Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo,

Hoop dat de foto's nu niet te klein zijn….

Kraamzorg is net weggegaan. Brrr…. huilen! Ben altijd erg stabiel, maar ja hormonen!!:happy:

Selma heeft een huilerige ochtend achter de rug en de middag gaat iets beter. Ze heeft zichzelf in slaap gehuild. Ja, we blijven niet bij elk huiltje haar oppakken (moeilijk hoor!!!).

Ja, de baarmoeder moet zakken idd, tot in je schaambeen (?). De kraamverzorgster kijkt elke dag hoever die gezakt is en waar hij zich bevindt. De verloskundige was niet tevreden en daarom pilletjes. Het vloeien wordt nog niet meer, maar zou maar zo kunnen dat er nog stolsels in zitten…. tja, die moeten er toch uit.

Ik ga even op de bank hangen. Met een uurtje krijgen we visite! (en dat de komende weken bijna elke dag:happy8:)

Jee, Boogie, manlief dus alweer aan het werk. Hoop dat jij het trekt. Heb je hulp (buiten de kraamverzorgster??)

Marjan

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ow Marjan wat een scheetje is kleine Selma ! Echt zo lief !!! Als je wat dichter bij woonde kwam ik haar even in het echt bekijken hoor ! Succes met alle kraamvisite dat ze maar geen uren blijven plakken hoop ik voor je.

Geplaatst

Wat lief, nog meer foto's! Ook echt een schatje hoor Marjan, heel leuk om te zien die mei-baby's!

Vandaag lekker geluncht en heerlijk een beetje in de tuin gezeten, wordt morgen weer even wennen alleen thuis. Misschien maar een kostuumdrama-marathon gaan houden of zo :)

Ik ben ook zo benieuwd of Surf nu de volgende is, of dat er nog iemand tussendoor piept! Ondanks onze verwachte blauwe mei-maand hebben we nu toch vooral een heleboel meisjes mogen verwelkomen, dus Marjo gaat weer wat tegenwicht bieden met haar boys. Ik hoop ook echt zoooo snel te kunnen volgen, zucht... Buik zit me nu echt met de dag meer in de weg!

Geplaatst

Dames veel succes met de laatste zware dagen/ weken!

Surf, jij ook veel succes, komt helemaal goed de bevallling, over je heen laten komen, je hebt geen keus maar je zult versteld staan van je kracht

Liefs

Babeth

Geplaatst

surf:

geniet van jullie laatste dag met zijn twee, gaan jullie nog wat ondernemen? zijn de zenuwen er al?

spannend meid!

hier niks, begint een beetje saai te worden die berichten van mij, onderneem weinig. heb wel de compilatie gisteren gekeken van de nieuwe babyboom waar sommigen forummeiden aan mee doen, janken zeg!

http://player.omroep.nl/?aflID=12632337

verder vocht, vocht, vocht.

straks een hapje eten met een vriendin maar zitten is echt niet meer leuk geworden! ik heb zo een pijn aan mijn rechtrib, hbele tijd zitten er voeten of billen tegenaan! BLEH

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Nou, ik maak me maar weer klaar voor een dagje vervelen... gelukkig is contact met de buyitenwereled hersteld want we hebben nu toch maar een lan-kabeltje erbij gekocht om internet zeker te stellen. Hadden het helemaal gehad met dat draadloze gedoe (steeds halve minuut verbinding en dan viel ie weer weg).

Verder wordt er morgen een tv op de slaapkamer geinstalleerd. Ik heb het jarenlang tegen weten te houden omdat ik vind dat een slaapkamer zo prikkel-vrij mogelijk moet zijn (ik pak liever een boek om mezelf moe te krijgen). Maar met zo'n kleintje is het misschien toch wel praktisch als je aan bed gebonden bent of je wordt elke ochtend standaard om 6 uur wakker, of kindertelevisie op zondag-ochtend.

Zul je net zien dat ik precies op het moment dat de installateurs er zijn weeen krijg...

Verder heb ik nu Curanol binnen, schijnt ideaal te zijn in strijd tegen de aambei! Ik hoop dat het snel efffect heeft want dit is niks zo en dan ben ik nog niet eens bevallen.

@Marjo: likt me inderdaad een heel apart gevoel dat je de laatste dag met zijn tweetjes ingaat! En wat betreft dat tegen die bevalling opzien: ik denk dat je het maar het beste over je heen kan laten komen. Als het eenmaal begnt weet je ook dat er een einde aan zit te komen (alleen niet hoe lang het duurt). De natuur zal er vast wel voor zorgen dat je in het gebeuren meegaat en als dat niet goed lukt, dan zijn er genoeg professionals om je heen die ingrijpen toch? Vooral goede afspraken met Andre maken vooraf is belangrijk denk ik, schrijf desnoods op papier wat je perse wel of niet wil (soort geboorteplan), dan hou je toch een soort controle, ook als je niet goed meer in staat bent die dingen duidelijk te maken tijdens de bevalling zelf.

Ik weet wel dat ik de eerste keer ook zo vreselijk zenuwachtig was voor de punctie. Oke, dat duurde wel minder lang, maar er moesten toen 27 eitjes weggeprikt worden en dat was ook geen pretje. Toch overleefd en achteraf ing het eigenlijk best. Ik probeer ook maar zo naar de bevalling te kijken.

@IVFMoeke: dank voor de link, heb ik weer wat te doen/ kijken vandaag! Erg he, die verveling? Ik heb maar een bakboek tevoorschijn gehaald, misschien dat ik straks nog es ga proberen koekjes te bakken of zo...

Geplaatst

goedemorgen dames!

Hier een goede nacht gehad; onze dame doet het netjes! Ook nu heb ik even tijd om te typen; ze slaapt!!!

Iets wat me veel zwaarder raakt dan ok vantevoren had kunnen bedenken is, dat onze dochter van 2 (Jolien) gefrustreerd is. Ze is snel boos, gooit met dingen, gaat gillen en huilt heel snel. Het zal er allemaal bij horen, maar voor een moeder (vol kraamtranen!!!) is dat zeer zwaar. Met papa gaat ze leuk fietsen, winkelen en nu naar het zwembad….. mama is steeds bij ' de baby'. Heavy hoor!!

Aambeien:nooit gehad, maar ook ik heb er 1 sinds de bevalling. De kraamverzorgster zei gisteren dat hij aardig kleiner was geworden, maar goed. Ik voel hem wel bij ontlasting en volgens mij is hij gisteren weer wat 'open' gegaan.

Spannend Surf. Idd, laat het allemaal over je heen komen. Zwaar zal het worden, maar zo ontzettend bijzonder. Je hebt straks gewoon twee mannekes in je armen!! Ik zou wel zeggen: geniet van deze laatste (rustige!!!!) dag. Ik heb nog geen heimwee naar de dikke buik, maar ik weet van de vorige keer, dat ook dat komt….

Hihi… aafke, lekker gaan bakken!! Ja, waarom ook niet? Kan je de buik nog een beetje dragen? Heb jij al een idee tot hoe lang ze jou laten 'rondlopen'?

Trouwens: zowel Boogie als ik zouden 10-tonners krijgen. Bij beide viel het reuze mee!! Ik 3900 en Boogie 4020 (toch?). nou dat zijn mooie grote meiden, maar niks 'gigantisch'!! De groeiecho's zitten er dus soms best naast!!

Fijne dag dames!!

Marjan

Geplaatst

Ik ben net terug van controle in het ziekenhuis. Ik ben nu zevenendertig eneen halve week zwanger. Ik ben erg moe en mń buik voelt bovenin als beton bij het middenrif ! Dat blijken de baby zń billen te zijn ! Grote billen nou dat heeft tie van mij dan ha ha !!! Verder had ik voor het eerst iets eiwitten in de urine en moest ik bloed prikken op HB gehalte e.d Morgen de uitslag. Bloeddruk was netjes. Het was erg druk in het ziekenhuis en het liep 45 min. uit. Volgende week vrijdag weer controle. Ik ben nu gaar en ga even liggen. Enne........ik ben blij met deze temperatuur, heerlijk weertje niet te warm !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

hallo allemaal,

Wat een spanning zeg, vandaag de laatste dag van ons "oude" leven, morgen staan we aan de start van iets nieuws.... We zijn heel erg benieuwd en behoorlijk zenuwachtig... Ik hoop dat het een beetje vlot verloopt, maar we rekenen op een lange zit/lig. Ik ga vanavond nog even lekker koken en romantisch met kaarsjes aan eten....Nog even genieten van elkaar.:laugh: dan komen mijn ouders nog even een bakje koffie drinken en dan moeten we er klaar voor zijn... hmm Ik hoop dat ik een beetje slaap.:happy4:

Jeanine, ik vind het ook.. zalige temperatuur.. dit is tenminste een beetje vol te houden. Maar ikmoet zeggen dat ik alsnog alleen maar binnen op de bank hang. Ik heb even buiten gezeten, maar ik hou dat niet zo goed vol.

Goed dat ze je nu wekelijks controleren. Die buik van beton herken ik wel.... lastig he. Maar goed Jeanine, het duurt nog even...

Marjan, Ah meid fijn dat Selma het goed doet en dat het met jou wat beter gaat. Wat een popje is het zeg, echt heel erg lief. Zo leuk om even een foto te zien. Ik kan me voorstellen dat het je hart breekt als je ziet dat Jolien het even wat lastig heeft. Het zal ook wel heel erg wennen zijn voor haar.... Maar Marjan, dat komt allemaal goed. Lastig he die aambeien... ik heb ze nu al een behoorlijke tijd... brrrrr Ik hoop dat ze na de bevalling snel weg zijn....

Lukt het allemaal nu de kraamzorg weg is?

Aafke, tja dat vervelende wachten ook!! Ik hoop echt dat het heel snel voor je begint. Maar niet als die monteur de tv aan het aansluiten is... stel je voor....haha. Wel lekker voor jullie hoor een tv. Wij hebben dat niet, maar we hebben nu wel net een laptop gekocht, dus wellicht kunnen we een beetje internetten en tv/film kijken in bed. Ik wilde hetook nooit, omdat ik vind dat de slaapkamer voor andere dingen is hihi maar ja, 2011 ik ga ook maar mee met de tijd. Die bevalling komt ook heus wel goed, ik geloof ook wel dat de natuur dit gaat regelen, maar het blijft ontzettend spannend.. Die puncties vond ik ook wel te doen, wel heel pijnlijk maar te doen. Dat lijkt alweer zolang geleden, dat wij voor die puncties in het ziekenhuis waren... gelukkig maar.

Ivf moeke: we gaan niks speciaals doen, behalve romantisch eten in de tuin en daarna nog even koffie drinken met mijn ouders.. die zijn zo mogelijk nog zenuwachtiger dan wij zijn. haha Verder een beetje op tijd naar bed, zodat we lekker lang wakker kunnen liggen, want ik vermoed dat er van slapen niet veel zal komen.

hoe lang moet jij nog, het zal ook behoorlijk zwaar zijn nu!!!!

Babeth, bedankt voor je bemoedigende woorden...

Geplaatst

Surf, heel veel succes morgen! Wat een gek idee he, dat je nu weet dat vandaag de laatste dag met z'n tweetjes is en dat vanaf morgen jullie leven voor altijd anders zal zijn. Leuk dat jullie de laatste avond even bewust gaan genieten. Zet hem op met de bevalling, hou je taai en heb vertrouwen! Het gaat je lukken, hoe dan ook!

Geplaatst

Surf, zooooooo spannend!!! Ik leef met je mee hoor! Vanaf morgen zijn jullie officieel met zijn 4-en, whoehoe! Wat klinkt dat heerlijk, nog zo bewust lekker thuis de avond doorbrengen samen! Geniet ervan en zet 'm op!!

Geplaatst

@ Jolieneke,

Wat een schatje is Selma! Echt superlief. Hoe is het gegaan zo zonder kraamhulp?

Ik ben overdag alleen thuis met de kraamhulp en dat gaat echt super. Manlief heeft het zwaarder want hij moet naar die gebroken nachten weer aan het werk. Maar het hoort erbij en ik kan er ook niets anders van maken.

@ Jeanine,

Je klinkt alsof je het flink zat bent. Ik hoop zo dat de kleine snel komt en dat je dan eindelijk kunt gaan genieten want wat een zwangerschap heb jij gehad zeg!

@ Surf,

Ik wil je heel veel succes wensen morgen. Wat is het spannend he? De bevalling komt zeker goed maak je daar geen zorgen over. Die oerkracht hebben alle vrouwen, ook jij. Ik weet dat het in jouw geval 2 kindjes zijn maar ook dat kun je echt.

Ik wens je een snelle bevalling toe en zal elke dag even kijken naar een berichtje van je. Snap dat je daar waarschijnlijk niet aan toe zult komen de eerste dagen maar ik denk aan je hoor!

@ Aafke,

Ik geniet met volle teugen van de tv op de slaapkamer. Ik luister voornamelijk radio maar vind het superfijn. Ik had vandaag een dag een andere kraamhulp want mijn "eigen" kraamhulp was ziek maar die heeft me zo verwend. Ik mocht echt niet uit bed komen. Iemand van de oude stempel en zo lief, behulpzaam en veel kennis. Maar een tv is dan wel fijn hoor! Wat een spannende dagen zijn het ook voor jullie. Want je bent alweer even over tijd. Al seintjes van een naderende bevalling?

Hier gaat het allemaal voorspoedig. Ook afgelopen nacht weinig tot niet geslapen maar ik kan het hebben met die superhulpen. Evi heeft echt haar ritme omgedraaid en komt 's nachts om de 2 1/2 uur. Beetje miepen na de voeding en miepen voor de voeding en je kunt met een beetje geluk een half uur slapen. Ze krijgt nu bijvoeding omdat mijn borstvoeding nog niet echt goed op gang is maar het lijkt nu te gaan komen. Ze plast ook bijna niet dus ze heeft het echt even nodig. Dit schijnt vaak voor te komen en ik hoef me absoluut niet bezorgd te maken dat het niet gaat lukken maar een grote meid heeft veel nodig he ;-)

Ik ga lekker eten. De kraamhulp heeft gekookt voor een weeshuis dus morgen hebben we nog een lekker maaltje macaroni.

Geplaatst

Surf, de spanning stijgt ! Gek idee he dat jullie morgen met z'n viertjes zijn. Heel veel sterkte en succes !

Boogie, ja erg he ik ben het zo zat terwijl ik nog niet eens 40 weken ben. Moest ook zo huilen van de week dat ik eigenlijk ondanks dat ik heel blij ben met deze baby niet echt heb kunnen genieten van deze enige zwangerschap maar ja......de kleine is gezond dat is natuurlijk het voornaamste. Heerlijk een tv op de kamer ik heb het al jaren mede vanwege m'n ziekte kan ik toch kijken wanneer ik wil. Wat een fijne kraamhulpen heb jij ik hoop straks ook zo te boffen.

Fijne avond allemaal !

Geplaatst

Hee!!

Surf, meid: alle sterkte en succes van de hele wereld toegewenst. Je kunt het!! Bedenk: elke wee brengt je dichter bij je kindjes! Spannend hoor. Geniet nog lekker van elkaar!!

Boogie: heb superveel respect voor je!! Je doet het super alleen!! Ik zou mijn man geen moment kunnen missen. Met of zonder kraamhulp. Wel heerlijk dat je zo verwend wordt. Ik hoop voor je dat je het de komende nachten ook zo goed kunt volhouden. Schrik niet als je lichaam op een gegeven moment wel aangeeft dat het het zwaar heeft. Je manneke kan komend weekend misschien je lekker helpen 's nachts!

Hier kraamtranen, de hele dag door. Pffff, ben normaal helemaal geen jankerd. Jolien is nu bij opa en oma. Je zult denken: lekker even rust. Voor mij voelt het als falen. Niet dat wij om hulp hebben gevraagd, opa en oma hebben het aangeboden. Zij vinden het ook maar wat mooi!!

Kreeg net een mailtje van mijn moeder alsof Jolien het geschreven had: blèren!!!

Vandaag even een boodschap in het dorp gedaan. Niet gedacht dat ik na een week dat alweer zou kunnen. Was bij de Hema, en voelde iets stromen. Snel het toilet in: stolsels!! Vrouwenmantel doet dus toch nog wat.

De verloskundige adviseerde om met Selma naar een chiropractor te gaan. Door de snelle bevalling kan het nog wel eens zo zijn dat er een werveltje verschuift. Selma heeft echte huilmomenten tussen voedingen door. Ze slaapt dan niet en huilt erg hard. Morgen kunnen we al heen. Spannend en eng vind ik het. We zien het wel!!

All THE pregnant ladies: broed nog effe lekker door. Ik denk aan jullie hoor! De laatste loodjes vielen mij erg zwaar.

Marjan

Geplaatst

Marjo zet hem op

Ik voel me hondsberoerd, hele nacht wakker gelegen, extreem misselijk, braakneigingen, pijn in rechterzijde wat doortrekt naar rug en hoofdpijn. Ben benieuwd wat me bloeddruk en urine straks zegt. Wat een k*tnacht

Geplaatst

Hoi meiden,

Woensdag 11 mei is mijn zoontje geboren. Ik had al sinds zondag last van voorweeen. Zondag naar huis gestuurd met 0 cm. Maandag heel de dag lopen shouwen met pijnlijke voorweeen in de ikea en andere bouwmarkten(hebben net een huis gekocht) dinsdagavond kwamen de om de 5 min, ik d8 yes dit zijn de echte weeen. Weer om 21.00 uur naar huis gestuurd met 0 cm ontsluiting en een slaappil omdat ik al dagen niet had geslapen van de pijn. Ook een klysma gehad omdat me darmen verstopt waren. Eenmaal thuis werd het nog pijnlijker. Ging slapen zonder pil omdat ik toch zo moe was. Om half 1 werd ik kotsend wakker en veel drang om te poepen. Ik dacht dat ik nog steeds voorweeen had, maar dat ze heftiger aanvoelde door mijn darmproblemen. Dus de slaappil toch ingenomen, ik kon nog niet slapen, werd elke 4 min wakker van de pijn. Om 4 uur toch naar het zh gegaan omdat ik dacht dat ik mischien een darmonsteking ofzo had, want de pijn was niet te doen en had poepdrang. 5 uur in zh. Mevr je hebt 8 cm, je gaat vandaag bevallen. Me vliezen werden gebroken, en toen was het snel gedaan. Dus van 21.00 uur niks naar 5.00 uur snachts 8 cm met (voorweeen) dacht ik ! Om 6.50 mocht ik persen en om 7 uur was mijn prins er. Het is zo geweldig! Echt het mooiste wat er is. Lig nu nog in zh, maar laat jullie snel meer weten.

Succes nog, lieve meiden die nog moeten.

Liefs junior

Geplaatst

Junior, gefeliciteerd met jullie zoon!!! Heftig hoor, drie dagen weeën...succes met je herstel, hoop dat je snel opknapt.

Marjo!!!!! DE dag vandaag, spannend! Heel veel succes, hoop dat t voorspoedig verloopt en je aan het eind vd middag ofzo je knullen in je armen hebt !

Aafje, heb je toch gelijk gekregen...de eerste zijn die overtijd loopt is ook een prestatie hoor ;). Hoop voor je dat het bij jou nou ook snel gaat beginnen.

Hier alles ok, vannacht zelfs drie uur achter elkaar mogen slapen! ( gisteren was drama met twee keer een uurtje...)

Nadeel van drie is dat je anderhalf uur bezig bent met drie voedingen, en met elke drie uur voeding mag je dus alweer bijna met nr1 beginnen als nr3 alles op heeft....maar we genieten ook enorm!!!

Geplaatst

Marjo heel veel succesvandaag!! Je kunt het!

Junior, wat gaaf dat je zoon is geboren, wel heftig hoor, eerst drie dagen voorweeen en dan in zo'n korte tijd zoveel ontsluiting! Ben ook erg benieuwd naar de naam! Geniet van je mannetje!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Junior jeetje je bent al bevallen. HEERLIJK! maar wat een snelle delivery maar ook heftig voor jou.

Geniet van jullie prins en een voorspoedig herstel!

Aafke: trek je het nog? vandaag moet jij ook naar VK hé!?ik ben benieuwd of ze je kunnen strippen.

succes meid

Geplaatst

Hey Junior,

Van harte gefeliciteerd met je zoontje! Geniet ervan en hopelijk een snel herstel, klinkt wel heel heftig, die weeen zo.

Ik mag om 11.45 u naar vk, ben benieuwd of ze zelf meteen met een voorstel komt. Ik denk dat ze voorstellen om begin volgende week te gaan strippen. Ik weet zelf eerlijk ggezegd niet meer zo goed hoe of wat ik wil. Van de ene kant wil ik vooral natuur de gang laten gaan omdat me dat het beste lijkt. aan de andere kant ben ik bang dat ik nu 42 weken kan doormartelen en dan vervolgens alsnog besloten moet worden me te gaan inleiden. In dat geval wil ik echt veel liever met 41 weken al ingeleid worden (schijnt medisch ook net even iets minder gecompliceerd te zijn?). Ik begreep tenminste dat gynaecologen in die hele discussie over relatief hoge babysterfte in Nederland pleitten voor eerder inleiden. Tsja, ik weet het dus echt niet meer... Gelukkig is het in ieder geval weer weekend dus manlief thuis, wie weet helpt dat de weeeen op gang!

Verder goed voornemen voor vandaag. Zal na bezoek aan vk ZELF mijn vader bellen om iets aan zijn informatiebehoefte te doen. Hij schijnt niet meer te slapen van de spanning (hoorde ik van naar manlief, die wordt nu steeds gebeld...). Heb gister zijn voicemail al ingesproken dat IK hem vandaag bel :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden