Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

:hello: Hier ook nog niks maar ja ik ben natuurlijk "pas" 38 weken vandaag. Maar van mij mag het hoor. Vanochtend eindelijk m'n hobby gedaan. Ahum, strijken. Dat laat ik altijd veels teveel oplopen maar ik heb er ook zo'n hekel aan. Daarna weer naar bed gegaan en nog even bijgetankt. Nu moet ik nog douchen nou ja ik heb gelukkig de tijd aan mezelf dat scheelt.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

iemand van de bevallen dames de slijmprop verloren?

ik heb sinds vanmiddag veel dikke draderige doorzichtige afscheiding; echt klodders.

sorry voor het onsmakelijke detail!?

Geplaatst

Volgens mij is de slijmpropniet heldermaar juist bruin en roodachtig? Wel spannend IVF moeke, ben benieuwd, hou ons op de hoogte!

Vandaag is onze trap eindelijk bekleed, keek al anderhalf jaar tegen zo'n smoezelige nieuwbouwtrap aan, het is echt heel mooi geworden. Helaas liet de legger heel veel rotzooi achter dus net hele trap gestofzuigd en de gang en zijn rotzooi opgeruimd. Toch stom, je zou denken dat die man zou denken: ach die vrouw is zwanger laat ik even aanbieden dat ik het netjes achterlaat...

Hier nog steeds geen enkel teken dat er ook maar iets te gebeuren staat, dus begin te vrezen dat het zeker nog twee weken gaat duren...

Ach als het meisje zo lekker zit moet ze vooral lekker blijven zitten. Woensdag weer controle, ben benieuwd!

Ook heel benieuwd hoe het met Surf gaat....

Groetjes Pauline

Geplaatst

ivfmoeke

de slijmprop was bij mij ook erg slijmerig doorzichtig met draderige massa en hier en daar een beetje bloed in het slijm

wie weet veel succes

Geplaatst

Nou, ik ben net terug van de vk en gelukkig goed geholpen. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik gewoon erg bang begin te worden dat er op het laatste moment nog iets misgaat en ik het dus ook heel eng vind om door te lopen tot 42 weken ivm complicaties. Vond ze heel begrijpelijk ook met icsi-achtergrond en dus staat voor morgen 10.30 uur een afspraak in het ziekenhuis gepland voor inwendig onderzoek. Dan kunnen we evt. daar direct vervolgafspraken maken voor inleiden of laten rijpen baarmoedermond enzv als dat eerst nodig is. Dat leek haar handiger dan dat ze eerst zelf inwendig onderzoek zou doen en dan overleg met ziekenhuis, dit is efficienter. Ik ben wel heel blij, zo hou ik nog een beetje het gevoel van controle!

Ik verwacht niet meteen ook morgen of overmorgen te gaan bevallen, maar het zou wel heel fijn zijn als het wel net voor of in het weekend begint! Ik hoop natuurlijk dat het spontaan gebeurt, wie weet helpt het wel om te ontspannnen dat deze afspraak nu staat!

@IVFMoeke, dat klinkt inderdaad als een slijmprop, hopelijk een goed voorteken!

Geplaatst

Hier sinds anderhalf uur ook regelmatig ongi kramp, maar verder niets bizonders, zal dus wel te druk geweest zijn vandaag. IVF moeke hoop dat het doorzet. Aafke, spannend morgen, benieuwd ast eruit komt.

Geplaatst

Hee !!

IVFmoeke: ik had ook slijm met een beetje bloed. Dat was bij mijn eerste kindje hoor. Bij mij volgden de weeën snel maar bij sommigen duurt het nog wel even. Toch is het nu wel een beetje begonnen hoor!! Spannend!!

Aafke: fijn zeg!! Er gebeurt tenminste iets. Dat geeft al een fijn gevoel. Het zal niet lang meer duren, hou daar maar aan vast. Zal ik je wat zeggen?? Heb over jou gedroomd. Jij kreeg een tweeling. Eerst zagen ze alleen het meisje en later zagen ze het jongetje, dus toen dachten jullie dat het een jongetje werd. Uiteindelijk waren het er twee: een jongen en meisje!! Haha!! Dat zou best schrikken zijn hè?

Vanaf vannacht zit ik aan de slaappillen. Mijn man heeft een afspraak gemaakt voor mij bij de huisarts. Hij ging mee. Mijn moeder paste op Selma en Jolien. De ha vindt het belangrijk dat ik goed ga slapen zodat ik alles beter aan kan. Nu moet mijn man vannacht alles doen. Kan hij goed hoor maar ik vind het eng. Heb nog nooit zulke pillen gehad.

Met Selma vandaag voor de tweede keer naar de chiropractor geweest. Mijn man heeft gebeld en we mochten vandaag weer komen. Selma heeft vanmiddag nog wel gehuild en is ook nog wel onrustig geweest. Ze heeft ook wel goed geslapen, en nu na de voeding van 19.15 sliep ze ook meteen weer. Hoop zo dat ze vannacht makkelijk voor mijn man is!!

Aanstaande mama's: ik ben een uitzondering hoor!! In mijn omgeving heeft niemand dit. En hier op het forum ook niet. Ik wil absoluut hier niet negatief schrijven. Dat gebeurt wel een beetje door mij. Als dat vervelend is, excuses. Ik ben een uitzondering, vergeet dat niet!!

Marjan

Geplaatst

Hey Marjan,

Je moet je niet bezwaard voelen hoor! Het is ook allemaal heel heftig zo na een bevalling, en zeker als dan nog es wat dingen tegenzitten. Je rust is essentieel dus ik hoop echt dat je door de slaappillen weer een beetje op kracht kan komen. Ik heb ook een aantal boeken gelezen over de kraamperiode en daarin werd ook steeds gewaarschuwd dat het heel vermoeiend is en je echt niet op een roze wolk hoeft te zitten. Ik ben benieuwd maar moet ook maar afwachten!

Haha ik, een tweeling? Tsja, vandaar die vergissing bij de echo's natuurlijk ;) Ze zijn nog steeds aan het bekvechten wie er heet eerste uit mag, vandaar dat het zo lang duurt waarschijnlijk...

Geplaatst

Haha Aafke!!

Ik hoop echt niet dat je voor zo'n verrassing komt te staan.

Lief dat je zegt wat je zegt. Ik zie om me heen wel hele positieve dingen dus wilde toch melden dat wat ik meemaak absoluut niet vaak voorkomt. Ik ben eerlijk gezegd stikjaloers op al die mensen. Maar ja, dat snappen jullie ook wel!!

Toch krijg ik veel steun van jullie, echt. Ik voel me minder alleen.

Marjan

Geplaatst

He Meiden,

Hier ook iemand die denkt dat ze met gemak 42 weken uitloopt als ze niet iets ondernemen..... Heb gewoon het idee dat hij echt niet spontaan gaat komen. Morgen weer naar vk dus maar eens bespreken wanneer we kunnen gaan strippen. Is pas vanaf week 41 effectief zeggen ze. Dat is a.s. donderdag. Bij mijn dochter kwam het na 't strippen meteen op gang, dus heb goede hoop. Kan een van jullie het lijstje weer eens boven halen, kan hem zo snel niet vinden. Ben ff kwijt wie er net als ik ook overtijd lopen.

Geplaatst

Oh lieve Marjan ik ben juist blij jou verhaal te lezen. Het is toch eerder altijd dat het fantastisch is, terwijl ik daar zelf vraagtekens bij zet of heb, schrijf gewoon aub je verhaal. Hier blijft dat slijm maar komen, ik wist niet dat het zoveel was dacht een propje. Verder krampen maar meer niet. Komen net van de Griek en duiken nu ons bedje in, morgen kwart over tien controle vk. Lees dat het nog wel dagen kan duren voordat het echt begint! Kreeg met toch wat koudwatervrees maar goed het komt wel allemaal goed!

Geplaatst

Hè meiden we zijn bezig. Vk is geweest heb nu 2 cm ontsluiting en goede weeën alleen moeten ze nog wat langer duren zijn nu 1 minuut en een paar sec maar moeten heftiger worden. Om 8.00 uur komen ze terug. Het is nog te doen maar ik vind ze ook al best pijnlijk!ik vind het spannend

Geplaatst

Orlivano is een combinatie van mijn naam en die van mijn vriend. Ik wil onze naam wel posten, maar wil niet dat als iemand onze naam googeld diegene uitkomt op deze site. Er zijn maar een enkele mensen die van onze behandelingen afweet. Al heb ik nu dat de kleine er is minder moeite mee met dat mensen weten dat ik 'onvruchtbaar' b

Ik zie dat jullie kleintjes ook moeite hebben met t badje, Orlivano vind het. Badje heerlijk, maar zodra hij eruit moet moet hij echt heel hard huilen totdat ie aan heeft. Ik ben dus ook met 3 luiers bezig, 1 eronder,1 erboven en 1 afdrogen haha. Hij heeft vannacht wel redelijk geslapen, maar hij is zo bezig met zijn handen. Ze hebben hem ook met een gewone doek proberen in te bakeren, binnen een paar seconden was hij weer los. Hij is echt heel sterk. Hij doet ook zijn hoofdje al omhoog om rond te kijken.

Die slijmprop had ik 2 dagen voor de bavalling verloren, het begon de dag ervoor met heel veel geel dik slijm. De volgende ochtend had ik het met afvegen, dus ik heb geen echte prop gezien, maar het kwam telkens met kleine beetjes.

Lastig dat de bevalling nog niet op gang is gekomen,42 wken vind ik echt lang om door te lopen. Nou, hopen dat het niet zo ver komt. Wat wel echt helpt is lopen en fietsen, maar dat helpt alleen dat de ontsluiting en bevalling sneller gaat, maar niet dat ie op gang komt. Dat moet de baby echt zelf doen. In sperma zit wel echt een weeenopwekker, maar ik las dat jullie geen fan zijn van sex in deze periode, ik ook niet hoor haha.

Kan iemand me aub uitleggen hoe ik een foto moet plaatsen, het lukt me echt niet.

Liefs junior.

l

Geplaatst

IVFmoeke, spannend dat het inmiddels is begonnen ! Heel veel succes vandaag !

Over roze wolk gesproken ik heb al van meerdere mensen gehoord dat het echt niet altijd een roze wolk is na de bevalling. 1 iemand zei mij zelfs ik had gewild dat men mij daar vooraf voor gewaarschuwd had dat het allemaal niet alleen maar leuk en makkelijk is zodra je bevallen bent. Ik zelf heb geen leuke zwangerschap en en kots nog steeds dus ik hoop echt dat ik na de bevalling betere tijden krijg. En vooral dat ik mń smaak ook weer terug krijg vind zoveel dingen niet lekker ruiken, smaken etc.

Hee Pauline heb je tijd over ? hi hi !!! je was nooit zoveel op het Forum maar de laatste tijd wel.

Ga zo weer lekker tukken. En straks maar weer wat in huis doen. Ik doe elke dag 1 ding meer lukt gewoon niet. Even de controle loslaten valt niet mee want ik heb het graag aan kant.

Geplaatst

Ja jeanine, heb tijd over, wil het liefst de hele dag poetsen maar daar geen puf voor, dus wat meer tijd op het forum. Ik las wel altijd actief mee, maar schreef niet zo vaak.

Zojuist Finn uitgezwaaid die vandaag op schoolreis is naar Schateiland in Zeumeren. Zo leuk omte zien al die gespannen kopjes. Benieuwd hoe moe hij is als ze vanmiddag thuiskomen.

Ik wil ook mijn slijmprop verliezen :-)

Geplaatst

Oh IVF Moeke: spannend!!! Go, go, go!!! Ga je me toch nog inhalen...

@Junior, ik had al geantwoord op de vraag hoe je een fotootje moet posten... moet je even wat berichtjes teruglezen!

@Jeanine: lastig he dat loslaten? Tsja, met zo'n kleine blijf je straks natuurlijk ook bezig met poetsen/ opruimen (geen beginnen aan, haha) dus misschien wel een goede oefening ;)?

@Pauline: forum is heeeeel fijn om de tijd te verdrijven, de eerste paar weken van mijn verlof gingen wel, mnaar nu: pfffff...

Zometeen naar ziekenhuis, hopelijk is mijn baarmoedermond al rijp en kan de bevalling snel inzetten!

Geplaatst

Wat een spanning hier! Ivfmoeke, zet m op!

Aafke, hoop dat ze iets voor je kunnen betekenen in het zh... Moet toch niet gaan gebeuren dat jij als laatste bevalt..

Jeanine, het eind is in zicht!

Geplaatst

Dames....

Volgens mij heeft Aafke geen ipad(of hoe je dat noemt);-) Kreeg net een bericht van haar!

Aafke blijft in het ziekenhuis.

Vandaag voorbereidingen,morgen inleiden.

Zooo spannend!!!

Lfs,Marlijn

Geplaatst

Oooooh wat spannend, dan kunnen we snel twee nieuwe mei babies verwachten, van IVFmoeke en van Aafke.

Sterkte meiden. Hoop dat Jeanine en ik snel mogen volgen, gezien wij qua datum de hekkensluiters zijn.

Goodnluck ladies!

Geplaatst

@ Marjan,

Lieve meid, wat ontzettend vervelend dat je je helemaal niet lekker voelt. Slaap tekort is vreselijk en die roze wolk is er inderdaad heel vaak niet. Mijn zus heeft ook niet echt van haar kraamtijd kunnen genieten dus ook ik had daar rekening meegehouden. Bij mij is het anders maar naar 4 nachten niet slapen wordt je lontje wel korter hoor ;-) Nu hebben we waarschijnlijk de oplossing gevonden met inbakeren want ze is al 3 nachten compleet in rust.

De borstvoeding is ook super op gang. Ik vind het allemaal wel erg lastig omdat ze zo tevreden is moet ik haar soms wakker maken voor het eten. Dan is ze suf dus verschoon ik haar luier om een beetje wakker te maken. Soms drinkt ze dan super maar soms ook maar 10 minuten. Ik ben erg bang dat ze wat tekort komt. Maar ja aan de andere kant : ze plast, poept goed en is erg tevreden. Vanmorgen was ze 1 1/2 zo wakker. Dan zit ze heerlijk om haar heen te kijken in de box.

@ IVF moeke,

Zet 'm op meid! Spannend allemaal zeg. We wachten natuurlijk op een prachtig bericht.

@ Aafke,

Meid ook voor jouw heel veel succes. Heerlijk dat ze je nu toch gaan helpen want daar was je ook wel aan toe volgens mij. Ook bij jouw zit ik in spanning op een heel mooi bericht...

@ Paulien,

Ik hoop ook dat het voor jouw snel komen mag. Het wordt gewoon tijd. Zeker als hier iedereen maar aan het bevallen is, ben je er wel erg aan toe denk ik.

@ Jeanine,

Gaat het nog met je?

Ik ben vandaag voor het eerst alleen. Het gaat super goed. Vanmrogen is mijn schoonmama geweest en die heeft schoongemaakt. Heel erg lief maar ik vind het ook wel lastig. Mijn man en ik zijn altijd erg op onszelf en als er dan de hele tijd iemand in je huis loopt is dat toch wel raar. Ook was mijn nichtje van een jaar erbij en ik kan dat gewoon niet zo goed hebben. Ik loop op mijn tenen in m'n eigen huis. Morgenochtend komt mijn schoonzusje maar ook weer met mijn nichtje. Ik zit er eerlijk gezegd over te denken om af te bellen. Het is allemaal super lief maar ik denk dat het tijd word dat ik weer alleen verder ga.... En hoe onaardig het ook klinkt (zo bedoel ik het absoluut niet) mijn eigen mama en zussen verdraag ik dan toch ook wat beter. Ik ben een ondankbaar mens. Ik zal het zelf maar zeggen.

Kraamvisite komt goed op gang. We plannen lekker strak en ik plan ook meerdere mensen op 1 avond zodat ik dat maar weer gehad heb. We zijn zo ontzettend verwend, echt ongelooflijk en het gaat maar door. De kraammanden zijn nog niet leeg en elke keer weer cadeau's. Mensen we moetne nog verhuizen hoor :happy:

En nu... gaan we lekker slapen. Heerlijk. Hopelijk werkt Evi mee...

Geplaatst

Pauline, was meer een grapje hoor van dat tijd over ! Voordat je verlof had was je gewoon druk met werk en andere dingen en nu zitten we maar te wachten. IK ben in de luxe positie al jaren niet te werken. IK hoop ook dat wij gauw aan de beurt zijn wordt het ook zat zeker als iedereen nu gaat bevallen maar ik vrees het ergste........nog een paar weken doorlopen.....zucht .......

Boogie, Ow ik herken dat zo mensen over de vloer ! De kraamzorg kwam voor een intake destijds en vroegen of ik wel hulp had in geval van nood and manlief weer naar z'n werk was en de kraamzorg voorbij. Nou m'n schoonouders wonen hier in de straat maar liever NIET, zei ik meteen. Toen ik hier pas woonde belde schoonmoeders meerder keren per dag en stond elke dag aan de deur ! Dat maanden lang ik kreeg er een sik van ! Vriendelijk doch duidelijk bekend gemaakt daar niet van te houden van niemand niet. En wat ging ze nu doen ? Elke keer bellen als ik net lag te rusten ! Dus weer wat gezegd of ze manlief op z'n mobiel wilde bellen als ze wat wilde weten en niet mij IK RUST VEEL !!!!!!!! zucht ! Zet nu ook regelmatig de deurbel af.

Ow spannend dat Aafke nu ook aan de "slag" kan !!!!!

Ik heb het idee dat m'n eiwitten in de urine niet erger zijn geworden. Nog geen tintelingen of hoofdpijn. Vrijdag weer voor controle naar het ziekenhuis. Ik hoop toch dat er iets uit zichzelf gaat gebeuren. Dat wachten vind ik ook eng , ik heb het hier al meer gelezen je wilt ook niet dat het op het eind nog mis gaat. Ga dat wel ff aankaarten vrijdag. Wil niet als een stresskip de laate weken doorbrengen maar er zal wel niet veel anders opzitten.

Geplaatst

Gaaaaaaffff, twee bevallende mei moekes!! Ben benieuwd hoe het met IVFmoeke gaat/is.

Aafke: wie weet lees je het niet.... Ook jij alle succes en sterkte van de wereld, je kunt het!!

boogie; heerlijk dat je zo kunt genieten. Op en top jaloers, maar ik gun het je van harte!

Ik heb vanmorgen wat leuks met jolien gedaan. Naar de action, het bos en de ah. Dat was ruim anderhalf uur

Plezier (nou ja, af en toe wat opvoeden erbij haha). Heerlijk om er weer even uit te zijn en me weer mama te voelen. Selma heeft vannacht mijn man zijn slaap ontnomen maar is vandaag een engeltje ( belooft weer wat voor de nacht .... Grrr).

Laiverds, geniet van de kids en andere laiverds, 'poep' er een mooi kindje uit!! En dan nog de wachtende laiverds: relax ....

Marjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden