Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net alle uitslagen van het bloedprikken gehad via het ziekenhuis. Ik had nl. gisteren wat eiwitten in de urine. En de bloeddruk was ietsje hoger dan anders. Was op zich nog redelijk maar krijg ik meer last van tintelingen en hoofdpijn ( wat ik al had) dan gelijk bellen al is het weekend. Dus dat doen we dan maar braaf. Ik was nog redelijk kalm maar nu krijg ik de bibbers ! Zo van wanneer ga ik dan bellen en hoe kom ik het weekend door. Wordt het niet erger dan staat er voor vrijdag weer een afspraak voor controle. AAAArgh.... dat duurt nog een week ! Ik hoop dat de kleine uit zichzelf zich aandient ook al ben ik maandag "pas" 38 weken en ik ga zo maar braaf aan de ananassap ofzo ! Eerst het bed verschonen en dan duik ik er straks weer in. Ze zei dat ik veel moest rusten maar dat deed ik al !!!!! O ja en als ik misselijk werd ook bellen, zei de assistente ...............tssssss ..........ik ben al sinds week 5 misselijk hoor .....lees even het dossier ! Hoe erg moet het dan worden nog !

Geplaatst

Even kort, want moet zo voeden:

Junior: van harte meid!!! Wat een bijzonder verhaal! Ben blij voor je dat je manneke er nu is!!Geniet ervan!

IVf moeke: he bah… hoop dat het meevalt!!!

Jeanine: heb het met je te doen meid!! Bah bah bah!

Geplaatst

Hey, nou pfff de spanning loopt weer aardig op hier!

@IVFMoeke: dat klinkt als een afschuwelijke nacht, ik hoop niet dat er inderdaad sprake is van zwangerschapsvergiftiging. Wat een ellende zo op het einde he?

@Jeanine: ja, hoe kom je het weekend door? Je geeft precies aan waar je last van hebt en bij precies die klachten moet je dus bellen... heel logisch, NOT! Ik denk dan ook al: wanneer is dat moment dan WEL aangebroken??? Het is voor jou ook wel erg lang al heel zwaar, echt heel naar dat je daarom ook niet echt van je zwangerschap hebt kunnen genieten. Probeer je maar te focussen op het moment dat je kleine man er straks is, dat zou alles met terugwerkende kracht goed moeten maken!

Ik ben zelf ook net terug van de vk: bloeddruk was ineens flink hoger (140/90) dus moest ook even plassen voor urinecheck, iets eiwit geloof ik. Maandag moet ik daarom terugkomen voor extra controle op beiden. Afhankelijk van de uitslag wordt dan ook afspraak gemaakt voor inwendig onderzoek en evt. strippen. Ik heb wel aangegeven dat het mijn nachtmerrie is om na 42 weken alsnog ingeleid te moeten worden, maar ze zei wel dat ze het waarschijnlijk zover niet laten komen.

En ook ik kreeg het advies om vooral meteen te bellen bij hoofdpijn, misselijk, sterretjes zien enzv, of als ik me gewoon helemaal niet goed voel. Baby doet het wel heel goed, heeft het nog erg naar zijn zin in mijn buik. Zucht...

Geplaatst

@ Junior,

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat alles goed met je gaat en wat hier al gezegd werd: ben benieuwd naar de naam en het gewicht. Geniet van de kraamtijd!

@ Aafke,

Ik hoop voor jouw dat hij besluit spontaan te komen. Die hoge bloeddruk zal er ook wel mee te maken hebben dat het een heel erg zwaar vrachtje begint te worden voor je.

Gelukkig is de temperatuur wat aangenamer. Gaat het nog met het vocht? En met je handen?

@ Jeanine,

Klinkt inderdaad heel duidelijk allemaal ;-)

Het is soms toch allemaal zo fijn de adviezen die ze geven. En ja als je misselijk wordt.... dat is in jouw geval ook makkelijk te beoordelen zeg.

@ Marjan,

Ik vind het natuurlijk wel jammer dat mijn man er niet is maar we hebben geen keuze. Hij heeft alle dagen nodig voor de verbouwing/verhuizing. Het valt me allemaal mee. Evi is ontzettend zoet (alleen 's nachts snapt ze er nog niets van :laugh: ) en een geweldige kraamhulp waardoor het allemaal goed is vol te houden. Maandag ( onze eerste dag zonder kraamhulp ) is mijn man wel vrij en gaan we lekker tuttelen met ons liefie. Volgende week zaterdag hebben we die newborn shoot. Ben benieuwd.

Nog even een schattige foto van vanmorgen:

Geplaatst

Aafke jij ook al aan het sukkelen, ik hoop gewoon dat je maandag niet meer redt, dat moet!

Jeanine shit dat je er zo doorheen zit en niet echt begrip van het zh, je voelt je idd dat 9 mnd zo, neem goed rust!

Boogie wat een knap en lief meisje, super foto

Hier weer niks uitgekomen! Hele middag daar geweest, continu piekfijn ctg ivm lage hartslag beebje maar na een uur weer oké. Mag bij 41 wkn inleiden, ik heb besloten dat we dat ook gaan doen. Ik heb het gehad, telkens zorgen en dan weer niet dus mocht het zover komen dan doen we dat!

Geplaatst

Aafke, ik hoop echt dat je gauw gaat bevallen je loopt al langer dan ik dus baby mannetje wat dacht je ervan dit weekend je mamma een plezier te doen ?!

Boogie, wat een heerlijke foto van je dochtertje !

ivfmoeke, bij 41 weken inleiden is dat volgende week ? Ik ben even kwijt hoe ver je nu bent ?

Ik hang en lig op de bank en bed met de tv voor mń snufferd. Heb net ijs gegeten en het maagzuur zit alweer hoog. Ik ben onze kleine man braaf aan het toespreken dat hij echt wel iets eerder mag komen hoor. Maar ik ben bang dat ik Aafke achterna ga qua weken ! Maar even kijken hoe het dit weekend gaat lopen anders trek ik wel aan de bel cq telefoon.

Geplaatst

Spannend hè, hoe het met surf zal zijn...

Boogie: wat een scheetje zeg!

Ik vind, ondanks dat je hulp zo fijn is, je erg positief. Ik zit er emotioneel helemaal doorheen (meerdere redenen). Ik zou het zeer zwaar vinden zonder man. Nogmaals respect!!

Goh, zwangere dames. Het gaat ook allemaal niet van een leien dakje. Wens jullie echt een bevalling die heeeeeel snel begint. Dat jullie verrast worden en niet meer hoeven te wachten.

Selma is behandeld door een chiropractor. Ze zag spanning in de nek en een blokkade bij het heiligbeen. Vandaag behandeling 1, dan nog twee keer waarschijnlijk. Eng, maar mijn man is zeer positief. Fijn. Jolien is nog steeds ziek. De huisarts gaf aan dat ze een virus heeft. Ze is zo zielig, boos en gerustreerd.

Mama jankt de hele dag....... Grrrrrr!!

Marjan.

Geplaatst

Ahhh, wat sneu voor Jolientje zeg. Ziek zijn en tgt al die spanning rond haar nieuwe zusje. Kan me voorstellen dat het voor jou ook veel wordt hoor Marjan! Hopelijk slaan de behandelingen van Selma goed aan.

Ik neem ook mijn petje af voor Boogie, maar die bikkel was zelfs hoogzwanger al niet te stuiten ;)

Ben ook razend benieuwd naar hoe het Marjo is vergaan, maar het zal wel even duren voor die in de gelegenheid is iets van zich te laten horen, vermoed ik!

IVF Moeke: dus nog uiterlijk 2 weken voor je, ook een einddatum in zicht qua inleiden, al hoop ik dat het niet nodig is en je liefst voor en anders uiterlijk op de uitgerekende datum mag bevallen. Al surfend op internet kwam ik de volgende "troostende" mededeling tegen:

"Vergeet niet dat de uitgerekende datum altijd slechts een indicatie is. Je bent pas echt overtijd met 42 weken. Troost je met de gedachte aan een olifant, die zijn 23 maanden zwanger..."

Geplaatst

Haha Aafke wat een giller die tekst. Weetje eigenlijk wil ik de natuur haar gang laten gaan. Maar ik ben zo bang ons ukje nu nog te verliezen dat ik gewoon zsm wil bevallen en knuffelen en in onze armen sluiten!

Marjan rot dat jij je niet zo lekker in je vel voelt! Laat je hoed verwennen door manlief en als jolien beter is gaat het hopenlijk al wat beter met je! Sterkte

Geplaatst

Heel herkenbaar, ik ben ook zo vreselijk bang dat er op het laatste moment nog iets misgaat! Ik heb echt geen rust voordat ik ons kleintje daadwerkelijk in mijn armen heb liggen. En natuurlijk kom je dan al surfend op internet ook weer net die verhalen tegen die je NIET moet lezen, brrr...

Ben daarom nu stevig op ananaspit aan het kauwen, hopelijk levert dat vannacht resultaat op...

Geplaatst

Hallo dames,

Mama-Ree, nijn gelukwensen! Wat een prachtig kereltje is Beau.

Boogie, nog gefeliciteerd met Evi. Wat een lief meisje!

Junior jij ook van harte met je zoontje. Hoe heet ie?

Hier gaat alles prima. Vannacht gaan we proberen zes uur door te slapen. De laatste nachten moest ik haar wakker maken, dus ik geef ons een goede kans. Het badderen is echter een drama. Ik denk dat ik een pittige tante heb, met een eigen willetje. Hierbij een paar foto's van vandaag. Vandaag is het 4 weken geleden dat mijn prinsesje geboren is, en zodag exact een maand, wat gaat de tijd snel!

[ATTACH=CONFIG]1366[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1367[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1368[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1369[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1370[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Jeannet, wat een mooi wijffie! Tip voor het badderen: wikkel haar stevig in een hydrofielluier ( met armpjes er bij in) en zet haar met luier en al in het badje/ tummytub. Met R was het ook drama, maar op deze manier is hij heel relaxed. Wel weer even uitpakken voor je haar eruit haalt, luier blijft dus achter in het water.

Ben benieuwd hoe het met Marjo is...

Vandaag officieel mijn ' due date'.... gek idee.

Geplaatst

Oh jeannet wat gaat de tijd snel en wat een mopje die megan, heerlijk! Fijn dat jullie een ritme hebben gevonden!

Marjan gaat ie al wat beter, goede nacht gehad?

Miepie gaat het goed met jullie allen? Weer een goede tip, gaat het nog goed met bv?

Aafke beebje nog in je buik?

Hier een heerlijke nachtrust gehad en net pas wakker, heerlijk dat hadden we nodig!

Geplaatst

Nou, gisteravond hele harde ananaskern naar binnen gewerkt met als resultaat: ... niks dus!

Leuke foto's weer Jeannet, gaat hard inderdaad!

Ik ben vooral heeeeel benieuwd naar Marjo en haar boys. Of het een natuurlijke bevallings is geworden of misschien toch een ks, en uiteraard de namen!

Zeker omdat het jongetjes zijn, ik hoop steeds maar dat 'onze' naam er nog niet bij zit!

IVFMoeke: eindelijk een nachtje rust, wat heerlijk! Zet dat voort, enige onderbreking van nachtrust mag nu nog de bevalling zelf zijn!

Geplaatst

Jeannet, jeetje gaat idd hard ! Megan alweer 4 weken wat een moppie !

Aafke, ja jee wat een troostende gedachte die tekst die je vond op internet. Je verbaasd je soms toch hoor wat ze zeggen/schrijven. Ik ben al door meerder mensen gewaarshuwd dat het niet altijd gelijk een roze wolk hoeft te zijn na de bevalling. Dus kom maar op het duurt mij nu lang genoeg. Ik heb het ook hoor straks gaat het nog mis op het eind ik heb ook geen rust totdat ons mannetje er is.

Marjan, hopenlijk gaat alles goed met Jolien vandaag. Valt ook allemaal niet mee voor een 2 jarige zo'n nieuw zusje, allemaal visite mama veel huilen. Voor iedereen is alles anders nu. Geniet van elkaar.

Hier slecht geslapen tig keer eruit om te piesen !

Vandaag naar een verjaardag van een nichtje die 10 jaar wordt verder kalm aan ik ben en blijf moe.

Geplaatst

Hee!!

Hier nog steeds een gefrustreerd meisje van 2. Poeh!

Selma wilde gisteren niet slapen!! Grr. Ik heb van 00.00 tot 01.30 geprobeerd haar in slaap te krijgen. Manlief had het daarvoor al geprobeerd. Eindelijk sliep ze!!! De voeding 5 uur later ging goed; ze sliep snel weer. Ook na de eerste ochtendvoeding is ze weer lekker in slaap gevallen!! Joepie!!

Zo weer visite. Ja dat komt op gang!

Dus ananaspit kauwen helpt niet?? Nou, vanavond maar aan de bitter lemon?? Hihi!

Mooi meiske die Megan! Ik herken wel trekjes van Selma!! Leuk hoor!!

Marjan

Geplaatst

Jeannet, wat een schatje is Megan en wat gaat de tijd snel, alweer 4 weken!

Jeanine en Ivfmoeke, zo herkenbaar dat je de baby gewoon in je armen wil hebben voor je kan geloven dat je echt een kindje hebt.

Marjan sterkte met de kraamtranen, de zieke Jolien en de beurse onderkant...

Vanochtend om half 5 wakker, flinke menstruatiekrampen dus maar in bad gaan liggen, om 6 uur weer in slaap gevallen tot half 10. Wat heerlijkdat mijn man met Finn naar beneden ging en het geen doordeweekse dag is waarbij ik Finn op tijd op school moet hebben.

Vandaag drukke dag voor de boeg: straks boodschappen doen, dan schoenen kopen voor Finn, dan naar Ikea om nieuwe matrassen te kopen voor ons bed. Hoop maar dat ik niet teveel krampen krijg ervan.

Oh ja, ik lunchte gisteren met mijn baas en hij vertelde ook wat Jolieneke al eerder schreef, nl dat fietsen de bevalling echt op kan wekken, dus dames als je het nog aankunt... Ik ga vandaag in ieder geval een kort fietstochtje maken!

Groetjes Pauline

Geplaatst

Ik moet zeggen dat ik het hier vandaag toch wel erg rustig vind...zou het dan zo zijn?

Surf, ben zo benieuwd naar jou... want als het goed is ben je nu mama van 2 mooie kanjers.

Geplaatst

Nou idd José het is hier erg stil.

Laten we hopen dat dat betekent dat er veel vrouwen aan het bevallen zijn!!

Selma is voor ons doen ongewoon rustig!! Slaapt zoet na elke voeding...... dit is wel weer even wennen. Wie weet is ze vannacht onrustig, maar laten we van het positieve uitgaan: het zal wel goed gaan!! Meiske heeft door de behandeling rust gekregen zegt manlief!!

Weer een zware dag met Jolien gehad, ben er zo verdrietig van. Ze is zo boos, gilt ed. Wel fijn afgesloten; ze kwam lekker bij me liggen op de bank. Smelt...

Marjan

Geplaatst

Heerlijk zeg dat Selma het zo goed doet en zo lekker rustig is, geniet er maar van zou ik zeggen!

Vervelend dat Jolien nog steeds zo 'niet fit' is. Komt het misschien doordat ze nog moet wennen aan de nieuwe situatie?

Gelukkig hebben jullie nu even een genietmomentje met elkaar....maakt een hoop weer goed :)

Geplaatst

Tja, zeg het maar. Een combi van ziek zijn en de nieuwe situatie. Ben blij dat ze even met me kwam knuffelen :)

Gaan Selma nu weer wakker maken en voeden. En dan zien hoe ze het verder gaat doen vandaag/vanavond/vannacht.

Hoe is het met jou José?

Marjan

Geplaatst

Met mij gaat het goed, gisteren intake bij de vk gehad. Alles goed met de kleine spruit... ga nu ook proberen te genieten hoor.

Heb een doppler gekocht, dus als ik even gerust gesteld wil worden, zet ik dat ding op mijn buik.

Ik blijf onder controle in het ziekenhuis en dat geeft me wel een fijn gevoel. Als er dan iets is, ben ik in goede handen. Ben morgen precies 13 weken, dus de magische weken zijn nu voorbij. Dus we gaan er vanuit dat het goed blijft gaan ( zegt ze braaf ;))

Lekker voeden en hopelijk weer een lekker nachtje :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden