Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hier weer menstruatiekrampen en flinke steken van onder.

VK zei dat het idd allemaal voortekenen zijn maar er geen voorspelling is wanneer het gaat beginnen, in iedergeval is het lichaam bezig met voorwerk en dan kan schelen bij ontsluiting, laten we het hopen. Verder geen eiwitten en bloeddruk oké, dinsdag weer een consult.

aafke: fijn dat gerommel, idd voorwerk. ik hoop voor je dat het niet meer lang duurt.

Boogie en surf: laatste weekend met zijn tweetjes hé, gaan jullie nog wat leuks doen?

mijn zwangerschapsdaboek is helemaal bijgewerkt en wacht nu op de bevalling was ik maar begonnen aan het ISCI dagboek.

destijds op een besloten hyves pagina een blog bijgehouden: dat ging toen sluiten en alles snel geplakt naar word.

erg moeilijk om dit terug te lezen, wordt er emotioneel van dus toch maar gestopt.

Ander moment kiezen, moet zeggen dat ik er de afgelopen 8 mnd nauwelijks meer aangedacht had maar als je dan vanaf 13/7/2006 weer gaat teruglezen en hoe ik het destijds allemaal beleefde, heftig!

dus nu tijd voor tijdschriften, water en bank. Het weer is hier een beetje kwakkelig dus geen zon :(

morgen lekker tijd men manlief en 's avonds bbq met mijn moeder, gezellig!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Sandra,

Ik hoop het maar :clap2: Het is wel erg genant zeg. Je hebt er gewoon totaal geen controle over. Vreselijk. Bedankt voor je reactie!!

Geplaatst

Hee dames,

Hier een betere nacht gehad. Selma is een zoet meisje. Zal gauw een foto posten.

Spannende dingen hier allemaal!! Hoop dat jullie niet heel lang meer hoeven te wachten. Het is zo bijzonder.

Jolien (dochter) vindt het spannend. Ze weet niet zo goed wat ze ermee moet. Gelukkig wordt ze niet echt wakker van het gehuil van Selma. Ik probeer mijn momentjes met haar ook te zoeken.

Lichamelijk gaat het ook steeds beter. Van onderen beurs en veel hechtingen. Een kraamhulp hebben is wel erg fijn hoor!! Heerlijk!

Even kort bevallingsverhaal, hoe snel het kan gaan (zeker bij een 2e). Ik had idd op 3 mei 's avonds nog gepost. Vliezen waren gebroken en ik wachtte op weeën. Om 22.30 begonnen die. Na een uur zh gebeld. Mochten komen. Aan ctg -> weinig regelmaat. Anderhalf uur in zh moeten rondlopen. Om 2.30 weer ctg. Weer weinig activiteit. Mochten naar een verloskamer om te slapen. Echter ik kreeg meteen regelmatige weeën en manlief sliep. Heb anderhalf uur alleen heftige weeën opgevangen. Personeel had niet in de gaten dat het al zo heftig was (zat niet aan apparatuur) man is wakker geworden en vanaf dat moment ging het nog sneller. Om 6 uur, 5 cm ontsluiting. Om 6.25 8 cm. Verloskundige heeft laatste 2 cm meegeholpen. En toen 2 persweeen later was ze er. Dus, in 3 uur heb ik dit meisje op de wereld gezet. Ongelooflijk snel achteraf. Voor het kindje een beetje te snel. Die is als het ware gelanceerd. Daardoor vruchtwater binnen gekregen en dus beroerd.

Nu gaat het beter hoor!!

Zo, ik ga effe relaxen. Selma ligt bij me buiten, Jolien op bed. Papa op bed. Heerlijk!!

Marjan

Geplaatst

O, een tip:

Weinig kraamvisite laten komen die eerste week!! Kijk, ouders etc is logisch. Maar ik zou het beperkt houden hoor!! Je hebt genoeg aan jezelf!!

Geplaatst

Dat is inderdaad dan wel heel snel gegaan! Bijzonder hoor, dat je je meisje nu eindelijk in je armen kunt houden. Wel naar dat ze nog zo beroerd is van het vruchtwater. Ben benieuwd hoe snel Jolien gewend is aan haar zusje, het is natuurlijk ook heel wat! Fijn dat je ook je momentjes met haar kan pakken.

En ook heel fijn dat je een goede kraamhulp hebt, heb je al een beetje bij kunnen slapen?

Voor wat betreft kraamvisite: daar zijn we ook al voor gewaarschuwd op de cursus enzv. en manlief heeft n.a.v. daarvan een zeer militante opstelling. Voelt zich echt waakhond en heeft zich voorgenomen om beebje en onszelf heel goed af te schermen en zoveel mogelijk iedereen te blokkeren die eerste week, maar ook daarna... Wel heel lief eigenlijk :)

Geplaatst

Jolieneke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie 2e dochter! Wat is het snel gegaan joh! Geniet er lekker van he, heerlijk met dit mooie weer zo! Gaat het allemaal goed met jullie, lukt de borstvoeding goed?

Liefs leeuw

Geplaatst

Hee !!

Ik geef geen bv. Bij onze dochter van nu 2 ging het helemaal fout. Daarom nu gekozen voor kv vanaf het begin. Bevalt goed hoor alhoewel bv erg bijzonder is!!

Je krijgt weinig slaap, het breekt me vaak rond deze tijd op. Tja, hoort er allemaal bij! Rustig aan, maar ja lichamelijk kun je ook niet anders!!

Het is wel genieten hoor, ze is ook zo mooi!!

Marjan

Geplaatst

Ben heel benieuwd!

Hier voel ik me al de hele dag aardig beroerd, misselijk ook. Heb voor mijn gevoel sinds de middag beginnende weeën met nu tussenpozen van 10 a 15 minuten. Ik vraag me af of het door gaat zetten of dat het ook vals alarm is! ALs jullie even niks meer horen, is het waarschijnlijk wel zo ver...

Geplaatst

Whaaaa Aafke!! Zou maar zo kunnen!!

Je kunt het!!

De kids van mijn man waren 2 weken achter elkaar bij ons. Nu twee weken bij hun moeder. Die rust vind ik ook wel lekker. Ze waren ook wel behulpzaam maar vroegen ook veel aandacht.

De meesten van jullie hebben een cursus gedaan hè? De ademhaling waar ik bij beide bevallingen heel veel aan heb gehad is de langzame buikpompademhaling. Oftewel: inademen door de neus, onderbuik op laten komen, buik leeg laten lopen bij uitademen. Goed lucht uitblazen. Alles wat 'belachelijk' leek tijdens de cursus is doodnormaal bij de bevalling.

Zo begeleid je je kindje steeds lager!!!

Marjan

Geplaatst

Aafke, al een paar uur niet gepost... zet het door? (dan zal ik op deze vraag wel geen antwoord meer krijgen ;)) Succes!!!

Jolieneke, fijn dat jullie even iets meer rust hebben nu met alleen Jolien thuis. Hoe is het met Selma, al minder misselijk?En hoe voel jij je? Fijne kraamhulp?

Leeuw, leuk jou ook weer even te 'horen'/ Hoe gaat het bij jou?

Hier een beetje opnieuw moeder geworden >> de kinderen zijn eindelijk thuis!!! Gaat tot nu toe allemaal goed, behalve dat Noor erg moet wennen op haar kamertje. Overdag hebben we ze beneden gehouden, maar na de fles/borst van 8 uur naar boven gelegd en ze is nu nog aan het spoken, helemaal in paniek als ze in haar bedje ligt. Miepman zit nu dus op het kamertje boven met haar tegen zich aan - de andere twee slapen er heerlijk doorheen ;). Over een half uurtje gaan we beginnen met de volgende ronde voedingen, dus hoop dat Noor daarna wel wil gaan slapen in haar bedje. Kan me ook voorstellen dat het allemaal erg veel nieuwe prikkels zijn (en ze zijn wat overgevoelig voor prikkels) en dan in zó'n groot eng bed... Nou ja, we zien wel.

Ben benieuwd wat Aafke aan het doen is nu.... ;)

Geplaatst

Oh miepie wat heerlijk om te lezen dat ze thuis zijn. Het zal idd wel wennen voor ze zijn maar wat een rijkdom jullie drie kanjers thuis. Heb je nog enige tijd verlof? Of hoe doen jullie dat met werken?

Boogie hoest met jou?

Oh Aafke je bent stil hier, ik hoop dat jullie mannetje heerlijk in jullie armen ligt.

Marjan, lekker aan het genieten dus, wel fijn nu even met viertjes ipv zes

Vanacht weer voorweeen gehad maar helaas , we zijn nog met zijn twee. Vandaag een gezellig dagje met man, die heeft drukke weken gehad dus niet heel veel gezien.

Geplaatst

Zucht.... hier ook vals alarm helaas...

Gister de hele dag beroerd geweest, msselijk en darmen van slag en ongii-krampen. Vanaf een uur of 5 ook echt lichte voorweeen, die om de 10 minten bleven komen. Uiteindelijk om 1 uur 's nachts vk gebeld (op bellijst stond dat je na 8 uur weeen kon bellen) die aangaf dat het om de aanloop ging, maar intensiteit heviger moest zijn. We kregen het advies om vooral nog te slapen zodat ik uitgerust ben als het echte werk gaat beginnen.

Op zichelf niet verkeerd want was gisteravond ook echt heel moe, voel me nu wel beter. Zal dus met al mijn vocht de 28 graden die voor vandaag voorspeld zijn door moeten zien te komen.

Ik ging gister trouwens ook vreselijk over de zeik qua telefoon. Had sowieso besloten niet op te nemen maar zag dat mijn vader al 3 x had gebeld. Pfffff, snappen mensen niet dat je gewoon af en toe MET RUST gelaten wil worden als je tegen het einde loopt? Val mij niet lastig met ongeduld, grrrr... heb op het moment even genoeg aan mijn eigen lijf!!!

Geplaatst

oh Aafke, dit is echt irritant hé.

ik heb dit dus al anderhalve week en nu dus alweer twee nachten achterelkaar maar er gebeurd niets. Gisteren ook telefoon van schoonpa; hij had gedroomd dat we aan het bevallen waren en dacht even bellen of er iemand opneemt. zwaar irritant ja!

En dan zit jij nog dichter bij uitgerekende datum, sterkte meid

ik heb me een paar opgezwollen vingers, auw! voeten helemaal niks, of beter gezegd nog niks.

heb al planten water gegeven, ramen voor gewassen, grote pui achter, terras gezuigd en gedweild. Hubbie ligt nog in bedje, nu krantje te lezen en heeft voor de verandering NERGENS zin in, herkenbaar hé boogie!?

ik wil een pannenkoek gaan eten en geloof me dat gaat ook gebeuren:laugh:

Geplaatst

@ Miepie,

Wat een geluk he 3 van die wondertjes. Ik hoop dat Noor nog goed heeft geslapen.

@ Aafke,

Wat ontzettend jammer dat het niet doorgezet heeft. Dan is de baby hopelijk goed ingedaald en misscien al wat ontsluiting. Dan heb je in ieder geval voorwerk gehad. Is het allemaal niet voor niets geweest.

Ik heb gisteren zo zitten huilen aan de telefoon. Ik was zo verdrietig en teleurgesteld in mijn man. Hij wilde voor de 4e opeenvolgende avond gaan werken. En dan zegt hij dat heb ik toch verteld. Nee, dat heb je niet verteld en ik wil dit gewoon niet. Geld is niet alles. Vandaag ook de hele dag aan het werk. Hij heeft het afgebeld, zijn excuses aangeboden en ik had helemaal gelijk. Het beste wat je in dit geval kon doen maat :laughing4:!!

@ IVFmoeke,

O jij ook al zo actief. Ik probeer wel iets te minderen want mijn bloeddruk is al hoog en ik wil geen nare dingen. Ik ga zo ook onze grote pui nog zemen. Nu naar de bieb, boeken inleveren. Daar komt voorlopig toch niets meer van. En even naar de supermarkt. Bier is in de aanbieding :laugh:

Geen mama met moederdag dit jaar. Dus ook maar geen cadeautje dan. Er is namelijk nog niemand om het aan me te geven. Jammer de bammer. 20 mei doen we een newborn fotoshoot. Dan is dat maar mijn cadeautje.

Fijne dag en rustig aan met dit weer!

Geplaatst

Miepie, wat fijn dat je je 3 kindjes heerlijk thuis hebt!!! Zal voor jullie allemaal wel wennen zijn, maar oh wat heerlijk.

Geniet er lekker van!!

Jolieneke, hoe gaat het met jou en je mooie gezinnetje? Ben benieuwd naar een mooie foto...

Alle andere dames, de spanning spat er van af...haha. Wens jullie ontzettend veel succes de komende weken!!

Knuffel voor jullie,

Liefs Lianne

Geplaatst

Aafke, jammer dat het nog niet doorgezet heeft ik hoop zo dat het gauw voor je gaat gebeuren. En dat bellen zo herkenbaar !!!!!!! Als er een baby is hoort men het heus wel ! En dan erbij ik ben zo moe en beroerd dat ik veel slaap. Sommige hebben een plaat voor hun hoofd en gaan toch bellen en laten hem niet 5 keer overgaan ofzo nee laten hem helemaal uitlopen ! En dan de deurbel zet ik hem af ( niet voor niets omdat ik wil slapen !!!) Nee gaan ze op de deur bonken....zucht.......Wat je zegt val ons niet lastig met ongeduld we hebben genoeg aan ons eigen lijf. Sterkte met de warmte vandaag !!!!!

Boogie, hier ook geen moederdag dit jaar dus geen kadootje............... dacht ik. De kids zijn hier 4 dagen geweest en gaven donderdag toen ze weer naar huis gingen een heel schattig plantje in een potje. Mń vriend zń zoon voelde zich schuldig toen hij begin van de week zei ik ga een tekening maken voor mama voor moederdag en toen gauw er achteraan zei, ik ga er voor jou ook wel 1 maken hoor Jeanine ! Dat werd dus donderdag een plalntje. Doet een mens weer goed ondanks dat ik niet hun moeder ben.

Gisteren alvast naar mń moeder geweest dat trek ik zondag helemaal niet in de hitte een uur in de auto. Nu al een opgave en eenmaal thuis gelijk weer naar bed. Dikke zere voeten, benen en enkels. Ook nog even een mooi bakje plantjes op het graf van mń vader gezet. Ik mis hem nog steeds na 2 jaar en nu helemaal nu onze kleine man straks geboren wordt. Mń moeder zei het 2e jaar na het overlijden vind ik eigenlijk nog erger/moeilijker dan het eerste jaar en dat klopt wel merk ik aan mezelf. Deed mij wel goed toch even naar het graf te zijn geweest zo vlak voor de bevalling.

IVF moeke wat ben je nog lekker actief geweest met de schoonmaak ! Petje af ! Ik moet boven nodig de ramen aan de binnenkant doen maar geen puf. Misschien als ik manlief eens lief aankijk ?!

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier schrijft walrus, vanaf bank, met laptop opschoot...

Gisteren hebben we mijn ouders en mijn schoonmoeder over gehad voor lunch.. was gezellig, maar ik denk dat ik me toch weer een beetje te druk had gemaakt. want aan het einde van de middag moesten we voor controle bij arts en toen bleek bloeddruk weer te hoog 140/90. Dus weer het hele riedeltje... ctg, bleodonderzoek en urine onderzoek. alles was goed, Alleen een klein spoortje eiwitten in urine... jasses 2 uur later,zo'n vieze kleffe ziekenhuismaaltijd (drge rijst, gestoomde slavink, en gestoomde boontjes) later zijn we weer naar huis gestuurd. Wel moeten we dinsdag weer voor het hele riedeltje terug komen, het is de laatste 2 weken wel bal, om de paar dagen. Nog minder dan een week en dan zijn we ouders... ik heb er zin in. Niet in de bevalling, ik zie daar echt als een berg tegenop hebben jullie dat ook?? Ik ben zo bang dat ik ht niet kan, omdat ik al zolang niet fit ben, ook ben ik echt best bang dat het gewoon niet past... wooaaaa

Miep: Wat fijn, dat al je kinderen thuis zijn..... Heeft Noor geslapen in dat grote bed.. Het zal best wennen zijn, voor jullie maar ook voor Rutger, Noor en anna. Krijg jenu nog iets van kraamzorg thuis? of is dat helemaal niet aan de orde...

Ik hoop dat jullie een waanzinnig weekend krijgen.

Aafke: Wat spannend meid, wat balen dat het niet door heeft gezet, ik hoop maar dat het wel een beetje nuttig voorwerk is geweest... zoals boogie als zei. Nou meid, worstel je door het komende tropische weekend met ijsjes en voetenbadjes...... succes.

Boogie: trek jij het allemaal nog?Wat ontzettend lief en slim van je man om zijn excusses aan te bieden... hihi. Die arme stoempers van ons ook...

Jeanine: slim van je om iets eerder naar je moeder te gaan.. het wordt morgen echt heel warm. Lastig dat vocht. Ik kan me voorstellen dat je je vader nu heel erg mist.. het is ook niet zo lang geleden en dit zijn ook hele intense momenten.. Mijn schoonvader is er niet meer, maar we praten nu meer over hem dan een paar jaar geleden. vooral wat voor een vader hij was enzo...

Ivfmoeke: Lekker genieten met je mannetje hoor.. het duurt niet lang meer of "met zijn tweeen is voorgoed verleden tijd...." Mijn vent is nu ook nog heel druk aan het werk zodat hij zometeen als de jongens er zijn een maand niets hoeft te doen...

Succes iedereen!!

Geplaatst

Hoi lieve dames,

Fijn dat jullie in deze tijd nog aan mij denken. Kom iedere keer even kijken of er weer een mei-baby bij is.

Het herstel gaat voorspoedig: het vocht is na plaspillen gelukkig vrijwel weggetrokken. En eerlijk gezegd voelde ik me na de bevalling eigenlijk al vrij goed. Wel pijn de eerste dagen, maar heb s'middags geen rust hoeven te nemen. Veel kraambezoek gehad en daar werd ik wel een beetje moe van.

Ik wilde in eerste instantie borstvoeding geven, maar deze kwam heel langzaam op gang. Met het kolven, kraambezoeken e.d. vond ik het zo'n gedoe dat ik ben overgestapt op de fles. Megan kreeg toen ik deze beslissing maakte al de fles, omdat ze anders niet genoeg binnen zou krijgen. Met Megan gaat het uitstekend: drinken, poepen, huilen, etc. Ze huilt niet veel, buiten haar gebruikelijke huiluurtje van 18 tot 20 uur. Ze krijgt voedingen om ongeveer 5, 9, 13, 17, 21 en 1 uur. Ik ben gewend niet al te vroeg naar bed te gaan en door de drukte (de rest van het huishouden gaat ook gewoon door), blijf ik op tot de voeding van 1 uur. Daar ben ik tegen een uur of 2 mee klaar. Vervolgens 3 uurtjes slapen en dan weer een voeding. Kruip er daarna nog weer even 3 uurtjes in. Totaal dus een kleine zes uur slaap. Dat wil zeggen als Megan dat toe laat, want laatst had ze een nacht dat ze zowel na de voeding van 1 uur als die van 5 uur niet wilde slapen en pas een uurtje voor de volgende voeding in slaap viel. Maar over het algemeen gaat ze vrijwel meteen na de voeding slapen als ze tenminste naar haar voeding niet verschoond hoeft te worden, want daar wordt ze juist weer wakker van.

Fijn weekend allemaal,

Jeannet

Geplaatst

Zo!

Was ik weer eens!! Nog even zonder foto want ik zit buiten op de loungebank met de telefoon.

Ik had vanmorgen een heel bericht getypt maar helaas floepte die weg!

Miepie: hoe is het gegaan? Wat een zware, drukke tijd voor jullie. Eerst een goed ritme vinden en dan zal het steeds wat beter gaan. Heeft Noor nog goed kunnen slapen??

Respect voor jullie. Ik denk af en toe zelfs even: help. Naar wat moeten jullie dan wel niet denken....

Jee dames, ik leef met jullie mee hoor!! Niks aan dat wachten. Ik voorspel Aafke dat jij er snel bij bent.... Voorgevoel.

Codewoord voor vandaag: STUWING! dag 4. WHAAAAAAAA.... Pamela Anderson is er niks bij. Auw ais auw. Tja, ook al geef je geen bv, stuwing krijg je toch. De bh vol kool. Hihi. Pads vol melk. Nog even afzien en dan hoop ik dat ik weer normaal eruit zie hihi!!

Sterkte dames!!

Geplaatst

hoi hoi,

Jolieneke en Jeannet, dat klinkt al heel erg soepel bij jullie... lekker voeden, poepen en slapen... Voor ht gemak denk ik de stuwing even weg Jolieneke... Lekker zo'n loungebank, ik neem aan wel in de schaduw...... Jeannet voeden om de 4 uur, dat klinkt heerlijk...

zet hem op en vooral lekker genieten hoor...

hier wachten we met spanning op wat komen gaat!!!!

Marjo

Geplaatst

Hoi meiden,

Lange tijd niets van mij gehoord maar ik was vaste klant in het zkh en kon m'n hoofd er niet toe zetten. Maar natuurlijk wil ik jullie wel graag vertellen dat op 1 mei 's avonds om 20.21 onze prachtige zoon Beau is geboren. Helaas laatste stukje met de vacuüm omdat t hartslagje zo zakte dat hij geboren moest worden met n beetje haast.

Na 3 dagen thuis moest hij donderdag weer in t zkh opgenomen worden vanwege z'n te gele kleur. Wat een verdriet als je dan je kleine mannetje daar ziet liggen aan t infuus en aan slangen en lampen en moet achterlaten. Gelukkig gaat t al beter en mag hij heeeel misschien morgen naar huis als de vooruitgang doorzet. Dat zou een mooi Moederdag kadootje zijn.

Hopelijk gaat het met jullie nog met de laatste loodjes ik vond ze behoorlijk pittig. Veel sterkte de laatste dagen-weken en succes met de bevalling.

Liefs een super trotse Mama Ree

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden