je zo weinig slaapt... drama, wel heel herkenbaar. Ik ben vannacht ook enorm aan het spoken geweest.... Daar wordt je zo ontzettend moe van.

Ivf Moeke: Lastig die hoofdpijn en die misselijkheid. Hoe vaak heb jij nu controles??

Pien: Hoera 36 weken.... wat fijn, weer een mijlpaal..... Hoe je het nog vol? Lekker aan het klussen in de babykamer? Is dat erg, dat je bloeddruk wat lager is, of maakt dat allemaal niet uit? Succes morgen op de controle, ik hoop dat het allemaal goed nieuws is.

Geplaatst

Nou dan is waarschijnlijk wel duidelijk dat ik gewoon teveel wil :mad: Ik voel me ook klote nu dus goed gedaan Petronella :happydance:

Alles is wel schoon, dat is wel weer fijn.

Nu maar even eten, douchen en liggen.

@ Surf,

Ik hoop het ook voor jullie hoor want met een tweeling is dit een geweldige prestatie. Ik vind het echt supergoed van je. Het slapen wordt hier ook steeds beroerder. Zo vaak eruit. En als ik echt diep slaap dan moet ik al zo nodig plassen dat ik de helft al verloren ben voor ik bij de wc ben. Heb dus een mega maandverband in 's nachts. Very charming. :happy:

@ Jolieneke,

Gezellig hoor dat gekeutel van je meisje. Jammer alleen dat ze aan eht feesten is als ze moet slapen :-))

Geplaatst

Haha, ik kan hier wel lachen met jullie!!

Surf: je vertelt het allemaal erg beeldend en dat geldt ook voor boogie!! Ik vermaak me prima met dit forum!!

Heb net even op de bank gelegen. Werkt niet, want de een na de ander loopt hier in en uit (kids man, hijzelf). Ben ik net 'weg' klikt er een deur!!!! Grrr, word ik wakker met hartkloppingen. Vriendinnen sms'en me plat, hebben jullie dat ook? Vind het leuk hoor!!

Na drie kwartier zijligging en nu weer ligzit houding merk ik dat ons meisje lekker hoog blijft zitten: heb het maagzuur alweer tot achter de oren!!

(heb ook nog een man die niet fit is.... nou dan moet het kind nog maar even wachten. Een zieke kerel heb ik niks aan!!)

Jolieneke

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden